1. leht 1-st

E46 320d/M47N Turbo hooldus

Postitatud: 21.04.2012 11:19 54
Postitas Mario22
Kuidas annab turbot hooldada ja korras hoida?
Mitte hakata mõtlema siis kui tükid taga.Oskab keegi Tallinnas soovitada kes on selle teema sees.
Tänud.

Re: E46 320d/M47N Turbo hooldus

Postitatud: 21.04.2012 12:07 47
Postitas Mario22
Piisab sellest kui õigel ajal õlivahetust teha ? Või mingi ´variant läbi pesta või puhastada.

Re: E46 320d/M47N Turbo hooldus

Postitatud: 21.04.2012 15:11 56
Postitas Tauri_J
Eks ikka, õigel ajal hooldus kulub marjaks ära :D

Kartelituulutus ei tohi umbes olla, aga see M47-e probleem millel see filter võib ära ummistuda.

Re: E46 320d/M47N Turbo hooldus

Postitatud: 21.04.2012 15:42 17
Postitas headache
See filter ongi kindlasti umbes, mul endal oli see nagu mingi tükk kohe, nii umbes oli aga sinna tuleb panna uuema tüübi platikust torude süsteem ja ei ole vaja seda lolli käsna vahetada. Mul hakkas auto vähem kütet ka võtma ja jõudu tuli juurde ja seda oli tunda kohe.

Re: E46 320d/M47N Turbo hooldus

Postitatud: 21.04.2012 16:33 57
Postitas Tauri_J
http://www.upload.ee/image/2271847/P180412_13.09.jpg

mul oli siis selline, loodan et palju kurja ei teind :(

Tühikäigul jäi pöörete kõikumine ära ja võib öelda et jõudu tuli ka juurde.

Re: E46 320d/M47N Turbo hooldus

Postitatud: 21.04.2012 21:58 24
Postitas Mario22
Mis see uuem torude süsteem ja selle käsna välja vahetamine maksab ?
Ise tegid selle töö ära ?

Re: E46 320d/M47N Turbo hooldus

Postitatud: 21.04.2012 23:16 10
Postitas Tauri_J
Mario22 kirjutas:Mis see uuem torude süsteem ja selle käsna välja vahetamine maksab ?
Ise tegid selle töö ära ?
Ma ei ole kindel mis aastast seda uut süsteemi e46-le peale hakati panema.

Kõige lihtsam on lahti võtta ja vaadata mis süsteem sul on. Endal on mul 99 aasta e46 ja olen uurind et sellele see uuem süsteem peale ei istu, seega vahetasin selle filtri lihtsalt uue vastu. Filtri ostsin ebayst 15 euroga Land Roveri oma kuna see sobib ka bemarile ja oli odavam :D

Sulle peaks see uuem süsteem minema küll. Hind peaks olema üle 50 euro.

Re: E46 320d/M47N Turbo hooldus

Postitatud: 21.04.2012 23:46 30
Postitas Mario22
Vahetasid filtri ära ja hakkas paremini astuma?

Re: E46 320d/M47N Turbo hooldus

Postitatud: 22.04.2012 09:39 31
Postitas Tauri_J
Mario22 kirjutas:Vahetasid filtri ära ja hakkas paremini astuma?
Kohapeal käib tunduvalt paremini ja vaiksemalt, eriti külmalt...ja tundub et minekut ka rohkem :D

Re: E46 320d/M47N Turbo hooldus

Postitatud: 22.04.2012 11:30 00
Postitas Mario22
:)

Re: E46 320d/M47N Turbo hooldus

Postitatud: 22.04.2012 16:32 40
Postitas K-1
Eelnevalt juba möned head soovitused tulnud. Lisaks veel möned hoolduse poolelt:
1. Eesti oludes tavahooldus (öli ja ölifiltrivahetus) vähemalt korra aastas või iga u.10'000 km järel. Tehase poolt määratud 20'000 või isegi 30'000 välbad löppevad Eestis turbomootoritele fataalselt.
2. Öhufiltrit vahetades puhastada ka öhufiltri plastikkorpus - kindlasti veenduda, et filter korrektselt korpusesse paigutub. Igaks kolmeks juhuks vöib filtri vahetamise vahele jääval ajal filter korra suruöhuga natuke puhtamaks puhuda. Paari aasta tagant kindlasti puhastada ka kogu ülejäänud öhutorustik kuni turbo kompressorpooleni.
3. Paari aasta tagant vöiks ölist tühjaks kallata ka vahejahuti ja röhupoole torustiku.
4. Bensiinimootorite puhul süüteküünlaid vahetades puhastada enne küünalde eemaldamist hoolikalt küünalde pesad.
5. Iga paari aasta tagant vöiks hoolikalt puhastada turbosse suunduva ja sealt väljuva ölitorustiku körbenud öli jääkidest (sludge). Abiks relvatoru puhastamiseks loodud harjad ja erinev töökojakeemia.
6. Iga paari aasta tagant puhastada EGR klapp. Koguvad need klapid hoolega tahma ja igasugused tahked osakesed turbo labadele hästi ei möju.
7. Hoolduste ajal inspekteerida öhuvoolikute, nende ühenduste, klambrite ja kinnitite seisukorda. Öhulekked vöivad turbo juhtimissüsteemi "lolluse" töttu turbod ülekoormata ja seega nende eluiga oluliselt vähendada.

