1. leht 1-st

Ülevaatuse jama

Postitatud: 28.07.2007 14:30 55
Postitas antonio1
Üritasin eile teha ülevaatust, sattusin vist mingi BMW vihkaja otsa, või oli vanal lihtsalt halb päev, nokkis kohe algusest igast otsast, kuni leidis järgmised asjad:
1. juhipoolne rooliots oli tema hinnangul täiesti läbi, tegelik rooliotsa seisukord järgmine:
-kaitsekumm terve
-silmaga nähtavat lõtku pole
-rattaid loksutades spetsiaalse aparaadiga oli käega rooliotsast kinni hoides tunda imeväike metalli lõtk kuskil süsteemis.
2. Kõrvalistuja poolne alumine suur õõtsapuks läbi. Visuaalsel vaatlusel mingeid pragusid puksis pole, minu päringu peale, mille põhjal ta puksi kohta sellise otsuse langatas, teatas vana, et see puks liigub rohkem, kui teise ratta oma.

Vana liigitas mõlemad vead ohtlikeks, seega ka masin ülevaatust ei läbinud. Peale seda palusin tal viidata õigusaktile, millele oma väiteid esitades tugineb. Rooliotsa kohta viitas "Mootorsõiduki ja selle haagise tehnoseisundile ja varustusele esitatavad nõuded" kood 306 kus öeldud, et roolihoovastiku liigendid peavad olema valmistaja juhendi kohased, neis ei tohi olla valmistaja poolt lubatust suuremat lõtku. Minu päringu peale valmistaja poolt lubatud lõtku suurusest ei osanud ta midagi tarka öelda, lõpuks kähvas, et ei pea mulle midagi rohkem selgitama. Õõtsapuksi kohta ei tulnud õigusaktide poole pealt üldse midagi tarka, samas auto all õõtsasi näppides räkis vana koguaeg roolisüsteemist, **** teab, kas üldse aru sai, mida näpib, BMW-l ju suht palju pulki ka esisillas. Ma seepeale arve tasumisest keeldusin, kuna ei suudetud oma väidete õiguslikku alust piisavalt põhjendada. Keeldumise põhjuse kirjutasin ka arvele, mis jäi sinna.
Kuna ähvardati, et kuskilt ma nüüd enam ülevaatust ei saa, kuna olin nendega nn. ülbitsenud läksin sealt joonelt UM-i. Vastutulelikud inimesed kontrollisid kohe veermiku üle. Autot üle vaadanud meistri arvates polnud ülaltoodud detailidel viga midagi. Mainis vaid, et paralleelvarda võiksin ära vahetada, sama öeldi ka mõni kuu tagasi veermikukontrollis, kuid kuna nende tookordse hinnangu kohaselt oli seal väga kerge lõtk jäi ka asi vahetamata. Kõnealuse auto kõik veermikuremondid on tehtud ainult UM-is.
UM mehed pidid nüüd järgmine nädal ise autole ülevaatuse tegema, pakutakse seal sellist teenust täiesti ametlikult..oleks enne teadnud, oleks kohe sinna viinud.

Sellised lood siis. Üks küsimus ka: kas sellest tasumata jäetud arvest võib nüüd miskine jama ka tulla? Saavad nad selle otse inkassole või kohtutäiturile anda? Minu teada saab ainult siis kui esitatud arve aluseks on leping..ehk mõni targem selgitab?

Postitatud: 28.07.2007 14:44 30
Postitas Are
Tere,

Kui antud juhul saaksid sa masina tootjalt (antud juhul esiindab tootajat United Motors) vastava paberi igasuguste templite ja asjadega, et sild ona korras ja ylevaatuse mitte- l2bimine p6hjendamatu siis on see juba t6end mistahes kohtumajale :D
Kui sa kohe peale ylevaatuspunkti United Motorsisse l2ksid siis soovitaks sul ise hoopis asja kuumaks ajama hakata, mitte oodata poole aasta p2rast mingit imeliku otsust v6i asja...
Paber Unitedist olemas hakkaks mina kohe kaebust ette valmistama ja ei l6petaks ennem kui see rassistlik hondajee omanik oma vigu tunnistab ja ehitajaks tagasi l2heb :oops:

terv Are

Postitatud: 28.07.2007 15:05 37
Postitas antonio1
Kes neid ÜV punkte üldse kontrollib, tegevuslube ja litsentse väljastab? ARK, mõni ministeerium? Millise ettevalmistusega(haridusega) peavad olema sealsed töötajad?

