Elektriautorubriik
-
- Huviline
- Postitusi: 5711
- Liitunud: 20.07.2011 17:24 45
- Asukoht: Tallinn, Tel:51905398
- Kontakt:
Re: Elektriautorubriik
WRC isesõitev ja tänavalegaalne isesõitev sõiduk on 2 oluliselt erinevat asja.
Turvisega rajal riskipiire kompav sõiduk on muidugi tehtav, aga samal ajal lühidalt öeldes ka igav. Pealegi, kes või mis on "hea juht" ning millised kriteeriumid peavad olema selleks täidetud? Kas hea juht on see, kes nn oma vigade arvestuses veatult, kiiresti tulemuse saavutab või see on midagi enamat?
Või kas hea juht on hoopis see, kelle/mille tegevusomaduste juurde kuulub mitte ainult oma vigade vältimine vaid ka teiste poolt kõikvõimalike vigade ettenägelik analüüs ning ka nendest tekkivate võimalike summeeruvate vigade ärahoidmine? Veel midagi?
Vähemalt eelviimase kontekstis on eesotsas Ott Tänak ja ka kogu WRC pilootide kostüümi sisse pakitu väga ebaõnnestunud kooslus - seda enam veel meeskondadena toimetavate kooslustena, mille suvaliseks heaks näiteks on Tänak-le jt Toyota-de habras konstruktsioon ja sellega rajal korduv ja korduv ämbrisse tonksutamine. Mis on Tänak-u kiirusest tolku, kui puudub oskus/ võime nende kiiruste juures muutväärtustega arvestada ning toime tulla(?) Ei otsi vastust ja seetõttu ongi WRC seni veel põnev jälgida, sest inimlike vigade tegemine (vältimise oskuse tase) on selle ala üks keskne pingemoment. Kui rajal lendavad 0 riskitunnetusega robotid siis see on kindlasti saavutus, kuid hoopis teine meelelahutus. Kindlasti proovitakse ka see ära, aga ka see on väga kaugel sellest isesõitvast sõidukist, mida tänavatel kasutada.
Turvisega rajal riskipiire kompav sõiduk on muidugi tehtav, aga samal ajal lühidalt öeldes ka igav. Pealegi, kes või mis on "hea juht" ning millised kriteeriumid peavad olema selleks täidetud? Kas hea juht on see, kes nn oma vigade arvestuses veatult, kiiresti tulemuse saavutab või see on midagi enamat?
Või kas hea juht on hoopis see, kelle/mille tegevusomaduste juurde kuulub mitte ainult oma vigade vältimine vaid ka teiste poolt kõikvõimalike vigade ettenägelik analüüs ning ka nendest tekkivate võimalike summeeruvate vigade ärahoidmine? Veel midagi?
Vähemalt eelviimase kontekstis on eesotsas Ott Tänak ja ka kogu WRC pilootide kostüümi sisse pakitu väga ebaõnnestunud kooslus - seda enam veel meeskondadena toimetavate kooslustena, mille suvaliseks heaks näiteks on Tänak-le jt Toyota-de habras konstruktsioon ja sellega rajal korduv ja korduv ämbrisse tonksutamine. Mis on Tänak-u kiirusest tolku, kui puudub oskus/ võime nende kiiruste juures muutväärtustega arvestada ning toime tulla(?) Ei otsi vastust ja seetõttu ongi WRC seni veel põnev jälgida, sest inimlike vigade tegemine (vältimise oskuse tase) on selle ala üks keskne pingemoment. Kui rajal lendavad 0 riskitunnetusega robotid siis see on kindlasti saavutus, kuid hoopis teine meelelahutus. Kindlasti proovitakse ka see ära, aga ka see on väga kaugel sellest isesõitvast sõidukist, mida tänavatel kasutada.
- AARE540
- Huviline - moderaator
- Postitusi: 11703
- Liitunud: 31.01.2004 21:43 11
- Peamine sõiduk: Scania 500R '24 Mercedes-Benz E350 '15 BMW 540i'94
- Telefon: 53311120
- Asukoht: Pärnu
- Kontakt:
Re: Elektriautorubriik
Just selline see hea juht on, kuid paraku on palju neid, kes ei suuda iseenda tegevustki analüüsida. Kui oleks neid sinu poolt kirjeldatud juhte rohkem, oleks liiklusõnnetusi drastiliselt vähem, võibolla olekski ainukesed õnnetused juhi tervise- või auto rikke tõttu tekkinud. Roolijoodikud ja nutitohlakad on ka muidugi kontingent, kes ei teadvusta endale, et ka nende tegevus on oma tegevuse mitteanalüüsimine ning risk.ttsys kirjutas: Või kas hea juht on hoopis see, kelle/mille tegevusomaduste juurde kuulub mitte ainult oma vigade vältimine vaid ka teiste poolt kõikvõimalike vigade ettenägelik analüüs ning ka nendest tekkivate võimalike summeeruvate vigade ärahoidmine?
Re: Elektriautorubriik
Ma ei tahtnud üldsegi WRC-st rääkida. Vaid sellest et kui AI ei ole võimeline inimesest reaalses elus kiiremini õppima ning ohtusid ennetama/hindama ja neid vältima - siis täna on "isesõitvate" autode definitsiooniga kaugelt liiga optimistlikult ümber käidud.
Kaasaegsed laod on juba 10a tagasi "täisautomaatsed", st et kaup laaditakse veokist maha, seejärel liigutatakse need konveieritega soovitud asukohta. Isegi nö roklad ehk käsikahlvetõstukid sõidavad mööda ladu ringi ja toimetavad kaupasid vajalike tootmisliinide otstesse, tõstavad ka riiulitesse kaupa (mh suudavad ka üsna kõrgele tõsta), rääkimata kõigest muust (automaatne kaupade komplekteerimine, markeerimine, väljastamine jne jne). Aga kõik see vajab arvestaval määral kodaniku sekkumist.
Mis ma tahan öelda, et olen igati päri ja innustunud tuleviku tehnoloogiatest, aga hetkel ei oleks nii optimistlik kõike "isetegevateks" veel nimetama ja pimesi ka kõike uskuma.
