Elektriautorubriik

Vaba teema
Vasta

Kas sul on kodus oma parkimiskoht?

Hääletus lõppes 31.12.2015 01:28 45

Jah (või ainult talvel määran oma koha mida koristada)
49
63%
Ei, kuid vajadusel saaksin ühele kohale parkima jääda
9
12%
Ei, selleks on kindlasti vaja ühistu abi, olen juba proovinud
12
15%
Pole tähelepanu pööranud, ei tea veel
8
10%
 
Hääli kokku: 78
Kasutaja avatar
antti22
Huviline
Postitusi: 627
Liitunud: 15.11.2002 23:17 59

Re: Elektriautorubriik

Postitus Postitas antti22 »

BumBum kirjutas:Juhet järel ei ole, siis täislaetud hübriidiaku saab kähku tühjaks.
Sellised olukorrad, kus paned auto sooja ja ise lähed tuppa kohvijooma võite unustada. Auto ukse lahti teed, siis lülitub auto välja. Istud autosse tagasi, vajutad nuppu, lülitub täitsa välja. Pead veel ühekorra nuppu vajutama, et auto käima läheks. Ühel sai ka korra akut laetud ja ei mäleta küll, et teisiti oleks käitunud. Lisaks ei ole seda nuppu, kus saad selle väljalülitada, Auto Start-Stop. Oleks vähemalt see võimalus. Starter saab korralikult tööd teha.

.
Kas BMW puhul see nipp ei toimi mis uutel Porsche pistikhübriididel? Et kohapeal seistes kui tahad et bensumootor käiks siis avad kapoti. Siis on autol niiöelda service mode ja mootor käib koguaeg. Suuremate külmadega kui vaja autos pikemalt oodata siis väga vajalik “nipp” et autos sooja hoida :) . Muidugi võiks selle jaoks lihtsalt nupp ka olla, seda miks ei ole, ei saa aru...
BMW 320d M-Tech II
Kasutaja avatar
arnis
Huviline
Postitusi: 7838
Liitunud: 11.01.2011 21:28 08
Peamine sõiduk: BMW i3
Asukoht: Keila

Re: Elektriautorubriik

Postitus Postitas arnis »

Seda starteri vingumise juttu olen vast 6-7a juba kuulnud, võiks nagu ära unustada :roll:
Valid bemmil Sport mode või valid aku jäägiks näiteks 80%, siis masuudipress jääb tööle.

Mis tähendab kütusekulu umbes 10 sajale :roll:
Teen kodudes elektriasju korda. 36€/h. Anna murest märku. www.motovool.ee
Oled huvitatud elektriautodest ja tahad enda panuse anda? PS Oskad või tahad osata RS485, Modbus? PS!
BumBum
Huviline
Postitusi: 2114
Liitunud: 20.08.2014 20:05 22
Asukoht: Norra

Re: Elektriautorubriik

Postitus Postitas BumBum »

Ma näen neid hübriidi probleeme ikka aegajalt. Ei ole need nii muretud. Kõige kehvem selle asja juures on sõltuvus. Hübriidajamis viga sees, siis sõita ei saa ka kütust tarbiva mootoriga.
On ka muid asju. Võtame nüüd 10-15 aastat vana tavalise auto. Mõnikord on see käivitumine pikemaajalisem. See sama hakkab juhtuma nende hübriididega, mootor peab olema väga heas seisukorras, et ei tekiks ebamugavat üleminekut, elektrilt bensiinile-diislile. Seda annab mõne auto puhul juba varem tunda.

BMW!

Kapoti avamisega jääb mootor käima, esmalt kapott lukustusest avada ja siis mootor käima. Muud kasu sellest ei ole, kui tõesti autot lumest puhastada ja samal ajal soojendada.

Arnis: see lahendus ei toimi. Võimalik, kui hübriidi aku oleks rohkem täis aga ei usu. Loogiliselt võttes peaks jääma laadima akut, kuni 80% täis saab.
Video 46mb tõestuseks:
https://1drv.ms/v/s!Ap-kLaTsm4dYnERE08rJFVJ0nsXM" onclick="window.open(this.href);return false;

NB: vaatamiseks ei pea OneDrive-i kasutaja olema. All annab valiku kasutajat tegemata vaadata.

Kütusekulust. 10 sajale jah. Tekib küsimus, mis selle hübriidi mõte siis on? Peaks säästma kütust või mis?
Miks eelistada hübriidi tavalise mootoriga autole, mis on säästlikum.
Kasutaja avatar
arnis
Huviline
Postitusi: 7838
Liitunud: 11.01.2011 21:28 08
Peamine sõiduk: BMW i3
Asukoht: Keila

Re: Elektriautorubriik

Postitus Postitas arnis »

No Priuse NiMH pakk läheb tukis (pole mahtuvust üldse). Saab sõita benaga.
Aga teistpidi, kui auto sõidab ikka põhiliselt elektriga, siis jah, masuudipressiga vast
siis küll ei saa. Oleme ausad, peab ikka tikutulega seda elektriosa riket otsima. Pigem
masuudipressi rike on oodatud. Seda ka 20-aastasel püssil.

