E46 Kliima kasutamine talvel
- Raemees
- Huviline
- Postitusi: 747
- Liitunud: 07.09.2009 12:30 36
- Peamine sõiduk: Subaru Forester´15
- Asukoht: Rae v, Harjumaa
E46 Kliima kasutamine talvel
Tervist!
Mismoodi on õigem kliimaplokil nupud asetada talvel, pean silmas just seda helbekese nuppu.
Kas see peaks olema sisse lülitatud ehk märk seal keskel põleb või mitte, mismoodi ?
Mismoodi on õigem kliimaplokil nupud asetada talvel, pean silmas just seda helbekese nuppu.
Kas see peaks olema sisse lülitatud ehk märk seal keskel põleb või mitte, mismoodi ?
Re: E46 Kliima kasutamine talvel
Samas, mina ei lülita teda kunagi välja, sest salongi temperatuuri reguleeritakse ikka tegeliku temperatuuri mõõtmistulemuse järgi. Abiks seegi, et kliimaseade ka kuivatab õhku ja saab tuuleklaasi kiiremini higist puhtaks.
Igal juhul oleks soovitav vähemalt 1x kuus saada kliimakompressor 5ks minutiks tööle, see aitab teda määrida.
Igal juhul oleks soovitav vähemalt 1x kuus saada kliimakompressor 5ks minutiks tööle, see aitab teda määrida.
Priit
540iX 240kW/450Nm, aga ikka pooled silindrid puudu!
540iX 240kW/450Nm, aga ikka pooled silindrid puudu!
-
- Huviline
- Postitusi: 2548
- Liitunud: 05.09.2007 21:54 36
- Peamine sõiduk: Alltrack
- Asukoht: Tallinn
Re: E46 Kliima kasutamine talvel
Pumba sisselülitamist on tunda nii tahhomeetrilt kui ka kergest vibratsioonist. Minu isendil lülitub pump sisse iga väliskraadiga ning olenemata siseringlusest. Kas räägime erinevatest asjadest?
-
- Huviline
- Postitusi: 508
- Liitunud: 24.08.2004 14:11 58
- Asukoht: Tallinn, Nõmme
Re: E46 Kliima kasutamine talvel
kokkuvõtvalt kasuta seda lülitit aeg-ajalt. Elementaarsem kasu on salongis niiskuse vähendamine - aknad ei jäätu seestpoolt.
E36 1,8; E46 2,8 ja E46 3,0 CI - küll tulevad ka järgmised nimekirja.
-
- Huviline
- Postitusi: 2548
- Liitunud: 05.09.2007 21:54 36
- Peamine sõiduk: Alltrack
- Asukoht: Tallinn
Re: E46 Kliima kasutamine talvel
Nagu sellele eelnevast postist järeldada, EI ole nupust kasu, kui pole siseringile lülitatud. Proovisin täna kondi ja siseringiga varianti: tuba läks udusemaks kui muidu....:::Freementar:::... kirjutas:kokkuvõtvalt kasuta seda lülitit aeg-ajalt. Elementaarsem kasu on salongis niiskuse vähendamine - aknad ei jäätu seestpoolt.
- Raemees
- Huviline
- Postitusi: 747
- Liitunud: 07.09.2009 12:30 36
- Peamine sõiduk: Subaru Forester´15
- Asukoht: Rae v, Harjumaa
Re: E46 Kliima kasutamine talvel
Siseringile pannes on siis sellest nupust mingit pointi või ei ole ?
-
- Huviline
- Postitusi: 23
- Liitunud: 29.07.2008 19:50 15
Re: E46 Kliima kasutamine talvel
Konditsioneeri tuleks ju ikkagi ka talvel, kuus vähemalt korra mingiks pooleks tunniks sisse lülitada et pump kinni ei jääks?
