Suure ringi küsimus - Tulede vilgutamine
Suure ringi küsimus - Tulede vilgutamine
Lihtsalt sportlikust huvist küsiksin paljud foorumikaaslased vilkutavad teistele autodele tulesid, kui näiteks vastutuleval autol tuled ei põle või sõitsid just politeist mööda.
Isegi kui teepeal keegi annab suunaga märku et mine mööda, paljud teist panevad peale seda ohutulesid tänux?
Siin võin rahuliku südamega öelda, alati kui on võimalus ja märkan õigeaegselt. Tänan alati kui midagi tehaxe või aidatakse.
Isegi kui teepeal keegi annab suunaga märku et mine mööda, paljud teist panevad peale seda ohutulesid tänux?
Siin võin rahuliku südamega öelda, alati kui on võimalus ja märkan õigeaegselt. Tänan alati kui midagi tehaxe või aidatakse.
Kui vastutuleval sõidukil tuled ei põle, siis märguandmiseks ei vilguta tulesid vaid lülitan omal korraks päevasõidutuled välja ja taas põlema, siis vastutulev alati mõistab, mis sellega öelda tahan (vilgutamise põhjuseid võib mitmeid olla).
Kui eessõitev auto annab märku et möödasõiduks on tee vaba, siis tänan alati korraks ohutuledega. Paljudel juhul tänatakse selle eest omakorda tulede vilgutamisega.
Kui eessõitev auto annab märku et möödasõiduks on tee vaba, siis tänan alati korraks ohutuledega. Paljudel juhul tänatakse selle eest omakorda tulede vilgutamisega.
Ohutuledega möödasõidetavat ei täna, küll aga vasak-parem-vasak suunaga. Samas näitan ise ka paremat suunda, kui keegi tahab mööda pääseda, aga ei näe ees toimuvat( seda küll reeglina mitte bmw-ga). Politsei eest hoiatamiseks vilgutan kuidas kunagi kui näen, et vastu tuleb rahulik auto siis mitte, kui aga hoog vähe kiirem, siis küll.
Eestis on ohutuled rohkem ''aitäh'ina'' levinud, mujal vasak - parem suund. Olen alati viisakas ja käitun põhimõtte ' sõida ise ja lase teistel kah sõita ' alusel. Inimesed kes ei kasuta suunatuld nagu peaks kasutama on minusilmis mõttetud tegelased. See raha peaks igaühel autoostust üle jääma, mis suunakapirni vahetusele kulub.....
Kui eessõitja vilgutab parema või vasakut suunda ,siis möödasõidul "tänan alati ohutuledega vilgutades".Seda eriti tartu maanteel.Kui aga "kopsik väljas"siis alati vilgutan ja endal on ka hea meel kui keegi vilkab.Kuna ma ise ei ole just tava "90 km/h"sõitja vaid olen regulaarne kiiruse rikkuja. Sest pean enamus ajast ratasetel veetma.Ja peamine trass mida sõtkun on Tallinn-Narva ja Tallinn-Tartu ,siis loodan ,et see on andestatav.
Life is a ......
Tavaliselt vilgutan, kuna arvan, et see teeb liiklust ohutumaks. Ei vilguta ainult "kõik puhuvad" reidide korral, kuna ei pea väikest kiiruseületamist joobes juhtimisega võrreldavakski.
Hiljuti oli Tallinn-Tartu maanteel selline kogemus. Jõudsin mingil hetkel järgi politsei Primerale, paar autot oli veel vahel, ja see sõitis nii umbes 90 km/h või tsipa alla. Ja mis te arvate, et see tegi liikluse ohutumaks? Kuni kaherealisele jõudmiseni lendas minust mööda 7-8 autot, põhiliselt M-klassi mersud, kuna rong oli juba pikk, siis oli nende kiirus 130-140. Mis siis järgnes - äkkpidurdus, ja jõuga paremale reastus. Mõni vahel näitas suunda ka. Kui jõudsime kaherealise peale, siis jagunes saba kaheks, politseinik blokeeris kohe vasaku rea ja nii me seal sõitsime. Mingi aja pärast jõudis slaalomiga sappa üks seitsmesajane BMW - kui vähegi takistust siis vilgutati tuledega - vist oli ikka eriti kiire. Politsei võttis paremasse ritta ja lasi tema mööda. Ega ta kiirus ilmselt suur polnudki 110 ehk max, aga poltsei võttis ta ikka maha. Tollel hetkel tõmbas minu suunurk muigele, et paras, aga tagantjärgi mõeldes oli politsei ikka jobu, et tekitas niipalju ohtlike olukordi mõnesaja krooni trahviraha eest.
Hiljuti oli Tallinn-Tartu maanteel selline kogemus. Jõudsin mingil hetkel järgi politsei Primerale, paar autot oli veel vahel, ja see sõitis nii umbes 90 km/h või tsipa alla. Ja mis te arvate, et see tegi liikluse ohutumaks? Kuni kaherealisele jõudmiseni lendas minust mööda 7-8 autot, põhiliselt M-klassi mersud, kuna rong oli juba pikk, siis oli nende kiirus 130-140. Mis siis järgnes - äkkpidurdus, ja jõuga paremale reastus. Mõni vahel näitas suunda ka. Kui jõudsime kaherealise peale, siis jagunes saba kaheks, politseinik blokeeris kohe vasaku rea ja nii me seal sõitsime. Mingi aja pärast jõudis slaalomiga sappa üks seitsmesajane BMW - kui vähegi takistust siis vilgutati tuledega - vist oli ikka eriti kiire. Politsei võttis paremasse ritta ja lasi tema mööda. Ega ta kiirus ilmselt suur polnudki 110 ehk max, aga poltsei võttis ta ikka maha. Tollel hetkel tõmbas minu suunurk muigele, et paras, aga tagantjärgi mõeldes oli politsei ikka jobu, et tekitas niipalju ohtlike olukordi mõnesaja krooni trahviraha eest.
Minu arust pole mõtet vilgutada nendele autodele, kellel tuled ei põle, kuna tavaliselt on seal roolis mingi blondi lakaga näitsik, kes siis sind vilgutamise peale niimoodi imestab (:shock:), et peaaegu teelt välja paneb 
Ja põõsas passiva mendi eest vilgutan alati, kõigile.

