BMW E21

Erinevad BMW mudelid
Kasutaja avatar
Aare
Huviline
Postitusi: 2907
Liitunud: 24.12.2002 11:18 44
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas Aare »

nuga kirjutas:
nuga kirjutas:Kuskil teemas sai kergelt puudutatud BMW'st kiirendusauto ehitamise teemat. Panen kaks videoklippi, kus e21'st on tõsine dragster (bmw mõistes siiski) tehtud ja sõidetakse 9 sek. aegu :shock:
Muide see esimese klipi sinine e21 on M20 mootoriga :cool:
Detailidest veel: 2,7L puuritud plokk, balansseeritud väntvõll, custom kolvid, schrick'i nukk, nos, garrett gt42 turbo. Rohkem ma oma viletsa rootsi keele oskusega kahjuks välja ei lugenud :lol:
Nii et alati ei tasu M30 ülistamist väga tõsiselt võtta, ka M20 on väga hea mootor ja tasub ehitamist :D
Tühja see M20 viletsa valuvändaga 9 sek aega sõidab. Seal sees on 2,4 diisli väntvõll, mis on sepistatud. M20 vända korjad sa sellise boostiga 60 ft lõpuks rajalt kokku. M30l on KÕIK liikuvad mootoriosad sepistatud.
Ehitamise tasumisega on nagu ta on, mõne arvates tasub ka kangi all veene torkida. Minu meelest ei tasu ja sellepärast, et ühegi mootori ehitamine sedasi, et originaalist jääb plokk järgi ei tasu (lihtsam on parem toorik võtta), samuti pole töömaht piisav. Ei saa ju nimetada asja M20 mootoriks, kui seal sees on M21 väntvõll, mingised n titaankepsud, JE kolvid jne jne...
BMW M535i 1985; BMW 3.0S 1973;
BMW 318iS 1990
nuga
Klubiliige EKBK
Postitusi: 417
Liitunud: 13.09.2003 23:32 51
Asukoht: Estland
Kontakt:

Postitus Postitas nuga »

Aare kirjutas:Minu meelest ei tasu ja sellepärast, et ühegi mootori ehitamine sedasi, et originaalist jääb plokk järgi ei tasu (lihtsam on parem toorik võtta), samuti pole töömaht piisav.
No see on juba personaalne eelistus. Mulle jälle ei meeldi toppida autosse sellist mootorit, mida tehas sinna paigaldanud ei ole. Liiatigi kui on tegemist 40 lisakiloga esiteljel ja totaalselt puus kaalujaotusega.

nuga@kopp ees sellest m30 propagandast
Kasutaja avatar
Arvo
Huviline
Postitusi: 485
Liitunud: 02.01.2003 15:12 25
Asukoht: Tallinn/Tartu
Kontakt:

Postitus Postitas Arvo »

nuga kirjutas:ulle jälle ei meeldi toppida autosse sellist mootorit, mida tehas sinna paigaldanud ei ole. Liiatigi kui on tegemist 40 lisakiloga esiteljel ja totaalselt puus kaalujaotusega.
Tehasest pole pandud jah aga kolmest suuremast tuunijast (Alpina, Hartge ja Schnitzer) kaks kasutasid E21 mootoriks just M30 ...
Viimati muutis Arvo, 25.08.2004 09:25 19, muudetud 1 kord kokku.
Kasutaja avatar
Aare
Huviline
Postitusi: 2907
Liitunud: 24.12.2002 11:18 44
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas Aare »

nuga kirjutas: No see on juba personaalne eelistus. Mulle jälle ei meeldi toppida autosse sellist mootorit, mida tehas sinna paigaldanud ei ole. Liiatigi kui on tegemist 40 lisakiloga esiteljel ja totaalselt puus kaalujaotusega.nuga@kopp ees sellest m30 propagandast
Ma kavatsen kevadel esitleda M30 mootoriga 3st, mille kaalujaotus ja juhitavus on samahead kui suvalisel E30 seeria mudelil.
Mootor on pluss 40 kui see on pandud ilma seina lõikamata
aku on miinus 16 kg
aknapesupaak on miinus 5 kg
bensiinipaak tagateljest tahapoole
nii lihtne see ongi.
lisaks on ideaalse 50/50 kaalujaotusega 3stest ainult M3, 320iS ja 318iS.
ülejäänutel on see samamoodi panges.

ja päris kindlasti on 6sil mootoriga stock E21 kaalujaotus veel rohkem panges

Muideks, käis ju siingi üks 8 sekundi turbo-Mosse Soomest. 600 hj ja puha. Tõin lihtsalt näiteks selle, et kui ehitad ise mosse stock mootorist sellise, mis annab 150 hj ja kannatab iga päev sõita, siis ma võtan kõik oma sõnad tagasi. Enne pole mõtet rääkida, et mosse mootor on tegija.
M20 mootori kogu häda on selles, et tal pole mingit arvestatavat võidusõidupraktikat ja teda ei kasutata baasmootoriks. Neid 9 sekundi turboautosid on 1.3 starletist ka ehitatud. So what. Ega siis sellepärast veel starlet mingi performance platvorm veel pole.

Kui aga mootori tuunimiseks puuduvad sellised oskused, mis võimaldab ühildada tänavakõlblikkuse ja suure võimsuse, tuleb sõita suurema ja vähem forsitud mootoriga. Simple.
BMW M535i 1985; BMW 3.0S 1973;
BMW 318iS 1990
Kasutaja avatar
Muhv
Klubiliige EKBK
Postitusi: 2206
Liitunud: 18.11.2002 22:35 02
Peamine sõiduk: i12, i01s, G05

Postitus Postitas Muhv »

"normaalsel" (m20) 3sel on aku juba pagasiruumis.
Ka kaalujaotuste juures pidasid vist ainult e30-t silmas. e36 325 on ka täiesti 50:50 näiteks, aga see viimane ei puutu vist hetkel üldse asjasse.
nuga
Klubiliige EKBK
Postitusi: 417
Liitunud: 13.09.2003 23:32 51
Asukoht: Estland
Kontakt:

Postitus Postitas nuga »

Vasta