18. leht 62-st

Re: Milline uus BMW on parem kui Tesla S?

Postitatud: 15.01.2014 18:57 54
Postitas arnis
Mida? Laadijast räägime või autost endast?

Re: Milline uus BMW on parem kui Tesla S?

Postitatud: 15.01.2014 19:07 57
Postitas ttsys
Ilmselt saab seda ka ise peale lasta ja kohale minek ebavajalik.
http://www.teslamotors.com/about/press/ ... nd-adapter

Re: Milline uus BMW on parem kui Tesla S?

Postitatud: 15.01.2014 20:04 48
Postitas Muhv
Mario Kadastik kirjutas:Ahh... imeline päev Tesla investor olla ;) Hommikul oli TSLA $136, nüüd on $166 ja üles liikumine jätkub ;)
Mnjaa, nõrganärvilistele see osak ei ole. Vajab aktiivset tegelemist ja tegutsemist :D Pole kaugel aeg kui paber üle 190 maksis ja samas ka 40 tase pole puutumata olnud :roll:

Re: Milline uus BMW on parem kui Tesla S?

Postitatud: 15.01.2014 21:08 10
Postitas Mario Kadastik
See "recall" on crap jah. Puudutab USA ühte laadija adapterit mille Tesla uue saadab inimestele (see NEMA 14-50 mis on ainult USA standard niiet EU-d ei puuduta) ning softi uuendus millest on juttu on 5.8.4 mille sain 2 nädalat tagasi. Ei mingeid visiite Teslasse ega Tesla poolt. Tegemist on tavalise softi uuendusega kus lisandus featuur lihtsalt USA meedia paneb segast igal võimalusel üritades Teslat maha teha ja sitas valguses näidata.

Re: Milline uus BMW on parem kui Tesla S?

Postitatud: 15.01.2014 21:09 55
Postitas MSW
Mnjaa, nõrganärvilistele see osak ei ole. Vajab aktiivset tegelemist ja tegutsemist :D Pole kaugel aeg kui paber üle 190 maksis ja samas ka 40 tase pole puutumata olnud :roll:
Oleneb ju summadest. Investeerida võiks täpselt nii palju, et kaotuse korral ei peaks nööri otsima :D

Ise ostsin Tesla aktsiaid(@~88$) , sest ma siiralt usun selle firma edusse ja sellised väiksed kõikumised ei muuda midagi.

Re: Milline uus BMW on parem kui Tesla S?

Postitatud: 15.01.2014 22:36 28
Postitas Mario Kadastik
MSW kirjutas:
Mnjaa, nõrganärvilistele see osak ei ole. Vajab aktiivset tegelemist ja tegutsemist :D Pole kaugel aeg kui paber üle 190 maksis ja samas ka 40 tase pole puutumata olnud :roll:
Oleneb ju summadest. Investeerida võiks täpselt nii palju, et kaotuse korral ei peaks nööri otsima :D

Ise ostsin Tesla aktsiaid(@~88$) , sest ma siiralt usun selle firma edusse ja sellised väiksed kõikumised ei muuda midagi.
No siis tänase seisuga on sul aktsiad +100% praktiliselt ;) Pole palju kes saaks oma investeeringutelt sellist tootlust loota ;) Suht kindel, et näed ka rohkem kui 100% ära mõne nädala pärast kui kvartali raport tuleb. Analüütikud hakkavad vaikselt läbi udu valgust nägema:

"Morgan Stanley’s Adam Jonas and team ask if Tesla is more than a car company:
Tesla’s plans for a ‘Giga’ battery factory starting to get more attention as a call option on the economics of mass produced batteries and the business model. We found the final sentence of Tesla’s prepared remarks on its plans to build the worlds’ largest lithium ion battery factory intriguing: “It is a massive, massive opportunity to push the cost curve down to levels people haven’t even dreamed of yet.” We find investors are starting to seriously ask if Tesla can be much more than just a car manufacturer. If this company can establish a technological and scale lead in every storage and infrastructure, might we one day look back at Tesla’s humble beginnings as a car maker much as Amazon (AMZN) began as a book seller?"

Re: Milline uus BMW on parem kui Tesla S?

Postitatud: 15.01.2014 22:55 21
Postitas ttsys
Sellepärast leiangi, et benchmark'itav Nokia seiklustest. Sellise etenduse stsenaariumi kohaselt tuleb ka mingis vaatuses siis ka split. "Parves lennates" võib paljugi ette kujutada ja muidugi pole see mingi virtuaalne MMM case aga trikkitamiseks on seal hetkel ruumi kõigil sh suurinvestoritel, et spekulandid maha jahutada.