Kaasaegsed laod on juba 10a tagasi "täisautomaatsed", st et kaup laaditakse veokist maha, seejärel liigutatakse need konveieritega soovitud asukohta. Isegi nö roklad ehk käsikahlvetõstukid sõidavad mööda ladu ringi ja toimetavad kaupasid vajalike tootmisliinide otstesse, tõstavad ka riiulitesse kaupa (mh suudavad ka üsna kõrgele tõsta), rääkimata kõigest muust (automaatne kaupade komplekteerimine, markeerimine, väljastamine jne jne). Aga kõik see vajab arvestaval määral kodaniku sekkumist.
Mis ma tahan öelda, et olen igati päri ja innustunud tuleviku tehnoloogiatest, aga hetkel ei oleks nii optimistlik kõike "isetegevateks" veel nimetama ja pimesi ka kõike uskuma.
GS
Re: Elektriautorubriik
Kui tahate teada, kas tehisintellekt oskab arvestada ka teistega, siis peate süvitsi ära vaatama selle video:
https://www.youtube.com/watch?v=tiwVMrTLUWg" onclick="window.open(this.href);return false;
https://www.youtube.com/watch?v=tiwVMrTLUWg" onclick="window.open(this.href);return false;
Teen kodudes elektriasju korda. 36€/h. Anna murest märku. www.motovool.ee
Oled huvitatud elektriautodest ja tahad enda panuse anda? PS Oskad või tahad osata RS485, Modbus? PS!
Oled huvitatud elektriautodest ja tahad enda panuse anda? PS Oskad või tahad osata RS485, Modbus? PS!
-
- Huviline
- Postitusi: 70
- Liitunud: 20.03.2013 22:01 17
- Peamine sõiduk: bmw e53 M57TUD30 05'
Re: Elektriautorubriik
Video vaadatud ja suht siuke tüüpiline suur korporatsiooni kena (imal) jutt.
Üldisele vasikavaimustusele vastukaaluks võis kommentaaridest leida ka kriitilise, sisuka käsitluse asjast.
So the main problem with all of this "driverless car" discussion is again, this is a company selling you product, hype and general BS so you get excited about buying something. The real big problems with driverless cars - ARE NOT SOLVED. And you only need to see Googles own final report of its own driverless car - its only practical in small, closed, well mapped areas.
The problems:
- Almost all poor road conditions, driverless cars are NOT good at dealing with. From snow, fog, rain, dust and just dirt roads. Not suitable.
- Almost all driverless cars are relying on only the cars sensors to determine traffic - this will NOT improve safety. The car will need to make life/death decisions the same way a person will.
- Legally there is no precedence for when a driverless car kills a bunch of pedestrians. This isnt 'if' this is 'when'. Mechanics and Electronics fail over time and this means you will have severe accidents.
- Who insures the AI - Is the owner responsible? Is the car maker responsible? Is the government responsible? When the above happens.. who pays? This is a big and long topic this one, and it is rarely addressed because gov, insurance companies and car makers dont want the ownership - guess who will be responsible?
- The tech is NOT here yet. I have been working with autonomous vehicle sensors and simulators and the industry is all lying to you saying that Teslas are safe and driverless cars are safe - they are not, and it will be a good decade before proper safety mechanisms are in place. Until then, many people will be hurt.
- LiDar is a joke. At best. And the new Radar sensors are not much better. For example, different Lidar makers sensors actually interfere with each other - you get weird responses and bad data. This is a major concern but again, few people talk about it.
- If driverless cars occur, it will increase travel time. Most people dont understand this, but its simple. If everyone can "not drive" to work or where they want to go, then there is no need for public transport and mass transit. So, all the people that dont currently drive, will. The highways and roads will be flooded and you will take much longer to get anywhere. Cities will be worst hit because its only mass transit systems that help move high densities of people. Cars will reduce the densities by magnitudes and cause huge issues.
There are many more issues too, but these are the main ones. Dont just believe the hype.. these systems need to be well thought out, and we are not doing some basic engineering.
Üldisele vasikavaimustusele vastukaaluks võis kommentaaridest leida ka kriitilise, sisuka käsitluse asjast.
So the main problem with all of this "driverless car" discussion is again, this is a company selling you product, hype and general BS so you get excited about buying something. The real big problems with driverless cars - ARE NOT SOLVED. And you only need to see Googles own final report of its own driverless car - its only practical in small, closed, well mapped areas.
The problems:
- Almost all poor road conditions, driverless cars are NOT good at dealing with. From snow, fog, rain, dust and just dirt roads. Not suitable.
- Almost all driverless cars are relying on only the cars sensors to determine traffic - this will NOT improve safety. The car will need to make life/death decisions the same way a person will.
- Legally there is no precedence for when a driverless car kills a bunch of pedestrians. This isnt 'if' this is 'when'. Mechanics and Electronics fail over time and this means you will have severe accidents.
- Who insures the AI - Is the owner responsible? Is the car maker responsible? Is the government responsible? When the above happens.. who pays? This is a big and long topic this one, and it is rarely addressed because gov, insurance companies and car makers dont want the ownership - guess who will be responsible?
- The tech is NOT here yet. I have been working with autonomous vehicle sensors and simulators and the industry is all lying to you saying that Teslas are safe and driverless cars are safe - they are not, and it will be a good decade before proper safety mechanisms are in place. Until then, many people will be hurt.
- LiDar is a joke. At best. And the new Radar sensors are not much better. For example, different Lidar makers sensors actually interfere with each other - you get weird responses and bad data. This is a major concern but again, few people talk about it.
- If driverless cars occur, it will increase travel time. Most people dont understand this, but its simple. If everyone can "not drive" to work or where they want to go, then there is no need for public transport and mass transit. So, all the people that dont currently drive, will. The highways and roads will be flooded and you will take much longer to get anywhere. Cities will be worst hit because its only mass transit systems that help move high densities of people. Cars will reduce the densities by magnitudes and cause huge issues.
There are many more issues too, but these are the main ones. Dont just believe the hype.. these systems need to be well thought out, and we are not doing some basic engineering.
