Turvalisus
Turvalisus
Tere
Lugedes Tehnikamaailmast artiklit Toyota Corolla avariitestist tekkis mul tõsine tahtmine leida pilte samasugusest testist ka E30 kohta. Põhimõtteliselt oli tegemist Euro NCAP testiga.
Ametlikelt lehtedelt võib leida küll uuemate autode teste, kuid paraku ei ole suutnud googeldades leida E30 testi. Kui keegi on sellist näinud, siis oleks õnnelik viite üle. Loomulikult ei vasta selle aja autod tänapäeva normidele, kuid midagi näitaks need testid ikkagi...
jJanno
Lugedes Tehnikamaailmast artiklit Toyota Corolla avariitestist tekkis mul tõsine tahtmine leida pilte samasugusest testist ka E30 kohta. Põhimõtteliselt oli tegemist Euro NCAP testiga.
Ametlikelt lehtedelt võib leida küll uuemate autode teste, kuid paraku ei ole suutnud googeldades leida E30 testi. Kui keegi on sellist näinud, siis oleks õnnelik viite üle. Loomulikult ei vasta selle aja autod tänapäeva normidele, kuid midagi näitaks need testid ikkagi...
jJanno
exTouring
Tere
Teised kolmesed:
http://www.euroncap.com/content/safety_ ... 1=3&id2=15
http://www.euroncap.com/content/safety_ ... 1=3&id2=98
jJanno
Tahan küll. Selleks ma ju küsisin seda siit. Mõistan, et midagi ilusat pole sealt testist oodata, kuid vähemalt näha tahaks.mx77 kirjutas:Ma arvan, et sa ei taha näha seda testi :)
Teised kolmesed:
http://www.euroncap.com/content/safety_ ... 1=3&id2=15
http://www.euroncap.com/content/safety_ ... 1=3&id2=98
jJanno
exTouring
Töötades enamvähem sel alal arvan, et võrdlus oleks kohatu praeguse aja autodega. See ala areneb samuti väga kiiresti. Oma osa on muidugi ka sellel, et leitakse paremaid viise heade omaduste esiletoomiseks kuid ka halbade varjamiseks. Kuid sisuline tehniline areng on siiski olnud ääretult suur. Kuid pea liiva alla peitmine pole ka eriti mõistlik. Teada tahaks ikka.
Tolle aja (80ndate algus siis) andmeid on nähtavasti keeruline kätte saada selletõttu, et siis ei kasutanud müüjad testide tulemusi niipalju suure plussina kui praegu. Enamus ei teadnudki sellest või polnud lihtsalt midagi eriti välja tuua. Volvo ehk välja arvata. Ja ega turvalisus väga popp tol ajal polnudki. Kiirused väiksemad, autosid vähem jne. Samuti lasti autosid seina vähem. Niipalju, kui oli tarvis aksepti saamiseks enne auto tootmisseminekut. Euro-NCAP teste hakati minuteada tegema alles 90-ndate keskel ja uue metoodika järgi. Seega kui õnnestubki midagi E30 algusaja testitulemustest leida, ei saa seda 1:1 võrrelda praeguse Euro-NCAP tulemustega.
Aga see TM lause, et testirajal vahetult peale pauku kestvad vaikusesekundid on kuidagi kummalised, on 100% tõsi
Tolle aja (80ndate algus siis) andmeid on nähtavasti keeruline kätte saada selletõttu, et siis ei kasutanud müüjad testide tulemusi niipalju suure plussina kui praegu. Enamus ei teadnudki sellest või polnud lihtsalt midagi eriti välja tuua. Volvo ehk välja arvata. Ja ega turvalisus väga popp tol ajal polnudki. Kiirused väiksemad, autosid vähem jne. Samuti lasti autosid seina vähem. Niipalju, kui oli tarvis aksepti saamiseks enne auto tootmisseminekut. Euro-NCAP teste hakati minuteada tegema alles 90-ndate keskel ja uue metoodika järgi. Seega kui õnnestubki midagi E30 algusaja testitulemustest leida, ei saa seda 1:1 võrrelda praeguse Euro-NCAP tulemustega.
