Elektriautorubriik

Vaba teema
Vasta

Kas sul on kodus oma parkimiskoht?

Hääletus lõppes 31.12.2015 01:28 45

Jah (või ainult talvel määran oma koha mida koristada)
49
63%
Ei, kuid vajadusel saaksin ühele kohale parkima jääda
9
12%
Ei, selleks on kindlasti vaja ühistu abi, olen juba proovinud
12
15%
Pole tähelepanu pööranud, ei tea veel
8
10%
 
Hääli kokku: 78
Kasutaja avatar
Henri.
Klubiliige - admin
Postitusi: 12078
Liitunud: 03.03.2008 18:24 02
Peamine sõiduk: 328 kuut
Asukoht: Tln/kesklinn
Kontakt:

Re: Elektriautorubriik

Postitus Postitas Henri. »

iffiff kirjutas:kiirendus on lubaduste järgi 2,5 sekki sajani.
No ei ole ju! Su enda link ütleb ka, et
https://www.tesla.com/blog/new-tesla-mo ... -car-world" onclick="window.open(this.href);return false;
0-60 mph time of 2.5* seconds
see on 96,6km/h saabub 2,5 sekundiga.

Sajani jõudmiseks läheb 0,2sec kauem:
http://arstechnica.com/cars/2016/08/tes ... ile-range/" onclick="window.open(this.href);return false;
the Model S P100D will go 0 to 60 miles per hour in 2.5 seconds. (That’s 0 to 100km/h in 2.7 seconds.)
Nii väikeste numbrite juures on see meeletu erinevus, kuigi selline kiirendus on igal juhul absoluutselt mindblowing.

----
edit:
x puhul on kiirendus tagasihoidlikum, ainult 2,9.
X-i puhul läheb sajani jõudmiseni aega siiski 3,1sec.
Kasutaja avatar
arnis
Huviline
Postitusi: 7838
Liitunud: 11.01.2011 21:28 08
Peamine sõiduk: BMW i3
Asukoht: Keila

Re: Elektriautorubriik

Postitus Postitas arnis »

Just. Peaasi, et ei hakkaks võrdlema Tesla 0-100kmh tulemust ja mõne
paugupilli 0-60mph ajalisi väärtusi omavahel.
0-100kmh ajad on tihtipeale märkimata.

500km reaalset sõiduulatust on ka üks päris ümmargune number (Euro ebanormaalse
testi järgi pea 600km, aga seda on ebamõistlik arvestada).

Ja mahukam aku tähendab ka seda, et 100km laadimiseks kulub umbes 10 minti,
200km laadimiseks umbes 20 minti. Arvestades, et 100km läbimiseks kulub rohkem
kui tund ja 200km läbimiseks üle kahe tunni, on sõidu/puhke vahekord juba
vast piirajasse viskav (tahaks rohkem pausitada kui auto ise). Pealegi Tallinnast
Kaunasesse normaalne juht ilma pausideta sõita ei tohiks (igal hommikul aku ääreni).
Olen sel suvel teinud 3 autotrippi pikkusega kokku üle 20 000km, olen teemaga sina peal.
Teen kodudes elektriasju korda. 36€/h. Anna murest märku. www.motovool.ee
Oled huvitatud elektriautodest ja tahad enda panuse anda? PS Oskad või tahad osata RS485, Modbus? PS!
Kasutaja avatar
Henri.
Klubiliige - admin
Postitusi: 12078
Liitunud: 03.03.2008 18:24 02
Peamine sõiduk: 328 kuut
Asukoht: Tln/kesklinn
Kontakt:

Re: Elektriautorubriik

Postitus Postitas Henri. »

Kellegi Model X-i ja 911 Cabrio delivery viibib rikkis veoki tõttu Suur-Sõjamäel - esimene Eestis kui siia arvele võetakse?

Pilt
Üle poole tunni seisis too rekka seal..
Pilt
Pilt
ttsys
Huviline
Postitusi: 5711
Liitunud: 20.07.2011 17:24 45
Asukoht: Tallinn, Tel:51905398
Kontakt:

Re: Elektriautorubriik

Postitus Postitas ttsys »

Ikkagi edasi radariga, Musk ei usu lidari tehnoloogia saduldamisse. Autopiloodi v8 kohta taust;
https://www.tesla.com/blog/upgrading-au ... orld-radar
https://techcrunch.com/2016/09/11/tesla ... l-s-crash/
Kasutaja avatar
arnis
Huviline
Postitusi: 7838
Liitunud: 11.01.2011 21:28 08
Peamine sõiduk: BMW i3
Asukoht: Keila

Re: Elektriautorubriik

Postitus Postitas arnis »

Lisaks sellele, et radar muutub primaarseks ja kaamera sekundaarseks (välja arvatud sõiduradade arvestamine kui sõidukeid pole ees) on veel hunnik parandusi uue 8.0 tarkvaraga tulemas.

