K: rehvirõhk
K: rehvirõhk
Tere.
Kuna rehvid on keskelt rohkem kulunud, siis kahtlustan, et rehvid on liiga täis. Kas oskab keegi öelda, palju oleks normaalne rehvirõhk järgmistel rehvidel: 235/45/17 (ees) ja 265/40/17 (taga)?
Auto: E34 520i Touring.
Kustas.
Kuna rehvid on keskelt rohkem kulunud, siis kahtlustan, et rehvid on liiga täis. Kas oskab keegi öelda, palju oleks normaalne rehvirõhk järgmistel rehvidel: 235/45/17 (ees) ja 265/40/17 (taga)?
Auto: E34 520i Touring.
Kustas.
E90 330i 190 kW, 6MT / Yamaha XS650 Cafe 1979
Teades, et bmw kaubamärk on 50/50 kaalujaotus (eeldatavasti juhiga), siis on üsna vale ette rohkem kui taha panna. Tõenäoliselt teed autot ainult alajuhitavamaks. Mina kasutan ees ja taga sama rehvirõhku, mida lubatakse max koormaga ja lähtun esimestest rehvidest seega 2.8. Madalama rõhuga on ilmselt küll mugavam sõita, samas veidi kõrgem rõhk vähendab veeretakistust ja auto juhitavus on üldiselt "tundlikum". Samas üle ka ei ole mõtet pingutadaIndrek_M kirjutas:Eriti mitte ... tühja autoga võib ees veidi rohkem olla, täis autoga peaks taga rohkem olema. Nina kaal koormast väga palju ei olene ja seega ka rehvirõhk väga palju tühja/täis autoga ei erine.aise kirjutas:kas mitte ees ei peaks suurem rõhk olema kui taga?

Valet kohta tsiteerisid - point oli, et eriti mitteIlves kirjutas:Teades, et bmw kaubamärk on 50/50 kaalujaotus (eeldatavasti juhiga), siis on üsna vale ette rohkem kui taha panna. Tõenäoliselt teed autot ainult alajuhitavamaks. Mina kasutan ees ja taga sama rehvirõhku, mida lubatakse max koormaga ja lähtun esimestest rehvidest seega 2.8. Madalama rõhuga on ilmselt küll mugavam sõita, samas veidi kõrgem rõhk vähendab veeretakistust ja auto juhitavus on üldiselt "tundlikum". Samas üle ka ei ole mõtet pingutadaIndrek_M kirjutas:Eriti mitte ... tühja autoga võib ees veidi rohkem olla, täis autoga peaks taga rohkem olema. Nina kaal koormast väga palju ei olene ja seega ka rehvirõhk väga palju tühja/täis autoga ei erine.aise kirjutas:kas mitte ees ei peaks suurem rõhk olema kui taga?

Endal mul on ees ja taga võrdselt 2,3 ja sõidan enamasti üksi - kui on teada, et on suurem rahvas vaja peale võtta või midagi raskemat vedada siis olen taha juurde lasknud veidi.
Aga ot: koormaga on ette 2,8 soovitatud? Päris palju


