Nii, nüüd siis on ka kõik eestikeelsed autoväljaanded oma uue M5 ülevaated avaldanud. Ruumi puudusel ja üldise huvi vähesusel ei ole üheski neist toodud kõiki põnevaid fakte, mida BMW oma pressimaterjalides avaldas. Kuna siinseid lugejaid võiksid need faktid siiski huvitada, tegin ühe kiire noppe.
Pööretel 8000rpm liigub kolb kiirusega 20m/s
(vrdl. BMW Williams-i mootor: 25m/s@18000rpm)
Kaaludes 240 kg on S85 V10 vaid 1kg raskem kui V8 S62.
Silindriread on paigutatud 90*-se nurga alla, 17 mm nihkega.
6-kordselt laagerdatud sepistatud väntvõll kaalub 21,8 kg.
Raamlaagri diameeter on 60 mm ja laius 28,2 mm.
Vändakaelad asuvad üksteisest 72* kaugusel.
Kuna plokk on valatud V10-le sobiva 72* asemel 90*-ne, ja vänt on 72*-ne ning ilma split-pin kaeladeta, siis toimuvad süütehetked ebaühtlaselt: 90°-54°-90°-54°... väntvõlli kraadidel.
Silindrite vahekaugus on 98 mm (silindri diameeter 92 mm).
Kolb on alumiiniumisulamist raudkattega (Alusil plokk!) ning kaalub koos kolvisõrme ja -rõngastega 481,7 gr.
140,7 mm pikk keps on sepistatud 70MnVS4 terasest, murtud silmaga ja kaalub koos saaledega 623 gr.
Hüdrotõukuri diameeter vähenes 28 mm-ni ja kaalub 31 gr.
Võrreldes S62-ga vähenes gaasjaotusmehhanismi liikuv mass 17,5%.
Sisselaskeklapi diameeter on 35 mm, väljalaskel 30,5 mm.
Sisselaskeklapi sääre diameeter vähenes 5 mm-ni.
Bi-VANOS: sisselaske faas 66* ja väljalaske faas 37* väntvõli suhtes muudetav.
VANOS-e nõutava kiirusega aktiveerimiseks annab karteris olev pump õlile rõhu 80 bar.
Väljalaskekollektori seina paksus on 0,8 mm.
MS S65 mootori juhtarvuti riist- ja tarkvara on 100% BMW väljatöötlus ning sisaldab kolme 32-bitist protsessorit millest igaüks sooritab üle 200 miljoni tehte sekundis.
Võrreldes 4 aasta eest juurutatud M3 ECU-ga on jõudluse juurdekasv 800%, mälumaht ületab eelkäija oma aga enam kui kümnekordselt.
Mootor valatakse Landshut-i tehases, komplekteeritakse Münchenis.
Komponentide valmistamise täpsusklass on kuni 1/1000 mm.
7-käiguline SMG III käigukast on arvestatud sisendväändele 550 Nm @ 8500 rpm.
Ülekandearvud:
I - 3,985
II - 2,652
III - 1,806
IV - 1,392
V - 1,159
VI - 1
VII - 0,833
R - 3,985
Peaülekanne - 3,620
Esimeste piduriketaste mõõt on 374 x 36 mm, tagumsite 370 x 24 mm.
Toorikkere kaalub umbes 350 kg.
Võimsuse-kaalu suhe on 3,5 kg / bhp (vrdl. M3 CSL: 3,85 kg /bhp).
Jahutus: võrreldes E60 545i-ga on M5 mootori õhutarve kahekordne!
Lisavarustusena on saadaval M-multifunction sportiste aktiivse seljatoe laiuse reguleerimisega (standardistmel passiivne),
nii et seljatoe laius ja külgtugi reguleeruvad automaatselt sõltuvalt mõõdetud külgkiirendusest ja rooli pöördenurgast.
Ka sellel automaatikal saab valida kolme programmi vahel: Comfort, Normal ja Sport.
Siia lõppu ei sobi miski paremini, kui BMW enda nägemus M5 tüüpilisest kliendist:
Kasutab oma autot igapäevaselt, peamiselt pikemateks ärireisideks. 75% kõigist M5-st on firmaautod, enamasti liisinguga. M5-te aastane läbisõit küündib tihti 100000 km-ni (

).
Keskmine M5 ostja on mees, abielus ja omab majapidamises veel kahte autot. Olles keskmiselt 45-aastane on ta mitu aastat noorem "tavalise" 5er-i omanikust, on viimasest parema haridusega ja omab üle keskmise sissetulekut

.
MOTT.