E30 - Sportsummuti liiga vali - katalüsaatori asemele resona
E30 - Sportsummuti liiga vali - katalüsaatori asemele resona
Tervist!
Vana tagumine pütt oli väga roostes ja sai ostetud uus - otse-läbi summuti. Ilus näeb välja ja teeb mõnusat häält, aga teatud pööretel (~1500) on müra liiga kõva, tagaistmel lausa väljakannatamatu.
Küsimus ongi selles, et tahaks kuidagi vaiksemaks saada, aga samas ei tahaks tagumist pütti vahetada. Kas on võimalus panna ettepoole vahele mingi summuti või midagi sellist ning kus seda teha / osta saaks?
Praegune väljalaske skeem on lihtne: katalüsaator, tagapütt. Mootor 2.5i
LISA: Surfisin otsingu läbi, kuid ikka jäi ebakindlaks, kas tasub vahetada katalüsaator resonaatori vastu. Passis katalüsaatorit märgitud ei ole, autol on lambdaandur ja tühikäigul kostab auto alt klõbinat. Idee on siis vahetada katalüsaator resonaatori vastu - saaks vaiksemaks ja kaoks ka klõbin. Kas sellega pole tavaliselt probleemi või on enamasti vastupidi [pean silmas näiteks lambda ümberpaigutamist]?
Tänud!
Vana tagumine pütt oli väga roostes ja sai ostetud uus - otse-läbi summuti. Ilus näeb välja ja teeb mõnusat häält, aga teatud pööretel (~1500) on müra liiga kõva, tagaistmel lausa väljakannatamatu.
Küsimus ongi selles, et tahaks kuidagi vaiksemaks saada, aga samas ei tahaks tagumist pütti vahetada. Kas on võimalus panna ettepoole vahele mingi summuti või midagi sellist ning kus seda teha / osta saaks?
Praegune väljalaske skeem on lihtne: katalüsaator, tagapütt. Mootor 2.5i
LISA: Surfisin otsingu läbi, kuid ikka jäi ebakindlaks, kas tasub vahetada katalüsaator resonaatori vastu. Passis katalüsaatorit märgitud ei ole, autol on lambdaandur ja tühikäigul kostab auto alt klõbinat. Idee on siis vahetada katalüsaator resonaatori vastu - saaks vaiksemaks ja kaoks ka klõbin. Kas sellega pole tavaliselt probleemi või on enamasti vastupidi [pean silmas näiteks lambda ümberpaigutamist]?
Tänud!
Viimati muutis murjam, 22.07.2006 15:53 02, muudetud 3 korda kokku.
Impreza STI
Mürasummutusmatt.. hmm. Kuigi tõesti on eriti hästi tajuda, et hääl tuleb just tagant (justkui olekski mootor taga) ja mürasummutusmatt kindlasti aitaks midagi, paneksin siiski meelsamini mingi püti vahele, et vaiksemaks jääks.
Aga kust neid mürasummutusmatte muidu saab ja palju need maksavad?
Päikest!
Aga kust neid mürasummutusmatte muidu saab ja palju need maksavad?
Päikest!
Impreza STI
Ülevaatuse kohta
Kuidas ülevaatuses kõva mürina peale üldiselt suhtutakse? Kas mõõdavad ka konkreetseid detsibelle? Tulebki selle kuuga ära teha, muu peaks olema kenasti korras..
Impreza STI
-
- Huviline
- Postitusi: 582
- Liitunud: 09.04.2005 16:54 19
- Asukoht: Berlin/Tartu
Tänud soovituste eest. Aga jah, käisin täna töökojas ja öeldi, et liiga vähe on vaba toru-ruumi, et midagi vahele panna, ainus võimalus tagapütt ära vahetada.
Ilmselt lähen siis niisamuti, nagu praegu on, peale. Eks näis, mis öeldakse. Ilmselt midagi ikka öeldakse, sest auto teeb ikka tõesti kõva häält, eriti veel ruumis sees.
Ilmselt lähen siis niisamuti, nagu praegu on, peale. Eks näis, mis öeldakse. Ilmselt midagi ikka öeldakse, sest auto teeb ikka tõesti kõva häält, eriti veel ruumis sees.
Impreza STI
Päris täpselt ei saanud pihta, milleks see oluline on, aga umbes sedasi on asi:
Stange alt ulatub kenasti välja, kuid samas on stange kõige kaugemast kohast ~1 cm seespool (vastu seina sõites puutub esmalt stange), pütt ise on stange taga..
Pütist tulevad välja kaks toru, väga - lausa ülepingutatult - suure läbimõõduga (laienevad). Praegu mõõtma ei jookse, kuid silma järgi ütleksin, et püti ääres on torude läbimõõt ~7cm ja otsapool umbes ~10cm.
Stange alt ulatub kenasti välja, kuid samas on stange kõige kaugemast kohast ~1 cm seespool (vastu seina sõites puutub esmalt stange), pütt ise on stange taga..