Aga see TM lause, et testirajal vahetult peale pauku kestvad vaikusesekundid on kuidagi kummalised, on 100% tõsi

E30 oma pole leidnud, kuid E34 crashtest on olemas. Väliselt näeb paha välja, kuid tegelikult oli tulemus vist päris OK. Saksa keel ???
http://www.e34.de/e34/tests/Crashtest-520i.jpg
http://www.e34.de/e34/tests/Crashtest-520i.jpg
Viimati muutis Martin_R, 30.06.2004 11:25 46, muudetud 1 kord kokku.
E32 750i (1994)
Tere
Muidugi oleks variant vaadata erinevaid liiklusõnnetusi üle elanud autosid, kuid sellisel juhul ei ole kunagi teada algandmed.
jJanno
Tegelikult huvitakski just võrdlus tema eakaaslastega. Saatuse tahtel on mu tutvusringkonnas päris mitu 93 aasta masinat. Üks neist on TM's testitud Corolla liigikaaslane, üks on Mazda 323 ning loomulikult 93 aasta E30 Touring. TM artiklist tulenevalt tekkis mõte neid autosid kuidagi omavahel võrrelda turvalisuse seisukohast, kui pole suutnud miskit leida...Anz kirjutas:Töötades enamvähem sel alal arvan, et võrdlus oleks kohatu praeguse aja autodega.
Muidugi oleks variant vaadata erinevaid liiklusõnnetusi üle elanud autosid, kuid sellisel juhul ei ole kunagi teada algandmed.
jJanno
exTouring
Tere
jJanno
Tänud. Saksa keel on tõesti "???", kuid eks peab kuidagi läbi närima. Oleks jpg asemel HTML, siis saaks mingi veebitõlgi peale lasta.Martin_R kirjutas:E30 oma pole leidnud, kuid E34 crashtest on olemas. Völiselt näeb paha välja, kuid tegelikult oli tulemus vist päris OK. Saksa keel ???
jJanno
exTouring
Ma arvan et E30-l poleks seal testis midagi häbeneda. Krt juba E12 oli väga hästi ehitatud kerega. Tean sest mu oma sugulase auto raius pärnu mnt-l 130 pealt otse puusse. Puu jälg oli täpselt tuuleklaasi alaservas. Kaasistuja sai "ainult" vaagnaluu põrutuse.
Tänane E65 on juba nii ehitatud, et kokkupõrkes Fiat Puntoga saab teda remontida uue Puntoga võrdse raha eest. Uued autod, eriti suured, ehitataksegi pehmed. E32 või E34-ga saab sellest Fiatist läbi sõita.
(Ärge valesti aru saage, ma ka ei poolda võidurelvastumist tänavatel. Kindlastisaab H2-ga ka E32-st läbi).
Tänane E65 on juba nii ehitatud, et kokkupõrkes Fiat Puntoga saab teda remontida uue Puntoga võrdse raha eest. Uued autod, eriti suured, ehitataksegi pehmed. E32 või E34-ga saab sellest Fiatist läbi sõita.
(Ärge valesti aru saage, ma ka ei poolda võidurelvastumist tänavatel. Kindlastisaab H2-ga ka E32-st läbi).
Priit
540iX 240kW/450Nm, aga ikka pooled silindrid puudu!
540iX 240kW/450Nm, aga ikka pooled silindrid puudu!
Tervist! Üldiselt peaksime BMW roolis oluliselt rahulikumalt hingama, kui mõelda Lada - kui sellise peale. Testides põrus päris kõvasti ( ei mõtle neid 1** seeria masinaid, aga 06 näiteks), kuigi ma praegu sellelt lehelt mingit infot ei leidnud, aga mingi aasta paar tagasi oli jutuke lehes ja vat seda testi tulemust oli üsna valus lugeda.