Näiteks suunatulega märgitud rajavahetuse eel auto hoiab raja serva (piilumine);
Nähes naaberrajal suunatuld annab eesolevale sõidukile ruumi reastuda Tesla ette;
Euroopas hakkab Tesla vältima paremalt poolt möödumist (mitmerajalistel teelõikudel),
seega püsikaga määratud kiiruse puhul siiski ei möödu vasakul rajal sõitjast;
Hädapidurduse hoiatuse puhul juhi pidurdusjõudu võimendatakse (kui juht otsustab pidurdada);
Kurviminek hakkab arvestama serverist saadud kurvi loomuliku läbimise kiirust,
seega auto aeglustab enne kurvi vastavalt sellele, kuidas varem Teslad antud kurvi läbisid,
Käsijuhtimise režiimis hoiatab juhti kui auto kaldub rajalt välja ja käsi ei ole roolil;

ja natuke närvekõditav lisa:
Andmete kogunemise järel hakkab sagenema iseroolimise aktiveerimine kui otsasõidu
tõenäosus on 100%. Seega kui tagantotsasõit ei ole enam välditav (libe, kiiruse delta liiga suur jms),
auto lihtsalt muudab liikumissuunda, arvestades arvatavasti parkimisanduritelt saadud infot,
mis toimub vahetult paremal/vasakul autost. Mitmerajalistel teedel teab Tesla, kas kõrval on
pärisuuna sõidurada või mitte ja üherajalisel saab pigem teepeenart külastada kui auto tagastanget.
Roolikeeramise ajam ei ole jõulisem krambistunud kätest, seega saab ikka otsa sõita kui tahta.

Radar aga suudab tunnetada autot eesoleva auto ees. Seega on lähiajal oodata esimest Tesla
tagantotsasõidust pääsemist nii, et eesolev auto sõidab täie rauaga sisse. Trikk töötab väidetavalt
eesoleva auto alt läbi läinud radari signaalidest, mis kajavad tagasi märkimisväärse hilinemisega
võrreldes eesoleva auto kaugusega. Kui need kajad hakkavad tagasi jõudma liigselt kiirenevas tempos,
on selge, et Tesla ees oleva sõiduki ees olev auto plaanib saada kohe tagantotsasõitu. Ja maani
lohisevad stanged radarit ei takista, kuna stanged on radarile üsna läbipaistvad (va metallstanged).

Pool nendest imetegudest tulenevad sellest, et radar hakkab töötama "suurema resolutsiooniga".
Kui üldiselt suudab radar leida ainult ühe kaja ja seda jälgida (adaptiivne püsikas), siis Tesla on
tarkvaraga suutnud aru saada mitmetest sõidukitest korraga. Väidetavalt tunnetus viiekordistub.
Seega suudab radar (ilma kaamerata) tuvastada näiteks 6 sõidukit ees ja lisaks veel liiklusmärke ja
vast ka pool-läbipaistvaid elusolendeid. Suureks probleemiks radarite puhul on nõgusad metallobjektid,
nagu plekkpurkide põhjad, mis petavad radarit oma võimendava omadusega. Kui aga radar töötab
kõrgema resolutsiooniga, siis suudab tarkvara mõista, et ülivõimas signaal siiski ei saa olla suurem
kui "üks piksel", kuna kõrvalsektoris seda plekkpurki tee peal ei vedele, seega pole tegemist suure asjaga.

Kui kaamera ei tuvasta midagi (udune ilm vms) ja andmebaasist ka mingit vastust ei tule, siis üllatusliku
takistuse puhul algselt hakkab Tesla nõrgalt aeglustama. Aja jooksul õpib auto vigadest, korduvalt vigu
ei tehta, see-eest täiesti kottpimedas udus suudab Tesla varsti vältida otsasõitu teele kukkunud postile.
Mitte ükski teine autotootja veel nii kõrget ohutust pole veel jahtinudki. Isegi Volvo, Mersu jms.
Lähikuudel julgeb Tesla ainult hoiatada ja veidikene aeglustada, vältimaks põhjendamata järskpidurdusi.
Teen kodudes elektriasju korda. 36€/h. Anna murest märku. www.motovool.ee
Oled huvitatud elektriautodest ja tahad enda panuse anda? PS Oskad või tahad osata RS485, Modbus? PS!
Kasutaja avatar
Muhv
Klubiliige EKBK
Postitusi: 2206
Liitunud: 18.11.2002 22:35 02
Peamine sõiduk: i12, i01s, G05

Re: Elektriautorubriik

Postitus Postitas Muhv »

Vägev!
Olles põgusalt kokku puutunud radaritega veesõidukite pardal, tekib küsimus, mismoodi see süsteem näiteks erinevate ilmastikuolude korral töötab? Müra hulk võib ikka hullult suureneda juba lihtsas vihmasajus.
ttsys
Huviline
Postitusi: 5711
Liitunud: 20.07.2011 17:24 45
Asukoht: Tallinn, Tel:51905398
Kontakt:

Re: Elektriautorubriik

Postitus Postitas ttsys »

Veesõidukite radarid, mis ei kuulu militaartehnoloogia milA valdkonda on viisakalt öeldes kökatsid. Ei soovi nimesid nimetada aga suures joones võta üks ja viska teist. :mrgreen: TM-idel nende 90-ndate tehnoloogia ei ole oluliselt paranenud, arenenud. Hinnasilte on muidugi väänatud ja kõhnutatud... ja selge see, et sellega ei kaasne mingit uuemat tehnoloogiat. 90-ndate lõpus "sõid" mitmed suuremad navigatsiooniseadmeid tootnud firmad ära väiksemad aga tehnoloogiliselt kaugemale ulatunud firmad ja lõpptulemus oli see, et nende arendusüksused peksti laiali ja üle võetud tooted kaotasid mõne aastaga oma eelised ning oligi pusss väljas.
Tesla on oma radari tehnoloogiaga teinud mõne aastaga kordades rohkem, kui 30-40 aastat navigatsiooniseadmeid lansseerinud TM-id. See, et laser jäeti kõrvale on kindlasti kaalutud põhjus. Tänasel lidari tehnoloogial on samuti probleeme keskkonnatingimustega, mis tähendab nii-või-naa täiendavate sensortehnoloogiate toetust või hübriidi. Teate viimane lõik:
"Taking this one step further, a Tesla will also be able to bounce the radar signal under a vehicle in front - using the radar pulse signature and photon time of flight to distinguish the signal - and still brake even when trailing a car that is opaque to both vision and radar. The car in front might hit the UFO in dense fog, but the Tesla will not."
Kasutaja avatar
arnis
Huviline
Postitusi: 7838
Liitunud: 11.01.2011 21:28 08
Peamine sõiduk: BMW i3
Asukoht: Keila

