Bmw E60 M5
Bmw E60 M5
Hiljuti välja tulnud M5 millel on uus V10 mootor. M5 kiirendab 0-100 4,7 sek. Mina sain aru, et kiirust on ainult c.a 270 km/h, aga las teadjamad räägivad edasi kes saavad saksa keelest aru.
http://www.autoscout24.de/content_ger/m ... 004_m5.asp
http://www.autoscout24.de/content_ger/m ... 004_m5.asp
Viimati muutis Raas, 30.04.2005 08:39 05, muudetud 1 kord kokku.
Kuna õnnestus möödunud nädalalõpp BMW kodulinnas veeta, siis olin lausa sunnitud õllepeo kõrvalt ka BMW paviljoni vanalinnas külastama. Seal oli väljapanekuks küll 1er-i turuletulek, aga õnnestus saada ka E60 M5 müügiprospekt koos hinnakirjaga. Mõnda asja võiks siia siis lisada, vaatamata sellele, et antud isendist juba ka siin foorumis kirjutatud.
Esiteks (on ka prospekti teh. andmetes nii) on ka selle M5-e Vmax tehasest tulles elektrooniliselt piiratud 250km/h. Selle saab teeninduses lasta ümber programmeerida 270-le, aga selleks on vaja ette näidata võidusõidukoolitust tõestav dokument.
Tühimass 1830kg
Täismass 2300kg
Vmax 250km/h
0-100km/h 4,7s
0-1000m 22,7s
Sil/klappe 10/4
Töömaht 4999ccm
Kolvikäik/diam. 75,2/92,0
Surveaste 12,0
Kütusekulu
Linn/maantee/keskmine 22,7/10,2/14,8
Veel: iDrive kannab siin nime MDrive ja eripäraks on tuuleklaasile projitseeritavad käiguvahetusmärgid.
Hinnad (kõik eurodes):
Baasmudel (sis. 7-käiguline SMG kast): 86200.-
Lisavarustus:
Adapt. kurvituled: 400.-
Internet-platvorm: 500.-
Klaasist katuseluuk: 1150.-
Puitdekoor: 520.-
Tagaspoiler M: 0.-
Navi Business: 1800.-
Navi Professional: 3100.-
PDC: 750.-
Merino täisnahkpolster: 7500.-
TV-funtsioon: 900.-
Loetelu on küll natuke pikem, aga need on vast olulisimad.
PS tegelikult on mõlemad ka netis väljas:
Hinnakiri: http://www.bmw.com/generic/de/de/produc ... celist.pdf
Prospekt: http://www.bmw.com/generic/de/de/produc ... alogue.pdf
Esiteks (on ka prospekti teh. andmetes nii) on ka selle M5-e Vmax tehasest tulles elektrooniliselt piiratud 250km/h. Selle saab teeninduses lasta ümber programmeerida 270-le, aga selleks on vaja ette näidata võidusõidukoolitust tõestav dokument.
Tühimass 1830kg
Täismass 2300kg
Vmax 250km/h
0-100km/h 4,7s
0-1000m 22,7s
Sil/klappe 10/4
Töömaht 4999ccm
Kolvikäik/diam. 75,2/92,0
Surveaste 12,0
Kütusekulu
Linn/maantee/keskmine 22,7/10,2/14,8
Veel: iDrive kannab siin nime MDrive ja eripäraks on tuuleklaasile projitseeritavad käiguvahetusmärgid.
Hinnad (kõik eurodes):
Baasmudel (sis. 7-käiguline SMG kast): 86200.-
Lisavarustus:
Adapt. kurvituled: 400.-
Internet-platvorm: 500.-
Klaasist katuseluuk: 1150.-
Puitdekoor: 520.-
Tagaspoiler M: 0.-
Navi Business: 1800.-
Navi Professional: 3100.-
PDC: 750.-
Merino täisnahkpolster: 7500.-
TV-funtsioon: 900.-
Loetelu on küll natuke pikem, aga need on vast olulisimad.
