5-se jälle nelivedu

Erinevad BMW mudelid
janz
Huviline
Postitusi: 117
Liitunud: 17.02.2004 15:22 57
Asukoht: Harjumaa

5-se jälle nelivedu

Postitus Postitas janz »

SLÕL väljutas uudise:
http://www.sloleht.ee/index.aspx?id=168924&r=7

On keegi näinud kuskilt mujalt ka selle kohta midagi?

Isenesest midagi imeliku siin ei oleks sest Audi ja MB pakuvad sama suurusega autodele katkematult nelivedu.
Samas on huvitav selline ajalugu kus pärast e34 nelivedu tuli ju kohe X5 mis BMW arvates pidi neliveo BMW fänne rahuldama kuid tundub et mitte kõiki :)
Kasutaja avatar
Mulk
Huviline
Postitusi: 1166
Liitunud: 16.12.2003 19:28 23
Peamine sõiduk: A6 4G QUATTRO
Asukoht: Vantaa-Viljandi

Postitus Postitas Mulk »

Saksas vist märtsist alates myygis, hinnadki olid kuskil saksa foorumi lehel väljas. esialgu vist oli 3 bensu mootorile pakkuda. Meeldiv oleks aga kogeda 535 d neliveolisena.
Raino
Huviline
Postitusi: 663
Liitunud: 09.09.2004 20:03 35
Asukoht: Revel
Kontakt:

Postitus Postitas Raino »

Wauuuuuuuu
Kõva teema
Tehtud on palju ning teha veel rohkemgi. Suured sõnad kunagisest CCCP poliitikast.
Kasutaja avatar
toivoku
Huviline
Postitusi: 12044
Liitunud: 04.02.2003 23:56 20
Peamine sõiduk: 524td
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas toivoku »

minu enda unistus oleks bmw touring, diisel ja nelivedu :) aga sellist kooslust vist polegi :(
janz
Huviline
Postitusi: 117
Liitunud: 17.02.2004 15:22 57
Asukoht: Harjumaa

Postitus Postitas janz »

330xd on sinu unistuse nimi.
Viiest ilmselt pole aga äkki tuleb.
Kasutaja avatar
Aare
Huviline
Postitusi: 2907
Liitunud: 24.12.2002 11:18 44
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas Aare »

Huvitav on siinkohal bmw saamatus ja laiskus välja mõelda universaalset neliveosüsteemi, millega saaks vastavalt soovile komplekteerida iga auto.

Näiteks VW Passatile saab nelivedu juurde tellida kõigile alaltes tavalisest 1.8 bensumootorist. Ka diisel on olemas. 2.8 ja W8 olidki ainult 4wd. Ühesõnaga, VWA konkurentidel on võimalik valida 2wd/4wd enamike mootorite puhul.

Samamoodi mersuga-enamik mudeleid on võimalik neliveolisena tellida. isegi S-klass.

Tagaveoline suurem bmw on esimese lumesajuga nagu õnnetus. Pane mis kummid tahad, nelivedu on alati parem. Neid suure mootoriga E34-sid on täistuisanud tänaval eriti õnnetu vaadata - ei saa vedama, sirgeks ega pidama.
BMW M535i 1985; BMW 3.0S 1973;
BMW 318iS 1990
janz
Huviline
Postitusi: 117
Liitunud: 17.02.2004 15:22 57
Asukoht: Harjumaa

Postitus Postitas janz »

Ma usun et siin takistuseks BMW sportlik filosoofia. Tahetakse säilitada sportlikust ka neliveo puhul kus paratamatult on kaod võimsuses. Ja äriloogika ka ilmselt oluline siin, see kes ostab odava auto ei raatsi ilmselt maksta ka neliveo eest.