Re: Elektriautorubriik

Postitus Postitas arnis »

" onclick="window.open(this.href);return false;

Tuli siis ära. Erakordselt varakult, üllatus paljudele.
Skeptitsismi on kulbiga, seda oli ka esimese Autopiloodiga ja isegi elektriauto enda puhul.

Tehnilised selgitused:
https://www.tesla.com/en_EU/autopilot?redirect=no" onclick="window.open(this.href);return false;

Ma ennustan, et julgemad riigid lubavad esimesena ja kui asi tõestab ennast veel ja veel,
tulevad ka ülejäänud ükshaaval.

Hetkel on tegemist üsna kalli lõbuga. Kaamerad maksavad raha, kompuuter maksab veel rohkem.
Eks Saksa lipulaevad jõuavad kunagi järele. Just tutvustatud viies seeria oskab mõne sekundi
ennast ise roolida sirgel teel. 5 aasta pärast peaks jõudma juba Autopiloot 1.0 tasemele.
Miks 5 aastat? Sellepärast et tavalised autod ei saa igakuiseid uuendusi. Seega alles järgmine seitsmekas
on see auto, mis võib saada rohkem funktsionaalsust. Heal juhul 5-seeria FaceLifti lisatakse ühte ja teist.

Tarkvara ei ole valmis. Alguses peab uus riistvara tõestama, et oskab paremini kui vana versioon, siis saab
alles uue riistvara lasta roolima. Hetkel jookseb varjurežiimis. Ainult jälgib ja õpib.

Järgmisest aastast peaks juba leiduma mitmeid SuperChargereid, mis oskavad ennast ise külge pookida.
Ilma selleta ei ole võimalik, et Tesla sõidab ise, kuna aku saab tühjaks ja pole kedagi kes püstoliga opereeriks.

Uber-id ja muud alternatiivid on keelatud kui lõpuks Tesla ise sõidab ja majanduslikku kasumit teenima hakkab. Oma auto võib kasutusele anda ainult läbi Tesla Network sõiduteenuse. Ei üllata :D
Teen kodudes elektriasju korda. 36€/h. Anna murest märku. www.motovool.ee
Oled huvitatud elektriautodest ja tahad enda panuse anda? PS Oskad või tahad osata RS485, Modbus? PS!
Kasutaja avatar
Muhv
Klubiliige EKBK
Postitusi: 2206
Liitunud: 18.11.2002 22:35 02
Peamine sõiduk: i12, i01s, G05

Re: Elektriautorubriik

Postitus Postitas Muhv »

Taksot sõitval Teslal on hetkel keelatud autopilooti kasutada - tehase enda poolt.

Video ise on muidugi ülikõva. Nagu vaataks tulevikku. Ma muidugi ei taha mõelda selle peale, millised saavad olema ülerahvastatud parklad kui seal isesõitvad ringi ukerdavad...

Millisest sirgelt sõitmise funktsioonist uue 5-nda puhul räägid?
Kasutaja avatar
arnis
Huviline
Postitusi: 7838
Liitunud: 11.01.2011 21:28 08
Peamine sõiduk: BMW i3
Asukoht: Keila

Re: Elektriautorubriik

Postitus Postitas arnis »

Löö youtube'i 2017 viiekas, G30. Vaata review-e. Lipsab läbi paar korda
selline vaade, kus juht hoiab kätt sentimeetrikaugusel barankast sirgemal teel.
Rool suudab keerata mingi kella 11-1 vahel ja seda laugelt ja enamvähem rajal.
Kusagil nägin mingi 10 sekundit seda, auto ukerdas rea peal edasi tagasi :lol:
Põhimõtteliselt mitte kuhugi ei ole nad jõudnud vanast steering assistist.

Ega no nad ei hakka ikka niisama lõputult ketrama. Sõidavad lihtsalt minema
kusagile tasulisest tsoonist väljapoole. Hiljem kutsud järgi telefoniga.
Teen kodudes elektriasju korda. 36€/h. Anna murest märku. www.motovool.ee
Oled huvitatud elektriautodest ja tahad enda panuse anda? PS Oskad või tahad osata RS485, Modbus? PS!
Kasutaja avatar
priitv8
Huviline
Postitusi: 8363
Liitunud: 04.02.2004 10:59 34
Asukoht: city

Re: Elektriautorubriik

Postitus Postitas priitv8 »

Mumeelest kui ise ei viitsi sangas istuda, tasub juba sõita bussi, rongi või lennukiga.
Loodame, et see isesõitev auto ei lõpe sellega, et inimesel auto juhtimine kui ohtliku rasketehnika käitlemine, üldse ära keelatakse.
Priit
540iX 240kW/450Nm, aga ikka pooled silindrid puudu!
iffiff
Huviline
Postitusi: 229
Liitunud: 11.05.2014 22:57 06
Peamine sõiduk: e91 m47

