1. leht 1-st

K: Klotsi fiksaatorklambrid

Postitatud: 08.06.2010 20:09 08
Postitas Laurit
Vahetasin autol pidurikettaid ja klotse ning arvatavasti paigaldasin fiksaatorklambrid halvasti ning nüüd on mõlemad tagumised kadunud. Kas neid peaks uuena autopoodides ka saada olema ja kas need põhjustavadki selle rõveda klõbina? Kas klõbina likvideerimiseks piisab lihtsalt uute klambrite ostmisest, mingeid nippe nende paremaks kinnitamiseks? :?

/// Üks küsimus veel, tagumised piduriklotsid pole peaaegu üldse kulunud aga vilisevad pidurdades, kas probleem võib nende vanuses ka olla? Pidurikettad uued.

Re: K: Klotsi fiksaatorklambrid

Postitatud: 09.06.2010 10:33 05
Postitas Laurit
Vilisemise kohta leidsin, oleks pidanud kohe otsingut kasutama. Ega siis midagi, poodi fiksaatorklambreid ja piduriklotse ostma. :( Mingi möksi kohta lugesin ka, igaksjuhuks seda ka ostma.
Günther kirjutas:Piduriklotside vilistamist põhjustab ainult klotside mikroskoopiline vibreerimine
sadulas ja sõltub mitte ainult klotsi toetuspindade kulumisest sadularaamil,
vaid suurel määral ka klotsi-sadula üldisest konfiguratsioonist. On tunnustatud
fakt, et erinevatel mudelitel on “soodumus” klotside vibratsiooniks erinev.
Näitena võiks tuua sellesama BMW5 E39 esiklotsid LP1608. Eksperimendi
korras uuena vilistanud ja nädalapäevad kasutuses olnud klotsid paigaldati
teisele autole ja vilet ei tekkinud. Tehas paigaldab katsete tulemustele
põhenedes klotside tugiplaatidele müravastase katte, kasutab friktsioonkatte
rihvamist või neisse soonte lõikamist, kuid vilistavate klotside puhul on
soovitav vahetada ka pidurklotside paigalduskomplekt. Üldjuhul on
paigalduskomplekti vahetus vabatahtlik (ja seetõttu ei paku tootja neid
klotsidega koos komplektis), kuid nende olemasolu on kohustuslik.
Kohustuslik on ka vile tekkimisel vahetada paigalduskomplekt, kuna vanad
võivad olla “väsinud”. Mõningate vibratsioonialtide mudelite puhul on
täheldatud asjaolu, et vile tekib koos klotsidega ka uute ketaste paigaldamisel.
Nimetatud asjaolu seletatakse vibratsiooni tekkimisega friktsioonkatte ja ketta
pindade sileduse ja uue tugiplaadi puhastatud pidurisadulas vabama liikumise
koosmõjul. Kulumisjälgede olemasolul sadula klotside toetuspindadel ei
pruugi abi olla tugiplaadi katetest ega uuest paigalduskomplektist. Tuleb
arvestada ka asjaoluga, et eri tootjail klotside tugiplaatide mõõdud vähesel
määral varieeruvad ning sellepärast võib klotside tootja vahetus mõnikord
konkreetse auto puhul aidata. See aga ei tähenda tegelikuses vilistavate
klotside komplekti garantiilisust – teisele sõidukile paigaldatuna normaalne
funktsioneerimine on selle tõestuseks. Tähelepanu tuleb kindlasti pöörata ka
sadula sõrmede/kolbide korrasolekule. Töötav aga rooste/kulumise tõttu
“poov” sadul põhjustab uute klotside vibratsioni enne täielikku sissetöötamist
ning põhjustab ketaste tööpindade vale kulumist, mille negatiivne mõju
avaldub pärast klotside (ja ka ketaste) vahetust.

Re: K: Klotsi fiksaatorklambrid

Postitatud: 09.06.2010 19:56 58
Postitas kloox
Ostes odava klotsi,saad vilina kauba peale kaasa :lol:

Re: K: Klotsi fiksaatorklambrid

Postitatud: 09.06.2010 22:19 20
Postitas Günther
ei pruugi saada vilinat odava klotsiga, kuid on tõenäolisem, et hakkab vilistama(nende odavate klotside materjal on selline jama lihtsalt). Minumeelest e39 on klotside suhtes vääääga pirts. Olen ise katsetanud vähemalt 5 eri firma klotse. Odavad hakkasid kohe vilistama, kallimad samuti vilistasid (küll hiljem ja vähem). Ise jäin pidama keskmise hinnaga klambritel, klotsidel ja ketastel. Firmaks on Delphi.

Re: K: Klotsi fiksaatorklambrid

Postitatud: 10.06.2010 10:31 04
Postitas Laurit
Tagumised fiksaatorklambrid 2 tki 68.-, esimesed 216.- :o Üks esimene puudu aint, ükshaaval ka ei müüda.

// Sain romulast 50 eeguga :)