Lühendid Bayerlaste mudelinimedes
Lühendid Bayerlaste mudelinimedes
Seda need lühendid tähendavad:
I - sissepritse
E - eco versioon
S - sportversioon
L - pikendatud kere
A - automaatkast
X - nelivedu
T - touring
C - kupee
M - BMW Motosport divisioni toodang
Edit : formuleerisin topicu ümber
I - sissepritse
E - eco versioon
S - sportversioon
L - pikendatud kere
A - automaatkast
X - nelivedu
T - touring
C - kupee
M - BMW Motosport divisioni toodang
Edit : formuleerisin topicu ümber
Viimati muutis Charly, 22.02.2004 19:48 13, muudetud 4 korda kokku.
ex-Audi A2, ex-Fleetwood, ex-GT4, ex-944
525 ´94 & Hybrid ´08
56 201 649
525 ´94 & Hybrid ´08
56 201 649
Re: küsimus mudelinimes olevate lühendita kohta???
AutomaatCharly kirjutas:A - ???
jJanno
Edit:
Kuna A vastati juba ära, siis lisaks omaltpoolt 2 oma lemmik tähist :)
T-Touring
X-4wd
Edit2:
Ehk siis http://www.bmwclub.fi/fi/types/index.html
endiselt jJanno
Viimati muutis jjanno, 19.02.2004 13:22 41, muudetud 1 kord kokku.
exTouring
Re: Lühendid Bayerlaste mudelinimedes
Charly kirjutas:Seda need lühendid tähendavad:
I - sissepritse
E - eco versioon
S - sportversioon
L - pikendatud kere
A - automaatkast
X - nelivedu
T - touring
C - kupee
Edit : formuleerisin topicu ümber
selle järgi oleks siis 325tds (automaatkastiga)
TDS - turbodiisel sport

ei mingit sportsisu - küll aga ketspidurid ja vahejahutiga turbo aut kast elektri peegel ja esiaknad.Charly kirjutas:no ma ei tea....
kui 318 is on 4x ketaspidur ja sportsisu..
kas tds on kah sportsisuga?
või on tds lihtsalt mingi diiselmootori....ee like kombinatsioon vms
ma homme pangahärradega sellise ostu arutamas
Et siis tulevasteks päevadeks - kui vaja pea uhkelt selga lüüa ja tark näida - paluks abi vaikselt Teilt, asjatundjailt..
Vot see minukese 535iA - see ok, aga tiptronic-kast - seda ka kuidagi peenemalt-lühemalt kirjutatakse ehk? (No tavaliselt vist lihtne automaatkast muidu või no maeiteakaa..)
Ja siis - et kui muidu nagu selline (vist siis A nagu automaat) tavaline, aga eputamise mõttes lisatud M-i rool, vedrustus ja sportistmed, mingi nipet-näpet veel - mis sihuke riist see siis on? Mingid lisad olid veel, praegu ei tule meelde.. Et mis sihukestega hübriididega teha.. (loogiline on, et loeb see, mis passis kirjas juu)
Küsimärk otsa ees
Vot see minukese 535iA - see ok, aga tiptronic-kast - seda ka kuidagi peenemalt-lühemalt kirjutatakse ehk? (No tavaliselt vist lihtne automaatkast muidu või no maeiteakaa..)
Ja siis - et kui muidu nagu selline (vist siis A nagu automaat) tavaline, aga eputamise mõttes lisatud M-i rool, vedrustus ja sportistmed, mingi nipet-näpet veel - mis sihuke riist see siis on? Mingid lisad olid veel, praegu ei tule meelde.. Et mis sihukestega hübriididega teha.. (loogiline on, et loeb see, mis passis kirjas juu)
Küsimärk otsa ees
Omalt poolt lisan veel niipalju, et see tehase M-vedrustus pole siiski see, mis on M3 ja M5-l all, viimastel tähendab see ka kangemaid õõtsapukse jne. Oma 15 mm madaldusega ning tänavasõidu kõvadusega on asi siiski sportvedrustusest väga kaugel. E30 kuulu järgi veel alumiiniumist õõtsad tavalise mudeli terasõõtsade asemel olid.
Nt m-tech vedrustusega E30 on siiski sama mudeli M3-st vaid hale vari, M3 kasutab E28-type esipüstikuid, teisi esipidureid ja viie poldiga rattaid.
E28-l tähendas see 15 mm madalamaid vedrusid, lühemaid amordikanne ning üsna tavalisi bilsteini gaasamorte (tehases pandi siis tavamudelitele veel õliamorte. Tagaamorte olen ise mõõtnud, tavavedrustusel on amordisäär täpselt 15 mm pikem. Minu autol on all -40 mm madaldusvedrud, neid mitte m-techi nime all müüdavatega segi mitte ajada. Seerias on auto kõrge nagu kits. Proovisin ka rauli M5-ga koos õõtsutada - M5 amordid on kõvad nagu kivid.
M-tech on natuke järeleaidatud seeriavedrustus, mis on välja mõeldud fännide kõvatamiseks ning lisaraha küsimiseks. Mingit tegelikku seost
M Gmbh ja autospordiga nendel vähemalt praegu ei ole.
To piret - M tähte lisati mudelinimele vaid mudelitele 535i kuni 1987 aastani. Sinul on lihtsalt mõnede millegipärast M lisadeks nimetavate
lisajubinatega 535.
Nt m-tech vedrustusega E30 on siiski sama mudeli M3-st vaid hale vari, M3 kasutab E28-type esipüstikuid, teisi esipidureid ja viie poldiga rattaid.
E28-l tähendas see 15 mm madalamaid vedrusid, lühemaid amordikanne ning üsna tavalisi bilsteini gaasamorte (tehases pandi siis tavamudelitele veel õliamorte. Tagaamorte olen ise mõõtnud, tavavedrustusel on amordisäär täpselt 15 mm pikem. Minu autol on all -40 mm madaldusvedrud, neid mitte m-techi nime all müüdavatega segi mitte ajada. Seerias on auto kõrge nagu kits. Proovisin ka rauli M5-ga koos õõtsutada - M5 amordid on kõvad nagu kivid.
M-tech on natuke järeleaidatud seeriavedrustus, mis on välja mõeldud fännide kõvatamiseks ning lisaraha küsimiseks. Mingit tegelikku seost
M Gmbh ja autospordiga nendel vähemalt praegu ei ole.
To piret - M tähte lisati mudelinimele vaid mudelitele 535i kuni 1987 aastani. Sinul on lihtsalt mõnede millegipärast M lisadeks nimetavate
lisajubinatega 535.
BMW M535i 1985; BMW 3.0S 1973;
BMW 318iS 1990
BMW 318iS 1990
Re: Lühendid Bayerlaste mudelinimedes
compactidel olen märganud näiteks sellist märki 316it?`mis need tähed peaks seal tähendama? 