Muide BMW on isegi tubli et paneb diislit ja nelivedu sõiduautole kokku 330xd. MB tegi viimati sellise 300TD 4MATIC -ga kuni aastani 93.
Kasutaja avatar
Mulk
Huviline
Postitusi: 1166
Liitunud: 16.12.2003 19:28 23
Peamine sõiduk: A6 4G QUATTRO
Asukoht: Vantaa-Viljandi

Postitus Postitas Mulk »

Meeldiv oleks omada näiteks touring 535 d , sellest pole küll juttu aga äkki näeb kunagi ilamvalgust.
Kasutaja avatar
Aare
Huviline
Postitusi: 2907
Liitunud: 24.12.2002 11:18 44
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas Aare »

Neliveo edu määrab see, kui palju ta kallimaks läheb. Näiteks sukisuki liana puhul lisab 4wd hinnale ainult 15 000 krooni ja eritellimuse asemel saab kahe päevaga auto kätte.

Kui bmw-l on ka hinnavahe selline, siis müüdaks 2wd/4wd autosid eestis pooleks. Sukisuki karbi puhul ei pidanud ma otstarbekaks 15 000 pärast (mis liisingumakses on ehk paarsada krooni) kaotada auto omadustes.

Kui aga iX-l tähendab see 50 000+ hinnas ja pooleaastast ootamist, makstes sellel ajal juba rõõmsalt liisingut, siis ei maksagi imestada, et ei müü.

Väiksemad 4wd autod müüvad Eestis hästi ja eestlane ostab aastaaja järgi. Praegu on raudne hitt Honda CR-V.
BMW M535i 1985; BMW 3.0S 1973;
BMW 318iS 1990
Raivo
Huviline
Postitusi: 3609
Liitunud: 01.10.2002 10:58 38
Peamine sõiduk: BMW 530D
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Raivo »

Eks ta vist ole enam vähem kõikide saksa premium markide puhul sedasi.
Näiteks Audi A4 Q ja tavalise vahe on 52000.- :|

Ning ma usun et see bemmi nelivedu on pigem boonus, mida saab nö lisavarustuse nimekirjast tellida. Ning rohkem huvitab see siiski põhjamaade inimesi, kui keskmist eurooplast :?
530d
Kasutaja avatar
Muhv
Klubiliige EKBK
Postitusi: 2206
Liitunud: 18.11.2002 22:35 02
Peamine sõiduk: i12, i01s, G05

Postitus Postitas Muhv »

Aare kirjutas:Kui aga iX-l tähendab see 50 000+ hinnas ja pooleaastast ootamist, makstes sellel ajal juba rõõmsalt liisingut, siis ei maksagi imestada, et ei müü..
Päris nii õnneks see pole. Samas palju murettekitavam on neil sõidumasinatel kasutatav "tark" neliveosüsteem, mis pidurite abil kraapivaid rattaid maha pidurdab. Väidetavalt välditi nii raskeid (sic) difrilukke.

Kena test oli kusagil internetiavarustel üleval. 330Xi; audi allroad, X5, volvo... Teemaks lumisest mäest ülessõit. 330Xi oli esimesena jännis, X5 oli palju tublim. Audi oli ainus mis mäetippu jõudis.
Mart_R
Huviline
Postitusi: 404
Liitunud: 27.02.2003 09:40 40
Asukoht: Saue

Postitus Postitas Mart_R »

Aare kirjutas:Neliveo edu määrab see, kui palju ta kallimaks läheb. Näiteks sukisuki liana puhul lisab 4wd hinnale ainult 15 000 krooni ja eritellimuse asemel saab kahe päevaga auto kätte.

Kui bmw-l on ka hinnavahe selline, siis müüdaks 2wd/4wd autosid eestis pooleks. Sukisuki karbi puhul ei pidanud ma otstarbekaks 15 000 pärast (mis liisingumakses on ehk paarsada krooni) kaotada auto omadustes.

Kui aga iX-l tähendab see 50 000+ hinnas ja pooleaastast ootamist, makstes sellel ajal juba rõõmsalt liisingut, siis ei maksagi imestada, et ei müü.

