seetõttu ta ei olnudki teemakohane.Tarvo kirjutas:Nimetatud artikkel ei puuduta konkreetselt M5-te, vaid autotootjate taset üldse. Küll siiski Saksamaa näitajate põhjal.soon kirjutas:mina seda artiklit lugeda ei viitsinud, sest mind ei huvita mida mingi lada omanikust ajakirjanik m5 kohta kommenteerib ja ma ei viitsi kontrollida kuskohast ta andmed pärinevad. statistika räägib, et m5 klient ei käi oma autoga ringrada sõitmas. see, mida 3seeria omanik räägib või arvab oma autost, ei ole hetkel teemaks.Tarvo kirjutas:Kui nimetatud artiklit lugeda, siis jääb mulje, et vastupidi, kliendid pole rahul uute autodega, sest vigu ja tehnilist praaki esineb liiga palju ja järjest rohkem.
Minu mõte oli see et tegelikult tootja ei tea mida klient temalt ootab. Seetõttu rebitakse eelkõige innovatiivsuse nimel. Kannatab aga kvaliteet ja seeläbi loomulikult ka KLIENT.
Ja järelurule ei mõelda ammugi mitte. Seda näitab ilmekalt ka teeninduste suhtumine teise-kolmanda ringi autoomaniku pihta.
Kurb!
Bmw E60 M5
The weekend with the M5 V-10: 2600 km of pure fun!
The weekend with the M5 V-10: 2600 km of pure fun! m5board.com artikkel!
Priit
540iX 240kW/450Nm, aga ikka pooled silindrid puudu!
540iX 240kW/450Nm, aga ikka pooled silindrid puudu!
Re: The weekend with the M5 V-10: 2600 km of pure fun!
priitv8 kirjutas:The weekend with the M5 V-10: 2600 km of pure fun! m5board.com artikkel!
Vot see oli mõnus lugemine

- AARE540
- Huviline - moderaator
- Postitusi: 11707
- Liitunud: 31.01.2004 21:43 11
- Peamine sõiduk: Scania 500R '24 Mercedes-Benz E350 '15 BMW 540i'94
- Telefon: 53311120
- Asukoht: Pärnu
- Kontakt:
Re: The weekend with the M5 V-10: 2600 km of pure fun!
Nõustun siin samuti allark-ga, on tõesti mõnus ja mida rohkem seda E60, eriti M5 vaatad, seda rohkem hakkab meeldima, jama selle artikliga on ainult selles, et seda va nii paganama palju on, esimese hooga lugesin 3lk läbi, aga paar lk peab õhtuks jätma, vaja ju muid tegemisi ka teha ja ega pilte ju ka vaatamata saa jätta...allark kirjutas:priitv8 kirjutas:The weekend with the M5 V-10: 2600 km of pure fun! m5board.com artikkel!
Vot see oli mõnus lugemine

Pidu jõudis lõpuks ka meie õuele! Uut M5-t kogu oma hiilguses on võimalik imetleda UM-i müügisaalis seni, kuni keegi ta omale välja lunastab: http://www.bmw.ee/webcam.php (pildi paremas ülanurgas).
Ja väga lahkelt oldi nõus demoma nii mootoriruumi, Head-Up displeid kui ka selle mootori erilist häält.
BTW teise sellisega lahkus vastne õnnelik omanik just esinduse eest!
Ja väga lahkelt oldi nõus demoma nii mootoriruumi, Head-Up displeid kui ka selle mootori erilist häält.
BTW teise sellisega lahkus vastne õnnelik omanik just esinduse eest!
Priit
540iX 240kW/450Nm, aga ikka pooled silindrid puudu!
540iX 240kW/450Nm, aga ikka pooled silindrid puudu!
Ma vaatasin ka sellest pikka saadet ja üks on kindel. Tegu pole mitte igapäev liikumise autoga. See on sportauto. Vedrustus peaaegu puudub ja mootor on ikka vääääga nõudlik ja lihtsalt foori tagant foori taha sõiduks ta tehtud ei ole. Ta ei ole nagu Mercedese AMG mudelid, mis kõlbavad ka tööl ja poes käimiseks
NB! See ei olnud kriitika mercedese suunas vaid tõsiasi et need on lihtsalt rohkem tänavasõiduks tehtud.

