ökosõit

Vaba teema
Kasutaja avatar
kimmo
Klubiliige - admin
Postitusi: 2998
Liitunud: 30.09.2002 15:51 18
Peamine sõiduk: BMW 530d xDrive
Asukoht: Harjumaa

ökosõit

Postitus Postitas kimmo »

eelmisel aastal propageeriti liiklussaadete vahendusel ökosõitu. plusside hulka kuuluvad kütuse/raha kokkuhoid, keskkonnasäästlikkus. kas sellisel tegumoel ka halbu omadusi on?
Kasutaja avatar
Raiki
Huviline
Postitusi: 597
Liitunud: 16.10.2002 20:52 36
Peamine sõiduk: BMW X5 xdrive45e M sport
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas Raiki »

huvitav millised need peaks olema .... :)
BMW M535 E28
BMW 520 E34
BMW 740 E38
BMW 635d E63
BMW 730D F01
BMW 740Ld Xdrive G12 LONG Executive Lounge
BMW 850 E31
BMW X5 xdrive45e M sport G05
Kasutaja avatar
Muhv
Klubiliige EKBK
Postitusi: 2206
Liitunud: 18.11.2002 22:35 02
Peamine sõiduk: i12, i01s, G05

Postitus Postitas Muhv »

Teiste liiklejate takistamine, koos lugematute liiklusohtlike situatsioonide põhjustamisega
Kasutaja avatar
Raiki
Huviline
Postitusi: 597
Liitunud: 16.10.2002 20:52 36
Peamine sõiduk: BMW X5 xdrive45e M sport
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas Raiki »

Muhv kirjutas:Teiste liiklejate takistamine, koos lugematute liiklusohtlike situatsioonide põhjustamisega
mis mõttes takistamine ???
ja mis moodi tekitad sa liiklusohtlike olukordi kui normaalselt sõidad????

sellest küll ei saanud nüüd aru ....
BMW M535 E28
BMW 520 E34
BMW 740 E38
BMW 635d E63
BMW 730D F01
BMW 740Ld Xdrive G12 LONG Executive Lounge
BMW 850 E31
BMW X5 xdrive45e M sport G05
Kasutaja avatar
Muhv
Klubiliige EKBK
Postitusi: 2206
Liitunud: 18.11.2002 22:35 02
Peamine sõiduk: i12, i01s, G05

Postitus Postitas Muhv »

Liiklemine ei ole ökonoomne tegevus. Kui nüüd keegi hakkab heast peast 4. käiguga kohalt "kiirendama" jms., siis see on üldist liiklusvoogu segav tegevus. Väheneb ristmike läbilaskevõime, tõuseb kaasliiklejate stress, tekivad ohtlikud möödumised jne.
Kasutaja avatar
Raiki
Huviline
Postitusi: 597
Liitunud: 16.10.2002 20:52 36
Peamine sõiduk: BMW X5 xdrive45e M sport
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas Raiki »

kui ma sõidan 60 mis möödasõidust siis yldse saab juttu olla...järgime ikka eeskirju ka .... tõmmaldes ja möödasõites me ei saagi lahti sellest RULLNOKA mainest
BMW M535 E28
BMW 520 E34
BMW 740 E38
BMW 635d E63
BMW 730D F01
BMW 740Ld Xdrive G12 LONG Executive Lounge
BMW 850 E31
BMW X5 xdrive45e M sport G05
Kasutaja avatar
Cardo
Huviline
Postitusi: 4224
Liitunud: 27.12.2002 00:08 12
Asukoht: Jüri

Postitus Postitas Cardo »