Vbla tõmbasin ise juba alguses endale vee peale, sest kui ukse taga istus vana rooli siis pani ta kõigepealt käigu sisse (automaat), ja siis hakkas istet paika sättima, nagu istmel kangi tõmbas nii sellega ettepoole lendas, maandus siis jalaga gaasile, masin jõnksatas seepeale u. mõned kümned sentimeetrid ettepoole, enne kui pidurit vajutas, õnneks tegu 725-ga mis suht uimase minekuga võrreldes mõne käredama mootoriga. Ma seepeale ütlesin mul kõrval seisnud vennale, et ehk saaks kellegi normaalse sinna rooli panna.

Postitatud: 28.07.2007 15:31 21
Postitas Rando535
ennast ei tasu Sul küll süüdistada. kui vend sinu autoga ebaviisakalt ringi käib ja mingeid kogemata jõnkse teeb peaks tema vabandama mitte ajusi peenestama hakkama.
aga eks neid ennast välja elajaid leidub igas valdkonnas kahjuks.

kui UM sulle paberi annab ja kõik OK siis ma läheks isiklikult küll selle venna ülemuse jutule-nii need asjad ikka ei käi.

Postitatud: 28.07.2007 19:48 55
Postitas cedar
Aga märgi ära ka milline/kus see ülevaatuse punkt asub/on.Ise sai eelmine laupäev käidud sellises ülevaatuspunktis www.tuev-nord.ee ja minul on küll ainult kiidusõnad selle asutuse ja tööliste kohta.

Postitatud: 28.07.2007 19:53 18
Postitas Are
Neid punkte kontrollib ARK ja ka litsentsi saavad nad sealt, v2hemalt vanasti oli nii.
Seega tuleb yhendust v6tta ARK ja seal miskine piirkondlik vana hakkab neil siis k2si v22nama.
Yks mis kindel asja 2ra nii küll j2ta, sellep2rast, et siukesed asjad ikka ei l2he mitte kuidagi.

terv Are

Postitatud: 28.07.2007 20:19 23
Postitas DemiGod
ja ma pakun et see vana pole ainus sellelaadne.tuleb vb teine inimene vanema bmw'ga ja vb juhtub sama asi v6i on juba olnud aga pole sellest juttu teinud.igasuguseid on t2nap2eval :D

Postitatud: 28.07.2007 21:04 41
Postitas antonio1
cedar kirjutas:Aga märgi ära ka milline/kus see ülevaatuse punkt asub/on.Ise sai eelmine laupäev käidud sellises ülevaatuspunktis www.tuev-nord.ee ja minul on küll ainult kiidusõnad selle asutuse ja tööliste kohta.
Center Services OÜ
Pärnu mnt.552
Tallinn

ehk siis lihtsamalt: laagri statoili ja pärnu mnt. vahelisel platsil asuv ÜV punkt.

Postitatud: 29.07.2007 15:29 51
Postitas alr
Ohoh, mul endal üks tuttav seal töötab ja nii palju kui tean siis tegu väga mõnusa seltskonnaga, kes pigem tiba noomivad kui midagi viga, kui jõuga läbikukutavad. Aga seal tööl muidugi 2 vahetust, üks töötab ühel nädalal ja teine teisel nädalal. Ehk oskad ülevaataja nime öelda?

