BMW kütusekulu

Erinevad BMW mudelid
Suletud
Kasutaja avatar
Aare
Huviline
Postitusi: 2907
Liitunud: 24.12.2002 11:18 44
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

BMW kütusekulu

Postitus Postitas Aare »

Käisin nädala sees natuke reisimas ning lennujaamast on heaks tavaks kaasa osta pakk bmw-spetsajakirju (olemas kokku 6 erinevat), viimases BMW Car'is ostmisõpetus E34 kohta. Eriti huvipakkuv on praktilise kütusekulu rida (taha lisan samast 0-60 mph, sek):

518i - 24,7 mpg (9,5 l/100 km) -- 11,5 sek
525i M50 - 22 mpg (10,7 l/100 km)-8,7 s
530i M30 - 21 mpg (11,2 l/100 km) - 7,8 s
535i M30 - 22,3 mpg (10,5l/100 km) - 7,5 s
530i V8 - 21 mpg (11,2 l/100 km) - 7,7 s
540i - 17,8 mpg (13,2 l/100 km) - 7,0 s

Sekundid tunduvad nats imelikena, aga nende andmete taustal on kõige parema kütusekulu/mineku suhtega klassikalise M30B34 mootoriga 535i. Uute mootorite tulek ei ole andnud tuntavat edasiminekut
ei ökonoomsuses ega kiirenduses. Vastupidavust pole üldse mõtet võrrelda igasugu alusili-saastaga. Samamoodi juppide hinnal on suurusjärk vahel....

Samamoodi paneb mõtlema olematu kütusekulu vahe suurtel ja väikestel mootoritel. Nii tundub 535 olevat ökonoomsem kui 525 ning 530 ning kaotab selles tabelis ainult naerukohale 518i-le. Niiet rahvajutud suurest kütusekulust....ega see ford scorpio ole...
Kasutaja avatar
Lauri_L
Klubiliige
Postitusi: 961
Liitunud: 24.01.2003 19:43 33
Asukoht: Harjumaa
Kontakt:

Postitus Postitas Lauri_L »

Antud numbrid tunduvad tõepoolest kuidagi kahtlastena. Samas eks küttekulu oleneb sellest, mis tingimustes on küttekulu mõõdetud ja mis olukorras auto on olnud.
Endal on olnud nüüdseks kokku 5 e30 kerega bmw-d. Tulemused on olnud järgmised:

320iA 1983 linnas 9,0/maanteel 7,3 (ls. 220 000km)
320i 1987 linnas 9,2/maanteel 7,7 (ls. 370 000)
320i 1988 linnas 8,8/maanteel 7,8 (ls. ca 260-270 000km)
320i 1983 linnas 9,8/maanteel 7,8 (ls. ei tea)
324d 1986 linnas 7,2/maanteel 6,0 (ls. 280 000km)

Samas ka mõjutab kõvasti küttekulu ilm, talvise ajaga suureneb kulu, kevadisega väheneb. Sai korra Tartusse sõidetud (320i ja talvisel ajal), minnes trassil 8 liitri kanti võttis, tulles oli sõit vastu tugevat tuult ning kulu tõusis 14,5 l 100km peale.

Oma üllatuseks on siiani väga hea mulje jätnud küttekulu ja mugavuse suhte poolest just automaatkastiga isend!
Kasutaja avatar
Kristo_P
Huviline
Postitusi: 841
Liitunud: 28.09.2003 23:40 21
Asukoht: Florida - Miami

Postitus Postitas Kristo_P »

Kiirendus andmed näitavad küll aiateibaid!


525i (125kw) (9,5) 141kw (8,0)
530i M30 - (8,3)
535i M30 7,7 s
530i V8 - 21 mpg (11,2 l/100 km) - 7,7 s
Need peaks enamvähem õiged olema!
Mingis vanemas TM's olid ka andmed ära toodud.. kuid hetkel ei leia seda ülesse..
Lancer EVOLUTION 9
patrik
Huviline
Postitusi: 4587
Liitunud: 19.01.2003 20:29 39
Asukoht: BMW diagnstika, Kuma tee 8, Peetri
Kontakt:

Postitus Postitas patrik »

tekib siis küsimus, et miks bmw üldse oma mootoreid edasi arendab? pangu kõigile mudelitele m30 peale ja sõidurõõm missugune ja jupid on odavad.eks need uued konstruktorid on ikka lollid küll nad ju ei tea asjast mitte mõhkugi, ülevalt antakse ülesanne ette, et tehke nüüd midagi ja nemad peavadki millegagi maha saama. niimoodi need mootorid sünnivadki. mida uuem mudel seda kehvem! bmw peab ju ainult rämedalt edasi käima, saastenormid, küttekulu, dünaamilisus on ju pohh. :D:D:D
Ära saada mulle sõnumit, helista! Tel:5028520
Kasutaja avatar
Aare
Huviline
Postitusi: 2907
Liitunud: 24.12.2002 11:18 44
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas Aare »

Kogu tehno-crap'il puudub point, kui asja poole keerukamaks muutumisel olulisi muutusi ei tule.

