1. leht 2-st

BMW E34 530i V8 vs 525i R6

Postitatud: 02.03.2006 12:38 00
Postitas kait
Tere.
Auto ost ees ning küsimärke rohkem kui vaja.
Võibolla ma ei oska otsingut kasutada, kuid ei leinud ühtegi konkreetset teemat 3l V8 kohta.
Küsimused siis sellised, et mis mootoriga tegu, kas neid upgrade`ti ka vahepeal....nks 92 - 95. kui jah siis miks.

Ja kui suured on hoolduskulud. Kas samad mis 6silindrisel ainult et tuleb 2 küünalt juurde osta?
Praegu on vasikavaimustus peal ning ei tea mida teha...äkki maksab 8v hiljem valusalt kätte. (puhtalt heli päras vist ostaks selle :) )

Või oleks mõttekam võtta traditsiooniline 2.5. Mul pole iga kuu mingi 9k tagataskust võtta. Või piisab ka vähemast et 3.0 v8 ülal pidada?

Appua.

Postitatud: 02.03.2006 12:42 07
Postitas H_Margus
Siin foorumis ju V8 mehi küll, loe alustuseks nende teemad läbi. Nt.priitv8 teema väga põhjalik.
Iseenesest muidugi väga edev valik. :D

Tervitades,

Margus.

Postitatud: 02.03.2006 12:52 16
Postitas kait
lugesin ...kuid ei saand eriti vastuseid.ntks aastased kulud võrreldes 2.5l mootoriga.
äkki see 20kw + lahedam kõrisõlm ei ole siiski mõistlik variant, vaid just nimelt edev?
või õigustab see mootor ennast sajaga (bensukulu välja jätta)

Postitatud: 02.03.2006 12:58 17
Postitas H_Margus
Minu arvamus on, et V8-t linnaliikluses ökonoomseks pidada oleks optimistlik.
Samas varustus ja dünaamika peaks tublisti kahepoolest ületama.
Eks asjaosalised kommentaarivad.

Re: BMW E34 530i V8

Postitatud: 02.03.2006 12:59 45
Postitas Ragnar
kait kirjutas:Praegu on vasikavaimustus peal ning ei tea mida teha...äkki maksab 8v hiljem valusalt kätte. (puhtalt heli päras vist ostaks selle :) )
Mina küll ei kahtleks, kui ikka hing ihaldab siis võta ära.
Endal ka plaan v8 osta, kui auto müüdud saan aga 4.0, sest 3.0 jääb ikka nac lahjaks :shock: :) (pole küll omanud M60B30 aga 535 jäi
juba veidike lahjaks, kui ära harjud)
See mis välja oled valinud tunndub küll päris kobe nii, et go for it.

Postitatud: 02.03.2006 13:02 58
Postitas raimo_r
Kui korralik isendi osta, siis mingit erilist vahet ei ole.
Manuaalkastiga tuleb keskmiseks 13,5 maksimaalselt, seda normaalse sõidu puhul. Maanteel saab suvel ühtlase sõiduga alla 9 ja talvel ~9,5.

Reeglina parem varustus, tootmisaasta ja müümisel võimalus veidi kõrgemat hinda küsida.

4,0 on juba hoopis teises klassist.

Postitatud: 02.03.2006 13:05 04
Postitas kait
tegelt mu hing ihkaks Stingrayd :cool:

aga oleks vaja nagu iga päev sõita. pühapäeva autoks 4.0 sobiks...aga kahte autot osta ei jaksa.
tähendab...kas 3.0 v8 mootor võib saada nuhtluseks, või peab ennast samamoodi üleval nagu 2.5

ja kas need e34 3.0l vahepeal mingeid üleminekuid ka läbi elasid?

Postitatud: 02.03.2006 13:09 57
Postitas raimo_r
Nikasil ploki asemel tuli Alusil'iga plokk. Eelistatud on viimane aga pole kuulnud, et siin kellelgi Nikasili kulumisega probleeme oleks olnud. Kütusena tuleks kindlasti kasutada 98't.

Automaadiga 530 võib pettumuse valmistada.

Postitatud: 02.03.2006 13:10 39
Postitas Ragnar
Mootorist (M50 vs. M60) tulenevat kulude erinevust ma eriti ei kardaks. Kui enne ostu saad kuidagi ära kontrollida milline on silindrite olukord (ikka see nikasil jama)
Pigem ma umbusaldan automaat kasti. Nii eero kui raivo on sellega hädas olnud, nagu nende teemadest lugeda.

