34. leht 62-st

Re: Elektriautorubriik

Postitatud: 18.03.2015 01:19 00
Postitas Muhv
Julgen arvata, et akude vähesus on müüt, mida levitatakse ühe väga hea PRi tasemega ettevõtte poolt. :D

Praktiliselt iga päev võib lugeda uudiseid kuidas erinevad akutootjad toimetavad ja mitte ainult ühe, kahe G kaupa. Tänane päev tõi näiteks sellise uudise:
http://www.bidnessetc.com/36939-meet-th ... rom-china/" onclick="window.open(this.href);return false;

Teiseks on väga vähe tõenäone, et Tesla 3 suudaks saavutada püstitatud müügieesmärgid. Selleks ta peaks olema ikka muda odav, mida 35k€ kindlasti pole või töötama pigem koodnimetusena, mille taga on terve tooteperekond. Pigem ootan ma sealt tehasest lahendust erinevatele backup akupankadele tsiviilehitusse.

Kolmandaks olen ka siin teemas korduvalt välja toonud, et valdav enamus mobiilsust on suhteliselt lokaalne. Mind absoluutselt ei huvita võimsad laadijad paaris punktis Eestis. Laadin 99% kodus nagunii. 6 CCS laadijat kataks i3 suguse mikromasina jaoks terve Eesti. Tesla omanikuna poleks ilmselt neidki vaja. Isesõitvate autode tulek, autojagamise levik ja induktiivne laadimine muudab pildi ilmselt sootuks teistsuguseks, kus suurte akupakkide olemasolu pole ülemäära obligatoorne.


Mis puudutab Elmo külmkappe, siis paralleelselt seal laadida ei õnnestu tõesti. Töötab, kes ees see mees printsiip. Korra on mul õnnestunud ühele Leafile kõrvale haakida, aga kahtlustan, et see oli juba lõpetamas. Aga nagu öeldud - ülemäära palju kogemust mul nende kappidega esimese 14000km juures pole olnud.

Re: Elektriautorubriik

Postitatud: 18.03.2015 01:54 29
Postitas arnis
Korra veel tulen selle mündi teema juurde tagasi. Täiesti juhuslikult sai üks
iidne R6 530d diisel ära taastatud ja tulemus on V12-ga sarnane:
" onclick="window.open(this.href);return false;
" onclick="window.open(this.href);return false;
Jah, tavalisele inimesele (ICE omanik) tundub, et vibrat pole üldse olemas,
aga mina siiski tunnen seda iga kehaosaga. See on küll talutav/pehme,
kuid siiski võrreldes elektriautoga, totaalselt olemas. Võibolla tõesti on tegu
väikese amplituudiga mingisuguse madala sagedusega. Et asjale punkt panna,
on tarvis spetsiifilist seadet kasutada, mis kümne poldiga keeratakse kusagile
auto külge ja sõidetakse peegelsiledal maanteel. Siis võrrelda EV-ga.

Seoses Li-ion akude defitsiidiga. Võta kalkulaator lahti ja arvuta miskit välja.
Arvesta elektriautole 25-85kWh-seid akusid per kärss. Nüüd uuri, kui palju
siis toodetakse. Arvesta ka selle infoga:
Pilt
Et 2010 kanti elektriautosid "ei olnud olemas", seega kogu tarbimine oli kusagil
tavaelektroonikas, nagu sülearvutid ja telefonid. Pildil on veel 2013 andmed olemas.
Arvestame välja, kui palju sellest on ainult Leafi oma, lisa sinna MiEV ja Tesla jms.
Nüüd oleta, et tahaks teha miljon autot millel akut vähemalt 50kWh. Palju vaja on
ja kas "Gigafactory killer" on tõsiselt võetav defitsiidi killer või lihtsalt pisike abi.
Sheeri tulemust, sest ma ise ei ole seda veel arvutanud.

Re: Elektriautorubriik

Postitatud: 18.03.2015 10:10 14
Postitas Muhv
Arnis - kahjuks on tabel vana ja allikas ei ole kontekstis usaldusväärne. Ennegi investoritele, ammugi veel avalikkusele asju ilusamaks joonistatud.

