Minu elektrikal on "autojuubel".
Sai täis 5 aastat, liising on lõpetatud ja mis kõige üllatavam, ei pidanudki 3x akut vahetama (b)
Andmeid, keda huvitab, mis siis saab Nissan Leafiga aktiivse kasutuse korral.
Läbisõit
148500km, aastane läbisõit umbes 30 000km.
Akumaht on kukkunud
13-14% originaalist.
Kiirlaadijas laetud 156 korda (millest ~20 korda pigem demonstratsiooniks, mitte vajadus). Seega vajasin kiirlaadimist keskmiselt
2 korda kuus.
Väga suur enamus nendest kordades on kuni 10 minutit, üldiselt "jäi veits puudu et koju jõuda" olukord.
Vastupidavus:
Värvkate - eeskujulik
Veoajam - eeskujulik
Veermik - eeskujulik (kui välja arvata liiga lihtne ehitus - BMW käitub lamaval politseinikul meeldivalt, see aga liiga otsekohene
)
Pidurid - kehva (elektriautode vaatevinklis). Esiteks käsipidur (2014 mudelil on jalaga, mis on küll lihtsam, samas ei ole töökindel).
Klotsid surid hiljuti täiesti ära, trossid oksüdeerusid kinni (Eesti sool) olenemata regulaarsest kasutamisest. Pealegi oli pidur kehva peale
teist aastat ja esindus ei tahtnud isegi garantiikorras asja korda teha - eks neil oli teadmine, et kogu asi laguneb ära kui puutuda, tüüpviga.
Põhiklotsid on pehmed. Vanemal mudelil kui 2014 oli eesmised klotsid kolmandiku võrra suuremad ja väidetavalt kestsid mitu korda kauem,
aga samas oli probleeme kriuksatamisega. Minul krigistamist ei olnud üldse, kuid klotside kulumine nende pehmuse ja väiksuse tõttu on kiire.
Esimesed said esimest korda otsa
87000km juures (väga väga kulunud olid, liiga kulunud) ja üleeile vahetasin ise teist korda,
148000km.
Parajalt kulunud, kuid tagaplaadid olid täiesti ära mädanenud (esinduses pandud originaalid) ja pidurid ei olnud konkreetsed (uutega võrreldes).
Esikettad numbriliselt kaotanud 28-24,9mm=3,1mm, väidetavalt 2mm on maksimum. Kettad näevad ideaalselt kulunud, ei näe põhjust vahetada.
Tagumised klotsid said ka vahetatud, neil on veel elu sees vähemalt aastaks. Kettad kestavad veel väga kaua.
Esindus - kehva. Jah, teevad elementaarsed tööd ära, aga üsna üsna kiiruga ja pinnapealselt. Jahutusvedelikku kallasid üle maksimumi.
Pidurivedelikku kallasid vahetamisel täis MAX piirini (klotsid oli kulunud) ja klotsivahetamisel tekitasid probleemi. Pidureid nad tõesti hooldasid
(ise ütlesidki, et meie kliimas vaja raudselt kord aastas lahti võtta, ära puhastada, ära määrida), kuid mitte piisavalt. Esiteks, nagu ütlesin,
käsipiduriga ei tegeletud ÜLDSE (hoolduse käigus isegi ei märgatud, et käsipiduri efektiivsus on pea null) ning kahjuks ei puhastatud ega määritud
pidurikolvi tolmuka alt - üleeile tekkis probleem ühe kolvi tagasilükkamisega - roostetolmu täis, vajas puhastust. Teistele teadmiseks, võtke
iga klotsivahetusega sinna alla piilumine ette ja korrosiooni ära hoidmiseks võiks kasutada spetsiaalset määret. Või kui keegi teil teeb.
Iga hooldus on 200-300€, mis oleks okei, kui selle raha eest saaks miskit tehtud. Kvaliteetselt. Ei saa. Ja iga tegevus maksab ebamõistlikult palju,
võrreldes BMW esindusega ja kvaliteediga, mida sealt saab. Ma ei soovita seal raha kulutada esimesest päevast alates. Kui oskad, siis ise, kui ei,
siis mõni eliitsem remondikoht. Ja tehakse ebavajalikke hooldusi. Näiteks liiga tihti vahetatakse jahutusvedelikku ja pidurivedelikku. Samas ei
vahetata üldse reduktorivedelikku, tehas seda ei nõua. Kuigi kõik võivad teile rääkida, et seda ei tehta, siis tegelikult vahetamine pikendab sõlme eluiga.
Mul on uus ja vana õli võrdluseks alles + fotod metallipurust magnetite küljes. Teslamaailmas saadud teadmiste põhjal pea kogu kulumine toimub esimesel aastal, ehk sissetöötamisperioodil. Ma vahetasin õli 140000km kandis. Soovitan vahetada elektriautodel õli 100000-150000 km vahel. 1,4 liitrit ATFi Leafil. Tegelikult laieneb see kõikidele autodele kõikidele reduktoritele ja vahekastidele ja manuaalkastidele ja ka automaatkastidele (seal juba koos filtriga). Ahjaa,
salongifiltri maksimaalne eluiga on tõesti 1 aasta ja kuni 30 000km. Nüüd kui esinduse 30€-se filtri asemel ostsin ise kvaliteetse 6€-se ja vahetasin filtri ise (5 minutit) siis nägin, kuivõrd hull olukord oli tekkinud ühe aastaga.