Re: Milline uus BMW on parem kui Tesla S?

Postitatud: 15.01.2014 23:21 24
Postitas arnis
Millise ukse kaudu on Eestis kõige loogilisem TSLA peale veidi raha peitu pista?
LHV jättis pikaajaliste ostude peale kõige parema mulje :?

Kahju et praeguse seisuga olen mõni moment tagasi läinud vagunist maha jäänud :(

Re: Milline uus BMW on parem kui Tesla S?

Postitatud: 15.01.2014 23:37 45
Postitas ttsys
Meid võidakse siit sellise teema arenduse juures peagi välja visata ;) aga vast jah LHV või mõni kodupank, kus lihtsalt mugav invest kontot teenindada ja raha liigutada. Hiromant pole aga veebruar tuleb ilmselt see "kauboi hobune" sellele kiirusele, et jõuab ratsmed kätte saada ja sadulasse karata. Maaklerid ostavad oma kommionudele taskud täis ja seni põlevad ka selle lennuvälja maandumistuled. Kui need tuled hämarduvad või kustuvad siis tekkinud pimedus tekitab seisva vee ehk pigem müügijoon viib hinna sobivaks. Tesla tõmbab hetkel liiga palju tähelepanu ja see ei peegelda realiteeti. Sry metafoori kasutamise pärast, kui on raskem aru saada.

Re: Milline uus BMW on parem kui Tesla S?

Postitatud: 15.01.2014 23:41 09
Postitas Mario Kadastik
ttsys kirjutas:Sellepärast leiangi, et benchmark'itav Nokia seiklustest. Sellise etenduse stsenaariumi kohaselt tuleb ka mingis vaatuses siis ka split. "Parves lennates" võib paljugi ette kujutada ja muidugi pole see mingi virtuaalne MMM case aga trikkitamiseks on seal hetkel ruumi kõigil sh suurinvestoritel, et spekulandid maha jahutada.
Põhjus miks ma osaliselt day traden ning isegi pikema ajaliste asjade puhul optsioonides ainult olen. Saan alati peale rallit kõrge strikega optsioone lühikeseks müüa oma juba hangitute taustal ehk riskivabalt kasumi sisse lukustada või kui tuleb langus võidan lühikeseks müüdud optsioonilt väärtuse kukkumise teel ;) Täna näiteks tegin täpselt seda, müüsin 2015 jaanuari optsiooni $50 kõrgema strike juures sama hinnaga mis novembris ostsin ühe jaanuari oma. Riskivaba spread nüüd maksimaalse kasumiga 5000 / lepingupaar. Raha sain uuesti investeerida muude optsioonide peale.

Re: Milline uus BMW on parem kui Tesla S?

Postitatud: 16.01.2014 09:33 51
Postitas Mario Kadastik
A damn eile kui vastasin ei pannud tähele vahepealseid küsimusi. LHV jah on kõige mõistlikum ning soojalt soovitan mitte piirduda nende veebi investeerimiskeskkonnaga vaid tõesti võtta Trader. Maksab küll ca 30 usd kuu aga selle sees on reaalajas hinnainfo aktsiatele ja optsioonidele koos uudisvooga. See on päris väärt asi ning samas ligipääs telefoni, tableti ja arvuti kaudu ka mugav. Enne kauplesin Swedis ja see infopuudus oli see mis tõi enamuse kahjudest ning optsioonide kauplemine käis läbi maakleri ning see delay tihti tähendas, et võimalus läks käest või sulgemine väikse kahjuga muutus sulgemiseks suure kahjuga.

Aga jah, back on topic ;) Hetkel õues -15C, auto väidab sisetemp ka -7.5C, panen soenduse sisse kuna varsti vaja tööle minna (damn it's nice sellise ilmaga sooja autosse istuda).

Re: Milline uus BMW on parem kui Tesla S?

Postitatud: 20.01.2014 00:40 38
Postitas arnis
Mario. Räägi kuidas on -15-ga? :D
Milline on kulu esimese 10km jooksul kui autot on eelnevalt pistikust sooja saanud.
Kui väikesena algab sellise ilmaga regenereerimisvõime ilma ja koos eelsoojendusega.

Millal hakkavad tulema järgmised S-i omanikud Eestis :)

Re: Milline uus BMW on parem kui Tesla S?

Postitatud: 20.01.2014 08:13 08
Postitas Mario Kadastik
arnis kirjutas:Mario. Räägi kuidas on -15-ga? :D
Milline on kulu esimese 10km jooksul kui autot on eelnevalt pistikust sooja saanud.
Kui väikesena algab sellise ilmaga regenereerimisvõime ilma ja koos eelsoojendusega.

