E36 103 kw mootor ?
E36 103 kw mootor ?
Sai üks isend ostetud ja kuna mul eelnev auto oli Toyota millel teada vaiksed motod siis see mootor töötab kuidagi valjult. Tean, et mu küsimus kõlab kuidagi lollilt aga lihtsalt olen juba eelnevate BMW (R6) omamiste käigus täheldanud suht valjult töötavaid mootoreid. Loomulikult on võimalus, et sain ka tillist tõmmata ruunatud moto näol aga selleks siit hüva nõu küsingi. Oskate kommenteerida selle moto minekut?
Igaks juhuks mainin, et mootoril on torukollektor, viimane pütt on mingit sorti sport, paneel filter (uus) -et kas mõjutab häält mootoril, tagant sumpast loomulikult möliseb:)
Paigaltatud on ka NGK küünlad -kas ikka on parim valik
Millal ketti peab vahetama ja kuidas ma sellest aru saan ?
Ühesõnaga ennem kui motot kuskile kontrollima lähen küsiks Teie arvamust, eelmine omanik oli nagu seda just teinud ja tema jutus kahelda pole põhjust.
Igaks juhuks mainin, et mootoril on torukollektor, viimane pütt on mingit sorti sport, paneel filter (uus) -et kas mõjutab häält mootoril, tagant sumpast loomulikult möliseb:)
Paigaltatud on ka NGK küünlad -kas ikka on parim valik
Millal ketti peab vahetama ja kuidas ma sellest aru saan ?
Ühesõnaga ennem kui motot kuskile kontrollima lähen küsiks Teie arvamust, eelmine omanik oli nagu seda just teinud ja tema jutus kahelda pole põhjust.
ebameeldiv tärin on just see sõna mida pidasin lärmaka moto puhul silmas, klapi ega hüdrotõukuri plärin ta olla ei tohiks -selle tunneks äraxjan kirjutas:no lärmakas ta võib olla küll jah, kuid igaks juhuks võiksid vahetada ka ketipinguti mis antud isendil on hüdrauliline, maksab ca. 650 krooni ning see võib "suremas" olles lisahääli tekitada. Endal 100kw sama mootor e30 ja sai just ketipinguti vahetatud ning ebameeldivast tärinast kohe lahti.
kas on võimalik, et külma motoga on see plärin rohkem esile tulev ?
- xjan
- Huviline
- Postitusi: 249
- Liitunud: 03.10.2002 10:09 07
- Peamine sõiduk: BMW
- Telefon: 56561000
- Asukoht: Tallinn
ei oska M30 mootorit kommenteerida. Minul oli ketipinguti omadega täiesti pees - st. maha katkudes ei liikunud korralikult kolb sisse-välja ja probleemiks oli üks rõngas seal sees mis oli end kinni kiilunud. Mootor kärises mis kole, nagu oleks kett vastu käinud kuskile (no tegelikult ta ju seda tegigi).... Muidugi minu puhul oli see kindlasti "täiesti katki" hääl, suremas olles alles võib see hääl vähem kosta.
Vahetamine on imelihtne - 19 võtmega polt lahti, ketipinguti välja (tuleb ka veidi õli, seega päris tulise mootoriga pole kõige mõnusam seda teha). Uus ketipinguti sisse ja siis vastavalt juhendile mootor käima, alguses on ilge ragin taga, ja tühikäigul ca. 20 sekki 3500 pööret hoides täitub uus pinguti õliga ja hääled normaliseeruvad.
Vahetamine on imelihtne - 19 võtmega polt lahti, ketipinguti välja (tuleb ka veidi õli, seega päris tulise mootoriga pole kõige mõnusam seda teha). Uus ketipinguti sisse ja siis vastavalt juhendile mootor käima, alguses on ilge ragin taga, ja tühikäigul ca. 20 sekki 3500 pööret hoides täitub uus pinguti õliga ja hääled normaliseeruvad.
- xjan
- Huviline
- Postitusi: 249
- Liitunud: 03.10.2002 10:09 07
- Peamine sõiduk: BMW
- Telefon: 56561000
- Asukoht: Tallinn
külma mootoriga kindlasti paremini veel kuuldav. Võta see pinguti maha (asub kõrvalistuja poolses mootori küljes - kõrguse osas suht keskel ja seal on näha suur mutikas 19mm), proovi käes kolbi suruda, kui liigub kuidagi katkendlikult vms siis on juba jama....