Ma ei ole veel kohanud ühtki artiklit, kus mõni teine tootja ütleks, et akude puudumine takistab neil rohkem toota. Akutehas on kahtlemata õige investeering, aga mitte vältimatu. Loodus tühja kohta teatavasti ei salli. Kui seda ei tee Tesla, teeb selle lihtsalt keegi teine.

Re: Elektriautorubriik

Postitatud: 18.03.2015 11:46 43
Postitas arnis
Muhv kirjutas: et akude puudumine takistab neil rohkem toota
Milline tootjatest toodab massiliselt elektriautosid? Nissan? Ei, neid pole
4 aasta peale kokku kakssada tuhatki. See aga tähendab, et kõikidel
nendel aastatel pole vaja läinud isegi 5% Gigafactory võimsusest.
Mis artikleid sa siis ootad :D



BMW? Ei, VW? Ei, Mitsu? Ei. Kes tootab siis massiliselt elektriautosid?
Prius? Või see kollane hübriidbuss, mis Tallinnas vurab? Naljanumbrid,
mõlemal on akut alla 5kWh. Eriti naeruväärne on see bussile.


Värsked andmed ei ole antud olukorras tarvilik info. Ja usaldusväärne?
Selles kahtlemine ei ole põhjendatud. Pealegi, nii vana info leidmine
ei tohiks keeruliseks saada. Minu arvestuste kohaselt on need postid
üsna täpsed, arvestades veel seda, et Prius tegelikult kasutas NiMH-i.

Re: Elektriautorubriik

Postitatud: 18.03.2015 21:43 43
Postitas Muhv
Point üldiselt õige, täna ei tooda keegi massiliselt elektriautosid. Ka Tesla mitte. Võimalus neid massiliselt toota peitub võimes autosid müüa. Kes täna garage48-s loengul kaasa mõtles saab aru, et müüma hakkab see tootja, kes suudab esimesena mõne tarkvarahiiuga sisuka koostöölepingu sõlmida. Kes selleks saab - näitab aeg.

Re: Elektriautorubriik

Postitatud: 19.03.2015 20:56 10
Postitas Mario Kadastik
Miks ei peaks olema võimalik müüa globaalselt 500k-1M Model III aastas? Auto hind 35-50k€ peaks olema sama hinnaklass mis on 3. seeria, võib-olla nõksa kallim aga samas elektrimootorist tulenevalt on tegemist kindlasti hästi performiva autoga ning edasine hoolduse ja kütuse kulu on pea olematu mistõttu igakuise kulu hinnavahe on ikka päris korralik. Ja selle valdkonna autosid müüaks miljonites maailmas. Tesla just teatas, et järgneva 12 kuu jooksul kaetakse kogu EU, US ja suur osa aasiast superchargerite võrgustikuga täielikult. See aasta paigaldatakse rohkem superchargereid kui hetkel maailmas paigaldatud on ja kui vaatate kaarti on see juba päris tige tihedus. Ja uus soft töötab ka mõnusalt lubades sul sisestada oma lõpp sihtkoht kui tahes kaugel ning auto mõtleb läbi mis laadijaid kasutades sa sinna jõuad ning kui palju kus laadima pead. Kui saad kuhu iganes sõita ning kulu "kütusele" on pea olematu, siis pole mingeid eeliseid bensukal enam ja odavam elektrikas hakkab ennast väga edukalt ise müüma.

Aga me ei peagi kaua ootama. 2017 on juba ülejärgmine aasta mil esimesed Model III-d peaks tulema ning full production @ 500k peaks olema 2020 juba.

Re: Elektriautorubriik

Postitatud: 20.03.2015 01:56 53
Postitas arnis
Õige. Tuleks uuesti korrata, et elektriautode müük ei konkureeri
tavaliste autode müügiga, vaid asendab nendesamade autode müüki.
Ehk siis 500 000 Model 3 müük põhjustab teistel autotootjatel kokku
samavõrra vähem müüki antud suurusklassis. Teisisõnu BMW 7. seeria
müük ei kannata Model 3-e turule tulekuga, küll aga 3.seeria. Muidugi
on 3. seeriat (ja teiste tootjate sarnast klassi) kordades rohkem. Ehk
siis vaevalt BMW-l väga valus hakkab, kui nende 3. seeria müügist
mõni üksik protsent ära jookseb. Selline sujuv üleminek annab võimaluse
igal tootjal õigeaegselt reageerida turu nõudlusele ja isegi need, kes ikka
veel ei plaani elektrifitseerida, jõuavad kõigega ilusti järjele.