Ja põõsas passiva mendi eest vilgutan alati, kõigile.
E90 330i 190 kW, 6MT / Yamaha XS650 Cafe 1979
Minuga on selline lugu, et kuna kõigil minu isiklikel autodel on olnud ja on ka tulevikus automaatne tulede süttimine, siis aegajalt kui kasutan kellegi teise autot , ei pööra ma tähelepanu, et peaks mingit kangi või nuppu keerama ja sõidan ilma tuledeta kuniks keegi vilgutab. Ons siis raske leida see 300 raha ja teha tuled automaatseks, arumaeisaaaKustas kirjutas:Minu arust pole mõtet vilgutada nendele autodele, kellel tuled ei põle, kuna tavaliselt on seal roolis mingi blondi lakaga näitsik, kes siis sind vilgutamise peale niimoodi imestab (:shock:), et peaaegu teelt välja paneb
Ja põõsas passiva mendi eest vilgutan alati, kõigile.
E28:2,0, E28:2,5, E28:3,0; F21
Cardo kirjutas:Minuga on selline lugu, et kuna kõigil minu isiklikel autodel on olnud ja on ka tulevikus automaatne tulede süttimine, siis aegajalt kui kasutan kellegi teise autot , ei pööra ma tähelepanu, et peaks mingit kangi või nuppu keerama ja sõidan ilma tuledeta kuniks keegi vilgutab. Ons siis raske leida see 300 raha ja teha tuled automaatseks, arumaeisaaaKustas kirjutas:Minu arust pole mõtet vilgutada nendele autodele, kellel tuled ei põle, kuna tavaliselt on seal roolis mingi blondi lakaga näitsik, kes siis sind vilgutamise peale niimoodi imestab (:shock:), et peaaegu teelt välja paneb
Ja põõsas passiva mendi eest vilgutan alati, kõigile.
mina ütleks seevastu, et on mul siis raske meeles pidada? Ei ole, sest käsi läheb automaatselt, mõtlemata, tulede lüliti juurde ja teeb vastavad protseduurid, et tuled põleks.
Aga need, kes on harjunud automaatsete tuledega - te olete lihtsalt nendega ära harjunud ja siis ei tule meelde, kui autol pole tuled automaatselt.