Üldjuhul kui ikka mootor käima ei lähe soojast peast kohe, siis ega väga viisakas olegi
sellist jama edasi ekspluateerida. Auto peaks ikka enamvähem korras olema.
Ma saan aru, et peenestatakse kuni enam tööle ei lähe, aga seda vabandusena võtta küll ei saa.

No okei, ehk siis kui parking on peal, siis sureb ikkagi välja? No laadimise puhul siis küll välja
surra ei saa, muidu ei lae ju :D Nagu videost nägin, siis 80% akutase saavutati?
Mis teema üldse on, et ta raudselt nüüd PEAB töötama? Aknaid pistikhübriididel ei kraabita, kuna
enne juba soe. Pikemalt oodates ka pole vaja ju hoida töös. Mootorist saab sooja välja ka seisva motoga.
Teen kodudes elektriasju korda. 36€/h. Anna murest märku. www.motovool.ee
Oled huvitatud elektriautodest ja tahad enda panuse anda? PS Oskad või tahad osata RS485, Modbus? PS!
BumBum
Huviline
Postitusi: 2114
Liitunud: 20.08.2014 20:05 22
Asukoht: Norra

Re: Elektriautorubriik

Postitus Postitas BumBum »

80% ei saavutatud, seda saab ise määrata. See valik on e-Drive nupule. Sõidad 100km ja ennem automaatsele valikule üle ei lähe, kui soovitud protsent on saavutatud. Valikus on hübriidaku mittekasutus, automaatne valik ja võimalikult palju ainult elektrijõudu kasutada.
Sõites laevad need pistikhübriidid üllatavalt kiiresti. Näiteks Audi A3 annab soojana 1:1 tagasi, sõltuvalt ka teeoludest.
Sõit on üldjuhul nii, väikselgi võimalusel läheb elektrile üle. Lülitub välja jah ainult siis, kui käiguvalits on P peal ja uks lahti teha.
Kõige tüütum asi ongi selle juures uuesti käivitamine. Jääks siis elektripeale, tõmbad ukse kinni ja sõit võib jätkuda. Aga ei, pead uuest Start nuppu vajutama. Palju neid olukordi ikka on, kuid need vähesed korrad teevad ka kasutuse ebamugavaks. Lisaks olukorrad, kus on soov auto soojaks jätta või jahedaks, eriti talvel-suvel. See võimalus on ainult siis, kui aku täis ja kasutada seisukütet-jahutust. Laps autos, lemmikloom autos. Ämm autos.
Näiteks Mitsubishi Outlander PHEV sisaldab eraldi nuppu laadimiseks, ka kohapeal ja auto ei lülitu välja.
See ülimenergiasäästlikus ei ole ainult BMW probleem, see on ka Audil ja vist oli ka VW. Passat pistikhübriidi kütusekulu on ka seal 10 sajale. VW annab hübriidi menüüs rohkem valida, Audi vähem. Q7 on enam vähem sama valikuga, mis BMW. Audi A3- sellel üldse puudub selline valik. Muuta saab sõidureziime valides, mis vastavalt muudab ka hübriidaku kasutamist.

Kas pistikhübriidi osta. Kindlasti, see on tulevik ja kuumaksetena makstes see väga suurt erinevust ei tee. Lühemate sõitude puhul annab kindlasti eelise, kui aku on pidevalt laetud.
Pikemate sõitude puhul näiteks Tallinn-Tartu ots. Tallinnast väljasõidul kasutada võimalikult palju elektrijõudu, maanteel uuesti aku laadida ja sellest jääb ka vahepealseks. Tartus linnas saate jälle kasutada elektrijõudu ja säästa kütuselt. Kui nüüd siin norima hakata, et miks teisi linnu valikus ei ole, või vastupidi, Tartu-Tallinn. Siis vastus on, ei tohi vastupidi kasutada. Ainult Tallinnast Tartu liikudes võib :mrgreen:
iffiff
Huviline
Postitusi: 229
Liitunud: 11.05.2014 22:57 06
Peamine sõiduk: e91 m47

Re: Elektriautorubriik

Postitus Postitas iffiff »

http://www.bmwblog.com/2018/03/07/bmw-t ... erful-evs/
Pilt
Pilt
BMW is going to make its own electric motors/.../While BMW will be buying battery cells, it’s going to be stacking them on its own and creating its own battery packs.
There will ba small one, sporting 60 kWh, a medium one with 90 kWh and a large one with a whopping 120 kWh.
According to BMW, the largest battery pack with three electric motors would be incredible powerful and be able to nail 60 mph in 3.0 seconds or less/.../ motors won’t run out of breath after 100 mph.
et asi liiga ilus ei oleks:
...debut by 2021.
Kasutaja avatar
-vr6-
Huviline
Postitusi: 408
Liitunud: 22.10.2008 18:33 14
Peamine sõiduk: F11 535i E63 630i , e46 325ti ,E30 cabrio
Asukoht: Tallinn Nõmme
Kontakt:

Re: Elektriautorubriik

Postitus Postitas -vr6- »

See hübriidide kütusekulu on tõesti ebanormaalne , ise sõitsin mõnda aega Honda civic hübriidiga ja selle kulu oli 14/l/ 100 :shock: minu jaoks on see täiesti mõistuse vastane. Ennem sõidaks V8 või v12 sama kütusekulu juures.
E30 pole lihtsalt auto, E30 on stoori omaette!!!
Kasutaja avatar
Henri.
Klubiliige - admin
Postitusi: 12078
Liitunud: 03.03.2008 18:24 02
Peamine sõiduk: 328 kuut
Asukoht: Tln/kesklinn
Kontakt:

Re: Elektriautorubriik

Postitus Postitas Henri. »

Hübriidide puhul ei saa ära unustada, et kui toimub ICE külmkäivitus, siis see käib ikkagi terve n.ö. soojendustsükli läbi ja enne bensiinimootorit välja ei lülita, kui kone teatud temperatuuri saavutab. Kes on kunagi omanud Toyota/Lexus, Mitsubishi vmt jaapanlast, siis teab et need käivad kõik esimeste minutite jooksul ~1500rpm. Nii ka nende hübriidid. Sellest tulenevalt on kütusekulus automaatselt suur erinevus, kas alustada sõitu soojast garaažist või õuest miinuskraadi juurest (viimase puhul kestab see soojendustsükkel kõrgel rpm-l märgatavalt kauem). Ühtlasi on meeletu vahe kas sõita vähem kui 5km korraga või korraga 10km ja rohkem.

Mul on 5a vana 200t km+ läbisõiduga hübriid, sisuliselt Toyota Auris -- suvel on täispaagimeetodil keskmine kulu ~4,8 'sajale'. Nüüd kui külmakraade üle 10 oli, siis tõusis keskmine linnasõidukulu ~6,3ni 'sajale'. Mul on vähemalt pooled sõitudest alla 5km ja need lükkavad kulu korralikult üles.
Samas sõitsin ühe pikema otsa Uberi Priusega ja vennal oli päeva teine pool käsil ning linnakuluks ilutses ~4,3 'sajale'. Kui Prius valetab sama palju kui minu oma, siis täispaagil tuleb tal ilmselt ~4,5-4,6l 'sajale'.

Sõitnud olen peaaegu aasta ja keskmine kütusearve kuus jääb €50 kanti. Vahelduseks võtsin E36-e igapäevaseks paar nädalat tagasi ja pidin hiljuti paagi täis võtma. Arve oli €74. Silmad olid imestusest :shock:
Kokkuvõtteks: Viimsist, Tabasalust, vmt., linnalähedastest kesklinna tööle sõitmiseks on hübriid ideaalne. Kes a la Mustamäe-kesklinn igapäevaselt sõidab, siis neile nii suurt pointi hübriid ei oma. Kulu osas sõltub palju kasutamisest.
BumBum
Huviline
Postitusi: 2114
Liitunud: 20.08.2014 20:05 22
Asukoht: Norra

Re: Elektriautorubriik

Postitus Postitas BumBum »

Toyotat ei ole mõtet võrrelda BMW-ga. Tõsiselt!
Toyota on lihtsalt hübriid, mitte pistikhübriid, mille akut vooluvõrgust laed. Toyota kütab mootori soojaks ja kasutab akusid madalamatel kiirustel. Vähendab kiirendusel tekkivat kütusekulu ja annab jõudu juurde tõusudel. Toyotal esimene pistikhübriid on viimane Prius, mida annab vooluvõrgust laadida.

Pistikhübriidid see on suurema akupakiga ja võimeline ka maanteekiirusel elektrijõul liikuma, mida tavaline hübriid ei tee. Kütusekulu 10 sajale ei sõltu kas väljas on külm või mitte. Temperatuur oli miinus kolm ja mootor töötas peale käivitamist alla minuti, siis kui aku oli tühi. Suuremate külmadega vähe kauem. Pöördeid ka ei tõsta, et kiiremini soojaks läheks. Kui aku on laetud, siis ei rakenda ka bensiinimootorit, kui ei soovi, vajadust ei ole. Bensiinimootori soojendamist ei toimu!