Re: Elektriautorubriik

Postitus Postitas iffiff »

keelama vast meie eluajal keegi ei hakka, pigem muutub mitte-isesõitvate autode juhilubade tegemine vaid tõsiste autosõprade asjaks. tavaline inimene ei viitsi kulutada poolt kuupalka, mitukümmet tundi aega ja närve, et saada lube "vanaaegse" auto juhtimiseks.
igapäevasõidud teeks ma kõik autopiloodi peal. juhtimine on töö nagu iga teine ja see väsitab. linnaliikluses väsitab seda enam, sest peab olema eriti tähelepanelik. ma parem vaatan telekat ja joon limonaadi.
jjanno
Huviline
Postitusi: 2321
Liitunud: 01.10.2002 12:07 07
Peamine sõiduk: VW
Asukoht: Ravila

Re: Elektriautorubriik

Postitus Postitas jjanno »

Tere,

Just ükspäev mõtlesin. et Tesla ei ole ju veel isesõitev auto, aga näed... Video tundub paljulubav. Eks tööd on veel muidugi teha. Järske kurve võeti üsna suure varuga ning miks autojuht vastassuuna vööndis peatudes välja lasti parklas? ;)

Loodetavasti sõidu sihtpunktide pakkumise algoritm tehakse miskit nagu Waze'l. Kui ma sõidan iga hommik tööle, teisipäeviti viin ämma poodi, kolmapäeviti käin karti sõitmas, reedel on tennis ning laupäeval lähen maale, siis ei peaks neid asju ju kalendrisse panema vaid auto võiks ise mu harjumusi õppida. Waze's töötab see üsna hästi.

G30: jah ega nad palju ei räägi, aga näed suudab isegi rida vahetada väidetavalt: " onclick="window.open(this.href);return false;

jJanno
exTouring
Kasutaja avatar
Muhv
Klubiliige EKBK
Postitusi: 2206
Liitunud: 18.11.2002 22:35 02
Peamine sõiduk: i12, i01s, G05

Re: Elektriautorubriik

Postitus Postitas Muhv »

Hmm, kui ma võrdlen oma x5 driving assistent plussiga, siis vahe on lubatavas sõidukiiruses, tundub, et näppu ei pea roolil hoidma ja lisandunud on automaatne reavahetus. Arnise rahustuseks võib öelda, et lubatud kurvi raadius ei ole piiratud, vähemalt F15 võtab küll kõik kaared kenasti välja. :-)

Jjanno - ilmselgelt oli nähtud parkla kinnine eraterritoorium, kus reisijate väljumiskoht oli tõenäoselt ette programmeeritud. Võimalik, et ka ülejäänud parkla. Navisüsteemid reeglina parklate sisejaotust ei kuva. Vastavat databaasi pole ka kuskilt võtta. Ilma plaanita on mistahes süsteem nagu hiir labürindis - ilmselt pääseb välja, aga aega läheb.
jjanno
Huviline
Postitusi: 2321
Liitunud: 01.10.2002 12:07 07
Peamine sõiduk: VW
Asukoht: Ravila

Re: Elektriautorubriik

Postitus Postitas jjanno »

Tere
Muhv kirjutas:Jjanno - ilmselgelt oli nähtud parkla kinnine eraterritoorium, kus reisijate väljumiskoht oli tõenäoselt ette programmeeritud. Võimalik, et ka ülejäänud parkla. Navisüsteemid reeglina parklate sisejaotust ei kuva. Vastavat databaasi pole ka kuskilt võtta. Ilma plaanita on mistahes süsteem nagu hiir labürindis - ilmselt pääseb välja, aga aega läheb.
Tegemist pidi olema ju kaamerate ning pildituvastusega. Auto sõidab julgelt üle enesele vastu näitava suunanoole. Ma loodan siiralt, et tegemist oli tõesti ette programmeeritud peatuspaigaga ning reaalses maailmas suudab ta tänavalt ikka suunanooli ka lugeda.

Kuidas suudab see auto toimetada tüüpilisse maakodusse sõites, kus asfalt lõppeb kilomeeter enne ning kruusatee saab ka 100 m enne väravat otsa. Kj väravast oleks sisse vaja sõita tagurpidi (mitte täisnurga all) ning selle käigus on vaja vahepeal muruplatsile sõita? Peab kuskil veebis enne oma kodu ära defineerima või 10 korda ette näidata kuidas asi käib?

Ahhh... Viinamarjad on hapud :) Ma pole isegi enese autole suutnud tehase poolt pakutavaid sõiduabimehi kõiki peale osta :D

Töökaaslane ikka ütleb, et isesõitev sõiduk on juba ammu leiutatud ning 100 aastat tagasi olid need paljudes kodudes olemas - Hobune läheb koju ka siis kui peremees magab vankris.

jJanno
exTouring
Kasutaja avatar
arnis
Huviline
Postitusi: 7838
Liitunud: 11.01.2011 21:28 08
Peamine sõiduk: BMW i3
Asukoht: Keila

Re: Elektriautorubriik

Postitus Postitas arnis »

Enamik parklaid ei vasta mõõtude poolest enamikele autodele: teisisõnu pole võimalik
püsida enda sõidurajal ja saartele otsasõitu vältimiseks on tarvis veidi enne ja pärast "laenata".

