E46 320d 110kW parem turbo
-
- Huviline
- Postitusi: 15
- Liitunud: 10.11.2013 15:50 24
- Peamine sõiduk: E90 330D
- Asukoht: Viljandimaa
E46 320d 110kW parem turbo
Tervist bemmisõbrad!
Välismaal on populaarne panna sellele kaheliitrisele hübriid-turbo, aga hinna poolest ei sobi selline variant mulle kuidagi. Mulle on eesti foorumitest silma jäänud, et pannakse ka 3.0 turbo, tahaks targematelt selle kohta täpsemalt uurida.
* Kas saan õieti aru, et E46 M47TUD20 2.0 110kW upgrade turboks sobib 3.0 oma, et siis M57D30 150kW mootori oma, või sobib isegi mõne veel uuema oma?
* Kui summuti pool välja arvata, siis 3.0 turbo on bolt-on? Kuidas geomeetria juhtimisega on, midagi ümber reguleerima ei pea?
* Kas arvan õieti, et 100kW 2.0 turbo geomeetria on vaakum juhtimisega ning 110kW elektriga? Või on ka osad 110kW vaakum juhtimisega turboga? Kuidas kolmeliitristel?
Tänud!
Henry
Välismaal on populaarne panna sellele kaheliitrisele hübriid-turbo, aga hinna poolest ei sobi selline variant mulle kuidagi. Mulle on eesti foorumitest silma jäänud, et pannakse ka 3.0 turbo, tahaks targematelt selle kohta täpsemalt uurida.
* Kas saan õieti aru, et E46 M47TUD20 2.0 110kW upgrade turboks sobib 3.0 oma, et siis M57D30 150kW mootori oma, või sobib isegi mõne veel uuema oma?
* Kui summuti pool välja arvata, siis 3.0 turbo on bolt-on? Kuidas geomeetria juhtimisega on, midagi ümber reguleerima ei pea?
* Kas arvan õieti, et 100kW 2.0 turbo geomeetria on vaakum juhtimisega ning 110kW elektriga? Või on ka osad 110kW vaakum juhtimisega turboga? Kuidas kolmeliitristel?
Tänud!
Henry
- Silver88
- Huviline
- Postitusi: 1706
- Liitunud: 05.09.2010 22:56 34
- Peamine sõiduk: X5 3.0sd 08’ /E91 320dA 06'
- Telefon: 56642342
- Asukoht: Tallinn
- Kontakt:
Re: E46 320d 110kW parem turbo
Üldiselt on nii et elektrilise aktuaatoriga turbod on EU4 autodel. 110kw on mitut varianti ning samamoodi 150/160kw.
Nu saan aru et suurem turbo plaanis panna seetõttu, kuna on soov lisajõudu autole saada?
Kindlasti ainult turbo vahetusega suurt midagi juurde ei saaks. Ka Intercooler tuleb "voolavama" cooleriga asendada. Muidu surud õhku läbi väikese pilu, mistõttu kõrgetel pööretel vaatamata suurele turbole ei kasutata täit potentsiaali ära.
Järgmine asi on pihustid. Need pisikesed 110kw pihustid EU3 nagunii üle 160kw suurt ei tooda, isegi mitte suurema turboga.
Õnneks on võimalik need 320d pihustid asendada 200kw 535d pihustitega. Nendega peaks jõudu saama kuskil ca 210kw
100kw ja 110kw turbod on täiesti erinevad.
Nu saan aru et suurem turbo plaanis panna seetõttu, kuna on soov lisajõudu autole saada?
Kindlasti ainult turbo vahetusega suurt midagi juurde ei saaks. Ka Intercooler tuleb "voolavama" cooleriga asendada. Muidu surud õhku läbi väikese pilu, mistõttu kõrgetel pööretel vaatamata suurele turbole ei kasutata täit potentsiaali ära.
Järgmine asi on pihustid. Need pisikesed 110kw pihustid EU3 nagunii üle 160kw suurt ei tooda, isegi mitte suurema turboga.
Õnneks on võimalik need 320d pihustid asendada 200kw 535d pihustitega. Nendega peaks jõudu saama kuskil ca 210kw

100kw ja 110kw turbod on täiesti erinevad.

