Kuulmootor - Täielik kosmos? !
Kuulmootor - Täielik kosmos? !
Selline asi siis leiutatud, nüüd tänu Šveitsi firmale paistab ka seeriatootmises olema.
http://kugelmotor.peraves.ch/
Ega ilma animatsiooni vaatamata selle tööd ette ei kujutagi!
PS sama asi, YouTube's ja ingliskeelne:
http://kugelmotor.peraves.ch/
Ega ilma animatsiooni vaatamata selle tööd ette ei kujutagi!
PS sama asi, YouTube's ja ingliskeelne:
Viimati muutis priitv8, 30.10.2007 22:41 30, muudetud 1 kord kokku.
Priit
540iX 240kW/450Nm, aga ikka pooled silindrid puudu!
540iX 240kW/450Nm, aga ikka pooled silindrid puudu!
Kui siit lugeda, siis leiab ka mõne tehnilise kirjelduse:
Töömaht: 377 ccm
Võimsus: ~50 HJ @ 6000 rpm
Ja kui eelmainitud artiklis mööda viidet edasi liikuda, siis saame teada, et sellise asja oli idasakslane juba 1974 DDR-i patendiga kaitsnud.
Töömaht: 377 ccm
Võimsus: ~50 HJ @ 6000 rpm
Ja kui eelmainitud artiklis mööda viidet edasi liikuda, siis saame teada, et sellise asja oli idasakslane juba 1974 DDR-i patendiga kaitsnud.
Priit
540iX 240kW/450Nm, aga ikka pooled silindrid puudu!
540iX 240kW/450Nm, aga ikka pooled silindrid puudu!
Milleks tegeleda sirgliikumise muundamisega ringliikumiseks kui võiks kohe ringliikumise abil liikumisenergiat hankida 
Aga ilmselt nagu minul tekib nii mõnel teiselgi küsimus, et kui pikalt küll need kuulikesed seal radades liiguvad ilma suurema takistuseta, kui mootoris on standardiks ikka vähemalt 125-140kw võimsust. Kui raja kõverused kuluvad järskudeks käändudeks ja juhtkuulid ei saa enam sujuvalt suunata, siis sealt edasi on ilmselt juba suht kiire lõpp mootorile.

Aga ilmselt nagu minul tekib nii mõnel teiselgi küsimus, et kui pikalt küll need kuulikesed seal radades liiguvad ilma suurema takistuseta, kui mootoris on standardiks ikka vähemalt 125-140kw võimsust. Kui raja kõverused kuluvad järskudeks käändudeks ja juhtkuulid ei saa enam sujuvalt suunata, siis sealt edasi on ilmselt juba suht kiire lõpp mootorile.
Siit loen ma, et ei ole:EnnR kirjutas:...huvitav, kas kuugelil on need probleemid kuidagi ellimineeritud või vähendet?
http://forum.e34.de/thread.php?postid=1 ... ost1075537
http://forum.e34.de/thread.php?postid=1 ... ost1075568
Priit
540iX 240kW/450Nm, aga ikka pooled silindrid puudu!
540iX 240kW/450Nm, aga ikka pooled silindrid puudu!
Paistab selline suhteliselt "hooldevaba" olevat, et kui kuul/korpus kulub, siis tihendada ei anna vaid ära viskamise vaev. Lisaks tundub, et kogu jõud süsteemis rakendub nendele neljale kuulile + nende juhtsoontele. Kõlab nagu suhteliselt kiirelt kuluv süsteem.
Iseenesest muidugi ehe näide, et ka nii saab ja asi töötab.
Iseenesest muidugi ehe näide, et ka nii saab ja asi töötab.
Indrek
Huvitav, kas see on lihtsalt animatsioon või ka teostatav?umptsik kirjutas:Ma Youtubei videot vaadates MYT mootori peale:
Kuidagi segane tundub see kahe tiiviku omavaheline edasi-tagasi liikumine (surve- ja töötakt) ja selle ülekanne väljundisse.
Priit
540iX 240kW/450Nm, aga ikka pooled silindrid puudu!
540iX 240kW/450Nm, aga ikka pooled silindrid puudu!
Seal on kõral veel klippe selle kohta.priitv8 kirjutas:Huvitav, kas see on lihtsalt animatsioon või ka teostatav?umptsik kirjutas:Ma Youtubei videot vaadates MYT mootori peale:
Kuidagi segane tundub see kahe tiiviku omavaheline edasi-tagasi liikumine (surve- ja töötakt) ja selle ülekanne väljundisse.
Näib et töötab, aga ma ei tea, kui efektiivne see asi on. 2006 aasta leiutis aga alles eile kuulsin sellest. Ilmselt pole väga efektiivne :p
Leidsin jah. Mingi kaval väntmehhanism. Aga tihendamise osas ilmselt sama probleemne, nagu Wankel- ja kuulmootorgi.umptsik kirjutas:Seal on kõral veel klippe selle kohta.
Näib et töötab, aga ma ei tea, kui efektiivne see asi on. 2006 aasta leiutis aga alles eile kuulsin sellest. Ilmselt pole väga efektiivne :p
Priit
540iX 240kW/450Nm, aga ikka pooled silindrid puudu!
540iX 240kW/450Nm, aga ikka pooled silindrid puudu!
Teises videos on näha see ülekanne ... kütuse põlemisena silindris lükatakse neid "silindri seinu" laiali ... laiali minnes lükatakse ka neid kuule laiali, kuulid omakorda aga jooksevad juhtsoones, ehk siis ainus võimalus laiali liikumiseks on see, et juhtsoontega korpus nihkub "silindri seinte" suhtes ... nii see pöörlemine tekibki ... umbes nagu pastaka nupu klõpsiminepriitv8 kirjutas:Huvitav, kas see on lihtsalt animatsioon või ka teostatav?umptsik kirjutas:Ma Youtubei videot vaadates MYT mootori peale:
Kuidagi segane tundub see kahe tiiviku omavaheline edasi-tagasi liikumine (surve- ja töötakt) ja selle ülekanne väljundisse.

