Sõidukiirus vs max lubatud sõidukiirus
- Tarmo
- Huviline
- Postitusi: 8506
- Liitunud: 02.10.2002 16:52 21
- Peamine sõiduk: BMW G11 740XD
- Asukoht: Tallinn
Kusjuures USA-s oli sama teema , et kui kiirteepeal püüdsin lubatud kiirusepiirangutest kinni pidada ja sellega teistele jalgu jäin , siis mulle öeldi et mine liiklusega kaasa , muidu on oht trahvi saada , et segad liiklust.
Minu arust täitsa mõistlik jutt.
See kui meil politsei ise liigub maanteel 80-85 km/h ja keegi ei julge mööda minna , siis peaks minu arust seda sama pol. ekipaazi karistama , kuna nad segavad liiklust ja autojuhid peavad ohtlikke manöövreid tegema nendest mööda sõites.
Aga see selleks.
Ise alati sõidan nendest mööda ja kui tahavad nokkida peale seda siis tehku seda.
Minu arust täitsa mõistlik jutt.
See kui meil politsei ise liigub maanteel 80-85 km/h ja keegi ei julge mööda minna , siis peaks minu arust seda sama pol. ekipaazi karistama , kuna nad segavad liiklust ja autojuhid peavad ohtlikke manöövreid tegema nendest mööda sõites.
Aga see selleks.
Ise alati sõidan nendest mööda ja kui tahavad nokkida peale seda siis tehku seda.
Omatud BMW tüüpi sõidukid : E30 318, E30 325i, E30 325i, E34 530i, E34 524td, E39 530dT, E46 328Ci, E30 324td, e34 525tds, e36 316i, E39 530dT, E38 730d, E65 730d, G11 740XD, E36 328i cabrio, E46 316ti, E82 120d coupe, E88 120d cabrio
-
- Huviline
- Postitusi: 4711
- Liitunud: 01.10.2002 11:41 05
- Peamine sõiduk: BMW 520d
- Asukoht: Tallinn
Miks sa pead neist mööda sõitma.Tarmo kirjutas: See kui meil politsei ise liigub maanteel 80-85 km/h ja keegi ei julge mööda minna , siis peaks minu arust seda sama pol. ekipaazi karistama , kuna nad segavad liiklust ja autojuhid peavad ohtlikke manöövreid tegema nendest mööda sõites.
Kiirusepiirang on suurim lubatud kiirus - see tähendab, et sellest kiiremini ei tohi sõita. see ei tähenda, et peab täpselt 50 või 70-ga sõitma.
Eestis on see mentaliteet, et "sõida massiga kaasa". Alati on aga neid, kes hakkavad massist kiiremini sõitma - selle süsteemi tõttu oleme aastatega jõudnud sinna, kus Sõpruse pst-l on keskmine kiirus 70km/h - kõik lähevad vooluga kaasa.
Mina olen ikkagi seisukohal, et kes kiirust ületab, see ise ka vastutab.
- Tarmo
- Huviline
- Postitusi: 8506
- Liitunud: 02.10.2002 16:52 21
- Peamine sõiduk: BMW G11 740XD
- Asukoht: Tallinn
Jutt käis minu postituses maanteest , kus on suurim lubatud kiirus 90km/h
Omatud BMW tüüpi sõidukid : E30 318, E30 325i, E30 325i, E34 530i, E34 524td, E39 530dT, E46 328Ci, E30 324td, e34 525tds, e36 316i, E39 530dT, E38 730d, E65 730d, G11 740XD, E36 328i cabrio, E46 316ti, E82 120d coupe, E88 120d cabrio
Just nimelt suurimTarmo kirjutas:Jutt käis minu postituses maanteest , kus on suurim lubatud kiirus 90km/h


Kedagi ei saa sundida kiiremini sõitma kiirusest, mille juures ta ennast ohutult tunneb. Kui inimene ikka tunneb, et tema oskuste, tervisliku seisundi või sõiduki jaoks on 80km/h lagi, siis nii ongi.
Lubatud suurim sõidukiirus ei tähenda ainsat lubatud kiirust.