-
- Huviline
- Postitusi: 5711
- Liitunud: 20.07.2011 17:24 45
- Asukoht: Tallinn, Tel:51905398
- Kontakt:
Re: Elektriautorubriik
Juudid ja Tesla.
https://youtu.be/8rgmBcrJtTw" onclick="window.open(this.href);return false;
https://youtu.be/8rgmBcrJtTw" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Elektriautorubriik
Henk, sa tsiteerisid täiesti suvalist yuutuberi kommentaatorit, kes on arvatavasti
sinusugune, kes lampi FUDitab teema ümber, mida süvitsi ei tea.
Jah nendes punktides on osa tõde, aga nii mõnigi punkt on aegunud.
Olgu sul mark või midagi
sinusugune, kes lampi FUDitab teema ümber, mida süvitsi ei tea.
Jah nendes punktides on osa tõde, aga nii mõnigi punkt on aegunud.
Olgu sul mark või midagi
Teen kodudes elektriasju korda. 36€/h. Anna murest märku. www.motovool.ee
Oled huvitatud elektriautodest ja tahad enda panuse anda? PS Oskad või tahad osata RS485, Modbus? PS!
Oled huvitatud elektriautodest ja tahad enda panuse anda? PS Oskad või tahad osata RS485, Modbus? PS!
-
- Huviline
- Postitusi: 70
- Liitunud: 20.03.2013 22:01 17
- Peamine sõiduk: bmw e53 M57TUD30 05'
Re: Elektriautorubriik
Ok, mark mul olgu. Pole ülemäära kursis tõesti teemaga. Süüdi.
Aga väide, et tegu täiesti suvalise yuutuuberi kommentaariga... pole väga nõus.
Tüüp selgelt väidab, et on töötanud selles valdkonnas. Ajab iba? Võibolla...
Ja nagu ma aru saan on sul süva ekspertiis olemas sel teema. (kerge sarkasm muidugi)
FUD? Edit: ise küsin, google vastab. Fear, uncertainty and doubt
Kartusega pole küll mingit pistmist, suht saviplönn sest teemast. Viidata, et asi hirmutab on naeruväärne tegelikult ju. Mida siin karta on? Auto muutub verejanuseks ja ajab alla.
Ning ebaselgus ja kõhklus üks sama sama asi põhimõtteliselt.
Mis mind häirib selle teema juures on just see hype, kohati massipsühhoosi ilminguid võttev eufooria.
Jah, mõistan futu romantism on intrigeeriv ja nii.
Mis ma öelda tahtsin on sama mida see "täiesti suvaline yuutuubergi" ütles, The tech is NOT here yet.
Btw, ei ole ludiit.
Aga väide, et tegu täiesti suvalise yuutuuberi kommentaariga... pole väga nõus.
Tüüp selgelt väidab, et on töötanud selles valdkonnas. Ajab iba? Võibolla...
Ja nagu ma aru saan on sul süva ekspertiis olemas sel teema. (kerge sarkasm muidugi)
FUD? Edit: ise küsin, google vastab. Fear, uncertainty and doubt
Kartusega pole küll mingit pistmist, suht saviplönn sest teemast. Viidata, et asi hirmutab on naeruväärne tegelikult ju. Mida siin karta on? Auto muutub verejanuseks ja ajab alla.
Ning ebaselgus ja kõhklus üks sama sama asi põhimõtteliselt.
Mis mind häirib selle teema juures on just see hype, kohati massipsühhoosi ilminguid võttev eufooria.
Jah, mõistan futu romantism on intrigeeriv ja nii.
Mis ma öelda tahtsin on sama mida see "täiesti suvaline yuutuubergi" ütles, The tech is NOT here yet.
Btw, ei ole ludiit.
-
- Huviline
- Postitusi: 5711
- Liitunud: 20.07.2011 17:24 45
- Asukoht: Tallinn, Tel:51905398
- Kontakt:
Re: Elektriautorubriik
"Hype"? Tundlikusega probleem? Keeruline valida keskkonnas "oma kohta"?
Mõnele on kriiskav hype see, kui a la Prismas hakkab kõlama teavitus, et kella osuti on juba väga väga lähedal sellele hetkele, kui enam ei saa alkoholi osta... ...et kiirustage kodanikud, hype,hype.... muidu jääte ilma.
Mõnele on kriiskav hype see, kui a la Prismas hakkab kõlama teavitus, et kella osuti on juba väga väga lähedal sellele hetkele, kui enam ei saa alkoholi osta... ...et kiirustage kodanikud, hype,hype.... muidu jääte ilma.
Leimar Henk kirjutas: Mis mind häirib selle teema juures on just see hype, kohati massipsühhoosi ilminguid võttev eufooria.
-
- Huviline
- Postitusi: 70
- Liitunud: 20.03.2013 22:01 17
- Peamine sõiduk: bmw e53 M57TUD30 05'
Re: Elektriautorubriik
Nii, määratleme inglise keelse sõna "hype" - extravagant or intensive publicity or promotion.
Eks see ole muidugi tunnetuse küsimus laias laastus, kui palju on palju.
Väga võimalik, et mingites küsimustes võib nö. tundlikusega probleeme olla, ise probleemina seda ei näe muidugi. Ja teadlikult "oma koha" otsimisega ei tegele, ning ilmselt on see "koht" loomulikul teel välja kujunenud juba ammu ammu.
Eks see ole muidugi tunnetuse küsimus laias laastus, kui palju on palju.
Väga võimalik, et mingites küsimustes võib nö. tundlikusega probleeme olla, ise probleemina seda ei näe muidugi. Ja teadlikult "oma koha" otsimisega ei tegele, ning ilmselt on see "koht" loomulikul teel välja kujunenud juba ammu ammu.
Viimati muutis Leimar Henk, 16.01.2019 19:46 22, muudetud 1 kord kokku.
Re: Elektriautorubriik
FUD väljendit kasutatakse väljendamaks seda, et keegi jagab vaadet, mis põhjustab
teistel
Hirmu, et võib tekkida mingi jama
Ebamäärasus, et mingi asi ei ole veel selgeks saanud
Kõhklemine, et miskis tuleb pigem kõhelda.
Elektriautode näide on umbes selline:
Kuule ära osta ikka seda elektriautot. Aku võib tühjaks saada mingi suvalises metsas ja siis sa külmud surnuks.
