E36 Sooja, külma paneel.

Spetsiifilisemad arutelud ning nõuanded
Vasta
Kasutaja avatar
erik
Huviline
Postitusi: 1228
Liitunud: 07.09.2004 17:29 17
Peamine sõiduk: 530D E60
Asukoht: Kohila/Tallinn
Kontakt:

E36 Sooja, külma paneel.

Postitus Postitas erik »

Olen tükk aega juba seda mõtet veeretanud ja enam ei andnud rahu, tegin teema et asi lõpuks selgemaks saaks.

Mida täpselt tähendab ja teeb see ringi kujutisega nupp E36 kliimaga paneelil.
Seest tõmbas igaljuhul uduseks kui talvel nüüd proovisin.
Millal üldse seda mõtet oleks sisse vajutada.

Ja teine asi see punn mis on ribidega, sealt paistab justkui mingi andur vm.
e30 oli see ka.

Pilt
Kasutaja avatar
Mirko
Huviline
Postitusi: 1428
Liitunud: 25.11.2005 21:50 26
Peamine sõiduk: G30 545eX M-Sport
Asukoht: Pärnu

Postitus Postitas Mirko »

See ringi kujutisega nuppu vajutades hakkab õhk ringlema, õhku ei võeta enam väljast. See on hea näiteks juhul kui ees sõidab sõnnikut vedav traktor, vajutad nuppu ja hais ei tule autosse.
Aknad lähevad uduseks seetõttu, et autosse koguneb niiskus, aga kas konditsioneer ei peaks õhku kuivatama, et niiskust ei tekiks?
Selle punni kohta ma täpselt ei tea aga äkki on tegu anduriga mis fikseerib autosisese temperatuuri? :oops:
Kasutaja avatar
erik
Huviline
Postitusi: 1228
Liitunud: 07.09.2004 17:29 17
Peamine sõiduk: 530D E60
Asukoht: Kohila/Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas erik »

Kui ringikesega nuppu vajutada siis hakkab nagu kont ka tööle mingite pausidega.
Lumehelbe nupuga töötab kont koguaeg.(ilmselt). Huvitav kas ka siis kui sooja külma nupud keeran kuuma peale??? Pole sellist komponeerimist teinud.
Aga kui ribidega punn mõõdab sise tempi, siis milleks? Kusagil kompu peal seda ju ei näita, näitab ainult välis temperatuuri.
Kasutaja avatar
Mirko
Huviline
Postitusi: 1428
Liitunud: 25.11.2005 21:50 26
Peamine sõiduk: G30 545eX M-Sport
Asukoht: Pärnu

Postitus Postitas Mirko »

No põhimõtteliselt kui su autol on ju kliima, saad ju valida autosse kindla temperatuuri, näiteks 25 kraadi. Kui see 25 kraadi on saavutatud siis auto hakkab seda hoidma, selleks ka seda andurit vaja, aga pole kindel kas just see punn seal see andur on. Parandage kui eksin. Kas kliimal ei peaks olema ka AUTO nupp, mis automaatselt reguleerib temperatuuri? Pole E36 kliimaga kogemusi.
Markii7
Huviline
Postitusi: 259
Liitunud: 05.08.2003 16:01 24
Asukoht: Reval

Postitus Postitas Markii7 »

Kui ringikesega nuppu vajutada muutub õhuringlus(aeglaselt muudab seade klappide asendid ja siis jääb vait)
Lumehelbekesega nuppu tuleb lülida kui kompressorit on vaja, st on vaja õhku jahutada suvel.
Kui väikestest nuppudest keerad temperatuuri siis seade seda ka hoiab(olenemata sellest kas kompressor on taga või mitte).
"Ribidega punn" mõõdab jah sise tempi selleks, et kliimaseade teaks seda.

