E46 käsipidur käib vastu, koliseb ja sahiseb
-
- Huviline
- Postitusi: 5711
- Liitunud: 20.07.2011 17:24 45
- Asukoht: Tallinn, Tel:51905398
- Kontakt:
Re: E46 käsipidur käib vastu, koliseb ja sahiseb
Lihtsustatult peab gaas-õli amordis olema ülerõhk kambrite vahel. Kui see kaob siis amort aeglustub ehk laibastub. Just, ka rehvid käivad sinna 60% sisse ning ka sõiduki mass. Amort on vaja lahtivõetult stendi panna, et selle damperdust hinnata. Pigem sellise tegevuse pragmaatilisuses võib siiralt kahelda.
- PeeterA
- Huviline
- Postitusi: 4508
- Liitunud: 26.07.2007 10:10 36
- Telefon: 51949859
- Asukoht: BMW diagnostika Haapsalus
- Kontakt:
Re: E46 käsipidur käib vastu, koliseb ja sahiseb
Tooksid siis äkki mingi lingi artiklile, kus amordistendide ebatäpsusest kirjutatakse.
Kui juba nii palju infot siia uputab, siis äkki oskad öelda, mille taha see puuduvad 40% siis siiamaani on jäänud? Äkki osakad ise selle probleemi lahendada ja saaksid rikkaks ja kuulsaks
Kas sa väidad seda, et kui näiteks auto ühes nurgas on "rattapump", siis stend ei ole võimeline seda avastama? Erinev tulemus vasak/parem ja sildade vahel annabki võimaluse järeldusi teha.
Kui juba nii palju infot siia uputab, siis äkki oskad öelda, mille taha see puuduvad 40% siis siiamaani on jäänud? Äkki osakad ise selle probleemi lahendada ja saaksid rikkaks ja kuulsaks

Kas sa väidad seda, et kui näiteks auto ühes nurgas on "rattapump", siis stend ei ole võimeline seda avastama? Erinev tulemus vasak/parem ja sildade vahel annabki võimaluse järeldusi teha.
tel. 51 949 859
-
- Huviline
- Postitusi: 5711
- Liitunud: 20.07.2011 17:24 45
- Asukoht: Tallinn, Tel:51905398
- Kontakt:
Re: E46 käsipidur käib vastu, koliseb ja sahiseb
Jah töö käib testiseadmete arendajatel ja tootjatel. Hetkel seisab valdkond sensorite taga ja autotootjate poolt oluliselt valiidsemate baasandmete kättesaamises, sest neid andmeid ei ole kogutud. BMW ja sisuliselt ühtegi autotootjat see info ei huvita, mis juhtub mingi amordiga pärast 100 000. Kui amort niretab siis garantii korras vahetab tehas reeglina sama silla amordid ja kõik unustatkse. Sama case ATM-ga.
Sa Peeter otsi parem ise tõestus, kus 100 000 Eestis sõitnud autol on töökorras amordid.
Loto piletiga on muide siis oluliselt lihtsam võita. Miljonär kohe valmis. 
180 -200 000 sõitnud autoga absurd isegi loota, et see on võimalik.
Sa Peeter otsi parem ise tõestus, kus 100 000 Eestis sõitnud autol on töökorras amordid.


180 -200 000 sõitnud autoga absurd isegi loota, et see on võimalik.
- PeeterA
- Huviline
- Postitusi: 4508
- Liitunud: 26.07.2007 10:10 36
- Telefon: 51949859
- Asukoht: BMW diagnostika Haapsalus
- Kontakt:
Re: E46 käsipidur käib vastu, koliseb ja sahiseb
Too siis vähemalt viide mingile dokumendile, et kus mainitakse stendide ebapiisavat mõõtetäpsust. Muidu jääb mulje lambist võetud väidetele.
tel. 51 949 859
-
- Huviline
- Postitusi: 5711
- Liitunud: 20.07.2011 17:24 45
- Asukoht: Tallinn, Tel:51905398
- Kontakt:
Re: E46 käsipidur käib vastu, koliseb ja sahiseb
Õhtul otsin.
Analoogne uskumatu-toomase case oli mingi 4 aastat tagasi, kus tegime väikse seltskonnaga rida teste, kus osales täiesti pilt-uus auto, mitmed sõitnud autod ja siis mõõtmised enne amordi vahetust ja pärast vahetust.
Tulemus oli huumor. Odavam ja täpsem on Tartu matemaatik palgata, kes piiranmete põhjal teeb palju täpsemad teoreetilised arvutused, kui über-kallis stend. Väga piinlik igatahes.
Analoogne uskumatu-toomase case oli mingi 4 aastat tagasi, kus tegime väikse seltskonnaga rida teste, kus osales täiesti pilt-uus auto, mitmed sõitnud autod ja siis mõõtmised enne amordi vahetust ja pärast vahetust.
Tulemus oli huumor. Odavam ja täpsem on Tartu matemaatik palgata, kes piiranmete põhjal teeb palju täpsemad teoreetilised arvutused, kui über-kallis stend. Väga piinlik igatahes.
-
- Huviline
- Postitusi: 5711
- Liitunud: 20.07.2011 17:24 45
- Asukoht: Tallinn, Tel:51905398
- Kontakt:
Re: E46 käsipidur käib vastu, koliseb ja sahiseb
Ärme lähe uuele ringile, sh ka selle 100 000 osas. Pealegi nõustun selle viimase jutuga, sest see kattub ju minu selgitustega.
Kogu arutelu algas 3. klotsi vahetusest ja ilmselt selle X3 osas ei ole vaja uut arutelu avada. Need õnnetud al plekid ei kõdune alla 100 000. Kindlasti on seal läbisõit oluliselt suurem.
Mis puutub aga kohe 100 000 saanud kolmesest siis oled ise kasutanud varasemalt väljendit "poolsurnud". Kui see auto on kogu ajaloo sõitnud Tallinnas siis olen ülbelt kindel, et nende amortide kolvid ise ennast põhjast välja ei aita.
Mitte mingit õli niret ei suuda ka suurendusklaasi all keegi tuvastada, kui gaas lahkunud. Loomulikult ei analüüsita stendis gaasi olemasolu vaid amordi damperdust. Kui amordi testi tulemused on halvad siis automaatselt võib enam, kui kindel olla, et gaas on kambritest lahkunud. Pealegi gaas ei ole amortides siiski ainult õli vahu pärast. Sellel gaasil veel tööülesandeid nagu õli viskoosi mõjur, välisrõhu (õhurõhu), temperatuuride, niiskuse/korrosioonifunktsioonid eriti kambri servades, kus õli ei voola. See lõpp on marginaalne aga 100 000 jaoks siiski oluline.
100 000 sõitnud amort ei ole igatahes enam see, mis ta oli BMW konstruktori laualt mõeldud/tehtud. Heakene küll, sõitke sellega, kui mõte meeldib aga mind see teadmine häirib ning nendest, kes ka 200 000 juures ei näe karjuvat vajadust amorte vahetada aga samas sõidavad 30 000 või enam km aastas siis pehmelt öeldes tehnilisest võtmest vaadatuna aru ei saa.
Tänage neid, kes on suutnud seni tõestada, et ülevatuspunktis mõõdetud amorditesti tulemusi ei tohi võtta aluseks, mis lubab/keelab sõiduki kasutuse. Samal ajal ei ole vaja lolli mängida ning seda teadmist nagu kummi teisele poole tara venitada, et hakata vastupidi sealt välja lugema, et testist läbinud amort on korras! Kui nendel andmetel oleks piisavalt mõjuteavet siis võite kindlad olla, et see kontrollipunkt pannakse ülevaatuse läbimisse kohe tagasi, kasvõi plaani, kus see pikalt oli.
Kogu arutelu algas 3. klotsi vahetusest ja ilmselt selle X3 osas ei ole vaja uut arutelu avada. Need õnnetud al plekid ei kõdune alla 100 000. Kindlasti on seal läbisõit oluliselt suurem.
Mis puutub aga kohe 100 000 saanud kolmesest siis oled ise kasutanud varasemalt väljendit "poolsurnud". Kui see auto on kogu ajaloo sõitnud Tallinnas siis olen ülbelt kindel, et nende amortide kolvid ise ennast põhjast välja ei aita.

