1. leht 1-st

BMW teavitas kolmerattalisest linnaautost

Postitatud: 26.04.2006 23:04 45
Postitas Fulber
BMW teavitas kolmerattalisest linnaautost

26. aprill 2006

BMW avaldas esimese informatsiooni linnasõiduks mõeldud kontseptautost, millel nimeks BMW C.L.E.V.E.R. Kolmerattalise ja kahekohalise transpordivahendi loomisega tegelevad baieri spetsialistid koostöös briti Bath'i ülikooliga, sõiduki nimi on dešifreerituna Compact Low Emission Vehicle for Urban Transport ehk kompaktne ökoloogiliselt puhas sõiduk linnas liikumiseks.

Kompaktne, sest selle laius on peaaegu 50 cm väiksem kui iga teise kompaktse auto laius. BMW C.L.E.V.E.R ainus reisija leiab koha juhiistme taga. Uksed avanevad üles, samuti kompaktsuse ja ruumisäästlikkuse nimel, näiteks parkimisel.

Ökoloogiliselt puhas, sest sõiduki jõuallikas on kõigest 230 cm3 ja töötab looduslikul gaasil. Võimsust on 17 hj ning see võimaldab kiirendada väikest autot kuni 75 km/h. BMW C.L.E.V.E.R. kütusekulu on väga väike: ümberarvutades bensiinile kulutab sõiduk umbes kaks liitrit saja kilomeetri kohta.

Auto on varustatud ka unikaalse kere kalde kontrollsüsteemiga. Elektrooniliselt juhitav hüdrauliline süsteem muudab kiirusest sõltuvalt BMW C.L.E.V.E.R. kabiini ja esimese ratta kallet: mida suurem kiirus, seda tugevamalt auto kere kaldub pöörde keskme poole. Süsteem võimaldab saavutada kolmerattalise transpordivahendi parima stabiilsuse kiiretel pööretel. Analoogne süsteem oli kasutusel ka hollandi eksperimentaalautol Carver.

BMW esindajad esialgu veel analoogse mudeli seeriatootmise võimalust ei kommenteeri. Kuid mõningate spetsialistide arvates on masstootmise korral BMW C.L.E.V.E.R. hind umbes 10 000 dollarit, mis ei olegi ülekoormatud tänavatega euroopa megalinnade jaoks loodud ökonoomse auto kohta väga kallis.

Pilt
Pilt

auto24

Postitatud: 27.04.2006 07:29 39
Postitas Are
BMW punni uus tulemine :D päris kena tegelikult :cool:

Postitatud: 27.04.2006 08:04 40
Postitas Pille
appi... nii me kaotasimegi bmw :shock:

Postitatud: 27.04.2006 08:19 57
Postitas draggo
Pille kirjutas:appi... nii me kaotasimegi bmw :shock:
Nii öeldi ka esimese Bangle disainiga isendi kohta.
Minu arust on see evolutsioon. Päris meeldiks sellisega mööda linna põristada. Loodame, et be-em-veelik sõidumugavus on ikka säilinud.

Postitatud: 27.04.2006 08:21 24
Postitas Raivo
Innovatsioon ruulib :)

Meenutab natuke kolmerattalist lastekäru :cool:

Postitatud: 27.04.2006 08:54 37
Postitas Kairi
Jeerum, tõesti nagu lapsevanker või Selveri käru :shock:

Postitatud: 27.04.2006 09:00 00
Postitas jjanno
Tere

Neerud?

jJanno

Postitatud: 27.04.2006 09:00 08
Postitas Arux
Loodame, et BMWl läheb sellega vähe paremini kui C1 ga, C1 oli ju ka analoogne linnaliikuri kontseptsioon, tiba kallis ainult rahva jaoks. Muidu täitsa kihvt ju, nagu Isetta noorem vend :D

Pilt

Pilt

Postitatud: 27.04.2006 09:06 41
Postitas Kristjan_K
Selline käkk peaks 750iL -iga komplektis käima, linnas sõidad selle käkiga ja siis kui pikem sõit, lükkad selle aianurka, ajad seitsmeselt tolmu maha ja naudid maanteemõnusi :)

Postitatud: 27.04.2006 09:17 31
Postitas Tom
Mulle meeldib ja loodan, et see kunagi ka tootmisse jõuab.

