Esimene külm:)
- MargusA
- Klubiliige - moderaator
- Postitusi: 3398
- Liitunud: 27.01.2009 11:16 45
- Peamine sõiduk: e61
- Asukoht: Harjumaa
Esimene külm:)
Kirjutan teema mida ei leidnud.
Täna põhja-eesti,külma -25.E36 käivitus vaatamata külmale poolest pöördest.Aga tõesti kardan et külm teeb sidurile liiga,tundub nende külmadega kuidagi raskelt käiv.Kuidas teil hommikul oli?
Täna põhja-eesti,külma -25.E36 käivitus vaatamata külmale poolest pöördest.Aga tõesti kardan et külm teeb sidurile liiga,tundub nende külmadega kuidagi raskelt käiv.Kuidas teil hommikul oli?
Re: Esimene külm:)
Hetkel külma -27 kraadi, paukus küll hirmsalt, aga käima läks
530D E39.

E34 524td 91.a
E39 530D 2001.a touring
E39 530D 2001.a touring
Re: Esimene külm:)
Mis mõttes teeb sidurile liiga? Sellise külmaga lähevadki kõik vedelikud paksuks ja kui hommikul auto käivitada ongi siduripedaal suht raske. Selleks, et pedaal jälle kergemalt kõima hakkaks tuleb vedelikud soojaks ja õigesse töötemperatuuri sõita, aga lühikese otsaga seda muidugi ei saavuta. 

- MargusA
- Klubiliige - moderaator
- Postitusi: 3398
- Liitunud: 27.01.2009 11:16 45
- Peamine sõiduk: e61
- Asukoht: Harjumaa
Re: Esimene külm:)
Siduri töösilinder võib krõbedate külmadega otsad anda.ise selle ebameeldivuse läbi elanud.Ma selline inimene et lasen autol enne sõitu 10 min töötada..ja siis minekule:)Rain530 kirjutas:Mis mõttes teeb sidurile liiga? Sellise külmaga lähevadki kõik vedelikud paksuks ja kui hommikul auto käivitada ongi siduripedaal suht raske. Selleks, et pedaal jälle kergemalt kõima hakkaks tuleb vedelikud soojaks ja õigesse töötemperatuuri sõita, aga lühikese otsaga seda muidugi ei saavuta.
Re: Esimene külm:)
Ehh, postitan sellest teemast http://foorum.bmwclub.ee/viewtopic.php?f=3&t=145827 siia ühe pildikese

Eero jutule jätkuks, et peale karteri vajaks ilmselt soojendamist ka aku, mille mahtuvus külmaga väheneb oluliselt

Eero jutule jätkuks, et peale karteri vajaks ilmselt soojendamist ka aku, mille mahtuvus külmaga väheneb oluliselt

Re: Esimene külm:)
Hommikul tankides (Tln -22), murdus see kummijubin, mille küljes bensiinipaagikork ripub 
Muid probleeme bensiinimootoriga (aku eluiga teadmata) ei ole.

Muid probleeme bensiinimootoriga (aku eluiga teadmata) ei ole.
... -> BMW E34 '92 -> BMW E39 '97 -> Audi A8 '98 4.2 Quattro -> E39 523 '00 -> E60 523 '05 -> F10 523 '11 (http://margus.roo.ee)
Re: Esimene külm:)
Õnneks E34 V8 karterituulutus on ehitatud hoopis teistmoodi nii, et nendel mootoritel seda probleemi külmaga pole nagu eero X5-l. Aga aku on teadupärast jah see, mis igal autol külmaga võib tühjaks saada.
Re: Esimene külm:)
Tänapäeva akud baseeruvad suht vähe efektiivsetel keemilistel reaktsioonidel, millel omakorda on kalduvus külmaga kordades aeglasemaks jääda. Selle vastu ei saa, et eku mahtuvus külmaga palju väiksmeaks läheb aga vähemalt ei külmu meie autodel praeguste ilmadega pooletunnise poes käigu ajal akud nii kinni, et enam laadidagi ei saa nagu mõnel iMEVal MitsulRain530 kirjutas:Aga aku on teadupärast jah see, mis igal autol külmaga võib tühjaks saada.