Re: Elektriautorubriik

Postitatud: 20.03.2015 13:20 51
Postitas ttsys
Te ei jaga matsu ma ütlen. :D
Juba 5-10 aasta pärast konkureerivad EV mitte ainuüksi sama klassi autodega vaid tänases mõttes televiisorite, tabletite, telefonide, video-laenutuste, internetiühenduse, elektrifirmade jne jne nõudluse/pakkumise segmentides. Muide Google, Virgin, Apple... "unistused" on palju võimsamad, kui tänasel Teslal.

Re: Elektriautorubriik

Postitatud: 21.03.2015 10:26 54
Postitas Muhv
Kes oskab nimetada 1 mudeli auto ajaloos, mis oleks müünud 500k aastas? BMW 3 seeria ei saa sinna ligidalegi ja ometi on seda pakutud alati vähemalt 3 eri kere modifikatsioonis, mitte ainult ühes. BMW suudab müüa täna veidi üle 2 milj auto aastas ja seda tänu oma tohutu kirjule tootevalikule, kust igaüks võib midagi leida.

Uuringud näitavad, et keskmine sõiduauto päevane läbisõit on 40km. Mida aitavad siin hõredalt paigutatud superlaadijad? Kui mul Saksamaale asja on, siis ma isegi ei kaalu sinna autoga sõitmist - pole lihtsalt sellist aega.

Mis puudutab seda Tesla viimast uudist - teekonnasoovitus võttes arvesse topograafiat ja laadijate asukohti, siis lihtsalt infoks - i3 on see kogu aeg olemas olnud. Lisaks suudab i3 pakkuda välja ka kiirema teekonna alternatiivseid transpordivahendeid kasutades (kui see on olemas) - ehk siis on integreeritud ühissõidukite ajagraafikutega ning oskab juhatada teed peatustesse ka nö autost väljas, nutitelefoni abil. See on kasutaja keskne eesmärgipõhisus.

Tesla S on väga hea sportlik sedaan ev, aga kere modifikatsioonide vähesus seab siiski kindlad piirid kasvule.

BTW - BMW müüdavad uued autod on täna suuresti varustatud 5 aastase tasuta hoolduse paketiga. Kalla ja talla :D

Re: Elektriautorubriik

Postitatud: 21.03.2015 13:00 14
Postitas arnis
http://en.wikipedia.org/wiki/BMW_3_Seri ... _and_sales" onclick="window.open(this.href);return false;

Misasja, 3. seeria müük on 300-600 tuhande vahel ;)
Tesla teab väga hästi, et nad ei saagi sadades tuhandetes
S-e ja X-e stabiilselt müüa. Küll aga Model 3. Ja nagu ma mainisin,
500 000 Model 3-e müük põhjustab mitmetel teistel autotootjatel
(need autotootjad, kes teevad sarnases hinnaklassis, 30-50k€, mõnd
sõiduautot, ka Audi ja MB, isegi Škoda, eriti heitmemaksustatud riikides),
ehk napsab Model 3 kõikidelt nendelt tootjatelt, kel ei ole pakkuda
EV-d samas hinnaklassis (2017a seisuga ongi kõik teised tootjad).
Kui GM või Nissan saavad oma 250 miilise (reaalselt 200) Poldi või Lehe,
SIIS, siis võib-olla nendel läheb veidi paremini, brändifanattide põhjusel.
Sendant küll, et mid-range EV-del kaugmaasõidud on küsitavad, isegi
Model 3 puhul, kus see juba võimalik on.

BMW-l võib see teekonna arvestaja isegi parem olla, kuid kui pole
iga sajakonna kilomeetri järel CCS-i, siis on see tulemusteta funktsioon.
Pealegi, ma tahaks i3-l seda funktsionaalsust demonstratiivselt näha.
Raudselt sõiman ääreni täis kui "standardseid puudusi sisaldav funktsioon".