Indrek
mind küll ei häiri kui keegi maanteepeal aeglasemalt sõidab. no las ta sõidab. igaüks võiks ikka oma sõitu sõita, mitte et kõik lasevad reas nagu kanad õrrel. kõige halvem variant on vaid see, et kui mingi suur rekka aeglasemlt sõidab ja sinna taha koguneb paarkümmend autot, kes mööda kuidagi ei julge minna..
Kui pöörad näo päikese poole, jäävad varjud seljataha.
E53 X5 4,6is
E53 X5 4,6is
Noo kui inimene leiab , sinu pakutud oskused ja tervislik seisund on piisav max 80km/tunnis sõitmiseks- siis selliste koht pole üldse teepeal ju.Indrek_M kirjutas:Just nimelt suurimTarmo kirjutas:Jutt käis minu postituses maanteest , kus on suurim lubatud kiirus 90km/hAga lubatud on ka 70, 80, 83 km/h
Kedagi ei saa sundida kiiremini sõitma kiirusest, mille juures ta ennast ohutult tunneb. Kui inimene ikka tunneb, et tema oskuste, tervisliku seisundi või sõiduki jaoks on 80km/h lagi, siis nii ongi.
Lubatud suurim sõidukiirus ei tähenda ainsat lubatud kiirust.
sõitku ühistranspordiga.
või olgu kodus.
2000 a. 320d, e46
talv muidugi talveks aga mina ei näe küll muidu ühtegi muutujat mis peaks panema hea päikeselise päevaga kellegi teepeal 70-ga sõitma.
Ma vb meelitan ka miskil imelikul moel selliseid ligi, kuna kohtan selliseid autojuhte peaaegu igakord kui kuskil sõidan- sellepärast sellised ajavadki mind närvi.
ja eelpool mainitud oskuste puudumine. kui tuleb mingi ootamatu olukord, või linnas sõit- huvitav kas seal tekivad järsku need oskused ?
ma arvan mitte.
krt nüüd läks väga teemast mööda ikka
Ma vb meelitan ka miskil imelikul moel selliseid ligi, kuna kohtan selliseid autojuhte peaaegu igakord kui kuskil sõidan- sellepärast sellised ajavadki mind närvi.
ja eelpool mainitud oskuste puudumine. kui tuleb mingi ootamatu olukord, või linnas sõit- huvitav kas seal tekivad järsku need oskused ?
ma arvan mitte.
krt nüüd läks väga teemast mööda ikka

2000 a. 320d, e46
Õnneks sõidan piisavalt vähe maanteel ja ei pea tihti selliste sikkudega puksima, kes heades tingimustes rakendavad oma kodanikuõigust sõites 70-ga telgjoone lähedal. Jah, kiirus kuni 90 on tõesti lubatud, samas pole lubatud põhjendamatult aeglase sõiduga ülejäänud rahvast pedereerida. Kui satub olema normaalne patrull teeääres, siis võid talle kirjandi kirjutada, miks sa nt Tartu mnt tipptunnil kilomeetrite kaupa autosid oma taga kinni hoiad.
Liikluses, nagu ka mujal valitseb demokraatia - kui enamik tahab sõita kiiremini (lubatud piires) ja kellelegi see idee hetkel ei meeldi, siis on tal kohustus teisi mitte segada. Teisisõnu - sõidetagu parajasti nii aeglaselt kui tahetakse, eeldusel et sellega ülejäänud liiklejaid ei segata, kes ka seaduse piires liiklevad.
Liikluses, nagu ka mujal valitseb demokraatia - kui enamik tahab sõita kiiremini (lubatud piires) ja kellelegi see idee hetkel ei meeldi, siis on tal kohustus teisi mitte segada. Teisisõnu - sõidetagu parajasti nii aeglaselt kui tahetakse, eeldusel et sellega ülejäänud liiklejaid ei segata, kes ka seaduse piires liiklevad.
Noh rekkadel on kahjuks enamuses kiirusepiirajad, mis ei lasegi neil reaalselt üle mingi 89 km/h sõita, nad ei kulge tee peal mitte selle pärast, et nad seda naudiksid vaid lihtsalt see kirst ei lähe kiireminiMaris kirjutas:kõige halvem variant on vaid see, et kui mingi suur rekka aeglasemlt sõidab ja sinna taha koguneb paarkümmend autot, kes mööda kuidagi ei julge minna..

