325i (n52b25) e90 vanose probleem
Postitatud: 26.04.2010 10:54 21
Autoks 325i (n52b25) e90.
Mure selline, et külmkäivituste korral esineb mootori soojenemise režiimis mootori töös aegajalt tõsiseid häireid:
tühikäik muutub äärmiselt ebaühtlaseks, pöörded hüplevad, kogu auto kere väriseb, kohati sureb välja;
kohalt ära minnes on jõudu vähe ja tahab rohkem pöördeid, gaasi vajutades kostub väljalaskest kohati paukuvat heli;
sujuva hooga liikudes on tunda kerget jõnksutamist, gaasi vajutades katkumist;
sõites ja mootori tühikäigule minnes, sureb välja, vältida saab seda vaid gaasi peal hoides;
sümptomid kaovad enamasti peale mõningast sõitmist ja seejärel seismist;
sooja mootoriga probleeme ei esine, va mõnikord kohatine katkumine kiiremal gaasipedaali vajutamisel kõrgema käigu, st madalamate pöörete korral.
Ülalkirjeldatud sümptomid korduvad ebakorrapäraselt (vahest nädalase vahega) ja ainult peale pikka (~8 tundi) seismist ning pigem madalamate temperatuuride puhul.
Diagnostika on korduvalt andnud veateateid seoses kinnikiilunud VANOSEga ja sellest tulenevalt muude sellega seonduvate häiretega.
Peale mõningast uurimist ja puurimist leidsin BMW tehnilise bulletin'i (misiganes eestikeelne vaste sellel on), milles kirjeldatakse täpselt samade sümptomite puhul n52 mootorite puhul teostatavaid töid - http://www.bmwtis.com/tsb/bulletins/bul ... 10505g.htm
Kokkuvõttes on probleemi lahendamiseks vajalik ikkagi VANOSe sisse- ja väljase ära puhastada jm sinna juurde kuuluv vahetada (tihendid). Lisaks soovitatakse uuendada mootori juhtelektroonikat, mis lisab miski täiendava VANOSe klappide puhastusrežiimi (UM küsib ainult tarkvara uuendamise eest "kõigest" 2,5 kilo
).
Väga põhjalik M52 mootori (ei ole kindel, kas see on N52 lahendusega identne) VANOSe lahtivõtmise ja teostatavate protseduuride juhend koos pildimaterjaliga on kättesaadav - http://www.beisansystems.com/procedures ... cedure.htm
Esialgu ei julgeks omalkäel hakata mootorikomponente lahti lammutama (kuigi juhendi järgi tundub täitsa lihtne/põnev olevat
), mistõttu siit küsimus, kus oleks mõistlik lasta nimetatud tööd teha (esialgu va UM) ja mis see maksma võiks minna?
Mure selline, et külmkäivituste korral esineb mootori soojenemise režiimis mootori töös aegajalt tõsiseid häireid:
tühikäik muutub äärmiselt ebaühtlaseks, pöörded hüplevad, kogu auto kere väriseb, kohati sureb välja;
kohalt ära minnes on jõudu vähe ja tahab rohkem pöördeid, gaasi vajutades kostub väljalaskest kohati paukuvat heli;
sujuva hooga liikudes on tunda kerget jõnksutamist, gaasi vajutades katkumist;
sõites ja mootori tühikäigule minnes, sureb välja, vältida saab seda vaid gaasi peal hoides;
sümptomid kaovad enamasti peale mõningast sõitmist ja seejärel seismist;
sooja mootoriga probleeme ei esine, va mõnikord kohatine katkumine kiiremal gaasipedaali vajutamisel kõrgema käigu, st madalamate pöörete korral.
Ülalkirjeldatud sümptomid korduvad ebakorrapäraselt (vahest nädalase vahega) ja ainult peale pikka (~8 tundi) seismist ning pigem madalamate temperatuuride puhul.
Diagnostika on korduvalt andnud veateateid seoses kinnikiilunud VANOSEga ja sellest tulenevalt muude sellega seonduvate häiretega.
Peale mõningast uurimist ja puurimist leidsin BMW tehnilise bulletin'i (misiganes eestikeelne vaste sellel on), milles kirjeldatakse täpselt samade sümptomite puhul n52 mootorite puhul teostatavaid töid - http://www.bmwtis.com/tsb/bulletins/bul ... 10505g.htm
Kokkuvõttes on probleemi lahendamiseks vajalik ikkagi VANOSe sisse- ja väljase ära puhastada jm sinna juurde kuuluv vahetada (tihendid). Lisaks soovitatakse uuendada mootori juhtelektroonikat, mis lisab miski täiendava VANOSe klappide puhastusrežiimi (UM küsib ainult tarkvara uuendamise eest "kõigest" 2,5 kilo

Väga põhjalik M52 mootori (ei ole kindel, kas see on N52 lahendusega identne) VANOSe lahtivõtmise ja teostatavate protseduuride juhend koos pildimaterjaliga on kättesaadav - http://www.beisansystems.com/procedures ... cedure.htm
Esialgu ei julgeks omalkäel hakata mootorikomponente lahti lammutama (kuigi juhendi järgi tundub täitsa lihtne/põnev olevat