NB! See ei olnud kriitika mercedese suunas vaid tõsiasi et need on lihtsalt rohkem tänavasõiduks tehtud.
Võtan sõnad tagasi. Tundub et see suudab ka sama pehme olla nagu 7'ne
http://www.bmwm5.com/articles.php?id=33&page=1
Üks väga hea artikkel. Veidi veniv ja vahepeal on liiga palju pilte auto välimusest, kuid huvitavat infot on küllaga ja auto alt ja motoris ja elektroonikst on häid pilte ka.

http://www.bmwm5.com/articles.php?id=33&page=1
Üks väga hea artikkel. Veidi veniv ja vahepeal on liiga palju pilte auto välimusest, kuid huvitavat infot on küllaga ja auto alt ja motoris ja elektroonikst on häid pilte ka.
Vaidleks vastu: M5 puhul üllatab selle auto kõrgus teepinnast ja tsiviliseeritus - ta pole jäigem kui sportpaketiga viiene ja tavaseade 400 hj on nii raske auto puhul normaalne, mitte järsk. M5 on tõsine tükk, kuid brutaalsusest jääb vajaka - pole väga valju häält, liiga avar jne. Kuid jah - paljude jaoks tõesti liig jäik - kuid pole hullu - üks konkurent valmistab hulgi liikureid, mille ühiseks nimetajaks pehme õõtsumine ja tundetu rool...
Huvitavaid kõlakaid:
BMW olla seda mootorit stock kujul katsetanud pingis 9000rpm+ ja pidi olema sama töökindel kui praegu.
Väidetavalt pidavat võidusõidu versioon minema üle 11000rpm.
Teadjad mehed räägivad, et pidi häält tegema nagu hoiaks sumps mootorit tagasi.
Ja veel väidetavalt pidavat mootor teise softiga 600+hj arendama.
Mu isiklik arvamus on, et BMW nudis seda mootorit, et hiljem saaks hobuseid juurde kui konkurendid kimbutama hakkavad, huvi autode vastu väheneb või kui on tarvis special edition välja anda (arvatavasti M6 CSL).
Loodetavasti Nowack (e39 M5/Z8 vabalthingavalt 500hj) võtab ka selle mootori ette ja siis saab ehk ettekujutust mootori tegelikest võimetest.
BMW olla seda mootorit stock kujul katsetanud pingis 9000rpm+ ja pidi olema sama töökindel kui praegu.
Väidetavalt pidavat võidusõidu versioon minema üle 11000rpm.
Teadjad mehed räägivad, et pidi häält tegema nagu hoiaks sumps mootorit tagasi.
Ja veel väidetavalt pidavat mootor teise softiga 600+hj arendama.
Mu isiklik arvamus on, et BMW nudis seda mootorit, et hiljem saaks hobuseid juurde kui konkurendid kimbutama hakkavad, huvi autode vastu väheneb või kui on tarvis special edition välja anda (arvatavasti M6 CSL).
Loodetavasti Nowack (e39 M5/Z8 vabalthingavalt 500hj) võtab ka selle mootori ette ja siis saab ehk ettekujutust mootori tegelikest võimetest.
Tehniliselt on enamikest mootoritest kõiksugu asju võimalik saada. 1970 paiku toodedi ringrahal kaheklapisest M30B30 mootorist 350 hj 7500-l pöördel. Ilma mingite elektrooniliste vingerpussideta, kasutades mehhaanilist kontaktidega jagajat ning diiselmootori kõrgsurvepumbast aretatud pritset.
Asi on lihtsalt selles, et selle sõidukiklassi mürastandard on nii maha aetud, et mingeid plärisevaid roostevaba sumpasid ei saa kasutada. Mürastandard on selles klassis kuskil 65 dB@ 120 kmh. Siia lisandub veel see raskus, et torukollektorid teevad kõvemat lärmi kui malmkollektorid, lähedalt kõrvaga kuulates on piltlikult iga väljalasketakt kuulda.
