Olen pesemise poolelt asja üsna käppa saanud viimase paari aastaga.
Ütlen kohe, et ilma survega väljuva veejoata ei saa autot puhtaks nii,
et lakk haiget ei saaks. See, kas survepesur võimas on, annab üldjuhul
juurde ainult töö kiirust. Üsna lahja masinaga saab asjad ajatud lõpuks.
Kuidas autot pesta oleneb sellest, kui räpane auto on.
Ütleme, et mudavanni läbinud ja päikese käes kõrbenud pigiga autot on
vaja pesta ikka mitu mitu ringi ja korraga seda ei saa puhtaks.
Esimene ring on survepesuriga loputus, eesmärgiga kilode kaupa pori
eemaldada. Peale mudaravi on tavaliselt rattakoopad, velje siseservad,
pidurivooliku ümbrus (ja muud jubinad koobastes), tagaluugi pilud,
porilapakad ja veelgi mõned pudinad kogunud endale vahest lausa 5cm
paska peale. See samm on kindla peale vaja kontaktivabalt teostada. Igasugune
kruusaga auto hõõrumine lõpeb katastroofiga.
Linnatänavatel sõitmisel (isegi kuu aega pesemata) ei ole seda sammu vaja teostada.
Seda sammu saab teostada igasuguse ilmaga igasuguses kohas.
Teine samm on pigist lahti saamine. Olenevalt teeoludest, teeremondist ja aastaajast
ei ole ka seda sammu tarvis iga kuu teostada. Ja kui isegi teostatakse, siis alati pole
mõtet teha tervet autot (olenevalt teeoludest ja sõidustiilist klaasid (v.a. tagumine),
katus, kapott võivad puhta nahaga pääseda). Kindlasti tuleks pigieemaldust peale kanda
velgede siseservale ja tiiva-koopa servale. Parimaks tulemuseks ei kanta pigieemaldust
ei märjale ega kuumale autole. Tuleks autol lasta nõrguda ja parkida varju/siseruumi,
äärmisel juhul saab pesta poole auto kaupa, keerates päikese eest külge.
Olenevalt teeoludest võib näiteks velgede puhul sõrmedega pigitükkide eemaldamist aidata.
Värvitud pindadel seda ei ole soovitatav teha, kriimustamise oht.
Peale lühemat ooteperioodi pestakse pigi maha veega. Mina kasutan sooja vett. See aitab
pesule kaasa.
Kolmas samm on eelleotus. On ekslik arvata, et eelleotus on vajalik ainult väga musta
auto puhul.
Eelleotus on esimene samm vähemäärdunud auto pesemisel. Eelleotuse
eesmärk on eemaldada mustus, mida on võimalik kontaktivabalt eemaldada. Laias pildis
eemaldub suur enamik mustust just eelleotuse kemikaali tõttu. Seda kantakse jällegi võimalikult
kuivale pinnale. Eesmärk on mitte lahustada kemikaali veega, ega lasta tal lihtsalt maha joosta.
Eelleotusvedelik on veidi õline/seebine, seetõttu on sel ka rohkem aega mõjumiseks.
Ka eelleotuse puhul ei ole hea kemikaali kuivamine, kuid võrreldes pigieemaldusega pole
midagi hullu karta. Eelleotust on soovitatav peale kanda ka "lahtiste uste servadele", ehk nii
lävepakud, kui ka ukse enda servad ja tihendid. Tagaluugile kehtib ka. Peale mõneminutilist
ootamist on võimalik mustus survega maha pesta. Veidi harjutanud pesija saab kergelt pesta
ka "lahtise uksega". Uks lahti ja juga läbimõeldult lävepakkudele, piilaritele, uste siseservadele.
Kui autol on vähesel määral pigi, mis ei ole ka kuu aega kõrbenud, siis nii mõnigi eelleotusvahend
suudab pigi maha tõrjuda. Soe pesuvesi aitab räigelt sellele kaasa.
Neljas samm on šampoonipesu. See on esimene kord kui võib julgemalt autot puudutada.
Lihtsaim ja kiireim meetod on auto katmine vahuga survepesuri abil. Ooteaega ei ole. Võib
hakata švammiga hõõruma. Soovitatav on kasutada näiteks lambavillaga kaetud švammi.
See püüab hästi abrasiivseid osakesi enda sisse. Tunde järgi tuleks käsna vahepeal loputada
puhta veega. Pestakse ülevalt alla. Kõige viimaseks karbid, veljed ja kvaliteetselt pestes ka
tiiva siseservad. Võiks käega üle käia ka kõik "lahtised uksed". Kõik servad.
Autot hõõrutakse alati sirgete liigutustega (v.a. veljed). Mina otsustasin horisontaalse suuna kasuks.
Peale seda šampoon maha pesta. Suurt survet pole enam tarvis, pigem rohkem vett. Loputus
algab velgedega ja porikoobastega. Kui vahtu enam pole, on samm lõpetatud.
Ideaalseks tulemuseks (vahatamiseks/poleerimiseks kohustuslik)
on viies samm savitamine.
