1. leht 1-st

Mootori ümberregistreerimine arkis

Postitatud: 03.04.2022 11:08 39
Postitas Vaenemees
Kuskil on käinud see teema läbi, aga otseselt pole oma küsimustele vastuseid saanud. Niisiis, on soov mootori vahetus registreerida arkis. Autoks e36 318i, millele tõstetud e34 peale m50b25tu.

Hetkel ülevaatus puudub, kuna talvitus garaažis. Aga eeldan, et enne ei saa ülevaatusele minna, kui mootor arkis ümber regatud. Tean, et esialgu minnakse autot kaaluma ning peale seda on täitsa blänk ja ei tea midagi.

Keegi kindlasti seda teinud ning võiks oma kogemust jagada.

Kuidas kogu see asi käib? Kaua aega võtab? Kui rangelt kontrollitakse? Palju kõik kokku maksma läheb? Kontrollitakse ka üldist auto tehnilist seisukorda?

Võiks teha sellise teema, kus kogu protsess detailselt kirjeldatud ja kellelgi ei tekiks küsimusi rohkem 😁
Või kui selline teema kuskil olemas juba, võib mulle ka edasi saata :)

Re: Mootori ümberregistreerimine arkis

Postitatud: 03.04.2022 11:35 32
Postitas Tarmo
Saatsin ps sulle.

Re: Mootori ümberregistreerimine arkis

Postitatud: 13.04.2022 14:57 17
Postitas Mart_R
Mina läbisin selle teema just E30-ga.
Ostsin Leedust '88 aasta 318 aiste vahele oli paigaldatud M52B28.
Leedu passis oli 1.8 83kw. Minu soov oli võtta arvele õige asjana.

Esiteks kaalumine Transpordiameti poolt aksepteeritud kaalukojas. Nimekiri on TA lehel olemas, mina käisin Metroserdis. Maksis veidi üle 100.- €
Akti saatis Metrosert TAsse.
Seejärel näitasin auto ÜV eelses kontrollis ette, kästi mingid pisivead kõrvaldada ja teha ümberehitustaotlus.
Segin TA-le ümberehitustaotluse. Kirjutasin selgitusse, et mootor vahetatud uue mootori tüüp M52B28, lisasin juurde pildi autost, pildi mootoriruumist ning foto mootori tüübinumbrist mootoriblokil.
Kuna taotlust saates olin e-kirja pealkirjas ühe numbri valesti kirjutanud (taotluses kõik õige), siis ei hakatud TAs liigutama enne, kui sinna helistasin. Kästi ette näidata, et need pisipuudused (tumedad suunad ja mõraga esiklaas) olen ära parandanud. Siis umbes 3 päeva pärast tuli ümberehitustaotluse positiivne otsus.
Seejärel TA leti taha ja sain teh.passi kätte.

Ega nad liiga detailselt ei kontrolli, selleks on ÜV. Aga minu puhul näiteks vaadati, kas autol on lambda andur.

Sinu puhul VÕIB olla oluline see, mis aasta auto sul on. Sest 30. ja rohkem aasta vanustele autodele on omaette nõuded.
E36 võib kalduda mõlemale poole. Ma uuemate autode ümberehitusnõuetega kursis ei ole. (Vanema autoga võib teha pmst ükskõik mida senikaua, kui sillakoormused lõhki ei ole :mrgreen: )
Üldiselt midagi hullult keerulist ei olnud. Veidi bürokraatlik oli kõik aga ei midagi ületamatut. Eks peab arvestama, et ametnik on ka inimene. Kui sa oled temaga viisakas, siis on ka tema Sinuga viisakas ja vastutulelik.
Kui oled üleolev ja ülbe, saad bürokraatiat kogu maksudeks makstud raha eest.

Re: Mootori ümberregistreerimine arkis

Postitatud: 13.04.2022 15:25 35
Postitas RazzKalbass
Mōnel ametnikul on **** pâev olnud siis ei saa ka ise viisakaks jääda :D

Re: Mootori ümberregistreerimine arkis

Postitatud: 13.04.2022 17:29 35
Postitas AARE540
Mart_R kirjutas: 13.04.2022 14:57 17 Eks peab arvestama, et ametnik on ka inimene. Kui sa oled temaga viisakas, siis on ka tema Sinuga viisakas ja vastutulelik.
Mul oli just mõni aasta tagasi Pärnus vastupidine kogemus, kus just see ametnik oli üleolev ja ülbe, isegi minu teretamisele ei vastanud. Kusjuures see pole vaid minu kogemus. Nemad võiks ka aru saada, et nende palk tuleb maksumaksja taskust.