PS tegelikult on mõlemad ka netis väljas:
Hinnakiri: http://www.bmw.com/generic/de/de/produc ... celist.pdf
Prospekt: http://www.bmw.com/generic/de/de/produc ... alogue.pdf
Priit
540iX 240kW/450Nm, aga ikka pooled silindrid puudu!
540iX 240kW/450Nm, aga ikka pooled silindrid puudu!
... first high-revving V10 in a series-production car and the first V10 in a production sedan ...Mart_R kirjutas:lugesin Eesti Ekspressist Toomas Vabamäe artiklit selle auto kohta.
Kas on tõesti tegu esimese V10 mootoriga seeriaautoga![]()
Frankfurter Allgemeine Zeitung käis ka sõitmas.
Selle kohta on olemas artikkel.
Selle kohta on olemas artikkel.
Priit
540iX 240kW/450Nm, aga ikka pooled silindrid puudu!
540iX 240kW/450Nm, aga ikka pooled silindrid puudu!
Nii, nüüd siis on ka kõik eestikeelsed autoväljaanded oma uue M5 ülevaated avaldanud. Ruumi puudusel ja üldise huvi vähesusel ei ole üheski neist toodud kõiki põnevaid fakte, mida BMW oma pressimaterjalides avaldas. Kuna siinseid lugejaid võiksid need faktid siiski huvitada, tegin ühe kiire noppe.
Pööretel 8000rpm liigub kolb kiirusega 20m/s
(vrdl. BMW Williams-i mootor: 25m/s@18000rpm)
Kaaludes 240 kg on S85 V10 vaid 1kg raskem kui V8 S62.
Silindriread on paigutatud 90*-se nurga alla, 17 mm nihkega.
6-kordselt laagerdatud sepistatud väntvõll kaalub 21,8 kg.
Raamlaagri diameeter on 60 mm ja laius 28,2 mm.
Vändakaelad asuvad üksteisest 72* kaugusel.
Kuna plokk on valatud V10-le sobiva 72* asemel 90*-ne, ja vänt on 72*-ne ning ilma split-pin kaeladeta, siis toimuvad süütehetked ebaühtlaselt: 90°-54°-90°-54°... väntvõlli kraadidel.
Silindrite vahekaugus on 98 mm (silindri diameeter 92 mm).
Kolb on alumiiniumisulamist raudkattega (Alusil plokk!) ning kaalub koos kolvisõrme ja -rõngastega 481,7 gr.
140,7 mm pikk keps on sepistatud 70MnVS4 terasest, murtud silmaga ja kaalub koos saaledega 623 gr.
Hüdrotõukuri diameeter vähenes 28 mm-ni ja kaalub 31 gr.
Võrreldes S62-ga vähenes gaasjaotusmehhanismi liikuv mass 17,5%.
Sisselaskeklapi diameeter on 35 mm, väljalaskel 30,5 mm.
Sisselaskeklapi sääre diameeter vähenes 5 mm-ni.
Bi-VANOS: sisselaske faas 66* ja väljalaske faas 37* väntvõli suhtes muudetav.
VANOS-e nõutava kiirusega aktiveerimiseks annab karteris olev pump õlile rõhu 80 bar.
Väljalaskekollektori seina paksus on 0,8 mm.
MS S65 mootori juhtarvuti riist- ja tarkvara on 100% BMW väljatöötlus ning sisaldab kolme 32-bitist protsessorit millest igaüks sooritab üle 200 miljoni tehte sekundis.
Võrreldes 4 aasta eest juurutatud M3 ECU-ga on jõudluse juurdekasv 800%, mälumaht ületab eelkäija oma aga enam kui kümnekordselt.
Mootor valatakse Landshut-i tehases, komplekteeritakse Münchenis.
Komponentide valmistamise täpsusklass on kuni 1/1000 mm.
7-käiguline SMG III käigukast on arvestatud sisendväändele 550 Nm @ 8500 rpm.
