Udutuled
- Kristjan_K
- Huviline
- Postitusi: 1780
- Liitunud: 04.06.2004 17:31 37
- Asukoht: Tallinn
2004 aasta kommenteeritud liikluseeskiri ütleb nii:
PS. Kui ma nüüd jupist "seega on selle säte ülimuslik riigisisese õigusakti suhtes." õigesti aru saan, siis peab LE autosse viskama ja järgmine kord seda onu politseiniku ninaall hoidma, kui ta mind udutulede kasutamise eest karistada peaks tahtma.
Minul isiklikult on olnud ka juhus, kus mittetöötava vasaku esimese lähitule mittetöötamise tõttu soovitas onu politseinik mul udutuled põlema panna.§180. Eesmised udutuled võivad põleda sõidu ajal ainult koos lähituledega või lähitulede asemel, kui nähtavus on halb.
LE järgi tohivad eesmised udutuled põleda ainult halva nähtavuse korral. Paraku on see vastuolus ÜRO 1968.a teeliikluse konventsiooni (täpsemalt, selle 1993.a parandatud redaktsiooni - Amendment I) artikli 32 punktiga 4. Eesti on konvensiooniga ühinenud, seega on selle säte ülimuslik riigisisese õigusakti suhtes. Vastav tekst on kättesaadav võrgus aadressil http://www.unece.org/trans/roadsafe/rsleg.htm
Selle järgi võivad eesmised udutuled põleda lähitulede asemel. Asjal iseensest ei ole lähitulede automaatse süttimisega autode üha laiema leviku tõttu erilist praktilist tähtsust. Oluline on eesmiste udutulede lähitulede asemel kasutamise lubatavus peamiselt siis, kui lähituled lähevad sõidu ajal rikki - siis saab n-ö omal jalal koju. Loodetavasti ei hakka eesti politsei juhile protokolli koostama, kui autol põlevad lähitulede asemel eesmised udutuled.
PS. Kui ma nüüd jupist "seega on selle säte ülimuslik riigisisese õigusakti suhtes." õigesti aru saan, siis peab LE autosse viskama ja järgmine kord seda onu politseiniku ninaall hoidma, kui ta mind udutulede kasutamise eest karistada peaks tahtma.
Siseriiklike õigusaktidega võib anda õiguse kasutada eesmisi udutulesid üheaegselt lähituledega, samuti kasutada neid kitsal käänulisel teel.
Ja samamoodi võib siseriiklike õigusaktidega ka keelata udutulede kasutamise koos lähituledega päevasel ja öisel ajal!
Samamoodi ei nõua see konventsioon ka lähitulede kasutamist selge ilmaga, kas hakkame nüüd siis ilma tuledeta sõitma. Ei ole enam probleemi, et kellegi udukad pimestavad kedagi.
Ja samamoodi võib siseriiklike õigusaktidega ka keelata udutulede kasutamise koos lähituledega päevasel ja öisel ajal!
Samamoodi ei nõua see konventsioon ka lähitulede kasutamist selge ilmaga, kas hakkame nüüd siis ilma tuledeta sõitma. Ei ole enam probleemi, et kellegi udukad pimestavad kedagi.
525 TDS´a EXECUTIVE
tundub et peabki nii vist toimima, miilits tõesti lähtub tujudestAARE530 kirjutas:Mina loen nii välja sellest et võib. Olen kusjuures mõelnud, et peaks sellised kaksiti loetavad LE nõuded omale selgeks tegema ja siis, miilitsaga probleemide tekkimisel mendile must- valgel nina alla lükkama, et kobisemist poleks...

Best-Machine-World
BMW 530i 2003 Individual-M-packet
BMW 530i 2003 Individual-M-packet
Arvatavasti kirjutab ta sulle siiski trahvi välja ja siis võid sa seda ettenähtud korras vaidlustama hakata.
Viimati muutis Maiks, 06.02.2007 21:42 38, muudetud 1 kord kokku.