Hübriid on bensiinimootoriga auto, mis kasutab elektrijõudu kütusesäästmiseks, lisa jõu saamiseks. Akupank on väike.
Pistikhübriidi põhijõuallikaks on elektrimootor ja bensiin-, diiselmootorit kasutatakse sõiduulatuse pikendamiseks. Ainuke probleem selle lahenduse juures on elektrijõul sõiduulatus.
Kasutaja avatar
Henri.
Klubiliige - admin
Postitusi: 12078
Liitunud: 03.03.2008 18:24 02
Peamine sõiduk: 328 kuut
Asukoht: Tln/kesklinn
Kontakt:

Re: Elektriautorubriik

Postitus Postitas Henri. »

Lihtsalt selgituseks, ma vastasin viimasele Civicu kommentaarile. Nii pistikud kui ka elektrikad on kindlasti erinev maailm tavabenahübriidist.
Kasutaja avatar
arnis
Huviline
Postitusi: 7838
Liitunud: 11.01.2011 21:28 08
Peamine sõiduk: BMW i3
Asukoht: Keila

Re: Elektriautorubriik

Postitus Postitas arnis »

Jah, aastaid tagasi tuli see hübriidide haip.
Kahjuks loodusseadused kehtivad ka neile, sh energia jäävuse seadus.
Võib panna ju elektrimootori autole külge, aga energiat tasuta ei saa.
Ka pidurdamisel saadud energia oli eelnevalt saadud kütuse arvelt.
Enamikel tavalistel hübriididel (õige nimi oleks täishübriid, aga see on veidi üle pingutatud)
on akupakk 1-2kWh. 100km/h aeglustus seiskumiseni saab anda ümmarguselt 0.1kWh.
Ideaalsetes tingimustes (aku on uuevääriline, on tühi ning on täielikult üles soojenenud)
suudab see neelata energiat võimsusega 20kW. Mis on selline....kergelt tuntav aeglustus.
Kahjuks külma akuga see number kukub. Mitte natuke. 10x kukkumine on täiesti arvestatav.
Ja see tähendab, et regeneratiivsus on praktiliselt olematu. See aga tähendab, et auto sõidab
täielikult bensiini peal. Ja see tähendab, et kütusesääst on olematu. Pigem vastupidi.
https://www.youtube.com/watch?v=0oYsfOzU45A" onclick="window.open(this.href);return false;

Autotootjad veendusid nüüd lõpuks, et 1kWh'se akuga erilist imet teha ei saa. Kõrgepinge
teeb asja keerukaks ja kallimaks, tulemused tagasihoidlikud. Hiljuti leiti ideaalne kompromiss:
48V-ne hübriidisüsteem tavalisele autole. Jääb ära kogu see kõrgepinge ja erilise "käigukasti" jama,
samas saab nii kütust säästa, kui ka start-stop süsteem hakkab märksa pehmemalt funkama.
Starter ja genekas asendandatakse starter-genekaga. Võimsuseks 15-20kW, kuni 50Nm.
Saab sellega nii regenereerida, kui ka, mis põhiline, hakata veerema ja käivitada mootor samaaegselt.
Ehk foorilt startides startergenekas hakkab rihmaga mootorit ketrama, autol võib isegi käik sees olla.
Krempel ei maksa ega kaalu palju, sellest on tolku ja praeguse teemaga kokku puutudes,
küttekulu ebasoodsatel tingimustel kehvemaks ei lähe. Selle nimi on leebe-hübriid (mild hybrid).
Eeldatav küttekulu sääst saab olla kuni 10% linnatingimustes. Ehk näiteks 8l asemel 7.2l.
Minu mõistus lisab veel seda, et 48V hübriidide akupakk on väga kompaktne
(umbes nagu 100Ah 12V aku) Teoreetiliselt saab selle paari minutiga töötemperatuurini soojendada.


Sellele süsteemile saab juurde lisada terve posu mugavust.
Elektriline 48V kliimakompressor - ootad tõkkepuu ees, kliima puhub külma, mootor seisab.
Elektriline 48V PTC kütteelement - paned auto hommikul käima, saad tõsist sooja 1. minutil (bena arvelt).
Elektriline 48V turbokompressor - eelis tavalise turbo ees on see, et reageerib momentaanselt.


Väga tõenäoline, et 48V leebehübriidide müük läheb pauguga lahti. Seda kõike ikka sellepärast, et
autotootjad tahaksid võimalikult kerge vaevaga parimaid CO2 numbreid saada. Täpsemini, nad
peavad, sellised nõuded varsti rakenduvad. Eriti suuremad autod nagu A6, 5-seeria vms.
Ja need positiivsed omadused on ikka päris tõsiseltvõetavad ka ostjatele.
Särtsakam auto. 50Nm igas olukorras (eriti 0km/h) on vägagi teretulnud. Auto mass ja pakiruum ei kannata.
Kui nii lambist rehkendada, siis 1000€ piiresse kogu see ime peakski mahtuma.
Teen kodudes elektriasju korda. 36€/h. Anna murest märku. www.motovool.ee
Oled huvitatud elektriautodest ja tahad enda panuse anda? PS Oskad või tahad osata RS485, Modbus? PS!
Kasutaja avatar
Henri.
Klubiliige - admin
Postitusi: 12078
Liitunud: 03.03.2008 18:24 02
Peamine sõiduk: 328 kuut
Asukoht: Tln/kesklinn
Kontakt:

Re: Elektriautorubriik

Postitus Postitas Henri. »

Kuna keegi pärast viimast postitust pole sõna sekka öelnud, siis mainin ära, et see on väga tänuväärt info, arnis! Pole küll miski kütusesäästufriik, aga päris põnev oleks kui lisaks elektrikate võidukäigule tuleks paralleelselt ka n.ö. mild-hybrid võidukäik. Vähemalt sinu kirjapandu loob eeldused väga heaks asjaks n.ö. tavabensuka eelistajale. Sattusin just värskeima A7 revüüd vaatama ja ka seal nähtavasti antud MHEV tech kasutusel. Neid müüakse raudselt nagu leiba.. Põnevad ajad tulemas. Jaguar.ee lehele sattusin paar tundi tagasi, siis nende F-Pace ja E-Pace kõrval ka I-Pace kohe saadaval. Põnev, et konkurents kasvab :cool:
Kasutaja avatar
Henri.
Klubiliige - admin
Postitusi: 12078
Liitunud: 03.03.2008 18:24 02
Peamine sõiduk: 328 kuut
Asukoht: Tln/kesklinn
Kontakt:

Re: Elektriautorubriik

Postitus Postitas Henri. »

Autonoomsetele pole just parim/ad nädal/ad olnud. Alles see Uberi XC90 niitis ühe halvasti teed ületanud (kodutu?) jalgratturi. Nüüd siis üks vend ignoreeris oma Model X-i soovitust käed roolile panna ja pani 150m kauguselt nähtavale betooneraldusribale fataalse laksu. Kurb, et kõrvalised tegevused roolis selliseid tagajärgi (tagasilööke suurema autonoomsuse saavutamisele) toovad. Samas, eks see näitab ka, et päris valmis need süsteemid veel ei ole. Inimesed miskipärast pimesi ikka usaldavad..

https://www.reuters.com/article/us-tesl ... SKBN1H7023" onclick="window.open(this.href);return false;
Kasutaja avatar
arnis
Huviline
Postitusi: 7838
Liitunud: 11.01.2011 21:28 08
Peamine sõiduk: BMW i3
Asukoht: Keila

Re: Elektriautorubriik

Postitus Postitas arnis »

XC90 puhul keerati väga suur p*sk kokku. Nimelt lülitas Uber Volvo tehase otsasõidusüsteemid
välja ja kasutati ainult enda jama, mis, nagu näha, oli täiesti null. Ning juht ei teinud
oma ainukest tööd, mida ta tegema pidi. Uber saab täiega selle eest.
Volvo tõestas, et nende MobilEye installatsioon oleks kindlalt funktsioneerinud selles olukorras.

Tesla tarkvara ikka veel toores staadiumis.
Tesla autopiloot teavitas probleemist, aga oleks ju võinud midagi teha ka.
Nad on seda ikka aasta otsa arendanud. Olemasolev tulemus on nigel.

Vahet pole, 1000 päästetud ja 1 hukkunud. Neto ala 999 õnneliku lõpuga juhtumit.
Ilma igasuguse abiliseta, juhtuks neid õnnetusi rohkem.

Jäänud veel mõni aasta kuni sellised tuimad* otsasõitmised lahenevad.
Seda muidugi ainult nendel autodel, millel on see kompott küljes.

*auto ei tee mitte midagi.

Vahepeal uudis: Nissan keeras pisikese jama kokku. #RapidGate
40kWh akupakk ei ole sobilik 400+km otsade läbimiseks.
Võibolla lahendatakse tarkvaraga, aga, teades Nissanit, ma pakun et mitte.
Probleem on selles, et insenerid otsustasid aeglustada kiirlaadimist ebanormaalselt
vara kui akupakk soojaks saab (ja peale 200km läbimist, ühte suurt laadimist ja
veelkord tühjaks sõitmist on aku piisavalt soe). 99,9% juhtudel see kedagi ei
huvita, sest 400km distants on ulmepalju ilma peatusteta. Sellegipoolest, hakkab
sellest skandaal tärkama. Skandaali aluseks on fakt, et 8 aasta jooksul pole
Nissan mitte s*ttagi õppinud elektriautode kasutamisest. See on naeruväärne.
Kui see oleks juhtunud esimese põlvkonna Leafiga, siis oleks see täiesti andestatav.
Märkus: 30kWh-sel Leafil seda muret ei ole. 24kWh-sel ka ei ole.
Nagu aru sain, üritatakse akude eluiga pikendada - 30kWh-seid akusid saab h00rata
ikka räigelt (tuliseks saab laadida), arvatavasti seda see uus tarkvara üritab piirata.
Teen kodudes elektriasju korda. 36€/h. Anna murest märku. www.motovool.ee
Oled huvitatud elektriautodest ja tahad enda panuse anda? PS Oskad või tahad osata RS485, Modbus? PS!
Kasutaja avatar
Henri.
Klubiliige - admin
Postitusi: 12078
Liitunud: 03.03.2008 18:24 02
Peamine sõiduk: 328 kuut
Asukoht: Tln/kesklinn
Kontakt:

Re: Elektriautorubriik

Postitus Postitas Henri. »

Et kui sul on suurima akupakiga II gen Leaf, siis saab kiirlaadida ainult teatud aja jooksul, kuigi väiksemate akudega seda muret pole? Või millega see Nissan nüüd päris täpselt hakkama sai?

Ja hea update Uberi XC90 osas - pole just kriitilise pilguga jälginud, aga seda ei teadnudki et MobilEye päästnud seal oleks.
Kasutaja avatar
j.j.
Huviline
Postitusi: 549
Liitunud: 02.04.2013 14:12 12
Peamine sõiduk: E36 / E90
Asukoht: Tallinn

Re: Elektriautorubriik

Postitus Postitas j.j. »

Vastupidi, 60-se pakiga Leaf on esimene aktiivjahutusega Nissan. Leaf'i häda ongi just olnud TMS puudumine. 40-se pakiga mudelil seda pole ja väidetavalt järjest kiirlaadides hakkab auto laadimisvõimsust piirama.

Kas see ka tõele vastab, selgub lähiajal.
Kasutaja avatar
arnis
Huviline
Postitusi: 7838
Liitunud: 11.01.2011 21:28 08
Peamine sõiduk: BMW i3
Asukoht: Keila

Re: Elektriautorubriik

Postitus Postitas arnis »

Ütleme nii, et Nissan jättis osa asju tegemata kui uue põlvkonna turule tõi.
Tundus olema tip top kuniks selgus, et sooja ilmaga kaugele sellega sõita ikka veel
ei saa. Ja nüüd varsti tuleb Gen II 60kWh, mis vist lahendaks selle mure,
aga noh. Gen II on Gen II. Antud olukorras samakehv nagu Gen I.
Seega pigem on tegemist salongi ja välimuse faceliftiga kui mingi tõsise generatsiooniga.

60kWh-ne Leaf hakkab kasutama LG chem akut. Väga kahtlane samm Nissani poolt.
Jätab mulje, et arenguga on mingi peetus toimumas.
Teen kodudes elektriasju korda. 36€/h. Anna murest märku. www.motovool.ee
Oled huvitatud elektriautodest ja tahad enda panuse anda? PS Oskad või tahad osata RS485, Modbus? PS!
otsija
Huviline
Postitusi: 3
Liitunud: 20.03.2011 17:51 07

Re: Elektriautorubriik

Postitus Postitas otsija »

Mul kerge mõte kasutatud leaf tööautoks võtta. Küsimus laadimise kohta, kas nendel saab kuidagi laadimisvõimsust autost muuta ka vms? Kas mingisugust sisseehitatud laadijat seal pistikus ei ole? Võiks olla mingi lahja laadija kohe sisse ehitatud, et topiks tavalise pistiku ühte otsa, teise otsa laadimispistik mis auto külge läheks ja kogu muusika, ilmselt peab see kobakas ikka vahel olema, mis siis välja jääks vedelema ja varastel hea kaasa rabada? Laeksin nagunii öösel ja võiks ka vaikselt tilgutada, paarkümmend kiltsa oleks päevane läbisõit, seega hea kui veel saaks laadimise katkestada näiteks 80% peal, on selline seadistuse võimalus ka olemas? Kui see kehva foorum küsimiseks siis võib keegi mõnele asisemale foorumile vms ka suunata, kus reaalselt kasutuskogemustega isikud liiguvad vms.
Kasutaja avatar
arnis
Huviline
Postitusi: 7838
Liitunud: 11.01.2011 21:28 08
Peamine sõiduk: BMW i3
Asukoht: Keila

Re: Elektriautorubriik

Postitus Postitas arnis »

Autoga tuleb kaasa laadimiskaabel.
Enamik paneb seinastepsli kapikese luku taha, et ei saaks pistikust välja võtta.