Väiksemad 4wd autod müüvad Eestis hästi ja eestlane ostab aastaaja järgi. Praegu on raudne hitt Honda CR-V.
kuigi ma müümisest mitte kottigi ei tea, nimetatakse sellist asja vist marketingistateegiaks. Kui BMW maksaks sama palju, kui Sukisuki, poleks BMW maine selline nagu ta on. Selliste hindade juures on ta paljude unistuste auto. Kui unistus oleks liiga kättesaadav, poleks see ju enam unistus. Ju on Baieri pomod rahul staatusega, et päris igaüks oma unistust uuest neliveolisest BMW-st täide viia ei saa.... äkki tõesti on võimalik, et Baieri pomod hoolivad ka muust, kui ainlt kühvliga raha taskusse ajamisest (mida nad teevad nagunii)
tglt ma kommenteerisin praegu teemat, millest ma tegelikult mitte halligi ei tea :oops:
janz
Huviline
Postitusi: 117
Liitunud: 17.02.2004 15:22 57
Asukoht: Harjumaa

Postitus Postitas janz »

Kui bmw-l on ka hinnavahe selline, siis müüdaks 2wd/4wd autosid eestis pooleks. Sukisuki karbi puhul ei pidanud ma otstarbekaks 15 000 pärast (mis liisingumakses on ehk paarsada krooni) kaotada auto omadustes.
Aare sa võrdled täiesti kahte võrreldamatut asja. Kui sa vaataksid % hinnast mis moodustab neliveo lisa siis läheks kõik paika. Kui 500 000 auto juures maksab nelivedu 50 000 siis 150 000 auto juures 15 000 teeb samuti 10% auto hinnast.
Teine lugu on ka tehniline pool. Suzukil on elektrooniline nelivedu mis lülitub vastavalt vajadusele BMW -l aga pidev. Seega juba tehnika poolel on suur vahe.
Kasutaja avatar
priitv8
Huviline
Postitusi: 8274
Liitunud: 04.02.2004 10:59 34
Asukoht: city

Postitus Postitas priitv8 »

janz kirjutas:Teine lugu on ka tehniline pool. Suzukil on elektrooniline nelivedu mis lülitub vastavalt vajadusele BMW -l aga pidev. Seega juba tehnika poolel on suur vahe.
Jah, aga ka bemmi xDrive on tegelikult pigem elektrooniline nelivedu, sest pakettsiduriga hoitakse esitelge ~40% veoga taga. Hetkel küll natuke spekuleerin, aga mulle tundub, et elektroonika rikke korral on ka see Xi tagaveoline.
Priit
540iX 240kW/450Nm, aga ikka pooled silindrid puudu!
janz
Huviline
Postitusi: 117
Liitunud: 17.02.2004 15:22 57
Asukoht: Harjumaa

Postitus Postitas janz »

Kena test oli kusagil internetiavarustel üleval. 330Xi; audi allroad, X5, volvo... Teemaks lumisest mäest ülessõit. 330Xi oli esimesena jännis, X5 oli palju tublim. Audi oli ainus mis mäetippu jõudis.
Natuke ebavõrdne test tundub olema. Neliveolised sõiduautod pandud kokku linnamaastureitega. X5 ja Audi allroadi (Volvost oli ka nagunii XC90 versioon testimisel) on ju hoopis teisest klassist autod ja kõik nad maksavad ligi 1 MEEK võrreldes 330ix 650 KEEK -ga.

Kas on sul kuskil viide ka pakkuda sellele testile?
Tehnikamaailma tehtud test näitas küll BMW neliveolist sõiduautot heast küljest:
http://my.tele2.ee/4wdtest/tm_index.html
325ix sai seal kolmanda koha.
Aare: Suzuki Liana sai viimase koha!!
Kasutaja avatar
priitv8
Huviline
Postitusi: 8274
Liitunud: 04.02.2004 10:59 34
Asukoht: city

Postitus Postitas priitv8 »

Neid ajkirjade teste ei tasu küll erilise tõe pähe võtta. Erapoolikud on nad kõik.
Priit
540iX 240kW/450Nm, aga ikka pooled silindrid puudu!
janz
Huviline
Postitusi: 117
Liitunud: 17.02.2004 15:22 57
Asukoht: Harjumaa

Postitus Postitas janz »