Re: E46 320d 110kW parem turbo
Juba proovitud, ehk turbo hakkas väga hilja alles puhkuma!
Toodavad küll need pihustid, täpselt sama koodiga on ju 150kw ka.
Mul mootorist 162kw ja 490nm orig turbo ja pihustitega.
Toodavad küll need pihustid, täpselt sama koodiga on ju 150kw ka.
Mul mootorist 162kw ja 490nm orig turbo ja pihustitega.
BMW
- Silver88
- Huviline
- Postitusi: 1706
- Liitunud: 05.09.2010 22:56 34
- Peamine sõiduk: X5 3.0sd 08’ /E91 320dA 06'
- Telefon: 56642342
- Asukoht: Tallinn
- Kontakt:
Re: E46 320d 110kW parem turbo
Jah on küll, AGA R4 ei tooda sama suurte pihustidega sama palju kui R6 

- toivoku
- Huviline
- Postitusi: 12044
- Liitunud: 04.02.2003 23:56 20
- Peamine sõiduk: 524td
- Asukoht: Tallinn
- Kontakt:
Re: E46 320d 110kW parem turbo
Martin Linki 320d on päris muljet avaldavate jõu nritega. Et võid tema käest küsioda, et mis tehtud kui minekut väheks jäänud on. ta kindlasti aitab kachippimise ja asjadega.
524td, 750il , e12 520(m52b28), e21 315(m10turbo), E30 325i coupe, e39 530d, audi allroadc5 , e36 2,5 cabrio :) Kui midagi vaja siis 58344541
- toivoku
- Huviline
- Postitusi: 12044
- Liitunud: 04.02.2003 23:56 20
- Peamine sõiduk: 524td
- Asukoht: Tallinn
- Kontakt:
Re: E46 320d 110kW parem turbo
kui ma õigesti mäletan siis midagi 160kw rattast?Tauri. kirjutas:Mis muljet avaldavad nr-d on?
524td, 750il , e12 520(m52b28), e21 315(m10turbo), E30 325i coupe, e39 530d, audi allroadc5 , e36 2,5 cabrio :) Kui midagi vaja siis 58344541
Re: E46 320d 110kW parem turbo
Head nr-d tõesti kui kõik toimetab õigesti ja väga palju ei tahma.
BMW
- toivoku
- Huviline
- Postitusi: 12044
- Liitunud: 04.02.2003 23:56 20
- Peamine sõiduk: 524td
- Asukoht: Tallinn
- Kontakt:
Re: E46 320d 110kW parem turbo
ei tahmanud tõesti.Tauri. kirjutas:Head nr-d tõesti kui kõik toimetab õigesti ja väga palju ei tahma.
524td, 750il , e12 520(m52b28), e21 315(m10turbo), E30 325i coupe, e39 530d, audi allroadc5 , e36 2,5 cabrio :) Kui midagi vaja siis 58344541
- martinlink
- Huviline
- Postitusi: 713
- Liitunud: 08.09.2014 09:42 09
- Peamine sõiduk: E60 535d 210kW
- Asukoht: Tallinn
Re: E46 320d 110kW parem turbo
Minu pillil ümmarguselt 148 rattast, kuid peale viimaseid muudatusi pole rullidele sattunud. Tahmavaba ja alati ametlikult ÜV läbinud - mänguruumi veel oleks, kuid hetkel naudin alla 7l/100km keskmisi küttekulusid, maanteel 5,3 üldse
Selle konkreetse mootori tarkvaraline pool on igat pidi üle käidud ja koos mõõdukate riistvaraliste sekkumistega saab väga eduliselt liikuma. Muidugi korralikult timmitud 3.0d-le kandadele ei astu kuidagi...
Suurema (ja isegi hübriid) turboga on alati kompromisside mäng, lõppvõimsus vs väände hilinemine. Rohkem linnas sõitjana sihin võimalikult varast turbo järgi tulemist. Samas igaühele oma, kuid kolmeliitrise vile jaoks piisava heitgaasikoguse tekitamine R4 mootoriga mõistlikus pöördevahemikus tundub väheke kahtlane.