näiteks ma sõidan ka ühe opeliga päris tihti, millel on automaatsed tuled, kuid käsi ikka isetahtsi "paneb tuled põlema", kuigi need lähevad niigi automaatselt.
lõppkokkuvõttes: ma lihtsalt ei näe vajadust automaattuledeks.
-
- Huviline
- Postitusi: 4711
- Liitunud: 01.10.2002 11:41 05
- Peamine sõiduk: BMW 520d
- Asukoht: Tallinn
Ise vilgutan alati tulesid, kui vastusõitakl tuled ei põle.
50% juhtidest küll ei taju seda ära ning sõidavad "pimedalt" edasi.
Kui mind vahele lastakse kusagil, siis alati tänan ohutuledega. Samas lastes ise kedagi vahele, mida juhtub päris tihti, siis ootaks samasugust märguannest ka teiste poolt. Samas seda tuleb heal juhul 10% autode poolt.
Teisalt olen meeldivalt üllatunud olnud kahel korral, kui liinibussid on mind ohutuledega tänanud vahele laskmise eest
50% juhtidest küll ei taju seda ära ning sõidavad "pimedalt" edasi.
Kui mind vahele lastakse kusagil, siis alati tänan ohutuledega. Samas lastes ise kedagi vahele, mida juhtub päris tihti, siis ootaks samasugust märguannest ka teiste poolt. Samas seda tuleb heal juhul 10% autode poolt.
Teisalt olen meeldivalt üllatunud olnud kahel korral, kui liinibussid on mind ohutuledega tänanud vahele laskmise eest

Linnas, kui mind vahele lastakse, siis sõltuvalt situatsioonist - kui on võimalik näha teist juhti ilusti, siis viskan talle käppta, aga kui käpaviskamine on raskendatud, siis ohukad korraks peale.
Ka ise kedagi vahele lastes ummikus, vms, eeldan tänamist kas käpaviskamise või ohutulede näol. Ja ma peaks märkima, et üpris suur protsent tänab
Ka ise kedagi vahele lastes ummikus, vms, eeldan tänamist kas käpaviskamise või ohutulede näol. Ja ma peaks märkima, et üpris suur protsent tänab

- Tarmo
- Huviline
- Postitusi: 8506
- Liitunud: 02.10.2002 16:52 21
- Peamine sõiduk: BMW G11 740XD
- Asukoht: Tallinn
Mina ka näitan suunda kui saab mööda või kui ei saa. Tänan alati kui vahele lastakse või kui keegi mööda laseb. Vilgutan tudedeta sõitjatele ka. Ja vilgutan ka siis kui mendid. Juhul kui ei ole kõik puhuvad.
Omatud BMW tüüpi sõidukid : E30 318, E30 325i, E30 325i, E34 530i, E34 524td, E39 530dT, E46 328Ci, E30 324td, e34 525tds, e36 316i, E39 530dT, E38 730d, E65 730d, G11 740XD, E36 328i cabrio, E46 316ti, E82 120d coupe, E88 120d cabrio
No ma ei tea, Hans, vist ei olnud kõige parem nali...Hans kirjutas:Aga minul on nii, et aknad on mõlemale poole maja ja kui maja ees autosse murtakse siis kustutan tuled üldse ära ja vaatan huviga, naine jälgib teiselpool maja aknast, et kui politsei tuleb siis hüüab mind ja mina karjun aknast varastele, et tõmmake nüüd jehhat. Vot.
Vilgutamisest...võsamentidest teatan alati, kui kellelgi tuled ei põle, siis annan tulede päevatulede asendisse viimisega märku, kui keegi midagi positiivset minu suhtes teeb, tänan ohutuledega, möödasõidul vilgutan suunda alati vasak-parem. Ongi vist kõik.
Kehtib printsiip: "Ära tee teisele seda mida sa ei taha et sulle tehakse" ehk siis seda saab ka teisi pidi sõnastada "Tee teistele seda mida sa tahad et sulle tehtaks"
Nii ma siis vilgutan ikka vastutulijaile kui politseist möödunud olen. Muidugi see vilgutamine õigustab end kuni nii 2-3 kilomeeterini peale ohutsooni, pärast on juba suht mõttetu.
Mööda laskmistest olen samuti tänulik ja tunnen rõõmu kui ka minu heategu keegi silmas peab.
Linnas kui näen politseid siis helistan ühe raadio liiklusliinile 1222 eks see jääb igaühe enda arvata mis raadio see on. On ju mugav samuti raadiost kuulda kus politsei väljas on.
Nii et propageerin seda põhimõtet.
Parimat