100 000 sõitnud amort ei ole igatahes enam see, mis ta oli BMW konstruktori laualt mõeldud/tehtud. Heakene küll, sõitke sellega, kui mõte meeldib aga mind see teadmine häirib ning nendest, kes ka 200 000 juures ei näe karjuvat vajadust amorte vahetada aga samas sõidavad 30 000 või enam km aastas siis pehmelt öeldes tehnilisest võtmest vaadatuna aru ei saa.
Tänage neid, kes on suutnud seni tõestada, et ülevatuspunktis mõõdetud amorditesti tulemusi ei tohi võtta aluseks, mis lubab/keelab sõiduki kasutuse. Samal ajal ei ole vaja lolli mängida ning seda teadmist nagu kummi teisele poole tara venitada, et hakata vastupidi sealt välja lugema, et testist läbinud amort on korras! Kui nendel andmetel oleks piisavalt mõjuteavet siis võite kindlad olla, et see kontrollipunkt pannakse ülevaatuse läbimisse kohe tagasi, kasvõi plaani, kus see pikalt oli.
-
- Huviline
- Postitusi: 5711
- Liitunud: 20.07.2011 17:24 45
- Asukoht: Tallinn, Tel:51905398
- Kontakt:
Re: E46 käsipidur käib vastu, koliseb ja sahiseb
Huumor on su viimane postitus. Tekib tahtmatult kahtlus, et sa ise ei ole amorti seest näinud ja vahetusi pole ette tulnud.
Hunnik amorte olen vahetanud, kus amordil ei ole vähematki õli nire aga gaas lahkunud. Olen 101% kindel, et sama pilti näevad mehhaanikud sisuliselt iga päev.
Hunnik amorte olen vahetanud, kus amordil ei ole vähematki õli nire aga gaas lahkunud. Olen 101% kindel, et sama pilti näevad mehhaanikud sisuliselt iga päev.
Re: E46 käsipidur käib vastu, koliseb ja sahiseb
Hea ja veidi põhjalik jutt, kuid siiski siiski, nii kergelt usku ei vahetata.ttsys kirjutas:Ärme lähe uuele ringile, sh ka selle 100 000 osas. Pealegi nõustun selle viimase jutuga, sest see kattub ju minu selgitustega.
Kogu arutelu algas 3. klotsi vahetusest ja ilmselt selle X3 osas ei ole vaja uut arutelu avada. Need õnnetud al plekid ei kõdune alla 100 000. Kindlasti on seal läbisõit oluliselt suurem.
Mis puutub aga kohe 100 000 saanud kolmesest siis oled ise kasutanud varasemalt väljendit "poolsurnud". Kui see auto on kogu ajaloo sõitnud Tallinnas siis olen ülbelt kindel, et nende amortide kolvid ise ennast põhjast välja ei aita.Mitte mingit õli niret ei suuda ka suurendusklaasi all keegi tuvastada, kui gaas lahkunud. Loomulikult ei analüüsita stendis gaasi olemasolu vaid amordi damperdust. Kui amordi testi tulemused on halvad siis automaatselt võib enam, kui kindel olla, et gaas on kambritest lahkunud. Pealegi gaas ei ole amortides siiski ainult õli vahu pärast. Sellel gaasil veel tööülesandeid nagu õli viskoosi mõjur, välisrõhu (õhurõhu), temperatuuride, niiskuse/korrosioonifunktsioonid eriti kambri servades, kus õli ei voola. See lõpp on marginaalne aga 100 000 jaoks siiski oluline.
100 000 sõitnud amort ei ole igatahes enam see, mis ta oli BMW konstruktori laualt mõeldud/tehtud. Heakene küll, sõitke sellega, kui mõte meeldib aga mind see teadmine häirib ning nendest, kes ka 200 000 juures ei näe karjuvat vajadust amorte vahetada aga samas sõidavad 30 000 või enam km aastas siis pehmelt öeldes tehnilisest võtmest vaadatuna aru ei saa.
Tänage neid, kes on suutnud seni tõestada, et ülevatuspunktis mõõdetud amorditesti tulemusi ei tohi võtta aluseks, mis lubab/keelab sõiduki kasutuse. Samal ajal ei ole vaja lolli mängida ning seda teadmist nagu kummi teisele poole tara venitada, et hakata vastupidi sealt välja lugema, et testist läbinud amort on korras! Kui nendel andmetel oleks piisavalt mõjuteavet siis võite kindlad olla, et see kontrollipunkt pannakse ülevaatuse läbimisse kohe tagasi, kasvõi plaani, kus see pikalt oli.
Ma arvan, et praegu käib jutt ka selle üle, et ühele on vaja vähemalt 100%-st amorti, teisele piisab 80%-sest.
ttsys, amort on kaudselt kuludetail. TÄPSELT nagu piduriklots on kuludetail.
Ja nii piduriklotsil kui amordil, siduril, õlil ja sajal asjal veel on oma "aktsepteeritav" piirkond.
