Teemaalgataja sõbra jutt pöhineb "naised saunas rääkisid" infol, kuid mingi pisike tõetera seal on. "Mootorikütuste" aine raames tegin üpris mahuka analüüsi Eestis müüdavast mootorikütusest nii Neste, Statoili, Alexela, Olerexi ja muude suuremate müüjate tanklates.
Diislikütuse puhul on see "rasvasuse" mulje seotud parafiinsete osakeste osakaaluga, mis mõjutavad (eriti talvisel) diislikütuse hägustumispunkti ja filtriummistuvust. See oleneb suuresti baaskütuse kvaliteedist ja jaemüüjate poolt lisatud lisanditest, kuid suures osas jääb kõigil müüjatel ühte ja samasse suurusjärku.
Diislikütuse haisu mõjutab selle aurustumisvõime, talvisel on suurem ja suvisel väiksem. Sinupuhul võis tegu olla lihtsalt tankurist tingitud murega, kus püstol oli kütust täis lastud või nn. "järelkusemise" tagajärjel auto külg täis lastud.
Kui tahtmist ja huvi on siis igast tanklast PEAB klient saama küsimise peale mootorikütuse kvaliteedi sertifikaati näha. Statoilis kõige lihtsam, kui soovid näha mahutites oleva kütuse kohta infot siis neil on letis kaustikus vastav paber olemas ja vajadusel on nõus ka koopiat tegema. Neste automaatide puhul tuleb sama päring teha meili kaudu. Raketiteadlane ei pea olema ja erinevuste märkamiseks peab lihtsalt suurusi omavahel võrdlema, kui vahe on märgatav on midagi valesti. Statoilides reeglina suudavad klienditeenindajad ka mingil määral abistada.
EDIT: Naams on kütusekunn!