Sellele on üks suur miinus. Nimelt räägiti et linnavahel on ökosõit see kui sõidad 60 km/h ja 5 käiguga. Iga inimene saab ju aru et auto on jõuetu ja kui BMW ökonomaiserit vaadata siis sellex , et 60 pealt 70 -le "kiirendada" läheb kütusekulu pikaks ajaks maximumi peale. Teiseks on õlitamine nigelavõitu ja kui sellist stiili harrastada uue autoga ja 5 aastat siis kuuendal läheb mootor kappremonti. Üks ökosõit mida mina kasutanud olen Transporteriga on tee pindamise ajal 30 tsoonis panin sisse 4 käigu tõmbasin kütusepumbaklapi lahti ja asi kulges ilma jalga gaasil hoidmata u 35-km/h . Sõita oli ülimugav aga pigem tasuks selliste ideede rakendamiseks muretseda püsikiiruse hoidja.
Loomulikult proovida ju võite aga suureks sõidumaneeri eelistuseks ärgem kasutage sest kunagi ei tea kasutatud auto puhul kunas pisut vanem õil ja mootori läbisõit sellele mõjuvad.
Nii arvan vaid mina.
E28:2,0, E28:2,5, E28:3,0; F21
Kasutaja avatar
Raiki
Huviline
Postitusi: 597
Liitunud: 16.10.2002 20:52 36
Peamine sõiduk: BMW X5 xdrive45e M sport
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas Raiki »

Teiseks on õlitamine nigelavõitu ja kui sellist stiili harrastada uue autoga ja 5 aastat siis kuuendal läheb mootor kappremonti

kuda sa saad yldse nii öelad???????????

kas siis tyhikäigul kui mul auto tund aega käib on mootor koos või

õlitus hakkab küll ikka kohe siis juba tööle kui sul auto käima läheb...ja kui õlitust ei tule siis hakka oma mootorit remontima
BMW M535 E28
BMW 520 E34
BMW 740 E38
BMW 635d E63
BMW 730D F01
BMW 740Ld Xdrive G12 LONG Executive Lounge
BMW 850 E31
BMW X5 xdrive45e M sport G05
Kasutaja avatar
Cardo
Huviline
Postitusi: 4224
Liitunud: 27.12.2002 00:08 12
Asukoht: Jüri

Postitus Postitas Cardo »

Miks on siis soovituslik sõidukäik linnas 3000 pöördepeal ja alla 2000 ei soovitata sõita ?? Me ei räägi e tähisega mootorist ja diislist.
E28:2,0, E28:2,5, E28:3,0; F21
Kasutaja avatar
Raiki
Huviline
Postitusi: 597
Liitunud: 16.10.2002 20:52 36
Peamine sõiduk: BMW X5 xdrive45e M sport
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas Raiki »

whatever...aga see jutt on nüüd küll imelik et alla 2000 pöörde on õlitus si*avõitu :lol:

just kaks päeva tagasi oli yhe mootoritegijaga just see teema jutux ja ta naeris ikka peris kõvasti :)
BMW M535 E28
BMW 520 E34
BMW 740 E38
BMW 635d E63
BMW 730D F01
BMW 740Ld Xdrive G12 LONG Executive Lounge
BMW 850 E31
BMW X5 xdrive45e M sport G05
Kasutaja avatar
Cardo
Huviline
Postitusi: 4224
Liitunud: 27.12.2002 00:08 12
Asukoht: Jüri

Postitus Postitas Cardo »

Sellepeale vastan nii et kunagi läksin Männiku romulasse küsima et kas neil millimeeterrehve on ja nad küsisid mis mõõtu ja ma ütlesin et 390 mm , seepeale hakkasid nad kõwwal häälel naerma ja ütlesid et NII LAIIU REHVE ÄRA TULEGI KÜSIMA . Seepeale ma enam seda kohta ei külasta. Kui said asjast aru siis said. Minugipoolest lase käiia ja kasuta siis oma mootorit 1500 pöördepeal paak pena täis ja 4 inimest masinas. Leia iva ökonoomsuses ja ma ei hakka koormuse ja õlitavuse suhtest sulle rääkima. Iga inimese enda filosofeerimise asi.
E28:2,0, E28:2,5, E28:3,0; F21
Kasutaja avatar
Raiki
Huviline
Postitusi: 597
Liitunud: 16.10.2002 20:52 36
Peamine sõiduk: BMW X5 xdrive45e M sport
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas Raiki »

kallis sõbrake 1. 60 km/h ja 5, käik = ca 1800 pööert ja kui sõita 60 ja 4. käiguga siis lisa +300-400 pööret

