30. leht 62-st

Re: Elektriautorubriik

Postitatud: 03.12.2014 22:43 48
Postitas Muhv
arnis kirjutas:On olemas eeskiri ja samm nr1 on tegemata :roll:
Kas Teslal saab kapoti lahti kuidagi manuaalselt?

Re: Elektriautorubriik

Postitatud: 03.12.2014 23:05 33
Postitas ttsys
http://prius20.ru/instructions/tesla_tips.pdf
Tesla puldi raadio osa ei ole vajalik selleks, et uksi avada või autot käivitada. BMW-l, Nissanil jne sellist omadust ega tarkust ei ole. Tesla uste avamise jaoks on vaja see pult asetada kõrvalistuja kojamehe juurde. Auto käivitamise jaoks on vaja pult asetada käetoe topsihoidja sisse.
Auto pidi tehnilisest probleemist (kui seal üldse mingit probleemi oli) ammu enne teada andma, kui see sinna maa alla pargiti. Võimalik, et puldi patarei sai otsa ainult(?) Seda, mis Tesla juhi peas toimus või ei toimunud on muidugi vaja temalt endalt küsida.

Re: Elektriautorubriik

Postitatud: 04.12.2014 00:15 56
Postitas Muhv
Ilmselt oli midagi enamat kui puldi patarei. Kui kodanik võttis ühendust Tesla toega ja see ka ei osanud aidata, siis... Pigem tundub, et auto elektroonika kukkus kokku juhtumisi mobiililevita paigas.

Re: Elektriautorubriik

Postitatud: 04.12.2014 00:29 35
Postitas ttsys
Soojas toas muidugi tore spekuleerida aga ikkagi midagi ei juhtu järsku. Meist kedagi ei olnud seal juures. See klienditoe jutt käib sinna hulka. Keegi ei ole seda pealt kuulanud, kuidas abipaluja kõne võttis, mida rääkis või, mis suuniseid talle anti. Ma ei ole üldse kindel, et kogu see kamp üldse teadis, kuhu pulti on vaja toppida jne. Otse allikat on põnev rääkimas kuulda. Hetkel ma lihtsalt ei taha uskuda, et kõik on nii dramaatiline nagu kellegi suust uhatakse. Asi võib ka lihtsalt piinlik olla ning me ei kuulegi, mis tegelikult juhtus.
Mul on 1 BMW võtmed pultide sees peidus üle 7 aasta ning need pole kunagi pidanud tööd tegema. Olen kindel, et see on standard olukord massides ehk ei midagi erilist. Võtit ei ole lihtsalt vaja.
Teslal on kindlasti mehhaaniline avapunkt olemas aga selle jaoks on töövahend, mida ei jagata vasakule-paremale. Sellised asjad mõeldakse hästi läbi ja, kui leidub keegi, kes matsu ei jaga ei tähenda seda, et midagi tehniliselt läbimõtlemata või haige.

Re: Elektriautorubriik

Postitatud: 04.12.2014 01:51 21
Postitas arnis
Muhv kirjutas:
arnis kirjutas:On olemas eeskiri ja samm nr1 on tegemata :roll:
Kas Teslal saab kapoti lahti kuidagi manuaalselt?
Jah, kindalaeka taga, nagu PDFis mainitud. Laadija võib ka põrandale panna, ei
pea tegema TÄPSELT nii nagu pildil.