Indrek
Njah, ma nagu rohkem selle MYT tiivikute üle mõttesse jäin.Indrek_M kirjutas:Teises videos on näha see ülekanne ... kütuse põlemisena silindris lükatakse neid "silindri seinu" laiali ... laiali minnes lükatakse ka neid kuule laiali, kuulid omakorda aga jooksevad juhtsoones, ehk siis ainus võimalus laiali liikumiseks on see, et juhtsoontega korpus nihkub "silindri seinte" suhtes ... nii see pöörlemine tekibki ... umbes nagu pastaka nupu klõpsimine
Priit
540iX 240kW/450Nm, aga ikka pooled silindrid puudu!
540iX 240kW/450Nm, aga ikka pooled silindrid puudu!
Ma näen selles tiivikute süsteemis pigem visuaalset lihtsustatud mudelit, mille reaalselt töötav edasiarendus oleks see kuul. See tiivikute süsteem ei näita kuidagi, kuidas pöörlemine tekib - näidatakse, et kui asi pöörleb, siis on ridamisi töötakte, mis liigutavad tiivikuid kokku-lahkupriitv8 kirjutas:Njah, ma nagu rohkem selle MYT tiivikute üle mõttesse jäin.Indrek_M kirjutas:Teises videos on näha see ülekanne ... kütuse põlemisena silindris lükatakse neid "silindri seinu" laiali ... laiali minnes lükatakse ka neid kuule laiali, kuulid omakorda aga jooksevad juhtsoones, ehk siis ainus võimalus laiali liikumiseks on see, et juhtsoontega korpus nihkub "silindri seinte" suhtes ... nii see pöörlemine tekibki ... umbes nagu pastaka nupu klõpsimine

Indrek
- Tauri
- Klubiliige
- Postitusi: 2672
- Liitunud: 22.04.2004 12:37 25
- Peamine sõiduk: BMW
- Telefon: 56220022
- Asukoht: Harku vald
- Kontakt:
tegemist ei ole ju tiivikutega
vaid nö. "silindritega". Need jooned seal liikumas on siiski visuaalselt lihtsama seletuse saamiseks.
Samas peaks olema see kuulidel liikuv lahendus ju oluliselt väiksema taksitusega ja kulumisega kui hetkel kasutatav metall vastu metalli hõõrdumas (+ maslo ka muidugi)

Samas peaks olema see kuulidel liikuv lahendus ju oluliselt väiksema taksitusega ja kulumisega kui hetkel kasutatav metall vastu metalli hõõrdumas (+ maslo ka muidugi)
E70 X5 3.0d 173kw ; E83 X3 160kw
Jah aga silindris on hõõrdepind suurem ja seega jaotub külgsurve ühtlasemalt laiali. Kuulmootoris saab aga kogu vati suht väikeste pindadega kuulid ja juhtrajad.Tauri kirjutas: Samas peaks olema see kuulidel liikuv lahendus ju oluliselt väiksema taksitusega ja kulumisega kui hetkel kasutatav metall vastu metalli hõõrdumas (+ maslo ka muidugi)
Jah aga samas ma arvan et seda süsteemi on võimalik arendada edasi kuulide lisamisega, mille puhul koormus jaotub ühtlasemalt ,ja samas minu meelest on õlituse tegemine palju lihtsam/tõhusam kuna õli ei puutu kokku mingil juhul põlemiskambriga, mis lubab õlihulka/survet suurendada juhtsiinides ,mis omakorda vähendab kulumist.Ja samas ma ei usu et see kuul seal tavalisest kuullaagrimaterjalist on.Indrek_M kirjutas:Paistab selline suhteliselt "hooldevaba" olevat, et kui kuul/korpus kulub, siis tihendada ei anna vaid ära viskamise vaev. Lisaks tundub, et kogu jõud süsteemis rakendub nendele neljale kuulile + nende juhtsoontele. Kõlab nagu suhteliselt kiirelt kuluv süsteem.
Iseenesest muidugi ehe näide, et ka nii saab ja asi töötab.
Bmw 520 i 110kw
Kogu süsteemi probleem, nagu vankelmootori puhulgi, saab olema tihendamine. Kolb on selles mõttes geniaalne leiutis, et kolvirõngastega saab seda suurepäraselt tihendada, ka kuludes.mel76 kirjutas:Jah aga samas ma arvan et seda süsteemi on võimalik arendada edasi kuulide lisamisega, mille puhul koormus jaotub ühtlasemalt ,ja samas minu meelest on õlituse tegemine palju lihtsam/tõhusam kuna õli ei puutu kokku mingil juhul põlemiskambriga, mis lubab õlihulka/survet suurendada juhtsiinides ,mis omakorda vähendab kulumist.Ja samas ma ei usu et see kuul seal tavalisest kuullaagrimaterjalist on.Indrek_M kirjutas:Paistab selline suhteliselt "hooldevaba" olevat, et kui kuul/korpus kulub, siis tihendada ei anna vaid ära viskamise vaev. Lisaks tundub, et kogu jõud süsteemis rakendub nendele neljale kuulile + nende juhtsoontele. Kõlab nagu suhteliselt kiirelt kuluv süsteem.
Iseenesest muidugi ehe näide, et ka nii saab ja asi töötab.
Õlituse osas - hõõrduvaid pindu paistab päris palju olevat, samas paigalseisvaid osi, mille kaudu õli kuuli sisemusse liikuvate silindripindadeni juhtida, vähe.
Indrek