Re: Esimene külm:)
Teema on vist tehtud küll uurimaks, kuidas teistel autod külmadega käivituvad, kuid vast keegi ei pahanda kui siin akude kohta ka pisut uurida juba ühe külmaga
Endal on aku läbi omadega ja ootab ees uue ostmine, netis tuulanud 2 päeva juba aga midagi konkreetset nagu ei leia, igal firmal on hea ja tubli jutt kõrval.
Mida rahvas kasutab ja kuidas end need ka õigustanud?
Mul isiklikult 1997a auto ja peal veel originaal aku, 70Ah ja käivitusvool 570A.

Endal on aku läbi omadega ja ootab ees uue ostmine, netis tuulanud 2 päeva juba aga midagi konkreetset nagu ei leia, igal firmal on hea ja tubli jutt kõrval.
Mida rahvas kasutab ja kuidas end need ka õigustanud?
Mul isiklikult 1997a auto ja peal veel originaal aku, 70Ah ja käivitusvool 570A.
- AARE540
- Huviline - moderaator
- Postitusi: 11707
- Liitunud: 31.01.2004 21:43 11
- Peamine sõiduk: Scania 500R '24 Mercedes-Benz E350 '15 BMW 540i'94
- Telefon: 53311120
- Asukoht: Pärnu
- Kontakt:
Re: Esimene külm:)
Käivitusvool ja mahtuvus sõltuvad su auto mootori tüübist ja suurusest, margi koha pealt soovitaks mina näiteks Bosch, Varta või Exide, ka näiteks Banner on end õigustanud- usun, et kestavad ka muud margid, kuid nendega on vähemalt mul enim kokkupuuteid. Müüjate jutt on muidugi alati selline, et nende oma on parim, ükskõik, mis marki akuga tegu on 
Teemast rääkides- mul 530 paar kuud seisnud ja miskil põhjusel on aku tühi nagu kell, pole seda varem juhtunud, kuid teise auto käivitumisel igatahes probleeme ei ole

Teemast rääkides- mul 530 paar kuud seisnud ja miskil põhjusel on aku tühi nagu kell, pole seda varem juhtunud, kuid teise auto käivitumisel igatahes probleeme ei ole

Re: Esimene külm:)
Vaata näiteks http://bmwfans.info/ lehelt mis parameetritega akut kataloog su mudelile soovitab ja selline nabigi. Liiga väikse või suure mahtuvusega aku pole hea. Liiga suurt ei pruugi väike genekas täis laadida ja aku kasutusiga pidavat sellega kahanema.unekaru90 kirjutas:Mida rahvas kasutab ja kuidas end need ka õigustanud?
Mul isiklikult 1997a auto ja peal veel originaal aku, 70Ah ja käivitusvool 570A.
Endale sai 2010.12 kampaania korras 540i'le alehinnaga nabitud Bosch S4 013 95Ah/800A ja so far so good. Ehkki lugesin et sama powerframe tehnloloogiaga oleks saanud ka mõne muud marki aku mõistliku hinnaga.
Olen tootjate käest kuulnud, et kui aku korraks täitsa tühjaks läheb pidi ca 15% mahtuvust kohe kadunud olema. Seega tasub akut täis hoida.AARE530 kirjutas:Teemast rääkides- mul 530 paar kuud seisnud ja miskil põhjusel on aku tühi nagu kell, pole seda varem juhtunud, kuid teise auto käivitumisel igatahes probleeme ei ole
- AARE540
- Huviline - moderaator
- Postitusi: 11707
- Liitunud: 31.01.2004 21:43 11
- Peamine sõiduk: Scania 500R '24 Mercedes-Benz E350 '15 BMW 540i'94
- Telefon: 53311120
- Asukoht: Pärnu
- Kontakt:
Re: Esimene külm:)
Ega ta head muidugi ei tee, kuid kuna mul hetkel see nii oluline pole, siis ootan soojemaid ilmu, et aku kätte saada 
Eelmise akuga "joppas" paar korda nii, et läks tühjaks (armatuurituled küll jäid põlema veel) ning kuna inimeseloom on vahel laisavõitu, siis sai auto lihtsalt käima lükatud või tõmmatud ja auto enda genekaga nö. täis laetud, töötas küll igatahes ja seda päris pikalt veel.