Re: Elektriautorubriik

Postitatud: 04.12.2014 18:19 16
Postitas Indrek J
Ajuinvaliididele ka kättesaadav juba :lol:

Pilt

Re: Elektriautorubriik

Postitatud: 04.12.2014 19:44 36
Postitas Muhv
arnis kirjutas: Jah, kindalaeka taga, nagu PDFis mainitud. Laadija võib ka põrandale panna, ei
pea tegema TÄPSELT nii nagu pildil.
Tegelt pidasin silmas autost väljastpoolt. Vastus - ei saa. Järelikult ei saa autot ka sel viisil laadima panna (kirjeldatud juhtumi kontekstis. Lisaks eeldan, et võtme asetamine ettenähtud kohta klaasi juures ei töötanud)

Re: Elektriautorubriik

Postitatud: 04.12.2014 20:02 45
Postitas ttsys
Eeldamine ja eelarvamus on tead ise misasi. Samuti võid ju eeldada, et Tesla kasutajal on supperkõrge IQ aga selle kohta puuduvad tõendid.
PS: see puudutab ka seda invakohal olevat Teslat. Pilt on tagant tehtud, kust sinise loakaardi puudumist ei ole võimalik tuvastada.

Re: Elektriautorubriik

Postitatud: 04.12.2014 23:09 10
Postitas arnis
Muhv kirjutas:
arnis kirjutas: Jah, kindalaeka taga, nagu PDFis mainitud. Laadija võib ka põrandale panna, ei
pea tegema TÄPSELT nii nagu pildil.
Tegelt pidasin silmas autost väljastpoolt. Vastus - ei saa. Järelikult ei saa autot ka sel viisil laadima panna (kirjeldatud juhtumi kontekstis. Lisaks eeldan, et võtme asetamine ettenähtud kohta klaasi juures ei töötanud)
Andsin vihje, aga ei mingit tolku.
Kordan, mille jaoks avada eesmine pagasiruum? Kas seal sees on midagi, mis aitab autole täkku anda?


Assumption is the Mother of All Fuckups.

Kui puust ja siniseks ei mõjunud, siis panen veel ühe pildi, puust ja punaseks
Pilt

Re: Elektriautorubriik

Postitatud: 05.12.2014 09:56 43
Postitas Muhv
Vabandan oma ignorantsust - ma ei tulnud selle pealegi, et mõnel autol ei ole iluvõre ja kapott ühes tükis. Mul pole sihukest ikka väga ammu olnud. Ühesõnaga - oleks võinud kohe öelda, et Teslal annab iluvõre maha kruvides 12v poolt laadida. Siis peaks uksed lahti saama ja vajadusel ka ac poolelt midagi sisse panna.

Re: Elektriautorubriik

Postitatud: 09.12.2014 11:37 01
Postitas EnnR
Mõned hetked tagasi oli juttu laadimisest ja võimsustarvidusest erinevate süsteemide puhul ning ikka ja jälle kõige kriitilisem kriteerium - selleks kuluv aeg (eriti kui võrrelda nö tavakütuse tankimiseks kuluva ajaga).

Minu arvates on sellest ka kuskil varasemalt juttu olnud, et võiks kasutada akupakkide nö renti - st auto sõidab laadimisjaama, kus üks akupakk vahetatakse teise vastu välja ning piisava tehnilise lahenduse lihtsuse juures kuluks selleks tavatankimisega võrreldav aeg. See aga tähendaks loomulikult, et autode akupakkide tehnilised lahendused on unifitseeritud - akud lihtsalt sobivad eri autodele. Variatsioone eri akupakkide nö komplektide osas vbl oleks vast 3-4 varianti (väikeautod, kesk-klass, maasturid vms sarnane liigitus vrdl bensuga - 95-, 98- jne). Kes aga oleks selleks nö pea-arbiiteriks (et mitte öelda EV-jumalaks), kes ütleks, et nii- või naa-sugune EV tehniline lahendus ja akude unifitseeritus on parim ja et kõik hakaku nüüd seda kasutama... See võib põhjustada meeletut firmade ja lahendustevahelist võitlust ja konkurentsi nagu 80-ndatel võitlus VHS ja Sony-BETA vahel vms.

Re: Elektriautorubriik

Postitatud: 09.12.2014 17:03 32
Postitas arnis
EnnR, Tesla pakub akupakivahetuse võimalust. Kuid praktika näitab, et
kui akut laadida kiirusega 500km/h, pole akuvahetusest enamik huvitatudki.
Rahvas lihtsalt ei taha akuvahetust (väikese tasu eest) kui kõrval on
Superlaadija täiesti tasuta, peab minuti ooteaja asemel pool tundi oma asju tegema
ja burksi sööma (muideks burksi saad tasuta kuna akuvahetuse eest jääb tasumata).