525 TDS´a EXECUTIVE
- Tarmo
- Huviline
- Postitusi: 8506
- Liitunud: 02.10.2002 16:52 21
- Peamine sõiduk: BMW G11 740XD
- Asukoht: Tallinn
Kui sa politseile selle LE nina alla viskas , siis ta saab kurjaks ja hakkab midagi muud otsima , mille eest sulle rosinasse väänata.
Ja usu mind midagi nad ikka leiavad.
Ja usu mind midagi nad ikka leiavad.
Omatud BMW tüüpi sõidukid : E30 318, E30 325i, E30 325i, E34 530i, E34 524td, E39 530dT, E46 328Ci, E30 324td, e34 525tds, e36 316i, E39 530dT, E38 730d, E65 730d, G11 740XD, E36 328i cabrio, E46 316ti, E82 120d coupe, E88 120d cabrio
- Tarmo
- Huviline
- Postitusi: 8506
- Liitunud: 02.10.2002 16:52 21
- Peamine sõiduk: BMW G11 740XD
- Asukoht: Tallinn
Küsin veel kord:
Miks peavad meie banaanivabariigi seadused olema karmimad kui teistes EL riikides?
Mida see meile annab?
Miks peavad meie banaanivabariigi seadused olema karmimad kui teistes EL riikides?
Mida see meile annab?
Omatud BMW tüüpi sõidukid : E30 318, E30 325i, E30 325i, E34 530i, E34 524td, E39 530dT, E46 328Ci, E30 324td, e34 525tds, e36 316i, E39 530dT, E38 730d, E65 730d, G11 740XD, E36 328i cabrio, E46 316ti, E82 120d coupe, E88 120d cabrio
udutuled
Ehki Eesti on EL liige ja on isegi ratifitseerinud EL põhiseaduse lepingu on Eesti seadusandlus kõvasti vastuolus EL seadustega, mis ei tohiks nii olla, sest peale EL´iga liitumist on seaduse püramiid meil järgmine: EL seadused, välislepingud ja kohalik seadusandlus. Arvestades seda kui vana on meie liikluseeskiri tuleks see kiiremas korras üle vaadata ja täiendusi/parandusi/muudatusi teha.
http://www.riigiteataja.ee/ert/act.jsp?id=927101
§2. Käesolevas määruses kasutatavate terminite sisu seletatakse järgmiselt:
(9) Halva nähtavuse all mõistetakse ilmast või muudest nähtustest (udu, vihm, lumesadu, tuisk, hämarus, suits, tolm, vee- ja poripritsmed, vastupäike) tingitud ajutist olukorda, kui vaadeldava objekti nähtavus on taustast eristamatu alla 300 m.
§180. Eesmised udutuled võivad põleda sõidu ajal ainult koos lähituledega või lähitulede asemel, kui nähtavus on halb.
§181. Tagumised udutuled võivad põleda sõidu ajal ainult asulavälisel teel, kui:
1) nähtavus on halb;
2) sõidutuulest ülestõstetud lumi, tolm või pori halvendab oluliselt tulede nähtavust tahapoole.
Paistab, et kuivõrd siin foorumis on üritatud väita, et udutulede põletamise puhul ei ole tegu kõvatamise või muu analoogse tegevusega, siis on tegu äkki seostamisoskuse puudulikkusega või on probleem selles, et liiklusseaduses ei asu vastavad read samal leheküljel, läheb lihtsalt meelest ära ;) ?
Kui seadus ei meeldi, siis eksisteerib portaal Täna Otsustan Mina ehk https://www.eesti.ee/tom/ideas.py/avaleht , kus on võimalik teha siis vastavaid avaldusi. Päris huvitav oleks vaadata, mis tulemuseni jõuaks ettepanek lubada udutuled igast asendist. Teine ettepanek käis siit juba läbi, valida endale sobilik rahvaesindaja, kes siis udutuledealast lobitööd teeks. Seda valikut saab teha märtsikuus.