2. minu autos on reeglina kogu aex max 2 inimest...mul ei ole reisiveobuss ;)
teiseks ei ole mõtet isegi sellel teemal vaielda enam :)

peale selle tuleb sõita korraliku õliga mitte mingi teboili või veel hullem omv ga
BMW M535 E28
BMW 520 E34
BMW 740 E38
BMW 635d E63
BMW 730D F01
BMW 740Ld Xdrive G12 LONG Executive Lounge
BMW 850 E31
BMW X5 xdrive45e M sport G05
Kasutaja avatar
v20se
Huviline
Postitusi: 18
Liitunud: 13.09.2003 14:33 32

Re: ökosõit

Postitus Postitas v20se »

kimmo kirjutas:eelmisel aastal propageeriti liiklussaadete vahendusel ökosõitu. plusside hulka kuuluvad kütuse/raha kokkuhoid, keskkonnasäästlikkus. kas sellisel tegumoel ka halbu omadusi on?
Viienda käiguga 60-ga sõites ei saa mootor hingata korralikult. Täitsa tõsiselt olen pidanud sõitma masinatega, millega on sõidetud "ökonoomselt" pikka aega jutti. See on kohutav tunne, kui kinni saab mootori hing jääda sellise sõiduviisi tulemusena. Ja kui siis sellele mootorile alguses ettevaatlikult "itaaliapärast mootoriremonti" teha ja pöördeid ikka poolele teele punaseni ka lasta, siis paarikümne kilomeetriga sa otseselt tunned, kuidas uus elu ja hingamine jälle mootorile sisse tuleb. Tuleb vahel ikka lasta kopsud puhtaks köhida.
Loomulikult pole tarvis koguaeg redline'ni peenestada, aga kui ökonoomsus on eesmärgiks, võibolla oleks hoopis diisel teemaks? Sellega võib siis rahulikult 1800 p/min kulgeda reziimil, millel see ettenähtud töötama ongi.

Ja võib ju ette kujutada, et selline täistahmanud mootor mitte kõige ökonoomselmalt lõpuks ei tööta?

Ja see õlituse jutt. See oli lada vanade mootorite puhul teemaks. See võis tõesti märgatavalt kuluda, kui pikka aega madalal pöördel töötas. BMW ja üldse tänapäevaste normaalsete mootorite puhul ilmselt see ohuks pole.

Mingi remondimehe sõnad olid kunagi, et noorte meeste autod, need tulevad ikka plekitööde ja muu sellisega remonti. Vanade ättide autod aga surevad mootori juurest selle kujuteldava ökonoomse ja autotsäästva sõidu tulemusena.
Kasutaja avatar
Raiki
Huviline
Postitusi: 597
Liitunud: 16.10.2002 20:52 36
Peamine sõiduk: BMW X5 xdrive45e M sport
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas Raiki »

mnjaaa...minu mootoriga seda küll ei juhtu kunagi kuna tema tahhoka seier näeb ysna tihtu punase piiri :lol:

ja need lada mootorid ei oleks ka ära surnud kui oleks olnud siis juba võtta korralikke õlisid...

minu oma sõidab näiteks praegu 0w 40 liqui molly aga kohe on ukse ees õlivahetus ja siis läheb sisse totali 0w40

yhesõnaga pane korralik õli sisse ja ei juhtu su mootoriga midagi isegi kui sõidad 1800 pöörde juures
BMW M535 E28
BMW 520 E34
BMW 740 E38
BMW 635d E63
BMW 730D F01
BMW 740Ld Xdrive G12 LONG Executive Lounge
BMW 850 E31
BMW X5 xdrive45e M sport G05
Marko_J
Huviline
Postitusi: 510
Liitunud: 30.09.2002 22:04 59
Asukoht: Tln

Postitus Postitas Marko_J »