Eelmise akuga "joppas" paar korda nii, et läks tühjaks (armatuurituled küll jäid põlema veel) ning kuna inimeseloom on vahel laisavõitu, siis sai auto lihtsalt käima lükatud või tõmmatud ja auto enda genekaga nö. täis laetud, töötas küll igatahes ja seda päris pikalt veel.
- MargusA
- Klubiliige - moderaator
- Postitusi: 3398
- Liitunud: 27.01.2009 11:16 45
- Peamine sõiduk: e61
- Asukoht: Harjumaa
Re: Esimene külm:)
unekaru90 kirjutas:Teema on vist tehtud küll uurimaks, kuidas teistel autod külmadega käivituvad, kuid vast keegi ei pahanda kui siin akude kohta ka pisut uurida juba ühe külmaga![]()
Tegin teema jah et uurida kuidas külmad mõjuvad.Hommikul tiiru tehes -25 kraadi nägin 2 autot teeääres probleemidega.Otsisin siin teemat aga ei leidnud,aga eks kõik väikesed nipid külmaga toime tulemiseks kuluvad meile kõigile marjaks ära.Nii see aasta kui lubatakse -34 kraadi kui ka aastaid hiljem

Täna netist leidsin...
Arne
02.02.2012 13:41
Kõigepealt kui autosse sisse saad, siis lülita lähituled sisse. Siis mine puhasta autot umbes minut aega. Siis lülita tuled välja ja oota umbes 10-15 sekundit. Ja alles nüüd käivita mootor. Läheb käima küll kui aku just väga vilets ei ole. Nüüd las auto (mootor) soeneb paar-kolm minutit. Selle aja sees võid vajadusel jälle auto aknaid puhastada või lund rookida. Peale seda kui aknad puhtad, istu sisse, kinnita turvavöö, lülita lähituled sisse ja alusta ettevaatlikult sõitu. Sõitu alustades kontrolli ka pidureid, et need ikka töötaksid sellise külmaga. Teinekord on lihtsalt natuke jäigad ja reageerivad raskemalt-aeglasemalt. Head reisi!
Re: Esimene külm:)
Mul on siit foorumist mingist teemast meelde jäänud, et autot ei peagi kohapeal soojendama, pane käima ja kui esiklaas võimaldab, hakka sõitma (pöördeid ei tohiks ainult üle 2000 lasta). Kohapeal soojendamine on ainult kütuse raiskamine.
Ja üldse sarnaseid teemasid on siin juba ju olnud, näiteks http://foorum.bmwclub.ee/viewtopic.php?f=3&t=19324 ja http://foorum.bmwclub.ee/viewtopic.php?f=3&t=10306
Ja üldse sarnaseid teemasid on siin juba ju olnud, näiteks http://foorum.bmwclub.ee/viewtopic.php?f=3&t=19324 ja http://foorum.bmwclub.ee/viewtopic.php?f=3&t=10306
Enne: 7xE36, 2xE46, E39, E61, E32. Nüüd: F34 320dxDrive GT, E36 M3 cabrio
Re: Esimene külm:)
Aku andis otsad juba laupäeva hommikul-see sai välja vahetatud (vist oli lausa originaaliga tegu) ning sellega senini muresid pole olnud. Küll aga hommikul liikuma hakates on auto nagu vedrustuseta. Kõik ebatasasused "leiab" kolksu saatel ülesse ja seda on valus kuulata. Veeretan ja meelitan küll alul, aga kuna siledat tänavat Tallinnas minu maršuudil napib, siis tuleb üle elada. Eks kevadel vaatab üle.
Täna varahommikul oli lisaboonuseks sõidu ajal avastatud tühi tagaratas, mille Liivalaias ära vahetasin. Alul süüdistasin külma ent vist oli ikka mingi nael rehvis olnud. Samal ajal auto töötas ja pärast oli salong juba hulga soojem
Autoks e39 525i
Ago
Täna varahommikul oli lisaboonuseks sõidu ajal avastatud tühi tagaratas, mille Liivalaias ära vahetasin. Alul süüdistasin külma ent vist oli ikka mingi nael rehvis olnud. Samal ajal auto töötas ja pärast oli salong juba hulga soojem