Postitatud: 02.03.2006 13:15 42
Postitas kait
ksjuures ma mingi kuu tagasi vihkasin automaati, nüüd ei taha manualile eriti mõelda enam :|

Postitatud: 02.03.2006 13:17 04
Postitas Märt
raimo_r kirjutas:
Automaadiga 530 võib pettumuse valmistada.
...millises osas ?

Postitatud: 02.03.2006 13:21 27
Postitas raimo_r
edasimineku osas. see V8 ja +20kW ei ole tegelikult väga suur vahe edasimineku suhtes.

Postitatud: 02.03.2006 13:25 43
Postitas H_Margus
raimo_r kirjutas:edasimineku osas. see V8 ja +20kW ei ole tegelikult väga suur vahe edasimineku suhtes.
:D Lõputu teema, kõik oleneb millistel eesmärkidel auto ostetakse.

Postitatud: 02.03.2006 13:55 37
Postitas Ragnar
kait kirjutas:ksjuures ma mingi kuu tagasi vihkasin automaati, nüüd ei taha manualile eriti mõelda enam :|
Kui ma kirjutasin, et umbusaldan atm kasti siis mitte sellepärast, et
ma tahaks "õige mehe" kombel käsitsi vahetada käike vaid lihtsalt
jõle jama on kui keset pikemat sõitu lööb avariireziimi kasti (nii nagu siin raivol oli) ja ei saa enam edasi ega tagasi.
Manuaaliga on sellesmõttes julgem tunne.

Postitatud: 02.03.2006 13:57 49
Postitas kait
ahjah. okei...noo samas, kas seda on atm puhul tihti juhtunud...või lihtsalt ebaõnn?

Postitatud: 02.03.2006 14:37 50
Postitas H_Margus
Siit teemast saad ehk midagi...
http://foorum.bmw-club.ee/viewtopic.php?t=15646

Postitatud: 02.03.2006 14:55 40
Postitas priitv8
Mina ütleks, et kui juba otsustada V8 peale minna, siis võtta ka kõik, mis võtta annab. See +50kW ja +100Nm mis lahutavad 3.0 4.0-st on vägagi märgatavad. Muud kulud on pea samad (3.0 vs 4.0).
3-liitrine võrreldes 2.5l R6-ga nõuab ikka veidi rohkem: kaks plokikaant ja selle tihendit, 32 klappi ja 4 nukkvõlli, 8 küünalt ja süütepooli, 2 lambdat ja katti, kolm ketti (neist üks väga pikk), hunnik saalesid jne.
Märgiks ka ära, et praeguste külmadega ja kõva kohapeal käiamisega ei tule kulu alla 16l kuidagi (V8 ei ole linnaauto). Ja minuteada toodetakse Nikasili saksa turule siiani. Aga see ei ole eriline probleem ka, kui auto saksast pärit.
Teisalt olid V8 mudelid muidugi parema varustusega, baasvarustus oli pea sama, mis Executive mudelitel (nt. 4x el. aknad ja udutuled).

Postitatud: 02.03.2006 15:15 27
Postitas eero
Mis automaati puutub, siis olen mina valmis oma varasemast optimismist taganema, et pole sel 5-käigulisel automaadil häda midagi. Sellele teemale oli ülevalpool viidatud ka juba ja võimalus täpselt lugeda.

Ise saan täna oma auto põhjalikult remonditud kastiga tagasi. Sinna on siis pandud sisse see krdi korv, mis neil järgi annab, tugevdatud variant - seda nõrgemat enam uuena ei saagi. Ja nüüd peaks kestma kuni surmani.

OT: aga kuna kasti remondisoleku aja sõitsin ringi jeebiga ja see meeldima hakkas, sisi nüüd kindlas plaanis X5 ost ja see 540 kipub nagu üle jääma..

Postitatud: 02.03.2006 16:00 05
Postitas Relk
Ma olen täiesti veendunud, et kui seda autot kasutada liiklemiseks, siis peab ka see kast vastu.

Kiirendusvõistlused jms on igale kastile raske katsumus.

Postitatud: 02.03.2006 16:12 07
Postitas Tarmo
Minu teda ei ole Eero kuskil kiirendamas käinud aga eks ta täpsustab ise.

Postitatud: 02.03.2006 16:14 03
Postitas kait
tänud priitv8...samas pole eriti tänulik, kuna see 530 tõesti meeldis (:
aga pole piisavalt ressursse, et "kahte" mootorit remontima hakata.

kül jõuab kunagi 4liitrini ka.

