E 36 Aknalaua alune metall ja kõlarid
E 36 Aknalaua alune metall ja kõlarid
Tere! Sai alles eile endale 94-da aasta 320i soetatud. Kuna ostmisel kõike asju ei näe siis tekkis siin paar küsimust. Katsusin oma kyssadee kylll otsingust vastust leida aga ei leidnud, ei tea äkki otsisin halvasti . Mure järgmine : kuna vanast autost sai stereo välja võetud, siis oli mõte see uude ka sisse panna. Subwoofer mahub pagassi küll ilusti ära ,kuid probeem tekib kõlaritega , mis olid algselt mõeldud tagaakna peale. Tegemist on siis Pioneeridega, suht suured siuksed 23-24 on diagonaal. Mure siis järgmine. 1. Tagaakne kate pole tasane ja ilmselgelt tuleks uus kate teha, et kõlarid ära mahutada. 2. Kuid mis teha selle metalliga, mis tagumise aknalaua all on? Ei tahaks kohe metallilõikuriga kallale minna. Ühesõnaga kas kellelgi on sarnaseid probleeme olnud ja kuidas on olete neid lahendanud? Ahjaa, üks esituli läeb uduseks, et siin oli mingitest tuulutusavadest juttu aga nagu otsest vastust ei olnud, et kus need siis paiknevad.
Re: E 36 Aknalaua alune metall ja kõlarid
Teema koos pildimaterjaliga: http://www.bmw-club.ee/forum/viewtopic.php?t=5789tavido kirjutas:Ahjaa, üks esituli läeb uduseks, et siin oli mingitest tuulutusavadest juttu aga nagu otsest vastust ei olnud, et kus need siis paiknevad.
ise just tegelen sellise probleemiga, -autoks E36 coupe. Võimalus on kohandada originaalaugud surtemate kõlarite tarbeks, või siis lõikuda. (*tänud meph)
Minul oli eelmiste omanike poolt paigaldatud paks puitplaat, sinna tehtud veel lisaks kõrgendused ja mingil X moel paika vägistatud, nüüd püüan ise olemas olevale plaadile mingil moel lahendust leida, et ovaalid sisse mahutada -vist pean ikka lõikumise ette võtma
Minul oli eelmiste omanike poolt paigaldatud paks puitplaat, sinna tehtud veel lisaks kõrgendused ja mingil X moel paika vägistatud, nüüd püüan ise olemas olevale plaadile mingil moel lahendust leida, et ovaalid sisse mahutada -vist pean ikka lõikumise ette võtma
Milleks üldse näha nii suurt vaeva ja toppida sinna ovaale jms jura. SQ kohapealt oleks ette korralikud komponendid väga hea lahendus. On ju vana tõde see, et mida rohkem on kohti kust heli tuleb seda raskem on süsteemi häälestada korralikult (kvaliteetselt) mängima. See et nüüd auto varustuses on 6;8 jne kõlarit on puhas müügivõte kliendi meelitamiseks.
E 34 M50B25
53 840 111
53 840 111
- meph
- Huviline
- Postitusi: 3271
- Liitunud: 07.08.2003 03:16 05
- Peamine sõiduk: BMW 320Ci E92
- Telefon: 5140229
- Asukoht: Tallinn, Kesklinn
- Kontakt:
Mina endale otseselt SQ autot ei ehitanud ja probleem oli selles, et tagaistuja kõrvale eest suurt midagi kvaliteetselt ei kostnud. Seda siis soundisüsteem versioon 1 puhul. Kui asja ümber ehitama hakkasin, ei näinud pointi uut plaati tegema hakata ja neid sealt niisama välja viskama... kui juba olid seal, siis las olla :p
Targad sõnad aga vähe villa. Mõte selles, et lihtsamat helisüsteemi ehitades saavutatakse tagakõlarite kaasamisega tunduvalt kiiremini hea üldine tonaalsus. Tõsi, mingit lava kapotipeale ei teki, pigem oleksid justkui ansambli keskel. Oma kogemustest võin öelda, et kui just ei kavatse meeletult aega ja $$$$ kulutada süsteemi ehitamisele, kõlbab tagakõlarite kasutamine vägagi hästi. Endal e36 sedaanis Kusti poolt paigaldatud alpine ovaalid originaalkatete all. Ees 2-way komponendid. Tulemuseks vägagi hea tasakaaluga heli.