Asi pole M30-s, vaid selles, et hiljem on valmistatud igasugu nikasi-alusi-f***sil saasta, mille töökindlus kahjuks kriitikat ei kannata. Varuosade hindadest ei räägigi. Samuti ei usu eriti, et kat'ga vana 535 tohutult rohkem saastab kui nt 530 V8.

Toon Su rõõmustamiseks paar näidet tõelisest tehnikarevolutsioonist bmw ehituses:D Kahjuks on enamik neid "uuendusi" tõeline jama auto omanikule pärast.

-üleminek M10 mootorilt M40-le. Kommentaare pole vist eriti vaja??? Kui M10 on asjaarmastajate poolt hinnatud võidusõidumootori toorik (seeriavänt, plokk ja kepsud kannatavad ühe soomlase autos 900 hj välja, siis mida kostad M40 kohta? Elektroonika töökindlust pole üldse mõtet võrrelda, eriti selle Siemensi pasaga???

-üleminek M30-lt V8-tele. Nali ruudus. Netist leiad tuhandeid lehekülgi selle alusili-nikasili-****sili jamade kohta. Mootorit remontida ei saa, sest hoonida ei saa. Osta aga $$$$ eest uus plokk. Või veel parem-uus mootor. Mis siis saavutati??? Hehh, suurem võimsus läks raskema auto vedamiseks, vahe kütusekulus ja kiirenduses on olematu.

-üleminek 4HP22/24 automaatkastilt 5HP18 automaatkastile. Töökindlust ei ole mõtet võrrelda? Mis siis parem on? Erootiline mõte, et sul on üks käik rohkem? Võrdle kiirendusnäitajaid, ühe ja teise kastiga- vahe on heal juhul 0,1 sek.

-Motronicu panemine M20 mootorile. No mis siis muutus? Minuteada peale saaste mitte midagi. Esimese seeriate proge oli nii mage, et auto võttis linnas 2l rohkem bensiini kui K-jetronicuga vanem mudel. Samamoodi ronis pöördemoment 4000-lt 4700-le.

Toon veel näiteid?

Edit: to patrik

Kui mahti saan, võin su optimismi jahutamiseks panna siia rea andmeid kütusekulu, kiirenduse jne edasi kohta. Ilma neid numbreid toomata julgen juba ette lubada, et tu tech-crap'i jutt ei pea ka siin vett. Saaste jätame kõrvale -või jätad enda ringraja 330-le katid alla ning chippimata:D

Autod võiks olla
2002 tii
320i/4 E21
320i/6 E21
320i kuni 85 E30
320i 86-87 E30 (L-jetr)
320i 87-90 (Motr)
320i 91- (M50)
jne
Kasutaja avatar
Cardo
Huviline
Postitusi: 4223
Liitunud: 27.12.2002 00:08 12
Asukoht: Jüri

Postitus Postitas Cardo »

Vale kommentaar vales kohas , aga mõninga muu valdkonna suhtes nagu liigne elektroonika lisamine on osaliselt tee allamäge. Tõepoolest reklaaminumbrina on hea küll aga hilisem remont ja liigne lagunemine tuleb kallim.
Täpne mehhaanika on tunduvalt kindlam kui "sebiv" elektroonika.

Sorry aga ärge ostke a.la elektroonilist esiklaasi mis ise äkki pimedax lööb kui voolukatkestus tekib microsofti ja auto vahel :)
E28:2,0, E28:2,5, E28:3,0; F21
Kasutaja avatar
Arvo
Huviline
Postitusi: 485
Liitunud: 02.01.2003 15:12 25
Asukoht: Tallinn/Tartu
Kontakt:

Postitus Postitas Arvo »

[quote][i]Algselt postitas Aare[/i]
Kogu tehno-crap'il puudub point, kui asja poole keerukamaks muutumisel olulisi muutusi ei tule.
[/quote]
Tarbija seisukohalt puudub jah point, BMW tehas teenib aga rohkem. Et teistega konkurentsis püsida ei saa ka BMW endale lubada lihtsaid, töökindlaid ja odavaid lahendusi :(