Tegelikult saab autopoolse püstoli tabaluku taha panna:
https://d2t6ms4cjod3h9.cloudfront.net/w ... anck-1.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
Keegi geenius mõtles veel lihtsama asja välja:
https://d2t6ms4cjod3h9.cloudfront.net/w ... anck-2.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;

Portatiivne kaabel on piiratud 10A peale, ehk 2300W. Iga pistik saab sellega hakkama ja sellest
aeglasemat laadimist ma ei soovita pikas perspektiivis (liiga palju läheb mööda, mitte akusse)
Elektriautode pardalaadijad on minimaalselt 16A võimekusega. Mõnedel on lisavarustuses 32A.
Neid võimsusi saab eraldiseisva laadimiskarbi abil:
https://d25lcx2ne1mt2n.cloudfront.net/1 ... -RYhz9.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
Seina või posti külge keeratud asja enam naljalt pihta ei pane, selle puhul pole vaja meetmeid kasutada.
Kui sa võrdled vanemaid Leafe, siis arvesta, et 2013 alates tuli välja soojuspumbaga masin, mis
kaotab talvel 10-20% sõiduulatust, mitte 30-40%. Kliimapaneelil on nupp HEAT:
https://www.youtube.com/watch?v=vjJ4e-AuV_k" onclick="window.open(this.href);return false;
See versioon on 1000€ rohkem väärt kui nädal vanem auto, millel seda nuppu ei ole, kõik muu sama.

Arvesta, et need 200 000+ km sõitnud vanad taksod mis on valge armatuurlauaga ei ole 6000€ väärt*,
pigem 5000-5500€ kanti. Uuemad musta armatuuriga (ja HEAT nupuga) millel aku 70% kanti, nende eest
8000€+ on palju küsitud, aga tee oma pakkumine, sest neil autosid palju ja kindlasti
annavad madalama hinnaga (6500€ eest saada oleks ok).
80% peale saab piirata uuemaid kindlasti, vanemate puhul vist sai ka, küsi müüjalt.

Elusaid eestikeelseid elektriautode foorumeid nagu ei ole.
mynissanleaf.com üks Leafi spetsiifiline rahvusvaheline foorum, kus Eesti keel ei ole teretulnud.


*Kui neil just akut pole vahetatud.
Teen kodudes elektriasju korda. 36€/h. Anna murest märku. www.motovool.ee
Oled huvitatud elektriautodest ja tahad enda panuse anda? PS Oskad või tahad osata RS485, Modbus? PS!
Kasutaja avatar
Henri.
Klubiliige - admin
Postitusi: 12078
Liitunud: 03.03.2008 18:24 02
Peamine sõiduk: 328 kuut
Asukoht: Tln/kesklinn
Kontakt:

Re: Elektriautorubriik

Postitus Postitas Henri. »

Pole kunagi varem tähele pannud, aga kuna arnis siin juba tublisti infi pritsib, siis millise istme soojenduse nupp see on?
Kui see on selle istme soojenduse nupp, millele ta kinnitub, siis tundub ikka eriti idiootse asukoha peal olevat (kasutusmugavuse seisukohast):
Pilt
Kasutaja avatar
Priidik199
Huviline
Postitusi: 214
Liitunud: 12.12.2010 19:04 44
Peamine sõiduk: E70
Asukoht: Tallinn

Re: Elektriautorubriik

Postitus Postitas Priidik199 »

See on tagumise istme jaoks. Esiistmetele on nupp armatuuris "käigukangi" juures.
Kasutaja avatar
Henri.
Klubiliige - admin
Postitusi: 12078
Liitunud: 03.03.2008 18:24 02
Peamine sõiduk: 328 kuut
Asukoht: Tln/kesklinn
Kontakt:

Re: Elektriautorubriik

Postitus Postitas Henri. »

Lexustel saab taga istuja eesistme ettepoole sügada sealt nupust; olin lihtsalt üllatunud, et istmesoe sealt käib. Tänan vastuse eest.
Kasutaja avatar
arnis
Huviline
Postitusi: 7838
Liitunud: 11.01.2011 21:28 08
Peamine sõiduk: BMW i3
Asukoht: Keila

Re: Elektriautorubriik

Postitus Postitas arnis »

Olin isegi väga skeptiline, et mida asukohta.
Aga aeg on näidanud, et asupaik on ideaalilähedane.
Nupp on alati kõrvalistuja istme serva peal (ka parempoolse rooliga).
Juht saab alati välja lülitada kui kedagi taga ei ole.
Ja ausaltöeldes just mina olen see, kes seda pigem opereerib,
sest külalised ei tule ealeski selle peale, et taga on soojendus.
Tagaistuja saab samuti seda opereerida, kui on juba kursis.
Pole vaja dubleeritud nuppu kui ühega saab hästi hakkama.