Indrek
mitte, et see üksik rekka häiriks, vaid just see kui neid näiteks 3tk järjest on või siis see, et enamus ei saa/suuda mööda sõita ja siis tekib km pikkune järjekord sinna taha ja siis on palju keerulisem sellest rivist mööda saada. aga see Variant on väga hea, et keelataks teatud päevadel kellaaegadel rekkad ära (pärnu mnt võiks seda ka rakendada reede õhtuti)Indrek_M kirjutas: Noh rekkadel on kahjuks enamuses kiirusepiirajad, mis ei lasegi neil reaalselt üle mingi 89 km/h sõita, nad ei kulge tee peal mitte selle pärast, et nad seda naudiksid vaid lihtsalt see kirst ei lähe kiireminiMis on muidugi teistpidi tore ... kihutavad rekkad veel ainult puuduksidki.
Kui pöörad näo päikese poole, jäävad varjud seljataha.
E53 X5 4,6is
E53 X5 4,6is
Legaalsete kiirustega ikka ei saa.no_name kirjutas:nende pikkade kolonnidega on vaja ainult kylma n2rvi rakendada ja saab m66da küll....
Viimasel ajal õnneks (mulle võib ka tunduda) on rekkamehed hakanud pikivahet hoidma, et neist ikka mööda saaks. Minu meelest on liiklus läinud viisakamaks viimase aastaga.
Indrek
no ma ei tea. Kui ees sõidab auto spido järgi 85 km/h. Siis saad sina temast turvaliselt mööduda 95km/h, et seda endiselt legaalselt teha. Sel juhul kuluks sul möödumiseks vist veidi üle 7 sekundi mida pole just liiga palju ning vahemaa peaks 200m ringis olema mida peaks maanteelt ikka leidma.
PS! Kui ma peastarvutusega väga puusse panin siis andke andeks.
PS! Kui ma peastarvutusega väga puusse panin siis andke andeks.
Kui panid siis mitte palju, aga kas sellist meetodit ka ohutuks pidada saab on teine teema. Möödasõidud kui kõige ohtlikumad manöövrid peavad käima lapats põhja meetodil (vähemalt suvistes tingimustesJuss kirjutas:PS! Kui ma peastarvutusega väga puusse panin siis andke andeks.

- toivoku
- Huviline
- Postitusi: 12044
- Liitunud: 04.02.2003 23:56 20
- Peamine sõiduk: 524td
- Asukoht: Tallinn
- Kontakt:
Ilvese jutt on õige, sest sel juhul kui teha lapats põhjas mööda sõit miskisest 80kmh liikuvast veokist jõuab rohkem autosid selle 200m jooksul mööda sõita kui ainult 1. Ma ei seedi neid kes venivad mööda sõidul ees ja ohustavad sellega minu elu kui ma tahan ka mööda sõitu teha. Keset mööda sõitu on väga ebameeldiv pidurdada.
Sõidab sõidukas ees 80km/h. Mina tulen tagant 89km/h 20meetrise täishaagis treileriga, millel lastiks 25tonnine ekskavaator. Jään sebima selle 80km/h uimava penskari taha, kuna temal on täpselt selline kiirus, et ma ei jõua oma masina pikkuse ja raskuse tõttu sooritada ohutud möödasõitu. Sõidame sedasi 10 kilomeetrit ja jõuab meile järgi teine rekka ja mõne aja pärast kolmas jne. Ja ongi korralik kolonn koos.Maris kirjutas:mind küll ei häiri kui keegi maanteepeal aeglasemalt sõidab. no las ta sõidab. igaüks võiks ikka oma sõitu sõita, mitte et kõik lasevad reas nagu kanad õrrel. kõige halvem variant on vaid see, et kui mingi suur rekka aeglasemlt sõidab ja sinna taha koguneb paarkümmend autot, kes mööda kuidagi ei julge minna..
Suurte trahvide hirmus on selliseid 80km/h sõitvaid sõidukaid tekkinud päris palju maanteedele. Kui tahate teada oma autode spidokate eksimust, siis sõitke järgi mõnel rekkal, mis liiguvad enamus siiski 89-91..2 km/h.