Millal hakkavad tulema järgmised S-i omanikud Eestis :)
Ma pole täpselt jälginud mis see algne tarbimine on aga sõitsin nädalavahetuselt 172km kus temperatuur varieerus -13 (Tallinnas) kuni -18 (linnast väljas suht püsivalt). Sõitsin 75km (30 linnas, 45 maanteel) parkisin 3h, eelsoendus, sõitsin 30km ja jätsin kütte tööle kuni ise ära lõpetas, parkisin 2h, eelsoendus ja siis sõitsin tagasi. Kuna autos olid selle 2h koerad kes olid märjad (käisime koertega sõitmas kelkudega), siis olid klaasid seest kõik jääs ning lasin seega max võimsusel salongi kütet. Kahjuks avastasin alles Tallinna jõudes, et kui soenduses on sisse lülitatud ka esiklaasi puhur, siis läheb pea kogu võimsus sinna üks kõik kuhu mujale sa oled ka suunanud sinna väga midagi ei jõua mis oleks substantial (peegli lähedalt sulatas jah lahti aga mitte tervet külgklaasi). Niipea kui selle välja lülitasin olid mõne minutiga kõik ülejäänud klaasid ka puhtad ;) Seega sai asjatult ca 30km lastud max võimsusel kütet (esiklaas oli see-eest imeliselt puhas ;)) Koju jõudes oli tarbimine keskmiselt 30% kõrgem (260Wh/km vs 205Wh/km mis talvel muidu maanteesõidud olnud) eks sellele kontributeeris kaasa ka kolm eelsoendust ja see max võimsusega küte tagasisõidul aga kindlasti ka -18C juures seismine pikemalt mis akupakki jahutas. Sõitmise enda ajal nägin ca +20% tarbimist, oli seal 230-240 Wh/km kandis.

Üldiselt regeni osas on nii, et kui täiesti külma autoga alustad (isegi eelsoendust ei kasutanud jne), siis on regen välja lülitatud ja tuleb koos aku soenemisega sujuvalt tagasi. Kui on vähemalt eelsoendust kasutatud, siis on regen seal 20-30kW kandis (ehk ca pool) olemas. Külma ilmaga võtab akupaki soenemine veidi kauem aega mistõttu on regeni piirang ka aeglasem ära kaduma aga ta oli kadunud kõikide kome sõidu lõpuks. Eks esimesed kilomeetrid peab tarbimisel arvestama umbes topelt tarbimisega.

Mis on aga mõnus on see kui kiirelt auto soeneb. Mingi hetk vaatasin, et kui õues oli -18 ja auto oli öö otsa jahtunud niiet näitas sisetemperatuuriks -8, siis sealt kuni +18 läks alla 10 min. Seejuures pole soenemisgraafik lineaarne vaid kuni +10..+14 käib väga kiirelt (mõne minutiga) ja sealt edasi siis mida lähemale setpoindile seda vaiksemalt see kasv. Ja väga mõnus on ikka suusaraja lõpust telefon välja võtta ning küte sisse lülitada ja seejärel autoni jõudes istuda juba toasooja autosse.

Ja miinuskraadidest tulenevalt ma mingit käitumise vahet autol küll ei näinud. Ei mingeid kriginaid ega imelikke hääli ega ka asjade aeglasemat tööd või kinni jäätumist (i.e. autol on ju raamita küljeklaasid, kõik uksed töötasid ka -18 juures isegi peale seda märgade koerte värki). Niiet väga edumeelselt saab see Californias tehtud auto hakkama meie talves ;) Ainuke kiiks mis on olnud on korra kaks on ajastatud laadimine öösel pannud laadimiskasti sisse välja plõksima kuna auto võtab/ei võta/võtab/ei võta voolu. Siis peatad laadimise, võtad kaabli välja ja paned sisse tagasi ja kõik töötab. Selle kohta ütles Tesla, et see on known bug viimases firmwares ning uus firmware on juba valmis ja hetkel välja pushimisel, mind pandi ka plaanides nüüd ettepoole kuna reaalselt affected niiet peaks selle täna/homme saama. Pidi puudutama ainult kellaajaliselt seatud laadimisi aeg-ajalt.

Küll aga on see külm põhjustanud muid komplikatsioone. Nimelt ei taha mu mootoriga autovärava üks väravatest avaneda. Pean võtmega lukust lahti võtma ja lahti lükkama, teine värava pool tuleb ise lahti ning seejärel võin lukku tagasi panna sest kinni va ahv on nõus minema. Grr...