Eks ma harjusin ära vist BMW-ga - suuremad filtrid ja 2tk.
Kojameestega on selline värk, et esinduses maksavad mitukümmend euri tükk. Leidsin lahenduse - saab tellida erilise kujuga kumme ja vahetada ainult neid. Universaalsed kojamehed ei sobi. Leafi kojamehed on väga ilusad. Salongis istudes pole vart näha - universaalsed raamita on alati vars kojamehe peal.
Pudinad auto küljes - kehva. KÕIK logod mis on siniseks värvitud (tehti kuni 2017 vist) kooruvad. Ees, taga, veljekapslid, ustel - absoluutselt
kõikidel on täpselt sama viga. Lahendust ei olegi. Kapslid võib muidugi tavalised valged panna, aga ette-taha logosid valgeid ei leidu sellele aastakäigule.
Lagunevaid asju ikka leidub. Roolinupud kuluvad ära enne 100 000km möödumist, tore et garantiiajal sain uue roolipadja.
Mõtlesin kaua ja leidsin ravi antud probleemile, et uuesti ei korduks. Nupustik katta keraamikaga. Töötab.
Keskkonsool on kinnitatud kahe pisikese kruvikesega - ei kesta piisavalt, tuleb midagi mehisemat panna ise kui aeg tuleb.
Käetoe laeka peal on pisikesed kumminublud - need surevad ära ja hakkab närvidele käima. Kord garantii jooksul vahetatud, jälle väsivad. Peab ise leidma kummistopperid ja sinna juurde lisama.
Lävepakud - soovitatav on kohe peale ostu katta kriitiline ala kõigil neljal uksepakul kaitsekilega. Ma jäin veits hiljaks, aga rooste ei lähe ja nüüd kaitstud.
Kas auto on ennast väärt? - ükskõik mis teise Nissaniga võrreldes - kindlasti. Rahasääst on ulmeliselt suur. Töökindlus on väga kõrge. Nissanite CVT-d on
katastroofiliselt kehvad, mootorid on mökud ja 200 000km nad ei kesta ilma korraliku väljaminekuta (sama ka automaatkastide kohta).
Autot hoian veel vähemalt 5 aastat. Ennustatav akumaht peale 300 000km ja 10 aasta möödumist on umbes 70-75%. Umbes sel ajal hakkavad
tekkima probleemid igapäevase pikema otsa sõiduga talvel. Loodan et linna tekib rohkem aeglaseid laadimisi, et kui kinos või jõusaalis käin, siis saan
särtsu juurde vajaliku koguse.
Kes praegu tahab osta elektrikat ei pea eriti muretsema. Polegi selliseid elektrikaid, mille aku on nii väike nagu minu masinal. Ja kui 2x suuremalt akult 10% maha lahutada jääb ikka **** palju sõiduulatust.
Õnneks valik kasvab iga aasta. Ei pea võtma uut Leafi. Kohevarsti areneb ka laadimisvõrgustik ja saab julgemalt osta ka mitte Leafi.
Nende aastate jooksul olen eelistanud/pidanud diiselbemmi kasutama elektrika asemel heal juhul 1-3x kvartalis, kas konksu kasutamiseks või
mõne Tartu või kaugema otsa tarvis. Kui on säästlik (kuni 6l/100km) auto võtta, siis pole rahaliselt mõistlik sõita elektrikaga kaugemale kui selle akumaht võimaldab. Ehk siis kui mina sõidan 100km maanteel ära, siis Tallinn-Pärnu võikski jääda maksimumiks. Kui uus Leaf sõidab 250km, siis Tallinn-Tartu. Kiirlaadimine maksab ikkagi rohkem kui kodus öösel ja mõne-eurose rahasäästu nimel ei ole mõtet vaeva näha. Pealegi diislitele on pikamaaotsad otseses mõttes tarvilikud ja kasulikud. Kui on midagi võtta, siis pigem võta, kasvõi kord kvartalis. Vaheta mõne lähedasega autod ära päevaks kui peres teist ei ole. Erandiks on kuupakett kiirlaadijates - siis võid tankida nii kui tuju tuleb ja hind okei.
Kes tahab kasutatud Leafi osta, siis soovitan kedagi kaasa võtta, kes oskab natuke asja uurida (näiteks mind). Aastatega on need tehniliselt palju muutunud.
Kes tahab uut elektrikat osta, siis tuleks ikka teadjaga konsulteerida (jälle mina!!!). Enne ostu TULEB kodus laadimine võimalikuks teha.
Ahjaa, toetused võivad tagasi tulla. Enamvähem õiges summas, et keegi tormi ei jookseks ja reaalselt abi ka oleks.