Autoks e39 525i
Ago
- TiitR
- Huviline
- Postitusi: 6439
- Liitunud: 24.05.2006 19:16 00
- Peamine sõiduk: E70 xDrive30d
- Asukoht: Tartumaa + Ida-Viru
Re: Esimene külm:)
Selliste külmadega ongi kõik kui puuvankrid....isegi minu õhkvedrustusega masin, kuigi kompressor peaks "vurtsu" õigel tasemel hoidmaAgoL kirjutas:Küll aga hommikul liikuma hakates on auto nagu vedrustuseta.

Enne: E30-1,8i/2,5i/2,4d, E34-2,4tda/2,5tds, E36-2,5td, E39-3,0d/3,0da, 2xE60-3,0da, E70 3.0sd M-pakett
Nüüd: ´12a. VW Passat 2.0 tdi DSG;´09 E70 3.0d M-pakett, ´85a. VAZ 21063, ´05a. Škoda Octavia 2.0 tdi DSG
Nüüd: ´12a. VW Passat 2.0 tdi DSG;´09 E70 3.0d M-pakett, ´85a. VAZ 21063, ´05a. Škoda Octavia 2.0 tdi DSG
- RaimoVillems
- Huviline
- Postitusi: 104
- Liitunud: 13.01.2011 16:50 57
- Asukoht: Jõgeva- Tartu
Re: Esimene külm:)
E-34 2,0 läks küll ilusti käima, aasta tagasi ostetud aku ja dets alguses sai see täislatetud laadijaga 

E-36 320 E-34 520
- Riivo
- Huviline
- Postitusi: 8162
- Liitunud: 27.02.2003 10:13 41
- Peamine sõiduk: Ateca 4Drive
- Asukoht: Edgarlandia
- Kontakt:
Re: Esimene külm:)
Täna hommikul õikal -22-ga käivitus üsna vaevaliselt...põhjuseks aastavanused no-name eelsüüteküünlad..täna vahetuvad need Boschide vastu, homme saab siis uutmoodi käivitamist proovida...seni on hädast välja aidanud aasta tagasi soetatud Centra Premium 100Ah/900En kaltsiumaku.
´17 4Drive
- Henri.
- Klubiliige - admin
- Postitusi: 12078
- Liitunud: 03.03.2008 18:24 02
- Peamine sõiduk: 328 kuut
- Asukoht: Tln/kesklinn
- Kontakt:
Re: Esimene külm:)
Miks selline toiming kasulik on? Pean silmas just lähikate sisselülitamist?margusa kirjutas:lülita lähituled sisse. Siis mine puhasta autot umbes minut aega. Siis lülita tuled välja ja oota umbes 10-15 sekundit. Ja alles nüüd käivita mootor.
- Riivo
- Huviline
- Postitusi: 8162
- Liitunud: 27.02.2003 10:13 41
- Peamine sõiduk: Ateca 4Drive
- Asukoht: Edgarlandia
- Kontakt:
Re: Esimene külm:)
Jutt jumala õige, seda kutsutakse "aku äratamiseks"...ei ole kasulik sellise külmaga kohe võtit keerata
´17 4Drive
Re: Esimene külm:)
Nii laisk ei saa ollaAARE530 kirjutas:...mul 530 paar kuud seisnud ja miskil põhjusel on aku tühi nagu kell...
...ootan soojemaid ilmu, et aku kätte saada![]()

