5 vs 7

Erinevad BMW mudelid
Vasta
qratkyll
Huviline
Postitusi: 1
Liitunud: 16.03.2004 21:21 52
Kontakt:

5 vs 7

Postitus Postitas qratkyll »

Küsimus selle kohta siis, et mis neil peale mugavuse, suuruse ja kütusekulu veel erinevat on. 5-seeria BMW 88-9x tunduvad olema suhteliselt kavliteet autod ja osadegagi ei paista keerukust olevat (ise ei oma, kuid paar tuttavat, kes omavad kiidavad). Kuidas suhtuda 735-te? (Olen ise näinud/kuulnud 750 imelikku piduri ja roolivõimendi süsteemi, mis lakkas töötamast ja ei olnud eriti lõbus seda parandada, kas samasugune on ka 35el?) Kas neil on mingeid erilisi tüüpvigu või mingeid kalleid lagunevaid sõlmi millele peaks pöörama eriliselt tähelepanu?
Küsimus ka 525-535 kohta, on neil mingid sellised asjad, mida tuleks eriti kindlasti vaadata?
Mitte, et see hirmus probleem oleks :? aga palju need 735 kütust võtavad. Oman suhteliselt kerget jalga :oops:

Kuidas üldiselt Autom kastid vanematel BMW-del on?
Kasutaja avatar
Martin_R
Huviline
Postitusi: 451
Liitunud: 13.01.2003 16:57 38
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Martin_R »

735 on üks töökindlamaid autosid BMW lähiajaloos. Ühelt poolt lollilt lihtne, teiselt poolt väga mugav ja luksuslik. Mootor on kuulikindel. Minu hinnangul kestavad sillad sama hästi/halvasti kui viiesel. Kõige kallimad asjad seal all on topelt õõtshoovad. Võrreldes prantsuse autodega on teda ikkagi väga odav pidada.

750 pidurisüsteemi muudab keeruliseks see, et tal on hüdrauliline võimendi, mitte vaakumiga. Ilmselt on 735-el ka samasugune, kui tal on on taga nivooamordid. Tegelikult sealgi põhiline häda on hüdroaku rivist välja langemine. See on kulumaterjal. Kuni 90 aasta autodele maksab ta 1600 krooni, uuemale ca 4000.

Automaatkastid on 730 ja 735 puhul väga töökindlad. 750 suur pöördemoment tapab pikapeale kasti.

Kindlasti veendu, et korralikult töötaks sojendussüsteem. Et puhuks igale poole õhku ja nii sooja kui külma. Need on üldjuhul katki. Kogu elekter läbi käia, eriti vaadata, mida pardaarvutil (näituriplokis) öelda on, veenududa ABS pidurite töös. Kiirendades vaadata, ega väga ei vibreeri. Kui nii teeb, siis ilmselt kardaanipukk läbi. Kui käiguvahetustel tagant kolksub, on tagasillapuksid või difri mingid padjad läbi. Manuaalkastiga autol vaadata, ega kohalt võttes (sidurit lahutades) ei hakka autot väristama.

Lühidalt kõik

Kütusekulu on kerge jalaga ja automaatkastiga linnas ubes 14-16 sajale.
E32 750i (1994)
Kasutaja avatar
kimmo
Klubiliige - admin
Postitusi: 2998
Liitunud: 30.09.2002 15:51 18
Peamine sõiduk: BMW 530d xDrive
Asukoht: Harjumaa

Postitus Postitas kimmo »

Kasutaja avatar
Aare
Huviline
Postitusi: 2907
Liitunud: 24.12.2002 11:18 44
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas Aare »

Valiku puhul on igatahes kasulik soovitus mitte tormata tehnikaröögatuste järgi ja pilli mitte lõhki ajada. Kahjuks on aastatega BMW kui lõpmata kestva auto/mootori maine suht devalveerunud ning uuemate mootorite vastupidavus on alla keskmise.

Eestis olnud autodest tasuks mööda kindlasti käia:
1. 750, kui just fänn ei ole. Muidu paned kogu palga remondiks ja korda ikka ei saa.
2. Vanema otsa M50 mootorid ja V8-d.