Ise liiklen oma veokaga ikkagi piirajas 89km/h ja üritan teisi mitte takistada.
525 TDS´a EXECUTIVE
- AARE540
- Huviline - moderaator
- Postitusi: 11707
- Liitunud: 31.01.2004 21:43 11
- Peamine sõiduk: Scania 500R '24 Mercedes-Benz E350 '15 BMW 540i'94
- Telefon: 53311120
- Asukoht: Pärnu
- Kontakt:
R66m t6deda,et mul ka m6ttekaaslasi on. Kui s6idukajuhte ajavad rekkajuhid närvi,kes neid takistavad oma tööd tehes,siis mind ja kindlasti paljusid teisi,kes suurega s6idavad,ajavad närvi just need s6idukajuhid,kes keelaks rekkade liikluse üldse ära,sest issand jumal,mingi saate algus jääb nägemata v6i mis iganes. Plääd, tartu mnt-l juba piirati rekkaliiklust,mida veel? Pärnu mnt on üleüldse Via Baltica,nii et siin pole üldse midagi köhida! Huvitav,kui paljud üldse aimavad,kui palju rekkamehed taluvad?
-
- Huviline
- Postitusi: 4711
- Liitunud: 01.10.2002 11:41 05
- Peamine sõiduk: BMW 520d
- Asukoht: Tallinn
Ja jõudsimegi rekkameesteni välja.
Rekkamehed tümitavad sõiduautode juhte, sõiduautode juhid rekkajuhte. Tegelikult on ühed mustad mõlemad.
ja see, kui mina tahan 90 alas 80-ga sõita, siis ei saa keegi mulle seda keelata. Ei rekkajuht ega ka politsei. Ma ise küll nii ei sõida, aga siiski.
Näidake natuke tolerantsi üles.
Kui hakkate Tallinnast tartusse või kuhu iganes sõitma, siis varuge piisavalt aega. Kui ohutult kellegist ei saa mööda sõita, siis saage egost üle ja sõitke natuke aega sabas.
Rekkamehed tümitavad sõiduautode juhte, sõiduautode juhid rekkajuhte. Tegelikult on ühed mustad mõlemad.
ja see, kui mina tahan 90 alas 80-ga sõita, siis ei saa keegi mulle seda keelata. Ei rekkajuht ega ka politsei. Ma ise küll nii ei sõida, aga siiski.
Näidake natuke tolerantsi üles.
Kui hakkate Tallinnast tartusse või kuhu iganes sõitma, siis varuge piisavalt aega. Kui ohutult kellegist ei saa mööda sõita, siis saage egost üle ja sõitke natuke aega sabas.
-
- Huviline
- Postitusi: 4711
- Liitunud: 01.10.2002 11:41 05
- Peamine sõiduk: BMW 520d
- Asukoht: Tallinn
Põhjendamatult aeglase sõidu eest saab karistada. 80-ga 90 alas sõitmine ei ole põhjendamatult aeglane sõit.toivoku kirjutas:kas põhjendamatult aeglase sõidu eest ei saa karistada enam? Minu jaoks oleks küll 90 alas 70-80 sõitmine põhjendamatta aeglane sõit ehk võrdväärne kiiruse ületamisega. Kuigi paljud rohelised lehed ei julgegi kiiremini sõita.
- toivoku
- Huviline
- Postitusi: 12044
- Liitunud: 04.02.2003 23:56 20
- Peamine sõiduk: 524td
- Asukoht: Tallinn
- Kontakt:
Ja on ta siis mis? On ta ju aeglasem kui 90. Seaduses kahjuks ei ole vist määratud seda kust maalt algab see aeglane sõit. Aga nagu ütlesin siis paljud rohelised lehed ei julgegi sõita üle 90ne ja õigesti teevad ka ,et ei sõida, sest kui ei julge siis järelikult puuduvad oskused ja parem sõitku võimete piirides. Kuid jah igapäev lihvides tallinna ring teed kus tossavad veokid 70-80 kmh ebaühtlase kiirusega liiguvad siis viskab tihti üle ja sõidan pikast kolonnist mööda. Aga see teema oli liikluskaebustele ju.hanno kirjutas:Põhjendamatult aeglase sõidu eest saab karistada. 80-ga 90 alas sõitmine ei ole põhjendamatult aeglane sõit.toivoku kirjutas:kas põhjendamatult aeglase sõidu eest ei saa karistada enam? Minu jaoks oleks küll 90 alas 70-80 sõitmine põhjendamatta aeglane sõit ehk võrdväärne kiiruse ületamisega. Kuigi paljud rohelised lehed ei julgegi kiiremini sõita.
