2. leht 2-st

Postitatud: 26.09.2007 09:01 14
Postitas Kidd
KRANTS kirjutas:Mina tean selle kohta niipalju, et kiirusepiirajngu (no tavakiirusest ajutiselt väiksemaks muudetud kiiruse) ala lõppeb siis, kui on piirangu lõppu tähistav märk, või ristmik :!: Kui peale ristmikut seal enam 30km/h märki pole, siis anna nii kiiresti minna, kui üldine kiirus on kehtestatud (st viimane kiirusepiirang ENNE 30km/h-d)
Hindrek kirjutas:Linnas peaks olem niimoodi üldse, et kiirusepiirangu lõpetab kas ristmik või järgmine tänav. Maanteel lõpetab kiirusepiirangu märk.
Eksite, 30km/h kiirusepiirangut (kus näiteks toimuvad teetööd) ei lõpeta linnatingimustes ristmik, vaid nö ohtliku ala lõpp.

Postitatud: 26.09.2007 09:40 36
Postitas Arne_P
Kidd kirjutas:
KRANTS kirjutas:Mina tean selle kohta niipalju, et kiirusepiirajngu (no tavakiirusest ajutiselt väiksemaks muudetud kiiruse) ala lõppeb siis, kui on piirangu lõppu tähistav märk, või ristmik :!: Kui peale ristmikut seal enam 30km/h märki pole, siis anna nii kiiresti minna, kui üldine kiirus on kehtestatud (st viimane kiirusepiirang ENNE 30km/h-d)
Hindrek kirjutas:Linnas peaks olem niimoodi üldse, et kiirusepiirangu lõpetab kas ristmik või järgmine tänav. Maanteel lõpetab kiirusepiirangu märk.
Eksite, 30km/h kiirusepiirangut (kus näiteks toimuvad teetööd) ei lõpeta linnatingimustes ristmik, vaid nö ohtliku ala lõpp.
Kiirusepiirangu lõpetab siiski ristmik

Postitatud: 26.09.2007 09:55 00
Postitas Kidd
30 km/h ja alla selle ei lõpeta midagi (LE § 125) Ei maksa nii pealiskaudselt suhtuda LE-sse. See reguleerib rohkem kui tavainimene arvata võib.

Postitatud: 26.09.2007 10:00 48
Postitas Arne_P
Kidd kirjutas:30 km/h ja alla selle ei lõpeta midagi (LE § 125) Ei maksa nii pealiskaudselt suhtuda LE-sse. See reguleerib rohkem kui tavainimene arvata võib.
§ 125. Liiklusmärgid «Suurim kiirus» või «Kiiruse piirangu ala», mis piiravad kiiruse 30 km/h või alla selle, osutavad juhile ohtlikku teelõiku või ala, millel täiendavad hoiatusmärgid või teemärgised võivad puududa.

Aga mis siin viitab sellele, et ristmik seda piirangut ei lõpeta? Kui kiirus on piiratud ala märgiga, siis tõepooelst mitte. Selle lõpetab märk ala lõpp, aga suurima kiiruse märgi mõjupiirkonna mitte lõppemist ristmikul ei loe ma küll siit kuidagi välja.

Postitatud: 26.09.2007 10:13 06
Postitas Veiko K
Liikluseeskirjast
Märkide 35 ja 36 mõjupiirkond ulatub:
1) asulas märgist kuni märgi taga oleva lähima ristmikuni, välja arvatud pinnastee suubumine kattega teele, ristmiku puudumisel kuni asula lõpuni või piirangut lõpetava märgini või märgi juurde pandud lisateatetahvliga teatatud kauguseni;
2) väljaspool asulat märgist kuni seda piirangut lõpetava märgini või märgi juurde pandud lisateatetahvliga teatatud kauguseni.

Postitatud: 26.09.2007 10:27 27
Postitas Kidd
Kogu see LE § mõte ongi selles, et «Suurimat kiirust» 30 km/h või alla selle, võib kasutada kogu ala tähistamiseks, mitte ainult järgneva ristmikuni.

Kindlasti olete ise ka näinud olukorda, kus on ristmik ja uut märki pole, aga näiteks freesitud tee läheb edasi. Kui teie arust võib siis gaasi suruda, siis laske käia.

Postitatud: 26.09.2007 10:53 41
Postitas Jaanus_P
Ja kui mina tulen kõrvalteelt autoga (ka maanteel) siis kiirust piirava märgi mitte olemasolu korral sõidan vastavalt kas maantee või linna kiirusega.

Postitatud: 26.09.2007 11:05 59
Postitas andresv
Kidd kirjutas:Kogu see LE § mõte ongi selles, et «Suurimat kiirust» 30 km/h või alla selle, võib kasutada kogu ala tähistamiseks, mitte ainult järgneva ristmikuni.
Kui juba mitu inimest pole suutnud seda mõtet LE-st välja lugeda, kas siis on mõtet omi arusaami peale suruda.