Küsimus ka, et kas see niiskuseeemaldi toimetab ainult siis kui kompressor on töös ja salongi puhutakse jahutatud õhku?
Või eemaldab niiskust ka siis, kui on talv ja lumehelbeke sees? Või kuidas?
Kasutaja avatar
erik
Huviline
Postitusi: 1228
Liitunud: 07.09.2004 17:29 17
Peamine sõiduk: 530D E60
Asukoht: Kohila/Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas erik »

Mirko1 kirjutas:No põhimõtteliselt kui su autol on ju kliima, saad ju valida autosse kindla temperatuuri, näiteks 25 kraadi. Kui see 25 kraadi on saavutatud siis auto hakkab seda hoidma, selleks ka seda andurit vaja, aga pole kindel kas just see punn seal see andur on. Parandage kui eksin. Kas kliimal ei peaks olema ka AUTO nupp, mis automaatselt reguleerib temperatuuri? Pole E36 kliimaga kogemusi.
Nii, järgmine asi jälle siis et milline on kliima ja kondi vahe?
Mis on neil erinevust?
Kumb mul siis on, kui on selline paneel nagu üleval pildil kujutatud.
Seda AUTO nuppu mul pole.
Kasutaja avatar
erik
Huviline
Postitusi: 1228
Liitunud: 07.09.2004 17:29 17
Peamine sõiduk: 530D E60
Asukoht: Kohila/Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas erik »

Markii7 kirjutas:Kui ringikesega nuppu vajutada muutub õhuringlus(aeglaselt muudab seade klappide asendid ja siis jääb vait)
Lumehelbekesega nuppu tuleb lülida kui kompressorit on vaja, st on vaja õhku jahutada suvel.
Mis see siis teeb kui on need mõlemad sisse lülitatud?

Kusagil võiks selle kõige kohta pikem manual olla
Kasutaja avatar
Mirko
Huviline
Postitusi: 1428
Liitunud: 25.11.2005 21:50 26
Peamine sõiduk: G30 545eX M-Sport
Asukoht: Pärnu

Postitus Postitas Mirko »

Niipalju kui mina olen aru saanud siis kliimal on olemas Automaat funktsioon mis automaatselt hoiab sinu poolt valitud temperatuuri. Aga konditsioneeri puhul saad lihtsalt valida mingi temperatuuri mis ta autosse puhub aga ei hoia seda vaid koguaeg puhub ühtlaselt(sinu auto puhul) Suurem osal autodel on konditsioneer puhul lihtsalt nupp mida vajutades hakkab külma autosse puhuma. Oled sa märganud, et kui paned näiteks 25 kraadi peale, et kas ta siis vahepeal puhub tugevamalt vahepeal nõrgemalt? Või koguaeg ühtlaselt? Loodan, et ajan õiget juttu ega aja kedagi segadusse.
Kasutaja avatar
Mirko
Huviline
Postitusi: 1428
Liitunud: 25.11.2005 21:50 26
Peamine sõiduk: G30 545eX M-Sport
Asukoht: Pärnu

Postitus Postitas Mirko »

erik kirjutas:
Markii7 kirjutas:Kui ringikesega nuppu vajutada muutub õhuringlus(aeglaselt muudab seade klappide asendid ja siis jääb vait)
Lumehelbekesega nuppu tuleb lülida kui kompressorit on vaja, st on vaja õhku jahutada suvel.
Mis see siis teeb kui on need mõlemad sisse lülitatud?

Kusagil võiks selle kõige kohta pikem manual olla


Kui mõlemad on sisse lülitatud siis ei võeta õhku väljast vaid toimub õhu ringlus Kasutatakse ja jahutatakse salongist võetud õhku.(mingil määral võetakse õhku ka väljast, sest muidu muutub õhk liiga kuivaks ja hapnikuvaeseks).
Kasutaja avatar
priitv8
Huviline
Postitusi: 8286
Liitunud: 04.02.2004 10:59 34
Asukoht: city

Postitus Postitas priitv8 »

