Kiiruse mõõtmine
Kiiruse mõõtmine
Siuke lugu. Tulen täna Tallinna poole. Aega on, sõidan rahulikult kiirushoidik on seatud 100km/h. Olen jõudnud Tartu mnt linnapoolsele neljarealisele lõigule, kuhu miskil põhjusel veel 110km/h märke välja pandud pole. Järsku viskub teele politseinik ja rõõmsa näoga näitab radari lugemit 121km/h. Järgnes korrektne vestlus mille käigus loeti pikalt ette mu õigusi. Rõhutati, et kuidas ma ikka ei ole kontrollinud selle täpselt nende radariga samu numbreid näitava A'le Coqi tahvli peal oma spidoka korrasolu. (Kusjuures ma olen ja viimane näitas, et mu spido näitab täpselt õieti) Kakelda ma politseiga ei taha ja lubatust kiiremini sõitsin ma ka nagunii. Seega leppisin kiirmenetlusega.
Küsimus kõlab - kuidas sai politsei radar mõõta spido järgi 100km/h sõitva auto kiiruseks 121km/h
Variant 1. BMW spido valetab 21km/h (hoolimata originaalmõõtu rehvidest)
Variant 2. Radar valetab rämedalt
Mõõdeti stalker 4961-ga taotlustunnistuse nr. 5009012
Asja jagavate inimeste kommentaare oleks huvitav lugeda.
Küsimus kõlab - kuidas sai politsei radar mõõta spido järgi 100km/h sõitva auto kiiruseks 121km/h
Variant 1. BMW spido valetab 21km/h (hoolimata originaalmõõtu rehvidest)
Variant 2. Radar valetab rämedalt
Mõõdeti stalker 4961-ga taotlustunnistuse nr. 5009012
Asja jagavate inimeste kommentaare oleks huvitav lugeda.
- Kristjan_K
- Huviline
- Postitusi: 1780
- Liitunud: 04.06.2004 17:31 37
- Asukoht: Tallinn
variant 4) miski peegeldus kuskilt.
kunagi, miski aastakest pool-teist tagasi sai Pro7 pealt vaadatud miskit saadet, nime kahjuks enam ei mäleta, kus räägiti sellel teemal.
saksas teeääres need fotokad koos kiirusemõõtjaga püsti ju.
ja siis oli lausa lugusi, kui mingi auto sõitis tegelikult 30 -ga sealt läbi, aga tänu mingile peegeldusele tehti temast siiski pilti.
kunagi, miski aastakest pool-teist tagasi sai Pro7 pealt vaadatud miskit saadet, nime kahjuks enam ei mäleta, kus räägiti sellel teemal.
saksas teeääres need fotokad koos kiirusemõõtjaga püsti ju.
ja siis oli lausa lugusi, kui mingi auto sõitis tegelikult 30 -ga sealt läbi, aga tänu mingile peegeldusele tehti temast siiski pilti.
-
- Huviline
- Postitusi: 515
- Liitunud: 16.12.2004 17:59 39
- Asukoht: Tallinn
Selline variant täiesti võimalik. Tegelikult peab politsei ära tõestama, et see just sinu autol mõõdetud kiirus on. Ja ma ei tea, kas on võimalik paluda, et sulle näidataks radari taatlustunnistust. Seal on kirjas, millal radar on taadeldud, aga ma ei tea, kas seal ka mingit taatluse lõpu tähtaeg on. Äkki saab otsust vaidlustada ja paluda, et radar uuesti taadeldaks. AS Metrosert on ainus asutus, kes politsei radareid taatleb. Ma homme arvatavasti pean sealt korra läbi käima. Kui tahad võin küsida, mis lood nende radaritega on. Muidugi enne kui vaidlustama hakata tasuks kõigepealt enda spido üle kontrollida. Kahe autoga saab seda ju lihtsalt teharajko kirjutas:variant 3: Keegi enne sind sõitis 121 km/h, mingil põhjusel ei saadud teda kätte ja näidati sulle seda.