Soovitused kasutamisel:
1. Talvel soovitan kasutada eelsoojendust.
2. Ära kunagi soojenda mootorit tühikäigul!!! Alusta kohe pärast käivitust söitu, suure külmaga lihtsalt kasuta madalaid pöördeid, söida hästi sujuvalt ja ära lase turbol boostima hakata.
3. Töötemperatuuril mootorit vöiks iga natukese aja tagant "tühjaks lasta", ehk teha möni kiire möödasöit maanteel või lihtsalt möned jöulisemad kiirendused.
4. Pärast pikemaajalist kiiret söitu (kasvöi Skandinavia kiirteede pidev 130-140km/h) või hoolikat peeneks ajamist soovitaks enne mootori seiskamist tal minut või kaks tühikäigul toimetada - kuna turbo völlid keerlevad kuni 150'000 RPM siis kuumus on nende vaenlane ja tulikuuma vurri järsult ilma jahutuse ja ölituseta jätmine jätab oma jälje.

Turbo, kui detaili, seisukorra umbmäärane kontrollimine on üpris lihtne - turbo kompressorpoolelt (tuntud ka kui "külm pool") tuleb lahti ühendada öhuvoolik ja turbo labadele suunata piisavalt valgust. Labad ja völl peavad olema puhtad, reeglina alumiiniumikarva höbedased. Ei tohi esineda nögi ega üleliigset öli. Kirjutasin üleliigset seetöttu, et vähesel määral on kasutatud turbiinis öli nagunii.
Labadel ei tohi esineda mehaanilisi vigastusi nagu mörad ja murdunud tükid. Samuti ei tohi labadel esineda süvendeid ega ülekuumenemisest tingitud värvidefekte ehk nö. "siniseks" tömbumist.
Näppudega völlist haarates on vasakule-paremale (radiaallötk) esinev väike loks normaalne - samas ei tohi labad mitte mingil juhul vastu turbo korpuse sisepindasid puutuda. Kui völlil esineb näppudega tuntav edasi-tagasi suunas lötk (aksiaallötk) on asi halb ja turbo vajab vahetamist või vähemalt suuremat remonti. Alati on vöimalik muidugi viia oma turbo spetsialisti kätte, kellel korralikud mööteseadmed ja -pingid ning sealt saab täpsema vastuse. Näiteks http://www.turbo.ee/?id=4" onclick="window.open(this.href);return false; , endal antud ettevöttega kogemusi ei ole, aga töin näitena välja.

Eks nüansse ole hulga enam, aga need ülalmainitud siuksed tavakasutajale ka järgitavad. Ei pea olema spetsialist ega omama profitööriistu ega -töökoda. Samuti ei tohiks igapäevastele söitudele oluliselt ebamugavust lisama.

Re: E46 320d/M47N Turbo hooldus

Postitatud: 22.04.2012 21:23 17
Postitas Martin740
diislid on minu jaoks avastamatta maa....plaanin omalegi diisel E46 osta ! lugesin su jutu läbi ja panin nii mõndagi kõrvataha kuid arusaamatuks jäi et miks ei ole hea lasta talvel külmaga mootoril tyhikäigul töötada vaid kohe sõitma hakata vaikselt ?

Re: E46 320d/M47N Turbo hooldus

Postitatud: 22.04.2012 22:18 02
Postitas Mario22
Ka mullegi jäi arusaamatuks

Re: E46 320d/M47N Turbo hooldus

Postitatud: 23.04.2012 11:02 39
Postitas stemn
Karla auto teeb turbo ja sellega seonduva puhastust. Kui huvi siis helista neile. Mul tehti ja asi läheb paremaks küll. Samas saad kohe teada kuidas on lood geomeetriaga, kas lähiajal ootab vahetus jne.

Sten

Re: E46 320d/M47N Turbo hooldus

Postitatud: 24.04.2012 23:34 32
Postitas K-1
Martin740 kirjutas:...kuid arusaamatuks jäi et miks ei ole hea lasta talvel külmaga mootoril tyhikäigul töötada vaid kohe sõitma hakata vaikselt ?
Vastus lihtne: mootor soojeneb söites kordades kiiremini.

Tühikäigul auto mootori soojendamine on kahjuks töesti üks laialt levinud rumalus. Köik vähegi tänapäevasemad autod kannatavad tuimalt ka -30 kraadi juures kohe söitu minna, lihtsalt algul hästi tasa ja targu tuleb toimetada.