Võid rahulikult siis uue aku osta, sest tühi aku külmub lõhki.
..
Re: Esimene külm:)
Külmema ilmaga, nõrgema akuga, paksema õliga võib siduripedaali alla vajutada käima panemise ajal.
- Kristian330
- Huviline
- Postitusi: 298
- Liitunud: 24.11.2003 12:42 32
- Asukoht: Helsingi-Merivälja
Re: Esimene külm:)
Vist peaks piisama ka sellest, kui täistuled mõneks hetkeks peale paned (mõni sekund). 1 minut väga külmaga ja mitte nii uue akuga võib kätte maksta äkki?Riivo kirjutas:Jutt jumala õige, seda kutsutakse "aku äratamiseks"...ei ole kasulik sellise külmaga kohe võtit keerata
siduri allavajutamine peaks ka midagi aitama jah..
E36 328i cabrio ex - 330d touring M ex - F07
kiire kaherattaline.
kiire kaherattaline.
Re: Esimene külm:)
Lugesin eelmine talv kuskilt, et ATM kasti puhul on soovitatav 2-3 min lasta kohapeal loksuda. Et jahutusvedelik pidi kastiõlisid soendama. Tundub üsna loogiline, aga keegi targem võiks kommenteerida seda.Fred kirjutas:Mul on siit foorumist mingist teemast meelde jäänud, et autot ei peagi kohapeal soojendama, pane käima ja kui esiklaas võimaldab, hakka sõitma (pöördeid ei tohiks ainult üle 2000 lasta). Kohapeal soojendamine on ainult kütuse raiskamine.
Teemasse ka. Endal peal aku mis 4-5 korda on õnnestunud ka tühjaks käiata, aga tna -23 kraadiga vedas auto ilusti käima. Eks näis kas lubatava -30 kraadiga annab piisavalt vurtsu välja või tuleb sammud uue aku järele seada.
Seda tulede asja kuulen esimest korda. Ise olen vastupidi talitanud ja isegi maki kohe välja lülitanud kui süüte esimesse asendisse keeran, et akut võimalikult palju säästa. On selle tulede tehnikaga aku tõesti effektiivsem?
"Player In Maneagement Profession"-PIMP
Re: Esimene külm:)
Polegi vist tegelt väga oluline, millega akut ellu äratab, peaasi, et suraka ära saab. Kui autol aktiveeritud automaatsed tuled, siis ei peagi manuaalselt ise midagi tegema. 

Enne: 7xE36, 2xE46, E39, E61, E32. Nüüd: F34 320dxDrive GT, E36 M3 cabrio
Re: Esimene külm:)
Mina lasen kuskil paarkümmend sekundit pooltulede, raadio ja muu jamaga mis ise tööle hakkavad.
Sidur all tõmbab mootori tunduvalt kergemini ringi.
Atm kastil termostaat vahel mis on mõeldud tolle õli jahutamiseks. Seega kahtlen, et kohapeal seda külma vedelikku ringi ajab, vaevalt see külmana avatud on.
Sidur all tõmbab mootori tunduvalt kergemini ringi.
Atm kastil termostaat vahel mis on mõeldud tolle õli jahutamiseks. Seega kahtlen, et kohapeal seda külma vedelikku ringi ajab, vaevalt see külmana avatud on.
-
- Huviline
- Postitusi: 910
- Liitunud: 25.07.2006 15:08 37
- Kontakt:
Re: Esimene külm:)
See tegevus on minu meelest küll must be. Kastiõlid on need kõige kangemaks minevad õlid üldse ja üleüldse, täiesti loomulik ju, et mida vähem peab starter asju ringi ajama, seda parem.siiim_k kirjutas:Külmema ilmaga, nõrgema akuga, paksema õliga võib siduripedaali alla vajutada käima panemise ajal.
Kes kunagi vene masinatega kokku puutunud, sel vist on see siduri lahutamine käivitamise ajal veres