Raiki kirjutas:mnjaaa...minu mootoriga seda küll ei juhtu kunagi kuna tema tahhoka seier näeb ysna tihtu punase piiri :lol:

ja need lada mootorid ei oleks ka ära surnud kui oleks olnud siis juba võtta korralikke õlisid...

minu oma sõidab näiteks praegu 0w 40 liqui molly aga kohe on ukse ees õlivahetus ja siis läheb sisse totali 0w40

yhesõnaga pane korralik õli sisse ja ei juhtu su mootoriga midagi isegi kui sõidad 1800 pöörde juures
mix vahetad õli marki...ise kasutan ka Liqui Molyt (5W-40) ja ei saa küll miskit pahasti öelda!
Anti
Huviline
Postitusi: 737
Liitunud: 02.10.2002 13:25 52
Peamine sõiduk: Sarvedeta troll
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Anti »

Cardo kirjutas:Teiseks on õlitamine nigelavõitu ja kui sellist stiili harrastada uue autoga ja 5 aastat siis kuuendal läheb mootor kappremonti.
Tänapäeva õlide ja õlipumpade juures on see jutt juba BS.
Kunagi vene ajal võis see tõesti nii olla, aga aeg on pisut edasi läinud.
Või tahad öelda, et BMW on oma automaatkasti ise selliselt programmeerinud, et mootor psse läheks? Mul kast rahulikult kiirendades pöördeid üle 1800 ei lase ja 60 kmh sõites teeb mootor ca 1100 rpm, siis peaks mul ju juba ammu mootor õhtal olema?
Kaido S
Huviline
Postitusi: 758
Liitunud: 07.01.2003 10:45 07

Postitus Postitas Kaido S »

Olen läbinud vastava koolituse ja püüan kiirelt teha kokkuvõtte.

1. Kõige suurem efekt saavutatakse, kui püütakse vältida tarbetuid kiirendamisi ja pidurdamisi - st sõidetakse ettenägevalt. Kui näete, et fooris on punane ees, siis ei talla piirkiirusega kohale, vaid lasete gaasi üles ja veerete mõõdukalt paigale. Võite ridade vahel ka sõeluda, kuid ühtlasel kiirusel, selleks ekstra kiirendusi/pidurdusi tegemata.

2. Paigaltvõtt käib kiirelt kasutades selleks vajalikke käike, kuid pööret ei lasta üle 2500, vaid pannakse uus käik.

3. Ilma vajatuseta ei lahutata sidurit ega pidurdata mootoriga, aeglustamisel jääb käik sisse ja gaas lastakse üles - nii on bensiinikulu praktiliselt nullis, sidurit lahutades kukub mootor tühikäigureziimi ja bensiinikulu on suht suur.

4. Ei kasutata vajaduseta liigseid tarbijaid (kont, võimas stereo, udutuled jne).

Meile peeti loeng, enne seda tegime 1.6 liitrise Avensisega linnas tipptunnil ca 7 km pikkuse tiiru. Sõidustiil selline nagu harjunud oled (minu ja Otsa käes Avensis kräunus). Peale 45 minutilist loengut tuli sama tiir teoreetilise osa kinnistamiseks, liiklustihedus oli sama - kaotasin enda esimesele ajale ca 15 sekundit, aga kulu oli ca 1.8 liitrit väiksem. Sõber Ots oli esimesest ajast 2 sekundit kiirem, kulu oli ca 1,5 väiksem.

Omast kogemusest tean, et linnas saab kompu keskmise päris lihtsalt 12.5 pealt alla 10 ja kellelegi jalgu ei jää. Proovige järgi, kuid ärge unustage, et see ei anna õigust teises reas troppimiseks ega muudeks taolisteks lollusteks, ärge tehke teistele seda midaise näha ei soovi ja pidage peeles - mitte üle 2500, sujuvus ja olukordade ettenägemine.
Kasutaja avatar
Raiki
Huviline
Postitusi: 597
Liitunud: 16.10.2002 20:52 36
Peamine sõiduk: BMW X5 xdrive45e M sport
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas Raiki »

