Autojutud Autogeeniuses
Autojutud Autogeeniuses
Tervist,
Äkki pakub kellelegi ka siin huvi.
Mõtlesin lõpuks enda eluaegsele autohullusele mingi väljundi leida ja hakkasin põhitöö kõrvalt Autogeeniusele kirjutama sellest, kuidas on põnevate autodega sõita. Proovin erinevalt üsna kuivast ajakirjandusest edasi anda põhiliselt sõiduemotsioone ägedatel teedel. Formaat on vaba ja suunatud laiemale publikule, seega surveastmetest, kolvirõngastest ja õlirõhust peab mujalt lugema.
Viimane põnevam kogemus on M2-ga ringi tuuseldamine, peaks lõbus lugemine olema siinsele rahvale.
https://auto.geenius.ee/author/kaurilves/
Kui teil huvitavaid ideid on, mida võiks Autogeeniuses kajastada siis andke aga teada.
Tänud,
Kaur
Äkki pakub kellelegi ka siin huvi.
Mõtlesin lõpuks enda eluaegsele autohullusele mingi väljundi leida ja hakkasin põhitöö kõrvalt Autogeeniusele kirjutama sellest, kuidas on põnevate autodega sõita. Proovin erinevalt üsna kuivast ajakirjandusest edasi anda põhiliselt sõiduemotsioone ägedatel teedel. Formaat on vaba ja suunatud laiemale publikule, seega surveastmetest, kolvirõngastest ja õlirõhust peab mujalt lugema.
Viimane põnevam kogemus on M2-ga ringi tuuseldamine, peaks lõbus lugemine olema siinsele rahvale.
https://auto.geenius.ee/author/kaurilves/
Kui teil huvitavaid ideid on, mida võiks Autogeeniuses kajastada siis andke aga teada.
Tänud,
Kaur
Hea sõber: F10 535i M Sport LCI '13
Re: Autojutud Autogeeniuses
Tõmbame siis üksiti sae käima ka. Lugesin seda linnamaasturite lugu ja jõudsin järelduseni, et autor ei oma ise elulist kogemust nendega - teisisõnu puhtalt eelarvamusele tuginev lugu. Väidan seda 3 põlvkonna X5 kasutajana.
Re: Autojutud Autogeeniuses
Linnamaasturite lugu oli teadlikult provokatiivne, muidu keegi tänapäeval ju ei viitsi midagi lugeda kui sa lugejat veidi ei ärrita. Ja mul on ainult hea meel, et isegi nii targad inimesed, nagu sa Indrek reageerisid
Mis puudutab linnamaastureid siis ma tegelikult neid ei vihka, aga mulle meeldib väga uurida tarbijakäitumise tagamaid. Ma ei väida nagu peaks tarbimisotsused olema ainult ratsionaalsed, aga mulle meeldib mõistlik käitumine nii üksiku inimese kui ühiskondlikul tasemel. Seepärast sinna pilti linnamaastur väga hästi ei sobigi, aga 40% tarbijatest arvab teisiti.
Kui inimesel on tõesti kliirensit ja paremat läbivust vaja, siis ta ostab vastava auto ja teda ei koti, mida minusugused oma arvamusartiklis kirjutavad.
Eelarvamused? Kindlasti mitte. Olen korralikult kiiret sõitu teinud E53-ga, E70 ja F15 kogemused on põgusamad. Kokkuvõte - sõidurõõmu mõttes on tegu elutoaga ratastel - jah raske kere on saadud vedrustusega kontrolli alla, aga kõrgel asetsev mass annab pidevalt tunda ja tagaistmel on sõna otseses mõttes ebamugav sõita. Pidevalt loksutab. Paratamatu probleem kui tahad kõrget maasturit sporti tegema panna. Sportpaketiga X3 oli tagaistmel sõites umbes sama ebamugav nagu M2. Ainult selle vahega, et M2 on päriselt sportauto ja X3 seda ei ole.
Enne F10-le üleminekut kaalusin tõsiselt Audi A6 Allroadi kuna pean 30 päeva aastas autoga üle puujuurikate randa ronima, aga õnneks jäi see samm tegemata. Kuna mulle meeldib regulaarselt oma autoga külg ees sõita siis Audi oleks selle rõõmu täiesti ära tapnud ja üle juurikate saab vaikselt ka 5-seeriaga.