Omal mitte-bmw nelivedune läheb käima iga iga ilmaga (mitte küll liiga reipalt), kuid algul ei taha väga liikuda, enne kui sillaõlid vedelaks muutuvad. Õnneks kaasaegsete õlidega väga hull pole, vene õlidega oli asi ikka päris karm. Ise nägin mõni nädal tagasi (kui veel õiged külmad pihtagi polnud hakanud) kuidas Jyväskylä lähedal rekkaparklas üks venelane oma DAFi tagasilla all ämbri sees lõket tegi. Külma oli napilt 15 kraadi tol ööl.
730iA e32 138kW 12/1992
- AARE540
- Huviline - moderaator
- Postitusi: 11707
- Liitunud: 31.01.2004 21:43 11
- Peamine sõiduk: Scania 500R '24 Mercedes-Benz E350 '15 BMW 540i'94
- Telefon: 53311120
- Asukoht: Pärnu
- Kontakt:
Re: Esimene külm:)
Siduri allavajutamine võib ju veres olla, kuid näiteks öö läbi seisnud rekkal seda üldjuhul teha ei saagi, kuna süsteemis pole piisavalt suruõhku. Olen ka ise "venelastega" isa käe all kunagi ammu kokku puutunud, kuid siduri vajutan alla vaid manuaalkastiga sõiduautol 
Mis puutub kohapeal või sõites soojendamisse, siis loomulikult on mõttekam sõites soojendada, kui juba välja näed, kuna alati on nii, et koormatuna soojeneb mootor kiiremini kui tühjalt tiksudes. See selle asja point ongi.

Mis puutub kohapeal või sõites soojendamisse, siis loomulikult on mõttekam sõites soojendada, kui juba välja näed, kuna alati on nii, et koormatuna soojeneb mootor kiiremini kui tühjalt tiksudes. See selle asja point ongi.
Re: Esimene külm:)
Sidur käib all koguaeg käivitamise ajal. Olgu või südasuvi väljas. Ma ei teagi miks - ilmselt sellepärast, et mu esimene auto oli sigull.
Aga seda tulede lülitamise (või mille iganes lülitamise (tuled ei ole mul automaatselt ja makk ka ei tööta enne kui ma panen paneeli ette)) asja kuulen ma küll esimest korda. Mis särtsu sa sellele akule enam annad? Palun selgitage, kes oskab.

Aga seda tulede lülitamise (või mille iganes lülitamise (tuled ei ole mul automaatselt ja makk ka ei tööta enne kui ma panen paneeli ette)) asja kuulen ma küll esimest korda. Mis särtsu sa sellele akule enam annad? Palun selgitage, kes oskab.
- TiitR
- Huviline
- Postitusi: 6439
- Liitunud: 24.05.2006 19:16 00
- Peamine sõiduk: E70 xDrive30d
- Asukoht: Tartumaa + Ida-Viru
Re: Esimene külm:)
Sellest tuledega aku "äratamisest" räägiti vähemalt juba eelmine talv...kuskil STOP vms saates.
P.S Mul 2..3 ööd olnud õues -24..-27C ja käima hüppab kolmveerandpöördest...ei mingeid tuledemöllu (tuledeautomaatika peal, kuid keeran teadlikult käivitamisel parkidele) ega ka olematut siduri pressimist...muidugi 2 akut on ka tehasest küljes
P.S Mul 2..3 ööd olnud õues -24..-27C ja käima hüppab kolmveerandpöördest...ei mingeid tuledemöllu (tuledeautomaatika peal, kuid keeran teadlikult käivitamisel parkidele) ega ka olematut siduri pressimist...muidugi 2 akut on ka tehasest küljes

Enne: E30-1,8i/2,5i/2,4d, E34-2,4tda/2,5tds, E36-2,5td, E39-3,0d/3,0da, 2xE60-3,0da, E70 3.0sd M-pakett
Nüüd: ´12a. VW Passat 2.0 tdi DSG;´09 E70 3.0d M-pakett, ´85a. VAZ 21063, ´05a. Škoda Octavia 2.0 tdi DSG
Nüüd: ´12a. VW Passat 2.0 tdi DSG;´09 E70 3.0d M-pakett, ´85a. VAZ 21063, ´05a. Škoda Octavia 2.0 tdi DSG