Marko_J kirjutas:
Raiki kirjutas:mnjaaa...minu mootoriga seda küll ei juhtu kunagi kuna tema tahhoka seier näeb ysna tihtu punase piiri :lol:

ja need lada mootorid ei oleks ka ära surnud kui oleks olnud siis juba võtta korralikke õlisid...

minu oma sõidab näiteks praegu 0w 40 liqui molly aga kohe on ukse ees õlivahetus ja siis läheb sisse totali 0w40

yhesõnaga pane korralik õli sisse ja ei juhtu su mootoriga midagi isegi kui sõidad 1800 pöörde juures
mix vahetad õli marki...ise kasutan ka Liqui Molyt (5W-40) ja ei saa küll miskit pahasti öelda!

jutt jumala õige et liqui molly on tõesti väga kvaliteetne saksa õli :D

aga tahan lihtsalt omadel põhjustel TOTALI ära proovida ;)
BMW M535 E28
BMW 520 E34
BMW 740 E38
BMW 635d E63
BMW 730D F01
BMW 740Ld Xdrive G12 LONG Executive Lounge
BMW 850 E31
BMW X5 xdrive45e M sport G05
Kasutaja avatar
Cardo
Huviline
Postitusi: 4224
Liitunud: 27.12.2002 00:08 12
Asukoht: Jüri

Postitus Postitas Cardo »

OK mehed jutt võib ka jummala õige olla ,et õlipump lööb hästi. Teine asi on vana õli mida meist igaüks ei vaheta 10 000 km järel.
Minul pole kunagi aega linnavahel ökosõitu teha sest liigun punktist a punkti b mitte naudeldes linnaliiklust vaid vajadusega elusalt kohale saada ja tööajal ei mõtle kas läheb 5 või 10 liitrit. Sellist stiili saavad tõesti kasutada pensionäärid kellel aega mängida. Mina seda juttu ei võtaks nii südamesse. 2500 p/min on õige küll , kuid siiski tuleb mitte troppijäämiseks ka pöördeid kasutada sest sõita pensionääri taga on hullem kui ees. Idee ökosõidust on hea kuid valgusfoorid seda ju eriti ei luba. Loomulikult kui pindgutada saab ka BMW-ga linnavahel 5 liitriga hakkama aga see ei meenuta enam sõitu.
E28:2,0, E28:2,5, E28:3,0; F21
Raivo
Huviline
Postitusi: 3610
Liitunud: 01.10.2002 10:58 38
Peamine sõiduk: BMW 530D
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Raivo »

Ma usun et Kaido andis ammendava vastuse. Ärme hakka siin fleimi tekitama.

märksõnadeks olid siis : mitte üle 2500, sujuvus ja olukordade ettenägemine!!!
530d
Anti
Huviline
Postitusi: 737
Liitunud: 02.10.2002 13:25 52
Peamine sõiduk: Sarvedeta troll
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Anti »

Noh, minu autoga ökosõit tähendab linnakulu pisut alla 15l/100km :mrgreen:
Kasutaja avatar
janar
Huviline
Postitusi: 229
Liitunud: 01.09.2003 14:21 14
Asukoht: TLN
Kontakt:

Postitus Postitas janar »

Paljudel on jah ecodriving'ust veidi väär arusaam. Nagu sõidetaks kogu aeg 500-1000 rpm ja jäädaks kõigil jalgu.

Tegelikult on ökosõidu eesmärk ikkagi hoida madalat kütusekulu ja selle saavutamiseks on tõhusaim vahend mitte aeglus, vaid sujuvus. Seega tähendab linnaliikluses ökosõit ka kiiremat edasijõudmist.

Juht A, kes ca 100m enne punast tuld laseb gaasi lahti, nii et hoo vähenemise tõttu jõuab ta stoppjooneni just rohelise süttimise ajaks, jõuab üle ristmiku kiiremini (võimaldades seda ka enda taga olijatel) kui juht B, kes 70 km/h ristmikuni sõidab ja siis järsult pidurdab ning peab rohelise süttides taas kohalt võtma. Ja bensukulu vahe on väga suur. Linna kütusekulust moodustavadki märkimisväärse osa sõidukiiruse suurendamise protsessid ehk kiirendamised.