Tallinn Tartu maantel, siis kui seda kaherealist parandatid, siis oli paaris kohas olukord, kus oli ajutine 70 märk ning mõni meeter peale seda statsionaarne 110 märk. Minu mõistus võttis asja nii, et see meeter või kaks tuli sõita 70-ga ning edasi võis jälle 110-ga sõita. Järgmine märk ju tühistab eelmise.

Postitatud: 26.09.2007 11:28 12
Postitas Indrek_M
andresv kirjutas:Tallinn Tartu maantel, siis kui seda kaherealist parandatid, siis oli paaris kohas olukord, kus oli ajutine 70 märk ning mõni meeter peale seda statsionaarne 110 märk. Minu mõistus võttis asja nii, et see meeter või kaks tuli sõita 70-ga ning edasi võis jälle 110-ga sõita. Järgmine märk ju tühistab eelmise.
Noh isegi ühe posti otsas olles võib ju teoretiseerida, et post on veidi viltu ja üks märk on mikromeeter eespool kui teine. Kuidas kellegi mõistus mida kinni võtab ... selge on see, et ajutine märk tühistab pideva märgistuse ja ajutine märk on alati veidi ees- või tagapool, veidi paremal või veidi vasakul ... mõte on olulisem kui mõõdulindiga oma õiguse ajamine.

Postitatud: 26.09.2007 11:28 57
Postitas Kidd
andresv kirjutas:Kui juba mitu inimest pole suutnud seda mõtet LE-st välja lugeda, kas siis on mõtet omi arusaami peale suruda.
Ilmselt mitte

Postitatud: 26.09.2007 11:45 10
Postitas Cardo
Indrek_M kirjutas:
andresv kirjutas:Tallinn Tartu maantel, siis kui seda kaherealist parandatid, siis oli paaris kohas olukord, kus oli ajutine 70 märk ning mõni meeter peale seda statsionaarne 110 märk. Minu mõistus võttis asja nii, et see meeter või kaks tuli sõita 70-ga ning edasi võis jälle 110-ga sõita. Järgmine märk ju tühistab eelmise.
Noh isegi ühe posti otsas olles võib ju teoretiseerida, et post on veidi viltu ja üks märk on mikromeeter eespool kui teine. Kuidas kellegi mõistus mida kinni võtab ... selge on see, et ajutine märk tühistab pideva märgistuse ja ajutine märk on alati veidi ees- või tagapool, veidi paremal või veidi vasakul ... mõte on olulisem kui mõõdulindiga oma õiguse ajamine.
Kuna liikluseeskirjad on ikkagi juriidilised dokumendid, siis kui märgid on tühistamata või asetsevad valesti, võib ka neid nii lugeda. See, et märkide paigaldajad on ebapädevad teavad enamik liiklejaid. Juhul kui midagi juhtub, siis ikkagi tuleb arvestada märkidega ja sellega kuidas on nad paigaldatud.

Postitatud: 26.09.2007 11:54 17
Postitas Indrek_M
Cardo kirjutas:
Indrek_M kirjutas:
andresv kirjutas:Tallinn Tartu maantel, siis kui seda kaherealist parandatid, siis oli paaris kohas olukord, kus oli ajutine 70 märk ning mõni meeter peale seda statsionaarne 110 märk. Minu mõistus võttis asja nii, et see meeter või kaks tuli sõita 70-ga ning edasi võis jälle 110-ga sõita. Järgmine märk ju tühistab eelmise.
Noh isegi ühe posti otsas olles võib ju teoretiseerida, et post on veidi viltu ja üks märk on mikromeeter eespool kui teine. Kuidas kellegi mõistus mida kinni võtab ... selge on see, et ajutine märk tühistab pideva märgistuse ja ajutine märk on alati veidi ees- või tagapool, veidi paremal või veidi vasakul ... mõte on olulisem kui mõõdulindiga oma õiguse ajamine.
Kuna liikluseeskirjad on ikkagi juriidilised dokumendid, siis kui märgid on tühistamata või asetsevad valesti, võib ka neid nii lugeda. See, et märkide paigaldajad on ebapädevad teavad enamik liiklejaid. Juhul kui midagi juhtub, siis ikkagi tuleb arvestada märkidega ja sellega kuidas on nad paigaldatud.
Muidugi-muidugi ... nagu liiklusmärkide eesmärk ei olekski hoida ära seda, et midagi juhtuks. Haiglane on selline suhtumine, et ajutine märk oli 10cm eespool kui püsiv tähistus, järelikult ma võin kihutada. Eks kiirusepiirangu mõte on siiski pigem ohjeldada neid juhmardeid, kes ise aru ei saa, et antud piirkonnas võiks ohutuse tõstmiseks aeglasemalt sõita. Paraku need juhmardid on pagana leidlikud leidmaks põhjuseid miks just see märk nende jaoks ei kehti :)

Postitatud: 26.09.2007 13:21 27
Postitas Jaanus_P
Kui ajutise ja alalise märgi vahe on ~50 meetrit siis kinni katmata märgi korral sõidan suurima lubatud kiirusega. Kui märgil ei ole peal kotti või neid magnet ribasid mis märgile pannakse siis on see ka kehtiv märk ja seega on see lubatud! Samas olid seal ka kõrvalt teele suubuvad teed ja nende teede juures ei olnud kiirust piiravaid märke.