Ehk selline ala, mille puhul auto käitub vastavalt tootja tolerantsidele.
Kordan enda ideoloogiat: senimaani, kuni mitte mingit sõidudünaamika muutust ei ole, ega ei ole
õli lahkumas, pole mõistlik hakata remontima kuluvad sõlme, sest see alles kulub veel!
Õli vahutamist takistav gaas on pigem "ringraja värk", mitte tänavale, "gaasiamort" sobib
müüginumbriks, reaalsuses on sellest vähe tolku. Õli viskoossus on see, mis tööd teeb.
Stendimasinad TÜV-punktides mõõdavad suures hulges erinevusi, lisaks kaudsele korrasolekule.
Ja mitte ainult amortide korrasolekule.
Olen üsna kindel, et marmelaadiveermik annab oma numbrid juurde, sh tugilaagrid.
Seega põhimõtteliselt kontrollitakse auto vedrustust, mitte otseselt amortisaatorite töövõimet komakohaga.
Ja kuna me kasutame autosid tänavatel, mitte ringrajal, siis pole tarvis enne igat sõitu uus pauk alla panna,
et pigistada viimane kümnendiksekund.
Nii et ttsys, ootame vastust küsimusele: millal tuleks amort vahetada?
Kas siis kui gaas on läinud või siis kui auto ei käitu suurel/madalal kiirusel hästi? Või siis kui
miljonistend ütleb, et poes müüdavad amordid teevad oma tööd paremini?
Teen kodudes elektriasju korda. 36€/h. Anna murest märku. www.motovool.ee
Oled huvitatud elektriautodest ja tahad enda panuse anda? PS Oskad või tahad osata RS485, Modbus? PS!
Oled huvitatud elektriautodest ja tahad enda panuse anda? PS Oskad või tahad osata RS485, Modbus? PS!
-
- Huviline
- Postitusi: 5711
- Liitunud: 20.07.2011 17:24 45
- Asukoht: Tallinn, Tel:51905398
- Kontakt:
Re: E46 käsipidur käib vastu, koliseb ja sahiseb
Vaadake, mõelge ja otsustage ise, millise amordi pärast vedrust vabastust olete nõus tagasi paigaldama.
https://www.youtube.com/watch?v=Sgsh0clROBY
https://www.youtube.com/watch?v=bMOGJY-xDVw
https://www.youtube.com/watch?v=F1TxpB1J5sw
Muide kõik need amordid, mis on nendel videodel lähvad amorditestist min 70% rohelise tulemusega läbi.
Tänavatel on arvukalt ka selliseid:
https://www.youtube.com/watch?v=332PADvTakM
Selline näitab stendis, et on 40-50% korras. Täiskuu huumor mõnele aga kõvade meeste tagumikutunnetus on igati rahul ka sellega ehk reaalsus tänavalt.
https://www.youtube.com/watch?v=Sgsh0clROBY
https://www.youtube.com/watch?v=bMOGJY-xDVw
https://www.youtube.com/watch?v=F1TxpB1J5sw
Muide kõik need amordid, mis on nendel videodel lähvad amorditestist min 70% rohelise tulemusega läbi.
Tänavatel on arvukalt ka selliseid:
https://www.youtube.com/watch?v=332PADvTakM
Selline näitab stendis, et on 40-50% korras. Täiskuu huumor mõnele aga kõvade meeste tagumikutunnetus on igati rahul ka sellega ehk reaalsus tänavalt.
-
- Huviline
- Postitusi: 5711
- Liitunud: 20.07.2011 17:24 45
- Asukoht: Tallinn, Tel:51905398
- Kontakt:
Re: E46 käsipidur käib vastu, koliseb ja sahiseb
See mees seal esimesel videol surub jõuga orinteeruvalt ca 80kg ja saab sellise pisikese jõuga sellise visuaalse pildi. Mõelge, mida teeb see amort E65 all(?)
Ja veel. Kui palju teist siin sõidab maha Tallinnas 180 - 200 000km nii, et esi- ega tagasillas ei ole vaja vahetada mitte ühtegi silladetaili? Kas see oli võimalik ühe ringi amortidega?
Ja veel. Kui palju teist siin sõidab maha Tallinnas 180 - 200 000km nii, et esi- ega tagasillas ei ole vaja vahetada mitte ühtegi silladetaili? Kas see oli võimalik ühe ringi amortidega?
-
- Huviline
- Postitusi: 5711
- Liitunud: 20.07.2011 17:24 45
- Asukoht: Tallinn, Tel:51905398
- Kontakt:
Re: E46 käsipidur käib vastu, koliseb ja sahiseb
Amort on vedru vahel keskel aga suht-koht kokkusurutud lähtepositsioonis. Tegemist on standard amordiga ja ei mingit sporti ega gaasi. Sõidumugavus on uuel amordil maksimaalne, mille üle uue auto ostja ei nurise.
Miks rääkida sellist esimest või teist tuletist saanud ideed, et uus amort teeb asja halvemaks?
Miks rääkida sellist esimest või teist tuletist saanud ideed, et uus amort teeb asja halvemaks?

