Eelnevalt juba möned head soovitused tulnud. Lisaks veel möned hoolduse poolelt:
1. Eesti oludes tavahooldus (öli ja ölifiltrivahetus) vähemalt korra aastas või iga u.10'000 km järel. Tehase poolt määratud 20'000 või isegi 30'000 välbad löppevad Eestis turbomootoritele fataalselt.
2. Öhufiltrit vahetades puhastada ka öhufiltri plastikkorpus - kindlasti veenduda, et filter korrektselt korpusesse paigutub. Igaks kolmeks juhuks vöib filtri vahetamise vahele jääval ajal filter korra suruöhuga natuke puhtamaks puhuda. Paari aasta tagant kindlasti puhastada ka kogu ülejäänud öhutorustik kuni turbo kompressorpooleni.
3. Paari aasta tagant vöiks ölist tühjaks kallata ka vahejahuti ja röhupoole torustiku.
4. Bensiinimootorite puhul süüteküünlaid vahetades puhastada enne küünalde eemaldamist hoolikalt küünalde pesad.
5. Iga paari aasta tagant vöiks hoolikalt puhastada turbosse suunduva ja sealt väljuva ölitorustiku körbenud öli jääkidest (
sludge). Abiks relvatoru puhastamiseks loodud harjad ja erinev töökojakeemia.
6. Iga paari aasta tagant puhastada EGR klapp. Koguvad need klapid hoolega tahma ja igasugused tahked osakesed turbo labadele hästi ei möju.
7. Hoolduste ajal inspekteerida öhuvoolikute, nende ühenduste, klambrite ja kinnitite seisukorda. Öhulekked vöivad turbo juhtimissüsteemi "lolluse" töttu turbod ülekoormata ja seega nende eluiga oluliselt vähendada.
Soovitused kasutamisel:
1. Talvel soovitan kasutada eelsoojendust.
2. Ära kunagi soojenda mootorit tühikäigul!!! Alusta kohe pärast käivitust söitu, suure külmaga lihtsalt kasuta madalaid pöördeid, söida hästi sujuvalt ja ära lase turbol
boostima hakata.
3. Töötemperatuuril mootorit vöiks iga natukese aja tagant "tühjaks lasta", ehk teha möni kiire möödasöit maanteel või lihtsalt möned jöulisemad kiirendused.
4. Pärast pikemaajalist kiiret söitu (kasvöi Skandinavia kiirteede pidev 130-140km/h) või hoolikat peeneks ajamist soovitaks enne mootori seiskamist tal minut või kaks tühikäigul toimetada - kuna turbo völlid keerlevad kuni 150'000 RPM siis kuumus on nende vaenlane ja tulikuuma vurri järsult ilma jahutuse ja ölituseta jätmine jätab oma jälje.
Turbo, kui detaili, seisukorra umbmäärane kontrollimine on üpris lihtne - turbo kompressorpoolelt (tuntud ka kui "külm pool") tuleb lahti ühendada öhuvoolik ja turbo labadele suunata piisavalt valgust. Labad ja völl peavad olema puhtad, reeglina alumiiniumikarva höbedased. Ei tohi esineda nögi ega üleliigset öli. Kirjutasin üleliigset seetöttu, et vähesel määral on kasutatud turbiinis öli nagunii.
Labadel ei tohi esineda mehaanilisi vigastusi nagu mörad ja murdunud tükid. Samuti ei tohi labadel esineda süvendeid ega ülekuumenemisest tingitud värvidefekte ehk nö. "siniseks" tömbumist.
Näppudega völlist haarates on vasakule-paremale (radiaallötk) esinev väike loks normaalne - samas ei tohi labad mitte mingil juhul vastu turbo korpuse sisepindasid puutuda. Kui völlil esineb näppudega tuntav edasi-tagasi suunas lötk (aksiaallötk) on asi halb ja turbo vajab vahetamist või vähemalt suuremat remonti. Alati on vöimalik muidugi viia oma turbo spetsialisti kätte, kellel korralikud mööteseadmed ja -pingid ning sealt saab täpsema vastuse. Näiteks
http://www.turbo.ee/?id=4" onclick="window.open(this.href);return false; , endal antud ettevöttega kogemusi ei ole, aga töin näitena välja.
Eks nüansse ole hulga enam, aga need ülalmainitud siuksed tavakasutajale ka järgitavad. Ei pea olema spetsialist ega omama profitööriistu ega -töökoda. Samuti ei tohiks igapäevastele söitudele oluliselt ebamugavust lisama.