Postitatud: 29.07.2007 16:56 06
Postitas Rando535
Läheb küll "veidi" teemast välja aga oskab keegi öelda, miks erinevad heitgaasid P ja N käigul.
Mul ülevaatusel oli ühe käiguga veidi üle normi ja teise käiguga kõik OK

Postitatud: 29.07.2007 19:28 43
Postitas antonio1
alr kirjutas:Ehk oskad ülevaataja nime öelda?
ei oska, kuna nimesilte neil rinnas polnud, too hetk ei tulnud pähe küsida ka, arve väljastaks on märgitud Randlo (suht kehvalt loetav, võin ka eksida).
Auto läheb algaval nädalal ühel päev UM-i ning läbi nende ülevaatusele. ilmselt lasen neil vahetada ka paralleelvarda, kuna seda on nüüdseks kaks korda nende poolt ära märgitud juba. kui nad on nõus väljastama ülalnimetatud ülevaatuspunkti poolt kontrollkaardil märgitud puuduste kohta omapoolse kirjaliku arvamuse, siis pöördun kindlasti teemaga ARK poole. Reede õhtul UM mulle peale sõiduki vastuvõtu ja esmase ülevaatuse akti midagi ei andnud, tavalistel letitöötajatel pole nende endi väitel selleks õigust.

NB! Tean ise ka viisi, kuidas nn. muhedate härrade juurest oleks kindlasti ülevaatuse saanud, kuid ei pea sellist toimimisviisi korraliku auto puhul vajalikuks.

Postitatud: 29.07.2007 21:05 56
Postitas truumu
Rando535 kirjutas:Läheb küll "veidi" teemast välja aga oskab keegi öelda, miks erinevad heitgaasid P ja N käigul.
Mul ülevaatusel oli ühe käiguga veidi üle normi ja teise käiguga kõik OK
Mootor või katt on väsinud...

Postitatud: 01.08.2007 22:18 51
Postitas Elmut
Pärnus,sai ford exploreriga käidu.92a masin,kollased kabariidid ei istunud neile...Siis esistange koos võre jne PEAB ka ära võtma,et läbi sealt saada jne jne ..Mingid julmad karmid mehed koos..Käisime teiseskohas ka samal päeval,ja stange on ju ORGINAAL,ning ei saa aru mis neil plõksida oli:S

Postitatud: 03.08.2007 11:10 36
Postitas antonio1
minu saaga jätkuks:
UM-is käidud, nendepoolne kirjalik hinnang TÜV kontrollkaardil märgitud vigadele käes. UM tekst siis lühidalt: nimetatud detailid ei ole kulunud sellisel määral, mis nõuaks nende kohest välja vahetamist.
Ülevaatus ka läbi UM-i nüüd ilusti olemas. Soovitan kõigile seda varianti, kuna nad kontrollivad auto ise enne üle, säästate aega ja raha võimaliku kordusülevaatuse arvelt.
Center Services OÜ aga pole endiselt nõus endapoolset arvet annulleerima (kreeditarvet väljastama), viitavad mingile nendepoolsele sisejuurdlusele, mis pidi mõned nädalad aega võtma.
ARK tehnoosakonda sai ka helistatud ja mõningaid asju päritud. Mis kõige huvitavam, kui tahate tehnoülevaatajaks saada, piisab kui olete 3 aastat autoalal töötanud, kasvõi autojuhina (need on tehnoosakonna töötaja sõnad)..niiet pole imestada midagi kust sellised tarkpead tulevad. Tundub, et see valdkond vajab vähemasti töötajate kvalifikatsiooninõuete osas seadusandja poolset kriitilse pilguga ülevaatamist.

Postitatud: 09.08.2007 23:58 37
Postitas rt23
Lihtsalt nõme on selline asi :( Olen ise ka täheldanud ühe ülevaatuspunkti erinevust kui käisin esimest korda vana chraisler-iga ja teist korda bmw-ga, bmw kallal asuti kohe julmalt nokkima ja vigu otsima, teisel autol ei öeldud midagi kuigi oli julm ront võrreldes bemmiga. Võtta sa siis nüüd kinni, võibolla oli tol päeval kui bemariga käisin lihtsalt **** päev meestel?

Postitatud: 10.08.2007 18:31 57
Postitas IvoM
ei ole isiklikult veel kordagi sellist ülevaatajat kohanud, kes peedistaks meelega BMW omanikke. Väga paljudes kohtades pole käinud ka, sest on välja kujunenud oma teh. ülevaatus punkt, kus saab koguaeg käia