BMW mudelirivi probleem võrreldes Audi ja MB-ga ongi see, et neil pole normaalset Allroad mudelit. Ehk siis sellist, mis sobiks just sellise inimese päevakavaga, kes tahab praktilisust, head läbivust, aga samas sedaanilikku head juhitavust.
PS, Muuseas, kas su lastel enam X5 tagaistmel sõites süda ei lähe pahaks nagu sa kunagi kirjutasid?
PPS, kui kätte satub, loe ühest viimasest EVOst lühiintervjuud Lambo peainseneriga. Uruse põhiväärtused defineerisid Lambo kliendid ja see on nagu copy-paste mu artiklist: kasvav hirm ja poliitiline ebakindlus, suurenenud turvatunne massiivses džiibis, teistele ülalt-alla vaatamise rõõm ja lihtne sisse-välja käimine.
Mis puudutab linnamaastureid siis ma tegelikult neid ei vihka, aga mulle meeldib väga uurida tarbijakäitumise tagamaid. Ma ei väida nagu peaks tarbimisotsused olema ainult ratsionaalsed, aga mulle meeldib mõistlik käitumine nii üksiku inimese kui ühiskondlikul tasemel. Seepärast sinna pilti linnamaastur väga hästi ei sobigi, aga 40% tarbijatest arvab teisiti.
Kui inimesel on tõesti kliirensit ja paremat läbivust vaja, siis ta ostab vastava auto ja teda ei koti, mida minusugused oma arvamusartiklis kirjutavad.
Eelarvamused? Kindlasti mitte. Olen korralikult kiiret sõitu teinud E53-ga, E70 ja F15 kogemused on põgusamad. Kokkuvõte - sõidurõõmu mõttes on tegu elutoaga ratastel - jah raske kere on saadud vedrustusega kontrolli alla, aga kõrgel asetsev mass annab pidevalt tunda ja tagaistmel on sõna otseses mõttes ebamugav sõita. Pidevalt loksutab. Paratamatu probleem kui tahad kõrget maasturit sporti tegema panna. Sportpaketiga X3 oli tagaistmel sõites umbes sama ebamugav nagu M2. Ainult selle vahega, et M2 on päriselt sportauto ja X3 seda ei ole.
Enne F10-le üleminekut kaalusin tõsiselt Audi A6 Allroadi kuna pean 30 päeva aastas autoga üle puujuurikate randa ronima, aga õnneks jäi see samm tegemata. Kuna mulle meeldib regulaarselt oma autoga külg ees sõita siis Audi oleks selle rõõmu täiesti ära tapnud ja üle juurikate saab vaikselt ka 5-seeriaga.
BMW mudelirivi probleem võrreldes Audi ja MB-ga ongi see, et neil pole normaalset Allroad mudelit. Ehk siis sellist, mis sobiks just sellise inimese päevakavaga, kes tahab praktilisust, head läbivust, aga samas sedaanilikku head juhitavust.
PS, Muuseas, kas su lastel enam X5 tagaistmel sõites süda ei lähe pahaks nagu sa kunagi kirjutasid?
PPS, kui kätte satub, loe ühest viimasest EVOst lühiintervjuud Lambo peainseneriga. Uruse põhiväärtused defineerisid Lambo kliendid ja see on nagu copy-paste mu artiklist: kasvav hirm ja poliitiline ebakindlus, suurenenud turvatunne massiivses džiibis, teistele ülalt-alla vaatamise rõõm ja lihtne sisse-välja käimine.