Autojuhtimist ei keelata, kuid arvatavasti ja ka loodetavasti juhilubade saamine muutub raskemaks,
mitte rahaliselt, vaid oskuste poolest.

Eriolukordades esiteks võib ise sõita ja teiseks kui on maakodus konkreetselt teada, kus sõita
tuleks, õpib auto selle kärmelt ära. Tesla sõidab praegugi "nii nagu varem". Ehk kui mitmerajalisel
maanteel raja jooned on kulunud, autot ees ei ole, siis GPSi abil on võimalik sõita nii nagu ennem.
Seda tingimusel, et sedasama rada on kasutatud mitu korda, edukalt. Hoovis sama jutt. Sõidad paar
korda läbi ja järgmine kord saab ise hakkama. Madalal kiirusel GPSi täpsus mõne sentimeetri piirides.

Reavahetust siiski ilma juhita arvatavasti täiesti ise auto ei tee. Tesla tahtis seda aktiveerida ammu
ka EU-s, nii nagu US-is, kuid EU pani vastu näppe. Arvatavasti probleem oli selles, et auto ei näe
tagant kiiresti lähenevat autot (autobaanil vabalt +100km/h vasak rada). Teslal tuleb esimese nõksu ise
teha, edasi läheb ise. Vahet pole, ise ei sõida, ise suunda ei näita. Nüüd uue riistavaraga kaamerad
kontrollivad nagu inimene küljepeeglitest ja kiiremini liikuva sõiduki tuvastav vabalt ära ka kaugelt.
loodetavasti sõidu sihtpunktide pakkumise algoritm tehakse miskit nagu Waze'l.
Tesla just parandas oma hääletuvastust. Töötab. Vajutad roolil nuppu ja ütled "navigate to work".
Navi kohe võtab tööks määratud aadressi ja joonistab trajektoori. Autopiloot võib sealt juhise võtta.
Teen kodudes elektriasju korda. 36€/h. Anna murest märku. www.motovool.ee
Oled huvitatud elektriautodest ja tahad enda panuse anda? PS Oskad või tahad osata RS485, Modbus? PS!
ttsys
Huviline
Postitusi: 5711
Liitunud: 20.07.2011 17:24 45
Asukoht: Tallinn, Tel:51905398
Kontakt:

Re: Elektriautorubriik

Postitus Postitas ttsys »

Pilt
Pilt
Esiteks inimene / lihtsurelik ei pruugi olla lihtsalt pädev sellise transpordi käsitlemisel. Aju maht jääb lihtsalt liiga väikseks. :)
Teiseks, milleks omada, kui kõike saab "kohale ilmutada" ning olgu see buss, rong või lennuk?
Kolmandaks on ja jääb inimese loomuomaduseks privaatsus. Ühistransport ei ole kõigile meelepärane ning põhjusi on seinast seina. Mõni soovib skunksi moel haiseda ja teine ei soovi skunksiga samas õhuruumis viibida jnejne.
Pilt
priitv8 kirjutas:Mumeelest kui ise ei viitsi sangas istuda, tasub juba sõita bussi, rongi või lennukiga.
Loodame, et see isesõitev auto ei lõpe sellega, et inimesel auto juhtimine kui ohtliku rasketehnika käitlemine, üldse ära keelatakse.
Kasutaja avatar
priitv8
Huviline
Postitusi: 8363
Liitunud: 04.02.2004 10:59 34
Asukoht: city

Re: Elektriautorubriik

Postitus Postitas priitv8 »

ttsys kirjutas:Esiteks inimene / lihtsurelik ei pruugi olla lihtsalt pädev sellise transpordi käsitlemisel. Aju maht jääb lihtsalt liiga väikseks. :)
Teiseks, milleks omada, kui kõike saab "kohale ilmutada" ning olgu see buss, rong või lennuk?
Kolmandaks on ja jääb inimese loomuomaduseks privaatsus. Ühistransport ei ole kõigile meelepärane ning põhjusi on seinast seina. Mõni soovib skunksi moel haiseda ja teine ei soovi skunksiga samas õhuruumis viibida jnejne.
Ma saan kõigest sellest aru, aga mind häirib see, et mida aeg edasi, seda lollimaks ja saamatumaks inimlooma peetakse. See hulk õpitud abitust, mis meil juba täna on, on tegelikult hirmuäratav.
Priit
540iX 240kW/450Nm, aga ikka pooled silindrid puudu!
Kasutaja avatar
arnis
Huviline
Postitusi: 7838
Liitunud: 11.01.2011 21:28 08
Peamine sõiduk: BMW i3
Asukoht: Keila

Re: Elektriautorubriik

Postitus Postitas arnis »

Kas transpordivahend muutub ühistranspordivahendiks siis kui
a) sa sõidad võõra(ste)ga selles sõidukis
b) sa sõidad üksi, kuid hiljem transporditakse ka võõraid
c) kui see liikleb määratud graafiku ja marsruudi järgi
Teen kodudes elektriasju korda. 36€/h. Anna murest märku. www.motovool.ee
Oled huvitatud elektriautodest ja tahad enda panuse anda? PS Oskad või tahad osata RS485, Modbus? PS!
jjanno
Huviline
Postitusi: 2321
Liitunud: 01.10.2002 12:07 07
Peamine sõiduk: VW
Asukoht: Ravila

Re: Elektriautorubriik

Postitus Postitas jjanno »