Re: Mootori ümberregistreerimine arkis

Postitatud: 13.04.2022 22:35 45
Postitas MAV
Eesti ametniku palk tuleb eelarvest, mitte maksumaksja taskust. Nii nad ise arvavad.
Mujal maailmas on ametnikud kodanike abistamiseks, meil siin on enamus neist kodaniku peedistamiseks. Leidub samas ka üksikuid erandeid. Üldiselt ongi ühest äärmusest teise. Mõnega on ikka väga keeruline ise normaalseks jääda, aga paraku on parem naeratades ja sõbralikult neid samal ajal mõttes pooleks saagida. Siis ongi endal kohe hea tuju ülbe ametnikuga jamada.

Re: Mootori ümberregistreerimine arkis

Postitatud: 15.04.2022 20:51 48
Postitas Vaenemees
MAV kirjutas: 13.04.2022 22:35 45 Eesti ametniku palk tuleb eelarvest, mitte maksumaksja taskust. Nii nad ise arvavad.
Mujal maailmas on ametnikud kodanike abistamiseks, meil siin on enamus neist kodaniku peedistamiseks. Leidub samas ka üksikuid erandeid. Üldiselt ongi ühest äärmusest teise. Mõnega on ikka väga keeruline ise normaalseks jääda, aga paraku on parem naeratades ja sõbralikult neid samal ajal mõttes pooleks saagida. Siis ongi endal kohe hea tuju ülbe ametnikuga jamada.
100% nõus!

Re: Mootori ümberregistreerimine arkis

Postitatud: 15.04.2022 20:53 20
Postitas Vaenemees
Mart_R kirjutas: 13.04.2022 14:57 17 Mina läbisin selle teema just E30-ga.
Ostsin Leedust '88 aasta 318 aiste vahele oli paigaldatud M52B28.
Leedu passis oli 1.8 83kw. Minu soov oli võtta arvele õige asjana.

Esiteks kaalumine Transpordiameti poolt aksepteeritud kaalukojas. Nimekiri on TA lehel olemas, mina käisin Metroserdis. Maksis veidi üle 100.- €
Akti saatis Metrosert TAsse.
Seejärel näitasin auto ÜV eelses kontrollis ette, kästi mingid pisivead kõrvaldada ja teha ümberehitustaotlus.
Segin TA-le ümberehitustaotluse. Kirjutasin selgitusse, et mootor vahetatud uue mootori tüüp M52B28, lisasin juurde pildi autost, pildi mootoriruumist ning foto mootori tüübinumbrist mootoriblokil.
Kuna taotlust saates olin e-kirja pealkirjas ühe numbri valesti kirjutanud (taotluses kõik õige), siis ei hakatud TAs liigutama enne, kui sinna helistasin. Kästi ette näidata, et need pisipuudused (tumedad suunad ja mõraga esiklaas) olen ära parandanud. Siis umbes 3 päeva pärast tuli ümberehitustaotluse positiivne otsus.
Seejärel TA leti taha ja sain teh.passi kätte.

Ega nad liiga detailselt ei kontrolli, selleks on ÜV. Aga minu puhul näiteks vaadati, kas autol on lambda andur.

Sinu puhul VÕIB olla oluline see, mis aasta auto sul on. Sest 30. ja rohkem aasta vanustele autodele on omaette nõuded.
E36 võib kalduda mõlemale poole. Ma uuemate autode ümberehitusnõuetega kursis ei ole. (Vanema autoga võib teha pmst ükskõik mida senikaua, kui sillakoormused lõhki ei ole :mrgreen: )
Üldiselt midagi hullult keerulist ei olnud. Veidi bürokraatlik oli kõik aga ei midagi ületamatut. Eks peab arvestama, et ametnik on ka inimene. Kui sa oled temaga viisakas, siis on ka tema Sinuga viisakas ja vastutulelik.
Kui oled üleolev ja ülbe, saad bürokraatiat kogu maksudeks makstud raha eest.

Ma muretesin kati pärast, mida mul hetkel all pole. Siis tuleb katt alla visata ja tegema minna 😁

Väga asjalik info, suured tänud!