Mida aitavad siin hõredalt paigutatud superlaadijad?
Sedasama, mida teeb uus teekonnajälgija esmajärjekorras: müüb autot
nendele, kes kardavad elektriautosid ;)
Muhv, kas sa oled ikka veel see inimene, kes eeldab, et kiirlaadijaid kasutatakse
igapäevasteks sõitudeks? Sa ju põhimõtteliselt vihjasid sellele. Sellele, et
keskmiselt sõidetakse 40km ja seda, et SC-d on 200km-ste vahedega. Muideks,
isegi selle teise punktiga ei ole asjad nii nagu sa... emm, kujutasid ette?

Strateegiliselt väljalõigatud pildid näitavad, et võrk on tihedalt asustatud aladel
tugevalt üleküllastunud:
PiltPilt
Üleküllastunud tähendab umbes seda, et kõige halvema variandi puhul (200mile range Model3)
on paar lähimat kiirlaadijat lähemal kui kolmandik sõiduki sõiduulatusest, ala 100km.
See, nagu meil Eestis on võrk kujunenud, on otseses mõttes kujunenud ainult sellepärast,
et mitsul on 16kWh aku, mis meie kliimas sõidabki alla 80km, millest pool on 40km.
Üks samm ülespoole, Leaf koos soojapumbaga, vajab neid jaamu 60km-ste vahedega.
Kiirlaadimisjaamade omavaheline distants on 40-60 km. Kiirlaadimisjaamade paigutamise on arvestatud käidavate asukohtadega nagu näiteks bensiinijaamad, kohvikud, kauplused. jms.
Muideks, kui parempoolsel pildil jäi Nevada "auk" silma kraapima, siis tutvu näiteks selle pildiga:
https://www.nasa.gov/sites/default/file ... 38a1_o.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
Ütle, mitu Tesla omanikku vajaksid (mitte ei prooviks niisama) SC-d ühes aastas keset seda tühjust?
Sarnane olukord on meie Mitsudele loodud võrgust. Võtame näiteks Soomaa RP, seal on ka auk.



Kiirlaadija ja tankla on kaks eriasja.
Ärme neid omavahel palun sassi aja. Selline üleküllastunud võrk on mõistlik üleküllastunud
elamispiirkondadesse, kus reisile minejaid võib olla väga palju (mitte nagu Eestis). Majanduslikult
pole tarvis teha 24 püstoliga laadimiskohti, kui võib teha kolm 8 kohaga erikohtades.
Muidugi see vajab sedasama taristu jälgimise funktsiooni, kus sõiduk automaatselt valib parima
lahenduse. Kui see töötab hästi, siis jääb ära ka detour probleemid, mis mõned aastad tagasi
ilgeid probleeme mõnele üksikule ostu vältivale inimesel pähe tulid.

Re: Elektriautorubriik

Postitatud: 21.03.2015 20:39 23
Postitas Muhv
Tundub, et alahindasin tõesti rullnokkbemmi tootmisarve. E30 ajastu mees ikkagi. Kahju, et seal ei ole eraldi välja toodud sedaani omi. See oleks hea benchmark.

Ka CCS võrk ei ole enam sama, mis 2a tagasi. Osa arengut on näha siin http://ccs-map.eu" onclick="window.open(this.href);return false;
Poola ja Eesti mõjuvad pildil parajate pommiaukudena :D Eestis saab ehk olukord siiski paranema.

Re: Elektriautorubriik

Postitatud: 22.03.2015 00:29 11
Postitas arnis
Hakkasin kohe naviga mängima, alustasin Soomest.
Helsinkist lähimad laadijad on Salo, Ekenäs, Hämeenlinna, Mäntsälä, Porvoo.
Esimesed 3 ei ole 25kWh-se akuga sõidetavad (mugavalt), viimased 2 on.
Ja nii on pooled CCS-id :shock:
Võrk on nagu olemas, kui välja zoomida, aga autosid nende kasutamiseks ei ole.
Miks nood siis ei ole tehtud lülidena, vaid mingite plokkidena.
Erinevate eraettevõtete kokku keeratud supp?
Isegi Saksamaal on päris palju selliseid, kus kahe CCSi vahele jääb üle 80km.
Ütleks isegi, et 400km läbimine ühes suunas on väga väga võimatu.

