1. leht 1-st
E36 325 tühikäik
Postitatud: 16.08.2005 11:18 39
Postitas Jan01
Probleem selline, et autot käivitades on tühikäik ühtlane, aga kui näiteks foori taga peatuda, siis pöörded korraks langevad u 500- ni, siis viskab kuhugi 1200 kanti ja siis on jälle norm. Milles võib asi olla?
Postitatud: 16.08.2005 13:29 50
Postitas ryan
puhasta tühikäigumootor!
Postitatud: 16.08.2005 16:23 40
Postitas Aaro
Võib ka muidugi esimene märguanne olla, et lambda hakkab oma töölepingut üles ütlema.

Postitatud: 08.09.2005 18:54 33
Postitas Enrico_P
Mul ka sama jama.

Postitatud: 12.09.2005 21:43 04
Postitas zeron
Mul autot käivitades viskab pöörded kõrgele ja hoogu maha võttes püsivad nad ka vahest liiga kõrgel. Aeglaselt normaliseeruvad. Vahest teeb üldse nii et kõigub 500-1000 vahel üles-alla. Milles see pobleem võib olla?
Postitatud: 15.09.2005 10:07 10
Postitas dantee
Kui juba sooja motoga pöörded ujuvad, on ilmselt "lepikusse läinud lamda" aga enne, kui vahetama asud, käi diagnostist läbi.
Postitatud: 15.09.2005 12:42 05
Postitas zeron
Palju lambda vahetus maksma võib minna?
Postitatud: 15.09.2005 13:51 37
Postitas heiko12
mul läks lakis, kus tehakse diagnostikat, 1200
Postitatud: 24.10.2005 18:23 06
Postitas erx27
Sain ka teada, et lambda andur on oma töölepingu lõpetanud
Kuulsin sellist asja, et seoses selelga ei pruugi saada ülevaatuselt läbi, sest CO2 taset pidi näitama kõrgemat. Kas on kellelgi kogemusi

Ülevaatuse aeg läheneb ja momendil ei ole seda võimalik vahetada.
Targad, andke hüva nõu, et kas tasub trügida ARK-i või mitte

Postitatud: 24.10.2005 19:52 33
Postitas meph
Kui küttesegu ei suudeta korralikult paika panna mootoris (mis on lambda ülesanne), siis loomulikult on ka heitgaasid paigast ära. Kui kordusülevaatuse peale raha ei taha raisata, siis vaheta lambda ennem ära.
Postitatud: 24.10.2005 20:00 02
Postitas MantaOwner
Võib ka muidugi esimene märguanne olla, et lambda hakkab oma töölepingut üles ütlema.
Kusjuures ei pruugi olla lambdaanduri viga see pöörete kõikumine, minu E30-l nt on andur kutu (Truumu juures kontrollitud) ja pöörded püsivad normis vägagi kenasti nii külma kui sooja mootori korral. Ülevaatuselt üsna suure tõenäosusega läbi ei saa, aitab ainult anduri vahetus, töö võib ise ära teha (pole mingi kosmoseteadus), omal see varsti plaanis. Andur E30-le maksab nt 750 eeku ja saab seda BAKT-ist:
www.bakt.ee
Tõnu
Postitatud: 24.10.2005 21:23 21
Postitas erx27
Kontrollisin Truumu juures ära, on küll asi lambda anduris+mingi jubin kapoti alla hakkab veel õhtale minema, mis on seotud pööretega (ei mäleta selle nime). Lambda hind koos vahetusega on 1200 Eesti krooni. Kas on võimalik saada veel soodsama hinnaga
Autoks E36, 1991.a.
Postitatud: 24.10.2005 23:23 51
Postitas meph
Andur ise maksab E36'le ka kusagil 750 jaaku. Töö teed ise ära, siis saad odavamalt

Põlimõtteliselt sisaldab töö ühe tõenäoliselt kinniussitanud poldisarnase asja väljakeeramist ja siis teise samasuguse asemelekruvimist. Pole just eriline kosmoseteadus tõesti.
Ahjaa... uue lambda juhtmed on vaja ka ära ühendada :p
Ei usu, et keegi seda tööd märgatavalt odavamalt oleks nõus tegema.
Postitatud: 25.10.2005 08:21 55
Postitas erx27
meph kirjutas:Andur ise maksab E36'le ka kusagil 750 jaaku. Töö teed ise ära, siis saad odavamalt

Põlimõtteliselt sisaldab töö ühe tõenäoliselt kinniussitanud poldisarnase asja väljakeeramist ja siis teise samasuguse asemelekruvimist. Pole just eriline kosmoseteadus tõesti.
Ahjaa... uue lambda juhtmed on vaja ka ära ühendada :p
Ei usu, et keegi seda tööd märgatavalt odavamalt oleks nõus tegema.
Andurit müüakse ka 900 eeguga, kuid kas sinna juurde on vaja osta veel mingi pistik või sobib kasutada seda vana
Tegelikult olen väga võhik auto tehnilise poole pealt ja seetõttu võivad mõned küsimused totrana tunduda