Tere
arnis kirjutas:
loodetavasti sõidu sihtpunktide pakkumise algoritm tehakse miskit nagu Waze'l.
Tesla just parandas oma hääletuvastust. Töötab. Vajutad roolil nuppu ja ütled "navigate to work".
Navi kohe võtab tööks määratud aadressi ja joonistab trajektoori. Autopiloot võib sealt juhise võtta.
Selgitan uuesti. Ma ei taha autole öelda, kuhu sõitma peab. Ma ei taha kõiki oma sõite kalendrisse kirja panna. Ma soovin, et ta pakuks mulle mu varasema käitumise põhjal välja kõige tõenäolisemad sihtpunktid konkreetsel kellaajal, kohast ning nädalapäevast sõltuvalt. Seda kõike tuginedes minu varasemale käitumisele. Ehk siis istun autosse. Auto pakub välja näiteks 5 sihtpunki oma ekraanil. Kui midagi ei ütle, siis sõidab esimesse. Kui tahan mujale, siis ütlen näiteks "lähme poodi", kui valikus on ainult üks kauplus. Jah ma olen ka nii mugav, et ma ei hakkaks isegi poe nime välja ütlema, kui listis on ainult üks pood.
"Navigate to work" - Miks peaks ma oma supertarga autoga Inglise keeles suhtlema? Samas palju on neid hääletuvastusi, mis saavad hakkama sõnadega Ökosahver ning Õunapuu puiestee.

Kui siin teemas juba mingite lendavate asjade pildid on, siis ei tohiks mu soovid miskit ülemäära keerulist olla. Tõenäosusliku teepakkuja kirjutasin tegelikult ise oma Waze'le ette, kuna mul olid mõningad erisoovid ;) Olen enda jaoks elu teinud nii mugavaks, et:
* istun autosse ja panen telefoni laadijasse;
* Sinihambaga ühendumise järel seadistab telefon ennast auto profiili;
* Telefon avab lehe, kus pakub mulle navigatsiooni sihtpunkte. Need on erinevates kategooriates: a) olen sellel kellaajal sellest kohast sinna sõitnud; b) need asukohad on praegusele asukohale lähedal; c) Muud lemmikud. Hääletuvastust paraku ei oska teha, kuid ühe lingivajutusega avaneb kohe waze ning võin sõitma hakata;
* Autost väljudes sulgub waze automaatselt ning telefon naaseb sellele profiilile, kus ta parasjagu olema peaks (kodu, töö, koosolek, jne...)

Ning mis puuudutab eespool mainitud parklas vales suunas sõitmist, siis harjutasin eelmine nädal kätt natuke ka pildituvastuse peal ning tln-trt neljarealise ilusate valgete joonte tuvastus on ühele telekoomikule üsna kiirelt selgeks õpitav. Seega progejate armeele ei tohiks aeglasel kiirusel liikudes parklas auto õigesti hoidmine ülemäära keeruline olla.

Nagu näha, avaldan ma arvamust nende asjade kohta, mida ma ise proovinud olen. Loen ja õpina aga muude põnevate elektriauto aspektide kohta, mida siin teemas ka käsitletud on. Hariv teema igal juhul.

jJanno
exTouring
Kasutaja avatar
arnis
Huviline
Postitusi: 7838
Liitunud: 11.01.2011 21:28 08
Peamine sõiduk: BMW i3
Asukoht: Keila

Re: Elektriautorubriik

Postitus Postitas arnis »

Lendavad autod natu liigne. Vaadates neile peale leian ma pooltosinat täiesti
lahendamatut probleemi. Aga noh, maalimiskunst ei peagi olema füüsikareeglite järgi :D

No inglise keeles sellepärast, et kõnesüntees ei ole nalja asi. Eesti keel on totaalselt
tegemata, nagu ka 90+% muid keeli, mida teab jeelijeeli 1 miljon. Palju tahetud on eesti-
keelne kõnetuvastus. See pole isegi autotootjaga seotud probleem.

"ma ei taha öelda autole kuhu ma sõitma pean". "tahan nimekirja milles ma valin". Miks?
Nimekiri ei ole probleem. Lemmikud on vabalt kasutusel. Häälkäsk on ikkagi inimlikum.

Aga ära muretse, Tesla adapteerub väga väga kiiresti.

Parklas sõitmise järeldus on väär. Pöörderaadius. Mine proovi vastassuunavööndit mitte
riivata.
Teen kodudes elektriasju korda. 36€/h. Anna murest märku. www.motovool.ee
Oled huvitatud elektriautodest ja tahad enda panuse anda? PS Oskad või tahad osata RS485, Modbus? PS!
Kasutaja avatar
oo7
Huviline
Postitusi: 4507
Liitunud: 29.12.2008 14:28 16
Peamine sõiduk: BMW 330Ci
Asukoht: Tallinn

Re: Elektriautorubriik

Postitus Postitas oo7 »

Lendavaid autod küll kuskilt otsast laialdaselt levima ei hakka, sest lendamine on oluliselt energiakulukam, kui veeremine ja energeetilisi ressursse jääb järjest vähemaks. Energia muutub aina kallimaks.
ttsys
Huviline
Postitusi: 5711
Liitunud: 20.07.2011 17:24 45
Asukoht: Tallinn, Tel:51905398
Kontakt:

Re: Elektriautorubriik

Postitus Postitas ttsys »