Või kuidas:)
Või kuidas:)
Re: E46 Kliima kasutamine talvel
Kas ma sain nüüd valesti aru või mida, aga kui mul aknad uduseks tõmbavad ja seda helbekest vajutan, siis tõmbavad aknad 2 korda kiiremini puhtaks 

- TanelE34
- Klubiliige
- Postitusi: 913
- Liitunud: 18.10.2004 19:45 16
- Peamine sõiduk: BMW Alpina B5
- Asukoht: Tallinn
- Kontakt:
Re: E46 Kliima kasutamine talvel
E34 tõmbab samuti mitu korda kiiremini niiskuse akendelt maha, kui kondi nupp sees ja ei ole sisemise tsirkulatsiooni nuppu sees
Kont@E34 M5

Kont@E34 M5
- birgit123
- Klubiliige EKBK
- Postitusi: 2817
- Liitunud: 26.12.2005 20:10 36
- Peamine sõiduk: BMW 530d xDrive 09/2018, BMW 318iS 09/1993
- Asukoht: Tallinn/Mähe
Re: E46 Kliima kasutamine talvel
Sama ka e46 kui helbekese nupp on sees ja siseringluse nupp ei ole sees .


- Viljo
- Huviline
- Postitusi: 313
- Liitunud: 17.07.2005 15:22 31
- Peamine sõiduk: BMW 540i
- Asukoht: Hareid, Norra
Re: E46 Kliima kasutamine talvel
Minu autol igatahes käivitub kliima kompressor aegajalt ka miinuskraadidega. Ma ei järelda seda mingitest klõpsudest või muust kaudsest märgist. Selgelt on silmaga näha kompressori rakendumine.
Siin on juttu evaporaatori temeperatuurist. Aga kui auto seisab koha peal ja õues on näiteks -7°C , siis ei ole ju eriti tõenäoline, et välisõhk jahutab evaporaatori alla 3 kraadi, kuna see asub siiski ju salongis sees. Selle teooria kohaselt peaks kliima kompressor käivituma ka miinukraadidega.-Switching conditions for the magnetic clutch:
ON:A/C button ON and evaporator temperature > 4°C (depending on the outside temperature) and coolant temperature < 117°C and terminal 30 at control unit > 9.7 Volt.
OFF: A/C button OFF or evaporator temperature < 3°C (depending on outside temperature) or blower stage 0 or coolant temperature > 120°C or terminal 15 OFF or terminal 30 < 9 Volt.
E39 530i, E61 530d
- Viljo
- Huviline
- Postitusi: 313
- Liitunud: 17.07.2005 15:22 31
- Peamine sõiduk: BMW 540i
- Asukoht: Hareid, Norra
Re: E46 Kliima kasutamine talvel
Ei no tere hommikust, hakkab jälle peale see vaenulikkus. Ma ei ole pretendeerinud ühegi fakti esitamisele, kirjutasin oma postituse lõpus, et see on teooria!diislijoodik kirjutas:"Hea" jutt, kas sa oma "ei ole tõenäoline" tahad serveerida fakti pähe?! See kliima jutt on siin jätkuvalt sama jabur, kui kliimasoojenemise teema- paistab, et sõna "kliima" kohe tõmbab arvajaid ja muidu "tarku" ligi. Minu poolt kõik, sekkun, kui jutt jätkub ja väga lolliks läheb.
Kui leiad, et minu jutt on loll ja ma mängin siin tarka, siis palun esita fakt, mis minu teooria ümber lükkab. Kui sul ei ole seda, siis paluks mitte tühja lahmida.
E39 530i, E61 530d
- Viljo
- Huviline
- Postitusi: 313
- Liitunud: 17.07.2005 15:22 31
- Peamine sõiduk: BMW 540i
- Asukoht: Hareid, Norra
Re: E46 Kliima kasutamine talvel
Enne ei tahtnud vaielda, ma lihtsalt esitasin TEOORIA! Kas seda on siis nii raske mõista. Nüüd aga tahan küll.
Sa esitasid jah tehase materjali, aga mina ei leia sealt punkti, mis välistaks 100% konditsioneeri töö miinuskraadidel.
Sa väidad, et on välistatud konditsioneeri töötamine miinuskraadidel. Aga miks siis kasutusjuhendis soovitatakse see välja lülitada, kui temp. on alla +5 °C, kui sinu jutu kohaselt alla 3°C see niikuinii ei rakendu?
Selle tehase materjali järgi, mille sina esitasid hoitakse evaporaatorit +1....3 °C kraadi juures (vastavalt siis välistemperatuurile), juhul kui A/C nupp on sees. See ei ütle, et seda ei tehta juhul, kui väljas on miinukraadid.