Hea sõber: F10 535i M Sport LCI '13
Re: Autojutud Autogeeniuses
Aitäh, proovime edasi lõbusat, aga asjalikku autoajakirjandust teha
Siit saab ka raadiosaateid kuulata BMW M2-st sai päris pikalt räägitud:
https://auto.geenius.ee/teemad/autotund/
https://auto.geenius.ee/uudis/autotund- ... -bmw-m2ga/
Siit saab ka raadiosaateid kuulata BMW M2-st sai päris pikalt räägitud:
https://auto.geenius.ee/teemad/autotund/
https://auto.geenius.ee/uudis/autotund- ... -bmw-m2ga/
Hea sõber: F10 535i M Sport LCI '13
Re: Autojutud Autogeeniuses
Sind nii kiiresti ikka ei sae
Tegelikult saab IMHO linnamaastureid sättida väga erinevatesse klassidesse. Kõiki neid klasse saab “jalgpalliemmede” poolt väärkasutada. Ja kasutataksegi. Üks versioon siinjuures muidugi on, et alfaisased ostavad need masinad tegelikult endale, aga siis annavad naisele kasutada kuna ise põevad kabrio roolis keskeakriisi
Nüüd - X5 (f15) kiituseks peab ütlema:
Sinna mahub väikest Jotuli kaminat tõstukiga sisse tõstma (erinevalt länkarist)
Jaksab ametlikult 3,5t tõmmata olemata seejuures “kastikas”
Tänu heale nelikveosüsteemile saab ilma aeglustita libedal slipil või pehmel hobuse koplis hakkama
Ei lähe ristmiku ringi peal 50 km/h sõites hirmutavalt kreeni (erinevalt Range Roverist)
Omab tagapingi ees siledat põrandat, mis võimaldab kolmel inimesel seal normaalselt istuda
Teisisõnu - sobib aktiivse eluviisiga inimesele.
Linnas on sellega tüütu - nagu iga teise keskmisest suurema masinaga.
Tegelikult saab IMHO linnamaastureid sättida väga erinevatesse klassidesse. Kõiki neid klasse saab “jalgpalliemmede” poolt väärkasutada. Ja kasutataksegi. Üks versioon siinjuures muidugi on, et alfaisased ostavad need masinad tegelikult endale, aga siis annavad naisele kasutada kuna ise põevad kabrio roolis keskeakriisi
Nüüd - X5 (f15) kiituseks peab ütlema:
Sinna mahub väikest Jotuli kaminat tõstukiga sisse tõstma (erinevalt länkarist)
Jaksab ametlikult 3,5t tõmmata olemata seejuures “kastikas”
Tänu heale nelikveosüsteemile saab ilma aeglustita libedal slipil või pehmel hobuse koplis hakkama
Ei lähe ristmiku ringi peal 50 km/h sõites hirmutavalt kreeni (erinevalt Range Roverist)
Omab tagapingi ees siledat põrandat, mis võimaldab kolmel inimesel seal normaalselt istuda
Teisisõnu - sobib aktiivse eluviisiga inimesele.
Linnas on sellega tüütu - nagu iga teise keskmisest suurema masinaga.
-
- Huviline
- Postitusi: 666
- Liitunud: 18.02.2009 17:00 05
- Peamine sõiduk: BMW 525i E60 2007
- Asukoht: Tartu, Raadi
Re: Autojutud Autogeeniuses
Eestis hakkas meetermõõdustik kehtima 1. jaanuaril 1929, miks meil ikka veel kasutatakse hobujõudu kui võimsuse ühikuna?
-
- Huviline
- Postitusi: 239
- Liitunud: 19.09.2013 10:42 59
- Peamine sõiduk: 530d E39
- Asukoht: Tartu
- Kontakt:
Re: Autojutud Autogeeniuses
Ma olen korduvalt kohanud pigem vastupidist - blondiin dikteerib, et perele on uut autot vaja, ning uus auto võib olla ükskõik milline, senikaua, kuni see on suur, must ja maastur, ning mees ise sõidab peale auto ostu 20 aastat vana autoga ringi.Muhv kirjutas:... Üks versioon siinjuures muidugi on, et alfaisased ostavad need masinad tegelikult endale, aga siis annavad naisele kasutada kuna ise põevad kabrio roolis keskeakriisi
Põhiline selle maasturi lolluse taga on ikkagi naabrist parem olemine. Ega naaber ju ei näe, et sul tegelikult ainult esirattad veavad ja noh, ega linnas rohkem vaja ei ole ka ...
Re: Autojutud Autogeeniuses
Täesti nõus - kui elustiil seda nõuab on suur ja hea juhitavusega (linna)maastur üsna asendamatu.