Tulevane rikkumata põlvkond lahendab need probleemid. Tänaste inseneride suurim vaegus justnimelt selles seisneb, et nähakse lahendamatuid probleeme mitte... (lauset siit edasi tead isegi ;))
arnis kirjutas:Lendavad autod natu liigne. Vaadates neile peale leian ma pooltosinat täiesti
lahendamatut probleemi. Aga noh, maalimiskunst ei peagi olema füüsikareeglite järgi :D
Aeg on inimese jaoks kõige väärtuslikum vara. Tänane inimene seda ei oska mõista ja seetõttu ka väärtustada.
Tulevastel põlvkondadel on oluliselt erinevad väärtushinnangud ning ka oskused. Tänapäeva inimesel on energia mõiste ülimalt piiratud ning bilansiarvutus käib mumifitseerunud tehnoloogiate najal. Diisel-otto mootorite tehnoloogiate arendamine ja kasutamine on selle tõestus. Niru aju ehitus on tänapäeva tehnoloogia investoritel ja Musk-i taolisi ei ole võimalik kloneerida vaid enne on vaja 1-2-3.. põlvkonnal lasta lihtsalt eest ära kaduda. ;)
oo7 kirjutas:Lendavaid autod küll kuskilt otsast laialdaselt levima ei hakka, sest lendamine on oluliselt energiakulukam, kui veeremine ja energeetilisi ressursse jääb järjest vähemaks. Energia muutub aina kallimaks.
Kasutaja avatar
arnis
Huviline
Postitusi: 7838
Liitunud: 11.01.2011 21:28 08
Peamine sõiduk: BMW i3
Asukoht: Keila

Re: Elektriautorubriik

Postitus Postitas arnis »

Ok ma selgitan miks isiklik transpordivahend lendama ei hakka. Üks näide.
Linnasiseselt neid manuaalselt juhtida ei saa. Juhtima peab arvutiprogramm.
Kui autonoomia on nii keerukaks juba muutunud, et saab liikluses lendamisega
hakkama, siis kohe kindlasti saab ta ka ristmikuid ületada ilma foorita ja
teeandmiskohustuseta. Seetõttu pole lennata lihtsalt vaja; sõiduk liigub väga
suure keskmise kiirusega ka linnatänavatel.
Vehicle2Vehicle protokoll koos 5.astme autonoomiaga lahendaks ummikud paugupealt.
Lendamine muutub mittetarvilikuks.

Ja loomulikult energiakulu, turbulentsus, müra. Kui me leiutame "UFO" siis pole enam
siin planeedil mõtet paljuneda, seetõttu jätame selle variandi välja.

Teisisõnu linnasisene lendamine on tarbetu lahendusmeetod.
Teen kodudes elektriasju korda. 36€/h. Anna murest märku. www.motovool.ee
Oled huvitatud elektriautodest ja tahad enda panuse anda? PS Oskad või tahad osata RS485, Modbus? PS!
jjanno
Huviline
Postitusi: 2321
Liitunud: 01.10.2002 12:07 07
Peamine sõiduk: VW
Asukoht: Ravila

Re: Elektriautorubriik

Postitus Postitas jjanno »

Tere
arnis kirjutas:"ma ei taha öelda autole kuhu ma sõitma pean". "tahan nimekirja milles ma valin". Miks?
Nimekiri ei ole probleem. Lemmikud on vabalt kasutusel. Häälkäsk on ikkagi inimlikum.
Ideaalis on see asi sätitav vastavalt kasutajate eelistustele ;) Vastus küsimusele "Miks" - Laiskus, kehv mälu, muutused teistest sisenditest (abikaasa pani miskit poenimekirja ning auto teab sellest enne kui mina ning juhatab mind koduteel Selverist läbi). Ah ma loodan juba liiga palju erinevatele seadmetele.

Kuidas Vechicle2Vechicle ning 5. astme autonoomiaga saavad hakkama näiteks nurga tagant välja hüppava kassiga? Kui tõsta kiirus linnas suuremaks, siis peab seda "kassi" otsima aina kaugemalt. Või siis tegema tarad teeperve nagu Rail Baltica? Pisikese kiiruse juures pole süsteemiväliste objektide jälgimine ilmselt ülemäära keerukas, kuid kiiruste kasvades tuleb ilmselt suurendada ala, mille seest süsteemiväliseid muutujaid otsitakse.

Lendamist mina nii julgelt maha ei kannaks:
Thomas Watson, president of IBM, 1943 kirjutas:I think there is a world market for maybe five computers
Kaugemat tulevikku on ikka jube raske ette ennustada.

jJanno
exTouring
Kasutaja avatar
arnis
Huviline
Postitusi: 7838
Liitunud: 11.01.2011 21:28 08
Peamine sõiduk: BMW i3
Asukoht: Keila

Re: Elektriautorubriik

Postitus Postitas arnis »

Aga enamik ikkagi teeb. Isegi innovaatilised+ajudega isikud nagu Musk.
Kuidas Vechicle2Vechicle ning 5. astme autonoomiaga saavad hakkama näiteks nurga tagant välja hüppava kassiga?
Sõiduki kiirus määrab vähe kassi ellujäämise tõenäosust. Tee simulatsioone peas
ja eks jõuad järeldusele. Teed ületavad kassid ja linn ei käi kokku, vahet pole mis
on sõidukiirus.
Ja üldiselt, mis see üldse puutub siia? Inimkond on juba väga ammu olnud dominantne loomariik.
Autonoomia/v2v eesmärk ei ole vähendada koduloomade surmatõenäosust linnades. Kusjuures igal juhul
see väheneb, kuna välditavad surmad on välditavad ainult juhi tähelepanematuse arvelt.