Postitatud: 27.04.2006 09:22 39
Postitas ruut
Kristjan_K kirjutas:Selline käkk peaks 750iL -iga komplektis käima, linnas sõidad selle käkiga ja siis kui pikem sõit, lükkad selle aianurka, ajad seitsmeselt tolmu maha ja naudid maanteemõnusi :)
Aga nii need sakslased teevadki. Olen kohtunud mitmete inimestega, kellel linnasõiduks olid valdavalt renault twingod ja pikemateks otsteks 5-6 L mersud/bemmid

Postitatud: 27.04.2006 09:55 03
Postitas Raivo
ruut kirjutas:
Kristjan_K kirjutas:Selline käkk peaks 750iL -iga komplektis käima, linnas sõidad selle käkiga ja siis kui pikem sõit, lükkad selle aianurka, ajad seitsmeselt tolmu maha ja naudid maanteemõnusi :)
Aga nii need sakslased teevadki. Olen kohtunud mitmete inimestega, kellel linnasõiduks olid valdavalt renault twingod ja pikemateks otsteks 5-6 L mersud/bemmid
Imo väga eluterve suhtumine. Alates ökoloogilisest aspektist lõpetades mõttetu ressursi raiskamisega.
Mis sa kitsal tänaval, kus on meeletud ummikud, oma 6.0iL kerega ikka istud. Selle asemele mahuks 4tk neid uusi moodustisi ;)

Postitatud: 27.04.2006 10:03 15
Postitas Relk
Siin üks video peaaegu samast asjast. Eks BMW ostis mingid õigused sellele:
http://www.youtube.com/watch?v=bgfTG1wC ... r%20carver

Mulle see liikur meeldib. Lahe asi millega suviti linnas ringi kulgeda.

Postitatud: 27.04.2006 10:20 45
Postitas eero
Mind ei painutaks küll miski sellisesse kärusse :D

Postitatud: 27.04.2006 12:35 30
Postitas aivo28
no milleks? :cry:

aina hullemaks läheb...iga päevaga tuleb uusi minu bmw-fanatismi lõhkuvaid uudiseid....kas varsti tuleb bmw abimootoriga jalgratas ka ja siis oleks veel vaja yarisele mingi konkurent luua...

Postitatud: 27.04.2006 12:40 52
Postitas Mihkel
.

Postitatud: 27.04.2006 12:43 12
Postitas Ilves
Väga lahe kontseptsioon, kuigi stabiilsuse huvides võiks ees ikkagi rattapaar olla. Kuskil eurotänavatel on sellega kindlasti hea põristada, meil läheks ilmselt esimesel suuremas rööpas ristmikul külili.

Postitatud: 27.04.2006 13:00 09
Postitas Kaido S
Appikarjujad peaks meelde tuletama, et BMW ei tooda autosid vaid meile. Kui keegi on liigelnud tipptunnil Pariisis või Roomas, siis see saab ka aru, miks selliseid "kärusid" vaja on. Suur auto on seal lihtsalt ressursi raiskamine - isegi kui viitsite sellega sõita, siis rüüstatakse parkides esimese päevaga silmarõõm ära - sellise kolmerattalisega on see vähem traagiline. Sellist autot pakutakse maksujõulisele kliendile, kas ka ostukärus hindab stiili ja dünaamikat, ideaalis on see peres kolmas või neljas liikur nendesamade 7.- ja 5. seeria pikaotsa laevade kõrval. Kui klient juba käes, siis miks anda see mõnes teises sektoris käest ära, eriti kui veel pappi jagub. Mee võime siin arvata mida tahame - ühes Londoni eeslinnas müüakse kuus rohkem autosid kui kogu Eestis aastaga kokku.