Ülekandearvud:
I - 3,985
II - 2,652
III - 1,806
IV - 1,392
V - 1,159
VI - 1
VII - 0,833
R - 3,985
Peaülekanne - 3,620
Esimeste piduriketaste mõõt on 374 x 36 mm, tagumsite 370 x 24 mm.
Toorikkere kaalub umbes 350 kg.
Võimsuse-kaalu suhe on 3,5 kg / bhp (vrdl. M3 CSL: 3,85 kg /bhp).
Jahutus: võrreldes E60 545i-ga on M5 mootori õhutarve kahekordne!
Lisavarustusena on saadaval M-multifunction sportiste aktiivse seljatoe laiuse reguleerimisega (standardistmel passiivne),
nii et seljatoe laius ja külgtugi reguleeruvad automaatselt sõltuvalt mõõdetud külgkiirendusest ja rooli pöördenurgast.
Ka sellel automaatikal saab valida kolme programmi vahel: Comfort, Normal ja Sport.
Siia lõppu ei sobi miski paremini, kui BMW enda nägemus M5 tüüpilisest kliendist:
Kasutab oma autot igapäevaselt, peamiselt pikemateks ärireisideks. 75% kõigist M5-st on firmaautod, enamasti liisinguga. M5-te aastane läbisõit küündib tihti 100000 km-ni (
).
Keskmine M5 ostja on mees, abielus ja omab majapidamises veel kahte autot. Olles keskmiselt 45-aastane on ta mitu aastat noorem "tavalise" 5er-i omanikust, on viimasest parema haridusega ja omab üle keskmise sissetulekut
.
MOTT.
Pööretel 8000rpm liigub kolb kiirusega 20m/s
(vrdl. BMW Williams-i mootor: 25m/s@18000rpm)
Kaaludes 240 kg on S85 V10 vaid 1kg raskem kui V8 S62.
Silindriread on paigutatud 90*-se nurga alla, 17 mm nihkega.
6-kordselt laagerdatud sepistatud väntvõll kaalub 21,8 kg.
Raamlaagri diameeter on 60 mm ja laius 28,2 mm.
Vändakaelad asuvad üksteisest 72* kaugusel.
Kuna plokk on valatud V10-le sobiva 72* asemel 90*-ne, ja vänt on 72*-ne ning ilma split-pin kaeladeta, siis toimuvad süütehetked ebaühtlaselt: 90°-54°-90°-54°... väntvõlli kraadidel.
Silindrite vahekaugus on 98 mm (silindri diameeter 92 mm).
Kolb on alumiiniumisulamist raudkattega (Alusil plokk!) ning kaalub koos kolvisõrme ja -rõngastega 481,7 gr.
140,7 mm pikk keps on sepistatud 70MnVS4 terasest, murtud silmaga ja kaalub koos saaledega 623 gr.
Hüdrotõukuri diameeter vähenes 28 mm-ni ja kaalub 31 gr.
Võrreldes S62-ga vähenes gaasjaotusmehhanismi liikuv mass 17,5%.
Sisselaskeklapi diameeter on 35 mm, väljalaskel 30,5 mm.
Sisselaskeklapi sääre diameeter vähenes 5 mm-ni.
Bi-VANOS: sisselaske faas 66* ja väljalaske faas 37* väntvõli suhtes muudetav.
VANOS-e nõutava kiirusega aktiveerimiseks annab karteris olev pump õlile rõhu 80 bar.
Väljalaskekollektori seina paksus on 0,8 mm.
MS S65 mootori juhtarvuti riist- ja tarkvara on 100% BMW väljatöötlus ning sisaldab kolme 32-bitist protsessorit millest igaüks sooritab üle 200 miljoni tehte sekundis.
Võrreldes 4 aasta eest juurutatud M3 ECU-ga on jõudluse juurdekasv 800%, mälumaht ületab eelkäija oma aga enam kui kümnekordselt.
Mootor valatakse Landshut-i tehases, komplekteeritakse Münchenis.
Komponentide valmistamise täpsusklass on kuni 1/1000 mm.
7-käiguline SMG III käigukast on arvestatud sisendväändele 550 Nm @ 8500 rpm.