Elektriauto akut pole keegi proovinud isegi kümme aastast. Sa ei saa eeldada, et see kestab ja et sa ei pea ostma uut vahepeal, mis maksab väga väga palju. Ja kust sa tead, et sulle jätkub sellest kilometraažist mida autoga saab läbida. Äkki pead sa naise haiglasse viima ja sul ei jätku.
Vot see on FUD. Süstida lugejatesse/vaatajatesse sellist ebamäärasust, et nad ei võtaks asja omaks.
Aktsiatega tegelevad tegelinskid on selles alas väga aktiivsed, nõndaviisi Tesla aktsia tihti kukub, ajutiselt.
Ja antud olukorras paneb mingi "suvalist" suvalist FUDi isesõitvate autodega.
Ei nad ei saa kunagi selgeks halvad teeolud, sest siiani ei ole seda tehtud.
Isesõitev auto ajab niikuinii kellegi alla siserikke tõttu...
See on ulmejobu arusaam. Iga päev, kui isesõitvad autod pole üle võtnud surevad miljonid. Ja kui võtavad üle, siis sureb näiteks 95% vähem inimesi. Loomulikult perfektsust ei saa tagada, aga üsna taun peab olema, et lükata miskit tagasi ainult sellepärast, et see pole ideaalne esimest põlvkonnast.
Ja veel lollim on siukest paska uskuda pimesi. Pange ajud tööle ja mõelge kui miskit loete. Eriti kui seda veel jagada. Kas tekst on ikka kriitiliselt kirjutatud ja kas tekstikirjutaja üldse mõistab asja.
teistel
Hirmu, et võib tekkida mingi jama
Ebamäärasus, et mingi asi ei ole veel selgeks saanud
Kõhklemine, et miskis tuleb pigem kõhelda.
Elektriautode näide on umbes selline:
Kuule ära osta ikka seda elektriautot. Aku võib tühjaks saada mingi suvalises metsas ja siis sa külmud surnuks.
Elektriauto akut pole keegi proovinud isegi kümme aastast. Sa ei saa eeldada, et see kestab ja et sa ei pea ostma uut vahepeal, mis maksab väga väga palju. Ja kust sa tead, et sulle jätkub sellest kilometraažist mida autoga saab läbida. Äkki pead sa naise haiglasse viima ja sul ei jätku.
Vot see on FUD. Süstida lugejatesse/vaatajatesse sellist ebamäärasust, et nad ei võtaks asja omaks.
Aktsiatega tegelevad tegelinskid on selles alas väga aktiivsed, nõndaviisi Tesla aktsia tihti kukub, ajutiselt.
Ja antud olukorras paneb mingi "suvalist" suvalist FUDi isesõitvate autodega.
Ei nad ei saa kunagi selgeks halvad teeolud, sest siiani ei ole seda tehtud.
Isesõitev auto ajab niikuinii kellegi alla siserikke tõttu...
See on ulmejobu arusaam. Iga päev, kui isesõitvad autod pole üle võtnud surevad miljonid. Ja kui võtavad üle, siis sureb näiteks 95% vähem inimesi. Loomulikult perfektsust ei saa tagada, aga üsna taun peab olema, et lükata miskit tagasi ainult sellepärast, et see pole ideaalne esimest põlvkonnast.
Ja veel lollim on siukest paska uskuda pimesi. Pange ajud tööle ja mõelge kui miskit loete. Eriti kui seda veel jagada. Kas tekst on ikka kriitiliselt kirjutatud ja kas tekstikirjutaja üldse mõistab asja.
Teen kodudes elektriasju korda. 36€/h. Anna murest märku. www.motovool.ee
Oled huvitatud elektriautodest ja tahad enda panuse anda? PS Oskad või tahad osata RS485, Modbus? PS!
Oled huvitatud elektriautodest ja tahad enda panuse anda? PS Oskad või tahad osata RS485, Modbus? PS!
-
- Huviline
- Postitusi: 1440
- Liitunud: 12.04.2009 13:34 56
- Peamine sõiduk: Mercury Grand Marquis
- Asukoht: Tallinn
Re: Elektriautorubriik
Ma ikka olen lugenud seda alagruppi aga ei ole julgenud sõna võtta siin suurte tarkade vahel.... Aga pasa pimesi uskumine töötab ju kahepoolselt...arnis kirjutas:Ja veel lollim on siukest paska uskuda pimesi.
Siin alafoorumis jääb mulje,et õige on uskuda pimesi kui head isesõitvad ja elektriautod on... Samas kes arvab teisiti see usub pimesi paska ja on loll.
Nüüd ilmselt tehakse mind pihuks ja põrmuks aga noh.. Vahet pole.
- AARE540
- Huviline - moderaator
- Postitusi: 11703
- Liitunud: 31.01.2004 21:43 11
- Peamine sõiduk: Scania 500R '24 Mercedes-Benz E350 '15 BMW 540i'94
- Telefon: 53311120
- Asukoht: Pärnu
- Kontakt:
Re: Elektriautorubriik
Sten, ka mina kuulun sinuga samasse "lollide" sihtgruppi, kes on elektri- ja isesõitvate autode suhte skeptiline. Samas ei saa ma jätkuvalt aru, miks mõned inimesed peavad nii oluliseks teistele tõestada, et eelpoolnimetatud autotüübid ikka NII head on. Ma arvan seda, et iga inimene teab ise piisavalt hästi, millist autot ta tahab või miks mitte ka endale lubada saab jne.
Sry, aga nii meeleheitlikult mingi asja pealesurumine tekitab samasugust vastumeelsust nagu kõik see piix, mida ajavad suust välja veganid, jehoova tunnistajad, Eesti poliitikud jne. Ma rääkisin praegu üldiselt, mitte kellegi kohta isiklikult.
Mine tea, võibolla sumisen minagi kunagi mingi tolmuimejaga ringi, aga sel juhul ikka omal valikul. Lähitulevikus ma seda varianti ei näe igatahes.
Sry, aga nii meeleheitlikult mingi asja pealesurumine tekitab samasugust vastumeelsust nagu kõik see piix, mida ajavad suust välja veganid, jehoova tunnistajad, Eesti poliitikud jne. Ma rääkisin praegu üldiselt, mitte kellegi kohta isiklikult.