Ja kuna rahaliselt Superlaadija maksab kordades vähem kui akuvahetusjaam, siis
võib ka arvata, et pea kõik mõistusega sõitjad eelistavad:
1) tasuta laadimist piisavalt kiiresti
2) tankimise võimalust tihedas võrgustikus
3) puhata pool tundi peale kolme-neljatunnist katkematut

Praktika näitab, et normaalne inimene tahab iga 3-4 tunni järel süüa ja seda mitte
enda autos sõidu ajal. Lisaks tahab ta peldikusse ja jälle mitte autos pudelisse.
Selliseid, kes tahavad ja tahavad ja nõuavad ja oma peaga mõelda ei oska, neid
tegelikult ei ole palju. Nendest ebamõistlikest virisejatest ei ole tootjad tegelikult
huvitatud. Küll aeg parandab nende põikpäisuse. Ma ütleks, et neil peaks mark olema,
et ei suuda endale teist autot leibkonda lubada :mrgreen:

Re: Elektriautorubriik

Postitatud: 09.12.2014 20:51 08
Postitas Muhv
Renault on selles osas kõige eesrindlikum. Nemad on ka mõned laadijavahetusjaamad teinud. Selles osas ei ole ma Arnisega nõus, et viimased kallimad oleks kui superlaadijad oma 300-500A võimsusvajadusega (võrdub väikse selveriga). Ka ei müü Renault akut koos autoga vaid rendib ca 60€ eest kuus. See võimaldab auto hinda hoida madalana ja nn akuhirme vähendada.

Bmw-l on akut küll lihtne vahetada, aga ikkagi maksab see protseduur ca 200€.

Ise panustaksin induksioonlaadijatele, mis muutuvad parkimismajade lahutamatuks osaks. Sel kujul unustaksid 95% kasutajatest üldse ära, et autot vaja kuidagi täita ka vahest.

Re: Elektriautorubriik

Postitatud: 09.12.2014 21:06 35
Postitas arnis
Muhv kirjutas: Ise panustaksin induksioonlaadijatele, mis muutuvad parkimismajade lahutamatuks osaks. Sel kujul unustaksid 95% kasutajatest üldse ära, et autot vaja kuidagi täita ka vahest.
Kasutegur, kasutegur, kasutegur.
Pigem automaatsed kontaktorid kui juhtmevaba ja elektriarvet suurendav seadeldis.
Elon juba mainis, et kui neil auto ise oskab garaaži sõita, siis ta lubab ka laadijat, millel
iseliikuv püstol teeb igatepidi induktsioonile ära, nii effektiivsuse kui hinna poolest.


Misjaoks mängida madala pingega, see on tõesti kallis. Pigem maksta paar tuhat 50KVA
transformaatori peale, sel juhul 3x6A kaitsme puhul on särts kahele püstolile, tilk merre.

Re: Elektriautorubriik

Postitatud: 09.12.2014 22:36 07
Postitas Muhv
Iseliikuv püstol? Mida veel! Asi peab olema lihtne ja universaalne. Nö mõttevabalt töötav. Mitte üks investor ei hakka oma majadesse ühe auto põhiseid keerukaid robotkäsi ehitama.

Lihtslt ääremärkus: Andsin just oma inputi loodavasse roheehitise standardisse. Elektriautode laadimine peaks nüüd saama olemuslikuks osaks homses hoonestuses. Arvan, et see on positiivne.