Sellise auto ostja reeglina ei aktsepteeri lärmi. Lärmi austajal oli sama raha eest võimalik M3 CSL osta, mis pläriseb päris koledasti
Sama heitgaasidega. BMW ei tooda ühtegi sõidukit alla Euro 4. Mis tähendab, et torust ei tule peale piiratud CO2 ja veeauru suurt midagi.
Asi on lihtsalt selles, et selle sõidukiklassi mürastandard on nii maha aetud, et mingeid plärisevaid roostevaba sumpasid ei saa kasutada. Mürastandard on selles klassis kuskil 65 dB@ 120 kmh. Siia lisandub veel see raskus, et torukollektorid teevad kõvemat lärmi kui malmkollektorid, lähedalt kõrvaga kuulates on piltlikult iga väljalasketakt kuulda.
Sellise auto ostja reeglina ei aktsepteeri lärmi. Lärmi austajal oli sama raha eest võimalik M3 CSL osta, mis pläriseb päris koledasti

Sama heitgaasidega. BMW ei tooda ühtegi sõidukit alla Euro 4. Mis tähendab, et torust ei tule peale piiratud CO2 ja veeauru suurt midagi.
BMW M535i 1985; BMW 3.0S 1973;
BMW 318iS 1990
BMW 318iS 1990
Suure duratsiooniga nukaga hakkabki puterdama, sest nukkide vaheline nurk (LSA) väheneb. LSA-st sõltubki tühikäik.
Kui sa paneks sel hetkel mõne testri peale, siis näeks mismoodi motoronicu näidud hüppavad edasi tagasi, et mootorit käimas hoida
Sellistel pööretel töötamiseks kasutab neljaklapimootor juba 280 kraadi suuruses nukkasid, mis on neljaklapisele räige (seeriamootorite nukad on BMW-l alla 250 kraadi)
343 hjni aetud M3 mootor pidi ka külmalt käivitades tahtma paariminutist soojendamist, et sellega elumajade vahel legaalse kiirusega sõita saaks (muidu turtsub ja sureb välja).
Kui sa paneks sel hetkel mõne testri peale, siis näeks mismoodi motoronicu näidud hüppavad edasi tagasi, et mootorit käimas hoida
Sellistel pööretel töötamiseks kasutab neljaklapimootor juba 280 kraadi suuruses nukkasid, mis on neljaklapisele räige (seeriamootorite nukad on BMW-l alla 250 kraadi)
343 hjni aetud M3 mootor pidi ka külmalt käivitades tahtma paariminutist soojendamist, et sellega elumajade vahel legaalse kiirusega sõita saaks (muidu turtsub ja sureb välja).
BMW M535i 1985; BMW 3.0S 1973;
BMW 318iS 1990
BMW 318iS 1990
Paistab, et suvepuhkuste ajal pole ajakirjanikel ka muud teha, kui unistada M GmbH tulevikuplaanidest. Värske saksakeelne AutoBild on juba teine ajakiri, mis avaldab artikli tulevastest M-mudelitest:
http://www.autobild.de/aktuell/meldunge ... el_id=9480
(Vähemalt pilte tasub vaadata).
Mainitakse selliseid nimesid nagu M1 ja M10 (sic!). Ainsad ehedad pildid on E61 M5-st (see auto on juba valmis), Z4 M-Roadsterist ja E90 M-testautost. M1, uue M3 Coupe pildid on kõik muidugist VR.
E90 M3 saab uue V8 S65B44@425hp (tegelikult küll V10 lühendatud variant) ja ka väidetavalt täiesti oma kere.
Veel on spekuleeritud M6 CSL teemadel, millel oleks lootust 5,5l ja 550HP atmosfäärimootorile.
Küll aga on maha jahtunud M1 (tänase M3 mootoriga S54B32 1-seeria) projekt, kuna seeriasse on plaanis lasta 120ti ja 120tis (vastavalt 195 ja 220 turbo-hobujõudu) ja sügisel müüki tulev 130i (N54B30@258hp) jääb seniks seeria võimsaimaks mudeliks.