Mine tea, võibolla sumisen minagi kunagi mingi tolmuimejaga ringi, aga sel juhul ikka omal valikul. Lähitulevikus ma seda varianti ei näe igatahes.
Re: Elektriautorubriik
Sellepärast ongi vaja pasandamine maksustada, et iga inimene teaks, et ta ei saa endale seda lubadaAARE540 kirjutas:Ma arvan seda, et iga inimene teab ise piisavalt hästi, millist autot ta tahab või miks mitte ka endale lubada saab jne.
Vastasel juhul jäävadki tänavad täis Megaane, mis on 140 000km läbimisel väljalõigatud DPFiga ning haisevad, piixud
4 päeva tagasi kirjutasin teises foorumis just sobiliku postituse "iga inimese" teadlikkuse kohta:
On jummala po**ui kas teile meeldib või ei meeldi, mis tunded teil koljude vahel tekivad ja mida kõhud räägivad....
kui meie, miljardid inimahvid, ei lõpeta LÄHIAJAL (paarkümmend aastat) dinosauruste põletamise (sinna alla kuulub
kogu maakera süsinikuvara, mis ei ole praeguses süsinikutsüklis kasutuses, nagu nafta, kivisüsi, põlevkivi vms)
siis me keerame planeedi totaalselt p*rse. Isegi kui lõpetame aastal 2019, puhta nahaga kohe üldse enam ei pääse, see on ka kindel.
Miks siis isegi mõelda pikemalt selliste asjade üle nagu
a) kas meie siin Eestis peame midagi tegema, kui me oleme alla 1% probleemist
b) kas mitte alguses ei tuleks elektrit puhtalt toota ja siis tegeleda autodega
c) kas ikka tuleks soodustada puhtamaid autosid ja karistada räpasemaid, ma ei taha et mind karistatakse/aidatakse
d) kas ma ikka pean kaaluma igavat elektrikat, mulle 4x4 konksuga maastur meeldib/sobib rohkem
e) kas mitte ei peaks tegema parema laadimisvõrgustiku ja siis mõtlema elektriautodele
Teen kodudes elektriasju korda. 36€/h. Anna murest märku. www.motovool.ee
Oled huvitatud elektriautodest ja tahad enda panuse anda? PS Oskad või tahad osata RS485, Modbus? PS!
Oled huvitatud elektriautodest ja tahad enda panuse anda? PS Oskad või tahad osata RS485, Modbus? PS!
-
- Huviline
- Postitusi: 70
- Liitunud: 20.03.2013 22:01 17
- Peamine sõiduk: bmw e53 M57TUD30 05'
Re: Elektriautorubriik
t****e maa küll.... Sirvisin seda teemat alguselt peale ja Arnis, selge Sinuga... Tundud olema mingi padu sektant kel prohvet Muski pildiga altar kuskil.
Nagu ma aru saa on Su püha ürituse ajend mitte vähemat, kui Maailma päästmine läbi düstoopia. See seletab ka seda krampliku dogmatismi. Palju edu sellega! Sinu õnn või õnnetus.
Selline obsessiivsus on päris võigas, samas ka naljakas (halenaljakas). Kahju kohe, et 21. sajandil selliste vaimupimedatega siin tegemist pead tegema.
Keegi ei võitle ega lükka tagasi siin isesõitvaid ega elektrikaid kui selliseid. Millest selline mulje üldse?
Tuska valmistab just see, et need kes ei jaga seda emotsionaalset ootust tembeldatakse rafineeritud viisil debiilikuteks vms.
FUD'i näite osas poleks vaja olnud vaeva näha mingi hill billy laadsete mõttekäikude manamisega, sai iseseisvaltki aru küll milles point. Ühe sama seisundi kolm erinevat astet sisuliselt, mingisse süva semantikasse ei viitsiks nagu laskuda.
Nagu ma aru saa on Su püha ürituse ajend mitte vähemat, kui Maailma päästmine läbi düstoopia. See seletab ka seda krampliku dogmatismi. Palju edu sellega! Sinu õnn või õnnetus.
Selline obsessiivsus on päris võigas, samas ka naljakas (halenaljakas). Kahju kohe, et 21. sajandil selliste vaimupimedatega siin tegemist pead tegema.
Keegi ei võitle ega lükka tagasi siin isesõitvaid ega elektrikaid kui selliseid. Millest selline mulje üldse?
Tuska valmistab just see, et need kes ei jaga seda emotsionaalset ootust tembeldatakse rafineeritud viisil debiilikuteks vms.
FUD'i näite osas poleks vaja olnud vaeva näha mingi hill billy laadsete mõttekäikude manamisega, sai iseseisvaltki aru küll milles point. Ühe sama seisundi kolm erinevat astet sisuliselt, mingisse süva semantikasse ei viitsiks nagu laskuda.
-
- Huviline
- Postitusi: 5711
- Liitunud: 20.07.2011 17:24 45
- Asukoht: Tallinn, Tel:51905398
- Kontakt:
Re: Elektriautorubriik
Mis emotsionaalset ootust? Seda, et saastamine on vaja maksustada? Seda, et lõppeks otsa see, mida otse öeldes vargusena kõigi ja kõige üleselt ekspluateeritakse?
Muidugi ei meeldi see emotsionaalselt varastele. Ei peagi ju. Vaja on inimesi valgustada nii selles millised on kahjud kui ka lahendused.
Muidugi ei meeldi see emotsionaalselt varastele. Ei peagi ju. Vaja on inimesi valgustada nii selles millised on kahjud kui ka lahendused.
Leimar Henk kirjutas: Tuska valmistab just see, et need kes ei jaga seda emotsionaalset ootust tembeldatakse rafineeritud viisil debiilikuteks vms.
- AARE540
- Huviline - moderaator
- Postitusi: 11703
- Liitunud: 31.01.2004 21:43 11
- Peamine sõiduk: Scania 500R '24 Mercedes-Benz E350 '15 BMW 540i'94
- Telefon: 53311120
- Asukoht: Pärnu
- Kontakt:
Re: Elektriautorubriik
Leimar Henk pidas silma seda emotsionaalset ootust, et paljud ei tule rõõmuhõisetega elektriauto ülimaks pidamisele kaasa.