On udutulepõletajad kunagi mõelnud, miks nende tulede nimi üldse on "udutuled"? Äkki on need tuled mõeldud selleks, et teised sind üldse märkaksid udus/oskaksid sinu asendit teel hinnata, mitte selleks, et teeääri/teed valgustada?
Ivan
§2. Käesolevas määruses kasutatavate terminite sisu seletatakse järgmiselt:
(9) Halva nähtavuse all mõistetakse ilmast või muudest nähtustest (udu, vihm, lumesadu, tuisk, hämarus, suits, tolm, vee- ja poripritsmed, vastupäike) tingitud ajutist olukorda, kui vaadeldava objekti nähtavus on taustast eristamatu alla 300 m.
§180. Eesmised udutuled võivad põleda sõidu ajal ainult koos lähituledega või lähitulede asemel, kui nähtavus on halb.
§181. Tagumised udutuled võivad põleda sõidu ajal ainult asulavälisel teel, kui:
1) nähtavus on halb;
2) sõidutuulest ülestõstetud lumi, tolm või pori halvendab oluliselt tulede nähtavust tahapoole.
Paistab, et kuivõrd siin foorumis on üritatud väita, et udutulede põletamise puhul ei ole tegu kõvatamise või muu analoogse tegevusega, siis on tegu äkki seostamisoskuse puudulikkusega või on probleem selles, et liiklusseaduses ei asu vastavad read samal leheküljel, läheb lihtsalt meelest ära ;) ?
Kui seadus ei meeldi, siis eksisteerib portaal Täna Otsustan Mina ehk https://www.eesti.ee/tom/ideas.py/avaleht , kus on võimalik teha siis vastavaid avaldusi. Päris huvitav oleks vaadata, mis tulemuseni jõuaks ettepanek lubada udutuled igast asendist. Teine ettepanek käis siit juba läbi, valida endale sobilik rahvaesindaja, kes siis udutuledealast lobitööd teeks. Seda valikut saab teha märtsikuus.
On udutulepõletajad kunagi mõelnud, miks nende tulede nimi üldse on "udutuled"? Äkki on need tuled mõeldud selleks, et teised sind üldse märkaksid udus/oskaksid sinu asendit teel hinnata, mitte selleks, et teeääri/teed valgustada?
Ivan
Tere
1. Eesmiste udutulede põlemiseks on 2 varianti:
a) Ainult sõidu ajal ja ainult koos lähituledega;
b) Kui nähtavus on halb, siis tuleb lähituled ära kustutada ja sõita ainult udutuledega.
2. Eesmiste udutulede põlemiseks on 2 varianti:
a) Eesmised udutuled võivad põleda halva nähtavusega koos lähitudededa;
b) Eesmised udutuled võivad põleda halva nähtavusega ilma lähituledeta.
Ilmselgelt on seaduseloojad pidanud silmas teist varianti, kuid hea juristiga on ka esimene variant seletatav ;) Kõik oleneb sellest, kuidas mõista seal lauses sõna või.
jJanno
Edit: jutt jätkus aga foorumi soft sõi sellest pool ära :(
Kogu valesimõistmise juur peitub minu arvates just selles lauses, nagu juba esimesel lehel olevas postituses märkisin. Sellest lausest on võimalik aru saada nii:ivan kirjutas:§180. Eesmised udutuled võivad põleda sõidu ajal ainult koos lähituledega või lähitulede asemel, kui nähtavus on halb.
1. Eesmiste udutulede põlemiseks on 2 varianti:
a) Ainult sõidu ajal ja ainult koos lähituledega;
b) Kui nähtavus on halb, siis tuleb lähituled ära kustutada ja sõita ainult udutuledega.
2. Eesmiste udutulede põlemiseks on 2 varianti:
a) Eesmised udutuled võivad põleda halva nähtavusega koos lähitudededa;
b) Eesmised udutuled võivad põleda halva nähtavusega ilma lähituledeta.