Kõik BMW soojaseadmed (vähemalt E32-st alates) hoiavad etteantud temperatuuri, selleks mõõdetakse ka salongiõhu temperatuuri.
Kuni E46-ni oli siseringlus võimalik ainult koos konditsioneeriga (ilma pole seda nuppugi), ja seda kasutades tuleb kliimakompressor alati taha selleks, et õhku kuivatada.
BMW-l on kondi ja kliima(automaatika) vahe ainult õhujaotuses, kliimaautomaat reguleerib ka õhu jaotust ja -voolu sujuvalt ja automaatselt, tavalise konditsioneeri ja lihtsa ahju korral on nii õhu hulka kui selle jaotust vaja käsitsi seada.
Priit
540iX 240kW/450Nm, aga ikka pooled silindrid puudu!
Kasutaja avatar
Mirko
Huviline
Postitusi: 1428
Liitunud: 25.11.2005 21:50 26
Peamine sõiduk: G30 545eX M-Sport
Asukoht: Pärnu

Postitus Postitas Mirko »

Selge, sain ka ise targemaks. Pole lihtsalt kogemusi BMW kliimaseadmetega.
Kasutaja avatar
erik
Huviline
Postitusi: 1228
Liitunud: 07.09.2004 17:29 17
Peamine sõiduk: 530D E60
Asukoht: Kohila/Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas erik »

Olgu, mõni asi sai selgemaks.
Aga see miks nii väga seda õhu siseringluse teemat vaja oleks nt. muuks kui ees sõnnikut vedava traktori kärust fekaali haisu sisse levimise vältimiseks, jäi pisut arusaamatuks.

Ja veel see ka et kuidas on mõistlik just talvel nende nupukestega toimida.
Keegi kunagi rääkis et konti peab vahel ikka talvel ka sisse lükkama, vältimaks kondi tihendite vms väsimist või rikkeid sellega seoses.
Markii7
Huviline
Postitusi: 259
Liitunud: 05.08.2003 16:01 24
Asukoht: Reval

Postitus Postitas Markii7 »

priitv8 kirjutas: BMW-l on kondi ja kliima(automaatika) vahe ainult õhujaotuses, kliimaautomaat reguleerib ka õhu jaotust ja -voolu sujuvalt ja automaatselt, tavalise konditsioneeri ja lihtsa ahju korral on nii õhu hulka kui selle jaotust vaja käsitsi seada.
Et siis antudjuhul on tegemist tavalise konditsioneeri, mitte kliima ega kliimaautomaadiga? Kas algusaastate E36 tele paigaldati üldse viimaseid nimetatud variante või said selle uuemad, alates 95. keskpaigast?
erik kirjutas: Ja veel see ka et kuidas on mõistlik just talvel nende nupukestega toimida. Keegi kunagi rääkis et konti peab vahel ikka talvel ka sisse lükkama, vältimaks kondi tihendite vms väsimist või rikkeid sellega seoses.
Talvel jah võid mõnipäev vahest kompressori taha lükata, et siis kompressori miskine tihend saab määrimist või nii, pidi olema just see koht kust gaas kevadeks välja pressib...
-mees-
Huviline
Postitusi: 43
Liitunud: 28.11.2005 21:13 21
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas -mees- »

Kuidas need kaks temperatuuri nuppu antud joonisel peavad töötama? Kas üks pool reguleerib ühe poole õhku ja teine teise poole, kui nii siis mul midagi mäda. Keerad juhipoole külmaks, läheb ka teine pool külmaks.
E36 kupee
Markii7
Huviline
Postitusi: 259
Liitunud: 05.08.2003 16:01 24
Asukoht: Reval

Postitus Postitas Markii7 »

Nii nagu kirjutasid peaks olema küll jah, endal toimib.
Aaro
Huviline
Postitusi: 1599
Liitunud: 24.08.2004 10:13 04
Peamine sõiduk: E30
Asukoht: Siin ja seal maakera

Postitus Postitas Aaro »

Päris hea teema, olid mul endalgi need nuppude kõik funktsioonid teadmata.

Lihtsalt kõrval märkusena veel, et kui omal seal paneelis taustatule pirni vahetasin, siis oli sellel tempi anduril ikka tõsine tolmu junn otsas :lol: , mille ma sealt eemaldasin. Huvitav kas see tegi mul nüüd salongi ka soojemaks (oli tal ju enne kasukas seljas). :lol:
Kasutaja avatar
Fred
Huviline
Postitusi: 4695
Liitunud: 10.04.2006 20:40 57
Peamine sõiduk: F34
Asukoht: Norge

Postitus Postitas Fred »

Küsin veel siia otsa, et kas keegi oskab mulle seletada, kuidas seda paneeli eemaldada saab (mitte ainult katet, mis kahe kruviga kinni, vaid kogu seda plokki, august ta ei taha ju välja mahtuda) ? Mul selle ploki valgustusega probleeme ja tahaks ta korraks üldse välja võtta. A seal on vist trossid taga vms?