Miskit leidsin lada-de kohta - http://www.ladaklubi.ee/foorum/viewthread.php?tid=1930
E30 kohta on vähe andmeid - http://www.nhtsa.dot.gov/ncap/Cars/1990Cmpt.html
BMW fännidele
kesk lehte on emotikonidest vägev etalon tehtud- http://www.bmwboard.com/forum/showthrea ... #post90743
Miskit leidsin lada-de kohta - http://www.ladaklubi.ee/foorum/viewthread.php?tid=1930
E30 kohta on vähe andmeid - http://www.nhtsa.dot.gov/ncap/Cars/1990Cmpt.html
BMW fännidele

e28
e28 kohta ei oska midaig keegi öelda?
Ei viitsi kogu teksti ümber jutustada toon välja põhilised punktid.jjanno kirjutas:TereTänud. Saksa keel on tõesti "???", kuid eks peab kuidagi läbi närima. Oleks jpg asemel HTML, siis saaks mingi veebitõlgi peale lasta.Martin_R kirjutas:E30 oma pole leidnud, kuid E34 crashtest on olemas. Völiselt näeb paha välja, kuid tegelikult oli tulemus vist päris OK. Saksa keel ???
jJanno
Sõitjateruumi deformatsioon on minimaalne.
Kokkupõrkel jäid, nagu ka teistel katsealustel uksed suletuks. Uksi oli võimalik avada minimaalsete jõupingutustega.
Väike märkus, turvavöö jõud on BMW-l kõige suuremad, mis võib vanematel inimestel põhjustada ribimurde.
Pea, kaela, rinna, organite, puusade ja jalgade vigastamisoht on madal.
Oma aja kohta

E12 kohta veidi
sai kunagi üle nipli käidud(jäin roolis magama)
auto pani kurvis otse, tiir üle katuse ja maandus sussid püsti kraavis...
tulemuseks kergelt muljutud uksed, katusel paar lohku ja kõver rooliots
uksed käisid vabalt. klaasid terved
kujutan ette, et E34-ga oleksid tagajärjed tükkmaad nutusemad olnud
vanadel autodel pandi ikka terast ka külgede peale, mitte ainult värvi
P.S.
peale seda juhust panen turvavöö enne mootori käivitamist kinni
sai kunagi üle nipli käidud(jäin roolis magama)
auto pani kurvis otse, tiir üle katuse ja maandus sussid püsti kraavis...
tulemuseks kergelt muljutud uksed, katusel paar lohku ja kõver rooliots
uksed käisid vabalt. klaasid terved
kujutan ette, et E34-ga oleksid tagajärjed tükkmaad nutusemad olnud
vanadel autodel pandi ikka terast ka külgede peale, mitte ainult värvi

P.S.
peale seda juhust panen turvavöö enne mootori käivitamist kinni

Postitatud: 30.06.2004 13:59 21 Teema:
--------------------------------------------------------------------------------
Ma arvan et E30-l poleks seal testis midagi häbeneda. Krt juba E12 oli väga hästi ehitatud kerega. Tean sest mu oma sugulase auto raius pärnu mnt-l 130 pealt otse puusse.
Kuule kulla mees Sõites 130 km/h vastu puud Oleks see puu olnud Taga akna juures ja sugulane ka kuskil mujal.Turvavöö On see mis teeb sinu ribid ja muud sinus peituvad asjad katki.
--------------------------------------------------------------------------------
Ma arvan et E30-l poleks seal testis midagi häbeneda. Krt juba E12 oli väga hästi ehitatud kerega. Tean sest mu oma sugulase auto raius pärnu mnt-l 130 pealt otse puusse.
Kuule kulla mees Sõites 130 km/h vastu puud Oleks see puu olnud Taga akna juures ja sugulane ka kuskil mujal.Turvavöö On see mis teeb sinu ribid ja muud sinus peituvad asjad katki.
2xAudi Quattro BMW530I
A miks? Tead omast käest?pampkuri kirjutas:iga Peeter ja Paul kes tuleb rääkima et pani 100 puuse ajab paska suust välja
Venelastel on hea ütlus: "mozet bõtj huj dubovõi a mozet dub hujoovõi". Ma mõtlen seda, et ka see puu võis oma kohalt lahkuda (ei olnud betoonist). Oli üksik, mitte metsas (Pärnu mntl. enne Peoleod, kahe suunavööndi vahelisel eraldusribal).