Sa esitasid jah tehase materjali, aga mina ei leia sealt punkti, mis välistaks 100% konditsioneeri töö miinuskraadidel.
Sa väidad, et on välistatud konditsioneeri töötamine miinuskraadidel. Aga miks siis kasutusjuhendis soovitatakse see välja lülitada, kui temp. on alla +5 °C, kui sinu jutu kohaselt alla 3°C see niikuinii ei rakendu?
Selle tehase materjali järgi, mille sina esitasid hoitakse evaporaatorit +1....3 °C kraadi juures (vastavalt siis välistemperatuurile), juhul kui A/C nupp on sees. See ei ütle, et seda ei tehta juhul, kui väljas on miinukraadid.
Viimati muutis Viljo, 17.02.2010 15:03 38, muudetud 1 kord kokku.
E39 530i, E61 530d
- Viljo
- Huviline
- Postitusi: 313
- Liitunud: 17.07.2005 15:22 31
- Peamine sõiduk: BMW 540i
- Asukoht: Hareid, Norra
Re: E46 Kliima kasutamine talvel
Sorry, OT aga:diislijoodik kirjutas:Ma võin su teooriaid vaagida nõrkemiseni, lepime tasus kokku, näiteks 500kr /h ja minugi pärast. Sry, esitasin oma teooria.
Sa pead vist ennast ikka hirmus tähtsaks meheks. "Mina ja maailm" mentaliteedist võiks üle saada ja sarkasm teiste foorumikasutajate suhtes ei ole ka ilus.
E39 530i, E61 530d
- Viljo
- Huviline
- Postitusi: 313
- Liitunud: 17.07.2005 15:22 31
- Peamine sõiduk: BMW 540i
- Asukoht: Hareid, Norra
Re: E46 Kliima kasutamine talvel
Ma kasutasin sõna "tähtis", mitte tark! Ma ei olegi väitnud, et loll oled, sa lihtaslt ei suuda leppida kellegi teise arvamusega.diislijoodik kirjutas:Ikka tark, kuidas muidu. Sa oled loll või? Alles protesteerisid selle vastu, kui ma ei eksi. Näha on, et teema sai edukalt läbi, nüüd saab kilde vedada
PS. ehk õhtul leiab aega ja hakkan siis oma teooriat tõestama. Eks ma siis anna teada, kas ma saan seda kinnitada, või ümber lükata.
E39 530i, E61 530d
- Viljo
- Huviline
- Postitusi: 313
- Liitunud: 17.07.2005 15:22 31
- Peamine sõiduk: BMW 540i
- Asukoht: Hareid, Norra
Re: E46 Kliima kasutamine talvel
Sa oled eelnevalt mitte leppinud ka minu pädevate arvamustega.diislijoodik kirjutas:Jätsid lisamata, et ma ei taha leppida teiste ebakohaste või ebapädevate arvamustega. Samas see etteheide on olemuselt väga huvitav, ma ütleksin. Õhtul uurin naise käest järgi, naine tõestab ära.
E39 530i, E61 530d
- Razta
- Huviline
- Postitusi: 188
- Liitunud: 11.09.2006 18:29 02
- Peamine sõiduk: BMW E91 320d LCI 2009a
- Asukoht: Tallinn/Haapsalu
Re: E46 Kliima kasutamine talvel
Kuna siit jutust on väga raske midagi konkreetset välja lugeda, siis esitaks mõne küsimuse.
Kuidas siis sellega on, kas ma peaksin helbekese nuppu talvel aegajalt kasutama, et suvel oleks kondist veel töölooma? Kui jah siis kuidas oleks seda õige teha, millise aja tagant ja kui kauaks? Või hoolitseb auto ise selle eest?
Kuidas siis sellega on, kas ma peaksin helbekese nuppu talvel aegajalt kasutama, et suvel oleks kondist veel töölooma? Kui jah siis kuidas oleks seda õige teha, millise aja tagant ja kui kauaks? Või hoolitseb auto ise selle eest?