Ei oska öelda, kumb versioon parem on, kas mehhaaniline nupp
või elektrooniline nupp (nagu bemmil). Mehhaanilise nupu puhul
mulle meeldib, et iga kord on seesama säte mis oli ennem.
Talvel lülitan LOW peale ja nii ta on üsna kaua.
Elektrooniline nupp vajab uuesti ja uuesti painamist.
See mulle bemmi puhul ei meeldi. No krt kui iste on ikka -10*C
siis JAH ma tahan et see soe järgi tuleks. ALATI. Suht imelik, et
istmesoojendusele ei ole AUTO režiimi, nagu on kliimaseadmele.
Valid istme temperatuuri ja aastaringi hoiab auto just seda valikut.
Teen kodudes elektriasju korda. 36€/h. Anna murest märku. www.motovool.ee
Oled huvitatud elektriautodest ja tahad enda panuse anda? PS Oskad või tahad osata RS485, Modbus? PS!
Kasutaja avatar
j.j.
Huviline
Postitusi: 549
Liitunud: 02.04.2013 14:12 12
Peamine sõiduk: E36 / E90
Asukoht: Tallinn

Re: Elektriautorubriik

Postitus Postitas j.j. »

Kisub väga Leaf'i-spetsiifiliseks see teema ära. :lol:

Parandan selle vea hea uudisega: Maailma kuulsaim särtsu-BMW on läbinud uuenduskuuri

...ja tagasi Nissani-lainele, kuumaks aetud akuga Leaf '18 piirab laadimise kiirust märkimisväärselt. #rapidgateisreal :roll:
iffiff
Huviline
Postitusi: 229
Liitunud: 11.05.2014 22:57 06
Peamine sõiduk: e91 m47

Re: Elektriautorubriik

Postitus Postitas iffiff »

See viimane elektri-bmw on tegija, erinevalt tehases toodetud elektribemmidest :D 400 kw ja lsd differ, pole paha.
Kasutaja avatar
Henri.
Klubiliige - admin
Postitusi: 12078
Liitunud: 03.03.2008 18:24 02
Peamine sõiduk: 328 kuut
Asukoht: Tln/kesklinn
Kontakt:

Re: Elektriautorubriik

Postitus Postitas Henri. »

Elon on siin veidi hullu pannud Twitterimaailmas:
https://twitter.com/elonmusk/status/998 ... wsrc%5Etfw" onclick="window.open(this.href);return false;
Cost is $78k. About same as BMW M3, but 15% quicker & with better handling. Will beat anything in its class on the track.
-- jutt käib siis kahe mootoriga Model 3-st (jah, sellest, mille tavaversiooni tootmisega veel eriti käimagi pole saadud).

See, et 15% quicker kui M3 on veel usutav, kuna 0-100 on EV-d suht teravad, aga "with better handling" - ei usu enne kui 10 iseseisvat ja tunnustatud autoajakirjanikku seda kuskil veergudel kinnitanud on. Olgu selleks siis Kaido Soorsk või Chris Harris.

Veidi pikemalt juttu SIIN
BumBum
Huviline
Postitusi: 2114
Liitunud: 20.08.2014 20:05 22
Asukoht: Norra

Re: Elektriautorubriik

Postitus Postitas BumBum »

Parem juhitavus tuleb madalast raskuskesemest.
Kasutaja avatar
Henri.
Klubiliige - admin
Postitusi: 12078
Liitunud: 03.03.2008 18:24 02
Peamine sõiduk: 328 kuut
Asukoht: Tln/kesklinn
Kontakt:

Re: Elektriautorubriik

Postitus Postitas Henri. »

Madalam on raskuskese akude tõttu kindlasti, aga ega ainult sellele vedrustuse geomeetria ju põhine. Ühesõnaga, tahaks näha kuidas seal ala-/ülejuhitavuse tasakaalu jmt. optimeeritakse.

Minu klaaskuul ütleb, et tuleb pigem alajuhitavusele (loe: tavakasutajale turvaline) kalduv nobe sõiduriist, mille juhitavus ei saa olema M3 omast parem. Sellest ka minu väide, et enne ei usu kui tunnustet autoajakirjanikud kinnitavad.

NB! Olen täiesti valmis eksima, kuna juhul kui Tesla teeb M3-st parema juhitavusega sõiduki, tähendab see seda, et BMW vedrustusinsenerid peavad rohkem pingutama. Ja kes veel ei teadnud, siis M-seeria autodele on ka näiteks ABS-i seadistamiseks täiesti eraldi pühendunud isik, kes aitab sõiduomadusi sättida. Lisaks veel aastatepikkune kogemus M-seeriate juhitavuse lihvimisel..
BumBum
Huviline
Postitusi: 2114
Liitunud: 20.08.2014 20:05 22
Asukoht: Norra

Re: Elektriautorubriik

Postitus Postitas BumBum »

USA autod tehtud otse sõitmiseks.

https://www.youtube.com/watch?v=CTQ-YljDT0I" onclick="window.open(this.href);return false;
Kasutaja avatar
Muhv
Klubiliige EKBK
Postitusi: 2206
Liitunud: 18.11.2002 22:35 02
Peamine sõiduk: i12, i01s, G05

Re: Elektriautorubriik

Postitus Postitas Muhv »

M3ni on Model3 tõesti oi-oi-oi kui palju maad minna.
https://majandus24.postimees.ee/4492104 ... 1505758762" onclick="window.open(this.href);return false;
Vasta