1. leht 2-st

K: mootori temperatuur

Postitatud: 21.11.2011 21:23 55
Postitas Tauri.
Võibolla natuke loll küsimus, aga mis kraadiga termostaat panna 325td-le ?

Re: K: termostaat

Postitatud: 21.11.2011 22:09 21
Postitas Heix
Meie kliimas oleks vast kõige parem ikka avamistempiga 92C
need mis need 80 kandis...nendega jääd talvel hätta ma arvan.

Re: K: termostaat

Postitatud: 21.11.2011 22:10 05
Postitas Tauri.
Aga kas see suvel kuumaga jälle jama pole?

Re: K: termostaat

Postitatud: 21.11.2011 22:27 55
Postitas siiim_k
taurikazz kirjutas:Aga kas see suvel kuumaga jälle jama pole?
Ei ole, lihtsalt avatakse hiljem ja kui suvel kuumaga jama tekib siis viga tõenäoliselt veepumbas, termosiduris või millegis sellises pigem.

Re: K: termostaat

Postitatud: 22.11.2011 17:54 13
Postitas Tauri.
Üks küsimus veel, et mis pidi see termostaat sinna sisse läheb. Uuel termostaadil ühes otsas mingi tila, kus kuulike sees. Teiste autode puhul pole veel sellist asja kohanud. Äkki kellelgi mingit pilti või skeemi näidata?

Re: K: termostaat

Postitatud: 22.11.2011 18:21 36
Postitas Heix
taurikazz kirjutas:Üks küsimus veel, et mis pidi see termostaat sinna sisse läheb. Uuel termostaadil ühes otsas mingi tila, kus kuulike sees. Teiste autode puhul pole veel sellist asja kohanud. Äkki kellelgi mingit pilti või skeemi näidata?
tee omale teene ja jäta üks neist lehtedest meelde:realoem.com või bmwfans.info
Nendelt lehtedelt saad hulgaliselt infot.

Re: K: termostaat

Postitatud: 22.11.2011 18:37 25
Postitas siiim_k
taurikazz kirjutas:Üks küsimus veel, et mis pidi see termostaat sinna sisse läheb. Uuel termostaadil ühes otsas mingi tila, kus kuulike sees. Teiste autode puhul pole veel sellist asja kohanud. Äkki kellelgi mingit pilti või skeemi näidata?
Kui vahetama hakkad siis näed ju teise pealt kuidas sees on.

Re: K: termostaat

Postitatud: 22.11.2011 20:46 20
Postitas Tauri.
Sain juba vahetatud, kuid sisse oli pandud mingi tavaline, ilma selle tilata. Valesti seda panna pms ei annagi.

K: mootori temperatuur

Postitatud: 24.11.2011 15:51 55
Postitas Tauri.
Küsimus siis järgmine, et termostaat sai välja vahetatud. Kuid ikka kulub maru palju aega selleks, et seier jõuaks keskele. Sooja hakkab muidu tulema juba sinise peal. Sõprade tds-del pms paari km-ga mootor töösoe. Mul kulub aga selleks vähemalt 15km selliste ilmadega. Ei tea veel mis siis saab kui - kraadid tulevad :(

Re: K: mootori temperatuur

Postitatud: 24.11.2011 16:15 53
Postitas Tauri.
Mul kliimat peal pole ja panin ka ikka 80 kraadise. Oli päris kallis ka teine 21.70 wahleri oma. Aga termostaadi küljes oli mingit imelik tila taoline asi kus väike kuulike sees. Pole varem näinud. Milles võib asi olla?

Re: K: mootori temperatuur

Postitatud: 24.11.2011 18:41 54
Postitas Tauri.
Huh, siis ikka asi vast õige. Kartsin, et anti poest vale termostaat kuna karbi peale oli markeriga kirjutatud 525D. Termostaat sai hea ja istus pessa nii nagu peab. Jahutusvedelik sai normi ja õhk pidi ka välja saama. Või kuidas keegi õhku välja võtab? Milles võiks veel asi olla? Termosidur korras.

Re: K: mootori temperatuur

Postitatud: 24.11.2011 18:49 00
Postitas Tauri.
Veepump peaks ka ikka korras olema. kui jõuab keskele, siis seal püsib, ei lange ega lähe üle. Aga mäletan, et eelmine talv ja sügis läks väga hästi soojaks, hetkega. Ei tea mis jama. Äkki siiski veel kuigipalju õhku vahel. Tegin nii, et ajasin nina üles, keerasin korgi maha, 4 astmesse ja soojendus põhja. On kellelegi veel mingeid variante?