Re: Elektriautorubriik

Postitatud: 22.03.2015 10:39 54
Postitas Muhv
Laadijad on tarbijate lähedal ja üldiselt autodega väga pikki maid ei sõideta. Ainsa erandina ehk Saksamaa, kus kiirteede võrk on väga mugav. Sealne laadijate võrgu nõrkus kajastub üheselt i autode müügitulemuses. USA, kus CCS võrk areneb oluliselt kiiremini, teeb müügis pidevalt uusi rekordeid.

Suhteliselt huvitav on praegune BMW poliitika. Juhi seisukoht, et i seeria peab arenema väljaspool põhiseeria mudelivalikut on kummastav vaadetes kui tohutuks on selle variatsioonide arv paisunud. Näiteks 4. Seeria (idee järgi kupee) 4 ukseline gt variant. No mida f***. Miks ei võiks see 3 seeria olla? Kuhu siin veel mahuks ainulaadsed i autod?

I autode nišš jääb sellise seisukoha taustal väga kitsaks. Ja samas - FBs on välja imbunud, et nn target grupi esindajatele on USAs 4 ukselise i auto prototüüpi juba näidatud. I3 tutvustati neile 3 aastat enne avamüüki ilmumist.

No mine võta kinni.

Eile andis BMW teada, et Applega voodit jagama ei hakata ja piirdutakse külalisabieluga. Mulle see uudis rõõmu ei valmistanud. Aga mis ma ikka tean...

Re: Elektriautorubriik

Postitatud: 22.03.2015 10:44 28
Postitas Muhv
Ja veel - super võrgu saaks kui Tesla jaamad ja CCS võrgustik kokku panna. Siis saaks juba normaalselt elada.

Re: Elektriautorubriik

Postitatud: 22.03.2015 15:21 38
Postitas arnis
Ei, Tesla ei luba kedagi endale võrku, kes ei suuda laadida kiiremini kui 100kW/h.
Ja hetkel ükski muu EV ei suuda.

Re: Elektriautorubriik

Postitatud: 22.03.2015 20:24 15
Postitas Muhv
Hetkel ei luba Tesla kõiki Teslasid ka oma "tasuta" võrku. Ainult neid kes vastava paketi on ostnud - 2000$ Oli vist.

Eks neid probleeme ole teisigi. Samas see standardite sõda on tüütu küll. Iga ühel on oma tõde, kaotajaks jäävad kasutajad.

Re: Elektriautorubriik

Postitatud: 22.03.2015 21:13 48
Postitas arnis
Siin ei ole mingit sõda. USAs polnud üldse midagi pakkuda tol ajal (nüüd on Combo1
idee olemas, mis on p*der*stlik :D )
Euroopas Tesla sõda ei pea. Kasutab Type2-te lihtsalt DC-tamiseks, tõsiselt, mitte paarkend kW.
Algul jäi nagu mulje, et Tesla SC Type2 on pikemate klemmidega, tegelikult ei ole,
mehhaaniliselt pidavat identne olema. Mul muidugi patente käepärast pole et veenduda.
Ja tsiteerides Elonit küsimusele "miks te tegite oma teema" vastas ta "sest see, mis oli olemas,
ei olnud piisavalt hea". Ja see on ka puhas tõde ilma igasuguse erandita.
Ja ära ütle, et igalühel on oma tõde. ChaDeMo-l pole mitte ühtegi eelist. Sama ka CATARC-il,
sama tegelt ka Combo1-l. Mitte ühtegi eelist.

Loomulikult ei lase Tesla SC-sid kasutada täiesti tasuta. Kuidas nad muidu oma võrku suuremaks
teevad. See, et nad küsivad klotsi odavama otsa Model S-ile juurde on normaalne, siis saab
ju vähendada baashinda. Nii mõnigi ei soovi SC-d odavama otsa Teslaga.

Muhv, mida oleks saanud Tesla paremini teha seoses pesaga? Kui sul paremat varianti pole, siis eelda,
et Tesla tegigi kõige õigema valiku.

Re: Elektriautorubriik

Postitatud: 22.03.2015 22:28 14
Postitas Muhv
Oi, kindlasti ei ole mul välja pakkuda paremat varianti. Kasutajana olen juba oma arvamuse öelnud - kõik need jäigad, porised ja alati vale pikkusega juhtmed on saatanast. Pistiku kuju pole siinkohal absoluutselt oluline. Mina ootan induktiivset laadimist.