Ilmselgelt on seaduseloojad pidanud silmas teist varianti, kuid hea juristiga on ka esimene variant seletatav ;) Kõik oleneb sellest, kuidas mõista seal lauses sõna või.
jJanno
Edit: jutt jätkus aga foorumi soft sõi sellest pool ära :(
Jjanno:
minu jaoks on kogu vastus lausekatkes "kui nähtavus on halb."
Ehk siis, proovi see lause kirjutada kaheks eraldi lauseks:
1) Eesmised udutuled võivad põleda sõidu ajal koos lähituledega, kui nähtavus on halb.
2) Eesmised udutuled võivad põleda sõidu ajal lähitulede asemel, kui nähtavus on halb.
2in1
Ivan
minu jaoks on kogu vastus lausekatkes "kui nähtavus on halb."
Ehk siis, proovi see lause kirjutada kaheks eraldi lauseks:
1) Eesmised udutuled võivad põleda sõidu ajal koos lähituledega, kui nähtavus on halb.
2) Eesmised udutuled võivad põleda sõidu ajal lähitulede asemel, kui nähtavus on halb.
2in1
Ivan
Toomas_V kirjutas:Kood 205. Eesmised udulaternad
Nõuded: 1) M ja N kategooria sõidukile on lubatud paigaldada vastavalt E-reeglile nr 48 või direktiivile 76/756/EMÜ kaks E-reegli nr 19 või direktiivi 76/762/EMÜ nõuetele vastavat eesmist udulaternat ja L kategooria sõidukile üks või kaks eesmist udulaternat. Eesmiste udulaternate paigutamine haagisele on keelatud;
2) lubatud on kasutada või tähisega eesmisi udulaternaid, mille hajutiklaasil on täht ĢBģ;
3) eesmiste udutuledega koos peavad lülituma eesmised ja tagumised ääretuled ning numbrituli;
4) eesmise udutule valgusvihul peab olema ülal järsk, selgelt nähtav valguse ja varju piir;
5) eesmise udutule värvus peab olema valge või kollane;
6) eesmise udulaterna valgusava alaserv ei tohi asetseda madalamal kui 250 mm ja ülaserv kõrgemal lähitule laterna valgusava ülaservast ning M 1 kategooria sõidukil kõrgemal kui 800 mm maapinnast. Laterna valgusava välisserv ei tohi olla kere välisgabariidist kaugemal kui 400 mm;
7) ekraanile langeva valgusriba ülemine piir peab olema 5 m kaugusele ekraanile kantud eesmiste udulaternate optilisi keskpunkte ühendavast teljest madalamal alltoodud tabelis 2 esitatud suuruse Ģuģ võrra:
Kood 207. Päevatule laternad
Nõuded: 1) M ja N kategooria sõidukile võib E-reegli nr 48 või direktiivi 76/756/EMÜ kohaselt paigaldada kaks E-reegli nr 87 kohast päevatule laternat. Päevatule laterna valgusava ülaserv ei tohi asetseda kõrgemal kui 1500 mm ja alaserv madalamal kui 250 mm maapinnast. Laterna valgusava välisserv ei tohi olla kere välisgabariidist kaugemal kui 400 mm ja laternate valgusavade siseservade vahe ei tohi olla väiksem kui 600 mm (400 mm sõidukite korral, mille laius ei ületa 1300 mm). Haagisele on päevasõidutulede asetamine keelatud;
2) päevatule laternad võivad olla ühitatud teiste tulede laternatega;
3) ühe päevatule valgustugevus peab olema ≥ 400 cd ja ≤ 800 cd. Valgustpeegeldav pind (reflektor) peab olema vähemalt 40 cm2 ;
4) peavad lülituma koos ääretuledega;
5) lubatud on kasutada või tähisega päevatule laternaid, mille hajutiklaasil peab olema päevatule tähis ĢRLģ. Päevatule värvus peab olema valge või valikkollane;
6) peab olema välistatud kasutamine koos lähi-, kaug- ja udutuledega.