Re: Milline uus BMW on parem kui Tesla S?

Postitatud: 20.01.2014 08:19 19
Postitas Mario Kadastik
Ahjaa, viimasele küsimusele unustasin vastata. Esimene auto peaks saabume nüüd kahe nädala jooksul. Peale seda vist on väike auk ning siis märtsis peaks hakkama jälle tulema. Mingi tõenäosus on, et veebruaris ka tuleb üks-kaks aga ma ei panustaks sellele väga :)

Re: Milline uus BMW on parem kui Tesla S?

Postitatud: 20.01.2014 19:42 55
Postitas Muhv
Tundub, et elektriauto soojendus töötab täpselt vastupidiselt webastotele. Minu bensiinineelaja soojendus on esimesed 2 minutit üsna tagasihoidlik ja seejärel põrutab kiirenevas tempos. Praegu panen auto ca 10-15 min enne sõitu sooja. Piisab, kuigi puutepinnad on siiski veel jahedad ja rooli ning istmesoojendused lähevad asjaette.

Re: Milline uus BMW on parem kui Tesla S?

Postitatud: 23.01.2014 08:28 42
Postitas Glipz
Kuidas Tesla nende külmadega toimetab ka?

Re: Milline uus BMW on parem kui Tesla S?

Postitatud: 23.01.2014 15:45 24
Postitas Mario Kadastik
Glipz kirjutas:Kuidas Tesla nende külmadega toimetab ka?
Paremini kui ükski mu bensukas kunagi on toimetanud. -20 ikka vanasti tähendas krigisemist ja kragisemist ja mitte just kõige meeldivamat 8km sõitu. Nüüd lükkad telefonist soenduse sisse ning 20 min hiljem on auto -13 -> +19 teisenduse teinud autos sees. Ei krigise ega kragise. Tagumine parem uks korra oli -20 juures, et ei tulnud klaas piisavalt alla niiet kinni pannes jäi nõks halvasti aga uuesti ukse lahti tehes ja kinni pannes oli ta juba krapsalt paigas (akna äär oli enne jääga kinni ka).

Libedal kinnisel lumel sõites sain täna esimest korda ka siis natuke saba liputada kui 50 pealt gaasist veidi lahti lasin ja paremkurvi läksin aga see piirdus ka tervelt 10cm sabaliputusega niiet "nautimiseks" peab vist ikka veojõukontrolli maha lükkama ;) Käisin täna DHL-s kolme suurt kasti kliendile viimas ning väga mõnus oli tagaistmed alla lasta ning auto kaupa täis laduda. Eks tarbimine on kõrgem kuna akupaki soendamine võtab rohkem aga ei midagi überdramaatilist.

Re: Milline uus BMW on parem kui Tesla S?

Postitatud: 24.01.2014 00:39 18
Postitas arnis
No ei tohiks täitsa kuritarvitada eelsoojendust. Nii mõnigi BMW omanik
(sh mina) saab endale seda luksust lubada, et auto on eelnevalt soe.
Enamikul muidugi saab ainult kellaajaliselt asja ära sättida, kuid teatud
kasutajatel on ka remote-id olemas (mul on, kahjuks ootab sahtlis oma aegu).
Minul läheb see luksus maksma umbes 60-70 senti raha kütuse arvelt :lol:
Ja temperatuuri saab salongis kusagil -15 pealt +15 peale. 22-23 universaali puhul
ära ei tule, küll aga peale 3-4 minutit sõitu tõuseb normini ära.

Re: Milline uus BMW on parem kui Tesla S?

Postitatud: 24.01.2014 19:12 02
Postitas Tanel_k

Re: Milline uus BMW on parem kui Tesla S?

Postitatud: 24.01.2014 19:52 02
Postitas Muhv
Tanel_k kirjutas:Külm teeb Norras liiga.
Elektri võlud. Mul külmus 18m masti otsas olev küllalt suur elektrituulik öösel kinni. Külmas kuuris olev akupank on ka kuidagi äpuks muutunud. Homme peab ikka bensiinil töötava geneka käima tõmbama :?

Re: Milline uus BMW on parem kui Tesla S?

Postitatud: 24.01.2014 20:24 01
Postitas ttsys
Pigem "Signs of Bad Engineering & Practices" kui elektri võlud. ;)
Muhv kirjutas: Elektri võlud. Mul külmus 18m masti otsas olev küllalt suur elektrituulik öösel kinni.

Re: Milline uus BMW on parem kui Tesla S?