Täpseid asjaolusid peaks siis autos olnute käest uurima, kui nad veel mäletavad mismoodi see asi 10 aastat tagasi käis. Mina jutustasin seda, mida auto just edasimüünud eelmine omanik (kes on mu sugulane) mulle selle vraki kõrval rääkis.
Ja tegelikult antud lõime kontekstis püüdsin öelda seda, et polnud ka need eelmised kered nii kehvad midagi. Nagu truumugi lisas, tehti tollal autosid veel metallist. Uute autode trend on pehmuse poole. Seega on eksitav TM-is Volvo S40 ja XC90 kokkupõrketestis rääkida kui tugev on väiksema auto kere, sõnagi mainimata, et ka suurem on spetsiaalselt pehme ehitatud.
Priit
540iX 240kW/450Nm, aga ikka pooled silindrid puudu!
540iX 240kW/450Nm, aga ikka pooled silindrid puudu!
Ma mõtlen seda, et ka see puu võis oma kohalt lahkuda (ei olnud betoonist). Oli üksik, mitte metsas (Pärnu mntl. enne Peoleod, kahe suunavööndi vahelisel eraldusribal).
Ok pidasin silmas et kui puu ikka kohal seisab,muuseas sellise kiirusega on betoon posti otsa sõites suurem tõenäosus eluga väljatulla kui puu otsa sõites.
Kere on pehme selleks, et inimene ei kannata metsikut pidurdust, aju lendab vastu kolpa kokku ja oledki kutu isegi kui väliselt täiesti terve.
Seda pidasin ka mina silmas,ei taha siin kellegagi tüli norida
Ok pidasin silmas et kui puu ikka kohal seisab,muuseas sellise kiirusega on betoon posti otsa sõites suurem tõenäosus eluga väljatulla kui puu otsa sõites.
Kere on pehme selleks, et inimene ei kannata metsikut pidurdust, aju lendab vastu kolpa kokku ja oledki kutu isegi kui väliselt täiesti terve.
Seda pidasin ka mina silmas,ei taha siin kellegagi tüli norida
2xAudi Quattro BMW530I
Siin on üks kenasti tehtud leht mis käsitleb autode turvalisust ja isegi pakub kokkupõrgete videosid. On küll väga MB-keskne aga mis siis 
http://www.whnet.com/4x4/crashes.html
Ja keda huvitab, võib ka EuroNCAP lehte sirvida, esimene testitud BMW mudel on E36, leiab klassist "Large Family Cars".

http://www.whnet.com/4x4/crashes.html
Ja keda huvitab, võib ka EuroNCAP lehte sirvida, esimene testitud BMW mudel on E36, leiab klassist "Large Family Cars".
Priit
540iX 240kW/450Nm, aga ikka pooled silindrid puudu!
540iX 240kW/450Nm, aga ikka pooled silindrid puudu!
Ehk keegi pole veel näinud:
http://mill.dotbox.ee/~erik/frontal-crash-100kmh.mpg
E34 ja mingi Volvo pannakse sarvipidi kokku, tulemus ei ole ilus.
http://mill.dotbox.ee/~erik/frontal-crash-100kmh.mpg
E34 ja mingi Volvo pannakse sarvipidi kokku, tulemus ei ole ilus.
Näe, ongi E30 turvalisuse kohta õppematerjal käest võtta.
Avarii juhtus 07.07.07.
http://f23.parsimony.net/forum46447/mes ... 130364.htm
Isegi airbag töötas.
Avarii juhtus 07.07.07.
http://f23.parsimony.net/forum46447/mes ... 130364.htm
Isegi airbag töötas.
Priit
540iX 240kW/450Nm, aga ikka pooled silindrid puudu!
540iX 240kW/450Nm, aga ikka pooled silindrid puudu!