Huvitav oleks teada, mitu % premium-maasturite omanikest tegelikult sinu poolt loetletud omadusi ära kasutavad?
Lihtsalt teoreetiliselt mõeldes - kui oleks samuti suuremat haagist vedada, veidi suuremat kliirensit ja eelarve oleks vahemikus 80-100 000, siis peale X5 on raske midagi teist kaaluda. Erinevalt Cayenne'st, MB GLE või Range Roverist on X5 kõigest hoolimata üsna neutraalse kuvandiga.
Huvitav oleks teada, mitu % premium-maasturite omanikest tegelikult sinu poolt loetletud omadusi ära kasutavad?
Lihtsalt teoreetiliselt mõeldes - kui oleks samuti suuremat haagist vedada, veidi suuremat kliirensit ja eelarve oleks vahemikus 80-100 000, siis peale X5 on raske midagi teist kaaluda. Erinevalt Cayenne'st, MB GLE või Range Roverist on X5 kõigest hoolimata üsna neutraalse kuvandiga.
Muhv kirjutas:Sind nii kiiresti ikka ei sae
Nüüd - X5 (f15) kiituseks peab ütlema:
Sinna mahub väikest Jotuli kaminat tõstukiga sisse tõstma (erinevalt länkarist)
Jaksab ametlikult 3,5t tõmmata olemata seejuures “kastikas”
Tänu heale nelikveosüsteemile saab ilma aeglustita libedal slipil või pehmel hobuse koplis hakkama
Ei lähe ristmiku ringi peal 50 km/h sõites hirmutavalt kreeni (erinevalt Range Roverist)
Omab tagapingi ees siledat põrandat, mis võimaldab kolmel inimesel seal normaalselt istuda
Teisisõnu - sobib aktiivse eluviisiga inimesele.
Linnas on sellega tüütu - nagu iga teise keskmisest suurema masinaga.
Hea sõber: F10 535i M Sport LCI '13
Re: Autojutud Autogeeniuses
Mulle need kirjatükid meeldivad, M2 lugu oli samuti igati hästi kirja pandud. Meeldis see et loos oli ka emotsiooni ning konkreetseid tunnetuslikke näiteid välja toodud.
Maasturi teemadel - üldiselt inimeste veendumused ja usk on väga tugevad. Neid muuta saab üldjuhul ikka läbi isikliku kogemuse. Teiste vastupidine jutt ja argumendid vaid kinnistavad tema veendumusi..
Või no üleüldse - mis vahet sel on millega keegi sõidab.
Maasturi teemadel - üldiselt inimeste veendumused ja usk on väga tugevad. Neid muuta saab üldjuhul ikka läbi isikliku kogemuse. Teiste vastupidine jutt ja argumendid vaid kinnistavad tema veendumusi..
Või no üleüldse - mis vahet sel on millega keegi sõidab.
GS
Re: Autojutud Autogeeniuses
Tänud, Raivo!
Kõik mis kirjas, on autodega ära ka tehtud Proovin ka edaspidi sõiduemotsioonidest ja ausalt rääkida - see on ju see, mis inimesi huvitab enne kui ise rooli taha lähevad. Või siis huvitab naabrile ärapanek, aga need niikuinii seda ei loe.
Hetkel on Seat Cupra Leon ST 4Drive lugu küpsemas, päris põnev elukas oli.
Kõik mis kirjas, on autodega ära ka tehtud Proovin ka edaspidi sõiduemotsioonidest ja ausalt rääkida - see on ju see, mis inimesi huvitab enne kui ise rooli taha lähevad. Või siis huvitab naabrile ärapanek, aga need niikuinii seda ei loe.
Hetkel on Seat Cupra Leon ST 4Drive lugu küpsemas, päris põnev elukas oli.
Hea sõber: F10 535i M Sport LCI '13
-
- Huviline
- Postitusi: 5711
- Liitunud: 20.07.2011 17:24 45
- Asukoht: Tallinn, Tel:51905398
- Kontakt:
Re: Autojutud Autogeeniuses
Keera pea korraks USA poole. X5 kuvand seal ja justnimelt seal toodetud asjade vahel ei ole kindlasti neutraalse kuvandiga - ikka sehkendajate prototüüp. Kui USA-s maasturitest rääkida siis X5 teemal kõlab lihtsalt väike naerusumin, kui sedagi.
