RazzKalbass kirjutas: ↑21.01.2021 13:49 44
Noh kui juba läbi Leedu käinud siis jätan vahele
Ilmselt tegelikult ikkagi rohkem sõitnud, lihtsalt keerati esimese v teise hoolduse peale mis oli
Ehh, avastasin, et nüüdseks minu E65 müügikuulutus millalgi jaanuaris poleemikat siin tekitanud :-)
Ajaviiteks kirjutan siis kuidas ma selle masina omanikuks sain.
Õhtul kui see masin müüki tuli, siis järgmisel päeval võtsin autoärikaga ühendust ja panin asja kinni. Kõigepealt värvipaksusmõõtjaga ring peale - juhipoolne külg oli kunagi üle tuisatud (ei olnud värske Leedu värv vaid juba kergelt kriibitud Itaalia värv) :-), muud plekid olid originaalvärvi all. Itaalia kohta väga vähe kraapse ja kõik pamperinurgad Fiat Puntodest puutumata. Kuna pahtlit mõõtja alla ei jäänud ning seest piilarid, kerepost ja lävepakud ka origiaalvärvi all, siis oli see ilmselt mõne sügavama kraapsu viisakaks kordategemine.
Järgmine sõit oli BM Autosse - sai seal 160eurine maeiteamitmepunkti test tehtud. Tunnistati heas korras olevaks, suurim viga, mis leiti, olid läbipõlenud eelsüüteküünalde plokk koos küünaldega ning CD-changer oli peetis. Mõned veermikupuksid olid samuti väikeste pragudega/pisilõtkudega, aga öeldi, et talla kevadeni ja siis lase ära vahetada - võibolla Tallinna tänavad avastavad veel mõne kulunud puksi...
Odokal oli 37kkm. Digitaalses serviceraamatus on 13 kannet Bergamo Lario BergAuto BMW esinduse poolt, viimati tehtud 12.2020 läbisõidul 36400km - läbisõit kogu ajaloo ulatuses loogiliselt suurenev (raske uskuda, et digitaalset hooldusraamatut esindus võltsima hakkaks). Ajuskänn näitas, et viimase 5 nädala jooksul tehtud 27 kuni 8km sõitu - ju mammi siis sõitiski viimased 15a kirikusse ja kodulähedasse poodi ainult. Põhja alt ja mootoriruumis kõik nagu tehasest väljasõitnud masinal - isegi kõik kuumaplekid kena kuldset värvi :-) Nahka paraku kunagi hooldatud ei olnud + kuum kliima, mistõttu istmed olid kergelt hallid isegi ja ka rooli valge nahk näeb ehk veidi koltunud- õmblustest kergelt kulunud välja + juhi uksekäepideme nahk halli-valgekirju veidi - nahapuhastus-hooldus tegi naha peaaegu ideaalseks. Nanoupis poleerimisega läksid ka 99% kraapsudest välja. Siiani paar tuhat km veatult sõitnud ja heameel, et veidi edasijõudnud harrastussportlase jalgrattahinnaga uueväärne omaaegne tippteos tagumiku all :-)
Muide, kõik oma masinad vean 3a intervalliga ruststop.ee-sse korrosioonitõrjesse. Eestis paraku elementaarne tegevus kui vähegi hoolid masinast. Kui E65-le sinna järele läksin, siis esimene lause, mis mulle öeldi, oli "Otkuda võ takuju mašinu vzjali?" ja teine sõnaühend: "Pazdravljaju" :-)
Lisadega on nii ja naa - ühtepidi individual pakett - special paint (mingi hästi tumesinine metallik - pilves ilmaga nagu must, päikese käes sillerdab porikärbse siniselt), tume lagi, ees valged comfort istmed, dynamic drive, nightvision, TV (pointless täna), prof Navi, webasto sõidusoojendus (see vist kõikidel disladel) teistpidi istmesoojendused puudu (rääkimata vendist ja massaažist) - Patrik pani puldist käivituse - saab siis talvel enne masinasse istumist ehk seest soojemaks, pagass manuaalne, adaptiivne kiirus puudu (krdi nightvisioni asemel oleks adapt cruise võinud ju olla), Logic7 puudu, keyless entry puudu, softclose puudu, katuseluugi asemel mingi krdi SOS nupp - kohe näha, et vanaema auto :-) Samas selle aasta (diisel)masinad, mis täna müügis, on reeglina 350+kkm läbisõiduga. Minu omal võiks nagu remondivaba ressurssi veel ju mõnda aega olla - poogen et maksis 2x rohkem turuhinnast - sisuliselt uus semjorka ju :-). Samas olen teadlik, et ilmselt Corolla hoolduse-remondikuludega pikemas persektiivis ma ei pääse :-)
Miks ma selle masina ostsin, mitte mõnda samal ajal sarnase hinna ja läbisõiduga müügis olnud Jaapanist toodud E65 V8-t või S-Mersut? Sellepärast, et see on VALGE nahksisuga (must nahk jäägu hiluximeestele ja matuseteenuse pakkujatele - sry maitse asi tglt) ja mitte õnnetu bensukas (BMW siis) ja on alla 100kkm läbisõiduga.
Paraku A24-s viimasel ajal ei liigu vähese läbisõiduga avariivabasid ägedaid vähemalt 6sil. alla 20keuri autosid - kõik on krdi 1,4(TS)I tumeda kaltsusisuga octaviad, passatid ja aurised, mistõttu ostuotsus sündis hetkega, vaatamata suht kõrgele hinnale. Alternatiiv oleks olnud ehk sama läbisõiduga G11 masin, aga oma raha peale ma nii vihane ka nüüd ei ole, et raatsiks 45+keuri igapäevakulguri peale raisata :-)
Kokkuvõtteks, ei maksa karta uskumatuna näivaid läbi Leedu tulnud pakkumisi - oma silm (ja värvipaksusmõõtja) on alati kuningas :-) Ilmselt enamus sealtkandist tulnud masinaid ongi kahest kokku keevitatud, aga harva võib sealtki prillikive leida :-) Mina isiklikult ei oleks kindlasti ei Itaaliasse ega ka Leetu seda masinat tooma läinud, isegi mitu tuhat eurot odavama hinna puhul - koroona ajal ei teagi kuidas need asjad käivad ja kui kohale sõidad ja masin ikka peldik, siis kirud raisatud aega ja enda naiivsust.
Nüüd aga sai kõik läbi logistatud ja mõõdetud ja veendutud, et tegu ausa kaubaga - muukeelne autoärikas tahab ka ju elada :-)