Nii ma siis vilgutan ikka vastutulijaile kui politseist möödunud olen. Muidugi see vilgutamine õigustab end kuni nii 2-3 kilomeeterini peale ohutsooni, pärast on juba suht mõttetu.
Mööda laskmistest olen samuti tänulik ja tunnen rõõmu kui ka minu heategu keegi silmas peab.
Linnas kui näen politseid siis helistan ühe raadio liiklusliinile 1222 eks see jääb igaühe enda arvata mis raadio see on. On ju mugav samuti raadiost kuulda kus politsei väljas on.
Nii et propageerin seda põhimõtet.
Parimat
E39 525 iA Sedaan
http://www.templiryytel.eu
http://www.templiryytel.eu
Vähemalt hea et sellist kommet ikka edasi viiakse
Ma olin juba arvamas et noored juhid ei tea sellistest kommetest midagi ja sellepärast tegin selle teema. Praegusel hetkel on hea näha et vähemalt BMW juhid viivad traditsiooni edasi
Aga hakake ka politsei eest vilgutama, see võib mõnemehe pere näljast päästa



Aga hakake ka politsei eest vilgutama, see võib mõnemehe pere näljast päästa


Vilgutan ka alati kui kellelgi tuled ei põle või kui põõsas istub politsei. Viimase olen paaril korral tegemata jätnud, kui vastutulev auto ületab kiirust silmnähtavalt ikka +50km/h. Sellistele kulub väike õpetus ära. Kui mind vahele lastakse siis tänana alati. Isegi siis kui jõuga vahele trügin
et valu leevendada.
Ise lasen teisi meeleldi vahele ja koha ootan pikisilmi kas tänatakse või mitte. See kuidagi omamoodi spordiks kujunenud. Teisi BMW'sid lasen eriti hea meelega vahele.

Ise lasen teisi meeleldi vahele ja koha ootan pikisilmi kas tänatakse või mitte. See kuidagi omamoodi spordiks kujunenud. Teisi BMW'sid lasen eriti hea meelega vahele.
Vilgutan kui keegi tuledeta vastu tuleb. Olen tähele pannud, et 100% vilgutan tuledeta BMWdele 
On ka ette tulnud, et sõbralik politseiauto tulede vilgutamisega märku annab
Ning kui olen kellestki aeglasem teel, siis lükkan suuna paremale sisse ning hoian paremale. Teisi tänan ohutuledega.
Mentide eest hoiatan ka. Kuid seda ei ole väga ette tulnud

On ka ette tulnud, et sõbralik politseiauto tulede vilgutamisega märku annab

Ning kui olen kellestki aeglasem teel, siis lükkan suuna paremale sisse ning hoian paremale. Teisi tänan ohutuledega.
Mentide eest hoiatan ka. Kuid seda ei ole väga ette tulnud

528iA E28 1984
Uued autod on saadanast ...
Uued autod on saadanast ...
Minu arust tuleb sellisele ka siis tuledega vilgutada, kui menti pole, kuna ehk arvab, et kusagil on ment ja võtab hoo maha ja sellega võib nii mõne elu ehk päästaJuss kirjutas:Viimase olen paaril korral tegemata jätnud, kui vastutulev auto ületab kiirust silmnähtavalt ikka +50km/h.