Täiesti kobeda hinna/kvaliteedi/kulude/riski suhtega auto on E34 535i.
Ta maksab vähe, on tavaliselt hea varustusega ning kui vääratad ostmisel, siis näiteks mootori remont on naeruväärselt odav (kepsusaaled alla 400 eek, raamsaaled 900 eek, kolvirõngad 1600) ning teostatav ka keskmiste oskustega lukksepa poolt.

Käi mööda nendest vanadest V8-test. Kui ajalugu ei tea ja asi kahtlane, siis jäta ostmata. Nende vibratsioon ja väike lonkamine ei ole muide tingitud mitte "sportlikest nukkadest" vaid ebaühtlasest silindrite kulumisest ja sellega seoses peatsest uue mootori ostmisest, sest seda eriti remontida ei saa.

Ka jäta välja 518i ja valiku 520 vs 525 tasub osta suurem. 530 R6 ei oma pointi, kui valida selle ja 535 vahel

Üldiselt kütusekulu ei sõltu võimsusest.
BMW M535i 1985; BMW 3.0S 1973;
BMW 318iS 1990
Kasutaja avatar
Muhv
Klubiliige EKBK
Postitusi: 2206
Liitunud: 18.11.2002 22:35 02
Peamine sõiduk: i12, i01s, G05

Postitus Postitas Muhv »

Aare kirjutas:Valiku puhul on igatahes kasulik soovitus mitte tormata tehnikaröögatuste järgi ja pilli mitte lõhki ajada. Kahjuks on aastatega BMW kui lõpmata kestva auto/mootori maine suht devalveerunud ning uuemate mootorite vastupidavus on alla keskmise.
:shock: Äkki seletad, millele Su väited põhinevad. Kõik me juba teame, et vanemat mootorit on lihtsam tuunida kuna sinna hakkab karburaator paremini külge ja "rauda" on ka mootoris rohkem, aga no tuunimata variandis peaks ikka iga kaasaegne bmw mootor norm hoolduse korral üle 500 kkm veerema. M50-ne mootoriga ka hulgaliselt 1milj km teste tehtud.
Ei tea kuidas kellelegi, aga minule on need kilometraazid piisavad.
Kasutaja avatar
priitv8
Huviline
Postitusi: 8282
Liitunud: 04.02.2004 10:59 34
Asukoht: city

Postitus Postitas priitv8 »

Muhv kirjutas:... aga no tuunimata variandis peaks ikka iga kaasaegne bmw mootor norm hoolduse korral üle 500 kkm veerema.
Krt sellest viimasest hitist, Valvetronicust, ei suuda seda küll uskuda. Ta on lihtsalt liiga keeruline. Väike saladus on Valvetronicul ka: ta ei kannata pöördeid, seetõttu ei näe me teda ka M-mootoritel.
Mitte vähem tähtis pole ka see, et tehase õlide ja -vahetusvälba ettekirjutus on pidevalt mootorite kahjuks muutunud. Miskipärast moodustavad siin taas erandi M-mootorid.
Muhv kirjutas:M50-ne mootoriga ka hulgaliselt 1milj km teste tehtud.
M5x on ka vist ainus bemmi aluplokk, millel terashülsid.
Viimati muutis priitv8, 17.03.2004 23:37 54, muudetud 1 kord kokku.
Priit
540iX 240kW/450Nm, aga ikka pooled silindrid puudu!
Kasutaja avatar
priitv8
Huviline
Postitusi: 8282
Liitunud: 04.02.2004 10:59 34
Asukoht: city

Postitus Postitas priitv8 »