Olen minagi selle peale mõelnud ja ei ole siiani kuskilt vastust saanud, et kas A'le Coqi tahvel näitab õieti või tõesti peaksin kiirust natuke rohkem aretamaTauri kirjutas:hmminule näitab see A'le Coqi tahvel (õiget mõõtu kummidega), et "mis sa passid- anna gaasi!!!"
teisisõnu-
- spidokas: 100 km/h
A'le Coqi tahvel: 91 km/h

Kui mitu autot liigub samal ajal "radaris", siis radar mõõdab kiirema või suurema sõiduki kiirust. Seega võis keegi sinu taga tulla 120-ga mida radar näitas. Radari mõõteala ju teatavasti päris suur, ikka kilomeeter-kaks. Seetõttu ei kasutatagi maanteel laserkiirusmõõtjaid, mida saab suutata konkreetsele sõidukile, kuid mille kasutatav mõõteala jääb tsirka 300 m juurde ja mõõtmise teostamiseks tuleb sõidukit sihtida 3 sekundi jooksul. Maanteekiirustel ei jõutaks lihtsalt reageerida. Antud olukorras oleks tõesti tasunud vaielda, sest üks asi on trahv (min. 900.-) maksta, teine asi on rikkumine mis kirja läheb ja toob järmine kord soolasema karistuse või mõneajase jalamehe elu.
E 34 M50B25
53 840 111
53 840 111
spido näitabki 5-10 rohkem kui tegelik kiirus onReaalsem ikka oma spidokat uskuda. Liiati kui mitmel inimesel näitab A'le Coqi tabloo vähem, kui spidomeeter. Seda peaks laskma kontrollida ja üldse maha võtma, kui valet
Viimati muutis ryan, 15.05.2005 22:57 41, muudetud 1 kord kokku.
Enamus auto spidomeetreid on seatud näitama vähem kui tegelik kiirus. (Ilmselt ei taha autotootjad võimalikke kohtuvaidlusi) Olen proovinud erinevaid autosid selle A'le Coqi tahvliga - tulem alati -10 ja 0 vahel. St. auto spido näitab rohkem.
Sel korral oli lähim auto minust ca 100m taga pool. Seega kui mõõtmine pärines sellest ajahetkest, oli see tõenäoselt minu auto pealt saadud lugem. Kahjuks ei taibanud suurest üllatusest kohe seda stalkerit uurida, et kas mõõte aeg oli ka fikseeritud või mitte.
Olen viimase 10a jooksul läbinud ca 400 000km ja olen mingil määral võimeline ka silma järgi kiirust hindama. 21km/h rohkem pole kindlasti selline suurus, mis mul rooli taga märkamata jääks. Seda enam, et täpselt sama kiiruse setinguga olin maanteel pigem jalgujääja rollis kui mööduja.

Sel korral oli lähim auto minust ca 100m taga pool. Seega kui mõõtmine pärines sellest ajahetkest, oli see tõenäoselt minu auto pealt saadud lugem. Kahjuks ei taibanud suurest üllatusest kohe seda stalkerit uurida, et kas mõõte aeg oli ka fikseeritud või mitte.
Olen viimase 10a jooksul läbinud ca 400 000km ja olen mingil määral võimeline ka silma järgi kiirust hindama. 21km/h rohkem pole kindlasti selline suurus, mis mul rooli taga märkamata jääks. Seda enam, et täpselt sama kiiruse setinguga olin maanteel pigem jalgujääja rollis kui mööduja.




kuidas see vaidlustamine õieti toimuma peaks ? 2 nädalat hiljem kuskil komisjonis on sinu sõna vs. politsei radari näit ja pilt (?).ryan kirjutas:vabalt oleks võind ju vaidlustada kui sa oled nii kindel oma spidos, et see ei valeta.
isegi kui uus mõõtmine teha (sina sõidad 100'ga ja radar mõõdab kiiruse üle) ei aita see sul vaielda, kui kordus-sõidu ajal radar täpselt näitab.
seda siis juhul, kui kellegi teise näit seal enne ees oli. Saab lihtsalt rohkem maksta pärast.