Aga ajakirja kõige huvitavam nupp on see, et M GmbH on juba töötamas lisavarustuspaketi kallal, mis lubaks M5 ja M6 limiteri tõsta 250-lt 300km/h-ni (surve AMG ja Quattro GmbH poolt ning väidetavalt ka M-klientide järjest suurem nõudlus selle järele). Muidugi nüüd on juba isegi liikluspsühholoogid mängus, kui M GmbH-le piisaks vaid kohustuslikult kaasa müüdavast sõidutreeningust, siis ametivõimud tahaksid isegi erilube ja spetseksamit sisse viia.
Loomulikult ei avalikustataks (seda ei tee ka AMG ega Q) seda, kelle autol limiiti tõstetud on.
http://www.autobild.de/aktuell/meldunge ... el_id=9480
(Vähemalt pilte tasub vaadata).
Mainitakse selliseid nimesid nagu M1 ja M10 (sic!). Ainsad ehedad pildid on E61 M5-st (see auto on juba valmis), Z4 M-Roadsterist ja E90 M-testautost. M1, uue M3 Coupe pildid on kõik muidugist VR.
E90 M3 saab uue V8 S65B44@425hp (tegelikult küll V10 lühendatud variant) ja ka väidetavalt täiesti oma kere.
Veel on spekuleeritud M6 CSL teemadel, millel oleks lootust 5,5l ja 550HP atmosfäärimootorile.
Küll aga on maha jahtunud M1 (tänase M3 mootoriga S54B32 1-seeria) projekt, kuna seeriasse on plaanis lasta 120ti ja 120tis (vastavalt 195 ja 220 turbo-hobujõudu) ja sügisel müüki tulev 130i (N54B30@258hp) jääb seniks seeria võimsaimaks mudeliks.
Aga ajakirja kõige huvitavam nupp on see, et M GmbH on juba töötamas lisavarustuspaketi kallal, mis lubaks M5 ja M6 limiteri tõsta 250-lt 300km/h-ni (surve AMG ja Quattro GmbH poolt ning väidetavalt ka M-klientide järjest suurem nõudlus selle järele). Muidugi nüüd on juba isegi liikluspsühholoogid mängus, kui M GmbH-le piisaks vaid kohustuslikult kaasa müüdavast sõidutreeningust, siis ametivõimud tahaksid isegi erilube ja spetseksamit sisse viia.
Loomulikult ei avalikustataks (seda ei tee ka AMG ega Q) seda, kelle autol limiiti tõstetud on.
Priit
540iX 240kW/450Nm, aga ikka pooled silindrid puudu!
540iX 240kW/450Nm, aga ikka pooled silindrid puudu!
S-seeria mootoritel ei ole pääsu töömahu ja silindrite arvu kasvatamisest, kui soovitakse vabalthingavaks jääda.
Viimane M3 mootor on arendatud juba sellele piirile, mille seavad talutavad kasutusomadused, müra ja heitgaasid. Sealt edasi minna pole suurt kuhugi.
Praegu on veider vaadata - kuni 10 a tagasi olid M-autod konkurentidest ka selgelt kiiremad, siis praegu on see edumaa kadunud.
Edasine käik on V8 M3-le ja V12 M5-le. Miks? Mootori maht ja silindrite arv seab teatud piirid kolvikäigule, teatud kolvikiirusest edasi minnes hakkavad mootori sisedetailide maksumused, kaod ja purunemise võimalus ballistilises joones kasvama.
Selles mõttes oli V10 mootor ikka poolik tegu, oleks pidanud kohe V12 panema, seal olulist kaalu ja maksumuse vahet enam ei ole. Suurem maht jätaks arenguruumi järgmise põlvkonna mootorile. Praegu aga leiutatakse jälle jalgratast.
Selles mõttes oli õige lähenemine ridakuue puhul -3.5->3,6->3,8. Tänu sellele on too üks töökindlamaid S mootoreid. Praegu leiutades igale uuele põlvkonnale nullist uue mootori lendavad auto hinnad lakke ning nagu näitavad näiteks E39 M5 Vanose-jamad, millest ka siin juttu on olnud - on sellise hinnaga kaasnevast kohustuslikust töökindlusest veel asi kaugel - kuigi 5,0 V8 on üks nõrgemate näitajatega S-mootoreid läbi ajaloo.