Re: K: mootori temperatuur

Postitatud: 24.11.2011 18:56 01
Postitas Tauri.
Tänud. Vaatan mis ta paari päeva jooksul teeb.

Re: K: mootori temperatuur

Postitatud: 26.11.2011 12:55 21
Postitas Tauri.
Ja ikka ei midagi :| Tundub, et läheb küll pisut kiiremini kui vana termostaadiga, aga asi pole ikka õige. +5 peab sõitma vähemalt 10km, et temp jõuaks keskele. Enda mõistus on otsas. Termosidur korras ja veepump peaks ka ok olema. Olen sõitnud nüüd paar päeva päris palju ja õhk peaks ka väljas olema

Re: K: mootori temperatuur

Postitatud: 27.11.2011 11:29 41
Postitas Tauri.
See on veel hästi. Mina pean sõitma 10km ja võibolla paar isegi peale. Kahel sõbral kaks 525tds-i touringut ja nendel tõesti paari km-ga temp keskel. Ei oska nagu kuskilt enam viga otsida.

Re: K: mootori temperatuur

Postitatud: 28.11.2011 20:49 06
Postitas Tauri.
Kas on võimalik, et temp. näidik on katki? Sooja hakkab tulema juba kui seier sinise peal. Samas seda näidikute testi tehes lööb kõik kellad samal ajal põhja.

Re: K: mootori temperatuur

Postitatud: 28.11.2011 21:02 05
Postitas siiim_k
Sinise löpus peaks temp olema umbes 40c, teoreetiliselt peaks sooja puhuma jah.
Vöin ka eksida, kuna näite töin e46 m54b22 mootoriga auto pealt.

Re: K: mootori temperatuur

Postitatud: 26.12.2011 13:08 57
Postitas Taavi580
Tõstaks veidi vana teemat ja küsiks kas keegi oskab ütelda mis peaks E39 525d jahutusvedeliku temperatuur olema töösoojana? Olen vaadanud mitmeid kordi seda temperatuuri varjatud menüüst ning kõrgemale kui 75C pole see selliste ilmadega tõusnud. Samas temperatuuri kell on keskel. Ilmselt siis viga ikkagi termostaadis?

Re: K: mootori temperatuur

Postitatud: 26.12.2011 18:08 42
Postitas Tauri.
Temp peaks olema jah ikka seal 90 ringis.

Re: K: mootori temperatuur

Postitatud: 24.01.2012 21:53 38
Postitas marddikas
Ei hakanud uut teemat tegema, vaid jätkan siin oma murega:
auto on e36 94a. 1,6 mootoriga.
Probleem samuti pikalt soojenemises. Pole ju normaalne et väike bensiinimootor soojeneb nii pikalt.
Olen selle mudeli omanik alles esimest nädalat, ennem omanud aastaid ka erinevaid bmw-si.
Vaatasin täna spetsiaalselt km. Välistemp. -4 Käivitasin, 1min kohapeal ja alustsin sõitmist. Esimesed 7km ja seier jõudis sinise ülemisse piiri, 14 km oli seier keskel, 24km peal sai alles piildinupust maha keerata, siis hakkas salongis soe.
Paar päeva tagasi vahetasin termostaadi, enne seda jäigi seier veerandi peale.
Oskab keegi kommenteerida-võrrelda oma sarnase mudeliga?
Marek

Re: K: mootori temperatuur

Postitatud: 24.01.2012 23:07 57
Postitas BMW Rh+
Tervist kõigile kellel termostaadiga mure, endal vaja ka termostaadi vahetus ette võtta ja sooviks teada mis avamistemperatuuriga termostaat 3.0d e46 135kw hakkab?

Re: K: mootori temperatuur

Postitatud: 29.01.2012 23:23 20
Postitas Tauri.
Mulle öeldi autopoes, et kõikidele bemmidele on ette nähtud 82 kraadised termostaadid.
Sain ka siis sellise, kuid maru kallis oli 2.5 diislile, 22€.
Kõik sõbrad kes on ostnud, maksis 10€ kandis.
Peale termostaadi vahetust läks asi vaid hullemaks. Selliste ilmadega ei lähe temp üldse keskele, kõigub seal sinise ja valge vahel. Õhk pidi välja saama.
Tuleb jälle uue termostaadi järele minna?