EDIT: UM-s seda neil kohapeal pole, mina tellisin enda oma DHL-iga ja läks 760 maksma, oodata viitsid 10 päeva, siis oli vist 650.
EDIT: UM-s seda neil kohapeal pole, mina tellisin enda oma DHL-iga ja läks 760 maksma, oodata viitsid 10 päeva, siis oli vist 650.
see jutt mis sa rääkisid kehtis nüüd selle e36 mootori puhul või?
kas välja näeb vähemalt sarnane nagu siin 19
http://rust.mine.nu/bmw/showparts.do?mo ... =251&y=108
kas välja näeb vähemalt sarnane nagu siin 19
http://rust.mine.nu/bmw/showparts.do?mo ... =251&y=108
- xjan
- Huviline
- Postitusi: 249
- Liitunud: 03.10.2002 10:09 07
- Peamine sõiduk: BMW
- Telefon: 56561000
- Asukoht: Tallinn
E30/E36 M42 mootori puhul asukoht sama, aga välja näeb siis mõnevõrra teine
http://www.bmwe30.net/cgi-bin/datacgi/d ... Section=08
http://www.bmwe30.net/cgi-bin/datacgi/d ... Section=08
Tänud põhjaliku seletuse eest -nüüd kus puust ja punaselt ette tehtud kontrollin selle jupi ka ära
Eile sai ikka igaks petteks mindud asjatundja jutule kes sooja mootori hääles midagi ebatavalist ei täheldanud. Küll aga jah ei kao see heli külm käivitusel mitte kui kuhugi. Siit siis ise ikkagi kahtlustan pigem seda keti lugu kui hüdrotõukureid mis peaks nagu selgemat ja valjemat klõbinat tegema kui antud klõbin mis minu oma teeb.
Eile sai ikka igaks petteks mindud asjatundja jutule kes sooja mootori hääles midagi ebatavalist ei täheldanud. Küll aga jah ei kao see heli külm käivitusel mitte kui kuhugi. Siit siis ise ikkagi kahtlustan pigem seda keti lugu kui hüdrotõukureid mis peaks nagu selgemat ja valjemat klõbinat tegema kui antud klõbin mis minu oma teeb.
NB! Üldiselt kannatab selle pingutijama all ainult M42 mootor (so E30 318iS).
Jama hakkab tavaliselt siis peale, kui see pinguti on lahti võetud. Sellised hüdraulilised asjad kipuvad natuke teises asendis kokku panduna jamama hakkama. Ja midagi erilist polegi selleks tarvis. E36 kasutab muudetud ehitusega pingutit. Niiet ära s'tta torgi, hakkab haisema.
Üldiselt on see hüdropinguti paras plekk bmw nime peal nagu paljud uuemad asjad olema kipuvad. Lastakse mingi läbimõtlemata jama tootmisse ja pärast helbivad ostjad seda suppi. M30-l ei ole hüdropinguti, vaid pingutab seal vedru ning kolb täitab seal amortika osa. Kolvi tagune täitub mootori töötades õliga (see õli, mida kett kaasa veab). Eraldi õli survekanalit nagu M42-l sellel pole. Kolvi sees on väike auk ning seepärast ei saa kolbi äkki tagasi lükata (nt kui järsku gaasi anda). Äärmiselt töökindel ja geniaalne lahendus.
M30 ketipinguti, kui õigesti kokku panna töötab senikaua kui tald on läbi kulunud (ca 500 000 km). Kuna ta on mehhaaniline, siis katkimineku risk on 0, pigem on risk loll montaaz. Nimelt ei tohi peale pinguti koostamist M30-l paari minuti jooksul järsku gaasi anda (pinguti peab õli täis minema)
See ei kehti siis, kui mootor maas ja enne pealepanekut kork ära keerata ja õli täis valada. Auto peal seda teha ei saa, sest see vidin on allapoole kaldu ja ülesmäge vedelik ei voola
Kõige kallim osa sinu mootori juures, mis p'sse keerata annab, on nukkvõllid. Keera klapikambri kaan maha ja vaata järgi. Ülejäänud asjad ei ole niiväga kallid.