http://www.reporter.ee/index.php/2008/0 ... e-hulgast/ Härrad hakkavad ikka päris kõvasti ära panema.
- kimmo
- Klubiliige - admin
- Postitusi: 3000
- Liitunud: 30.09.2002 15:51 18
- Peamine sõiduk: BMW 530d xDrive
- Asukoht: Harjumaa
§ 123. Juht peab kohandama oma sõiduki kiiruse selliseks, mis arvestab tema sõidukogemusi, teeolusid, tee ja sõiduki seisundit, veose iseärasusi, ilmastikutingimusi, liikluse tihedust ning muid liiklusolusid, et ta suudaks peatada sõiduki eespoolse nähtavusulatuse piires ning teel etteaimatava mis tahes takistuse ees. Juht peab vähendama kiirust ning vajaduse korral peatuma, kui tingimused seda nõuavad, eriti siis, kui nähtavus on halb.
§ 124. Suurim lubatud sõidukiirus:
1. asulasisesel teel on 50 kilomeetrit tunnis;
2. asulavälisel teel on 90 kilomeetrit tunnis.
§ 125. Liiklusmärgid «Suurim kiirus» või «Kiiruse piirangu ala», mis piiravad kiiruse 30 km/h või alla selle, osutavad juhile ohtlikku teelõiku või ala, millel täiendavad hoiatusmärgid või teemärgised võivad puududa.
§ 126. Juht ei tohi sõita kiiremini:
1. valmistajakiirusest. Autorongi kiirus ei tohi ületada ühegi tema koosseisus oleva sõiduki valmistajakiirust;
2. käesoleva määruse lisa 4 kohasel kiiruse piirangu tunnusmärgil mainitud kiirusest. Nimetatud tunnusmärk peab olema paigaldatud sõidukile taha, kui selle suurim kiirus peab olema väiksem käesoleva määruse §-s 124 mainitud kiirusest või kui sellel on kiirusepiirik;
3. liikluskorraldusvahendil näidatud suurusest.
§ 127. Õppesõidu ajal ja esmase või piiratud juhtimisõigusega juht ei tohi sõita kiiremini kui 90 km/h. Õppesõiduautol peab olema eest ja tagant nähtav käesoleva määruse lisa 4 kohane õppesõidu-tunnusmärk, teistel juhtudel algaja juhi tunnusmärk.
§ 128. Juht ei tohi:
1. põhjendamatult aeglase sõiduga takistada teisi sõidukeid;
2. järsult pidurdada, kui see pole vajalik ohutuse tagamiseks.
§ 129. Juht peab vastavalt kiirusele hoidma sellist pikivahet, mis võimaldab vältida otsasõitu ees ootamatult pidurdanud või peatunud sõidukile.
§ 130. Sõitmisel peab juht hoidma ohutut külgvahet.
§ 131. Asulavälisel teel, millel pärisuunas on üks sõidurada, peab juht, kes ei sõida sellel teelõigul lubatud suurima kiirusega, hoidma niisugust pikivahet, et temast möödasõitnu saaks tagasi reastuda. Nõue ei kehti, kui juht ise valmistub möödasõiduks, kui liiklus on tihe või kui sellel teelõigul ei tohi mööda sõita.
-----
Tekib küsimus, milline kiirus on põhjendamatult aeglane?
Ja paragrahv 123 annab piisavalt ruumi juhi valitud kiiruse põhjendamiseks. Nt ka asulasisestel tänavatel leiab lõike, kus piirkiirusega liikumine on auto ilmselge lõhkumine.