Pütist tulevad välja kaks toru, väga - lausa ülepingutatult - suure läbimõõduga (laienevad). Praegu mõõtma ei jookse, kuid silma järgi ütleksin, et püti ääres on torude läbimõõt ~7cm ja otsapool umbes ~10cm.
Impreza STI
Ma arvan et need nn. pasunad sul tekitavadki seda ebameeldivat heli. See tuleb resonantsist. Proovi korra sellist lahendust:
Otsi kaks ühepikkust torujuppi mis oma välisläbimöödu poolest sobiks olemasoleva toru sisse. Pikkust võiks olla torujuppidel nii palju et ulataks olemasolevatest otsadest välja. Proovi mis siis teeb. Kui asi muutub heaks siis pead pütile lihtsalt uued väljuvad torud vaatama mis oleks algusest lõpuni konstantse diameetriga. Võid vabalt panna ka 7cm torud - seal viimases otsas ei anna see 7 vs. 10cm enam mitte mingit jõulisa...
Otsi kaks ühepikkust torujuppi mis oma välisläbimöödu poolest sobiks olemasoleva toru sisse. Pikkust võiks olla torujuppidel nii palju et ulataks olemasolevatest otsadest välja. Proovi mis siis teeb. Kui asi muutub heaks siis pead pütile lihtsalt uued väljuvad torud vaatama mis oleks algusest lõpuni konstantse diameetriga. Võid vabalt panna ka 7cm torud - seal viimases otsas ei anna see 7 vs. 10cm enam mitte mingit jõulisa...
BMW 325i E30 2,7 Turbo & BMW X3 F25 xDrive20d & BMW E46 S54B32 + M SMG & BMW X7 G07 Pure Excellence
Tohohh! Just täna käisin töökojas ja mulle öeldi, et seal ei ole ruumi, kuhu panna [Kusjuures töömees auto alla ei vaadanudki, vaid vaatas kataloogi pildi järgi]. Ise ka üritasin talle selgitada, et seal kataloogis on ju neljaukselisel ja kaheukselisel sama pilt, kuid tegelikkuses peaks neljaukselisel ju ometi pikem toru olema.. Ühesõnaga, otsin ikkagi head summuti - kohta, kus asi ära teha.Kui sõber pani oma 2,3 bmw le täispikkuses sportsumpa, siis ülevaatuse onud keeldusid oma mõõteaparaati selle peal kasutamast. Öeldi ainult, et tule peale sumpa vahetamist tagasi. Sai üks pütt veel vahele pandud ning jäi vaiksemaks ning läks läbi.
Impreza STI
Proovin seda kindlasti, tänud. See võib olla väga õige, sest ükskord lumega veel tagurdasin valli, vaid sumpa ots oli lund täis ja hääl jäi kohe väga vaikseks.Otsi kaks ühepikkust torujuppi mis oma välisläbimöödu poolest sobiks olemasoleva toru sisse. Pikkust võiks olla torujuppidel nii palju et ulataks olemasolevatest otsadest välja. Proovi mis siis teeb. Kui asi muutub heaks siis pead pütile lihtsalt uued väljuvad torud vaatama mis oleks algusest lõpuni konstantse diameetriga. Võid vabalt panna ka 7cm torud - seal viimases otsas ei anna see 7 vs. 10cm enam mitte mingit jõulisa...
Impreza STI
Alati on variant, seda küll, aga praegu on küsimus paljuski ka selles, et tahaks ise pisut vaiksemaks seda saada.Kui on normaalne ülevaatusputka siis las kuulavad enne ära kas sobib, siis sa vähemalt ei pea raha välja käima kui nad läbi kukutavad su.
Siis võid mõnes teises kohas sama proovida kui esimesest ei taheta läbi lasta.
Impreza STI
Summuti otsad
Proovisin seda trikki kahe torujupiga mõned ajad tagasi. Hetkeks justkui tundus, et midagi mõjus, kuid tegelikult ei mõjunud see üldse..
Impreza STI
Pildid
Peaks olema täpselt sääne:
http://www.drewsauto.ee/img/sum/sm128.jpg
Üks sisse, kaks välja, mis on - tean - kahe-poolesele porno teha, aga vaatasin, et sisse läheb piisavalt suur ava.., lasingi kaks pisemat kokku keevitada.
See summuti on täiesti otse-läbi, seepärast ma ikkagi otsiksin lahendust kuskilt mõjalt, näiteks katalüsaatori vahetamises resonaatori vastu..
http://www.drewsauto.ee/img/sum/sm128.jpg
Üks sisse, kaks välja, mis on - tean - kahe-poolesele porno teha, aga vaatasin, et sisse läheb piisavalt suur ava.., lasingi kaks pisemat kokku keevitada.
See summuti on täiesti otse-läbi, seepärast ma ikkagi otsiksin lahendust kuskilt mõjalt, näiteks katalüsaatori vahetamises resonaatori vastu..