Aitäh, vanaisa Ceed, et Sa tegid sellise teema... hurraaa!Ceed kirjutas:Ma olin juba arvamas et noored juhid ei tea sellistest kommetest midagi ja sellepärast tegin selle teema.
Ja mul on ka selline tulede vilgutamise komme (võib-olla teistele juhtidele tundmatu), et siis kui hakkan teelt ära pöörama, või muud manöövrit sooritama, siis vilgutan sellist tuld nagu seda on suunatuli...

Ja ma nüüd ei pane pahaks, kui keegi küsib, et mis asi see suunatuli on

E90 330i 190 kW, 6MT / Yamaha XS650 Cafe 1979
-
- Huviline
- Postitusi: 515
- Liitunud: 16.12.2004 17:59 39
- Asukoht: Tallinn
Ka ise üritan olla viisakas teiste juhtide vastu ja ootan sama ka teistelt. Käeviiped ja ohutuled kuuluvad nö igapäevaste juhtimisvõtete hulka. Kui vastutuleval autol tuled ei põle, siis vilgutan talle tuledega. Ise olen väikest statistikat teinud ja ca 70% meesjuhtidest panevad tuled põlema. Nendest juhtidest, kes ei pane tulesid põlema ca 95% vaatab lihtsalt samal ajal mujale ja ülejäänud 5% on mõtted kuskil mujal või jälgivad nii pingsalt teed, et ei saa aru, et keegi tulesid vilgutab. Naisjuhtidega on lood veidi "kehvemad", sest kõigest 50% naistest panevad tuled põlema. Ja mõne naisega on tõesti nii, et vaadatakse küsivate silmadega otsa peale seda kui tuledega olen vilgutanud. On ka selliseid juhte, kes kaugtuledega päeval linnas ringi sõidavad ja siin ei ole vahet, kas on ta mees või naine, sest siiani pole neist ükski
aru saanud, et midagi valesti on 
Politsei peale vilgutamise kohta nii palju, et maantel üldjuhul vilgutan, kuigi maanteel sõidan harva ja seepärast ei kohta ka politseid kuigi tihti. Linnas tavaliselt mitte.
Mõned positiivsed hetked ka. Kolmel korral on bussijuhid ohukatega tänanud, et ma nad "taskust" välja lasin. Sellist bussijuhti tahaks omakorda tänada.
Suvel kanalis sõites nägin tahavaatepeeglist kuidas ühs jeep autode vahel slaalomit sõitis. Lõpuks jõudis ta minuni ja rivistus minu ette nii, et vaevalt meeter jäi meie vahele, suunatuld loomulikult näitamatta. See tegi muidugi mu meele pahaseks ja otsustasin tuledega märku anda, et nii ei tehta. Jeebi mees sai aru
, et käitus valesti ja pani ohukad korraks sisse. Peale seda tuli minusse rahu tagasi.
Kui see, et tänatakse käe viipega ja tuledega, kui ristmikult välja lasen on suht tavaline, siis ühel korral on tänatud ka silmapilgutusega ja kahel korral kostitatud õhusuudlusega, mis tegi tuju eriti heaks. Et keegi valesti aru ei saaks, siis lisan juurte, et tegu oli naisterahvastega
.


Politsei peale vilgutamise kohta nii palju, et maantel üldjuhul vilgutan, kuigi maanteel sõidan harva ja seepärast ei kohta ka politseid kuigi tihti. Linnas tavaliselt mitte.
Mõned positiivsed hetked ka. Kolmel korral on bussijuhid ohukatega tänanud, et ma nad "taskust" välja lasin. Sellist bussijuhti tahaks omakorda tänada.
Suvel kanalis sõites nägin tahavaatepeeglist kuidas ühs jeep autode vahel slaalomit sõitis. Lõpuks jõudis ta minuni ja rivistus minu ette nii, et vaevalt meeter jäi meie vahele, suunatuld loomulikult näitamatta. See tegi muidugi mu meele pahaseks ja otsustasin tuledega märku anda, et nii ei tehta. Jeebi mees sai aru

Kui see, et tänatakse käe viipega ja tuledega, kui ristmikult välja lasen on suht tavaline, siis ühel korral on tänatud ka silmapilgutusega ja kahel korral kostitatud õhusuudlusega, mis tegi tuju eriti heaks. Et keegi valesti aru ei saaks, siis lisan juurte, et tegu oli naisterahvastega