Ilves kirjutas: Lihtsalt teoreetiliselt mõeldes - kui oleks samuti suuremat haagist vedada, veidi suuremat kliirensit ja eelarve oleks vahemikus 80-100 000, siis peale X5 on raske midagi teist kaaluda. Erinevalt Cayenne'st, MB GLE või Range Roverist on X5 kõigest hoolimata üsna neutraalse kuvandiga.
Re: Autojutud Autogeeniuses
Las need ameeriklased tegelevad oma probleemidega, presidendist alustades
Hea sõber: F10 535i M Sport LCI '13
-
- Huviline
- Postitusi: 5711
- Liitunud: 20.07.2011 17:24 45
- Asukoht: Tallinn, Tel:51905398
- Kontakt:
Re: Autojutud Autogeeniuses
Hilja juba. X5 koos selle kuvandiga on ilusti USA-st kontinentaliseeritud.
Re: Autojutud Autogeeniuses
No kui mikimaal vaja mingit vanni vedada, siis ikka truck ja vähemalt 6 ratast. :cool
Re: Autojutud Autogeeniuses
Blondidega mul kogemus puudub.toomik kirjutas: Ma olen korduvalt kohanud pigem vastupidist - blondiin dikteerib, et perele on uut autot vaja, ning uus auto võib olla ükskõik milline, senikaua, kuni see on suur, must ja maastur, ...
Põhiline selle maasturi lolluse taga on ikkagi naabrist parem olemine. Ega naaber ju ei näe, et sul tegelikult ainult esirattad veavad ja noh, ega linnas rohkem vaja ei ole ka ...
Küll olen märganud, et mõnel väiksemanumbrilisel proual meeldib kõrge auto sellepärast, et ta näeb sealt lihtsalt paremini välja ja tunneb end seetõttu ohutumalt. Äkki ongi? Kahjuks liiga vähesed tulevad veel selle peale, et sihukesel juhul oleks mõistlik i3 osta - seal istud ka maast küllaltki kõrgel
Naabrist parem pidi tõesti kusagil popp olema - sellega on vist nii nagu mulle kunagi üks sinivereline ütles - lennukitest räägivad peamiselt need, kellel ise seda ei ole... ise ta sõitis põlvkond vana manuaalkastiga 520i-ga.
- MargusA
- Klubiliige - moderaator
- Postitusi: 3397
- Liitunud: 27.01.2009 11:16 45
- Peamine sõiduk: e61
- Asukoht: Harjumaa
Re: Autojutud Autogeeniuses
Üks blond olla ka nädal enne enda sünnipäeva mehele vihjeid andnud et kingituseks võiks olla miskit punaste seieritega ja läheb 0-100ni paari sekundiga.Saigi kingiks vannitoakaalu..
Re: Autojutud Autogeeniuses
Ma ei julgeks 100 kilo kaaluva blondiga sellist nalja teha. Pärast saad kaalu endale kuklasse...
MargusA kirjutas:Üks blond olla ka nädal enne enda sünnipäeva mehele vihjeid andnud et kingituseks võiks olla miskit punaste seieritega ja läheb 0-100ni paari sekundiga.Saigi kingiks vannitoakaalu..
Hea sõber: F10 535i M Sport LCI '13
Re: Autojutud Autogeeniuses
Väga huvitav ja pikk proovisõit seljataga - Carrera 911 4S. BMW M osakonnal on kõvasi õppida kuidas teha vedrustus ühtlasi kiireks ja mugavaks.
https://auto.geenius.ee/test/porsche-91 ... -soltuvus/
Viisin tegelase kruusale ka väikesele paarutamisele, sobis nagu rusikas silmaauku:
https://auto.geenius.ee/test/porsche-91 ... -soltuvus/
Viisin tegelase kruusale ka väikesele paarutamisele, sobis nagu rusikas silmaauku:
Hea sõber: F10 535i M Sport LCI '13