
Delfist:
BMW ja MINI sõidukite esindaja Eestis AS United Motors toob müügile BMW 5. seeria uuenduse — uue 2-liitrise diiselmootoriga varustatud mudeli 520d, mis on eelkäijast ökonoomsem ja võimekam ning jätab keskkonnasäästlikkuselt selja taha isegi mitmed hübriidautod.
Siiani oli raske ette kujutada kõrgema keskklassi sedaani, mille keskmine kütusekulu jääb vaid viie liitri piirimaile. BMW uue diiselmootoriga mudel 520d teeb selles osas ajalugu, annab United Motors oma pressiteenistuse vahendusel üldsusele teada. Tegemist on rahvusvahelise automeedia kiidusõnad pälvinud imemootoriga, mille puhul rõhutatakse just suuremat ökonoomsust ja väiksemat heitgaaside emissiooni, seejuures on mootor eelkäijast võimekam.
United Motorsi müügijuhi Kalle Kuuspalu sõnul on 5. seeria uus diiselmootor tõepoolest märkimisväärne. “BMW on jõuliselt arendanud oma diislitehnoloogiat, mis annab täna silmad ette mitte ainult otsestele konkurentidele omas klassis, vaid ka mitmetele hübriidtehnoloogiat kasutavatele sõidukitele,” selgitab Kuuspalu. Tema sõnul tagab 520d erakordse ökonoomsuse ja keskkonnasäästlikkuse tänu uuele alumiiniumist neljasilindrilisele diiselmootorile ja kolmanda põlvkonna ühisanum-sissepritsesüsteemile. 520d on varustatud ka pidurdusjõu regenereerimise süsteemiga, mis toodab vajalikku energiat sõiduki elektrisüsteemi tarvis ja aitab ühtlasi vähendada kütusekulu. Lisaks sedaanile on uus 2-liitrine diiselmootor mõeldud ka universaalkerega mudelile 520dT.
Innovaatilised meetmed kütusekulu ja heitmete vähendamiseks võimaldasid saavutada sõiduki keskmiseks kütusekuluks vaid 5,1 l/100 km kohta ja CO2 heitmed jäävad kõigest 136 g/km juurde. Võimsus on seejuures 130 kW/177 hj ja kiirendus 0-100 km/h 8,3 sekundit. Selliste näitajatega jätab 520d oma põhirivaalid kaugele selja taha, kuuludes kõrgemasse liigasse. Isegi paljukiidetud hübriidautod ei saavuta täna reaalselt selliseid näitajaid säästlikkuse ja keskkonnasõbralikkuse osas. Uue diiselmootoriga 5. seeria mudel vastab BMW EfficientDynamics kontseptsioonile, mille eesmärgiks on viia uudismudelite kütusekulu ja heitmed maksimaalselt madalale tasemele. Alates sellest sügisest on ligi 40 protsendil BMW grupi Euroopas müüdavatel autodel CO2 heitmeid vaid 140 g/km või alla selle.