I had a life once. Then I bought a BMW
Ajavad ikka vahest sellist jama suust välja, et täitsa masendav.
Ise tulin ka mõned kuud tagasi mööda ringteed Jüri poolt Lasna poole, kiirusehoidja seatud ca 95 peale, viimase silla peal tuli vast politseipatrull, mis hirmsa kimaga ümber pööras ja mulle värvimuusikat tegi, muidugi kohe kolinal politsei autosse ja mulle ajama, et ma tulin vastu 127 kiirusega, mille peale ma muidugi vaidlema hakkasin, ma saan aru, et miski 5-10 km valetab minu spida, siis veel, noo aga 32 km/h seda ma ei usu ealeski. A üldiselt ca 15 minutilise vaidlemise peale, arvas politsei, et las ma lähen ja et nad hoivad mul silma peal.
Igaljuhul müstika
Ise tulin ka mõned kuud tagasi mööda ringteed Jüri poolt Lasna poole, kiirusehoidja seatud ca 95 peale, viimase silla peal tuli vast politseipatrull, mis hirmsa kimaga ümber pööras ja mulle värvimuusikat tegi, muidugi kohe kolinal politsei autosse ja mulle ajama, et ma tulin vastu 127 kiirusega, mille peale ma muidugi vaidlema hakkasin, ma saan aru, et miski 5-10 km valetab minu spida, siis veel, noo aga 32 km/h seda ma ei usu ealeski. A üldiselt ca 15 minutilise vaidlemise peale, arvas politsei, et las ma lähen ja et nad hoivad mul silma peal.
Igaljuhul müstika

Mercedes EQS 450+ 2022
- Kristjan_K
- Huviline
- Postitusi: 1780
- Liitunud: 04.06.2004 17:31 37
- Asukoht: Tallinn
See variant langes ära kuna kaks väikest last hakkasid auto seisma jäämise järel sellist trianglit tegema, et mu naise ahastav nägu oleks mind pannud mistahes paberile alla kirjutama. Ja kuidas sa tõestaksidki oma süütust??? Installi või veo-auto laadne salvesti...Kristjan_K kirjutas:Isiklikult arvan, et senikaua tuleb korralikult vastu ajada (kui tõesti süüdi ei ole) kuni asi sulle tõestada suudetakse(mis on siiski võimatu, kui sa tõesti süütu oled)
jah, sellel teemal oskab meph ka ühe kena jutukese rääkida, eelmise aasta septembrist
Tegemist oli seekord vaid radari näiduga. Oleks lisaks ka pilt, seisaks mu auto homme hommikul UMi ukse taga ja ootaks kiirusmõõtesüsteemi välja vahetamist. Ise kahtlustan, et mulle näidati kas varem mõõdetud või siis kuidagi X viisil mõõdetud kellegi teise teel olnud liikuri kiirust.
- Kristjan_K
- Huviline
- Postitusi: 1780
- Liitunud: 04.06.2004 17:31 37
- Asukoht: Tallinn
Inimene on senikaua süütu, kuni tema süü pole tõestatud..Muhv kirjutas: See variant langes ära kuna kaks väikest last hakkasid auto seisma jäämise järel sellist trianglit tegema, et mu naise ahastav nägu oleks mind pannud mistahes paberile alla kirjutama. Ja kuidas sa tõestaksidki oma süütust??? Installi või veo-auto laadne salvesti...
Või käib see siin banaanivabariigis teistmoodi?
süü tõestatakse radari näiduga. Kui sul vastuargumente ei ole (süütuse tõestamiseks) siis ei ole midagi teha. Oled juba süüdi mõistetudKristjan_K kirjutas:Inimene on senikaua süütu, kuni tema süü pole tõestatud..Muhv kirjutas: See variant langes ära kuna kaks väikest last hakkasid auto seisma jäämise järel sellist trianglit tegema, et mu naise ahastav nägu oleks mind pannud mistahes paberile alla kirjutama. Ja kuidas sa tõestaksidki oma süütust??? Installi või veo-auto laadne salvesti...