Erapoolikud nad võivad olla küll. Kuid see on parim mis saada on. Ei tea mina et ükski teine ajakiri oleks üldse võrrelnud niipaljusid neliveolisi sõiduautosid viimasel ajal. Samas ega lõuna Euroopa ei huvituks ka eriti sellistest testidest :)

Ja alati on võimalus ise parem test teha. Teeme ära?
Minu poolt on 525ix välja panna.
Siis oleks veel vaja 325ix e30 ja e46 ning võrreldavuse jaoks mõni Audi ja Subaru. Ühe Impreza saaksin ka ise testi kaasata.
Ja muidugi kõige tähtsam: välja mõelda testimise kriteeriumid.
Kuna me TM -ga võistelda ei suuda siis võiks lihtsalt miskise mäe otsida mis oleks lumine ja kus siis mäkketõusu proovida aja peale.
Teab keegi sellist mäge Tallinna lähedal?
Raivo
Huviline
Postitusi: 3609
Liitunud: 01.10.2002 10:58 38
Peamine sõiduk: BMW 530D
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Raivo »

See eeldab ka seda, et autosid testivad vähemalt 3 erinevat juhti ning rehvid peavad väga samaväärsed olema...

Aga idee on :)
530d
janz
Huviline
Postitusi: 117
Liitunud: 17.02.2004 15:22 57
Asukoht: Harjumaa

Postitus Postitas janz »

Rehvide osas ilmselt midagi eriti muud teha ei anna kui lihtsalt veenduda et korralikud naelkummid all. Naastrehve naeltega ilmselt koos võistlema panna ei oleks aus.

Erinevaid juhte samas suhteliselt lihtne proovida.

Aga mulle praegu meenus üks mägi ka kus olen ise testinud:
see on lasnamäel see koht kus Kase tänavalt saab Vana-Narva maanteele üles sõita.
See on päris järsk mägi ning testimise võiks teha nii et auto peaks olema juba osaliselt pea veerul et testida just kohalt minekut kalde peal.

Muide mul veel üks teine töökaaslane kellel Audi A6 Quattro olemas.
Seega minupoolt oleks kolm võrreldavat autot.
Kas lööb keegi kaasa?
Peaks vist eraldi teema tegema selle kohta Sündmuste alla...
Raivo
Huviline
Postitusi: 3609
Liitunud: 01.10.2002 10:58 38
Peamine sõiduk: BMW 530D
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Raivo »

Ning E30iX'i leidmine ei tohiks kah erilist probleemi valmistada.
Enda oma on küll hetkel ei liigu. :(

Tee ürituste alla teema ning aja rahvas kokku ;)

EDIT: parem oleks, kui leiaks siiski liikluse suletud koha, muidu võib see test põhjendamatut pahameelt linnakodanikele tekitada...
530d
janz
Huviline
Postitusi: 117
Liitunud: 17.02.2004 15:22 57
Asukoht: Harjumaa

Postitus Postitas janz »

Nüüd eraldi teema Sündmuste all:

http://foorum.bmw.meph.pri.ee/viewtopic ... 5217#75217
Kasutaja avatar
Muhv
Klubiliige EKBK
Postitusi: 2206
Liitunud: 18.11.2002 22:35 02
Peamine sõiduk: i12, i01s, G05

Postitus Postitas Muhv »

Kahjuks sellele DW testile linki anda pole. On endal arvutis. Võitis audi allroad, siis X5, siis Nissan patrol, siis Lexuse jeebik, siis volvo crosscountry ja siis 330Xi
Kasutaja avatar
Aare
Huviline
Postitusi: 2907
Liitunud: 24.12.2002 11:18 44
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas Aare »

janz kirjutas:
Aare sa võrdled täiesti kahte võrreldamatut asja. Kui sa vaataksid % hinnast mis moodustab neliveo lisa siis läheks kõik paika. Kui 500 000 auto juures maksab nelivedu 50 000 siis 150 000 auto juures 15 000 teeb samuti 10% auto hinnast.
Teine lugu on ka tehniline pool. Suzukil on elektrooniline nelivedu mis lülitub vastavalt vajadusele BMW -l aga pidev. Seega juba tehnika poolel on suur vahe.
Kui viimast autolehte lugeda, siis tuleb välja, et kiidetud X3 nelivedu on samasugune lülitatav podjobka nagu sukisukil. Loe ise kui ei usu.