Siit ju näha et võivad ka kollased olla.
Ma tänan, viimaks siis viide teosele, mida pidasin silmas. Mina kavatsen selle kodust üles otsida ja autos hoida, et siis härra politseinikuga enne trahvi kirjutamise akti natuke väidelda. Siis vaatame juba edasi.Kristjan_K kirjutas:2004 aasta kommenteeritud liikluseeskiri ütleb nii:Minul isiklikult on olnud ka juhus, kus mittetöötava vasaku esimese lähitule mittetöötamise tõttu soovitas onu politseinik mul udutuled põlema panna.§180. Eesmised udutuled võivad põleda sõidu ajal ainult koos lähituledega või lähitulede asemel, kui nähtavus on halb.
LE järgi tohivad eesmised udutuled põleda ainult halva nähtavuse korral. Paraku on see vastuolus ÜRO 1968.a teeliikluse konventsiooni (täpsemalt, selle 1993.a parandatud redaktsiooni - Amendment I) artikli 32 punktiga 4. Eesti on konvensiooniga ühinenud, seega on selle säte ülimuslik riigisisese õigusakti suhtes. Vastav tekst on kättesaadav võrgus aadressil http://www.unece.org/trans/roadsafe/rsleg.htm
Selle järgi võivad eesmised udutuled põleda lähitulede asemel. Asjal iseensest ei ole lähitulede automaatse süttimisega autode üha laiema leviku tõttu erilist praktilist tähtsust. Oluline on eesmiste udutulede lähitulede asemel kasutamise lubatavus peamiselt siis, kui lähituled lähevad sõidu ajal rikki - siis saab n-ö omal jalal koju. Loodetavasti ei hakka eesti politsei juhile protokolli koostama, kui autol põlevad lähitulede asemel eesmised udutuled.
PS. Kui ma nüüd jupist "seega on selle säte ülimuslik riigisisese õigusakti suhtes." õigesti aru saan, siis peab LE autosse viskama ja järgmine kord seda onu politseiniku ninaall hoidma, kui ta mind udutulede kasutamise eest karistada peaks tahtma.
- kimmo
- Klubiliige - admin
- Postitusi: 3000
- Liitunud: 30.09.2002 15:51 18
- Peamine sõiduk: BMW 530d xDrive
- Asukoht: Harjumaa
Selle teooria liigitaksin pseudoprobleemi alla - ei ole siiani kohanud ühtki udutuld, mis pimestaks. Ning tundub, et ka üro-lased ei näe udutulede kasutamises midagi halba. Asja point on aga selles, et Eestis on udutulede kasutamine lähitulede asemel keelatud. Komakoha üle vaidlemine on lihtsalt jonni ajamine. Kui udutulede põletamise kihk on suur siis tuleb arvestada ka politseinike kihuga selle eest aktsiaid kirjutadaJuss kirjutas:Sest tagant tulija udutuled pimestavad ja häirivad. Kui siin enne keegi tulihingeliselt tõestas, et udutulel puudub valgusvihk ja seega ei pimesta on ju loll jutt. Tule erksus pimestab.

Eks see keelamine on tulenenud sellest ajast kui oli popp udutulede ise paigaldamine ning iguli'de ja Moskvich'ide stange külge laoti suvalisi tulesid udutuledeks kusjuures paljud polnud neist mitte sugugi udutuled vaid krt teab mis alates lisakaugtuledest ja lõpetades päevasõidutuledega. Ja sellised isepaigaldatud jurakad näitasid krt teab kuhu.kimmo kirjutas:Asja point on aga selles, et Eestis on udutulede kasutamine lähitulede asemel keelatud.Juss kirjutas:Sest tagant tulija udutuled pimestavad ja häirivad. Kui siin enne keegi tulihingeliselt tõestas, et udutulel puudub valgusvihk ja seega ei pimesta on ju loll jutt. Tule erksus pimestab.