Re: Elektriautorubriik

Postitatud: 09.12.2014 23:47 48
Postitas arnis
Muhv kirjutas:Iseliikuv püstol? Mida veel! Asi peab olema lihtne ja universaalne. Nö mõttevabalt töötav. Mitte üks investor ei hakka oma majadesse ühe auto põhiseid keerukaid robotkäsi ehitama.
Unusta ära see induktiivne laadimine. Oled sa ikka kursis, missugused on kasutegurid erinevate parameetrite puhul? Sellist si**a võib Toyota oma Priuste ja vesiniku-elektri autode peal peale suruda, kus tähtis on keerulised ja moodsad sõnad, mis madala haridusega tehnohulle erutavad.
Põrandasse valatud induktiivne mähis on pigem disainitoode kui laadimisseade.
Kui induktiivne pind tuua auto induktiivsele pinnale juba millimeetrite kaugusele, misjaoks siis
jätta need viimased millimeetrid? Kui kaks elektrijuhti kokku puutuvad on tulemus märgatavalt parem.

Enne kui oma munad mingi tehnoloogia korvi pista, tuleks vähemalt 2-3 tundi netist fakte uurida.
Ja ära fantaseeri, et juhtmevaba=universaalne, pole olnud ja ei hakka olema.

Kus su tehnoloogia lihtsus peitub? Tesla ei vaja ühegi euro eest lisavarustust autosse.
Isegi uut EVSE-d pole koju vaja muretseda.
Ainult aktuaator, millel on jäik pesa kodus juba olemasoleva püstoli kinnitamiseks.
Kujutan ette, sellise "kõrgtehnoloogilise" seadme hind ulatub Roomba robottolmuimeja klassi.

Näe, algkooliharidusega spetsialistid said hakkama '80-stiilis robotkäega, isegi muusika on vastav :lol:
" onclick="window.open(this.href);return false;
Isegi nii keerulist jama ei ole vaja. Kui autol on laadimispesa ussiaugus (i3, Leaf), siis pigem lisada
autole normaalsem liides mittenähtavasse kohta. Teslal pesa avaneb automaatselt ja sulgemiseks vaja
püstoli otsaga paremalt vasakule tõugata. Sellest võiks õppust võtta.

Re: Elektriautorubriik

Postitatud: 10.12.2014 00:19 41
Postitas Muhv
Oeh, tule eile meile.

Re: Elektriautorubriik

Postitatud: 11.12.2014 15:53 20
Postitas TarmoV12

Re: Elektriautorubriik

Postitatud: 11.12.2014 18:16 47
Postitas arnis
TarmoV12 kirjutas:http://www.auto24.ee/uudised/uudised.php?uid=23021
Laguneb, nagu iga teine auto .. :P
"nagu iga teine auto" - standarditele vastavalt üle pakutud lause.
Kui artikkel läbi lugeda, siis selgub, et detailide kvaliteet ei ole probleemiks,
küll aga apsakas koosteliinil (mis on loomulikult juba lahendatud).
Sellele lisan kohe meenutuse, kuidas esimese aasta Model S-i pealüliti/kontaktor akul alla
andis ja auto jättis omaniku teepeenrale. Asi on lahendatud koheselt ja viga ei kordu.
Võtame näiteks BMW liblikklapid: kümmekond aastat läks selleks, et viga lahendada :lol:

Aga jah, Tesla näitab seda, et see on kõigest väga töökindel, mitte tulnukate hüperleiutis.

Re: Elektriautorubriik

Postitatud: 15.12.2014 17:40 50
Postitas Henri.
taksistirõõm:
http://tallinncity.postimees.ee/3026903 ... olutsiooni" onclick="window.open(this.href);return false;

Re: Elektriautorubriik

Postitatud: 15.12.2014 21:55 52
Postitas arnis
Ai kurja, see on juba autopiloodi valmidusega :shock:
See läks küll kärmelt. Alles tutvustati ja juba taksisti käes :D

See tahavaate peegel oli midagi huvitavat. Kas see oli
tehase enda lahendus? :?