[quote]
-üleminek M30-lt V8-tele. Nali ruudus. Netist leiad tuhandeid lehekülgi selle alusili-nikasili-****sili jamade kohta. Mootorit remontida ei saa, sest hoonida ei saa. Osta aga $$$$ eest uus plokk.
[/quote]

Alumiinium plokkidele tehakse minuteada keemilist hoonimist, seega kulunud mootorit kohe prügikasti ei ole vaja tõsta. Kas ka Eestis keegi sellist teenust pakub ja mis maksta võib ei tea.
See M60 rohke lagunemise legend on alguse saanud USAst, kus algusaastate mudelitel oli "allergia" väävlirikka bensiini suhtes.

[quote]
-Motronicu panemine M20 mootorile. No mis siis muutus? Minuteada peale saaste mitte midagi. Esimese seeriate proge oli nii mage, et auto võttis linnas 2l rohkem bensiini kui K-jetronicuga vanem mudel. Samamoodi ronis pöördemoment 4000-lt 4700-le.
[/quote]

Motronic vastupidi on entusiastidele õnnistus, segukaardid vabalt sätitavad, väga lihtne näiteks piirajat maha võtta jne.
Pöördemoment ronis kõrgemale hoopis tänu KAT-le - surveaste kukkus 9,2 pealt 8,8 peale.
Kasutaja avatar
Muhv
Klubiliige EKBK
Postitusi: 2206
Liitunud: 18.11.2002 22:35 02
Peamine sõiduk: i12, i01s, G05

Postitus Postitas Muhv »

Siia otsa sobiks ehk selline fakt "arengust". E36 kabriot reklaamiti hüüdlausega "our hardware runs better without windows" ;) või midagi sarnast. Nüüdne windoosa softiga 7oo lukustab aga miski presidendi autosse ja kerib ka aknad igaks petteks kinni, jäädes ootama kõikepäästva itimehe restarti. (Lugu tänasest sõnumilehest) Jääb vaid küsida, kas president lõigati windoosa vabade plekikääridega sest kõrgtehnoloogilisest konservipurgist välja?
Kasutaja avatar
Aare
Huviline
Postitusi: 2907
Liitunud: 24.12.2002 11:18 44
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas Aare »

Natuke sellest, kui palju annab välja hüper-super tehnika ning "vana malm" M3-s Hamanni teostuses

Hamann M3 E30 1986
-mootor M30B34, turbo, vahejahuti
-võimsus 410 hj@5900 rpm, moment 515Nm@4600 rpm
-kiirendus 0-100 4,9 sek, maks kiirus 303 kmh
-tühimass 1310 kg

Hamann M3 E46
-M3 mootor, 380 hj@7900 rpm, moment 399 Nm@4900 rpm
-kiirendus 0-100 4,9 sek, maks kiirus 289 kmh.
tühimass 1310 kg

Ülesanne - mõlemad on tänavaauto jaoks võimaluste piirile aetud mootorid. Ülesanne- leia siit kolm korda keerukamast mootorist tulev eelis.
patrik
Huviline
Postitusi: 4587
Liitunud: 19.01.2003 20:29 39
Asukoht: BMW diagnstika, Kuma tee 8, Peetri
Kontakt:

Postitus Postitas patrik »

võta sama asi m30st ka vabalthingavana ja kui ikka kohale ei jõua mine sõida nüüd ka kurvis. aeg silmaklapid peast ära võtta ja kohapeal sammumise asemel edasi minna. see kõik meenutab nagu mingit vene aja töömeest, kes elab ikka veel vene ajas, lööb mutreid haamriga otsa, joodab "kirvega" ja isoleerib sinise paelaga- kõik ju toimib, lihtsalt minu arusaamad veidi teised, eelistan lihtsama vastupanu teed mitte minna aga no inimesed ju erinevad- kellele ikka veel vana kole ema aga kellele ilus tütar ( mis sest et ema võib palju asju paremini ju teha:D)
Ära saada mulle sõnumit, helista! Tel:5028520
Kasutaja avatar
Arvo
Huviline
Postitusi: 485
Liitunud: 02.01.2003 15:12 25
Asukoht: Tallinn/Tartu
Kontakt:

Postitus Postitas Arvo »