Seesama plokk siis:
Pilt
Enne: 7xE36, 2xE46, E39, E61, E32. Nüüd: F34 320dxDrive GT, E36 M3 cabrio
Kasutaja avatar
priitv8
Huviline
Postitusi: 8286
Liitunud: 04.02.2004 10:59 34
Asukoht: city

Postitus Postitas priitv8 »

OK, ma olen liiga noor, et E30 võlusid tunda ;)
Aga E32/34/36 on kõigil juba siseringi nupp ainult kliimaseadmega versioonidel ja funktsioon on jõuga seotud.
E46-l enam konditsioneeri jõuga taha ei lülitata, kui siseringile panna. Küll aga on aeg limiteeritud. S.t. kui kliimaseade on sees, lülitub iga 12 min järel minutiks värskele õhule, ilma kliimata aga juba iga 3 minuti järel. Et õhu niiskust kontrolli all hoida.
Priit
540iX 240kW/450Nm, aga ikka pooled silindrid puudu!
Aaro
Huviline
Postitusi: 1599
Liitunud: 24.08.2004 10:13 04
Peamine sõiduk: E30
Asukoht: Siin ja seal maakera

Postitus Postitas Aaro »

Fred22 kirjutas:Küsin veel siia otsa, et kas keegi oskab mulle seletada, kuidas seda paneeli eemaldada saab (mitte ainult katet, mis kahe kruviga kinni, vaid kogu seda plokki, august ta ei taha ju välja mahtuda) ? Mul selle ploki valgustusega probleeme ja tahaks ta korraks üldse välja võtta. A seal on vist trossid taga vms?
Selles teemas ma kirjutasin, kuidas endal pirni sain vahetatud, ehk on abiks.
http://foorum.bmw-club.ee/viewtopic.php ... light=pirn
Kasutaja avatar
erik
Huviline
Postitusi: 1228
Liitunud: 07.09.2004 17:29 17
Peamine sõiduk: 530D E60
Asukoht: Kohila/Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas erik »

Mul mingi jama selle paneeliga. Puhur töötab vaid kolmandas ja neljandas astmes. Keegi äkki teab mis kindlalt läbi on?
Aaro
Huviline
Postitusi: 1599
Liitunud: 24.08.2004 10:13 04
Peamine sõiduk: E30
Asukoht: Siin ja seal maakera

Postitus Postitas Aaro »

erik kirjutas:Mul mingi jama selle paneeliga. Puhur töötab vaid kolmandas ja neljandas astmes. Keegi äkki teab mis kindlalt läbi on?
ehk saad siit abi:
http://foorum.bmw-club.ee/viewtopic.php ... highlight=
Kasutaja avatar
erik
Huviline
Postitusi: 1228
Liitunud: 07.09.2004 17:29 17
Peamine sõiduk: 530D E60
Asukoht: Kohila/Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas erik »

Aaro kirjutas:
erik kirjutas:Mul mingi jama selle paneeliga. Puhur töötab vaid kolmandas ja neljandas astmes. Keegi äkki teab mis kindlalt läbi on?
ehk saad siit abi:
http://foorum.bmw-club.ee/viewtopic.php ... highlight=
Tänud eks pean uurima hakkama.
Muidu kui kellelgi üle selline tükk, võib mulle kella anda.
ParimParimast
Huviline
Postitusi: 37
Liitunud: 18.10.2007 14:46 25

Postitus Postitas ParimParimast »

mul on 1995 IS il vist see sise temperatuuri andur läbi aga kas ma saan selle ka kuidagi nii kätte et ei peaks koguseda plokki ära võtma?Ja kui ma pean selle ploki eemaldama siis kuidas seda kätte saada?
Vasta