Aare kirjutas:Käi mööda nendest vanadest V8-test. Kui ajalugu ei tea ja asi kahtlane, siis jäta ostmata. Nende vibratsioon ja väike lonkamine ei ole muide tingitud mitte "sportlikest nukkadest" vaid ebaühtlasest silindrite kulumisest ja sellega seoses peatsest uue mootori ostmisest, sest seda eriti remontida ei saa.
Kuigi olen nõus põhiliste väidetega eeltoodud lauses, ei saa siiski täielikult Sinuga nõustuda selle nukkasid puudutava väite asjus. M60 mootori tühikäik on olnud algusest peale s..tt ja BMW teab seda. Seega langeb silindrite kulumise versioon ära, sest jutt käib uutest mootoritest. Miks muidu pidi BMW juba '94. aastal üllitama Service Bulletin-i, milles soovitatakse M60 tühikäigu parandamiseks väljalaskenukkasid 3.5 kraadi pöörata? Isegi uus nukkade fikseerimise rakis saadeti selleks töökodadele ja protseduuri teostamine vana rakisega keelati ära!
Kui ma oma auto esmaselt müünud diileri käest auto ajalugu uurisin, pärisin ka kas nende poolt see nukkade keeramise protseduur läbi viidi. Sain eitava vastuse, sest BMW hiljem tühistas kõnealuse bülletääni, kuna see ei andnud loodetud efekti. Samas anti välja uus, mis kirjutab M60-le ette BMW High Power süüteküünlad (NGK BKR6EQUP, à 250.-) väitega, et need parandavad tühikäigu. Seega on BMW ise antud teemal juba kaks korda sõna võtnud!
Homme saan oma sõnade kinnituseks ka konkreetse bülletääni välja otsida.
Priit
540iX 240kW/450Nm, aga ikka pooled silindrid puudu!
Kasutaja avatar
Aare
Huviline
Postitusi: 2907
Liitunud: 24.12.2002 11:18 44
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas Aare »

Muhv kirjutas: :shock: Äkki seletad, millele Su väited põhinevad. Kõik me juba teame, et vanemat mootorit on lihtsam tuunida kuna sinna hakkab karburaator paremini külge ja "rauda" on ka mootoris rohkem, aga no tuunimata variandis peaks ikka iga kaasaegne bmw mootor norm hoolduse korral üle 500 kkm veerema. M50-ne mootoriga ka hulgaliselt 1milj km teste tehtud. Ei tea kuidas kellelegi, aga minule on need kilometraazid piisavad.
Ei ole asi ainult rauas. Vanemas mootoris on rauda niipalju, kui vaja, midagi ülearust sealt ära nagu võtta ei saa. Ma käisin talvel endale ühte M50 mootoriga autot otsimas, hinnaks ca 70k ning tulin täiesti tühjalt tagasi. Minu arusaamise järgi ei tohiks 93 aasta autol käivitamisega tagant sinine pilv lennata ning mootor ei tohiks esimesel kümnel minutil nii kulunud häält teha. Võib-olla et saan valesti aru.....

On fakt, et sellest 80ndate kvaliteedirenomeest on praeguseks jäänud järgi kvaliteetne salong ja ei muud. Uus 5 ja 7 on buge täis ja lagunevad ikka natuke liigpalju....

Oluliste komponendite väsimine on kiirem ja kasutatakse liigpalju bugiseid asju. Meenutame või M50 veepumpa, M40 nukkvõlli, neid nika-alu-huiasili jamasid, mingeid väsinud kahemassilisi hoorattaid, Siemensi elektroonikat. Kui palju samataolisi jamasid on meenutada E28, E30, vanemate E34-de juures? Vastus: praktiliselt ei ole.

V8 saaledest keegi siin enne kirjutas - 275 000 pole argument.

M5 sidur oli valmistatud Sloveenias ja peale pandud katted on igatahes mingi kõnts võrreldes 80ndatega.

Kvaliteediajastu lõppes E30, E34 ja E32 minekuga. Edasi tuli Mongooliast tulevate allhankejuppide aeg.
BMW M535i 1985; BMW 3.0S 1973;
BMW 318iS 1990
Raivo
Huviline
Postitusi: 3610
Liitunud: 01.10.2002 10:58 38
Peamine sõiduk: BMW 530D
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Raivo »

Aare kirjutas:
Muhv kirjutas: :shock: Äkki seletad, millele Su väited põhinevad. Kõik me juba teame, et vanemat mootorit on lihtsam tuunida kuna sinna hakkab karburaator paremini külge ja "rauda" on ka mootoris rohkem, aga no tuunimata variandis peaks ikka iga kaasaegne bmw mootor norm hoolduse korral üle 500 kkm veerema. M50-ne mootoriga ka hulgaliselt 1milj km teste tehtud. Ei tea kuidas kellelegi, aga minule on need kilometraazid piisavad.
Ei ole asi ainult rauas. Vanemas mootoris on rauda niipalju, kui vaja, midagi ülearust sealt ära nagu võtta ei saa. Ma käisin talvel endale ühte M50 mootoriga autot otsimas, hinnaks ca 70k ning tulin täiesti tühjalt tagasi. Minu arusaamise järgi ei tohiks 93 aasta autol käivitamisega tagant sinine pilv lennata ning mootor ei tohiks esimesel kümnel minutil nii kulunud häält teha. Võib-olla et saan valesti aru.....