Loomulikult peab linna tundma, et mingites fooride vahemikes suuta ökonoomseim variant valida.

Väär on ka arusaam, et mida aeglasemalt ja mida madalamate pööretega kiirust lisad, seda vähem kütust läheb. Igal mootoril on olemas optimaalne pöördevahemik, milles mootor töötab effektiivseimalt. Kui kiirendada pööretega 1600-2600, saan mina näiteks säästlikuma tulemuse kui hakata tuhande pöörde juurest vägistama.


Aga kes väidab, et tema ei viitsi sellega jännata, siis ma võin öelda, et selline asi läheb kiirelt refleksidesse nagu auto käsitsemine üldiseltki.
Kasutaja avatar
Cardo
Huviline
Postitusi: 4224
Liitunud: 27.12.2002 00:08 12
Asukoht: Jüri

Postitus Postitas Cardo »

Tegelikult kõik see seal saadetes käisgi 5 käiguga sõitmise "võrratu imena" mis mulle mitte ei meeldinud. Ökonoomselt saab ka 3 käiguga sõita ja sujuvalt liikuda. Teisalt olekski hea kuskil tabasalus teha ökosõit mingil kindlal masinal ütleme 10 minutit ja kompuutrist vaadata kellel vähem kulus.
E28:2,0, E28:2,5, E28:3,0; F21
kix199
Huviline
Postitusi: 25
Liitunud: 18.02.2003 17:06 50
Asukoht: Haapsalu

Postitus Postitas kix199 »

Väär on ka arusaam, et mida aeglasemalt ja mida madalamate pööretega kiirust lisad, seda vähem kütust läheb. Igal mootoril on olemas optimaalne pöördevahemik, milles mootor töötab effektiivseimalt. Kui kiirendada pööretega 1600-2600, saan mina näiteks säästlikuma tulemuse kui hakata tuhande pöörde juurest vägistama.

see on õige jutt, kui sa ikka lased 5-nda käiguga 50-60km/h siis on bena kulu suurem hoopis kui sõidan 3-s käik ja 50km/h. selles saates jah, näitas et sõita mingi 5-nda käiguga linas, no see on küll suht lollus, see ikka keerab mootorit tuksi küll, mingi aja pärast on nägemist saaled ja kes teab mis veel. see 5-nda käiguga sõitmine linnas ehk mingi 1,6l mootoriga meibi aga kui ikka 3,0l või üle, no see küll nüüd öko sõit ei ole!
Kasutaja avatar
janar
Huviline
Postitusi: 229
Liitunud: 01.09.2003 14:21 14
Asukoht: TLN
Kontakt:

Postitus Postitas janar »

kix199 kirjutas:selles saates jah, näitas et sõita mingi 5-nda käiguga linas, no see on küll suht lollus, see ikka keerab mootorit tuksi küll, mingi aja pärast on nägemist saaled ja kes teab mis veel. see 5-nda käiguga sõitmine linnas ehk mingi 1,6l mootoriga meibi aga kui ikka 3,0l või üle, no see küll nüüd öko sõit ei ole!
Ega ökosõit ei ole mingi arvuliselt paika pandud valem, et nüüd kõik sõidame ühtemoodi linnas viiendaga. Ma arvan, et neid näiteid on saadetes toodud üldistusena.

Näiteks minu eelmise auto, Mazda 323'ga sai linnas ilusti 5ndaga sõita ja pöörded olid kusagil 1700 peal. Samas bemmiga ei taha neljandatki panna.