Postitatud: 27.04.2006 13:30 50
Postitas Relk
BMW innovatiivsust tuleb alati taga kiita. Tootku nad või miksereid. Iga innovatiivne lahendus tuleb järgmisele nende poolt toodetud autole ainult kasuks kuna seal tulevad kogemused head ideed ning uudsed lahendused.

Mõelge veidi laiemalt.

Postitatud: 27.04.2006 13:44 23
Postitas Ilves
Juss kirjutas:Mõelge veidi laiemalt.
Järgmisele X5-le 3 ratast ja kerekallutussüsteem? Koos võimalusega teha retrofit kõigile X5-tele :P

Postitatud: 27.04.2006 14:48 35
Postitas Relk
Ilves kirjutas:
Juss kirjutas:Mõelge veidi laiemalt.
Järgmisele X5-le 3 ratast ja kerekallutussüsteem? Koos võimalusega teha retrofit kõigile X5-tele :P
:lol: Mitte päris nii. Võibolla tuleb sealt häid ideid mootorratastele, kindlasi mõtteid parematele, võimsamatele kuid samas ökonoomsematele mootoritele. Ehk midagi stabiilsuse osas autodelegi.

Postitatud: 27.04.2006 14:56 44
Postitas Tom
Õige BMW ongi nishi kaup mitte laiatarbe ese, milleks BMW kahjuks viimasel ajal saanud on.

Postitatud: 27.04.2006 18:28 22
Postitas Cardo
Suurepärane rinkarelv, kas pole :D

Postitatud: 27.04.2006 20:45 38
Postitas AARE540
Cardo kirjutas:Suurepärane rinkarelv, kas pole :D
Sellise asetusega saaks isegi vbl rinkat lasta, aga vastupidi, nii et üks taga ja kaks ees oleks ta esimeses kurvis külili :D Aga ses mõttes, mis puutub konkreetsesse asja- ütleme nii, et tegelikul ta oma olemuselt ei häirigi, ka Smart'i kohta tuli algul igasugu kommentaare, kuid vaatamata kõigele on sellest juba 3 v 4 eri versiooni olemas. Samas ka see asi, et kui asi hästi müüks, oleks see ju ka BMW firmale üsna suur tugi püsimiseks (mitte et ta muidu ei püsiks muidugi :D ) Kuigi jah, olen Eeroga samal arvamusel, et nats raske oleks mind sinna sisse saada :P

Postitatud: 27.04.2006 23:20 36
Postitas Tarvo
täitsa lahe linnakulgur ;)

Postitatud: 28.04.2006 07:39 46
Postitas truumu
Kui mul on ainult 3-4 km tööle ja tagasi vaja sõita siis valiksin ka pigem selle 3rattalise vihmavarju, kui 750iL
Ainuke mure oleks teistega kokkupõrkamisel ja mis saab siis kui kerekallutus hüdraulika saba paneb :shock:

Üldiselt lahe idee :D

Postitatud: 28.04.2006 07:51 46
Postitas Kristjan_K
truumu kirjutas:.. ja mis saab siis kui kerekallutus hüdraulika saba paneb :shock:
Siis saad kiirkursuse kere kallutamises(loe: uuesti püsti saamises) :)

Postitatud: 28.04.2006 18:10 00
Postitas Cardo
Kristjan_K kirjutas:
truumu kirjutas:.. ja mis saab siis kui kerekallutus hüdraulika saba paneb :shock:
Siis saad kiirkursuse kere kallutamises(loe: uuesti püsti saamises) :)
Sama juhtub siis, kui sul pidurivoolik pooleks läheb, miskit võib püksi tulla :P

Postitatud: 28.04.2006 18:34 41
Postitas toivoku
Cardo kirjutas:
Kristjan_K kirjutas:
truumu kirjutas:.. ja mis saab siis kui kerekallutus hüdraulika saba paneb :shock:
Siis saad kiirkursuse kere kallutamises(loe: uuesti püsti saamises) :)
Sama juhtub siis, kui sul pidurivoolik pooleks läheb, miskit võib püksi tulla :P
äkki tuleb aint pyksi, aga jah ka mind ei sunniks miski siukest "relva" omale soetama ega ka sellega sõitma :D