Re: E46 Kliima kasutamine talvel
igatahes küsin oma küsimuse siin ära,julge hundi rind on rasvane
kui tänase ilmaga (paar kraadi plussi vist oli)vajutan seda kurikuulsat helbekese nuppu,siis hakkab kompressor aegajalt tööle ja salongi tuleb külma nagu peab...ainus asi mis pöörlema ei hakka on ventilaator mis asub kapoti all(suvel kui kont oli sees,siis samuti aegajalt ta rakendus).minu küsimus olekski selline,et kas see peabki mõne plusskraadi juures sedasi olema või on selle ventikaga midagi valesti?täna oli esimene kord selle talve jooksul kui seda helbekese nuppu puutusin...

Re: E46 Kliima kasutamine talvel
täna siis proovisin nii,et neerude vahelt peenikese kepiga udisin seda ventikat ...jah sinna oli lund tuisanud ja nagu kinni jäänud,aga sain siiski ta liikuma(seisva mootoriga muidugi).külma oli sel momendil mingi-3 kraadi,aga salong juba soojaks sõidetud ja pöörlema ta ikkagi ei hakanud(sama seis mis enne).vot nüüd ei teagi ,et kas need külmad on seal midagi peppu keerand või mis? 

Re: E46 Kliima kasutamine talvel
siis on lootust....tänud vastamast!! 

Re: E46 Kliima kasutamine talvel
ilmad nüüd soojemaks läinud,kuid kliima ventikas ikka tööle ei hakka...kas peaks viga otsima?stange eest?või on tal mõni kaitse ka kusagil?
Re: E46 Kliima kasutamine talvel
ise küsin,ise vastan...zusatzlüfteri kaitse läbi,peab poodi külastama.
-
- Huviline
- Postitusi: 329
- Liitunud: 07.08.2006 11:04 50
- Peamine sõiduk: BMW E60 525d 2007
- Asukoht: Tallinn
Re: E46 Kliima kasutamine talvel
Pole küll otseselt kliima kasutamise kohta talvel, kuid küsimus siis kliima kohta. kas ma arvan õigesti et kui ma Helbekest vajutan ja süsteem hakkab kohisema või kahisema imelikult st. et süsteemist on freeon välja jooksnud ja ei saagi ta mul külma puhuda ?
Re: E46 Kliima kasutamine talvel
Millal viimati täideti?. Kui süsteem korras siis täitma ei pea mitu aastat. Kohinad ja lurinad normaalsed nähtused ei ole. Pead laskma kontrollida mis rõhu all ta on seal kus täidetakse.
E36 320i 1995/11 , E46 330i 2000/08 , E90 330i 2006/01
-
- Huviline
- Postitusi: 30
- Liitunud: 10.09.2014 06:51 08
- Peamine sõiduk: BMW 320d AT
- Asukoht: Viljandi mk
Re: E46 Kliima kasutamine talvel
Tervist.
Kaevan vana teema ülesse.
Autoks 320d 2001 100kw ja automaat kk.
Käisin paar tundi tagasi sõidus (23:00) Sooja oli väljas ~ +4/5
Seisan auto kõrval kui see käis ja kapoti alt tuli kohati imelikku kõrinat,
asja lähemalt uurides tundus see kõrin tulevat kliima ventilaatorist ja hääl oli selline, et
justkui üritaks juhtelektroonika venti ringi lasta, aga võll käiks tühjalt ringi.
Käega keerutades liikus vent väga kergelt.
Kliima oli sisselülitatud asendis. Ja kliima pump tundus ka rakenduvat. See susin mis mul kliima pump teeb ja siduri klõps olid kuulda.
Varasemalt ja ka täna päevasel ajal see vent käis 100% ringi ja mitte ühel kiirusel, vaid muutus alatasa.
Kliima välja lülitamisega tundus kõrin kaduvat.
Vahes on peale auto seisma jätmis kuulda olnud ka mulinat.
Täitmas veel ei ole käinud ja külma puhub ka.
Mootori jahutus vent toimis kenasti.
Kaevan vana teema ülesse.
Autoks 320d 2001 100kw ja automaat kk.
Käisin paar tundi tagasi sõidus (23:00) Sooja oli väljas ~ +4/5
Seisan auto kõrval kui see käis ja kapoti alt tuli kohati imelikku kõrinat,
asja lähemalt uurides tundus see kõrin tulevat kliima ventilaatorist ja hääl oli selline, et
justkui üritaks juhtelektroonika venti ringi lasta, aga võll käiks tühjalt ringi.