Mina tegin kunagi Vectra aknalauapleki sisse augud "nakerdajaga" :-)pocket kirjutas:meph mis tehnikaga sa need augud sinna plekki lõikasid
relakaga nagu kallale ei lähe ja plekikäärid ju ammugi ei võta
http://www.metabo.com/metabo/com/en/pro ... 75_00.html
Sain laenata Stokkerist.
Indrek
Tagaplekk kui ka tagaaknalaua plekk vastutavad suurel määral kere jäikuse üle, kui need plekid sealt ära koristate ja kui armastate käänulisel sportvedrustusega ja 17 tolliste velgedega sõita siis taha panna STRUT BAR.
See jutt korra hakkas silma USA bimmer foorumis. Seega seda plekki seal väga auguliseks ja õhukeseks ei tasu puurida, ja siis kui puurid siis tugevndada teiste vahenditega.
See jutt korra hakkas silma USA bimmer foorumis. Seega seda plekki seal väga auguliseks ja õhukeseks ei tasu puurida, ja siis kui puurid siis tugevndada teiste vahenditega.
TÄNUD !!!Eerik_K kirjutas:Tagaplekk kui ka tagaaknalaua plekk vastutavad suurel määral kere jäikuse üle, kui need plekid sealt ära koristate ja kui armastate käänulisel sportvedrustusega ja 17 tolliste velgedega sõita siis taha panna STRUT BAR.
See jutt korra hakkas silma USA bimmer foorumis. Seega seda plekki seal väga auguliseks ja õhukeseks ei tasu puurida, ja siis kui puurid siis tugevndada teiste vahenditega.
- meph
- Huviline
- Postitusi: 3271
- Liitunud: 07.08.2003 03:16 05
- Peamine sõiduk: BMW 320Ci E92
- Telefon: 5140229
- Asukoht: Tallinn, Kesklinn
- Kontakt:
Höhöhö... need augud seal ei tee nüüd kere jäikusele küll mitte kui midagi... nagu tegelt ka. Ma saaks aru kui keegi talasse hakkab lõikama(mida kusjuures ameeriklaste puhul üldse ei imestaks, need seal puhtalollid ju). Seal aknalaua pleki juures on tõesti kohtasid mille kallale mitte mingil juhul minna, kuid samas minu poolt lõigatud koht on täiesti ohutu.
Uurisn just samuti neid originaaltagakõlareid. On sinna ühed piisikesed ~10cm nokiad kasti pistetud...Muhv kirjutas:Targad sõnad aga vähe villa.
...
Oma kogemustest võin öelda, et kui just ei kavatse meeletult aega ja $$$$ kulutada süsteemi ehitamisele, kõlbab tagakõlarite kasutamine vägagi hästi. Endal e36 sedaanis Kusti poolt paigaldatud alpine ovaalid originaalkatete all. Ees 2-way komponendid. Tulemuseks vägagi hea tasakaaluga heli.
Küsimus, kas on originaalis olemas suuremaid kaste, mida näiteks romulast võiks leida ja ära kasutada, mahutades sinna kvaliteetsema ja suurema elemendi? Ei taha tagaaknalauda lõikuma hakata!
- meph
- Huviline
- Postitusi: 3271
- Liitunud: 07.08.2003 03:16 05
- Peamine sõiduk: BMW 320Ci E92
- Telefon: 5140229
- Asukoht: Tallinn, Kesklinn
- Kontakt:
Kusjuures ma olen näinud mingisuguseid imelikku plastmassist asju, mille saab istutada sinna originaalaugu alla. Külge saab sellele uuele plastjurakale kruvida miskise ovaalkõlari. DB-HP'st võibolla osatakse midagi selle kohta mainida... seal ühel inimesel/kliendil nägin näpus selliseid asju.