Viimane M3 mootor on arendatud juba sellele piirile, mille seavad talutavad kasutusomadused, müra ja heitgaasid. Sealt edasi minna pole suurt kuhugi.
Praegu on veider vaadata - kuni 10 a tagasi olid M-autod konkurentidest ka selgelt kiiremad, siis praegu on see edumaa kadunud.
Edasine käik on V8 M3-le ja V12 M5-le. Miks? Mootori maht ja silindrite arv seab teatud piirid kolvikäigule, teatud kolvikiirusest edasi minnes hakkavad mootori sisedetailide maksumused, kaod ja purunemise võimalus ballistilises joones kasvama.
Selles mõttes oli V10 mootor ikka poolik tegu, oleks pidanud kohe V12 panema, seal olulist kaalu ja maksumuse vahet enam ei ole. Suurem maht jätaks arenguruumi järgmise põlvkonna mootorile. Praegu aga leiutatakse jälle jalgratast.
Selles mõttes oli õige lähenemine ridakuue puhul -3.5->3,6->3,8. Tänu sellele on too üks töökindlamaid S mootoreid. Praegu leiutades igale uuele põlvkonnale nullist uue mootori lendavad auto hinnad lakke ning nagu näitavad näiteks E39 M5 Vanose-jamad, millest ka siin juttu on olnud - on sellise hinnaga kaasnevast kohustuslikust töökindlusest veel asi kaugel - kuigi 5,0 V8 on üks nõrgemate näitajatega S-mootoreid läbi ajaloo.
BMW M535i 1985; BMW 3.0S 1973;
BMW 318iS 1990
BMW 318iS 1990
Millised M-autode konkurendid siis nüüd kiiruse osas järgi on jõudnud?
Lisaks kahtlen, kas kunagi ühelegi M5-le üle 10sil ja M4-le (M3-e järglane) üle 8sil mootorit paigaldatakse. M-autod peaksid olema ka ringrajal hea suutlikusega ja just seepärast arvan, et kaalujaotuse huvides loobutakse edaspidi silindrite juurdekasvatamisest. Muidu oleks võinud ju ka M4-le (jõuab müügilettidele 2007a) paigaldada deforsseeritud V10-e. Oleks ju tulnud odavam. Pigem hakkab BMW oma uutel M-mudelitel ülelaadimist kasutama (kui kliendid nõuavad veel võimsamaid mootoreid), mis on siiski ülimalt vähetõenäoline, sest kodanikke, kes oma 500+ hobujõuliseid autosid taltsutada oskaksid on ikka ülivähe ja valdava enamiku M-ide ostjatele on 500hp-st enam kui küll. Üle pika aja esimesed turbodega varustatud ottomootorid jõuavad seeriatootmisse 2006a. mudelitel 220iS (2,0 turbo 200hp) ja 432iS (3,2 turbo 325hp)
Lisaks kahtlen, kas kunagi ühelegi M5-le üle 10sil ja M4-le (M3-e järglane) üle 8sil mootorit paigaldatakse. M-autod peaksid olema ka ringrajal hea suutlikusega ja just seepärast arvan, et kaalujaotuse huvides loobutakse edaspidi silindrite juurdekasvatamisest. Muidu oleks võinud ju ka M4-le (jõuab müügilettidele 2007a) paigaldada deforsseeritud V10-e. Oleks ju tulnud odavam. Pigem hakkab BMW oma uutel M-mudelitel ülelaadimist kasutama (kui kliendid nõuavad veel võimsamaid mootoreid), mis on siiski ülimalt vähetõenäoline, sest kodanikke, kes oma 500+ hobujõuliseid autosid taltsutada oskaksid on ikka ülivähe ja valdava enamiku M-ide ostjatele on 500hp-st enam kui küll. Üle pika aja esimesed turbodega varustatud ottomootorid jõuavad seeriatootmisse 2006a. mudelitel 220iS (2,0 turbo 200hp) ja 432iS (3,2 turbo 325hp)