-
- Huviline
- Postitusi: 5711
- Liitunud: 20.07.2011 17:24 45
- Asukoht: Tallinn, Tel:51905398
- Kontakt:
Re: E46 käsipidur käib vastu, koliseb ja sahiseb
Loomulikult maitse asi. BMW-st võib igaüks oma maitsekohase pedaalihoidja vormida aga see ei ole siis enam BMW. 

-
- Huviline
- Postitusi: 5711
- Liitunud: 20.07.2011 17:24 45
- Asukoht: Tallinn, Tel:51905398
- Kontakt:
Re: E46 käsipidur käib vastu, koliseb ja sahiseb
Alati saab auto standardiks muuta. Kuigi Eestis on ju iga nurga peal meie omad eesti nimedega markofarinad, jussifitsiinad, laurifinad jne, kes unistavad olla mõni pininfarina.
http://www.pininfarina.com/en/bmw_pinin ... sso_coupe/

http://www.pininfarina.com/en/bmw_pinin ... sso_coupe/
- WhoIsTheMaster
- Huviline
- Postitusi: 334
- Liitunud: 23.09.2014 15:22 56
- Peamine sõiduk: E61 535d/530xd
- Telefon: 53917831
- Asukoht: Keila/Tallinn
- Kontakt:
Re: E46 käsipidur käib vastu, koliseb ja sahiseb
ttsys jutus on mõneti iva sees, teisalt paneb ikka jõhkralt üle.
100 000 pole mitte mingi näitaja, isegi mitte Tallinna tänavatel.
Mine romulasse ja vaata kui paljudel autodel on üldse amorte vahetatud(vääna postil saab täitsa vabalt ringi jõlkuda). Paljudel sõidukitel pole amorte auto elu jooksul üldse vahetatud. Alvadi oli vist see koht, kes ütles et on e39sale ainult 1 paari tagumisi amorte müünud üleüldse, kuid esimesi on sadades paarides läinud.
Niikaua kuni auto ei hüppa nagu konn teepeal, niikua on sõita täitsa mugav.
Kuna olen mitmeid autosid isegi varuosadeks teinud, siis oskan ka amorte vaadelda ja hinnata. Sellised amordid mis iseseisvalt ülesse ei tõuse, ma müüki ei pane. Kusjuures kui nad tühja ei käi, siis nad tegelikult veel töötavad, iseasi on see, kui kaua. Hetkel on mul keldris üks järetulru toodangu amort, millel on küljepealt kroom maas ja sealt rooste paistab. Tegelikult amort töötab nagu täiesti uus, kuid kui täiesti põhja vajutada(vigastus on sellises kohas, mis vedru lisamisel enam amordi sisse ei lähe) käib väike ptsst läbi, nagu õhk tuleks välja vms. kuid amort tõuseb täitsa iseseisvalt ülese ja kusjuures täitsa mõistliku kiirusega.
Üks enam levinud põhjus, miks amort läbi läheb on põhjustatud amordi tolmukaitsme purunemisest/puudumisest ja mille tõttu satub tolm ja muu abrasiivne ollus amordi vardale ja sellega simmer või varras ära kulutatakse, ning sealtkaudu asi lekkima hakkab.
Mulle tundub pigem et ttsys üritab selgeks teha, et natukene kulunud amort on automaatselt prügi.
Mul on ligi 400 000 sõitnud auto ja 3 amorti on originaalid.
Ühesõnaga kutt võtab iga kuu aja tagant esindusest uue auto, kuna vanal on väikesed värvi kahjustused juba peal(mitte nii otsesena mõelduna).
100 000 pole mitte mingi näitaja, isegi mitte Tallinna tänavatel.
Mine romulasse ja vaata kui paljudel autodel on üldse amorte vahetatud(vääna postil saab täitsa vabalt ringi jõlkuda). Paljudel sõidukitel pole amorte auto elu jooksul üldse vahetatud. Alvadi oli vist see koht, kes ütles et on e39sale ainult 1 paari tagumisi amorte müünud üleüldse, kuid esimesi on sadades paarides läinud.
Niikaua kuni auto ei hüppa nagu konn teepeal, niikua on sõita täitsa mugav.
Kuna olen mitmeid autosid isegi varuosadeks teinud, siis oskan ka amorte vaadelda ja hinnata. Sellised amordid mis iseseisvalt ülesse ei tõuse, ma müüki ei pane. Kusjuures kui nad tühja ei käi, siis nad tegelikult veel töötavad, iseasi on see, kui kaua. Hetkel on mul keldris üks järetulru toodangu amort, millel on küljepealt kroom maas ja sealt rooste paistab. Tegelikult amort töötab nagu täiesti uus, kuid kui täiesti põhja vajutada(vigastus on sellises kohas, mis vedru lisamisel enam amordi sisse ei lähe) käib väike ptsst läbi, nagu õhk tuleks välja vms. kuid amort tõuseb täitsa iseseisvalt ülese ja kusjuures täitsa mõistliku kiirusega.
Üks enam levinud põhjus, miks amort läbi läheb on põhjustatud amordi tolmukaitsme purunemisest/puudumisest ja mille tõttu satub tolm ja muu abrasiivne ollus amordi vardale ja sellega simmer või varras ära kulutatakse, ning sealtkaudu asi lekkima hakkab.
Mulle tundub pigem et ttsys üritab selgeks teha, et natukene kulunud amort on automaatselt prügi.
Mul on ligi 400 000 sõitnud auto ja 3 amorti on originaalid.
Ühesõnaga kutt võtab iga kuu aja tagant esindusest uue auto, kuna vanal on väikesed värvi kahjustused juba peal(mitte nii otsesena mõelduna).
Süda on BMW.
-
- Huviline
- Postitusi: 5711
- Liitunud: 20.07.2011 17:24 45
- Asukoht: Tallinn, Tel:51905398
- Kontakt:
Re: E46 käsipidur käib vastu, koliseb ja sahiseb
Vastake küsimusele?