Ülekandearvud:
I - 3,985
II - 2,652
III - 1,806
IV - 1,392
V - 1,159
VI - 1
VII - 0,833
R - 3,985
Peaülekanne - 3,620
Esimeste piduriketaste mõõt on 374 x 36 mm, tagumsite 370 x 24 mm.
Toorikkere kaalub umbes 350 kg.
Võimsuse-kaalu suhe on 3,5 kg / bhp (vrdl. M3 CSL: 3,85 kg /bhp).
Jahutus: võrreldes E60 545i-ga on M5 mootori õhutarve kahekordne!
Lisavarustusena on saadaval M-multifunction sportiste aktiivse seljatoe laiuse reguleerimisega (standardistmel passiivne),
nii et seljatoe laius ja külgtugi reguleeruvad automaatselt sõltuvalt mõõdetud külgkiirendusest ja rooli pöördenurgast.
Ka sellel automaatikal saab valida kolme programmi vahel: Comfort, Normal ja Sport.
Siia lõppu ei sobi miski paremini, kui BMW enda nägemus M5 tüüpilisest kliendist:
Kasutab oma autot igapäevaselt, peamiselt pikemateks ärireisideks. 75% kõigist M5-st on firmaautod, enamasti liisinguga. M5-te aastane läbisõit küündib tihti 100000 km-ni (

Keskmine M5 ostja on mees, abielus ja omab majapidamises veel kahte autot. Olles keskmiselt 45-aastane on ta mitu aastat noorem "tavalise" 5er-i omanikust, on viimasest parema haridusega ja omab üle keskmise sissetulekut

MOTT.
Viimati muutis priitv8, 09.11.2004 10:34 25, muudetud 1 kord kokku.
Priit
540iX 240kW/450Nm, aga ikka pooled silindrid puudu!
540iX 240kW/450Nm, aga ikka pooled silindrid puudu!
- Tauri
- Klubiliige
- Postitusi: 2672
- Liitunud: 22.04.2004 12:37 25
- Peamine sõiduk: BMW
- Telefon: 56220022
- Asukoht: Harku vald
- Kontakt:
kohe kuidagi ei mahu antud kriteeriumite allapriitv8 kirjutas:Keskmine M5 ostja on mees, abielus ja omab majapidamises veel kahte autot. Olles keskmiselt 45-aastane on ta
mitu aastat noorem "tavalise" 5er-i omanikust, on viimasest parema haridusega ja omab üle keskmise sissetulekut.
MOTT.

E70 X5 3.0d 173kw ; E83 X3 160kw
Peaks kah ära mainima et sai loetud ühte saksa ajakirja testi uue m5-ga.Nime kahjuks ei mäleta, r-kioskis sai ruttu läbisirvitud
.
Põhiasjad mis silma jäid olid et kiirendus oli 4.3 sekundit sajani(ehk 0.4 sekundit kiiremini tehaseandmetest), ning et 0-200kmh oli hoopis 13.9 sekundit, mitte 14.9.Ja pidurdusmaaks oli mõõtetud 100km/h-0ini 32 meetrit.Sellised andmed siis.Ja muidugi peaks ära mainima ka mitteametliku kiiruse ilma piirajatta 330+km/h!

Põhiasjad mis silma jäid olid et kiirendus oli 4.3 sekundit sajani(ehk 0.4 sekundit kiiremini tehaseandmetest), ning et 0-200kmh oli hoopis 13.9 sekundit, mitte 14.9.Ja pidurdusmaaks oli mõõtetud 100km/h-0ini 32 meetrit.Sellised andmed siis.Ja muidugi peaks ära mainima ka mitteametliku kiiruse ilma piirajatta 330+km/h!