Oluliste komponendite väsimine on kiirem ja kasutatakse liigpalju bugiseid asju. Meenutame või M50 veepumpa, M40 nukkvõlli, neid nika-alu-huiasili jamasid, mingeid väsinud kahemassilisi hoorattaid, Siemensi elektroonikat. Kui palju samataolisi jamasid on meenutada E28, E30, vanemate E34-de juures? Vastus: praktiliselt ei ole.
Ilmselt sattusid Sa väga kehva eksemplari peale. Kui viskas sinist ning kulunud mootori hääl esimesel 10'nel minutil.
Mu autol (2.0 24v) on sn u 220K mida võiks enam-vähem ka uskuda, ning eelpool kirjeldatud probleeme küll pole täheldanud.
Ning sama asi ka tolle veepumba tiiviku kohta, termostaadi vahetamise ajal seda kontrolliti, igati tibens-tobens.

Ka esimese E30'ne (325e 86) kohta pole ühtegi paha sõna. Vahetasin ainult õli ja korra ka bensiinifiltri. Hind oli kah oma aja kohta üsna soolane (1998a ja 43K).

Samas nüüd aastake tagasi sai üks E30 M20 soetatud, millega küll ainult üks häda teise otsa. Näiteks suutis väntvõlli otsas olev kiil "ära lennata" ning tulemus umbes sama, nagu oleks hammasrihm purunenud :evil:

Ühesõnaga jutu point on see, et osta veidi kallim ning saad oluliselt parema, kui ostes selle kõige odavama.

Eks iga mees muidugi kiidab oma...
530d
Kasutaja avatar
Muhv
Klubiliige EKBK
Postitusi: 2206
Liitunud: 18.11.2002 22:35 02
Peamine sõiduk: i12, i01s, G05

Postitus Postitas Muhv »

Aare kirjutas:
On fakt, et sellest 80ndate kvaliteedirenomeest on praeguseks jäänud järgi kvaliteetne salong ja ei muud. Uus 5 ja 7 on buge täis ja lagunevad ikka natuke liigpalju....
Ma põhimõtteliselt Sinuga päri, et autode projekteeritud eluiga tundub olevat vähenenud, lisaks oli kunagi BMW-l isegi reklaam, et BMW töötab paremini ilma "Windowsita" ;) (puudutas peamiselt cabrioid) Aga ajad muutuvad. M50ne veepump on muidugi tõsine häbiplekk selle muidu ülimalt töökindla mootori juures. Õnneks kergesti kõrvaldatav. Mis puudutab seda suitsevat '93 a mootorit, siis pakun, et ka see suitsev õli pärines aastast '93.
Kasutaja avatar
priitv8
Huviline
Postitusi: 8282
Liitunud: 04.02.2004 10:59 34
Asukoht: city

Esimesed V8-d (M60) ja kehv tühikäik

Postitus Postitas priitv8 »

Lubasin siin paar postitust varem oma väidet, nagu oleks BMW ka ise teadlik oma M60 mootori kehvakesest tühikäigust, dokumentaalselt tõestada.
Siin see Service Bulletin 11 01 94 on, kahjuks küll saksakeelne.
Pilt
PS pildil klikates avaneb terve PDF-formaadis dokument.
Priit
540iX 240kW/450Nm, aga ikka pooled silindrid puudu!
Kasutaja avatar
priitv8
Huviline
Postitusi: 8282
Liitunud: 04.02.2004 10:59 34
Asukoht: city

Postitus Postitas priitv8 »