Ja tõesti, läbi lillede me, uskmatud, lollid oleme
Ja tõesti, läbi lillede me, uskmatud, lollid oleme
-
- Huviline
- Postitusi: 5711
- Liitunud: 20.07.2011 17:24 45
- Asukoht: Tallinn, Tel:51905398
- Kontakt:
Re: Elektriautorubriik
Ega ei olegi vaja rõõmuhõiskeid. Mõõdukalt nutta ikka lubatud, aga valjut ohkimist pole ka vaja.
Maksudega saab valdkonda reguleerida ja ei pea nimeliselt kellegi eelistuste kallale ronima. Selles rubriigis kuvatakse lihtsalt seda osa tehnikatulevikku, mis ilmselgelt teeb meele mõrudaks nendel, kes harjunud tarbima kellegi vana lõppevat ehk vargusvõimaldavat, mida ühel hetkel lihtsalt enam turul ei ole või selle ülalpidamine tekitab eos juba ajavõtmega kibedat emotsiooni.
Pigem inimestele ongi vaja asjadest rääkida, et võimalikult paljud saaksid keskkonnaga harjuda.
Maksudega saab valdkonda reguleerida ja ei pea nimeliselt kellegi eelistuste kallale ronima. Selles rubriigis kuvatakse lihtsalt seda osa tehnikatulevikku, mis ilmselgelt teeb meele mõrudaks nendel, kes harjunud tarbima kellegi vana lõppevat ehk vargusvõimaldavat, mida ühel hetkel lihtsalt enam turul ei ole või selle ülalpidamine tekitab eos juba ajavõtmega kibedat emotsiooni.
Pigem inimestele ongi vaja asjadest rääkida, et võimalikult paljud saaksid keskkonnaga harjuda.
-
- Huviline
- Postitusi: 70
- Liitunud: 20.03.2013 22:01 17
- Peamine sõiduk: bmw e53 M57TUD30 05'
Re: Elektriautorubriik
Jup, ootuse osas vastas AARE asja sisuliselt ära. Aga ok, las ma seletan suts veel mis seda "valjut ohkamist" põhjustab suht esimesest leheküljest alates. Herr teemaalgataja on mingi rehnungi tulemusel tõe absoluudini jõudnud ja monopoliseerinud selle. Et nagu nii on ja nii ongi. Ideoloogilises kontekstis siis ennekõike.
Võtan jultumuse arvata, häbi mul olgu (not), et Ma ei räägi ainult enda eest siin.
ttsys, mis vargusest sa räägid? Kes, kus, mida rotib? Vargusest teata politseisse, rahulikult.
Kõlab momendil nagu mingi salasepitsus vms, reptiilid tegutsevad kuskil w?
Kommunikatsiooni abc:
Zorro aga äkki proovid ilma liigse allegooriata oma tekste koostada. Täiteks kelbast toota ei anna hõlbustavat efekti, vastupidi pigem. Üsna sage on kus loed postituse läbi, on ?..., loed teist korda, ikka suht möh. No sorry, aga ei dešifreeri ära.
Milline on hea sõnum? Pigem lühike, sisukas ja üheselt mõistetav.
Parim pakkumine on mille peale tuleks on nafta. Correct w?
Sammun kuhugi jaekaubandusse ja soovin soetada 700g vana lõppevat ehk vargusvõimaldavat ja nii muuseas võtan ka ühe ajavõtme.
Ja lõpetuseks olge Te ikka tänatud, et nii altruistlikult (egoistlikult?) valgustustööd siin läbi viite.
Võtan jultumuse arvata, häbi mul olgu (not), et Ma ei räägi ainult enda eest siin.
ttsys, mis vargusest sa räägid? Kes, kus, mida rotib? Vargusest teata politseisse, rahulikult.
Kõlab momendil nagu mingi salasepitsus vms, reptiilid tegutsevad kuskil w?
Kommunikatsiooni abc:
Zorro aga äkki proovid ilma liigse allegooriata oma tekste koostada. Täiteks kelbast toota ei anna hõlbustavat efekti, vastupidi pigem. Üsna sage on kus loed postituse läbi, on ?..., loed teist korda, ikka suht möh. No sorry, aga ei dešifreeri ära.
Milline on hea sõnum? Pigem lühike, sisukas ja üheselt mõistetav.
Väga otsene avaldus tõesti. Master class lausa.et lõppeks otsa see, mida otse öeldes vargusena kõigi ja kõige üleselt ekspluateeritakse?
harjunud tarbima kellegi vana lõppevat ehk vargusvõimaldavat
Mis asjadest või nähtustest jutt küll käib? Täielik müstika....ajavõtmega
Parim pakkumine on mille peale tuleks on nafta. Correct w?
Sammun kuhugi jaekaubandusse ja soovin soetada 700g vana lõppevat ehk vargusvõimaldavat ja nii muuseas võtan ka ühe ajavõtme.
Ja lõpetuseks olge Te ikka tänatud, et nii altruistlikult (egoistlikult?) valgustustööd siin läbi viite.
Viimati muutis Leimar Henk, 14.01.2019 20:27 12, muudetud 1 kord kokku.
-
- Huviline
- Postitusi: 5711
- Liitunud: 20.07.2011 17:24 45
- Asukoht: Tallinn, Tel:51905398
- Kontakt:
Re: Elektriautorubriik
Mis teemad haagib enda külge tänavale lohistatud rümbale sellised vargusvõtted nagu EGR off, KAT off, DPF off ?
See, et loodeti euro4, euro5... euronormide sisse toomisest positiivset trendi osutus lauspettuseks ehk varguseks - see ei tööta. Saastamine mitte ei vähenenud vaid jätkas kasvu, sest vaestel puudub teatavasti arukus mõista kollektiivse keskkonnanormi vajadust. Aktiveeritud radikaalne null tolerants osades linnades diislitele on see, milleni hoopis selline massiline vargus on kulmineerunud. Kõik jätkub ja selgemast selge on see, et nii kaua kui keegi pingutab puhastusseadmetega diislit turule sisendada leidub x aja pärast vaeseid offitajaid, kelle jaoks on see vargus sisse tallatud norm tegevus. Politsei muide tegutseb, aga siin teemas ei ole vaja kedagi õrritada ega ka klohmida, sest nagu juba öeldud - see on pigem riikide vaesema kihi tegevus ning probleem ja lahendusi ongi vaja pakkuda pigem elatustaseme järgi aitamisega ning üldise teadlikuse kasvatamisega, mida toetab vastav maksudega reguleerimine.