§ 124. Suurim lubatud sõidukiirus:
1. asulasisesel teel on 50 kilomeetrit tunnis;
2. asulavälisel teel on 90 kilomeetrit tunnis.
§ 125. Liiklusmärgid «Suurim kiirus» või «Kiiruse piirangu ala», mis piiravad kiiruse 30 km/h või alla selle, osutavad juhile ohtlikku teelõiku või ala, millel täiendavad hoiatusmärgid või teemärgised võivad puududa.
§ 126. Juht ei tohi sõita kiiremini:
1. valmistajakiirusest. Autorongi kiirus ei tohi ületada ühegi tema koosseisus oleva sõiduki valmistajakiirust;
2. käesoleva määruse lisa 4 kohasel kiiruse piirangu tunnusmärgil mainitud kiirusest. Nimetatud tunnusmärk peab olema paigaldatud sõidukile taha, kui selle suurim kiirus peab olema väiksem käesoleva määruse §-s 124 mainitud kiirusest või kui sellel on kiirusepiirik;
3. liikluskorraldusvahendil näidatud suurusest.
§ 127. Õppesõidu ajal ja esmase või piiratud juhtimisõigusega juht ei tohi sõita kiiremini kui 90 km/h. Õppesõiduautol peab olema eest ja tagant nähtav käesoleva määruse lisa 4 kohane õppesõidu-tunnusmärk, teistel juhtudel algaja juhi tunnusmärk.
§ 128. Juht ei tohi:
1. põhjendamatult aeglase sõiduga takistada teisi sõidukeid;
2. järsult pidurdada, kui see pole vajalik ohutuse tagamiseks.
§ 129. Juht peab vastavalt kiirusele hoidma sellist pikivahet, mis võimaldab vältida otsasõitu ees ootamatult pidurdanud või peatunud sõidukile.
§ 130. Sõitmisel peab juht hoidma ohutut külgvahet.
§ 131. Asulavälisel teel, millel pärisuunas on üks sõidurada, peab juht, kes ei sõida sellel teelõigul lubatud suurima kiirusega, hoidma niisugust pikivahet, et temast möödasõitnu saaks tagasi reastuda. Nõue ei kehti, kui juht ise valmistub möödasõiduks, kui liiklus on tihe või kui sellel teelõigul ei tohi mööda sõita.
-----
Tekib küsimus, milline kiirus on põhjendamatult aeglane?
Ja paragrahv 123 annab piisavalt ruumi juhi valitud kiiruse põhjendamiseks. Nt ka asulasisestel tänavatel leiab lõike, kus piirkiirusega liikumine on auto ilmselge lõhkumine.
Hannoga nõus. Tallinnas Riiasse sõites annab sulle 10 km/h kiiremini sõitmine umbes 20 minutilise eelise. Asi taandub ikka rohkem egole.
Ärge saage valesti aru. Ma ise möödun ka 140 km/h ja mõnikord 4 autost korraga, kuid kui politsei peaks trahvi tegema siis olen ise süüdi. Samas võiks sooritada 4 möödasõitu 100km/h ja mitte pabistada politseid pärast.
Ärge saage valesti aru. Ma ise möödun ka 140 km/h ja mõnikord 4 autost korraga, kuid kui politsei peaks trahvi tegema siis olen ise süüdi. Samas võiks sooritada 4 möödasõitu 100km/h ja mitte pabistada politseid pärast.
Ei teki. Küsimus on teiste segamises, kes soovivad sõita lubatud kiirusega. Põhjendamatult aeglane võib antud kontekstis olla ka 85, 90 alas kui sul kolonn seljas on ja sa neid mööda ei lase.kimmo kirjutas:§ 128. Juht ei tohi:
1. põhjendamatult aeglase sõiduga takistada teisi sõidukeid;
2. järsult pidurdada, kui see pole vajalik ohutuse tagamiseks.
-----
Tekib küsimus, milline kiirus on põhjendamatult aeglane?
Rekkad pole probleem, vaid need kes oksad laiali ridu kinni hoiavad. Ja asi ei taandu ainult egole, vaid suht fundamentaalsele õigusele käituda seaduse piires ja teiselt poolt kohustusele mitte takistada enamust, kui nad seda teha soovivad.