Re: Elektriautorubriik

Postitatud: 15.12.2014 22:25 18
Postitas Raivo
Muhv kirjutas: Lihtslt ääremärkus: Andsin just oma inputi loodavasse roheehitise standardisse. Elektriautode laadimine peaks nüüd saama olemuslikuks osaks homses hoonestuses. Arvan, et see on positiivne.
Seda on küll tore kuulda :)

Loodan siiralt et selle Tesla taksoaktivisti äri käima läheb. Kas sellised masinad suudavad piisavalt lisandväärtust luua õigustamaks ülikallist soetusmaksumust. 1 Tesla = 2,5-3 Superbi. Kui nad suudavad oma äri tõesti nii efektiivseks teha ( missugune peaks olema hõivatuse tase, mitu juhti jne) et sama km hinnaga teenida 2,5-3x korda rohkem raha. Ametlike andmete põhja ei teeni Tallinktakso erilist raha (on olnud pidevas miinuses ja imo on see pigem Tallinki imago projekt) ja seal on ju kõik juhid ise FIE-d jne.

Ja mis siis saab kui Tesla hooldust vajab ja nt 3 päeva kusagile komandeeringusse sellega sõitma pead? Kas esindusest antakse asendusauto?

Ehk siis esimestel aastatel peab päris kõvasti sellele ärile peale maksma. Kui tekib mastaabiefekt (150+ autot) ja kogu teenus on standardiseeritud siis võib see ehk tunduda juba võimalik.
Vastasel juhul on oodata elektrikärude odavmüüki..

Re: Elektriautorubriik

Postitatud: 16.12.2014 00:44 45
Postitas arnis
Odavmüügist võib unistada küll ;)
Ei saa mina aru, kas peakalkulaatorid on rooste läinud :?
Kui teha asi "liiga lihtsaks" ja võtta auto 5-aastase liisingu peale,
siis peab Tesla igapäevaselt liikuva masina eest maksma
80000€/5aastast/365päeva=44€,
Kui Superb maksaks 25000€, siis identsete numbritega oleks:
25000€/5aastat/365päeva=14€.
Kui Leaf/e-Golf/i3 siis 36000€/5aastat/365päeva=20€

75000km aastas
Leaf/i3/eGolf: 20€ päevas, vaja läheb 7500€ kütust 5 aasta peale.
Škoda 14€ päevas, vaja läheb 40 000€-45 000€ kütust 5 aasta peale.
Tesla: 44€ päevas, vaja läheb 8500€ kütust 5 aasta peale.

Muideks üllaülla, Tesla on Škodaga sarnases klassis peale viit aastat.
Kohe kui 5 aastat läbi saab, on siiski Škodaga adios (Tesla päevakulu lõpp).

kui peakalkulaator töötab, laenu saab/raha on ja kasum on prioriteet nr1,
siis pead taun/margitruu/põikpäine olema, võtmaks Škoda.
Küsimus on ainult selles, kas kallim või odavam elektripill.
Õige vastus on mõlemad, üks ühe eesmärgiga, teine teise eesmärgiga.

Kogu see "soetusmaksumuse" teema on ainult tillist tõmbamine, mis meie
veresse on sööbinud aastatega. Haritus tapab selle ühe hingetõmbega.

Re: Elektriautorubriik

Postitatud: 16.12.2014 01:50 16
Postitas Muhv
Oota, pastoi! Et siis peale ca 400000 km läbimist jõuab Tesla kasumisse? Aga täiendav kapitalikulu - min 20000 5a peale?
Selle juures on tõsiasi, et i3 kõigi toodetud autode keskmine kulu on oluliselt väiksem kui su arvutuses, täielik tühiasi.

Lihtsalt provotseerin...

Minu jaoks see Teslade plaan nö kütusepõhiselt ei arvutu. Mul on ükskõik, kas mind korjab peale Opel, Kia või Toyota - peaasi, et ma õigel ajal lennukile jõuan.



Arvan, et mõne aja pärast saab turult mõistliku hinnaga Teslasid - pole paha!