See, et loodeti euro4, euro5... euronormide sisse toomisest positiivset trendi osutus lauspettuseks ehk varguseks - see ei tööta. Saastamine mitte ei vähenenud vaid jätkas kasvu, sest vaestel puudub teatavasti arukus mõista kollektiivse keskkonnanormi vajadust. Aktiveeritud radikaalne null tolerants osades linnades diislitele on see, milleni hoopis selline massiline vargus on kulmineerunud. Kõik jätkub ja selgemast selge on see, et nii kaua kui keegi pingutab puhastusseadmetega diislit turule sisendada leidub x aja pärast vaeseid offitajaid, kelle jaoks on see vargus sisse tallatud norm tegevus. Politsei muide tegutseb, aga siin teemas ei ole vaja kedagi õrritada ega ka klohmida, sest nagu juba öeldud - see on pigem riikide vaesema kihi tegevus ning probleem ja lahendusi ongi vaja pakkuda pigem elatustaseme järgi aitamisega ning üldise teadlikuse kasvatamisega, mida toetab vastav maksudega reguleerimine.
-
- Huviline
- Postitusi: 1440
- Liitunud: 12.04.2009 13:34 56
- Peamine sõiduk: Mercury Grand Marquis
- Asukoht: Tallinn
Re: Elektriautorubriik
Sellega olen ma nõus, et see dpf off on sigadus...
-
- Huviline
- Postitusi: 70
- Liitunud: 20.03.2013 22:01 17
- Peamine sõiduk: bmw e53 M57TUD30 05'
Re: Elektriautorubriik
No seep see selge, et selline komponentide välja rookimine pole väga kõlbeline tegevus. Minu mäletamist mööda on siin sellest juba juttu olnud üsna põhjalikult, kas just siin teemas aga kuskil oli.
Kaldun arvama, et see on pigem idaploki riikide pärusmaa, vaevalt Lääne-Euroopas või USAs see väga teemaks on. Ühesõnaga taheti parimat aga välja kukkus nagu alati.
Kui jutt huiamise/varastamise peale läks siis ei saa siin ainult nö. vaesemaid kihte süüdistada, huiavad nii väikesed, kui ka suured kalad. Mastaapide erinevus lihtsalt, need offitajad on kusetilk meres võrreldes suurte kontsernidega.
Inimloomus paraku selline.
Ja arvan, et neil "vaestel" ei ole teadmatus argumendiks miks selliste asjadega tegeletakse, puhas pragmatism pigem, lühinägelik aga siiski. See elatustasemel järgi aitamine on üllas eesmärk küll aga keeruline teostada ja keskonnahoiu mõttes vägagi küsitav, kui mitte tulutu.
Kaldun arvama, et see on pigem idaploki riikide pärusmaa, vaevalt Lääne-Euroopas või USAs see väga teemaks on. Ühesõnaga taheti parimat aga välja kukkus nagu alati.
Kui jutt huiamise/varastamise peale läks siis ei saa siin ainult nö. vaesemaid kihte süüdistada, huiavad nii väikesed, kui ka suured kalad. Mastaapide erinevus lihtsalt, need offitajad on kusetilk meres võrreldes suurte kontsernidega.
Inimloomus paraku selline.
Ja arvan, et neil "vaestel" ei ole teadmatus argumendiks miks selliste asjadega tegeletakse, puhas pragmatism pigem, lühinägelik aga siiski. See elatustasemel järgi aitamine on üllas eesmärk küll aga keeruline teostada ja keskonnahoiu mõttes vägagi küsitav, kui mitte tulutu.
-
- Huviline
- Postitusi: 1440
- Liitunud: 12.04.2009 13:34 56
- Peamine sõiduk: Mercury Grand Marquis
- Asukoht: Tallinn
Re: Elektriautorubriik
No tegelikult seda dpf-i eemaldamist reklaamitakse ka nagu see dpf oleks mingi puue auto küljes mis ilmtingimata on vaja välja kookida.. Mind huvitab kas need eemaldajad jätavad kasutatud dpf-id alles... Varsti saab ju samadele inimestele paigaldust müüma hakata...
Elektriautodest rääkides siis kas ökoloogilist jalajälge mõõtes ei oleks loodustsäästvam vanu autosid elektri omadeks ümber teha...?
Elektriautodest rääkides siis kas ökoloogilist jalajälge mõõtes ei oleks loodustsäästvam vanu autosid elektri omadeks ümber teha...?
Re: Elektriautorubriik
Kindlasti mitte. Mõtle juba akude paigutusele.
DPFi äri on ju väga kasulik. Lisaks eemaldamistasule saab teenuse pakkuja ka filtri kokkuostu viia.
DPFi äri on ju väga kasulik. Lisaks eemaldamistasule saab teenuse pakkuja ka filtri kokkuostu viia.
-
- Huviline
- Postitusi: 5711
- Liitunud: 20.07.2011 17:24 45
- Asukoht: Tallinn, Tel:51905398
- Kontakt:
Re: Elektriautorubriik
Kui sellist uudist loed siis kaldud endiselt arvama mida?
https://www.bbc.com/news/uk-northern-ireland-45643031" onclick="window.open(this.href);return false;
https://www.bbc.com/news/uk-northern-ireland-45643031" onclick="window.open(this.href);return false;
Leimar Henk kirjutas:/.../
Kaldun arvama, et see on pigem idaploki riikide pärusmaa, vaevalt Lääne-Euroopas või USAs see väga teemaks on. Ühesõnaga taheti parimat aga välja kukkus nagu alati.
-
- Huviline
- Postitusi: 70
- Liitunud: 20.03.2013 22:01 17
- Peamine sõiduk: bmw e53 M57TUD30 05'
Re: Elektriautorubriik
Ok. Ülevaatuse laseme üle.
Ei oldud välja toodud mis põhjustel see must lont disladel tagant välja tuleb. Võib-olla lihtsalt vanad raiped (mis ei ole üldse võimatu, arvestades asukohta), võib-olla midagi vahelt nahhui löödud.