Mulle meeldib sõita 200 000km nii, et sillas ükski detail ei vaja vahetust.
PS: Amort on minu silmis 100% kuluosa ja seega kuulub see vahetusele koheselt, kui visuaalsed märgid (õli leke) või 100k+ km ehk ca teine klotsi vahetus.
Mulle meeldib sõita 200 000km nii, et sillas ükski detail ei vaja vahetust.
PS: Amort on minu silmis 100% kuluosa ja seega kuulub see vahetusele koheselt, kui visuaalsed märgid (õli leke) või 100k+ km ehk ca teine klotsi vahetus.
ttsys kirjutas: Ja veel. Kui palju teist siin sõidab maha Tallinnas 180 - 200 000km nii, et esi- ega tagasillas ei ole vaja vahetada mitte ühtegi silladetaili? Kas see oli võimalik ühe ringi amortidega?
Re: E46 käsipidur käib vastu, koliseb ja sahiseb
Et siis amorte vahetame a) visuaalselt tuksis ja b) fikseeritud numbriga 100 000km.
Ei tundu ju mõistlik? Või ei tunneta erinevust autobaanil ja Tallinnal?
Soovitaks igasugused kilometraaži abil arvestamised tuugalt altpoolt sisse pressida.
Ei tundu ju mõistlik? Või ei tunneta erinevust autobaanil ja Tallinnal?
Soovitaks igasugused kilometraaži abil arvestamised tuugalt altpoolt sisse pressida.
Teen kodudes elektriasju korda. 36€/h. Anna murest märku. www.motovool.ee
Oled huvitatud elektriautodest ja tahad enda panuse anda? PS Oskad või tahad osata RS485, Modbus? PS!
Oled huvitatud elektriautodest ja tahad enda panuse anda? PS Oskad või tahad osata RS485, Modbus? PS!
- WhoIsTheMaster
- Huviline
- Postitusi: 334
- Liitunud: 23.09.2014 15:22 56
- Peamine sõiduk: E61 535d/530xd
- Telefon: 53917831
- Asukoht: Keila/Tallinn
- Kontakt:
Re: E46 käsipidur käib vastu, koliseb ja sahiseb
Keegi pole öelnud, et 200 000 on võimalik läbi sõita ühegi puksi/šarniiri vms. vahetamata. Amort on ka kuluosa- kõik mis liigub see kulub, kuid mõned kuluosad kestavad terve auto eluea. Kui paljudel autodel tehakse tema elu jooksul mootori kap remonti? Nagu uued kolvirõngad ja saaled vähemalt? Ei tehtagi. Käigukasti sisu ka keegi uuendama ei hakka, samas jõud on palju suuremad kui mingis tühises amordis.ttsys kirjutas: Mulle meeldib sõita 200 000km nii, et sillas ükski detail ei vaja vahetust.ttsys kirjutas: Ja veel. Kui palju teist siin sõidab maha Tallinnas 180 - 200 000km nii, et esi- ega tagasillas ei ole vaja vahetada mitte ühtegi silladetaili? Kas see oli võimalik ühe ringi amortidega?
Mu vanemad ostsid aastal 2001 otse saksast ford escorti, mis oli 94 aasta toodang- st.7 aastat saksas vuranud, tuli eestisse siin võtsime sport vedrustuse alt ära, kuna maa inimsel oli väga nõme kõvade amortidega mööda külavaheteed sõita ning auto oli väga madal. Sport amordid(mitte vedrud) jäid ainult ette(kuna ma olin siis 10 aastane , siis põhjust miks, ei tea) igastahes uute tavaliste amortidega sõitis sõiduk 2014 aastani, millal auto järgmise omaniku kätte jõudis. Müügiga andsin kaasa kogu aja keldris seisnud tagumised sport amordid ja 4 vedru. Kusjuures ma katsetasin ka neid eelnevalt. 7 aastas saksas vuranud ja 13 aastat keldris seisnud amordid olid tõsimeeli, nagu uued. Auto küljes olnud amortidel polnud ka mitte midagi viga, vähemalt autot kõigutades kiikumist ei esinenud.
Süda on BMW.
-
- Huviline
- Postitusi: 5711
- Liitunud: 20.07.2011 17:24 45
- Asukoht: Tallinn, Tel:51905398
- Kontakt:
Re: E46 käsipidur käib vastu, koliseb ja sahiseb
Kisub jälle huumoriks aga kõigutage ja loksutage edasi. Täiesti arusaadav, et kui looduskaitse all olev subjekt ei ole elus kunagi uut autot ostnud ja sellistega sõitnud siis tema tagumikutunnetuse-loksutaja-painutaja-visualsilma-andur on kalibreeritud ka vastavale tasemele.
Arnis: 100k+ tähendab orinteeruvat läbisõitu, kus tuleb teha sektsioonis hooldus/remonditööd. Auto küsib teist klotsiringi ca max 120 000 juures. See on tööde, aja ning raha planeerimise küsimus. 120k ei kuku üleöö peale. Samamoodi vahetab BMW tunnuseid säilitada tahtev subjekt teatud aja tagant filtrit, õli, küünlaid, piduriõli jne ja kõike seda selleks, et auto säilitaks parimad omadused. Kõik nendest loetletud asjadest võib mõttetu km välja pigistada. Miks on vaja piduriõli vahetada iga 2 aasta tagant eksole(?) milline raiskamine.
Sektsiooni juures nende tööde samaaegne teostus on aga nagu juba korra mainisin eelkõige just aja ning raha planeerimise teema. 200k km ilma silladetailide vahetuseta mulle meeldib. Korra ühel autol lasin kolmanda klotsi vahetuseni ja see tegi esisillale ka oma äästustöö. Tallinnas premium autole kolmas klotsivahetus ilma uute amortideta lõikab igatahes tugevalt sisse. Pealegi amordid ei ole nii kulukad võrreldes sellega, mis hävingut on võimalik tänu neile ära hoida.