Aare kirjutas:V8 saaledest keegi siin enne kirjutas - 275 000 pole argument.
Aga miks mitte? Eesti teedel on teine lugu, aga oletame et kõik need 275' km on läbitud Autobahnidel, valdavalt üle 4000rpm piirkonnas sõites? Siis on kepsusaalede vahetus kõige lihtsam ja odavam viis oma mootorile teine elu kinkida.
Aare kirjutas:Kvaliteediajastu lõppes E30, E34 ja E32 minekuga. Edasi tuli Mongooliast tulevate allhankejuppide aeg.
Kusjuures see on üldlevinud tendents. Võtame või Canoni fotoaparaadid või Sony kodutehnika, "progress" on igal pool täpselt sama. Ainus, mis sisuliselt on arenenud, on elektroonika. Et omahinda kontrolli all hoida, siis tehakse mehhaaniline osa odavam.
Priit
540iX 240kW/450Nm, aga ikka pooled silindrid puudu!
Kasutaja avatar
Aare
Huviline
Postitusi: 2907
Liitunud: 24.12.2002 11:18 44
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: Esimesed V8-d (M60) ja kehv tühikäik

Postitus Postitas Aare »

priitv8 kirjutas:Lubasin siin paar postitust varem oma väidet, nagu oleks BMW ka ise teadlik oma M60 mootori kehvakesest tühikäigust, dokumentaalselt tõestada.
Minul küsimus: kuidas selline lonkav-vibreeriv mootor üldse müüki jõudis?
Kuidas jõudis müüki M40? Kuidas jõudis müüki see M50 turakas veepump?
Kuidas jõudis müüki see pragunev kere E46 tagasilla kohalt? Kas neid ikka katsetati ka? See vibreerimine on ehituse viga. Sportlikud nukad ei puutu asjasse, DOHC mootori sisselaskenuka duration on väiksem kui suvaline SOHC mootoril (nii 250 vs 270).

4000 rpm autobahnil ei puhu üldse pilli kui õli korras on ja jahutus toimib. Hoopis rohkem kulutavad külmkäivitused ja lühikesed otsad linnas.
BMW M535i 1985; BMW 3.0S 1973;
BMW 318iS 1990
Kasutaja avatar
priitv8
Huviline
Postitusi: 8282
Liitunud: 04.02.2004 10:59 34
Asukoht: city

Re: Esimesed V8-d (M60) ja kehv tühikäik

Postitus Postitas priitv8 »

Aare kirjutas:Minul küsimus: kuidas selline lonkav-vibreeriv mootor üldse müüki jõudis?
See on hea küsimus, kuna endal selle juures olla ei õnnestunud, siis jään vastuse võlgu.
Aare kirjutas:See vibreerimine on ehituse viga. Sportlikud nukad ei puutu asjasse, DOHC mootori sisselaskenuka duration on väiksem kui suvaline SOHC mootoril (nii 250 vs 270).
Selle vastu ma ei vaidlegi. Kuigi eelmainitud SB räägib ülekatte (sai õige sõna :shock: ingl. k. overlap?) vähendamisest. Ja samas: pöördes käib see mootor ilusti ja ühtlaselt.
Aare kirjutas:4000 rpm autobahnil ei puhu üldse pilli kui õli korras on ja jahutus toimib. Hoopis rohkem kulutavad külmkäivitused ja lühikesed otsad linnas.
Siiski, kas saaled kui pehmem pool hõõrdepaarist ei ole käsitletavad kuluartiklina? Keegi ei vaidle, et rattalaagrid või veepump tahavad peale xxx000 km läbisõitu vahetamist, miks ei peaks saaled sama tahtma?
Ma olen ka nii aru saanud, et pealpool 4000rpm suurenevad mootoris sisekoormused märgatavalt. Isegi SI kompuuter arvestab iga sooja mootoriga üle 4000rpm läbitud kilomeetri kahe mahasõidetud kilomeetrina!
Priit
540iX 240kW/450Nm, aga ikka pooled silindrid puudu!
Kasutaja avatar
Cardo
Huviline
Postitusi: 4225
Liitunud: 27.12.2002 00:08 12
Asukoht: Jüri

Re: Esimesed V8-d (M60) ja kehv tühikäik

Postitus Postitas Cardo »

Minul küsimus: kuidas selline lonkav-vibreeriv mootor üldse müüki jõudis?
Kuidas jõudis müüki M40? Kuidas jõudis müüki see M50 turakas veepump?
Kuidas jõudis müüki see pragunev kere E46 tagasilla kohalt? Kas neid ikka katsetati ka?