Postitatud: 24.01.2014 20:33 29
Postitas Muhv
ttsys kirjutas:Pigem "Signs of Bad Engineering & Practices"
Tulemuseks on elektri "võlud" , ehk siis õli põletada tundub täna veel kohati lihtsam.

Re: Milline uus BMW on parem kui Tesla S?

Postitatud: 24.01.2014 20:38 52
Postitas ttsys
Mis juhtus siis? Tuulevaikne periood ja soojus-energia kiirgus liikuvatele osadele? Harjadega gene?

Re: Milline uus BMW on parem kui Tesla S?

Postitatud: 24.01.2014 21:49 26
Postitas Muhv
ttsys kirjutas:Mis juhtus siis? Tuulevaikne periood ja soojus-energia kiirgus liikuvatele osadele? Harjadega gene?
Ei oska veel öelda. Öösel oli 3-4 tundi tuul maas ja kõõks... Gene ise on see: http://usa.windspot.es/home-wind-turbin ... spot-35-kw" onclick="window.open(this.href);return false;

Kõige asisem, mis 2 aastat tagasi leida suutsin selles klassis.

Edit: tänane päike sulatas tuuliku lahti. Elu läheb edasi.

Re: Milline uus BMW on parem kui Tesla S?

Postitatud: 28.01.2014 22:29 13
Postitas Mario Kadastik
" onclick="window.open(this.href);return false;

Kuna aeg-ajalt küsitakse, siis väike ad-hoc video -21 juures.

Re: Milline uus BMW on parem kui Tesla S?

Postitatud: 03.02.2014 15:04 44
Postitas Madis.
Esimesena Eestis Tesla S elektriauto omanikuks saanud Mario Kadastikul jagub pärast kahe kuu pikkust sõidukogemust vaid kiidusõnu ning ligikaudu 70 000 eurot maksva elektriauto soetamist ta ei kahetse.
http://tarbija24.postimees.ee/2683424/o ... ainus-viga

Re: Milline uus BMW on parem kui Tesla S?

Postitatud: 03.02.2014 15:23 01
Postitas Henri.
Kadastik ei ole veel käinud üheski ELMO laadimisjaamas.
Ülemiste ei olnud ELMO või ei tahtnud negatiivse reklaamina mainida ? Või on artikkel juba nädalaid tagasi kirja pandud ?

Re: Milline uus BMW on parem kui Tesla S?

Postitatud: 03.02.2014 17:07 48
Postitas Raul_R
Uurisin ka huvi pärast seda teemat ja Tesla kodulehte, ning minu üsna kindel seisukoht on:

Peaaegu igasugune UUS täisvarustuses BMW on parem kui mistahes Tesla.

Põhjendus: varustus on lihtsalt niipalju rikkalikum. Ja "peaaegu" kirjuatsin selle pärats, et X1 varustuvariante on lihstalt kõvasti vähem kui X5-l ning ka näiteks 5-seeria lisade nimekiri on pikem kui 3-seerial. Kuigi, kipun arvama, et ka 3-seeria täsivarustus on Teslast täiuslikum.

Ei pretendeeri muidugi absoluutsele tõele, kuid mootori suurus mind väga ei huvita. Minu pea 2,3 tonnist autot veavad 135kW piisaval thästi ja kiiresti.
Säästmine kütuse pealt... SELLISE auto hinna puhul on natukene kohatu teema. Läheb umbes samasuguseks kui muidu McDonaldsis lõunaks 7 burgerit ostev isik teataks, et on nüüd kangesti tervisliku mõtteviisiga ja tellin lisaks dieetkoka.

Maitse asi muidugi ja maitse üle ei vaielda.

Re: Milline uus BMW on parem kui Tesla S?

Postitatud: 03.02.2014 17:59 43
Postitas arnis
Raul_R kirjutas: Peaaegu igasugune UUS täisvarustuses BMW on parem kui mistahes Tesla.
Kuigi, kipun arvama, et ka 3-seeria täsivarustus on Teslast täiuslikum.
Pane lauale ikka samasugune hunnik raha, tee sellest rahahunnikust auto
ja alles siis võib mingeid järeldusi teha.

Nii küll ei tohi:
"Kõige kallim Tesla maksab 100 000€, aga 180 000€ eest saab palju parema varustusega BMW".

Re: Milline uus BMW on parem kui Tesla S?

Postitatud: 03.02.2014 21:18 04
Postitas Ma®tin
Toppisin igavusest ühe uue 335i xdrive otsast lõpuni igasugu vidinaid täis, sain 80k hinnaks.