Aga rehvid kuluvad peamiselt ratta ringi laskmisest

Indrek
Tere! Lisaks veel see püant, et ega need näiturid pole taadeldud bensiinijaamades. Ise olen kah sellise jama otsa sattunud, kus kasutasin rõhku 2,1-2,2 aga keskelt kulus rehv ära. Rehvitöökojas kontrollimisel selgus hoopis ulmelisem number. Nüüd olen kasutanud seda varianti, et vaatan milline rehv on kõige rohkem täis ja selle ning näidu järgi kombineerides mõõdukalt täidan kui peaks millegipärast õhk lahkuma mõnest rõngast.
Pigem ülejuhitavaks, sest alarõhuga paindub rehv rohkem läbi.Ilves kirjutas:Teades, et bmw kaubamärk on 50/50 kaalujaotus (eeldatavasti juhiga), siis on üsna vale ette rohkem kui taha panna. Tõenäoliselt teed autot ainult alajuhitavamaks.
Rehvirõhk sõltub suuresti koormusest. Mida kiiremini sõita ja räigemalt kurve võtta seda kõrgem peab olema. Teisalt on see ka maitseasi. Ma alustaks BMW soovitusest ja siis reguleeriks tunde järgi.
Sõidurõõm
Tean seda, jah, et bensukate omad panevad segast. Mul kodus korralik kompressor, millega mõõtsin ja täitsin.Ranet kirjutas:Lisaks veel see püant, et ega need näiturid pole taadeldud bensiinijaamades. Ise olen kah sellise jama otsa sattunud, kus kasutasin rõhku 2,1-2,2 aga keskelt kulus rehv ära. Rehvitöökojas kontrollimisel selgus hoopis ulmelisem number.
E90 330i 190 kW, 6MT / Yamaha XS650 Cafe 1979
Ei, seda mitte. Täpset velje laiust ei oska siin numbrites välja tuua, kuid 265mm laiusega rehv istub ideaalselt seal, ei punnita, ega pole mingi "saksa-tjuning". Kuna nüüdseks üks tagumine rehv, kulumise tõttu, lõhkes, siis oleks vaja uued leida, samas mõõdus. Aga 265mm laiusega pole leida kusagilt, ainult poest (~5kilo tk)Silwer kirjutas:Kas ei või olla probleemiks see et liiga lai rehv on selle velje jaoks?

E90 330i 190 kW, 6MT / Yamaha XS650 Cafe 1979
Kui rahakott ei kanna, siis võta kitsam mõõt. Need on palju odavamad. Kulumise tõttu lõhkenud rehv peaks ju piisavalt mõtlemisainet andma, järgmine kord võid tõsise liiklusõnnetuse korraldada.Kustas kirjutas:Kuna nüüdseks üks tagumine rehv, kulumise tõttu, lõhkes, siis oleks vaja uued leida, samas mõõdus. Aga 265mm laiusega pole leida kusagilt, ainult poest (~5kilo tk)
Sõidurõõm
Kuna hind on suht tähtis, siis vaata ka seda teemat
http://foorum.bmw-club.ee/viewtopic.php ... ht=#219021
Pole küll 265-te, aga 245 täitsa olemas. Igal juhul parem kui traadid väljas ringi uisutada. Hästi läks, et õnnetust ei juhtunud.
http://foorum.bmw-club.ee/viewtopic.php ... ht=#219021
Pole küll 265-te, aga 245 täitsa olemas. Igal juhul parem kui traadid väljas ringi uisutada. Hästi läks, et õnnetust ei juhtunud.
- Kristjan_K
- Huviline
- Postitusi: 1780
- Liitunud: 04.06.2004 17:31 37
- Asukoht: Tallinn
See tuleb ju järgmine kevad/suvi alles, kui nüüd lugeda ka natuke.Ranet kirjutas:Kuna hind on suht tähtis, siis vaata ka seda teemat
http://foorum.bmw-club.ee/viewtopic.php ... ht=#219021
Pole küll 265-te, aga 245 täitsa olemas. Igal juhul parem kui traadid väljas ringi uisutada. Hästi läks, et õnnetust ei juhtunud.
Kristjan_K kirjutas:See tuleb ju järgmine kevad/suvi alles, kui nüüd lugeda ka natuke.Ranet kirjutas:Kuna hind on suht tähtis, siis vaata ka seda teemat
http://foorum.bmw-club.ee/viewtopic.php ... ht=#219021
Pole küll 265-te, aga 245 täitsa olemas. Igal juhul parem kui traadid väljas ringi uisutada. Hästi läks, et õnnetust ei juhtunud.
Tulgu või järgmine, aga vähemalt on veidi mustrit peal. 265 mõõtu ka kasutatuna raske leida. Kiiresti leiab vast 245 mõõtu, aga hind on kindlasti sama või kallim kui need dingdongid

Seda kindlasti, et on ohtlik sõita rehvidega, milledel on traadid väljas. Kuid asi on hoopis nii, et sai ostetud uued veljed ja nendel olid need rehvid peal. Suurest erutusest viskasin nad muidugi autole ka koheselt alla
. Siinkohal siis mainin ka seda, et just nende, väljas olevate traatide pärast, kulgesin autoga suhteliselt aeglaselt.
Need LingLong'id jõuavad alles jah kevadel kahjuks. Ega kui muud üle ei jää, siis peab poest uued tooma :p Sest ma kardan, et näiteks 245mm laiusega rehv jääb kitsaks sellele veljele.