Selle konkreetse mootori tarkvaraline pool on igat pidi üle käidud ja koos mõõdukate riistvaraliste sekkumistega saab väga eduliselt liikuma. Muidugi korralikult timmitud 3.0d-le kandadele ei astu kuidagi...
Suurema (ja isegi hübriid) turboga on alati kompromisside mäng, lõppvõimsus vs väände hilinemine. Rohkem linnas sõitjana sihin võimalikult varast turbo järgi tulemist. Samas igaühele oma, kuid kolmeliitrise vile jaoks piisava heitgaasikoguse tekitamine R4 mootoriga mõistlikus pöördevahemikus tundub väheke kahtlane.
- 50atmracing
- Huviline
- Postitusi: 790
- Liitunud: 03.10.2013 14:30 06
- Peamine sõiduk: E60 3.0D
- Asukoht: Järvamaa
- Kontakt:
Re: E46 320d 110kW parem turbo
160kw turbo paigalduse kohta leiab infot siit
viewtopic.php?f=4&t=269993" onclick="window.open(this.href);return false;
viewtopic.php?f=4&t=269993" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: E46 320d 110kW parem turbo
Teemaga seoses mis vahe on 85kw common rail mootoril ja 110kw common raili mootoril,niipalju kui uurisin siis õlipump 85kw omal mõistlikuma ehitusega ja turbo vaakumi peal aga kas tarkvara ja pihustite kohapealt sarnane kui tahaks jõudu juurde keerata?Ka kast on 5käiguline aga kas sinna otsa saab ka 6käigulise panna ühesõnaga kas plokis ka erinevused?Ehk kellelgi on kokkupuudet olnud.
- Silver88
- Huviline
- Postitusi: 1706
- Liitunud: 05.09.2010 22:56 34
- Peamine sõiduk: X5 3.0sd 08’ /E91 320dA 06'
- Telefon: 56642342
- Asukoht: Tallinn
- Kontakt:
Re: E46 320d 110kW parem turbo
Plokis, ega õlipumbas vms erinevusi pole. Tegemist on mõlemal juhul M47N mootoritega. Ainult turbo, pihustid, intercooler ning mõned pisemad detailid on erinevad. 85kw saab ca 120kw, siis on pihustid lõpus juba. 85kw pihustid on oluliselt pisemad kui 110kw mootoril.
Re: E46 320d 110kW parem turbo
Õlipumba koha pealt vaidleks vastu kuna 85kw ketiga ning 110kw kinnitub pump balanseerimisvõlliraami külge ning ajamiks hammas.
http://bmwfans.info/parts-catalog/E46-T ... ith_drive/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://bmwfans.info/parts-catalog/E46-T ... _oil_pump/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://bmwfans.info/parts-catalog/E46-T ... ith_drive/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://bmwfans.info/parts-catalog/E46-T ... _oil_pump/" onclick="window.open(this.href);return false;
- Silver88
- Huviline
- Postitusi: 1706
- Liitunud: 05.09.2010 22:56 34
- Peamine sõiduk: X5 3.0sd 08’ /E91 320dA 06'
- Telefon: 56642342
- Asukoht: Tallinn
- Kontakt:
Re: E46 320d 110kW parem turbo
Pildi pealt on sul tõepoolest õigus.
-
- Huviline
- Postitusi: 15
- Liitunud: 10.11.2013 15:50 24
- Peamine sõiduk: E90 330D
- Asukoht: Viljandimaa
Re: E46 320d 110kW parem turbo
Tänud vastuste eest!
Mõte sai alguse sellest, et praeguses seades auto 2-3000 kandis liigub, kõrgematel pööretel enam jõudu pole, vahet pole kas lasta kolmas piirajasse või panna kohe viies, liigub samamoodi
Aju seade tehti autot nägemata, ise lugesin-kirjutasin softi ja saatsin datalogi andmed (ebay).
Sellesama kõrgemate pöörete jõu puudus panigi mõtlema, et äkki turbo jääb väikeseks. Kuna summuti vaja nagunii uus keevitada, siis oleks ühe korraga turbo ka uue pannud. Samas, lugedes teie vastuseid, siis paistab, et lihtsalt suurema mootori turbot ei ole mõtet panna, muidu saab jälle selline poolpidune lahendus...
Mulle tundub, et praegu oleks mul pigem mõistlik lasta düno kõrval ajule korralik seade teha ning olla rahul nii nagu on, kui vähemaks jääb siis pigem suurema mootoriga auto ja sellesse investeerida. Ma tegelikult oleksin väga rahul, kui saaks ~150kW rattast
Tänan veelkord!
Mõte sai alguse sellest, et praeguses seades auto 2-3000 kandis liigub, kõrgematel pööretel enam jõudu pole, vahet pole kas lasta kolmas piirajasse või panna kohe viies, liigub samamoodi