Aga normaalne huumor muidugi, make a "visual test".
Ei oldud välja toodud mis põhjustel see must lont disladel tagant välja tuleb. Võib-olla lihtsalt vanad raiped (mis ei ole üldse võimatu, arvestades asukohta), võib-olla midagi vahelt nahhui löödud.
Aga normaalne huumor muidugi, make a "visual test".
- AARE540
- Huviline - moderaator
- Postitusi: 11703
- Liitunud: 31.01.2004 21:43 11
- Peamine sõiduk: Scania 500R '24 Mercedes-Benz E350 '15 BMW 540i'94
- Telefon: 53311120
- Asukoht: Pärnu
- Kontakt:
Re: Elektriautorubriik
DPF- jubedalt häirivad on need tossavad ja haisevad diislid, millel see välja on võetud, samuti on häirivad lihtsalt vanad diislid, mis iseenesest haisevad ja tossavad. Seevastu vanade bensukate, eriti just ameeriklaste bensuving ei häiri absoluutselt
Aga kuna sellised liiguvad enamjaolt suvel ilusa ilmaga hobiautodena, ei hakkaks ma nende suhtes (maa)ilma parandama
Uutel diiselsõiduautodel on vist mõnda aega olnud ka AdBlue, ma küll ei tea, kui paljudel, aga siiski. Kuna mul pole elu sees ühtki diislit olnud, võin öelda vaid kuuldu põhjal, et sõidukal on see kulu imeväike. Kui see oleks suurem, mõtleks paljud kindlasti, et peaks selle ka välja võtma nagu paljud veokatega teevad. Samamoodi tegi ka mu varasem tööandja, kuid kui Norras hakati AdBlue süsteemi töötamist kontrollima, vahetati autod uute vastu välja, sest kord nö. kinni pandud süsteemi taas tööle panek on kordades kallim kui kinnipanek.
Kuuldavasti on diiselsõiduautode tootmine languses, seda vast eelkõige minimootoritega bensukate arvelt. Eks elektriautode osakaal ka kasvab, kuid ma miskipärast ei usu, et see kasv VÄGA meeletu on, kuigi ega mind need müüginumbrid väga ei huvita ka.
Aga kuna sellised liiguvad enamjaolt suvel ilusa ilmaga hobiautodena, ei hakkaks ma nende suhtes (maa)ilma parandama
Uutel diiselsõiduautodel on vist mõnda aega olnud ka AdBlue, ma küll ei tea, kui paljudel, aga siiski. Kuna mul pole elu sees ühtki diislit olnud, võin öelda vaid kuuldu põhjal, et sõidukal on see kulu imeväike. Kui see oleks suurem, mõtleks paljud kindlasti, et peaks selle ka välja võtma nagu paljud veokatega teevad. Samamoodi tegi ka mu varasem tööandja, kuid kui Norras hakati AdBlue süsteemi töötamist kontrollima, vahetati autod uute vastu välja, sest kord nö. kinni pandud süsteemi taas tööle panek on kordades kallim kui kinnipanek.
Kuuldavasti on diiselsõiduautode tootmine languses, seda vast eelkõige minimootoritega bensukate arvelt. Eks elektriautode osakaal ka kasvab, kuid ma miskipärast ei usu, et see kasv VÄGA meeletu on, kuigi ega mind need müüginumbrid väga ei huvita ka.
Re: Elektriautorubriik
Daamid ja härrad. Vähemalt Tallinnas elavad. Käige ära Lastemaailma galeriis EAL kuraatornäitusel “Liginull” ja siis mõelge pisut. Võite isegi arvutada.
Ilmselgelt on Eestis kõige keskkonnasäästlikum sõita vana, aga mitte väga tossava autoga. Kõige keskkonnavaenulikum on ilmselt uus Tesla, mis ei osta rohesertifikaate.
Kui ei taha olla remondimees ja soovid uut autot, siis on mikromootoriga bensukas või BMW i3 jätkuvalt kõige keskkonnasäästlikum valik. Miks - nende tootmine / kasutamine / utiliseerimine on kõige väiksema süsinikujalajäljega.
Kui te keskkonnast tõeliselt hoolite, siis jätke isiklik auto ostmata ja kasutage ühistransporti, soovitavalt rööbastransporti. Kõige keskkonnasäästlikum on elektrirong, mille energia on kasvõi osaliselt roheenergia.
Ilmselgelt on Eestis kõige keskkonnasäästlikum sõita vana, aga mitte väga tossava autoga. Kõige keskkonnavaenulikum on ilmselt uus Tesla, mis ei osta rohesertifikaate.
Kui ei taha olla remondimees ja soovid uut autot, siis on mikromootoriga bensukas või BMW i3 jätkuvalt kõige keskkonnasäästlikum valik. Miks - nende tootmine / kasutamine / utiliseerimine on kõige väiksema süsinikujalajäljega.
Kui te keskkonnast tõeliselt hoolite, siis jätke isiklik auto ostmata ja kasutage ühistransporti, soovitavalt rööbastransporti. Kõige keskkonnasäästlikum on elektrirong, mille energia on kasvõi osaliselt roheenergia.
Re: Elektriautorubriik
Lõpuks AUDI lubas e-troni ülevaate avalikustamise.
https://www.youtube.com/watch?v=xd9IGis-r7M" onclick="window.open(this.href);return false;
https://www.youtube.com/watch?v=xd9IGis-r7M" onclick="window.open(this.href);return false;
Teen kodudes elektriasju korda. 36€/h. Anna murest märku. www.motovool.ee
Oled huvitatud elektriautodest ja tahad enda panuse anda? PS Oskad või tahad osata RS485, Modbus? PS!
Oled huvitatud elektriautodest ja tahad enda panuse anda? PS Oskad või tahad osata RS485, Modbus? PS!
Re: Elektriautorubriik
Päris huvitavad sõnad ühe selgelt tippjuhtkonda kuuluva mehe suust (BMW tehaste nõukogu aseesimees?)
https://insideevs.com/bmw-exec-automake ... with-musk/" onclick="window.open(this.href);return false;
https://insideevs.com/bmw-exec-automake ... with-musk/" onclick="window.open(this.href);return false;