1. leht 1-st

Sõidukiirus halbade teeolude korral

Postitatud: 04.11.2004 13:28 35
Postitas wirx
Kuidas liiklete Teie, kui on pime ja padukat kallab või kui näiteks Tallinn-Tartu mnt on paraja lume kihi all?

Kohe-kohe algab aeg, kui lumi on maas ja "mustjää" pole mingi ime, samuti saab alguse massiline kõksimine. Kahjuks ei tehta minuteada ühtegi liiklusõnnetuste statistilist aruannet "talv vs suvi" ja seal poleks nagunii sees vähemalt pooli teelt välja sõite, aga vahe suve ja talve vahel on vististi 2-3x
Minumeelest on kogu põhjus, miks sõidetakse välja see, et lubatud on sõita 90km/h, aga talvel on pidurdusmaa pikem ja auto kontrolli alt väljumine tunduvalt lihtsam tulema(Ka peale minu autoga tehtud õnnetust väitis juht, et aga oli ju lubatut 90km/h ). Mina igatahes pooldaks sellist seadust, mis libedate teeoludega vähendaks lubatud sõidukiirust 10-20km/h võrra maanteel.
Ise liiklen maanteel libedate teeoludega üldiselt kas täpselt 90km/h või tsipa alla(kuna ei taha liiklust pidurdada) ja kindlasti ei võta enne erilisi riske, kui iga talve alguse jääralli läbitud ja libeda sõidu tõed jälle käe sees on.
wirx@armastab jäärallit ja enda arusaamade kohaselt on tugevalt üle keskmise hea juht, kuid siiski ei võta mõttetuid riske ning on omad vitsad juba aastaid tagasi saanud.

Väike ettepanek ka: Kui lumi maha tuleb võiks mingi raha kokku panna ja kutsuda http://www.autosoit.ee/ mõne lektori sellisest firmast ning kuhugile platsile neid tõdesid õppima minna, sest teada tuntud vana tõde juba, et suvel on bmw-d need kes mööda sõidavad ja talvel need, kellest mööda sõidetakse :)

Postitatud: 04.11.2004 13:50 12
Postitas Toomas_V
LE§ 123. Juht peab kohandama oma sõiduki kiiruse selliseks, mis arvestab tema sõidukogemusi, teeolusid, tee ja sõiduki seisundit, veose iseärasusi, ilmastikutingimusi, liikluse tihedust ning muid liiklusolusid, et ta suudaks peatada sõiduki eespoolse nähtavusulatuse piires ning teel etteaimatava mis tahes takistuse ees. Juht peab vähendama kiirust ning vajaduse korral peatuma, kui tingimused seda nõuavad, eriti siis, kui nähtavus on halb.

Ei ole öeldud, et maanteel peab 90km/h sõitma
Kui maanteele minnes "papu" liiiga kergelt ringi käib ja proovipidurdamisel ABS koheselt rakendub on ikka libe küll.
Kuulakem hommikuti ilmateadet ja arvestagem, et sügis-talvise ajaga teed lihtsalt lähevad libedaks. OHUTUS ikka eelkõige! :)

Re: Sõidukiirus halbade teeolude korral

Postitatud: 04.11.2004 14:32 24
Postitas Indrek_M
wirx kirjutas:Kuidas liiklete Teie, kui on pime ja padukat kallab või kui näiteks Tallinn-Tartu mnt on paraja lume kihi all?
No mina tuledest ette ei sõida - kui ikka ei näe kuhu ma sõidan siis võtan vaiksemalt.
Libedaga samamoodi - kui ikka ujuma hakkab siis mööda sõitma ei hakka ja hoian parajat pikivahet ning tagumikus kinni sõitjatele annan suunaga märku, et kadugu mööda. Las kihutavad.
Lumi üldiselt pole nii hull kui jää - rool kindlamalt pihku ja muud midagi.