Re: K: mootori temperatuur

Postitatud: 30.01.2012 16:30 24
Postitas kaupov
Olete ikka jahutussüsteemi õhutanud peale termostaadi vahetamist? Radika peal on täitmiskorgi kõrval väiksem kruvi, millest käib jahutusüsteemi õhutamine, ise ta ennast ei õhuta.
Pildil number 7: http://bmwfans.info/parts/catalog/E36/S ... /radiator/

Keera aga irvakile, hoia vedeliku taset piirides, kui õhu asemel hakkab kruvi vahelt vedelikku välja tulema, keera kinni. Protsessi kiirendamiseks võid lõdvikuid käega mudida. Enda 1,8 moto soojeneb suht ilusalt ja seier jääb poole skaala peale.

Re: K: mootori temperatuur

Postitatud: 31.01.2012 10:42 15
Postitas Tauri.
Diislil vähe teine süsteem, nimelt paisupaak, radika juures pole mingit korki. Mina õhutasin nii:
Ajasin esinina päris kõrgele, auto tööle. Keerasin paisupaagi korgi maha, soojendus põhja 4 astmele ja lasin nii autol töötada..

Re: K: mootori temperatuur

Postitatud: 02.02.2012 09:32 57
Postitas kolks
Äkki peaksite kontrollima kaa ventilaatori viskosiduri korrasolekut. Proovimise mõttes võtke see vent üldse küljest ära. Ja vaadake mis saab. Kui sidur kinni siis jahutabki mootori liigselt maha.

Re: K: mootori temperatuur

Postitatud: 02.02.2012 14:39 14
Postitas Tauri.
Viskosidur on korras. Käega peatades jääb ilusti seisma, ja siis hakkab jälle vaikselt ringi käima

Re: K: mootori temperatuur

Postitatud: 02.02.2012 21:11 53
Postitas marddikas
marddikas kirjutas:Ei hakanud uut teemat tegema, vaid jätkan siin oma murega:
auto on e36 94a. 1,6 mootoriga.
Probleem samuti pikalt soojenemises. Pole ju normaalne et väike bensiinimootor soojeneb nii pikalt.
Olen selle mudeli omanik alles esimest nädalat, ennem omanud aastaid ka erinevaid bmw-si.
Vaatasin täna spetsiaalselt km. Välistemp. -4 Käivitasin, 1min kohapeal ja alustsin sõitmist. Esimesed 7km ja seier jõudis sinise ülemisse piiri, 14 km oli seier keskel, 24km peal sai alles piildinupust maha keerata, siis hakkas salongis soe.
Paar päeva tagasi vahetasin termostaadi, enne seda jäigi seier veerandi peale.
Oskab keegi kommenteerida-võrrelda oma sarnase mudeliga?
Marek
Õhutanud olen korduvalt, visko-vent kontrollitud (korras).
Vahetasin veel jahutusvedeliku ära, ning katsin radiaatori papiga kinni.
Nüüd muidugi välistemp. ka madalam aga tulemust ikka ei ole. 14-15kilomeetriga saan seieri keskele.
Viimane asi mida olen mõelnud on see, et mootoril puudub esimene põhjakaitse. Kas äkki sealt jahutab mootorit nii palju. Aga samas kui kohapeal tühikäigul ,võttis temperatuuri saavutamine ikkagi ligi 30min.
Minul mõistus otsas.

Re: K: mootori temperatuur

Postitatud: 02.02.2012 21:19 55
Postitas Tauri.
Sama siin. Absoluutselt kõik on tehtud, aga ei midagi. Radikas on ka miski pärast külm.

Re: K: mootori temperatuur

Postitatud: 02.02.2012 21:47 08
Postitas siiim_k
taurikazz kirjutas:Sama siin. Absoluutselt kõik on tehtud, aga ei midagi. Radikas on ka miski pärast külm.
Radiaator on külm, sest termostaat on korras ja suurt ringi ei avata ennem kui vee temperatuur on jõudnud normi st. radiaatorisse seda sooja vett ei juhita kuna jahutamist pole vaja, seega radiaator ei soojene.

Re: K: mootori temperatuur

Postitatud: 02.02.2012 22:58 31
Postitas Chris_P
vabandust ,et teema highjackin.
Aga nädala tagasi juhtus nii, et varahommikul (-17 ringis) sõites märkasin,et temp seier nõksu üle keskmise ja tuppa ei puhu sooja nii nagu varem.
vahetatud termostaat, uus tosool ja õhtutatud.
Vahepeal töötab asi normaalselt ja siis järsku jälle ei tööta.
Kus kandist viga otsida?
Kas see mootorile ka midagi halba teeb kui sõita nii et see seier on keskkohast pool kuni millimeeter üle?