Aju seade tehti autot nägemata, ise lugesin-kirjutasin softi ja saatsin datalogi andmed (ebay).
Sellesama kõrgemate pöörete jõu puudus panigi mõtlema, et äkki turbo jääb väikeseks. Kuna summuti vaja nagunii uus keevitada, siis oleks ühe korraga turbo ka uue pannud. Samas, lugedes teie vastuseid, siis paistab, et lihtsalt suurema mootori turbot ei ole mõtet panna, muidu saab jälle selline poolpidune lahendus...
Mulle tundub, et praegu oleks mul pigem mõistlik lasta düno kõrval ajule korralik seade teha ning olla rahul nii nagu on, kui vähemaks jääb siis pigem suurema mootoriga auto ja sellesse investeerida. Ma tegelikult oleksin väga rahul, kui saaks ~150kW rattast

Tänan veelkord!
Re: E46 320d 110kW parem turbo
Tere.martinlink kirjutas: ↑19.02.2018 21:57 39 Minu pillil ümmarguselt 148 rattast, kuid peale viimaseid muudatusi pole rullidele sattunud. Tahmavaba ja alati ametlikult ÜV läbinud - mänguruumi veel oleks, kuid hetkel naudin alla 7l/100km keskmisi küttekulusid, maanteel 5,3 üldse![]()
Selle konkreetse mootori tarkvaraline pool on igat pidi üle käidud ja koos mõõdukate riistvaraliste sekkumistega saab väga eduliselt liikuma. Muidugi korralikult timmitud 3.0d-le kandadele ei astu kuidagi...
Suurema (ja isegi hübriid) turboga on alati kompromisside mäng, lõppvõimsus vs väände hilinemine. Rohkem linnas sõitjana sihin võimalikult varast turbo järgi tulemist. Samas igaühele oma, kuid kolmeliitrise vile jaoks piisava heitgaasikoguse tekitamine R4 mootoriga mõistlikus pöördevahemikus tundub väheke kahtlane.
Uurin natuke, et mida oled teinud muutnud auto juures selleks, et ca. 150kw kätte saada? Saan aru, et ainult chipist ei piisa? Mul plaan midagi sarnast autost kätte saada, aga seni lasknud ainult chipida ja siis tulemus kirja järgi 132kw stage 1
E34 520iT 09.06a.- 09.09a. E38 740 09.09a. - 08.10a. E36 323 08.10a. - 11.10a. E39 523 11.10a. - 03.11a. 2 korda a***, E34 520iT 08.11a. - 04.12a. Seat Toledo 04.12a. - 12.14a. Seat Leon 12.14a.
- martinlink
- Huviline
- Postitusi: 713
- Liitunud: 08.09.2014 09:42 09
- Peamine sõiduk: E60 535d 210kW
- Asukoht: Tallinn
Re: E46 320d 110kW parem turbo
Tervist,
põhiline erinevus stockist oligi selle masina puhul ise kokku laotud ja paika seadistatud turbo (mõõtudelt stock, kuid sisu Melett toodang veidi teistsuguste tiivikutega, kodade asend väheke muudetud), mis kannatab püsivalt ~2700mbar peal sõita. Lisaks muidugi tühi summutitoru.
Samas on ka netist võetud "chipil" ja õigel tarkvara seadistusel vahe sees ja olen üsna kindel, et korras stock sõidukist saaksin rohkem kätte, kui 132kw.
Saaksin näiteks omalt poolt olemasoleva üle vaadata ja vajadusel korraliku asja asemele teha
Ka kõik erilahendused on läbi tehtud, muuhulgas suuremate pihustite ja 160kw turbo paika timmimine sellel mootoril, kui isu ikkagi hullu panna
põhiline erinevus stockist oligi selle masina puhul ise kokku laotud ja paika seadistatud turbo (mõõtudelt stock, kuid sisu Melett toodang veidi teistsuguste tiivikutega, kodade asend väheke muudetud), mis kannatab püsivalt ~2700mbar peal sõita. Lisaks muidugi tühi summutitoru.
Samas on ka netist võetud "chipil" ja õigel tarkvara seadistusel vahe sees ja olen üsna kindel, et korras stock sõidukist saaksin rohkem kätte, kui 132kw.
Saaksin näiteks omalt poolt olemasoleva üle vaadata ja vajadusel korraliku asja asemele teha

Ka kõik erilahendused on läbi tehtud, muuhulgas suuremate pihustite ja 160kw turbo paika timmimine sellel mootoril, kui isu ikkagi hullu panna