Re: Elektriautorubriik

Postitatud: 16.12.2014 02:06 48
Postitas ttsys
75 000km käive töötava taksomeetriga on 67 500€ + (3.50€ * alustav klientide arv). 5 aasta 375 000km käive on vastavalt 337 500€ + (3.50€ * alustav klientide arv). Oletades, et mediaan km per 'klient peale' on 50km siis aastane klintide arv on 1500 ning vastavalt 5a. peale kokku 'peale kliente' 7500 = 26 250€. Arvutuslik maksimeering seega 337500+26250 = 363 750€.
Isegi, kui pool kogu sõitudest on mittetöötava taksomeetriga siis 5 a. käive on 181 875€, mis on ilmselt siiski worst case.
Puhas ennustus muidugi aga miks mõelda tasuvuse punkt 400 000km juurde?

Re: Elektriautorubriik

Postitatud: 16.12.2014 11:15 09
Postitas Muhv
Lähtusin oma kommentaaris Arnise pakutud arvutusskeemist. ttsys - sinu tulemi saavutamiseks ei ole vaja Teslat. Ärimehena kasutaksin odavaimat võimalikku masinat, millega on võimalik sellist km hinda küsida.

Re: Elektriautorubriik

Postitatud: 16.12.2014 13:34 00
Postitas ttsys
Nii ongi. Kogu mängu ilu on aga a la selles, miks igasugune ärimees Dacia-ga tööle-koju ei sõida.
Lennukil ja lennukil on samuti erinevus jne. Pelgalt pragmaatikaga turu nõudlust ei määra. Teenuse atraktiivsuse nüansid peavad samuti kohakuti olema ja loomulikult innovaatiliste lükete jaoks on äris ka keskmise ettevõtjaga võrreldes suuremaid mune vaja.

Re: Elektriautorubriik

Postitatud: 16.12.2014 14:42 41
Postitas Muhv
No Teslade tänavale toomine küll innovatsioon ei ole.
Oma raha oleksin valmis panustama ettevõttesse, mis esimesena isesõitvad juhita taksod Tallinna tänavatele lahti laseb. Tellimine äpi põhiseks ja klientide rahulolu on tagatud. Loodetavasti positiivne rahavoog samuti.

Tesladega rahva vedamine võib olla ikka rohkem selline - noh, põleta kummi kah tase. Vaevalt, et selline klientuur kellelegi rõõmu pakub

Elektritakso kaubamärk üldisemalt võib köita oluliselt laiemat ringi.

Re: Elektriautorubriik

Postitatud: 16.12.2014 15:29 31
Postitas ttsys
Kes-mida-näeb või tunnetab. Tesla on vahend nagu iga teine mateeria. Nagu see 100 aastat tagasi valitsenud kaubamaja filosoofia, mille innovatsioon seisnes labases liigutuses kliendile asjad näo ette tõsta. Nendes kaupades ei olnud automaatselt mingit uudsust. Innovatsiooni taset ei oska reeglina just pragmaatik hoomata ega hinnata, eriti siduvat teenuse või teenuste innovatsiooni. Võimalik, et ka tegijad ise ka veel täna kõike ei hooma aga alles kompavad. Selle jaoks on vaja tahtmist, usku veenda eelkõige ennast ja siis teisi ning loomulikult mune, et igasugustele lainetustele, sh pessimistide targutustele reipalt vastu seista.

Re: Elektriautorubriik

Postitatud: 16.12.2014 15:39 41
Postitas Raivo
Noh, käid sõidad/proovid ühe korra selle Tesla ära ja mis edasi? Kuulu järgi ei ole tegemist just S-klassi MB tasemel sõidukiga mille tagaistmel kulgemist võiks tõepoolest 120% nautida.
Ehk siis esimest ja võibolla ka teist korda on küll äge aga mis siis edasi?

Aga noh kui leidub finantseerijaid ja äriplaan on vettpidav siis poleks ju paha kui nt 99% taksodest Tallinnas oleksid eletrifitseeritud - saaks maailmas trumme põristada :)