Postitatud: 02.03.2006 19:06 50
Postitas Henrik88
iga mootor jääb kunagi lahjaks. endal see kirutud 4,0 95a.(niklas) Siiamaale pole täheldanud mingeid hälbeid mootori töös.

Ja targad vastake miks peaks sõitma 98ga mitte 95 ga.
Kasutan juba viimased 5 aastat Statoili teenuseid ja tagumik ütleb et 95 euroultimaga liigub auto paremini kui 98 euroultimaga.

Postitatud: 02.03.2006 19:19 07
Postitas hanno
Vaata SEDA ja lisaks loe SEDA :)

Postitatud: 03.03.2006 08:16 13
Postitas Raivo
Kui sa kahtled, kas valida 525 või 530 (v8), siis pigem soovitan sul nõudmisi natuke tagasi tõmmata ja 525 valida.
Kui sa aga valiks juba 3.0 või 4.0 vahel, siis pigem 4.0

Aga nagu priitv8 eespool mainis, siis tolle 525 hooldekulud on kindlasti väiksemad.
Eriti kui just linnas liigelda (jm hooldekulu silmas pidades).

Selles 5käigulises automaadis olen ka ise pettunud ning nagu näha, siis paistab see tõsine haigus ka E38'te küljes olevat. Muudkui loe ja imesta, et kellel see kast jälle tuksi läks.
Kolmeliitristel peab vist see kast vähe paremini vastu.

Postitatud: 03.03.2006 08:38 48
Postitas priitv8
Raivo kirjutas:Kolmeliitristel peab vist see kast vähe paremini vastu.
100% identsed kastid need ei ole. 4.0 all on küll pmst sama kasti tugevdatud versioon. Aga jah, miskipärast pole nendest 5HP30 muredest 5HP18 juures suurt midagi kuulda.
3.0 - A5S310Z (ZF.i 5k kast 5HP18, 310Nm)
4.0 - A5S560Z (ZF.i 5k kast 5HP30, 560Nm)

Ja veel kütusekulust rääkides (miks ma ütlen, et V8 [tegelikult suvaline suurem mootor] pole linnaauto) - kõige hullemini kulutab ta kütet kohapeal tühikäigul käies (minu oma 1.6-2.2 l/h). No ja praegu ei kannata just kuskil seisva mootoriga autos istuda ju, lisaks väga väikene keskmine edenemiskiirus Tallinnas, seega ka 16l/100-le.

Postitatud: 03.03.2006 13:12 10
Postitas kait
Selge, suured tänud. Suutsite mind maa peale tagasi tuua. Ning jään siis 2.5l juurde veel.
Käiku läks üks punane kirss...valge kiviga :cool:
Eks järgmine nädal näis.

Postitatud: 03.03.2006 15:24 38
Postitas H_Margus
:D Pole sellel kahepoolesel häda midagi.
Hoolitsevat kätt ja mõistlikku meelt, ning sõidurõõmu küllaga.
Loodab siis varsti näha ja käega katsuda.

Tervitades,

Margus.

Edit: ega juhuslikult 93a. masinaga tegu pole... :D
hele liist ja valge nahk...

Postitatud: 16.03.2006 19:12 17
Postitas raimo_r
Henrik88 kirjutas: Ja targad vastake miks peaks sõitma 98ga mitte 95 ga.
Kasutan juba viimased 5 aastat Statoili teenuseid ja tagumik ütleb et 95 euroultimaga liigub auto paremini kui 98 euroultimaga.
põlemistemperatuur on kõrgem, tekib vähem jääkaineid, eelkõige väävlit mis sellele nikasilile hea ei ole.

Postitatud: 16.03.2006 19:50 06
Postitas kait
Margus525i kirjutas::D Pole sellel kahepoolesel häda midagi.
Hoolitsevat kätt ja mõistlikku meelt, ning sõidurõõmu küllaga.
Loodab siis varsti näha ja käega katsuda.

Tervitades,

Margus.

Edit: ega juhuslikult 93a. masinaga tegu pole... :D
hele liist ja valge nahk...
ei 2,5 on päris mõnus, kere kuidagi jässakas on aga see r6 teeb head tööd.
mingid viisakamad rattada alla saab siis näitan...heheh.
aga ja 93 aasta...valge (helehelehall pigem) nahk ...aga misasi on hele liist?

Postitatud: 16.03.2006 20:05 19
Postitas H_Margus
Iluliistud salongis olid vist heledam nn. puit :roll:

Kui räägime samast autost, siis salong jube kena selles 525-es :D