Nende kvaliteedi kohta samas ei oska midagi rääkida. Ise eriti ei usu sellesse. Parem on uus aknalaud sinna ehitada, mis võimsama kõlari peale vibreerima ei hakkaks. Endal oli see vibraprobleem ikka päris väljakannatamatu juba.. peale seda sai tehtud uus plaat taha.
Nende kvaliteedi kohta samas ei oska midagi rääkida. Ise eriti ei usu sellesse. Parem on uus aknalaud sinna ehitada, mis võimsama kõlari peale vibreerima ei hakkaks. Endal oli see vibraprobleem ikka päris väljakannatamatu juba.. peale seda sai tehtud uus plaat taha.
Kahtlen samuti selles "suuremate kastide teemas". Täpselt ei tea, mis mul seal täpselt tehti, aga tundub, et auke pisut suurendati (originaalkatete all) ja paigaldati otse metalli külge ovaalid. Valget silikoni tihenduseks paistab ka servade alt. Mingit plärinat või muid anomaalijaid pole siiani täheldanud. Muidugi, väga suurtes kogustess võimu pole sealt ka läbi lastud.
Ok, kui nii laiduväärt idee on, siis tekib küsimus miks originaalis mingeid kaste on konstrueeritud? Vingema bassi pärast?Muhv kirjutas:Kahtlen samuti selles "suuremate kastide teemas". Täpselt ei tea, mis mul seal täpselt tehti, aga tundub, et auke pisut suurendati (originaalkatete all) ja paigaldati otse metalli külge ovaalid. Valget silikoni tihenduseks paistab ka servade alt. Mingit plärinat või muid anomaalijaid pole siiani täheldanud. Muidugi, väga suurtes kogustess võimu pole sealt ka läbi lastud.
Kui ise uued ovaalid vms, ilma kastita külge kruvida, siis toimib kah vä Ehk siis kas kastid on mittevajalik kaup või mis nendest siis muidu arvama peaks? ...pole suurem asjatundja ses osas...
Mian panin oma bmw e36 sedaani Pioneer TS-E2095
Mis teadupärast pole just kõige pisemad 244 mm lägimõõt ja paigaldus sügavus 96 mm. Tagaakna plaadi tegin 18mm vineerist mille katsin ilusti riidega. Ideaal variant oleks olnud tagaklaas ära lõigata ja siis kõik ilusti paika panna aga kuna ma tahtsin autoga õhtul veel sõita siis ma seda ei teinud. Aknalauda sai lõigatud tikksaega suuremad augud et kõlari magnetid ära mahuks. Lahjemad ovaalid vähemalt pioneeri omad peaks ära mahtuma ka niisama. Kõlarid pidin kõigepealt plaadi külge kinni panema ja siis surusin plaadi paika, lasin altpoolt kruvidega ilusti kinni. vahele sai pandud vatiini. lõpptulemus igati ok
Mis teadupärast pole just kõige pisemad 244 mm lägimõõt ja paigaldus sügavus 96 mm. Tagaakna plaadi tegin 18mm vineerist mille katsin ilusti riidega. Ideaal variant oleks olnud tagaklaas ära lõigata ja siis kõik ilusti paika panna aga kuna ma tahtsin autoga õhtul veel sõita siis ma seda ei teinud. Aknalauda sai lõigatud tikksaega suuremad augud et kõlari magnetid ära mahuks. Lahjemad ovaalid vähemalt pioneeri omad peaks ära mahtuma ka niisama. Kõlarid pidin kõigepealt plaadi külge kinni panema ja siis surusin plaadi paika, lasin altpoolt kruvidega ilusti kinni. vahele sai pandud vatiini. lõpptulemus igati ok
Mul sama plaan, mis siin viimastes postitustes jutuks on. Aga ma kujutan ette, et ma suudan 16 mm. MDF`i panna taha aknalauale ja siis veel originaalkatte peale. Kõvera tasapinna kohta niipalju, et eks ta veidi ebatasane on. Aga kui korralikult vaadata, siis tekib mingi tasapind küll sinna, kuidas muidu see originaal kate sirgelt peal pysiks.
Kõige suuremaks proleemiks, ma arvan, et saabki selle origin. katte peale mahutamine, aga eks näeb.