Postitatud: 25.10.2005 08:48 10
Postitas MantaOwner
Tegelikult olen väga võhik auto tehnilise poole pealt
Soovitan sellisel juhul see 1200 eeku välja käia ja Truumu juures andur ära lasta vahetada, saad kindla tulemuse. Bensukulu peaks korras anduri tõttu vähenema mingi 0,5-1 liitri võrra kindlasti 100km kohta (Truumu ehk parandab mind, kui eksin) ja asi tasub ennast rahaliselt üsnagi kiiresti ära + saad ülevaatuselt legaalselt läbi.
Tõnu
Postitatud: 25.10.2005 11:49 05
Postitas meph
Vana pistik kõlbab kasutada.
Ja küttekulu võib isegi 2 liitri võrra paraneda, oleneb sõidustiilist ja sellest, kui läbi see lambda on.
Postitatud: 25.10.2005 13:16 24
Postitas Marko_N
see teine jubin seal kapoti all võib näiteks õhulugeja olla mis hakkab töölepingut lõpetama ja see enam nii odav ei ole

Postitatud: 25.10.2005 18:46 34
Postitas meph
Uuena jah päris kallis tükk, aga turult on võimalik neid ka 1500 krooniga leida.
Postitatud: 02.11.2005 08:43 50
Postitas erx27
meph kirjutas:Kui küttesegu ei suudeta korralikult paika panna mootoris (mis on lambda ülesanne), siis loomulikult on ka heitgaasid paigast ära. Kui kordusülevaatuse peale raha ei taha raisata, siis vaheta lambda ennem ära.
Kusjuures, sain ülevaatuselt puhtalt läbi. CO tase oli täiesti korras, kuigi lambda andur on nahkas. Kummaline, kas pole

Postitatud: 02.11.2005 09:15 31
Postitas MantaOwner
CO tase oli täiesti korras, kuigi lambda andur on nahkas.

Sellele ootaks küll Truumu kommentaare, tundub vähe uskumatu see lugu.
Tõnu
Postitatud: 03.11.2005 04:57 17
Postitas meph
Võibolla mingil määral hingitses siis veel. Või siis kat oli väga korralik

Postitatud: 06.11.2005 13:42 15
Postitas Raigo21
Sama mure endalgi hetkel.
Olen mitu päeva üritanud Truumut kätte saada aga tel. väljas tal pidevalt.
Puhkab vist
Lamda vahetatud aga kasu sellest ei olnud.
Ja küsimus oleks et mismoodi seda tühikägu mootorit puhastada?
Postitatud: 06.11.2005 14:22 18
Postitas Silwer
Kisud maha, leotad ja loputad karbussi puhastamiseks mõeldud vahendiga. Enne tagasi panemist veendud et regulaatori sees olev klapp liigub vabalt (liikus vist u. 90 kraadi).
Postitatud: 07.11.2005 18:16 51
Postitas patrik
ka mina tegelen lambdadega. küll odavamalt kui truumu ja kontrollin veel modicuga üle kuid mina kasutan boschi tooteid, truumu aga mingit muud. sellest ka vast hinnavahe.
vahest ei aita lambda vahetus sest aju kodeeritud lambdata töötama. ka selle saan ümber progeda
Postitatud: 08.11.2005 09:04 52
Postitas MantaOwner
Nii, sai oma E30-l lambdaandur ära vahetatud, aega kulus ca 2 tundi, ligi pääseb auto alt. Midagi keerulist seal pole: anduri pistik lahti võtta, vana andur ettevaatlikult lahti keerata, juhtmed läbi lõigata ca 15cm kaugusel andurist, uue anduri juhtmed ära ühendada (4 juhtmega anduril on must, hall ja 2 valget juhet, valged juhtmed võib suvalist pidi kokku ühendada. Joota ei ole soovitav, juhtmete ühendamiseks olid anduriga kaasas näpitsatega kokku surutavad special torukujulised pisikesed üleminekud) ning uus andur paika keerata + pistik tagasi ühendada. Enne anduri vahetamist on nt eelmisel päeval kasulik andurile pihustada mingit special vedelikku, mis poeb igale poole keerme vahele ja võimaldab andurit paremini lahti keerata. Töö tegemise ajaks tuleb aku juhe maha võtta nagu elektritööde puhul ikka, teiseks peab aju ennast ära nullima, et uus lambda nn omaks tunnistada.
Kütusekulu muutumise kohta ei oska enne kuu lõppu veel midagi öelda, aga auto minek on muutunud erksamaks kiirendusel ja ka külmast peast käivitamine võtab natuke vähem aega, niiet kasu anduri vahetusest oli igal juhul.
Tõnu
Postitatud: 08.11.2005 12:52 43
Postitas InPA
Mu autol oli pööretega sama probleem ja lõpplahendus oli see, et blokikaas oli õhtal. Kuni mootori laiali kiskumiseni arvasin et lambda viga aga...

Re: E36 325 tühikäik
Postitatud: 29.02.2012 21:58 28
Postitas westel
Täna oli selline lugu: külmalt panin käima, töötas normaalselt. Kui soojaks läks, siis hakkasid mootoripöörded 200-1500 vahet käima ja vahepeal langesid pöörded nii alla, et suri välja. Asja süüdlaseks oli lambda andur.
Enne lambda vahetust oli ka bensiini kulu üsna suur, keskmine nii 13-16 sajale.