Arnis: 100k+ tähendab orinteeruvat läbisõitu, kus tuleb teha sektsioonis hooldus/remonditööd. Auto küsib teist klotsiringi ca max 120 000 juures. See on tööde, aja ning raha planeerimise küsimus. 120k ei kuku üleöö peale. Samamoodi vahetab BMW tunnuseid säilitada tahtev subjekt teatud aja tagant filtrit, õli, küünlaid, piduriõli jne ja kõike seda selleks, et auto säilitaks parimad omadused. Kõik nendest loetletud asjadest võib mõttetu km välja pigistada. Miks on vaja piduriõli vahetada iga 2 aasta tagant eksole(?) milline raiskamine.

-
- Huviline
- Postitusi: 5711
- Liitunud: 20.07.2011 17:24 45
- Asukoht: Tallinn, Tel:51905398
- Kontakt:
Re: E46 käsipidur käib vastu, koliseb ja sahiseb
Ah-ah, kunofarina võib muidugi tore olla aga mulle meeldib BMW. 
Umbes 50 000 miili ehk ca 80 000km on tootjate üldine hinnang amordi eale.
http://www.europerformance.co.uk/parts/ ... absorbers/

Umbes 50 000 miili ehk ca 80 000km on tootjate üldine hinnang amordi eale.
http://www.europerformance.co.uk/parts/ ... absorbers/
-
- Huviline
- Postitusi: 5711
- Liitunud: 20.07.2011 17:24 45
- Asukoht: Tallinn, Tel:51905398
- Kontakt:
Re: E46 käsipidur käib vastu, koliseb ja sahiseb
Sul on mingi oma Tallinn siledate teedega? Kust seda saada? 
See kolmene sul siis tiibadega või mingi aeroplaani lisa pandud. Kõik on võimalik.
PS: Kuno, koli lõpuks 21. sajandisse.
BMW oskab väga täpselt orig piduriklotside välpa planeerida. Väga täpselt oskab auto selle omanikule tekkiva aja ning kulu planeerida.

See kolmene sul siis tiibadega või mingi aeroplaani lisa pandud. Kõik on võimalik.

PS: Kuno, koli lõpuks 21. sajandisse.

-
- Huviline
- Postitusi: 5711
- Liitunud: 20.07.2011 17:24 45
- Asukoht: Tallinn, Tel:51905398
- Kontakt:
Re: E46 käsipidur käib vastu, koliseb ja sahiseb
"Drivers do not notice wear of their shock absorbers - and therefore depend on the professional advice from their workshop."
http://www.zf.com/brands/content/en/sac ... rbers.html
Ja testimise kohta lühiselgitustega, miks on see ülevaatuspunktidest valideerituse astme tõttu eemaldatud.
https://mattersoftesting.blog.gov.uk/yo ... -mot-test/
http://www.zf.com/brands/content/en/sac ... rbers.html
Ja testimise kohta lühiselgitustega, miks on see ülevaatuspunktidest valideerituse astme tõttu eemaldatud.
https://mattersoftesting.blog.gov.uk/yo ... -mot-test/
Re: E46 käsipidur käib vastu, koliseb ja sahiseb
Ma ei saa aru, mis krdi 100 000 Tallinna tänavaid? Kui tegemist pole tööga
(kuller, nagu mina nooruses olin) või takso, või kauba transport vms...
on üsna võimatu 5 aasta jooksul selline number TALLINNA tänavaid tiksutada.
Kui jutt läheb juba "aa ei ma elan tegelikult Jüri ringil ja töötab Bussijaamas",
siis mis 100 000km? 10% on Tallinn. Maantee km-d jooksevad 3x kiiremini
kui Tallinna km-d ja mnt km-deid on tavaliselt mitu korda rohkem.
Mitte mingeid klotsiplaane BMW ei tee. ATM vs manuaalkasti kasutajatel
on juba mitukümmend protsenti erinev see kulumine. Kui veel mõni oskab
käiguga ka pidurdada, nagu mina, siis kestavad eesmised 70 000km väga edukalt.
Ja tegemist ei ole metallipulbrist tehtud klotsidega.
Muideks, Tallinna põhilised teed, mida sõidetakse 2/3 summast, on viisakad.
Lao ette paar kilomeetrit "endist Telliskivi tänavat" mulle aastal 2015.
(kuller, nagu mina nooruses olin) või takso, või kauba transport vms...
on üsna võimatu 5 aasta jooksul selline number TALLINNA tänavaid tiksutada.
Kui jutt läheb juba "aa ei ma elan tegelikult Jüri ringil ja töötab Bussijaamas",
siis mis 100 000km? 10% on Tallinn. Maantee km-d jooksevad 3x kiiremini
kui Tallinna km-d ja mnt km-deid on tavaliselt mitu korda rohkem.
Mitte mingeid klotsiplaane BMW ei tee. ATM vs manuaalkasti kasutajatel
on juba mitukümmend protsenti erinev see kulumine. Kui veel mõni oskab
käiguga ka pidurdada, nagu mina, siis kestavad eesmised 70 000km väga edukalt.
Ja tegemist ei ole metallipulbrist tehtud klotsidega.
Muideks, Tallinna põhilised teed, mida sõidetakse 2/3 summast, on viisakad.
Lao ette paar kilomeetrit "endist Telliskivi tänavat" mulle aastal 2015.
Teen kodudes elektriasju korda. 36€/h. Anna murest märku. www.motovool.ee
Oled huvitatud elektriautodest ja tahad enda panuse anda? PS Oskad või tahad osata RS485, Modbus? PS!
Oled huvitatud elektriautodest ja tahad enda panuse anda? PS Oskad või tahad osata RS485, Modbus? PS!
-
- Huviline
- Postitusi: 5711
- Liitunud: 20.07.2011 17:24 45
- Asukoht: Tallinn, Tel:51905398
- Kontakt:
Re: E46 käsipidur käib vastu, koliseb ja sahiseb
ATM ja autod sõidavad Tallinnas. Klotsi kulumine väga hästi planeeritud.