Punaselt (Idakeskuse poolt tulles) tänavalt Smuuli (Elcoteci poole keerates) teele keerates oli juhus kus keegi oli kas teinud avarii või vandaalitsenud ühe "anna teed" märgi kallal ja see oli natuke viltu (aru oli saada, et anna teed märk) ja peale seda märki oli valgusfoor mille all oli ajutine märk "anna teed"! Kas pean juhinduma ajutisest märgist ja foorile mitte tähelepanu pöörama?

Postitatud: 26.09.2007 14:15 57
Postitas Arne_P
Jaanus_P kirjutas:Kui ajutise ja alalise märgi vahe on ~50 meetrit siis kinni katmata märgi korral sõidan suurima lubatud kiirusega. Kui märgil ei ole peal kotti või neid magnet ribasid mis märgile pannakse siis on see ka kehtiv märk ja seega on see lubatud! Samas olid seal ka kõrvalt teele suubuvad teed ja nende teede juures ei olnud kiirust piiravaid märke.

Punaselt (Idakeskuse poolt tulles) tänavalt Smuuli (Elcoteci poole keerates) teele keerates oli juhus kus keegi oli kas teinud avarii või vandaalitsenud ühe "anna teed" märgi kallal ja see oli natuke viltu (aru oli saada, et anna teed märk) ja peale seda märki oli valgusfoor mille all oli ajutine märk "anna teed"! Kas pean juhinduma ajutisest märgist ja foorile mitte tähelepanu pöörama?
Foorist! Märk on selle jaoks kui foor ei tööta või vilgutab kollast. Seda võiks teada nagu siiski, kuidas te üldse ringi sõidate sedasi :roll:

Postitatud: 26.09.2007 16:45 09
Postitas Jaanus_P
Arne_P kirjutas:Foorist! Märk on selle jaoks kui foor ei tööta või vilgutab kollast. Seda võiks teada nagu siiski, kuidas te üldse ringi sõidate sedasi :roll:
Aga kui tegu on ajutise märgiga? Ajutine märk suunab ju ridasid ka ringi vastassuunda jne. Pean ju lähtuma ajutisest märgist.... just ise rääkisite, et ajutine kehtib jne.

Postitatud: 27.09.2007 08:21 39
Postitas Arne_P
Jaanus_P kirjutas:
Arne_P kirjutas:Foorist! Märk on selle jaoks kui foor ei tööta või vilgutab kollast. Seda võiks teada nagu siiski, kuidas te üldse ringi sõidate sedasi :roll:
Aga kui tegu on ajutise märgiga? Ajutine märk suunab ju ridasid ka ringi vastassuunda jne. Pean ju lähtuma ajutisest märgist.... just ise rääkisite, et ajutine kehtib jne.
Loe LE veelkord/kõigepealt läbi ;)

Postitatud: 27.09.2007 11:16 05
Postitas Kristjan_K
Alaline liiklusmärk EI tühista ajutist liiklusmärki.
Asulas sees tühistab ajutise liiklusmärgi kas järgmine ristmink (kui tegemist on nt. kiirusepiiranguga), selle mägi kehtivusala lõpetav märk või uus ajutine märk.
Asulast väljaspool, kus ristmik ei lõpeta mitte ühegi märgi kehtivusala lõpetab ajutise märgi AINULT ajutise märgi kehtivusala lõpetav märk või uus ajutine märk.

Tähendab, pärast pooli teeparandusi peaksime veel väga pikalt 30, 50 või 70 km/h sõitma.

Postitatud: 27.09.2007 12:27 01
Postitas hanno
Ikka oskate. Teema on tehtud tähendust vahetavate liiklusmärkide jaoks ja te suudate pikalt teemavälisel asjal rääkida.
Aitab nüüd.

Postitatud: 27.09.2007 15:40 06
Postitas KRANTS
hanno kirjutas:Ikka oskate. Teema on tehtud tähendust vahetavate liiklusmärkide jaoks ja te suudate pikalt teemavälisel asjal rääkida.
Aitab nüüd.
mina hakkasin just puht hasardist seda teemat jälgima...
tore on vaadata, kuidas mõni ei tea märkidest LE-st mitte midagi... Ja need ongi samad vennad, kes ei näita suunda ja "nõeluvad"! ehk siis need, kes bemmi mainet alla viivad :evil:

Postitatud: 27.09.2007 16:38 50
Postitas Jaanus_P
Avatari vaadates jääb mulje, et sina juba viisid! Kui kellegi postituse põhjal otsustada kuidas ta liikleb siis peaks enamusel load ära korjama..

Postitatud: 27.09.2007 16:50 32
Postitas hanno
Aitab.