Ma ütlesin keskmine kiirus, mitte tippkiirus. Õhtul saab Tallinnas sõita keskmise kiirusega 45km/h.
Päeval 35km/h ja ummikus 5km/h. V2V+LVL5 lahendavad esmajärjekorras ummikud.
Keegi ei pahandagi, et linnas 90km/h vuhiseda ei saa.

Äkki jätaks Schrödingeri kassi elustaatuse mõtiskluse teisele saunapäevale ;)

Thomas Watson ei eksinud palju. See mis sul taskus ja laua peal on, ei ole arvuti. (vihje, lühend: PC)
Teen kodudes elektriasju korda. 36€/h. Anna murest märku. www.motovool.ee
Oled huvitatud elektriautodest ja tahad enda panuse anda? PS Oskad või tahad osata RS485, Modbus? PS!
Kasutaja avatar
oo7
Huviline
Postitusi: 4507
Liitunud: 29.12.2008 14:28 16
Peamine sõiduk: BMW 330Ci
Asukoht: Tallinn

Re: Elektriautorubriik

Postitus Postitas oo7 »

http://www.autonet.ee/uudised/tesla/id/79340" onclick="window.open(this.href);return false;


Eitea kas autopiloot ründas konkurendi esindust ja autot :lol:
Kasutaja avatar
arnis
Huviline
Postitusi: 7838
Liitunud: 11.01.2011 21:28 08
Peamine sõiduk: BMW i3
Asukoht: Keila

Re: Elektriautorubriik

Postitus Postitas arnis »

Jälle väikesed uudised.
Esiteks Model S-ile pakutakse nüüd avamatut klaaskatust.
Katus on nüüd üks suur tükk ilma kühmuta esi ja tagaistujate vahel.
Insenerikult veidi keeruline asjandus, kuna ennem oli seal B-piilaritevaheline tugevdus.
Pilt

Ja teine uudis on laadimisvõrgust: lõpmatult tasuta laadimisele tuleb kriips ette.
Alates 2017 aastast tellitud Teslad saavad igal aastal 400kWh tasuta elektrit.
Sellega annaks sõita ala 1500-2000km, iga aasta uus tasuta ports.
Kes tahab veel rohkem, peab hakkama maksma elektri eest. Seega Pärnu taksod
ei hakka rõõmust lakke hüppama. Iga paagitäis maksab mingi summa, näiteks 10€.
Aga noh, päevasel ajal kodus laadides maksab elekter samapalju, säästa saab öösel.

Minuarvates on mõlemad väga head uudised. Mulle meeldib klaaskatus, aga avamine on liigne
(kui just terve katus ära ei sõida nagu kabriodel) - kaalub liigselt, keerukas ja mõttetu.
Kõik Tesla omanikud (sh Model 3) saavad rahus Euroopa tuurile sõita kord aastas tasuta.
Samaaegselt laadimisvõrgustik ei hakka olema koormatud kohalike taksodega ja teiste
"mul pole kodus elektrit ega parkimiskohta" tegelinskitega.

Paika pandud maksesüsteem lihtsustab ka teistel tootjatel kunagi tulevikus liitumist,
täpsemini siis on lihtne teistel elektriautode omanikel maksta elektrikulu Teslale.
Teen kodudes elektriasju korda. 36€/h. Anna murest märku. www.motovool.ee
Oled huvitatud elektriautodest ja tahad enda panuse anda? PS Oskad või tahad osata RS485, Modbus? PS!
Kasutaja avatar
Muhv
Klubiliige EKBK
Postitusi: 2206
Liitunud: 18.11.2002 22:35 02
Peamine sõiduk: i12, i01s, G05

Re: Elektriautorubriik

Postitus Postitas Muhv »

Veidi rõõmsaid katsetusi :D
" onclick="window.open(this.href);return false;

Mina isiklikult armastan kõiki oma laste sõrmi ja ei taha neid asfaldilt kokku korjata. Seetõttu viin neile läbi koolituse ja hoiatan kummaliste autode eest.
Kasutaja avatar
Henri.
Klubiliige - admin
Postitusi: 12078
Liitunud: 03.03.2008 18:24 02
Peamine sõiduk: 328 kuut
Asukoht: Tln/kesklinn
Kontakt:

Re: Elektriautorubriik

Postitus Postitas Henri. »

Teslafoorumid juba leegitsevad?

How to steal a Tesla?
" onclick="window.open(this.href);return false;
This attack is not Tesla specific, and can in generalised form be used against any app, however, the Tesla app did not offer any kind of resistance which would require time-consuming effort to exploit.

One thing that stood out was that the OAuth token is stored in plain text – absolutely no attempts have been done to encrypt it, or otherwise protect it. Getting access to this one piece of data alone will get you the location of the car, ability to track the car and being able to unlock the car.

If Tesla had followed best practice in security (e.g. as recommended by OWASP), including applying self-protecting capabilities inside the app, it would have required much higher technical skills and much more effort – to perform such an attack.
https://promon.co/blog/updates-precisions-tesla-hack/" onclick="window.open(this.href);return false;

Tundub hirmus, jah, ise pead ka natuke rumal olema, aga kes ei kasutaks näiteks 'välismaal McDonaldsis' tasuta WiFit..
Vasta