Torukollektor pole sellel mingi tuuning vaid see ongi tehasest seal peal. Mootor käib tal ise suht lärmakalt, aga mingeid laginad-kõrinaid kuulda ei tohi olla.
Kui mootor lonkab tühikäigul, siis kontrollida kompressiooni - tihti on probleemiks lekkivad klapid. Neid lihvida on paras töö - olen seda teinud ja pärast ei saa sa ise pastapliiatsit ka peos hoitud.
Kaane mahavõtmisel tuleb väntvõll 1sil ÜSS-i ära fikseerida. Selleks on tarvis üks pulk treida (vasakul pool plokis on selleks spets koht ning hoorattas vastav auk). Nukkvõllide paigaldamiseks on soovitav rakis, saab ka ilma (tagumiste kandiliste otste järgi).
Jama hakkab tavaliselt siis peale, kui see pinguti on lahti võetud. Sellised hüdraulilised asjad kipuvad natuke teises asendis kokku panduna jamama hakkama. Ja midagi erilist polegi selleks tarvis. E36 kasutab muudetud ehitusega pingutit. Niiet ära s'tta torgi, hakkab haisema.
Üldiselt on see hüdropinguti paras plekk bmw nime peal nagu paljud uuemad asjad olema kipuvad. Lastakse mingi läbimõtlemata jama tootmisse ja pärast helbivad ostjad seda suppi. M30-l ei ole hüdropinguti, vaid pingutab seal vedru ning kolb täitab seal amortika osa. Kolvi tagune täitub mootori töötades õliga (see õli, mida kett kaasa veab). Eraldi õli survekanalit nagu M42-l sellel pole. Kolvi sees on väike auk ning seepärast ei saa kolbi äkki tagasi lükata (nt kui järsku gaasi anda). Äärmiselt töökindel ja geniaalne lahendus.
M30 ketipinguti, kui õigesti kokku panna töötab senikaua kui tald on läbi kulunud (ca 500 000 km). Kuna ta on mehhaaniline, siis katkimineku risk on 0, pigem on risk loll montaaz. Nimelt ei tohi peale pinguti koostamist M30-l paari minuti jooksul järsku gaasi anda (pinguti peab õli täis minema)
See ei kehti siis, kui mootor maas ja enne pealepanekut kork ära keerata ja õli täis valada. Auto peal seda teha ei saa, sest see vidin on allapoole kaldu ja ülesmäge vedelik ei voola
Kõige kallim osa sinu mootori juures, mis p'sse keerata annab, on nukkvõllid. Keera klapikambri kaan maha ja vaata järgi. Ülejäänud asjad ei ole niiväga kallid.
Torukollektor pole sellel mingi tuuning vaid see ongi tehasest seal peal. Mootor käib tal ise suht lärmakalt, aga mingeid laginad-kõrinaid kuulda ei tohi olla.
Kui mootor lonkab tühikäigul, siis kontrollida kompressiooni - tihti on probleemiks lekkivad klapid. Neid lihvida on paras töö - olen seda teinud ja pärast ei saa sa ise pastapliiatsit ka peos hoitud.
Kaane mahavõtmisel tuleb väntvõll 1sil ÜSS-i ära fikseerida. Selleks on tarvis üks pulk treida (vasakul pool plokis on selleks spets koht ning hoorattas vastav auk). Nukkvõllide paigaldamiseks on soovitav rakis, saab ka ilma (tagumiste kandiliste otste järgi).
BMW M535i 1985; BMW 3.0S 1973;
BMW 318iS 1990
BMW 318iS 1990
Uhh-ohh..........
Ma igaks juhuks ei hakka siis oma mõistuse ja tehniliste kogemustega midagi näppima, see pole päris sierra/golfi mootor mille peal katsetada -võib hiljem kalliks maksma minna. Elaks vaid Tallinnas saaks kohe asjatundjate poole pöörduda, siin Pärnus ei tea kunagi mis kaliibri meestega tegu.
