1. leht 1-st
Mis on E39 M5-l suure plastkaane all?
Postitatud: 11.12.2004 22:00 42
Postitas Aare
Postitatud: 11.12.2004 22:53 59
Postitas Anti
Tuunitud versioon

Postitatud: 11.12.2004 22:54 38
Postitas priitv8
Uuel M5-l on samamoodi, ainult et kaks trompetit on rohkem.
Kumba pidi see oli? Pikk intake runner = rohkem väänet madalatel pööretel?
Postitatud: 11.12.2004 23:09 34
Postitas Aare
Pikem/peenem runner - kasulik pöördevahemik nihkub madalamale, kuid hakkab lõpus ära "vajuma". Samuti reageerib mootor gaasi andmisele sujuvamalt/aeglasemalt.
Jämedam/lühem - vastupidi.
Pluss veel see, et nii kiirel mootoril nagu M5 oma hakkavad sellised 90 kraadised põlved nii peentes torudes lisatakistust andma.
Vt 6-sil M5 või M3 sisselaset - seal on ainult üks sirge torujupp. Samuti on seal erivõimsus kõrgem - kui M5 V8 on 80 hj/liitrilt, siis 6sed M5-d olid 90 ning M3 lausa üle 100 hj liitrilt.
Selles mõttes pole selle V8 teema midagi erilist, erivõimsuselt vastab ta umbes Alpina poolt Austraalia spec 3.5 mootorile (277 hp), kuid seal polnud mingeid individuaalseid seguklappe, nii kalleid pulki ning klappegi oli vaid 2 silindri kohta.
Postitatud: 12.12.2004 10:47 54
Postitas priitv8
Sa unustasid veel õli silindripeadest sundallatoomise pumbad!
Aga E34 M5-l oli ju juba muutuva pikkusega sisselase.