1. leht 2-st

Turvalisus

Postitatud: 30.06.2004 10:04 09
Postitas jjanno
Tere

Lugedes Tehnikamaailmast artiklit Toyota Corolla avariitestist tekkis mul tõsine tahtmine leida pilte samasugusest testist ka E30 kohta. Põhimõtteliselt oli tegemist Euro NCAP testiga.
Ametlikelt lehtedelt võib leida küll uuemate autode teste, kuid paraku ei ole suutnud googeldades leida E30 testi. Kui keegi on sellist näinud, siis oleks õnnelik viite üle. Loomulikult ei vasta selle aja autod tänapäeva normidele, kuid midagi näitaks need testid ikkagi...

jJanno

Postitatud: 30.06.2004 10:45 06
Postitas AlarM
Ma arvan, et sa ei taha näha seda testi :)

Postitatud: 30.06.2004 10:56 13
Postitas jjanno
Tere
mx77 kirjutas:Ma arvan, et sa ei taha näha seda testi :)
Tahan küll. Selleks ma ju küsisin seda siit. Mõistan, et midagi ilusat pole sealt testist oodata, kuid vähemalt näha tahaks.
Teised kolmesed:
http://www.euroncap.com/content/safety_ ... 1=3&id2=15
http://www.euroncap.com/content/safety_ ... 1=3&id2=98

jJanno

Postitatud: 30.06.2004 11:10 55
Postitas Raivo
Isegi E36 puhul on turvalisus allapoole igasugust arvestust :cry:

Samas E46 on juba tubli samm edasi :)

Postitatud: 30.06.2004 11:15 46
Postitas AndresS
Töötades enamvähem sel alal arvan, et võrdlus oleks kohatu praeguse aja autodega. See ala areneb samuti väga kiiresti. Oma osa on muidugi ka sellel, et leitakse paremaid viise heade omaduste esiletoomiseks kuid ka halbade varjamiseks. Kuid sisuline tehniline areng on siiski olnud ääretult suur. Kuid pea liiva alla peitmine pole ka eriti mõistlik. Teada tahaks ikka.

Tolle aja (80ndate algus siis) andmeid on nähtavasti keeruline kätte saada selletõttu, et siis ei kasutanud müüjad testide tulemusi niipalju suure plussina kui praegu. Enamus ei teadnudki sellest või polnud lihtsalt midagi eriti välja tuua. Volvo ehk välja arvata. Ja ega turvalisus väga popp tol ajal polnudki. Kiirused väiksemad, autosid vähem jne. Samuti lasti autosid seina vähem. Niipalju, kui oli tarvis aksepti saamiseks enne auto tootmisseminekut. Euro-NCAP teste hakati minuteada tegema alles 90-ndate keskel ja uue metoodika järgi. Seega kui õnnestubki midagi E30 algusaja testitulemustest leida, ei saa seda 1:1 võrrelda praeguse Euro-NCAP tulemustega.

Aga see TM lause, et testirajal vahetult peale pauku kestvad vaikusesekundid on kuidagi kummalised, on 100% tõsi :)

Postitatud: 30.06.2004 11:22 36
Postitas Martin_R
E30 oma pole leidnud, kuid E34 crashtest on olemas. Väliselt näeb paha välja, kuid tegelikult oli tulemus vist päris OK. Saksa keel ???

http://www.e34.de/e34/tests/Crashtest-520i.jpg

Postitatud: 30.06.2004 11:23 54
Postitas jjanno
Tere
Anz kirjutas:Töötades enamvähem sel alal arvan, et võrdlus oleks kohatu praeguse aja autodega.
Tegelikult huvitakski just võrdlus tema eakaaslastega. Saatuse tahtel on mu tutvusringkonnas päris mitu 93 aasta masinat. Üks neist on TM's testitud Corolla liigikaaslane, üks on Mazda 323 ning loomulikult 93 aasta E30 Touring. TM artiklist tulenevalt tekkis mõte neid autosid kuidagi omavahel võrrelda turvalisuse seisukohast, kui pole suutnud miskit leida...

Muidugi oleks variant vaadata erinevaid liiklusõnnetusi üle elanud autosid, kuid sellisel juhul ei ole kunagi teada algandmed.

jJanno

Postitatud: 30.06.2004 11:25 38
Postitas jjanno
Tere
Martin_R kirjutas:E30 oma pole leidnud, kuid E34 crashtest on olemas. Völiselt näeb paha välja, kuid tegelikult oli tulemus vist päris OK. Saksa keel ???
Tänud. Saksa keel on tõesti "???", kuid eks peab kuidagi läbi närima. Oleks jpg asemel HTML, siis saaks mingi veebitõlgi peale lasta.

jJanno

Postitatud: 30.06.2004 12:19 16
Postitas Tom
Nagu sealt TM jutust välja tuleb siis nagu tehakse auto juhipool tugevam praegu, et saaks rohkem punkte konkreetses testis :roll:

Postitatud: 30.06.2004 16:59 21
Postitas priitv8
Ma arvan et E30-l poleks seal testis midagi häbeneda. Krt juba E12 oli väga hästi ehitatud kerega. Tean sest mu oma sugulase auto raius pärnu mnt-l 130 pealt otse puusse. Puu jälg oli täpselt tuuleklaasi alaservas. Kaasistuja sai "ainult" vaagnaluu põrutuse.
Tänane E65 on juba nii ehitatud, et kokkupõrkes Fiat Puntoga saab teda remontida uue Puntoga võrdse raha eest. Uued autod, eriti suured, ehitataksegi pehmed. E32 või E34-ga saab sellest Fiatist läbi sõita.
(Ärge valesti aru saage, ma ka ei poolda võidurelvastumist tänavatel. Kindlastisaab H2-ga ka E32-st läbi).

Postitatud: 30.06.2004 18:29 17
Postitas Riho
ma olen ikka neid e30 näinud mis matsu pannud, rahval ainult kerged vigastused, kuigi jah autost asja enam ei sa

Postitatud: 30.06.2004 23:50 30
Postitas Ranet
Tervist! Üldiselt peaksime BMW roolis oluliselt rahulikumalt hingama, kui mõelda Lada - kui sellise peale. Testides põrus päris kõvasti ( ei mõtle neid 1** seeria masinaid, aga 06 näiteks), kuigi ma praegu sellelt lehelt mingit infot ei leidnud, aga mingi aasta paar tagasi oli jutuke lehes ja vat seda testi tulemust oli üsna valus lugeda.
Miskit leidsin lada-de kohta - http://www.ladaklubi.ee/foorum/viewthread.php?tid=1930

E30 kohta on vähe andmeid - http://www.nhtsa.dot.gov/ncap/Cars/1990Cmpt.html

BMW fännidele :D kesk lehte on emotikonidest vägev etalon tehtud- http://www.bmwboard.com/forum/showthrea ... #post90743

e28

Postitatud: 10.07.2004 22:05 03
Postitas Gerrit
e28 kohta ei oska midaig keegi öelda?

Postitatud: 22.07.2004 09:46 39
Postitas Nuhik
jjanno kirjutas:Tere
Martin_R kirjutas:E30 oma pole leidnud, kuid E34 crashtest on olemas. Völiselt näeb paha välja, kuid tegelikult oli tulemus vist päris OK. Saksa keel ???
Tänud. Saksa keel on tõesti "???", kuid eks peab kuidagi läbi närima. Oleks jpg asemel HTML, siis saaks mingi veebitõlgi peale lasta.

jJanno
Ei viitsi kogu teksti ümber jutustada toon välja põhilised punktid.
Sõitjateruumi deformatsioon on minimaalne.
Kokkupõrkel jäid, nagu ka teistel katsealustel uksed suletuks. Uksi oli võimalik avada minimaalsete jõupingutustega.
Väike märkus, turvavöö jõud on BMW-l kõige suuremad, mis võib vanematel inimestel põhjustada ribimurde.
Pea, kaela, rinna, organite, puusade ja jalgade vigastamisoht on madal.

Oma aja kohta :D masin

Postitatud: 23.07.2004 08:13 03
Postitas truumu
E12 kohta veidi
sai kunagi üle nipli käidud(jäin roolis magama)
auto pani kurvis otse, tiir üle katuse ja maandus sussid püsti kraavis...
tulemuseks kergelt muljutud uksed, katusel paar lohku ja kõver rooliots
uksed käisid vabalt. klaasid terved
kujutan ette, et E34-ga oleksid tagajärjed tükkmaad nutusemad olnud
vanadel autodel pandi ikka terast ka külgede peale, mitte ainult värvi :lol:
P.S.
peale seda juhust panen turvavöö enne mootori käivitamist kinni :D

Postitatud: 23.07.2004 15:46 25
Postitas pampkuri
Postitatud: 30.06.2004 13:59 21 Teema:

--------------------------------------------------------------------------------

Ma arvan et E30-l poleks seal testis midagi häbeneda. Krt juba E12 oli väga hästi ehitatud kerega. Tean sest mu oma sugulase auto raius pärnu mnt-l 130 pealt otse puusse.
Kuule kulla mees Sõites 130 km/h vastu puud Oleks see puu olnud Taga akna juures ja sugulane ka kuskil mujal.Turvavöö On see mis teeb sinu ribid ja muud sinus peituvad asjad katki.

Postitatud: 23.07.2004 21:18 23
Postitas truumu
pampkuri kirjutas:Turvavöö On see mis teeb sinu ribid ja muud sinus peituvad asjad katki.
parem katkised ribid kui lömastatud pea ...