Eks sõidan natuke rohkem ringi(hetkel alles esimene nädal) ja vaatab kuidas masin käitub. Õlivahetus ka kohe ukse ees, siit jällegi küsimus, et mis õli eelistada, ennem oli täissünt aga firmat ei mäletatud
*peaks üldse lugejate autode alla teema tekitama, siis saan kohe seal oma küsimustele vastused, ei pea iga väikse asja pärast uut teemat tegema
Ma igaks juhuks ei hakka siis oma mõistuse ja tehniliste kogemustega midagi näppima, see pole päris sierra/golfi mootor mille peal katsetada -võib hiljem kalliks maksma minna. Elaks vaid Tallinnas saaks kohe asjatundjate poole pöörduda, siin Pärnus ei tea kunagi mis kaliibri meestega tegu.
Eks sõidan natuke rohkem ringi(hetkel alles esimene nädal) ja vaatab kuidas masin käitub. Õlivahetus ka kohe ukse ees, siit jällegi küsimus, et mis õli eelistada, ennem oli täissünt aga firmat ei mäletatud
*peaks üldse lugejate autode alla teema tekitama, siis saan kohe seal oma küsimustele vastused, ei pea iga väikse asja pärast uut teemat tegema
Selle pinguti vahetamisega nagu iga tööga mootori juures on mõistus suureks abiks. Kui sa ilma pingutita mootorit ringi ei keera ning peale tagasikeeramist ning enne käivitamist ajad käbipoldist mootorit mõned tiirud ringi, et kett kindlalt hambuks, siis ei juhtu midagi.
Õlist niipalju, et nendel vanema põlve malmhülssidega mootorile ei maksa õliga vinti üle keerata - korraliku firma poolsünt on täiesti piisav.
Need hüpersupersünteetilised õlid ei anna tavakasutuses mingit nähtavat efekti, küll aga hakkab õlikulu suurenema ja majanduslikult pole asjal mingit mõtet.
Mina kasutasin ka enne Q8 10W-50 sünti, aga kui õlikulu oli lõpuks 3 liitrit vahetuse peale, siis panin tavalise Valvoline poolsündi, mida läheb vahetuse peale alla ühe liitri.
Õlist niipalju, et nendel vanema põlve malmhülssidega mootorile ei maksa õliga vinti üle keerata - korraliku firma poolsünt on täiesti piisav.
Need hüpersupersünteetilised õlid ei anna tavakasutuses mingit nähtavat efekti, küll aga hakkab õlikulu suurenema ja majanduslikult pole asjal mingit mõtet.
Mina kasutasin ka enne Q8 10W-50 sünti, aga kui õlikulu oli lõpuks 3 liitrit vahetuse peale, siis panin tavalise Valvoline poolsündi, mida läheb vahetuse peale alla ühe liitri.
BMW M535i 1985; BMW 3.0S 1973;
BMW 318iS 1990
BMW 318iS 1990
Tänud Aare!Aare kirjutas:Selle pinguti vahetamisega nagu iga tööga mootori juures on mõistus suureks abiks. Kui sa ilma pingutita mootorit ringi ei keera ning peale tagasikeeramist ning enne käivitamist ajad käbipoldist mootorit mõned tiirud ringi, et kett kindlalt hambuks, siis ei juhtu midagi.
Õlist niipalju, et nendel vanema põlve malmhülssidega mootorile ei maksa õliga vinti üle keerata - korraliku firma poolsünt on täiesti piisav.
Need hüpersupersünteetilised õlid ei anna tavakasutuses mingit nähtavat efekti, küll aga hakkab õlikulu suurenema ja majanduslikult pole asjal mingit mõtet.
Mina kasutasin ka enne Q8 10W-50 sünti, aga kui õlikulu oli lõpuks 3 liitrit vahetuse peale, siis panin tavalise Valvoline poolsündi, mida läheb vahetuse peale alla ühe liitri.
Mis puutub õli valikusse siis oma kogemuste ja mõistusega kavatsesin kasutada samuti poolsünti ja pigem siis natuke kallima firma oma. Pole ka minu stiil autosid ekstreemsemas olukorras kasutada
Muidu mis arvate Erimelli täissündist 4 L = 200 eeku, sõber enda BMW -le pani kuna müüa oli kiitnud takka -ise enda autole ei paneks juba eelarvamuse pärast aga äkki saan sõbrale mõne targa soovituse öelda, moto tal R6 110 KW 2.0