Tänapäeval on enamusel autodest udutuled tehases paigaldatud, isepaigaldatuid kohtab harva. Ja need tehase poolt paigaldatud ka reeglina näitavad sinna kuhu nad näitama peavad.
Udutuled ei pimesta kui need vähegi reguleeritud on. Lähituli pimestab oluliselt rohkem.
Indrek
- Zipp
- Huviline
- Postitusi: 4147
- Liitunud: 08.09.2006 11:56 42
- Peamine sõiduk: E36>E46>E93>F30>Audi>G20
ma näinud viimasel ajal vanematel hondadel jms ise paigaladatud LED udutuled kuskilt bildema kataloogist vms
need küll sirasid silma ja vaevalt midagi udus näitavad.
aga kollased on isegi täitsa pandavad
kas nad näitavad paremini kui valged?
...kuigi uus suund on pigem xenon udud,mida ka tänavapildis juba kohtab!


aga kollased on isegi täitsa pandavad

kas nad näitavad paremini kui valged?
...kuigi uus suund on pigem xenon udud,mida ka tänavapildis juba kohtab!

On the 8th day, God created boost.
- Kristjan_K
- Huviline
- Postitusi: 1780
- Liitunud: 04.06.2004 17:31 37
- Asukoht: Tallinn
Sul on tuline õigus! Aga politseinikud on hädavaevu kursis meie banaanivabariigigi seadustega, mis siis ÜRO direktiividest rääkida...Kristjan_K kirjutas:Olgu, targad, kuidas siis suhtuda sellesse lausesse?
"..seega on selle säte ülimuslik riigisisese õigusakti suhtes."
Mina loen siit välja seda, et ÜRO säte on kõvem, kui meie banaanivabariigi LE, st, et ma võin rahus udukatega sõita, kui tahan. Olgugi, et ma seda ei tee eriti.
Teeliikluse konventsioon
32. artikkel
Punkt 4. Udutuled tohivad põleda ainult tihedas udus, lumesajus, tugevas vihmas vm. samalaadsetes oludes, eesmised udutuled aga ka lähitulede asemel. Riigisiseste õigusaktidega võidakse anda õigus kasutada eesmisi udutulesid üheaegselt lähituledega, samuti kasutada neid kitsastel käänulistel teedel.
See tähendabki, et udukad võivad põleda lähitulede asemel AINULT halva nähtavusega.
32. artikkel
Punkt 4. Udutuled tohivad põleda ainult tihedas udus, lumesajus, tugevas vihmas vm. samalaadsetes oludes, eesmised udutuled aga ka lähitulede asemel. Riigisiseste õigusaktidega võidakse anda õigus kasutada eesmisi udutulesid üheaegselt lähituledega, samuti kasutada neid kitsastel käänulistel teedel.
See tähendabki, et udukad võivad põleda lähitulede asemel AINULT halva nähtavusega.
So, where's the Cannes Film Festival being held this year?
- Kristjan_K
- Huviline
- Postitusi: 1780
- Liitunud: 04.06.2004 17:31 37
- Asukoht: Tallinn
Ja mida see tähendab?Kidd kirjutas:Teeliikluse konventsioon
32. artikkel
Punkt 4. Udutuled tohivad põleda ainult tihedas udus, lumesajus, tugevas vihmas vm. samalaadsetes oludes, eesmised udutuled aga ka lähitulede asemel. Riigisiseste õigusaktidega võidakse anda õigus kasutada eesmisi udutulesid üheaegselt lähituledega, samuti kasutada neid kitsastel käänulistel teedel.
See tähendabki, et udukad võivad põleda lähitulede asemel AINULT halva nähtavusega.
Ja kas sa suudad mulle siis palun loogiliselt seletada, miks ütleb kommenteeritud liikluseeskiri, et see on siiski lubatud?