Ühesõnaga - ärge olge niivõrd praktilistes saates kuuldud näidetes kinni, vaid katsuge ikka ökosõidu põhimõtetele pihta saada:P Need näited, mis saadetes on kuuldud, käivad eelkõige uute väikese mootoritega keskklassi autode kohta (mida kasutav kontingent ongi ilmselt ökosõidust enim huvitatud).
Tom
Huviline
Postitusi: 742
Liitunud: 03.01.2003 15:28 41
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Tom »

Cardo ma siis peaks linnas 2. käiguga ringi laskma, et ikka 2500+rpm tagatud oleks :roll:

kix199 asi on vastupidi, suur mootor tahab/kannatab vähem pöörded kui väike. Madalatel pööretel on mootori koormus suurem aga mida rohkem on momenti seda vähem see mootorit kotib :idea: + suured mootorid on ehitatud suurt koormust taluma.

PS mis te enamus arvate, et käigu pikkused on kõigil autodel samad?
Raimo
Huviline
Postitusi: 2
Liitunud: 01.05.2003 10:30 43
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Raimo »

Sõidan e32 730-iga ja linnas 5nda käiguga u60ga ja kütuse kulu on väga hea ja pole kiirendusel kah viga ning kui vaja saab alati ka käike alla vahetada. Mootor on korras ja ei ole kokku jooksmas ega ole ka kellelegi jalgu jäänd, vähemalt sellistele kes liikluseeskirjade päraselt sõidab.
hanno
Huviline
Postitusi: 4711
Liitunud: 01.10.2002 11:41 05
Peamine sõiduk: BMW 520d
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas hanno »

Täna koju tulles proovisin siis ka seda taktikat - kuni 2500rpm..... aga ei tule nagu eriti välja. Esimese käiguga ikka läheb 3500 pöörde kanti ja teisega 3000 kanti. Tundisn kuidas esimesega ainult 2500-ni lastes oli ebamugav ja natuke niru. Aga maybe see harjumise asi.
Kasutaja avatar
Raiki
Huviline
Postitusi: 597
Liitunud: 16.10.2002 20:52 36
Peamine sõiduk: BMW X5 xdrive45e M sport
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas Raiki »

cardo ma ei tea kuidas sina aga minu auto õli vahetataxe iga 8000 km. tagant ja just selle pärast et ei oleks mingit võimalust et õli pärast mootoriga juhtub midagi ;)
ning olenemata spido näidust on korraline õlivahetus ka seoses ilmadega-seega enne kylmade tulekut uus sisse ja peale kylmade minekut :D
BMW M535 E28
BMW 520 E34
BMW 740 E38
BMW 635d E63
BMW 730D F01
BMW 740Ld Xdrive G12 LONG Executive Lounge
BMW 850 E31
BMW X5 xdrive45e M sport G05
Kasutaja avatar
Aare
Huviline
Postitusi: 2907
Liitunud: 24.12.2002 11:18 44
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas Aare »

Raiki kirjutas:whatever...aga see jutt on nüüd küll imelik et alla 2000 pöörde on õlitus si*avõitu :lol:
just kaks päeva tagasi oli yhe mootoritegijaga just see teema jutux ja ta naeris ikka peris kõvasti :)
Loll mootoritegija järelikult oli :(
Sellest arusaamiseks installi autole mehhaanilise õlimanomeeter. Jälgi natuke, mis pööretel mis õlirõhk on. Sellistel kapremontimata 80ndate sahvritel on see kuumalt 2000 peal 2-3 bar vahel ning suurtel pööretel
üle 4 bar'i. Tühikäigul on see kohati 0,5bari. Vahe on selles, et kui vajutad gaasi 1500 pöördelt, siis on surve saaledele sama, mis vajutades 5000
pealt, aga esimesel juhul on õlirõhk nii madal, et korralikku õlitust ei tekigi ning saale ja väntvõll hakkavad kuivalt käima. Sama on ka madalatel pööretel. Seetõttu igasugu vanade mootoritega ei maksa niimoodi pullida, isegi kui mootor veab katkumata. Ühesõnaga-tekib olukord, kus madala õlisurve tõttu ei tekitada hõõrduvate pindade vahele piisavalt õlitust.
BMW M535i 1985; BMW 3.0S 1973;
BMW 318iS 1990
Vasta