Käega keerutades liikus vent väga kergelt.
Kliima oli sisselülitatud asendis. Ja kliima pump tundus ka rakenduvat. See susin mis mul kliima pump teeb ja siduri klõps olid kuulda.
Varasemalt ja ka täna päevasel ajal see vent käis 100% ringi ja mitte ühel kiirusel, vaid muutus alatasa.
Kliima välja lülitamisega tundus kõrin kaduvat.
Vahes on peale auto seisma jätmis kuulda olnud ka mulinat.
Täitmas veel ei ole käinud ja külma puhub ka.
Mootori jahutus vent toimis kenasti.
Re: E46 Kliima kasutamine talvel
Kui ma ei eksi, siis nii jaheda ilmaga töötab kliima pump väga minimaalselt.
Pole täpselt kursis kuidas E46-el on, aga kliima vent ei pea 100% ajast kui
konditsioneeri nupuke põleb töötama.
Pole täpselt kursis kuidas E46-el on, aga kliima vent ei pea 100% ajast kui
konditsioneeri nupuke põleb töötama.
Teen kodudes elektriasju korda. 36€/h. Anna murest märku. www.motovool.ee
Oled huvitatud elektriautodest ja tahad enda panuse anda? PS Oskad või tahad osata RS485, Modbus? PS!
Oled huvitatud elektriautodest ja tahad enda panuse anda? PS Oskad või tahad osata RS485, Modbus? PS!
-
- Huviline
- Postitusi: 30
- Liitunud: 10.09.2014 06:51 08
- Peamine sõiduk: BMW 320d AT
- Asukoht: Viljandi mk
Re: E46 Kliima kasutamine talvel
Soojemate ilmadega keerutas ta end minuarust kogu aeg, kiirus kõikus meeletult.
Nüüd aga ei liigutanud end päris mitme minuti jooksul kordagi.
Mootor oli ka peaaegu oma töö temp. juures.
Aga üllatus üllatus, mingi kõrin tekib sinna ventilaatori juurde isegi siis kui kliima väljas on.
Nüüd aga ei liigutanud end päris mitme minuti jooksul kordagi.
Mootor oli ka peaaegu oma töö temp. juures.
Aga üllatus üllatus, mingi kõrin tekib sinna ventilaatori juurde isegi siis kui kliima väljas on.
-
- Huviline
- Postitusi: 924
- Liitunud: 18.03.2007 21:16 12
- Peamine sõiduk: BMW 530d '03
- Asukoht: Tartumaa
Re: E46 Kliima kasutamine talvel
Kas lihtsam poleks koguaeg sees hoida. Küll auto ise reguleerib.
I don't need anger management. I need people to stop pissing me off!
-
- Huviline
- Postitusi: 30
- Liitunud: 10.09.2014 06:51 08
- Peamine sõiduk: BMW 320d AT
- Asukoht: Viljandi mk
Re: E46 Kliima kasutamine talvel
Eelnevalt ma seda tegingi, st. hoidsin kogu aeg sees, las ise timmib, aga eile hakkas seal vendi juures midagi kõrisema ja vent ise ringi ei käi.
Tundub, et tuleks vent välja vahetada aga ei ole kindel, et ainult see päästab.
Tundub, et tuleks vent välja vahetada aga ei ole kindel, et ainult see päästab.
-
- Huviline
- Postitusi: 30
- Liitunud: 10.09.2014 06:51 08
- Peamine sõiduk: BMW 320d AT
- Asukoht: Viljandi mk
Re: E46 Kliima kasutamine talvel
Tere tali. Nüüd kus sooja rohkem toimis ka kliima vent, aga kõrin on endiselt alles. Nüüd aga pisut väiksem.
Visco sidur on sellel masinal vahetatud, aga pean uurima mis häält teeb kui see uuesti nahka hakkab minema.
Kõrin on perioodiline, mitte pidev. Ja mootori vent sellel ajal kiirust ei muuda.
Visco sidur on sellel masinal vahetatud, aga pean uurima mis häält teeb kui see uuesti nahka hakkab minema.
Kõrin on perioodiline, mitte pidev. Ja mootori vent sellel ajal kiirust ei muuda.