Või käib see siin banaanivabariigis teistmoodi?
I had a life once. Then I bought a BMW
- Kristjan_K
- Huviline
- Postitusi: 1780
- Liitunud: 04.06.2004 17:31 37
- Asukoht: Tallinn
Seda ma ka ennist selle sama teema all küsisin, et kuidas seda hiljem tõestatakse ? Kui sina sõidad üksi autos 100km/h .. politsei peab kinni ja ütleb, et radar näitas 130km/h ning teine politsei kinnitab, siis milline on alus edasikaebamiseks või kiirmenetluse vältimiseks ja hilisemaks õnnelikult lõpetamiseks ?
ma ei suuda ühtki ideed välja mõelda peale salvestava kaamera armatuurile panemise, mis aeg-ruumis spidomeetri näitu filmib ja selle hetke näidu ära tabab, millal politsei saua välja viskab ja sulle mingi teise kiiruse kaela määrib.
ma ei suuda ühtki ideed välja mõelda peale salvestava kaamera armatuurile panemise, mis aeg-ruumis spidomeetri näitu filmib ja selle hetke näidu ära tabab, millal politsei saua välja viskab ja sulle mingi teise kiiruse kaela määrib.
I had a life once. Then I bought a BMW
21 km/h on ikka väga suur vahe, üldjuhul inimesed kes päevast päeva tegelevad mõõtmisega suudavad visuaalselt juba hinnata mis kiirusega masin liigub.
Kui polistei mõõtja oleks valetanud siis see tee äär oleks rajalt maha võetud autodest pungil ja kiiruse mõõtja kiiremas korras ringi vahetatud.
Nii et Muhv langesid kellegi teise auku. Keegi pole väitnud, et radar ainult lähenevaid masinaid seirab, nii et võisid ka endale vastutuleva "lennuki" patu kaela saada.
Kuna sa juba kiirmenetlusega asja lahendasid siis pole edasi kaevata mõtet. Ennem kui alla kirjutada sellistele rikkumistele, juhul kui sa tõesti endas süüd ei näe, edasise sooviga vaidlustada, soovitan politseilt küsida mis distansilt mõõde fikseeriti: oli see 50m, 100m, 500m jne. ja kanda ka see nr protokolli ja kas tee oli 2 realine või 4, kas tihe liiklus või hõre jne.
Mina olen aegajalt GPSi kasutanud mõõda Eestit sõites ja aegajalt lihtsalt jälginud kuidas sateliidid minu kiirust määravad, siis see mida näitab GPS ja minu armatuur (GPS -11km/h armatuuri näidust) on mul alati tekkinud küsimus mis alusel on fikseeritud politsei "kosmose tehnika". Kui ma sõidan armatuuris 100 siis GPS näitab 89 ja arvestame, et olen 90 alas ja politsei mõõdab mu kiiruseks 99 ja teades, et tehas paneb spidole juurde siis tekib küsimus, et mis kiirust politsei üldse mõõdab. Kas on olemas mingi kokkuleppe kiirusele mis ei vasta reaalsusele. (Kasutan ainult originaalmõõdus kumme)
Kui polistei mõõtja oleks valetanud siis see tee äär oleks rajalt maha võetud autodest pungil ja kiiruse mõõtja kiiremas korras ringi vahetatud.
Nii et Muhv langesid kellegi teise auku. Keegi pole väitnud, et radar ainult lähenevaid masinaid seirab, nii et võisid ka endale vastutuleva "lennuki" patu kaela saada.
Kuna sa juba kiirmenetlusega asja lahendasid siis pole edasi kaevata mõtet. Ennem kui alla kirjutada sellistele rikkumistele, juhul kui sa tõesti endas süüd ei näe, edasise sooviga vaidlustada, soovitan politseilt küsida mis distansilt mõõde fikseeriti: oli see 50m, 100m, 500m jne. ja kanda ka see nr protokolli ja kas tee oli 2 realine või 4, kas tihe liiklus või hõre jne.