https://wiki.bentleypublishers.com/disp ... Series+E60


https://wiki.bentleypublishers.com/disp ... Series+E60
-
- Huviline
- Postitusi: 5711
- Liitunud: 20.07.2011 17:24 45
- Asukoht: Tallinn, Tel:51905398
- Kontakt:
Re: E46 käsipidur käib vastu, koliseb ja sahiseb
Piduriõli ka vananeb eksole täpselt 2*365 päevaga? 
Kasutage hall-ollust palun. See on indikaator planeerimisteks, meelespidamiseks ja ressursside planeerimiseks. See ongi ilmselgelt suurim põhjus, miks valdav osa inimesi sõidab katkiste amortidega. Kui petate kedagi siis eelkõige ikka ise-ennast. Ise sõidate ju nende autodega.

Kasutage hall-ollust palun. See on indikaator planeerimisteks, meelespidamiseks ja ressursside planeerimiseks. See ongi ilmselgelt suurim põhjus, miks valdav osa inimesi sõidab katkiste amortidega. Kui petate kedagi siis eelkõige ikka ise-ennast. Ise sõidate ju nende autodega.
- PeeterA
- Huviline
- Postitusi: 4508
- Liitunud: 26.07.2007 10:10 36
- Telefon: 51949859
- Asukoht: BMW diagnostika Haapsalus
- Kontakt:
Re: E46 käsipidur käib vastu, koliseb ja sahiseb
Pidid eile õhtul veenvad viited esitama, kus tuuakse välja amordistendide mõõtetäpsuse probleemid.
Mind see endiselt huvitab.
Mind see endiselt huvitab.
tel. 51 949 859
Re: E46 käsipidur käib vastu, koliseb ja sahiseb
Keegi võiks selle teema pealkirja ära muuta
Aga tegelikult oleks nagu isegi kuulnud/lugenud jutte, et üks amordistend tunnistab amordid vanarauaks ja teine praktiliselt uuteks, eks mingid probleemid nendega ikka on.

Aga tegelikult oleks nagu isegi kuulnud/lugenud jutte, et üks amordistend tunnistab amordid vanarauaks ja teine praktiliselt uuteks, eks mingid probleemid nendega ikka on.
-
- Huviline
- Postitusi: 5711
- Liitunud: 20.07.2011 17:24 45
- Asukoht: Tallinn, Tel:51905398
- Kontakt:
Re: E46 käsipidur käib vastu, koliseb ja sahiseb
Ülevaatuse temaatiline link on ülalpool ja seal on osad momendid mainitud, miks sellist testi ei saa usaldada ning seetõttu ülevaatused seda tulemust ei arvesta.

http://link.springer.com/article/10.100 ... 6-z#page-2
Huvitav võib olla ka lugeda arendussuunda, kus auto ise hakkab amordi tööd jälgima pluss juhtmevaba kommunikatsioonilaiendid.
http://www.researchgate.net/publication ... _operation

http://link.springer.com/article/10.100 ... 6-z#page-2
Huvitav võib olla ka lugeda arendussuunda, kus auto ise hakkab amordi tööd jälgima pluss juhtmevaba kommunikatsioonilaiendid.
http://www.researchgate.net/publication ... _operation
- WhoIsTheMaster
- Huviline
- Postitusi: 334
- Liitunud: 23.09.2014 15:22 56
- Peamine sõiduk: E61 535d/530xd
- Telefon: 53917831
- Asukoht: Keila/Tallinn
- Kontakt:
Re: E46 käsipidur käib vastu, koliseb ja sahiseb
Mõtlesin ka et pool teemat tuleks mujale tõsta. Teema algataja käest võeti teema lihtsalt üle, nagu Keskerakond kaaperdab linnarahva algatusi.
Enivei, jääb arusaamatuks ttsys "täiesti ribadeks amordid", mis hetkel need siis täiesti ribadeks on?
Arnisel on täiesti uus auto, Nissan Leaf, praeguseks juba poole aastaga üle 30 000 km maha vuranud. Olen ise sõitnud sama mudeliga, kui ka Arnisel kaasa "loksunud". Kahjuks aga pole olnud võimalust katsetada sama mudelit poolpiduste amortidega.
Minu meelest on amorte pehmuse järgi täiesti mõttetu lahterdada töötavateks ja vähem töötavateks.
Erinevatel autodel on juba erineva jäikusega amordid, mõnel isegi reguleeritava jäikusega. Mõnele meeldibki pehmem värk(minule) ja mõnele jälle kangem. Kange vedrustuse viga on see, et kruusasema tee peal tahavad hambad välja loksuda.
Visuaalselt on võimalik väga hästi aru saada, kas amort töötab või vähem. Vajutad vastava nurga autole alla ja siis vaatab mitu õõtsatust auto teeb,kui lahti lased. Mitte ühtegi, siis on korras
Aga jah. Läbisõidu järgi amortide vahetus on mingi väljamõeldud jutt. Kütust tangid ka läbisõidu järgi?
Mina tangin vajaduspõhiselt ja vahetan kõiki teisi kuluosi ka vajaduspõhiselt, va. mootoriõli.
Enivei, jääb arusaamatuks ttsys "täiesti ribadeks amordid", mis hetkel need siis täiesti ribadeks on?
Arnisel on täiesti uus auto, Nissan Leaf, praeguseks juba poole aastaga üle 30 000 km maha vuranud. Olen ise sõitnud sama mudeliga, kui ka Arnisel kaasa "loksunud". Kahjuks aga pole olnud võimalust katsetada sama mudelit poolpiduste amortidega.
Mis seos siin nüüd uuel ja vanal autol on? Oot vana auto on kuidagi kehvem, kui uus? Aa need amordid vist jajjajaj. Aga kui ma panen vanale autole uued amordid, kas ma saan siis nüüd uue auto? Kas ma saan siis auto, mis on võrväärne uue auto vedrustusega? Let me. Ma ostsin kunagi... 5 aastat tagasi vist, oma esimese tänavalegaalse sõiduki, millel olid ostes juba tagumised amordid täiesti läbi, no reaalselt kiikuda sai ja kui kõvasti loksutada võttis rattadki maast ülesse. Panin poest tutikad amordid alla(tegu oli jäika tagasilda omava isendiga), üleloomulike emotsioone uuemad amordid küll ei tekitanud va. see et 90 km/h liikudes ei visanud enam külge ette.ttsys kirjutas:Kisub jälle huumoriks aga kõigutage ja loksutage edasi. Täiesti arusaadav, et kui looduskaitse all olev subjekt ei ole elus kunagi uut autot ostnud ja sellistega sõitnud siis tema tagumikutunnetuse-loksutaja-painutaja-visualsilma-andur on kalibreeritud ka vastavale tasemele.![]()
Minu meelest on amorte pehmuse järgi täiesti mõttetu lahterdada töötavateks ja vähem töötavateks.
Erinevatel autodel on juba erineva jäikusega amordid, mõnel isegi reguleeritava jäikusega. Mõnele meeldibki pehmem värk(minule) ja mõnele jälle kangem. Kange vedrustuse viga on see, et kruusasema tee peal tahavad hambad välja loksuda.
Visuaalselt on võimalik väga hästi aru saada, kas amort töötab või vähem. Vajutad vastava nurga autole alla ja siis vaatab mitu õõtsatust auto teeb,kui lahti lased. Mitte ühtegi, siis on korras