Postitatud: 23.07.2004 22:01 49
Postitas Charly
truumu kirjutas: P.S.
peale seda juhust panen turvavöö enne mootori käivitamist kinni :D
amen

Postitatud: 24.07.2004 09:39 23
Postitas pampkuri
parem katkised ribid kui lömastatud pea ...
Ise sõidan ka vööga ja alati,mõte ei olnud selles iga Peeter ja Paul kes tuleb rääkima et pani 100 puuse ajab paska suust välja

Postitatud: 24.07.2004 10:20 46
Postitas priitv8
pampkuri kirjutas:iga Peeter ja Paul kes tuleb rääkima et pani 100 puuse ajab paska suust välja
A miks? Tead omast käest?
Venelastel on hea ütlus: "mozet bõtj huj dubovõi a mozet dub hujoovõi". Ma mõtlen seda, et ka see puu võis oma kohalt lahkuda (ei olnud betoonist). Oli üksik, mitte metsas (Pärnu mntl. enne Peoleod, kahe suunavööndi vahelisel eraldusribal).
Täpseid asjaolusid peaks siis autos olnute käest uurima, kui nad veel mäletavad mismoodi see asi 10 aastat tagasi käis. Mina jutustasin seda, mida auto just edasimüünud eelmine omanik (kes on mu sugulane) mulle selle vraki kõrval rääkis.
Ja tegelikult antud lõime kontekstis püüdsin öelda seda, et polnud ka need eelmised kered nii kehvad midagi. Nagu truumugi lisas, tehti tollal autosid veel metallist. Uute autode trend on pehmuse poole. Seega on eksitav TM-is Volvo S40 ja XC90 kokkupõrketestis rääkida kui tugev on väiksema auto kere, sõnagi mainimata, et ka suurem on spetsiaalselt pehme ehitatud.

Postitatud: 25.07.2004 13:12 48
Postitas Tom
Kere on pehme selleks, et inimene ei kannata metsikut pidurdust, aju lendab vastu kolpa kokku ja oledki kutu isegi kui väliselt täiesti terve.

Postitatud: 26.07.2004 08:38 05
Postitas pampkuri
Ma mõtlen seda, et ka see puu võis oma kohalt lahkuda (ei olnud betoonist). Oli üksik, mitte metsas (Pärnu mntl. enne Peoleod, kahe suunavööndi vahelisel eraldusribal).
Ok pidasin silmas et kui puu ikka kohal seisab,muuseas sellise kiirusega on betoon posti otsa sõites suurem tõenäosus eluga väljatulla kui puu otsa sõites.
Kere on pehme selleks, et inimene ei kannata metsikut pidurdust, aju lendab vastu kolpa kokku ja oledki kutu isegi kui väliselt täiesti terve.
Seda pidasin ka mina silmas,ei taha siin kellegagi tüli norida

Postitatud: 28.09.2005 22:51 42
Postitas priitv8
Siin on üks kenasti tehtud leht mis käsitleb autode turvalisust ja isegi pakub kokkupõrgete videosid. On küll väga MB-keskne aga mis siis ;)
http://www.whnet.com/4x4/crashes.html
Ja keda huvitab, võib ka EuroNCAP lehte sirvida, esimene testitud BMW mudel on E36, leiab klassist "Large Family Cars".

Postitatud: 28.09.2005 23:36 45
Postitas bizarrini
Ehk keegi pole veel näinud:

http://mill.dotbox.ee/~erik/frontal-crash-100kmh.mpg

E34 ja mingi Volvo pannakse sarvipidi kokku, tulemus ei ole ilus.

Postitatud: 29.09.2005 08:24 06
Postitas AARE540
See on siit läbi kord (või oli kusagil mujal...) käinud, aga vbl tõesti keegi pole veel näinud... :roll:

Postitatud: 07.08.2007 00:04 08
Postitas priitv8
Näe, ongi E30 turvalisuse kohta õppematerjal käest võtta.
Avarii juhtus 07.07.07.
http://f23.parsimony.net/forum46447/mes ... 130364.htm
Isegi airbag töötas.

Postitatud: 07.08.2007 00:09 35
Postitas Pille
hmm, ma küll ei saa fritzu keelest aru, aga ma näen, et sel autol on/oli airbag - huvitav, mina pole ühelgi E30-l seda näinud. Või pole ma osanud vaadata. Mis ajast neile patju pandi ja kui palju?

Postitatud: 07.08.2007 00:18 21
Postitas priitv8
Mis ajast, ei tea. Aga tollal üle 1 naljalt ei pandud.

Postitatud: 07.08.2007 00:23 53
Postitas Pille
Huvitav. Oleks mul see ükski...

Postitatud: 07.08.2007 07:40 34
Postitas priitv8
Hästi järgi mõeldes oli Airbag tol ajal vist lisavarustuse nimekirjas.