Mis siis juhtub kui tühikäigul mootorit soojendada?
1. kulutad möttetult palju kütust, kuna köik el-lisad on töenäoliselt aktiveeritud (tagaklaasisoojendus, istmesoojendus, ventikad undavad jne) ja seega on generaator koormatud ja ECU töstab tühikäigupöördeid.
2. koormad ölipumpa, mis üritab seda paksu löga su karterist mootorisse pumbata.
3. riskid erinevate höördepindade (mootorikett, liugelaagrid, klapid, nukad jne) kahjustada saamisega

Ei ole nüüd mötet väga pödeda, aga selline teguviis vöib halva stsenaariumi korral töesti kaasa tuua ka mehaanilise rikke. Enamasti on see siiski möttetu kütusekulu pärast. Talvel auto lumest puhastamise ajaks mootori tööle lülitamine on normaalne, aga 10-15min kohapeal käiamine on täiesti üleliigne.

Re: E46 320d/M47N Turbo hooldus

Postitatud: 25.04.2012 06:49 01
Postitas Martin740
K-1 kirjutas:
Martin740 kirjutas:...kuid arusaamatuks jäi et miks ei ole hea lasta talvel külmaga mootoril tyhikäigul töötada vaid kohe sõitma hakata vaikselt ?
Vastus lihtne: mootor soojeneb söites kordades kiiremini.

Tühikäigul auto mootori soojendamine on kahjuks töesti üks laialt levinud rumalus. Köik vähegi tänapäevasemad autod kannatavad tuimalt ka -30 kraadi juures kohe söitu minna, lihtsalt algul hästi tasa ja targu tuleb toimetada.

Mis siis juhtub kui tühikäigul mootorit soojendada?
1. kulutad möttetult palju kütust, kuna köik el-lisad on töenäoliselt aktiveeritud (tagaklaasisoojendus, istmesoojendus, ventikad undavad jne) ja seega on generaator koormatud ja ECU töstab tühikäigupöördeid.
2. koormad ölipumpa, mis üritab seda paksu löga su karterist mootorisse pumbata.
3. riskid erinevate höördepindade (mootorikett, liugelaagrid, klapid, nukad jne) kahjustada saamisega

Ei ole nüüd mötet väga pödeda, aga selline teguviis vöib halva stsenaariumi korral töesti kaasa tuua ka mehaanilise rikke. Enamasti on see siiski möttetu kütusekulu pärast. Talvel auto lumest puhastamise ajaks mootori tööle lülitamine on normaalne, aga 10-15min kohapeal käiamine on täiesti üleliigne.
Jutus on iva !

Re: E46 320d/M47N Turbo hooldus

Postitatud: 25.04.2012 12:38 14
Postitas Svenp
K-1 kirjutas:Vastus lihtne: mootor soojeneb söites kordades kiiremini.
...
Mis siis juhtub kui tühikäigul mootorit soojendada?
1. kulutad möttetult palju kütust, kuna köik el-lisad on töenäoliselt aktiveeritud (tagaklaasisoojendus, istmesoojendus, ventikad undavad jne) ja seega on generaator koormatud ja ECU töstab tühikäigupöördeid.
2. koormad ölipumpa, mis üritab seda paksu löga su karterist mootorisse pumbata.
3. riskid erinevate höördepindade (mootorikett, liugelaagrid, klapid, nukad jne) kahjustada saamisega
Punkt 1 täiesti nõus. Kulutab mõttetult kütust ja mootorit.

Punktid 2 ja 3 on võhikute hirmutamiseks. Tühikäigul on koormus mootorile väiksem kui sõites. Nt kulunud saaledega peab laskma soojeneda, muidu külmalt sõitma hakates saab kloppimist kuulda.

Re: E46 320d/M47N Turbo hooldus

Postitatud: 07.06.2012 00:27 02
Postitas Fantom
e46xxx kirjutas:http://www.upload.ee/image/2271847/P180412_13.09.jpg

mul oli siis selline, loodan et palju kurja ei teind :(

Tühikäigul jäi pöörete kõikumine ära ja võib öelda et jõudu tuli ka juurde.

Kust see junn pesitseb mootoriruumis?

Re: E46 320d/M47N Turbo hooldus

Postitatud: 10.06.2012 10:14 41
Postitas omgwtf
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=11&fg=15" onclick="window.open(this.href);return false;
330D 11-13

Täna vahetasin õhufiltiri ja mõtlesin,et vaatan ka kuis siis selle tuulutuse filtriga lood on :) Üllatuseks,aga see,et mingit filtrit polnudki :roll: Mingi plastikust ime junn oli suuremas kojas ja väiksem koda mingi membraan vms,mis ühtepidi laseb välja ja teisipidi mitte..
Ehk siis keegi juba saksas kunagi midagi aretanud?

Re: E46 320d/M47N Turbo hooldus

Postitatud: 25.01.2013 21:20 57
Postitas MuiduMees
Fantom kirjutas:
e46xxx kirjutas:http://www.upload.ee/image/2271847/P180412_13.09.jpg

mul oli siis selline, loodan et palju kurja ei teind :(

Tühikäigul jäi pöörete kõikumine ära ja võib öelda et jõudu tuli ka juurde.

Kust see junn pesitseb mootoriruumis?
Kordaksin ka küsimust :)