- Henri.
- Klubiliige - admin
- Postitusi: 12078
- Liitunud: 03.03.2008 18:24 02
- Peamine sõiduk: 328 kuut
- Asukoht: Tln/kesklinn
- Kontakt:
Re: Lühendid Bayerlaste mudelinimedes
Compactitel on kõikidel "Ti" ikka.
"iT" on touring.
"iT" on touring.
"Ti"-d olid 318Ti (103kW 318iS mootor) ja 323Ti (125kW)wiki kirjutas:The title 'Ti'(Touring International), is unique to the Compact range and is used on the more powerful versions, harking back to the BMW New Class 'Ti' models of the sixties.
- Marko S
- Huviline
- Postitusi: 3571
- Liitunud: 11.10.2005 19:02 22
- Peamine sõiduk: E39 530d
- Asukoht: Tallinn
- Kontakt:
Re: Lühendid Bayerlaste mudelinimedes
S ei tähenda ju alati "sportversiooni" ? Diisli puhul oli ju eraldi märgistused, TD (85KW) ja TDS (105KW) vastavalt siis coolerita ja cooleriga variant, kui õigesti mäletan.
- AARE540
- Huviline - moderaator
- Postitusi: 11707
- Liitunud: 31.01.2004 21:43 11
- Peamine sõiduk: Scania 500R '24 Mercedes-Benz E350 '15 BMW 540i'94
- Telefon: 53311120
- Asukoht: Pärnu
- Kontakt:
Re: Lühendid Bayerlaste mudelinimedes
Täpselt nii ongi, mäletad täitsa õigesti
Muidugi eks näiteks tds ja CSi puhul tähendavad need s-id vast ikkagi erinevat asja.

Re:
Wiki järgi on diiselkompaktidel ka "td", vähemalt E46st alates.Henri_J kirjutas:Compactitel on kõikidel "Ti" ikka.
"iT" on touring.

E36 puhul oli minu teada "iC" benamootoriga kabrio tunnusmärk (diisleid tol ajal kupeena ja kabriona polnud). Alates E46st on on "Ci" bensu- ja "Cd" masuudikupee, "Cic" oleks siis bensu- ja "Cdc" diiselkabrio, aga kasutatakse siiski märgistust "Ci" või "Cd".kimmo kirjutas:Lisaks on veel ka C - mida ta ametlikult tähendab, kas Coupe/Cabrio, ei teagi.
Enne: 7xE36, 2xE46, E39, E61, E32. Nüüd: F34 320dxDrive GT, E36 M3 cabrio
Re: Lühendid Bayerlaste mudelinimedes
Oluline on siiski ka see, kas on trüki- või kirjatäht.
Esimesel juhul CSL ja teisel juhul tds.
Esimesel juhul CSL ja teisel juhul tds.
Marko S kirjutas:S ei tähenda ju alati "sportversiooni" ? Diisli puhul oli ju eraldi märgistused, TD (85KW) ja TDS (105KW) vastavalt siis coolerita ja cooleriga variant, kui õigesti mäletan.
2014a. 1/4 miili 14.91s @ 149.3kmh, 60FT 2.30s; 174whp (130kw)
Re: Lühendid Bayerlaste mudelinimedes
Tere tegu siis e39 98a 525tds aga mis need lühendid lõpus T A T.
- Marko S
- Huviline
- Postitusi: 3571
- Liitunud: 11.10.2005 19:02 22
- Peamine sõiduk: E39 530d
- Asukoht: Tallinn
- Kontakt:
Re: Lühendid Bayerlaste mudelinimedes
T A T ? Ilmselt mõtled AT - Automatic Transmission.e36.bmw kirjutas:Tere tegu siis e39 98a 525tds aga mis need lühendid lõpus T A T.