Aga jah. Läbisõidu järgi amortide vahetus on mingi väljamõeldud jutt. Kütust tangid ka läbisõidu järgi?
Mina tangin vajaduspõhiselt ja vahetan kõiki teisi kuluosi ka vajaduspõhiselt, va. mootoriõli.
Süda on BMW.
-
- Huviline
- Postitusi: 5711
- Liitunud: 20.07.2011 17:24 45
- Asukoht: Tallinn, Tel:51905398
- Kontakt:
Re: E46 käsipidur käib vastu, koliseb ja sahiseb
Uskumatuid-toomaseid on planeedi igas servas. ZF grupi pro ütleb, et auto omanikud ei ole võimelised amordi korrasolekut hinnata.

Amorditootjad on deklareerinud, et normaaltingimustes on amordi kasulik tööiga ("The consensus for shock absorber life span is around 50,000 miles.") ca 80 000km aga ikka teab uskumatu-toomas, et tal on veel paremad võimed kambriliste 2 suunaliste amortide testimiseks lausa autole käsi laiutades, mida ei suuda tuvastada ka üsnagi kõrgemõtlemisega inseneride testiseadmed.
Amorditestide pähkel ehk lahendust vajav probleem on simuleerida amordi tööd kiiruse pealt pidurdades, kus amort on viidud efektiivsuse nivoost alla poole. Uskumatu-toomas räägib, et ta teeb seda kätega muljudes. Nutt tuleb peale, kui sellist asja loen.


Amorditootjad on deklareerinud, et normaaltingimustes on amordi kasulik tööiga ("The consensus for shock absorber life span is around 50,000 miles.") ca 80 000km aga ikka teab uskumatu-toomas, et tal on veel paremad võimed kambriliste 2 suunaliste amortide testimiseks lausa autole käsi laiutades, mida ei suuda tuvastada ka üsnagi kõrgemõtlemisega inseneride testiseadmed.

Amorditestide pähkel ehk lahendust vajav probleem on simuleerida amordi tööd kiiruse pealt pidurdades, kus amort on viidud efektiivsuse nivoost alla poole. Uskumatu-toomas räägib, et ta teeb seda kätega muljudes. Nutt tuleb peale, kui sellist asja loen.


- WhoIsTheMaster
- Huviline
- Postitusi: 334
- Liitunud: 23.09.2014 15:22 56
- Peamine sõiduk: E61 535d/530xd
- Telefon: 53917831
- Asukoht: Keila/Tallinn
- Kontakt:
Re: E46 käsipidur käib vastu, koliseb ja sahiseb
Kuule ära aja udujuttu. Nagu ole reaalne mitte ära aja siin müügimehe juttu. Sügavalt kamakaks, kas mingi apraat suudab minust paremini amordi testi teha või mitte. Mina ei liikle igapäevaselt 200km/h et mul must be hüper korralikud amordid all peavad olema. Ka ei sõida ma muudmoodi sõgedalt, et igas keerukohas pidur põhjas, nii et rehv mööda asfalti põrkab. Muuseas selle jaoks on olemas ka ABS. Oma tahma-toomase võtetega saan ilusti aru, kas amort on töökorras või mitte. Ja nende võtetega katsetatud amordid kestavad veel aastaid. Ja mis siis on kui ma ei saagi aru et 100% töövõime asemel on alles hoopis 98%, suren maha, ei suuda pidurdada mõnes kurvis, kukun lihtsalt mööda maanteed sõites pikali?
MIS SIIS JUHTUB KUI AMORT EI OLEGI PÄRISELT 100% TÖÖVÕIMELINE???
Vägisi jääb mulje et sa ajad siin tänava autosid formelitega segamini. See et mingi suvaline jorss ütleb et suvaline teine jorss pole võimeline oma amorte hindama on pesuehtne müügijutt. Tead mul on need filtrimehed kodus käinud, kes kraanivett oma testritega mõõdavad...
MIS SIIS JUHTUB KUI AMORT EI OLEGI PÄRISELT 100% TÖÖVÕIMELINE???
Vägisi jääb mulje et sa ajad siin tänava autosid formelitega segamini. See et mingi suvaline jorss ütleb et suvaline teine jorss pole võimeline oma amorte hindama on pesuehtne müügijutt. Tead mul on need filtrimehed kodus käinud, kes kraanivett oma testritega mõõdavad...
Süda on BMW.