Aare ma olen oma elujooksul jõudnud paljudes asjades arusaamale , et asju toodetakse natuke teistmoodi kui sinu , minu ja ka teiste inimeste mõtlemine sooviks. Lapsena ma arvasin , et see mida suured teevad on hästi tehtud ja kui tehakse vigu siis nende likvideerimine käib läbi tohutu uuringute kadalipu , ja tootmine on ikka mega teadus. Tegelikult nii see ei ole. Loomulikult tehakse uurimistöid ja insenerid kõrgete koolikraadidega on tasemel KUID on alati päevi ka neil mil tullakse pohmasena töökaaslase sünnipäevalt kogu seltskonnaga ja nii need otsused läbi pudelipõhja ja omavaheliste sõbralike kokkulepetena vastu võetaxe ,et KÄIB KÜLL. Ja mix mitte kui see hooldusele tööd annab ja isegi mulle tundub , et NII PEABGI. Ei tohi toota 100% töökindlaid asju sest sellele järgneb varuosaliini pankrott. See ei kehti autotööstuses vaid ka mujal , ära loodagi poest osta kaubamärgijärgi HEDA asja. Selliseid häid asju on aina vähem ja põhjusega - raha peab ringi käima !
E28:2,0, E28:2,5, E28:3,0; F21
Kasutaja avatar
Martti
Huviline
Postitusi: 327
Liitunud: 07.01.2003 18:24 25
Asukoht: Tallinna oblast
Kontakt:

Re: Esimesed V8-d (M60) ja kehv tühikäik

Postitus Postitas Martti »

Cardo kirjutas:Minul küsimus: kuidas selline lonkav-vibreeriv mootor üldse müüki jõudis?
Kuidas jõudis müüki M40? Kuidas jõudis müüki see M50 turakas veepump?
Kuidas jõudis müüki see pragunev kere E46 tagasilla kohalt?.......
Cardo, sa oled asjale õigesti pihta saanud. Natuke mõeldes jõudsin ka mina täpselt samadele järeldustele mõni aeg tagasi.
Andrus_V
Huviline
Postitusi: 1271
Liitunud: 13.08.2003 17:13 20
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Andrus_V »

Martin_R kirjutas: Manuaalkastiga autol vaadata, ega kohalt võttes (sidurit lahutades) ei hakka autot väristama.


Mis on vea põhjuseks?
Sander
Huviline
Postitusi: 154
Liitunud: 01.07.2004 21:01 46
Asukoht: Tallinna getos, Lasnamäel

Postitus Postitas Sander »

Tsitaat:
Manuaalkastiga autol vaadata, ega kohalt võttes (sidurit lahutades) ei hakka autot väristama.

Tere, mindki huvitaks mis seda põhjustab. Mul endal praegu teeb 535 e 28 sama asja, lisaks sellele kui kohalt minnes gaasi korralikult anda hakkab tagasild jubedalt paukuma. Ma muidu ostsin need mingid ematala kandvad puksid ära (2 tükki); vaatab millal see va herr Sõnajalg mind ette saab võtta. Kuigu mul on sihuke kuri tunne et seal tuleb veel neid pukse vahetada, selle autoga on nii et kui üht asja remondid, siis kõrvalt on veel midagi peesse suvatsenud minna, masendav.
BMW 535\M535 e28 ruulivad, 323 e21 ja 635 e24 ruulivad samuti.
Runnin on sm v8 5,8L 260hp
Kasutaja avatar
Muhv
Klubiliige EKBK
Postitusi: 2206
Liitunud: 18.11.2002 22:35 02
Peamine sõiduk: i12, i01s, G05

Re: Esimesed V8-d (M60) ja kehv tühikäik

Postitus Postitas Muhv »

Martti kirjutas:
Cardo kirjutas:Minul küsimus: kuidas selline lonkav-vibreeriv mootor üldse müüki jõudis?
Kuidas jõudis müüki M40? Kuidas jõudis müüki see M50 turakas veepump?
Kuidas jõudis müüki see pragunev kere E46 tagasilla kohalt?.......
Cardo, sa oled asjale õigesti pihta saanud. Natuke mõeldes jõudsin ka mina täpselt samadele järeldustele mõni aeg tagasi.
Lisaksin siia juurde e46 algusaastate vigase esisilla geomeeria, mille tulemusena rooli täpsus allapoole kekmist ja otse sõites vajab pidevat sehkendamist. Lihtsalt meenus.
Vasta