Teen ka mingi hääletuse erinevatest mudelitest ja oleks hea kui lisad alla ka mingi lihtsama kommentaari miks just selline valik.
Ehk siis arvestame nii, et eelarve auto ostmiseks on näiteks piiramatu. Aga hilisemad hoolduskulud võiksid siiski normaalsuse piiresse jääda. Mis on normaalsuse piir? Normaalne on minumeelest vahetada kindla aja tagant autol vedelikud ja filtrid ning häält tegema hakkavad silladetailid, samuti kulunud veermiku detailid. Küll aga ma ei pea normaalseks vahetada alla 100,000km sõitnud autol: mootori sees olevaid osasi, igasuguseid lisavarustuse detaile, kütusesüsteemi osasi, uute moodsate tulede juppe ... jne.
Olen kuulnud üsna palju selle kohta et N-seeria mootorid on paras jama, õlivahetusi tuleb tegelikult teha 2x tihedamini kui tehas ette näeb ja siis ei saa ka kindel olla, et mootor laiali ei lähe vms. Aga F30 Faceliftiga kaasnes ka täiesti uus mootori tüüp "B-seeria" ... nende kohta pole ma mitte midagi kuulnud. Ehk siis mis tagasisidet on kuulda olnud B-seeria mootorite kohta? Võiks ju oletada et N-seeria ebaõnnestumise tõttu ja päris suure negatiivse tagasiside tõttu, tegid BMW tehase insenerid uue mootori tüübi parema õlituse ja paremate materjalidega vms.?! Iga 15,000km tagant õli vahetada pole absoluutselt probleem (see on nii mõnegi inimese aastane läbisõit ja kord aastas teha õlivahetust on täiesti ok!) Kui aga ka see pole piisav, et mootor vastu peaks, siis mul pole sõnu!
Kummad on üleüldiselt vastupidavamad/vähem kulukamad/mõtekamad kas diislid või bensukad? Ise arvaks, et talvel tuleb ilmselt bensiinimootor rohkem kasuks. Kuna bensiin plahvatab kergelt ka krõbedamate ilmadega ja ei nõua selleks suurt panust ka akult, mootor teeb ringi või paar ja töötab. Diiselmootoril vähe kobedamat akut vaja, et eelsüüteküünlad saaks kohe toite, kõrgsurvepump tahab oma osa saada ja lõpuks võid ikkagi avastada, et pole autoga paar kuud sõitnud ning sees on endiselt suvine kütus ja võidki käiama jääda mootorit. Lisaks käivitamisele on diiselmootorid väga mürarikkad. Ise omasin korraga kahte E46'te ... üks bensiini, teine diisel mootoriga. Diisel mootori hääl oli vaikse ilmaga kuulda paarisaja meetri kaugusele, seevastu bensiini mootori hääl kadus paarikümne meetri pealt juba ära ja siis ei saanud arugi kas auto ikka töötab või mitte. Üle päeva seisab maja ees üks F10 diisel mootoriga, no see ei ole normaalne mis traktori häält see teeb. Kaugelt vaatad ilus 5'ne bemm, lähemale jõudes tahaks juhile öelda, et pane mootor seisma, rikud selle heliga pildi ka ära vms. Ükspäev oli situatsioon kus see F10 oli pargitud, tuled kustus aga mootor töötas. Tulin parasjagu töölt, parkisin kõrvale, võtsin käigu välja, mootor langes vabade pöörete peale ja ma ehmatasin jumala ära, et mis nüüd juhtus? Miks mul mootor vabapööretel sellist heli teeb. Uksed olid endiselt kinni jne. Kui auto välja suretasin, siis sain aru et see heli tuleb kuskilt mujalt mitte minu autolt. Kui ukse lahti tegin siis oli ikka jube küll ... ehk siis isegi uuemad diiselmootorid teevad endiselt väga koledat heli, mis minu silmis rikub juba auto olemust.
Tegin mingid tabelid kus peaks olema kõik erinevad mudelid kirjas (andmed bmwfans.info lehelt - mudel, mootoritähis ja aastaarv ... mootori spetsifikatsioonid on võetud wikipediast):