Aga kokkuvõtteks, kavatsen selle pulli dets. viimasel nädalal teoks teha. Ja kui hästi läheb võin ka mõne pildi töö käigust ja tulemusest teha. Äkki aitab kedagi.
Kõige suuremaks proleemiks, ma arvan, et saabki selle origin. katte peale mahutamine, aga eks näeb.
Aga kokkuvõtteks, kavatsen selle pulli dets. viimasel nädalal teoks teha. Ja kui hästi läheb võin ka mõne pildi töö käigust ja tulemusest teha. Äkki aitab kedagi.
- meph
- Huviline
- Postitusi: 3271
- Liitunud: 07.08.2003 03:16 05
- Peamine sõiduk: BMW 320Ci E92
- Telefon: 5140229
- Asukoht: Tallinn, Kesklinn
- Kontakt:
Lahti lõikuda jah... see on muidugi iga ühe enda äranägemise asi, aga mulle ei meeldinud selle originaalasja kuju... selline koledalt treppis asi oli... ja kõlarid nägid imelikud välja selle peal. Endale tundub, et musta kõlaririidega katetult näeb see aknalaud kõvasti parem välja kui originaalasi. Originaal oli sellise odava välimusega. Praegu nagu veidi tagasihoidlikum, kuidas samas kvaliteetsem näeb välja
ma kujutasin ette, et paigutaks selle orig. katte peale, ja jätab samad kõlari katted, nagu originaalis st. neid ovaale ei olegi välja näha. (idee siis kõrvalistele silmadele ei oleks aru saada, et mingeid muudatusi on tehtud heli vallas)
Aga siis jälle tuleb MDF`i ja katte vaheline ruum tihedaks teha.
Aga siis jälle tuleb MDF`i ja katte vaheline ruum tihedaks teha.
- meph
- Huviline
- Postitusi: 3271
- Liitunud: 07.08.2003 03:16 05
- Peamine sõiduk: BMW 320Ci E92
- Telefon: 5140229
- Asukoht: Tallinn, Kesklinn
- Kontakt:
Sellest oleks väha kasu, kuna originaalkatte ja pleki vaheline ala ei ole tihe
Tõenäoliselt jääks mingi kahtlane vana katte vibreerimine sellise installi juures alles. Samas võid teha uue MDF plaadi sisse originaalkohtade peale augud, kuhu paigaldada originaalkatted. Kuigi ka selle installi juures ei tea mida helikõla asjast arvata võib. Kui altpoolt kõlarid hermeetiliselt ja kõvasti MDFi külge kinnitada, siis võib isegi asja saada.
Tõenäoliselt jääks mingi kahtlane vana katte vibreerimine sellise installi juures alles. Samas võid teha uue MDF plaadi sisse originaalkohtade peale augud, kuhu paigaldada originaalkatted. Kuigi ka selle installi juures ei tea mida helikõla asjast arvata võib. Kui altpoolt kõlarid hermeetiliselt ja kõvasti MDFi külge kinnitada, siis võib isegi asja saada.
- meph
- Huviline
- Postitusi: 3271
- Liitunud: 07.08.2003 03:16 05
- Peamine sõiduk: BMW 320Ci E92
- Telefon: 5140229
- Asukoht: Tallinn, Kesklinn
- Kontakt:
Kui tahad võid minu üllitise üle vaadata. Näed ka, et päris esteetiline näeb välja
Kaks pilti ka:
Siin suurt midagi tegelt näha ei ole ja pilt veidi aegunud ka, aga näha seda, et plaat väga silma ei torka oma erinevusega.. kahjuks müts peidab suurema osa plaadist ära:
Siin 1 veel vanem pilt, pole praegusest tagaosast jõudnud midagi kvaliteetset plõksida:
Võibolla annab ideid.
Kaks pilti ka:
Siin suurt midagi tegelt näha ei ole ja pilt veidi aegunud ka, aga näha seda, et plaat väga silma ei torka oma erinevusega.. kahjuks müts peidab suurema osa plaadist ära:
Siin 1 veel vanem pilt, pole praegusest tagaosast jõudnud midagi kvaliteetset plõksida:
Võibolla annab ideid.