Neliveo lisaseadmete maksumus küll nüüüd auto hinnast ei sõltu. Need maksavad ikka enam-vähem samapalju.

Sukil tunduvad samas odava hinna sees LSD-d mõlemas sillas (ülestõstetud rattaga käik väljas ühtegi ratast pöörata ei saa). Mida peale vana iX pole ühelgi bemmil.

Pealegi on tehniliselt keerukam ja kallim panna esiveolisel autol tagasild vedama, kuna tavaliselt on neil talasild taga. Vaja on teist tagasilda, kardaanitunnelit (ehk teist keret), 3 meetrist kardaani kahe vahetoega.
Olen alt vaadanud, ümberehitused on poole suuremad kui iX-l. See, kas seal on torsen või mingi kettajama hinda ei muuda eriti.

Kusjuures kõige keerulisem on lahendada põikimootoriga esiveolise tagasilla vedama panekut.

Ma ei üritagi väita, et bemm paha on, aga see neliveo hind on natuke ülepakutud, eriti kui vaadata nende mitte eriti tugevaid testitulemusi.
Kas sa praegu sõidad iX-ga Männikul jeebimäest üles aja alla? Sa ei saa
sellega praeguse lumega isegi mäeni sõidetud. Mul oli eile sinnakanti asja ja sõitsin üles-alla ühtegi korda peatumata läbi 40 cm lahtise lume, lahtise liiva, esimesest nõlvast üles ja sellest järsust alla. Kordagi seisma jäämata ja hoogu võtmata. Seda bmw mõistes odava 15 000 maksva "lolli lülituva" süsteemiga.
BMW M535i 1985; BMW 3.0S 1973;
BMW 318iS 1990
Kasutaja avatar
priitv8
Huviline
Postitusi: 8274
Liitunud: 04.02.2004 10:59 34
Asukoht: city

Postitus Postitas priitv8 »

Aare kirjutas:Kui viimast autolehte lugeda, siis tuleb välja, et kiidetud X3 nelivedu on samasugune lülitatav podjobka nagu sukisukil. Loe ise kui ei usu.
Õigust Sa räägid. Bemmil tagasild veab alati (ei saa ka lahutada mootorist), esisilda lülitatakse vajadusel elektrooniliselt juurde. Lähteasendiks on 40% ette ja 60% taha. Difrilukke pole, selle asemel on pidurid, nagu ka xDrive-eelsel süsteemil (X5 enne facelifti ja E46 X-mudelid)
Aare kirjutas:Pealegi on tehniliselt keerukam ja kallim panna esiveolisel autol tagasild vedama, kuna tavaliselt on neil talasild taga. Vaja on teist tagasilda, kardaanitunnelit (ehk teist keret), 3 meetrist kardaani kahe vahetoega.
Bemmil vaja jälle esisild ümber ehitada. Vrdl kasvõi E34 iX esisilda teistega:
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=31&fg=05
Aare kirjutas:Kas sa praegu sõidad iX-ga Männikul jeebimäest üles aja alla? Sa ei saa sellega praeguse lumega isegi mäeni sõidetud.
Tegelikult ju ei käigi need bemmi X3 ja X5 asfaldilt maas. Vähemalt 80% juhtudest ja sellest lähtuvalt on nad ka konstrueeritud. Paati, suvilat või hobust vahel veetakse. Aga turg nõuab, sest popp on. USA-s oli vist veel mingi maksu- vms. soodustus ka, kuna liigituvad 'light truck'-ide mitte sõiduautode alla.
Priit
540iX 240kW/450Nm, aga ikka pooled silindrid puudu!
Raivo
Huviline
Postitusi: 3609
Liitunud: 01.10.2002 10:58 38
Peamine sõiduk: BMW 530D
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Raivo »

Soovitan lugeda SEDA artiklit.