Re: Elektriautorubriik

Postitatud: 22.03.2015 23:29 25
Postitas ttsys
Induktsioonil toimivad tehnoloogiad vaikselt rikastuvad. Koju on täna lihtsamat sorti lahendused olemas. See paistab vast peamiselt Bosch-i harudest või kahasse ehitatud.https://pluglesspower.com/pricing/
BMW arendab mingit tigedat enda tehnoloogiat, millest palju ei taheta täna veel rääkida aga susiseb täiega.
http://www.digitaltrends.com/cars/bmw-i ... -charging/

Re: Elektriautorubriik

Postitatud: 23.03.2015 10:29 01
Postitas Muhv
Napp 2000$ ja see oleks juba täna kodus olemas? Pean seda linki naise eest hoolega peitma :cool:

Re: Elektriautorubriik

Postitatud: 24.03.2015 10:19 07
Postitas StenV70

Re: Elektriautorubriik

Postitatud: 30.03.2015 19:46 12
Postitas Muhv
Wow bensukas! See sõidab juba lõtva Paideni välja!

Re: Elektriautorubriik

Postitatud: 30.03.2015 20:01 26
Postitas StenV70
Muhv kirjutas:Wow bensukas!
Jinma JMW2200 is a low-speed electric vehicle

Re: Elektriautorubriik

Postitatud: 30.03.2015 21:21 15
Postitas Muhv
StenV70 kirjutas:
Jinma JMW2200 is a low-speed electric vehicle
All right! Esialgsel "spioonipiltidel" spekuleeriti mikro bensuka teemadel.

Re: Elektriautorubriik

Postitatud: 02.04.2015 12:51 24
Postitas Mario Kadastik
Huvilistel nüüd võimalus ka ise Teslat proovida :)

http://www.teslarent.eu/" onclick="window.open(this.href);return false;

Re: Elektriautorubriik

Postitatud: 02.04.2015 14:03 24
Postitas 2XX5
•Üürilepingule kantavad juhid peavad üürilepingu sõlmimisel olema vähemalt 30-aastased ning vähemalt 2-aastase sõidustaažiga

Et kui ma olen alla 30 pole särtsukäkki lootust proovida? Ehkki sõitnud 15 korda ümber maailma ja majanduslikult piisavalt võimekas...

Re: Elektriautorubriik

Postitatud: 02.04.2015 15:35 45
Postitas Mario Kadastik
2XX5 kirjutas:•Üürilepingule kantavad juhid peavad üürilepingu sõlmimisel olema vähemalt 30-aastased ning vähemalt 2-aastase sõidustaažiga

Et kui ma olen alla 30 pole särtsukäkki lootust proovida? Ehkki sõitnud 15 korda ümber maailma ja majanduslikult piisavalt võimekas...
Alla 30 puhul vaatame case by case. Sest indeed alla 30a on ka vahe sees :)

Re: Elektriautorubriik

Postitatud: 02.04.2015 17:08 18
Postitas Tauri_J
tingimused on normaalsed :lol:

et mingi suvaline rulllnokk rehvi põletama linnas ei hakkaks

Re: Elektriautorubriik

Postitatud: 02.04.2015 17:15 30
Postitas ttsys
Nu korraks käis ka sama mõte peast läbi ja siis tuli uus kaader ette, kus seltskond keskeakriisis tegelasi sellisega nagu puurist välja saavad. Kõige masendavam on pigem kaasreisijad ja nende meelsus nagu tahmas olek, alkohol, suitsukoni põletused istmetel jne jne. Sry Mario ( ;) ) aga julge ettevõtmine Eestis. Edu teile!

Re: Elektriautorubriik

Postitatud: 04.04.2015 10:13 42
Postitas Muhv
Veidi OT, aga selle paar posti ülal olnud hiina värgi jätkuks:
http://www.carnewschina.com/2015/03/27/ ... nge-rover/" onclick="window.open(this.href);return false;

Tosimeestele pakutakse ka midagi.



Edit:

Nüüd peaks olema Eestis võimalik pea kõiki erinevaid elektriautosid rentida.
http://ee.sixt.com/rendi-teenus/elektriauto-rent/?L=25" onclick="window.open(this.href);return false;