[quote][i]Algselt postitas patrik[/i]
võta sama asi m30st ka vabalthingavana ja kui ikka kohale ei jõua mine sõida nüüd ka kurvis. aeg silmaklapid peast ära võtta ja kohapeal sammumise asemel edasi minna. [/quote]
No kui vabalthingav M30 sättida samuti 8000 pöörde juurde ei jääks need hobused sealt tulemata. "Alumine ots" jääks muidugi nõrgaks.
Aare point on pigem selles, et M30 on vana ja äraproovitud eriliste tüüpvigadeta väga lollikindel raud. See et ta kerge kerega ringraja E30 peale nii hästi ei sobi kui näiteks M20 on teine teema.
patrik
Huviline
Postitusi: 4587
Liitunud: 19.01.2003 20:29 39
Asukoht: BMW diagnstika, Kuma tee 8, Peetri
Kontakt:

Postitus Postitas patrik »

topicu teema hakkab natuke hajuma: jutt käis alguses tehnoloogiast tänavasõidus, jõudis ära käia tuuningfirmas ja ringrajal jne.
Ära saada mulle sõnumit, helista! Tel:5028520
patrik
Huviline
Postitusi: 4587
Liitunud: 19.01.2003 20:29 39
Asukoht: BMW diagnstika, Kuma tee 8, Peetri
Kontakt:

Postitus Postitas patrik »

samas hea, kui käib tuline vaidlus selliste asjade üle, mitte ei vaielda mingi spoileri või mingi muu pedemajaka pärast:D
Ära saada mulle sõnumit, helista! Tel:5028520
Marko_J
Huviline
Postitusi: 510
Liitunud: 30.09.2002 22:04 59
Asukoht: Tln

Postitus Postitas Marko_J »

[quote][i]Algselt postitas patrik[/i]
samas hea, kui käib tuline vaidlus selliste asjade üle, mitte ei vaielda mingi spoileri või mingi muu pedemajaka pärast:D [/quote]

seda kindlasti...
Kasutaja avatar
Aare
Huviline
Postitusi: 2907
Liitunud: 24.12.2002 11:18 44
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas Aare »

Patrik, oma suures agaruses unustad ühe asja ära - et kui kohalikult OT-d välja arvata, siis sellest hüpertehnikast on ääretult vähe kasu, sest enamikes sarjades on vanos vms imed, milles tegelikult peale 10 kg vahe seisenb uue eelis vana ees....keelatud. Ilma nende vanosteta said vähemalt BTCC-l bmw 320-d Honda Accordide vms käest haledalt kotti.

Mis seda kurvisõidu juttu puudutab, siis
milline eelis on M3 6-sil mootoril? Mingit erilist kaaluvahet seal pole, pealegi kui viletsa juhitavuse all pead silmas kohalikke M30 aretusi E30sse, siis minuteada on kõik need mootorid esimeses asendis - so vales kohas, kuhu on lihtne panna kuid mis rikub juhitavust. Selle mootori tõstad lihtsalt tahapoole ja kogu armastus. Teha on seda lihtsam, sest mootori välisgabariidid on väiksemad, samuti on malmploki külge lisakinnituste tegemine vähe püsivam asi kui aluplokile.

Mis puudutab seda kurvisõidu juttu, siis millest see? Sul füüsikatunnid jäid vist vahele koolis või? Audi S4 kaalujaotus
on 65/35, Ferraridel 40/60, kurvis-slaalomis samakiired----milles see point
siis on äkki seletad lollile:D
patrik
Huviline
Postitusi: 4587
Liitunud: 19.01.2003 20:29 39
Asukoht: BMW diagnstika, Kuma tee 8, Peetri
Kontakt:

Postitus Postitas patrik »

aare, mine algusesse ja loe teema uuesti läbi. jutt käib nagu sellest, et sinu m30 propagandat ei jõua ära kuulata. oled sa tähele pannud, et ma mingi topicu avan, et kui ilus tark ja osav mina ja mu mootor on? rahune nüüd maha ja ära suru oma arvamust teistele peale igal võimalikul juhul.või kui tahad tee eraldi topic kus sa näiteks iga nädal lisad oma m30 jutule lisa.. jääb see foorum risustamata seitsmes kohas:D siis on teistele ka arusaadavam, kui neil mingit infot on vaja või tahavad sulle vastu vaielda, vaidlevad selle topicu all. muidu iga natukese aja tagant loe jälle: kütusekulu(loe:m30 parim), kerged ja rasked( jälle m30 üle prahi:D)jne, jne, jne
Ära saada mulle sõnumit, helista! Tel:5028520
Suletud