Ning miks alati arvatakse et vana on ikka see õige ja hea?
Ja eilses autoleheski kirjutati, et ka X3'ga saab vabalt "külg ees" sõita...
530d
janz
Huviline
Postitusi: 117
Liitunud: 17.02.2004 15:22 57
Asukoht: Harjumaa

Postitus Postitas janz »

Kas sa praegu sõidad iX-ga Männikul jeebimäest üles aja alla? Sa ei saa
sellega praeguse lumega isegi mäeni sõidetud
Aare esitas kõigile iX omanikele tõsise väljakutse :)
Aga Aare palun seleta kuidas sinna mäe juurde sõita saab. Saada link http://regio.delfi.ee abil.
Läheksin prooviksin heameelega kohe oma iX võimalused sellel mäel ära.
Eriti äge oleks kui saakski seda mäge kasutada ka mäkketõusu võistluse korraldamiseks.

Mis puutub Suzuki neliveosse siis endal mul sellega kogemust ei ole kuigi omale 4veolise otsimisel sai ka Baleno 4vedu silmas peetud.
Ja seda peab Suzuki kohta tunnustavalt ütlema et ta on suutnud hinnaklassis alla 250 000 luua auto kus on nelivedu ühendatud automaatkastiga ja seda kõike 1.6 mootori otsas. Analoogsed konkurentide autod maksavad alates 400 000 ja mootorid vähemalt 2.5.
Raivo
Huviline
Postitusi: 3609
Liitunud: 01.10.2002 10:58 38
Peamine sõiduk: BMW 530D
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Raivo »

Kusjuures 525ix võib isegi hätta jääda (raske, madal?)... kuid 325ix seda kindlasti ei tee. Kes suvel käis meie väikest safarit vaatamas, see veendus selles ise.

Eelmine talv sõitsin metsas, teed polnud ollagi ning lumi oli kapotini ning no problemo.
Kas E34ix kliirens on ikka veidi kõrgem kui tavalisel? E30'nel on see küll üsna märgatavalt.
530d
janz
Huviline
Postitusi: 117
Liitunud: 17.02.2004 15:22 57
Asukoht: Harjumaa

Postitus Postitas janz »

Kusjuures 525ix võib isegi hätta jääda (raske, madal?)...
Proovisin leida kuskilt 525ix ametlike andmeid kliirensi kohta. Ja ei leidnud midagi.
Samuti ei leidnud e30ix kohta.
Olles ise omanud mõlemat olen nõus et ilmselt e30 kliirens on suurem.
Ainuke mis leidsin on e46ix kohta, mille kliirens on 17mm suurem kui tavalise e46, samas ei ole selge palju see absoluutnumbrites ikkagi on:
http://www.canadiandriver.com/testdrives/01bmw330xi.htm

Samas Suzuki andmed on ilusti toodud:
http://www.japauto.ee/mudelid/suzuki_liana/tehnika.html

Ja sealt selgub et Liana kliirens on 16cm, mis on päris kõrge sõiduauto kohta.

Seega poleks mõtet neliveo testi korraldada kohas kus väiksema kliirensiga saab eelise. Testida tuleks sellise mäel kus sile tee.
Kasutaja avatar
Muhv
Klubiliige EKBK
Postitusi: 2206
Liitunud: 18.11.2002 22:35 02
Peamine sõiduk: i12, i01s, G05

Postitus Postitas Muhv »

Raivo kirjutas: Ning miks alati arvatakse et vana on ikka see õige ja hea?
Alati mitte, aga üleüldine arvamus maailmas kisub iX ja Xi puhul küll paraku viimase kahjuks
janz
Huviline
Postitusi: 117
Liitunud: 17.02.2004 15:22 57
Asukoht: Harjumaa

Postitus Postitas janz »

BMW puhul tuleb tõesti kahjuks öelda et neliveo osas on mindud mehhaanika pealt elektroonika peale.
Samas kui näiteks MB ja Audi on jäänud kindlaks 80-ndatel väljatöötatud mehhaanilistele lahendustele.

Samas kas see igapäevaselt häiriks on mul raske öelda kuni puudub kogemus e46ix ja X3 -ga.
Vasta