Impreza STI
Hetkel töötab see tagumine pütt sul diffuusorina - pütti sisse minnes surutakse gaasid kokku, väljudes lüüakse nad uuesti lahku ja kordades suurematesse pasunatesse kui olid algsed summuti torud.
See tekitab pasuna efekti ja teatud pööretel tekib resonants mis tuleb mürinana tuppa. Püti ruumala on liiga väike ja ta ei summuta mitte midagi, pigem vastupidi - hakkab häält võimendama.
See pütt on vast mõeldud mingile 1,6-2,0 mootorile kust siis soovitakse mingi valemiga saada kätte vähe tummisemat häält.
Katalüsaatori resoka vastu vahetamine ei aita sul seal midagi.
---------------
Tahad vaikseks saada siis pane originaal pütt alla. BMW-l on originaalis ka otseläbi pütt aga lihtsalt see on tehtud läbimõeldult (esiteks on ruumala suurem ja teiseks puuduvad need pasunad) - takistust suurt ei oma aga samas summutab ikkagi heli
See tekitab pasuna efekti ja teatud pööretel tekib resonants mis tuleb mürinana tuppa. Püti ruumala on liiga väike ja ta ei summuta mitte midagi, pigem vastupidi - hakkab häält võimendama.
See pütt on vast mõeldud mingile 1,6-2,0 mootorile kust siis soovitakse mingi valemiga saada kätte vähe tummisemat häält.
Katalüsaatori resoka vastu vahetamine ei aita sul seal midagi.
---------------
Tahad vaikseks saada siis pane originaal pütt alla. BMW-l on originaalis ka otseläbi pütt aga lihtsalt see on tehtud läbimõeldult (esiteks on ruumala suurem ja teiseks puuduvad need pasunad) - takistust suurt ei oma aga samas summutab ikkagi heli
BMW 325i E30 2,7 Turbo & BMW X3 F25 xDrive20d & BMW E46 S54B32 + M SMG & BMW X7 G07 Pure Excellence
Njah
Eks see ilmselt kõige õigem tegu oleks, kuid keevitustöö on korralikult tehtud ja finantsseis sunnib asja sinnapaika jätma.
Impreza STI
Endal samuti sama probleem, müra on pööretel ca. 1300-2000 liiga vali. Originaal pütt on välja vahetatud mingisuguse otse-läbi sportpüti vastu - 1 sisse, 2 välja. Välja näeb ta selline :

Tundub, et ainuke lahendus ongi originaal püti vastu välja vahetada, teine võimalus oleks muidugi vist mõni kvaliteetsem firma toode, kuid selleks hetkel finatsi ei jätku ja päris kallid on teised. Tundub, et eelmine omaniku poolt on ka reso vahele pandud, kuid hääl on endiselt üsnagi vali antud pööretel.
Autoks siis E30 318iS.

Tundub, et ainuke lahendus ongi originaal püti vastu välja vahetada, teine võimalus oleks muidugi vist mõni kvaliteetsem firma toode, kuid selleks hetkel finatsi ei jätku ja päris kallid on teised. Tundub, et eelmine omaniku poolt on ka reso vahele pandud, kuid hääl on endiselt üsnagi vali antud pööretel.
Autoks siis E30 318iS.
E30 318iS
Täiesti nõus, kuid eks peamiseks argumendiks on nende sportpüttide kasuks hind võrreldes originaaliga. Nagu eelmise omaniku jutust aru sain oleks originaal pütt maksnud ca. 2600kr., sportpüti sai kätte aga juba 1200 krooniga - see paneb paljudel juhtudel asjad paika. Samuti eks teda ole ka ilus vaadata, kuid paljudel juhtudel võib hääl siiski liiga valjuks kujuneda.Kristjan kirjutas:Ma ei mõista miks topitakse üldse neid sport pütte sinna alla? Jõu võitu ei tule, kütuse kulu võitu ei tule, ainult plärinat teeb. Bmw'l on tehase väljalase väga ok. Ja mootoris suuremaid muudatusi tegemata seda näpda ei oleks vaja!
E30 318iS
Jep. Just nii see käiski. Originaal oleks maksnud 1500.- võrra rohkem ja kuna tol hetkel oli eriti suur tahtmine kokku hoida, saigi see wuffel pandud. Enam sellist rumalust ei tee.
Esialgu jätan asja sedasi, nagu on, kuid ilmselt vahetan mõne aja pärast originaali vastu ja panen kõikjale mürasummutust ka veel lisaks. Vaikust tahaks.
Tänud sõnavõtjatele!
Esialgu jätan asja sedasi, nagu on, kuid ilmselt vahetan mõne aja pärast originaali vastu ja panen kõikjale mürasummutust ka veel lisaks. Vaikust tahaks.
Tänud sõnavõtjatele!
Impreza STI