Mina olen aegajalt GPSi kasutanud mõõda Eestit sõites ja aegajalt lihtsalt jälginud kuidas sateliidid minu kiirust määravad, siis see mida näitab GPS ja minu armatuur (GPS -11km/h armatuuri näidust) on mul alati tekkinud küsimus mis alusel on fikseeritud politsei "kosmose tehnika". Kui ma sõidan armatuuris 100 siis GPS näitab 89 ja arvestame, et olen 90 alas ja politsei mõõdab mu kiiruseks 99 ja teades, et tehas paneb spidole juurde siis tekib küsimus, et mis kiirust politsei üldse mõõdab. Kas on olemas mingi kokkuleppe kiirusele mis ei vasta reaalsusele. (Kasutan ainult originaalmõõdus kumme)
E30 316i ´90, E34 518i ´95
Vastupidi ikka -- spidomeeter näitab rohkem kui tegelik. BMW TIS-ist ma leidsin dokumendi, kus oli kirjas, et spido näitab rohkem vahemikus +4 kuni +4+10% km/h. Ehk 100ga sõites võib näit olla 104...114 km/h.Muhv kirjutas:Enamus auto spidomeetreid on seatud näitama vähem kui tegelik kiirus.
Katsed, võrdlus GPSiga, kilomeetri läbimiseks kulunud aeg, kiirust näitavad tahvlid (a la "A Le Coq"), kinnitavad, et mu IS-il näitab spido +10. Samas E34 525i-l +4, E28 520i-l ka +4. Olen spidomeetri järgi 100+ga sõites 90 alas korduvalt politsei radari vaateväljast läbi sõitnud ja pole puututud -- tegelik kiirus seega 90+. Lisaks peab politsei oma seadme mõõtevea autojuhi kasuks lugema.
Mulle ei meeldi mõnede juhtide silmakirjalikkus politsei vaateväljas tegelik kiirus 70...80 peale lasta. Ma olen sellistest troppijatest ka mööda sõitnud politsei mõõteväljas ja probleemideta. Kujutan muidugi ette üllatunud nägusid, krt ei võetudki neetud bemarit kinni

Sõidurõõm
Laserradarid mõõdavad auto kauguse laserkiire tagasipeegeldumise abil ning arvutavad mõõteaja ja vahemaa vähenemise muudu kaudu füüsika kõige lihtsama valemi abil kiiruse. Ehk teisisõnu, laserradar mõõdab auto kiirust väga täpselt. Võrdväärne ehk ainult korralik GPS.Hans kirjutas:Kui ma sõidan armatuuris 100 siis GPS näitab 89 ja arvestame, et olen 90 alas ja politsei mõõdab mu kiiruseks 99 ja teades, et tehas paneb spidole juurde siis tekib küsimus, et mis kiirust politsei üldse mõõdab. Kas on olemas mingi kokkuleppe kiirusele mis ei vasta reaalsusele. (Kasutan ainult originaalmõõdus kumme)
Kui vahe spidoka ja politsei radari vahel on nii suur, on tõesti ainus võimalik seletus, et rajalt võeti maha vale auto. Laserradar ei saa nii palju valetada kui ta just rikkis pole. Mõõteviga peaks neil väga väike olema.
BMW 316iA
- Kristjan_K
- Huviline
- Postitusi: 1780
- Liitunud: 04.06.2004 17:31 37
- Asukoht: Tallinn
Kipub jah see spido rohkem näitama, kui tegelik kiirus on. Nimelt sõitsin Laagrisse ja enne statoili mõõdeti kiirust. Tavaliselt sõidan viisakalt ja kiirust ei ületa, kuid seekord olin kuidagi mõttessevajund ja ei jälginud spidot ning kui politseid märkasin, oli näit ~70 km/h ja ei tehtud teist nägugi, kuigi olen kindel et minu kiirust mõõdeti.
320d `02