Aga siin on midagi M5 alternatiiviks Buchloest:
Alpina B5 - 4.4l V8, 500HP, 700Nm!
http://www.autonews.ru/news/html/newsli ... 1/25/57386
http://www.alpina-automobile.de/downloa ... ht1204.pdf
http://www.alpina-automobile.de/downloa ... -print.pdf
Alpina B5 - 4.4l V8, 500HP, 700Nm!
http://www.autonews.ru/news/html/newsli ... 1/25/57386
http://www.alpina-automobile.de/downloa ... ht1204.pdf
http://www.alpina-automobile.de/downloa ... -print.pdf
Priit
540iX 240kW/450Nm, aga ikka pooled silindrid puudu!
540iX 240kW/450Nm, aga ikka pooled silindrid puudu!
-
- Huviline
- Postitusi: 194
- Liitunud: 02.08.2004 23:10 28
kuna siin juba uue M mudeli teema, siis jätkab M6:
http://www.car.ee/tuning/2004-12-14/bmw-m6/ee/
paneb paar M6 pilti kah siia teema alla


see jutt läheb ka uute M teemasse:
http://www.car.ee/tuning/2004-12-02/g6-5.0-highline/ee/
http://www.car.ee/tuning/2004-12-14/bmw-m6/ee/
paneb paar M6 pilti kah siia teema alla


see jutt läheb ka uute M teemasse:
http://www.car.ee/tuning/2004-12-02/g6-5.0-highline/ee/
Viimati muutis ZoojaPuhur, 15.12.2004 23:16 32, muudetud 1 kord kokku.
Ja topime M5 vägeva 507 hj mootori 700se keresse ja voilaa. Üks keskmise kiirendusega kiirsedaan jälle rohkem. Kõikides muudes testides peale saksa omade jäävad M3/M5 selgelt Audi ja MB ees jänni. Lihtsalt vahepeal on konkurendid teinud rohkem tööd kui M3 mootorile 1000 pööret juurde andnud.
Alla 650 hobujõu on see mõttetu ettevõtmine. 612 hj AMG CL kupee jätab kõikidel kiirenduskatsetel M6 k*sesse.
Alla 650 hobujõu on see mõttetu ettevõtmine. 612 hj AMG CL kupee jätab kõikidel kiirenduskatsetel M6 k*sesse.
BMW M535i 1985; BMW 3.0S 1973;
BMW 318iS 1990
BMW 318iS 1990
SMG on automatiseeritud manuaalkast, kasti ja siduri mehhaanika on analoogsed manuaalkastile, sidurdamine ja käiguvahetus toimuvad elektrooniliselt. Siduriedaali ja tavapärast käigukangi salongis ei ole.
Puudub ka automaadile omane hüdromuhv - jõud kantakse otse mehhaaniliselt tagaratastele.
See on ainuke mõeldav "automaat" M-seeria autosse minuarust. Taevale tänu, et sarnaselt AMG-le ei üritata sinna tavalist slushbox-i panna!
Google leiab "BMW SMG" peale 11800 viidet:
http://www.bmw.com/bmwe/special/smg/main.html
http://www.toodarkpark.org/misc/cars/m3/smg/
http://www.bmwworld.com/models/config/m3_smg.htm
Ka selle artikli lõpus oli SMG kohta paar huvitavat detaili (nt. käikude lülitusskeem): http://www.autoreview.ru/new_site/year2 ... /bmw/1.htm
Puudub ka automaadile omane hüdromuhv - jõud kantakse otse mehhaaniliselt tagaratastele.
See on ainuke mõeldav "automaat" M-seeria autosse minuarust. Taevale tänu, et sarnaselt AMG-le ei üritata sinna tavalist slushbox-i panna!
Google leiab "BMW SMG" peale 11800 viidet:
http://www.bmw.com/bmwe/special/smg/main.html
http://www.toodarkpark.org/misc/cars/m3/smg/
http://www.bmwworld.com/models/config/m3_smg.htm
Ka selle artikli lõpus oli SMG kohta paar huvitavat detaili (nt. käikude lülitusskeem): http://www.autoreview.ru/new_site/year2 ... /bmw/1.htm
Priit
540iX 240kW/450Nm, aga ikka pooled silindrid puudu!
540iX 240kW/450Nm, aga ikka pooled silindrid puudu!