Seda teostatakse spetsiaalse saviplokiga. Eelnevalt võib auto järjekordselt šampooniseks ajada,
et asjad libedalt liiguksid. See samm eemaldab praktiliselt 100% jäänud mustusest, sh kõrbenud pigi.
Peale üle käimist ei jää näppude alla mitte kusagilt mitte midagi, auto on praktiliselt "salongisiledusega".
Peale savitamist loputatakse šampoon või spets libesti maha. Ajaliselt on see kõige pikem samm.
Vähemalt 15 minutit käsitööd, "lahtiste uste pesul" veel 5 minutit otsa.
Nüüd kui auto on PÄRISELT puhas, saab kanda keemiat, mis kaitsevad LAKKI (mitte värvi).
Värviliste kaitsevahendite kasutamine on naljanumber. Olen korduvalt kandnud musta vaha
numbrimärkidele, tuledele, klaasidele. Pigment ei jää alles, see on marketing. Mikrokriimudesse
jääb antud vaha, mis vähendab või täielikult kaotab visuaalselt kriimustused.
Lahendus on ajutine; kestab seni kuni keemia laki kriimustustest välja pestakse.
Lakki saab paremaks teha ka amatöör odava põristajaga (spetsiaalselt amatööridele tehtud ohutuks)
ja lahja poleerimispastaga. Vaja on läbida eelnevalt kõik 5 sammu ja ilm peab hea, kuiv, õues valge.
Peale lahjat poleerimist on kindlalt sobilik auto veel ka üle vahatada.
Kui vahatamist ei tule, oleks mõistlik kasutada klaaside kuivatamiseks ettenähtud pehmest silikoonist
kojameest, kuivatamaks klaasid ja põhjaliku pesu puhul ka kere.
Olen täpselt aasta kasutanud võimalikult puutevabat pesustiili. Tutika sõiduauto lakk on veel nii
heas seisundis, et päikese käes sillerdavaid kriimustusi ikka veel ei ole. Kokku vast 15 korda
kontaktiga pesu. Mündipesula kerget pesu koos kuuma vahaga on saanud juba küll 40-50 korda.
Ja pesukordi (talvel tihti ainult loputust) kokku vast sadakond
Kõik, kellel raha on arvel, soovitan teha nii nagu mina.
Ostke poest kemikaale ainult 5-20 liitri kaupa. Mul on kuuris:
5L pigieemaldust, 12-14€ - jätkub 4-6 pigipesu
10L eelleotust, 10-14€, jätkub 7-10 leotuseks (tuleks kohe varuda 2 kankut)
10L šampooni, 10-13€, jätkub rohkemaks kui 50'ks pesuks
üks ülespumbatav pritsipudel mahutavusega 1,5-2L, 8-15€, jätkub 100-150 korraks
Keemiat läheb vaja küll 0,7-1,4L kuid natuke on vaja õhuruumi.

1 villane pesukäsn ja 2-3 mikrofiiberkinnast (põhiliselt klaaside puhastamine seest).
Käsnad lähevad ALATI pesumasinasse peale kasutamist.
Ärge laske ennast heidutada "kõige parematest" pesuainetest. Mina saan odavate Polari ja Erimell
vahenditega auto nii puhtaks, et 100% tulemuse saamiseks on vaja ainult 1/3 tervest saviplokist
Ja mitte ükski kemikaal ei tee savipuhastamisele ära, seega polegi mõtet rohkem maksta.
Teiseks, kui just edasiseks töötluseks ei lähe, siis 98%-ne tulemus on piisavalt hea, sest
2-5x kallim keemia, mis peseb 1% paremini ja 5 minutit kiiremini,
ei tasu ennast kuidagi ära, sest 1% mustust tuleb tagasi esimesel päeval.
Kõigil, kellel puudub isiklik survekavõimalus, ei soovita kasutada ämbreid, vaid korralikku
mündipesulat. Üleeile pesin Laagri pesulas sõbra autot umbes tunnikene. Münte läks
10€ eest, sh 2€ lahtiste uste pesemiseks. 1L pigieemaldit, 1,5L eeleotust ja mündipesula
šampoon ning kuumvaha. Tulemus oli 99%-ne, sest jätsin saviploki kogemata koju
NB! Veljed on ainsad, mis võivad vajada eraldi töötlust, kuna ei pigivahend, eelleotus ega
šampoon ei võta katastroofiliselt põlenud piduritahma/metalliosakesi veljelt maha.
Antud olukorras võib saviga töötlus raskeks minna (keerulisemad kodarad).
Kasutan Comma komplekti. Jätkub vähemalt 6-ks korraks. Kantakse peale pintsliga
peale pigi ja leotuspesu. Peale veljekeemiaga töötlust tuleb šampooniga maha loputada.
Kaasas on küll kinnas, kuid soovitan tõsiselt suhtuda ka kaitseprillidesse ja hoida hinge kinni
piserdamise momendil. Keemia on üsna kange ja üks mikrogramm silmas on pool tundi peavalu.