Postitatud: 04.11.2004 14:32 41
Postitas wirx
ja kui tihti näed sa libeda teekorral, näiteks hetkel vihmase ilma puhul 70-ga liiklevaid juhte?
eriti tihti vist ei näe:P

Postitatud: 04.11.2004 14:33 29
Postitas Charly
kiiruspiirangu ekstra kahandamine on mõttetu. pigem peaks juhi enda ja auto võimeid reaalsemalt tunnetama.
Möödunud talvel esimese (suure) lumetormiga süitsin esiveolise uue autoga kulunud suvekummidega paidest tallinnasse.....kiirus oli mul u 50kmh, sest kiiremal süidul muutus alajuhitavaks ja seejärel üldse juhitamatuks. Kahjuks aga kürge liikluskultuuriga kaassõitjad olid valmis minust üle süitma ja maha tapma...selline suhtumine oli. tallinnasse jõudsin õnnelikult, teeääres nägin sellel trassil 3 autot kraavis ja inimesi ümber siiberdamas.

Postitatud: 04.11.2004 16:36 24
Postitas Cardo
ja ärge unustage kaugtuledega sõitu . lähituled on mõeldud krt teab milleks .

Postitatud: 04.11.2004 17:27 05
Postitas Simsa525
Mul lähituledaga võimatu sõita... mitte kui midagi ei näe... tuleb nüüd vist 100w pirnid osta... sis vast paraneb olukord....

Postitatud: 05.11.2004 00:26 09
Postitas Martti
Simsa525 kirjutas:Mul lähituledaga võimatu sõita... mitte kui midagi ei näe... tuleb nüüd vist 100w pirnid osta... sis vast paraneb olukord....
Üks võimalus on ka endale korralikud tuled osta....
Mõned ei tule kohe selle peale, kui sa endale 100w pirnid sisse surud, siis nad põletavad sul juhtmed ja reflektorid maha, muud midagi.
Olge inimesed ja 100w pirnide asemel tehke endal tuled korda. :cool:
EDIT: kirjavead

Postitatud: 05.11.2004 08:15 06
Postitas Indrek_M
Martti kirjutas:
Simsa525 kirjutas:Mul lähituledaga võimatu sõita... mitte kui midagi ei näe... tuleb nüüd vist 100w pirnid osta... sis vast paraneb olukord....
Mõned ei tule kohe selle peale, kui sa endale 100w pirnid sisse surud, siis nad põletavad sul juhtmed ja reflektorid maha, muud midagi.
Olge inimesed ja 100w pirnide asemel tehke endal tuled korda. :cool:
EDIT: kirjavead
Võimalus on osta ka mingid korralikumad pirnid sisse. Ise olen kasutanu Philips UltraVision Plus pirne ja annavad sama võimsuse juures valgemat valgust küll.

Postitatud: 05.11.2004 10:23 15
Postitas antoshka
Pirnidest võin öelda et kasutan Osram Cool Blue. Nad ei anna rohkem valgust kui teised korralikud pirnid aga valge/helesinine valgus on mugavam silmadele. Ja ärge ostke need 100w pirnid, mõelge teistedest ka.

Aga siin teema oli kiirusest. :) Ütlen nii, ükskõik kas talv või suvi on vaja koguaeg arvestada oma/auto ja TEISTE liiklejate võimalused. Suvel ja sügisel on rohkem raskeid õnnetusi, talvel inimesed mõtlevad, et on libe ja ei ole näha midagi, muidugi mitte alati.

Postitatud: 05.11.2004 12:53 29
Postitas Cardo
??? kas üldse veel kusagil müüakse neid 100W pirne ?? .Mina isiklikult ei ole oma aastaotsa enam kohanud. Võibolla ei käi ka urkapoodides kolamas :)

Postitatud: 05.11.2004 13:13 25
Postitas Indrek_M
Cardo kirjutas:??? kas üldse veel kusagil müüakse neid 100W pirne ?? .Mina isiklikult ei ole oma aastaotsa enam kohanud. Võibolla ei käi ka urkapoodides kolamas :)
Igal pool müüakse ... kasvõi Statoilis, Automaailmas ...