Re: Mootori ümberregistreerimine arkis

Postitatud: 16.04.2022 09:19 09
Postitas Mart_R
Mina sain ümberehituse registreeritud nii, et katalüsaatorit ei olnud. Kui tehnoülevaatusele läksin, siis seal öeldi, et CO on lõhki.

Re: Mootori ümberregistreerimine arkis

Postitatud: 16.04.2022 15:16 56
Postitas Tarmo
Huvitav et sind võeti jutule ilma co paberita.
Minul oli nõue, et Co paber Üv punktist oleks olemas ja Co paigas.
Mart_R kirjutas: 16.04.2022 09:19 09 Mina sain ümberehituse registreeritud nii, et katalüsaatorit ei olnud. Kui tehnoülevaatusele läksin, siis seal öeldi, et CO on lõhki.

Re: Mootori ümberregistreerimine arkis

Postitatud: 16.04.2022 16:14 02
Postitas Mart_R
Äkki viisakus tasus ära... :P

Re: Mootori ümberregistreerimine arkis

Postitatud: 20.04.2022 22:52 42
Postitas Tarmo
Mulle saadeti kohe meilile et seda co paberit vaja neile enne kui lähen autot näitama.

Mart_R kirjutas: 16.04.2022 16:14 02 Äkki viisakus tasus ära... :P

Re: Mootori ümberregistreerimine arkis

Postitatud: 21.04.2022 08:18 38
Postitas aronz12
Mnt ametis ja üv punktides ongi igalpool erinevad nõuded ja rohkem sõltub asi sellest millise jalaga hommikul voodist välja astuti ja kas tähtedeseis on hea või halb.
See on sisuliselt koguaeg nii olnud ja ega niipea lahti saa ka sellest.

Re: Mootori ümberregistreerimine arkis

Postitatud: 10.08.2022 07:57 41
Postitas chief
Räägin siis oma kogemusest ka.

E36 kupee, 316 originaalis aga M52B28 peale tõstetud. Kõik swapi käigus tehtud selliselt, et saaks ilusti arvele võtta.

Saadan taotluse, ja ootan vastust siis. Vastus tuleb et peab minema kaalule, aga mitte igale suvalisele, vaid Metroserti. Kogu see "flow" pidi olema nii nagu ma aru sain, et käin kaalumas ära ja siis kutsutakse angaari.

Uurin Metroserti siis, ja näen veebikal hinda. Panen aja kirja, öeldi et peab paagi täis ka panema. Tol hetkel oli 98 mingi €2.2/L vist? Okei, panen täis, lendan kohale, tuleb välja et hind on üldse teine. Mingi vend tõstab 4 plaati välja, ajab auto kaalule, teeb paar pilti ja korras.

Metrosert saadab maanteeametile selle kaalusertifikaadi ise, ning jään siis ootama seda "kutset" angaari. Läheb nädal, kirjutan sellele võllile kes minuga tegeles ja saadan sertifikaadi uuesti. Ei midagi.

Kirjutan teist korda, ei midagi. Helistan kohapeale, küsin et kas võin kohale lennata? Ütlevad et pean rääkima selle võlliga, kes minuga tegeles. Okei, no selge. Kirjutan kolmandat korda...

Igaljuhul, terve suvi nüüd juba peaagu möödas, ja ülevaatust endiselt pole. Võll pole ka vastanud. Läheb järka hooaja algul mustalt.

Nii **** lamp. Isegi kui üritad kõike õigesti teha, siis ikka ei saa tehtud. Nahhui ma selle kati sinna vahele ostsin siis?

Re: Mootori ümberregistreerimine arkis

Postitatud: 10.08.2022 09:14 08
Postitas Tarmo
Aga kui see kodanik ei vasta sulle siis võta osakonnajuhatajaga ühendust, äkki see vend ei töötagi enam või kui töötab, siis saab majasiseselt piitsa kui oma tööd ei tee.

Re: Mootori ümberregistreerimine arkis

Postitatud: 10.08.2022 10:44 04
Postitas RazzKalbass
Ma ei tea mis ARKist jutt aga mulle tundub, et riik hoiab sealt mõnusalt kokku, töötajad on ikka väga vähe. Mingit eelrega aega ootad vahest mitu nädalat..
Kes Riia arkis käinud see peaks teadma milline näeb õige ark välja :D kui ei eksi oli ca 50 töötajat putkades