Need LingLong'id jõuavad alles jah kevadel kahjuks. Ega kui muud üle ei jää, siis peab poest uued tooma :p Sest ma kardan, et näiteks 245mm laiusega rehv jääb kitsaks sellele veljele.
E90 330i 190 kW, 6MT / Yamaha XS650 Cafe 1979
Nonii, helistasin siis hetk tagasi sinna. Küsisin oma küsimuse ära ja sellepeale vana vastas: "Aimar kirjutas:Küsi sellisest kohast nagu Agomer, neil tavaliselt on igast laiemaid erimõõte.

Need kohad helistasin ka läbi, mida pole, seda pole.
Jessas jessas, sellist mõõtu ikka üldse ei liigu

E90 330i 190 kW, 6MT / Yamaha XS650 Cafe 1979
No nii, mina siis leidsin endale rehvid. Kui kellelgi veel mingit haiglast mõõtu rehve vaja on, siis OÜ Gründer abiks. Suurem ladu Võrus, kuid toovad ka Tallinnasse.
E90 330i 190 kW, 6MT / Yamaha XS650 Cafe 1979
Vaatasin järgi, tagumiste velgede laius on 10".Silwer kirjutas:Kas ei või olla probleemiks see et liiga lai rehv on selle velje jaoks?
Lõppude-lõpuks suutis ikka Agomer leida mulle 265mm laiusega korralikud rehvid (rohkem ei pidavat olema sellist mõõtu). Hind oli tegelt küllaltki soodne, pluss sain ka rehvide allapaneku, rehvide hinna sisse. Hea koht, soovitan.Aimar kirjutas:Küsi sellisest kohast nagu Agomer, neil tavaliselt on igast laiemaid erimõõte.
E90 330i 190 kW, 6MT / Yamaha XS650 Cafe 1979
Rõhk peaks olema selline nagu tehas uksepostil ette näeb. Mina kasutan talvel rõhku mis on 4 inimese ja max rõhu vahepeal talvel. Ehk siis 2.6 ees ja taga. Krt. rehvivahetaja ajas jälle silmadFred22 kirjutas:Kas talvel seoses külmaga peaks rehvirõhk ka väiksem olema, või tuleks juurde lasta?

Maanteel lörtsis sõites on pigem kõvem rõhk parem kui madalam - rehv surub ennast märksa paremini pidavamale pinnale läbi (kontaktpinna surve on suurem). Madalama rõhuga hakkab suusatama.
Hr Ilves sul on võga õige suhtumine, soovitavalt pisut suurem rõhk kui vähem, juhitavus on parem ja kindlam, ei teki uitemomenti.
Teisalt vaatan et rehvitöökojad soovitavad ette panna kulunumad ja taha paremad rehvid, et ei tekiks külglibisemise ohtu, samas mina olen kasutanud vastupidist tehnikat, kuna esimene rehv pidurdab ja juhib autot, kui tean, et rehv ei pea külgsurvet vastu, siis on ikka väga kehv ja kulunud rehv.
Sellised üldised reeglid võivad olla kahe otsaga.
Teisalt vaatan et rehvitöökojad soovitavad ette panna kulunumad ja taha paremad rehvid, et ei tekiks külglibisemise ohtu, samas mina olen kasutanud vastupidist tehnikat, kuna esimene rehv pidurdab ja juhib autot, kui tean, et rehv ei pea külgsurvet vastu, siis on ikka väga kehv ja kulunud rehv.
Sellised üldised reeglid võivad olla kahe otsaga.
E28:2,0, E28:2,5, E28:3,0; F21
- Kristjan_K
- Huviline
- Postitusi: 1780
- Liitunud: 04.06.2004 17:31 37
- Asukoht: Tallinn